9 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

9 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa «Son Posla» nın #efrikas: 35 — Hayır şimdilik yok Sizi temin ederim. — Peki istikbal için böyle bir temi- nat verebilir misiniz? — O sen artık haddini aşıyorsun! Bir hükümdar böyle kayıd altına giremez. — Yok biz hayatımız: şimdiden em- niyet altına almak TUZ. — Edepsize bak! Kimse yok mu ora” da? Aktay! — Buyurun Melik hazretleri! Blı emriniz varsa nedimlerinizi çağıra - yım. — Sana İskenderiye ve Kahire mu- hafızlığını veriyorum Aktay. Şu edeb- sizin haddini bildir. — İskenderiye muhafızlığıl. Fena yer değil. ihtima' nedimlerinize yer açmak için beni bu mevkiden darağacı- cına terfi ettireceksiniz. — Anlaşıldı, siz bana bir sulkasd ha- zırladınıd, ben şimdi size gösteririm. Hemen kapıya fırladı, fakat Bay- bars çevik davranarak kılıcını havada salladı. Turanşah yüzünü el!le kapıya- rak feçi bir feryad koyardı. Beş par - mağı birden doğranmıştı. — İmdad! Can kurtaran yok mu? Öl- dürüyorlar beni; Haldun! Harun! Ko- şun davulları çalın askerlerim yetiş - sin!... Haldun korkusundan yemek masa- sının altına girmişti. Fakat İbnı Ha-| run karışıklıktan istifade ederek dışarı fırladı. Baybars tekrar vurmak için k:- Icını Kaldırdı. Turanşah yere kapan - Mmışir — Allah aşkına vurma Baybars! Ha- yatımı bağışla. Genç Emir bu acıklı sahne karşısın- ayanamadı, kılıcı yere atarak müt- ir küfür savurdu. ını versin böyle gen -|' cin! Ömrümde böyle pis iş görmemiş- tim. Bu £ırsattar istifade eden sultan, s0- İayı kan işinde bırakarak kuleye kaç- tı. Emirler arkasından bağırarak koş - tular. — Kahrolsun Turanşah! — Vurun öldürün! Fakat &ulenin demir kapısı kapan - mıştı. Birden bir kfis sesi bütün köşkü inletti. Aktay: — Bu fena işte -dedi- askeri yardı - ma çağırıyor. Onlar işi çakarsa mahvol- Aybey, hemen balkona fırlıyarak telâş içinde bahçede toplanan askere haykırdı. — Dimyat teslim oldu. Sultan şimdi Dimyata gidiyor, siz de derhal bare - ket edin! Avlu bir anda boşalmıştı. Aktay: — Simdi Turanşah bize kaldı -dedi- bizim Kölemenlere söyleyin, etraf: sarsınlar, nedimleri kaçırmıyalım. Aybey sordu: — Son darbeyi kim vuracak? Baybars tekrar küfürü bastı; — Yok ben bu işi yapamam. Aman dileyen bir adama tekrar kılıç çeke - mem. — O halde ne yapacağız? Birisi atıldı; Kuleyi ateşliyelim. — Mükemmel! fikir! — Ya nedimler ne oldu? — Onları toplayın bir taraftan! Bine yakın Kölemen köşkün etrafı- m sarmıştı. Beylere karşı büyük bir inkiyad gösteren Memlükler de Turan şahla beraber nedimlerin ölümünü is tiyorlardı. Fakat masanın altında bü - zülüp kalan şair Haldundan başka ne- dimlerin hepsi kaybolmuştu. Emirler- den biri bu ahlâksız gençlere karşı duy duğu büyük hırsı ondan çıkarmak isti- yerek, zavallı şairi ensesinden kavra- ğı. Yere çarparak bir hamlede kanın: içecekti. Haldun bütün belâğatın: top- lıyarak bir şeyler söylemek istedi. Fa- kat nutku turulmuştü. Yalnız: — Ben âciz bir şairim! diye kekeliye- bildi — İyi ya cehennemde efendine mer- siye okursun. Var küvvetile boğazına sar'ldı; tam bu sırada Sevüktekin ai girdi. — Dur arkadaş bir dakika bana ba - dşla- — Al senin olsun! — Bana bak itoğlu! Eğer bir köpek gibi can. vermek istemezsen derhal suâlime cevâb ver. — De ya Emir! — Arkadaşların arasında bir kadın kaçırıp buraya getiren oldu mu? — Ah oldu ya Emir! Mansur mel'i- Du yaptı bu işi. Ah o habis iblisin öz evlâdıdır. — Martaval okuma! O kadın nerede? Çabuk söyle! — Şu metrük sahil köşkü yok mu ? İşte orada. tay. haykırıyordu: Günün Bulmacası 1 284 06 7890 1 2 3 4 5 6 7 8 9 3 SOLDAN SAĞA: 1 — Gölge - Şarap. 3 — Aileler - Cennet 3 — Para dolabı - Yalamak maadarından emri hazır. 4 — Saha - Musallat, 7 — 'Teraziyi denk getirmek için konulan ağırlık » Şekersiz. i 8 — Yürümeğe yarayan uzuv - İŞ. $ — Bir erkek ismi - Baş. 10 — Azıtmak masdarından emri hazır » İnanmak masdarından emri hazır. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Su taşıyan - Buzağının büyüğü, 3 — Aileler - Rüzgârli soğuk. 3 — Nizam, kanun - Alkolü bir içki, 4 — Simdi de - Nikâh, 7 — Adl - İçki dağıtan. 8 — Videder - İstimdad nldasi 9 — Mecnun - Küre, 10 — Çok ez - Şimdi de Geçen bulmacanın halledilmiş çekti. SOLDAN SAĞA: 1 — Karakalem. 1 — Adilâne - K. 3 — Risale - OTA. Alâ - Emanet, — Kale direği. Anemi - Adem. Le - Ara yeri, 8—$ah.-Oneden-D. 9—M- Değer - ML 10 — Kati midir? Nöbetçi eczaneler tev), Alemdarda: (Eşref Neş'et), Beya - zdda: (Haydar), Fatihte: (o (Bmilyadi), Bakırköyünde: (İstanbul), Eyühde: (A- rif Beşir). Beyoğlu cihetindekiler: İstiklâl esddesinde: (Kanzuk), Tepe - başında: (Kinyoli), Taksimde: : (Nihad), Kurtuluş- Beşiktaşta: (Süleyman Re- Sevüktekin fırladı. O çıkarken Ak -/p Yazan: Hasan Adnan Giz ölemenlerin isyanı - Turanşah in aşak tutuşturacağız.! yoksa kuleyi * sahil köşkünden -o kadar kmıştı ki eğer biraz a Sabihin köşkte kal recekti. O çıktıktan sonra Turanşahın nedimi sevinçle Kız bize kaldı! Sofanın kapısını açtı. Onu görünce ayağı Köleler yere çömelmişlerdi. J kalktılar. — Ya fellâhlar! Sizi bu rahat vazife- ye koyan adamı hatırlıyor musunuz? Zenciler srabca bir duaya giriştiler: — Nasıl unuturuz ya Seydi! Sen bi- zim efendimiz; velintmetimizsin! — Âlâ! Bana her zaman sadıksınız değil mi? — Her zaman yâ Seydi! — Beniin içerde yarım saatlik bir im var, bu yarım saat zarfında kim| ıkmayın anladınız mı? (Arkası var) Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 1648 m. 182 Kes. 199 Kw. T.AG 1974 m. 15198 Kos 20 Kw. TAP, 31/70 m. M65 Kez. 20 Kw. PAZAR 9/7/39 1230: Program. 1235: Türk müziği (Ka - din küme aes heyeti) 13: Memleket saat â- yarı, ajana ve meteoroloji haberleri. 13.16: Müzik (Küçük Orkestra - Şef: Nesib Aş - kın.) 1 — Felix o Gietzmer - Kırlangıçların veda. 2 — Waldömar Gibish - Çakır key - fim (Viyana şarkısı) 4 — Ednard Künneke- Ladı Hamilton öperetinden potpuri, 4 — Mile hel - Çocuk oyunları. $ — Miroslav Shi - ik - İspanyol dansı. 6 — 7. Strauss - Sabah bavadisleri (Vals) 7 — Dohnanyi - Düğün vals, 3 — Walter Noack - Romantik Üver - tür, 1415 - 1430: Müzik (Şen şarkılar - Pİ) 1830: Program. 1835; Müzik (Şen oda mü - ziği - İbrahim Ösgür ve Ateşböcekleri) 19: Çocuk esati, 19.25: Türk müziği (Fasıl hey - eti) 20: Memleket saat Ayarı, ajans ve me- teoroloji haberleri. 20.10: Neş'eli plâklar - R. 2015: 'Türk müziği: mese BİCAZ poğ- revi. 2 — Şerit İçli - Hicaz şarkı: Derdimi ummana döktüm. 3 — Şekib Memduh - Hi- caz şarkı: Mahvolsun © tali, 4 — Udi Fabri - Hicaz şarkı: Bahar olsa çemenrar olsa, 5 — sw > Kanun taksimi, 8 — . « Halk türküsü: İnce çayır biçilir mi 7 — Karcığar türkü: Benliyi aldim ( kaçaktan. 8 — Bimen - Hüzzam şarkı: Sükünla geçen ömrüm. 9 — Mehmed Nasib - Hüzzam çar - kı: Açmam açamam söyleyemem. 10 —| Udi Ahmedin - Karcığar şarki; Verken gö-| inülde bin türlü. 21: Müzik (Riyaseticümhur Bandosu - Şef: İhsan Künçer) 1 — G, Si rarıss - Niki (Marş) 3 — Tschalkowsky « Çi- çekler valsi. $ — Berlioz - «Les Francs Ju - gese uvertürü. 4 — Leoncavallo « Mala (fan- teri.) 5 — Chabrler - «Böurree Pantasgue» 21.550: Anadolu ajansı (Spor servisi) 22: Mü- zik (Cazband - P1) 2145 - 28: Son ajans ha- berleri ve yarınki program. Naşit Özcan - Ertuğrul Sadi Tek Birlikte buşeca Ortaköy « Emek Bahçesinde. : SUPİK - HAÇIK Voduil 8 perde okuyucu Aysal ISTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve srkadaşları Bugün gündüz Yedikvle Pınar siner anında (Şen Mulâzım ) deco Kadıköy Yeldeğirmeni Lâle sinemasında ŞIP SEVDİ 1Tak «| İDemirsporlular iyi anlaşarak Vefa ka- .İsporu bir müddet sıkıştırdı ise de for - Demirspor dün Vefayı 2 - O mağlüb etti mütevazin bir şeklide cereyan etti. Vefal Ankaralılardan daha hâkim oynadılar Ankara , Vefa maçından heyecanlı 'bir safha Milli kümedeki son maçların yap « | (77 mak için şehrimize gelmiş olan Anka-|i Bugünkü müsabaka! râ birincisi Demirspor, dün ilk maçını 3 : Şeref stadı: Vefa ile yaptı. Sahada fazla kalabalık Saat 13 yüzmeler, saat 13,30 Şi YE ii Süleymaniye, Hilâl, Kurtuluş telitleri, saat 17,30 Beşiktaş Den spor. Taksim stadı: j Saat 16 serbest güreş müsabakt ları. Birinci devre Oyuna Vefonın akını ile başlandı. Vefanın birkaç zayıf hücumunu kesen lesine iniyorlar, Safa üstüste bir kaç , »£ bir hâ- kimiyet elde ettiyse de gelişiğüzel atı” lan şütler yüzünden bir netice alamı - |gene hâkimiyeti elde etti. Fakat yor. Demirsporun enerjik oyununa İforved hattı ile iş görmeğe mukabil Vefalılar iki içi geri çekerek /Yok... daha çok müdafaaya ehemmiyet ve .) Bu şekilde devam eden oyun » riyorlar. yet Demirsporun 2-0 galebesile Bir aralık Vefa müdafileri topu az|ti kalsın kendi kalelerine sokuyorlardı. Demirspor rüzgâria beraber ve tama - men hâkim oynuyor. rif, Orhan, Orhan, Zeki. 15 inci dakikada Küçük Orhanın u-|. Vefa: Safa - Lütfi, Vahid . A zun bir pasını Arif kale önünde kafa | Hakkı, Şekib, Necib, Muhteşem. ile Büyük Orhanın önüne düşürdü. O | hi, Şükrü, Adnan. da bekletmeden şüt atarak Demirspo- | Hakem: Ahmed Âdem (Kasımi run ilk gölünü yaptı. Vefa kalesi mü - M.T. temadiyen atkışıyor. 22 nci dakikada müdafi Şevketin çektiği güze! bir fri- kik atışmı Safa kornerle kurtardı. Bu- nu diğer bir korner takib etti. Netice- siz... Vefanın münferid akınları da De- mirspor kalesine tehlikeli oluyor. 30 uncu dakikada 18 çizgisi üzerinde De- mirspor âleyhine atılan fi teşemin bozuk vuruşu yüzünden avu - ta gitti. Vefa müdafaasında LAtfI gü - zel oyunu ile kalesini koruyor. Arifin sıkı bir şütünü pek az yukarıdan dı * şarı kaçtı. 33 lincü dakikada bir iri - kik atışımda lüzumsuz yere Sulhinin kaleciye favul yapması güzel bir fırsa- tın kaçmasma (o sebeb oldu. Devrenin sonlarına doğru Vefa açıldı ve Demir - ; ! i 4 Demirspor: Necdet - Gazi, Şevlt İbrahim, İbrahim, Kâmil - Mustafi" Milli küme şampiyonasında dan kuyruğunu koparacak olan maç, gün Şeref stadında Beşiktaşla D spor arasında öynanacaktır. Beşiktaşın bir hafta evvelki oyÜ le, Demirsporun dün Vefa karş yaptığı oyunu, teraziye vuracak sak Beşiktaş tarafı çok ağır ba İngiliz amatörlerini yenen, a sporun oyunu dünkü kıymette ist" him bir kuvvet olduğunu kabul cidden güç bir iştir. Belki toprak saha, kuvvetli es89 İgâr bu takımın oyunu üzerinde “ği yük bir tesir yapmıştır. Vaktile tığımız zaman teker teker b İstanbul (takımlarında gördüğü Demirsporlularm heyeti o umum dün bize olduğu gibi işten anlıy da cidden hafif görüldü. 1 İcab ettiği zaman, hasım kale! nünde biten ve oraya yerleştiği da hatırı sayılır bir tehlike olan P taş hücum hattı, Fenerbahçeli tin müdafaa ettiği Demirspor Ki kolaylıkla mağlüb etmek kuvvef kudretine maliktir. Eğer çok müşkül vaziyete düştüğü lesini büyük bir kuvvetle müdafi mek hassasına malikse, o zama rengi belki değişmiş olabilir. Kat'i mütalea da hiç P meşin topun, çok defa evdeki h ları altüst ettiğini de bildiğimiz © dir ki bu maç hakkında açık kap! mak istemememize rağmen, yük bir ehemmiyet taşıdığını il meği doğru ve yerinde buluyo! vedin beceriksizen hareketleri gol yap malarına mâni oldu. Ve devre 1-0 De- mirspor lehine neticelendi. İkinci devre Vefa iyi bir başlangıçla Demirspor kalesine indi ve korner oldu. Güzel çe- kilen korner kaleye girmek üzere iken gene körherle kurtuldu. Vefa sıkıştır - mağa devam ediyor. Attıkları üçüncü korne de netice vermedi. 3 üncü da - kikada Vefa sağ açığı büyük bir fır - sat kaçırdı. Vefa tek kale oynuyor. 5 dakika devam eden bu sık: baskıdan kurtulan Demirsporlular sağdan in - meğe başladılar. Forvedde çok güzel oynıyan Ari? topu avut çizgisine kadar indirerek geriye verdi. 9 uncu dakika- da Büyük Orhan yerinde bir vuruşla Demirspora ikinci golü kazandırdı. 10 uncu dakikada Maraton İbrahim sa * katlanarak oyunu terketti. On kişi ka- lan Demirspora karş. Vefalılar tekrar hâkim oynamağa başladılar K ” 16 ncı dakikada Maraton İbrahim tekrar oyuna girdi. Oyun mütevazin - Bugünkü serbest güre: leşti. 30 uncu dakikada Vefa kalesi Profesyonel güreşçiler karmakarışık oldu. Fakat Demirspor -İserbest güreş müsabakaları lular artık isteksiz oynağıklarındanlat dörtte Taksim stadında yap bir iş göremediler. 34 üncü dakikada|tır. Menfieketimizde son | Arifin mükemmel bir köşeleme şütünü | yapacak olan Bulgar Feriştandt, Safa güzel bir plonjonla kurtardı. O -İnarlı Mehmed ile, Habeş Kasımi yunun bitmesine 5 dakika kala Vefa |Kara Ali ile karşılaşacaklardır. bufi