17 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

17 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

| le YNT NX: IN -71 İngilizlerle Japonlar Alman san'at günü £ loiratki Srs ânlaşabilecekler mi? , .. me ep ingiliz hükümetini £ (Müzakereler başlarken müşkülâttan bahseden Tokyo Hitler dün Münihte uzun Tokio 15 — Dünkü gazeteler İngiliz. | Japonya İngiltereyi Çankayşek siyase protesto ettiler gazeteleri dünkü nüshalarında nikbin görünüyorlar bir nutuk söyledi Alman devlet reisi dünkü nutkunda 1870 İmparatorluk! Londra 16 (A.A.) — Büyük Britan- | Japon görüşmelerinde daha ilk dakika «İtinden vazgeçirmek hususundaki azmi - ya ve İrlanda siyonist federasyonunun |dan müşkülât çıktığın: bildirdikleri hal.| ni gösterecektir. bugün Londrada toplanan deleyeleri, Filistine (o muhaceretin muvakkaten inen'i hakkında İngiliz hükümeti tara- de bu sabahki Japon gazeteleri, daha nik bin görünmektedirler. Bazı gazeteler İngiliz battı hareketin. rejimini estetik bakımdan siyasi itilâsı ile mütenasib fından verilen karar: protesto eden bir | de bir değişme mevcudiyetini bildiriyor olmamakla muaheze etti Münih 16 (A.A.) — Hitler, «Alman)hem olacakları ümidini göstermiş ve ni - San'at günü imünasebetile burada söy «-|hayet Münihte #kinci bir <Alman san'at İediği uzun nutukta Nazi totaliter devle-'evi, nin inşa edileceğini haber vermiş -| tinin san'at prensiplerini tesbit eylemiş. | tir. tir, Sergide teşhir edilen eserler Führer san'atın heyeti umumiyesin «| Münih 16 (A.A.) — Bugün Hitler tara. den bahsederek bu sahada esaslı bir su-|fmdan açılan «Alman san'atı sergisi) rette müdafaa etmenin bir vazife oldu .!1400 tablo ve heykeli ihtiva etmektedir.| Bu prensibini koymuştur. Üçüncü Rayh'ın estetik sahada resmi te.| Hitler 1870 imparatorluk rejimini es -/lâkkisinin mümeyyiz vasfını teşkil eden | betik bakımdan siyasi itilâsı ile mütenasib | bu tablo ve heykellerden bir kısmı Hit . olmamakla muaheze ederek diyor ki: lerle diğer Hitlerci şefleri temsil etmek. «San'at verimli estetlerin nasibi ol -İte, mütebakisi ikinci Frederikten Hitlere meirtan çıkımıştır..» kadar vatsnperverlik sahnelerine tahsis Führer, açılar «Alman san'atı: sergi .Jedilmiş bulunmaktadır. Antik ve modern sinin seviyesini memnmniyetle kaydede .| üslüpta yapılmış bir çok eserlerde kadın rek artistlerin istikbalde üçüncü Rayh'ın | ve erkek âtletlerin adale kuvvetini te. siyasi başarılarından daha ziyade mül .İcessüm ettinmektedir. İngiliz deniz aşırı Müdafaa Şefi bugün Varşovaya gidiyor Londra 16 (A.A.) — Eski Cebelütta - rik Valisi General İronside bugün yahud yarın Varşovaya gidecektir. Yanında bir sübayla Polonyanın Londra elçiliği ata. gemiliteri bulunmaktadır. General, bâ - let yeni ihdas edilen «Deniz aşırı müda. İaa şefliği; vazifesini yapmaktadır. Lonâradaki Leh mahfellerinden veri - leon mahdmata göre, İronside, Varşovada dört gün kalarak Mareşal Smiply Rydz ve Polonya Genel Kurmayı ile görüşe - cektir. Mezkür mahfeller, bu seyahatin ve 8. lâkadar memleketler arasında aktedilen karşılıklı garantiler o anlaşmasının tabii bir neticesi olan bu görüşmelerin ehem- miyetini kayıddan (müstağni olduğunu bildiriyorlar. Ziyarete ehemmiyet veriliyor Varşowa 16 (A.A.) — Varşovanın iyi Alman hariciye İliyalalie hususi bir ehemmiyet atfet lonyayı resmen ziyaret etmesi ilk defa mahimat almakta olan mehafili, Varşo. vaya gelmek üzer Pazartesi günülen. dradan ayrılacak olan B. İronside'nin bu mektedirler. İngiliz ordusu erkânından bir zatın Po| olarak vaki olmaktadır. Ayni ozamanda B. İronside'nin deniz aşırı kuvvetleri ü - imumi müzettişliğine tayinindenberi ha » rice yapmış olacağı ilk ziyaret, bu ziyaret olacaktır. 1998 senesinde Polonyada ikamet et . miş olen mumaileyh, Polonyada bulun . duğu arada Polonya harb sansyii mer - 'kezlerini ve her şeyden evvel Polonya - nın garb hududu boyundaki müdafaa hat larını ziyaret edecektir. nazırının Sofyayı ziyaret edeceği doğru değil Sofya 16 (A.A.) — Havas: Resmi Bulgar mahfelleri, Von Rib- bentrop'un Ağustesta Sofyayı ziya - ret edeceği hakkındaki haber? yalan - Samakla beraber, bu Tümatları olmadığını" bildiriyorlar. İktisad Vekili Karabükte Zonguldak 16 (A.A.) — İktısad Vekili Hüsnü Çakır, dün, Zonguldak limanını, Kilimli maden mıntakasını tetkik etmiş we Ereğli kömürleri işletmesi merkezin - Ge yapılan toplantıda mütehassislar, ma. den müesseseleri direktörleriyle görüşe. vek havza hakkında kendilerinden malü. mat almıştır. Bugün de Kozlu mıntakasını tetkik et. mekite bulunan İktisad Vekilimiz, bu ak- gam Karabük'e hareket edecektir. Çekyada, Çek askeri üniforması yasak Prag 16 (5 * © —1 Ağustos tarihinden İtibaren eski Çek, “vak askeri ânifor - masının giyilmesi kat'i surette menedil » miştir, Diplomatik mahfeller, Yugoslav ha - riciye nazırı Markoviç'in Sofyayı zi - yaret etmesini daha muhtemel görü - teyid edilmemektedir. İngiliz - Rus Görüşmeleri Moskova 16 (A.A.) — B. Molotof va - rın saat 17 de B. Strang (ile İngiliz ve Fransız büyük elçilerini kabul edecek. İzmirde yoksul m zayıf çocuklara yardim İzmir 16 (A.A.) — Vilâyetin yüz yok. sul ve zayıf çocuk için Bucâda tesis eti ği Kinderhaym dün açılmış ve çocuklar; bahçedeki binalara yerleştirilmişlerdir. | Burada mektebler açılıncaya kadar dok.) tor nezareti altında kalacak olan bü yav-| rıların bütün eğlence ve istirahat ihti .! yaçları temin edilmiştir. | İstanbul - İzmir doğru hava seferleri İ İzmir 16( A.A.) — İzmir . İstanbul a-! rasında doğru hava seferlerine on beş gü me kadar başlanacaktır. | karar sureti kabul etmişlerdir. Yahudi ajansının reisi Weizeman çektiği bir telgrafta bu protestoya iş” İtirak etmekte ve şöyle demektedir: « Bütün Yahudi milleti İngiliz hükü mak için birleşecekler ve mücadelemiz- de muvaffak olacağız» “Çinliler 3 Japon tayyaresini düşürdüler Cbungking 16 (A.A.) — Çin tayyare » lerinden. mürekkeb bir evvelki gün Kanton ve Kongmoon'daki düşman mev- zilerini bombardıman etmiştir. Japonla - rın Üç avcı tayyaresi havalanmış, bunun üzerine Ka şehrinin üstünde bir ha. va muharebesi başlamıştır. Bu mühare - benin sonunda üç Japon tayyaresinin ü. çü de düşürülmüştür. Çinlilerin kararı Çungising 16 (A.A.) — Siyasi Çin mah felleri, Uangçinguey'in işgal edilen Çin- de bir merkezi hükümet tesisine muvaf - fak olanıyacağı kanaatindedirler. Bu mahfeller diyorlar ki: Her sınıf Çin halkı Japon taarruzu yü. zünden, ârtık Japonyanın ve onun dal - kavuklarının vâidlerine inanmıyacak ka. ; dar iztirab çekmişlerdir. Çin milleti şimdiki mücadelenin ma -| nasını anlamış ve Japonyanın esiri olma, yı kabul etmektense sonuna kadar mü .| cadele etmeğe azmeylemiştir. Kont Ciano ispanyol | şehirlerini dolaşıyor Toledo 16 (A.A.) — Ciaro bu sabah Alkazar kalesini ziyaret etmiş, müte - akıben katedralde yapılan âyinde ha - zar bulunmuştur. İspanya priması kardinal Guay To - ma, bu münasebetle söylediği nutukta İspanyol - İtalyan dostluğunu sena et- tökten sonra: «Salibi Lâtin denizinde İspanyol ve İtalyanların omuzları üstünde yük - selteceğiz.» demiştir. Cano, saat 16,30 da tayyare İle- Sevillaya hareket etmiştir. Sırp - Hırvat Anlaşması Belgrad 16 (A.A.) — Geçen haftalar zarlında yapılan gizli müzakereler ü- zerine takarrür eden Sırb - Hırvat kom hususta hiçbir ma |yorlar. Bununla beraber bu ziyaret de promisinin ve yeni bükümet listesinin Prens Pol İngiltereden döndükten son ra neşredileceği bildirilmektedir. Bu komprominin 27 Nisan tarihli an- laşmadan farkı, Hırvat Vilâyeti hudu- dunun tesbiti için artık plebisite mü - racaat edilmemesi karar verilmiş olma Sıdır. Diğer taraftan yeni hükümet de Ma- çek'in köylü Hırvat partisi mümessil - | lerini ihtiva edecektir. gön Romada iki Tramvay çarpıştı Roma 16 'A.A.) — Gar mahallesinin İstiklâl meydanında iki tramvay çar - pışmış, 11 Kişi yaralanmıştır. Antakya ve İskenerun P. T. T. teşkilâtı genişletilecek Adana (Hususi) — Hatay vilâ; ki posta, teigraf ve telefcn teşkilâ ve te. sisatını devir almak işin Ankaradan şeh. rimize gelen P. T: T. heyeti Hataya gi miştir. Bu ayın on beşine kadar, heyet bu desisatı devir & İlk iş olarak Ant postu telgraf kadrosu gerişletüece! Imara 50.000, 1911 senesi ve müsaiâ bir netice ümidini bu intıbaa istinad ettiriyorlar. Bu hususta Domei (ajansının verdiği birkaç gazete tefsiri aşağıdadır; Usahi gazetesi yazıyor: imetinin bu zalim kararına karşı koy * Craigie, İngüterenin Tlençin işinin esa - sını teşkil eden umumi meseleleri müza. kereye âmade olduğunu Arita'ya bildir miştir. Gazete, bu suretle İngiliz hattı hare - ketinde bir değişiklik görüyor ve İngil . terenin Japon milletinin azimli kararını hesaba kattığını yazıyor. Asahi gaztesi diyor ki: Görüşmelerin neticesi ne olursa olsun, italyada körler hava . müdafaa işlerinde . — kullanılacaklar Roma 16 (A.A.) — Askeri makamatın ittihaz etmiş oldukları mukarrerata na - zaran körler tayyarelere karşı müdafsa işlerinde istihdam (edileceklerdir. Fil .| hakika işitme kuvvetleri fevkalâde müm. | keşif olan körlerin sss ile mevki tayin etme işinde kullanılacak aletlerin isti. mdllerinde istihdam edilebilecekleri an. laşılmıştır. Yakmda meb'usan meclisine bu hu » susa aid bir karun lâyihası tevdi edile » cektir. “izmirde sarhoş bir Alman kızı yakalandı İzmir — 16 (Hususi ) Gece yarısından iki saat sonra yanında İki er. kekle ve bir taksi içinde Kemeraltı cad. desinden geçmekte olan Jozefina adında bir Alman kızı, tam hükümet konağı ö. — Kurtarın, beni kesiyorler! Diye bağırmış ve yetişen polis me. murları hâdiseye mildahale etmiştir. Ya pılan tahkikatta Alman kızının sarhoş - luk saikasile bağırdığı anlaşılınıştır. Jo. İzetin, huzur ve istirahatı selbeylemek » İten adliyeye verilmiştir. Bir vapurda esrarengiz bir infılâk Londra 16 (A.A.) — Colombo körfe zinde Narkunda vapurunda vukua gel » miş olan esrarengiz inillâk, iyi malümet almakta olan mehafilde büyük bır heye. can tevlid etmiştir. Seylân hükümet memurları, tahkika - ta girişmişlerdir. Yolcuların kâffesi sağ ve salimnir. 3 kişi yandı Tondra 16 (A.A.) — Colombo'da bu- lunan Narkuda ovapurunun mensub olduğu kumpanyaya gelen bir telgra- fa göre, vapurda yangın çıkmış ve tây fadan üç kişi yanmıştır. 23 yaralı var. dır. Vapur 150 yolcu ile Londradan A- vustralyaya gitmekte idi. Litvanyada buğday hayvan yemi olarak kullanılıyor Kaunes 16 (A.A.) — Bu sene ecnebi piyasalarındaki fiat düşüklüğü dolayısi le buğday iliracının mümkün olmadığı - nı nazar: itibara alan Litvanya makama. ti, buğdayı hayvan yemi olarak tevzi et. meğe karar vermiştir. Mısır tahvilleri çekildi Kahire 16 (A.A.) — Yüzde üç faizli e ikramiyeli Misir kredi tahvillerinin 15 Temmuz 1939 tarihli keşidesinde: 1903 senesi tahvillerinden 440.885 nu. tahvillerinden 1 humara 100.000 frank kazanmış . İngiliz ateşemiliterinin Akıbeti Pekin 16 (A.A.) — Domei: Pekindeki Jâpon ordusunun salâhiyettar mümessi. li şu beyanatta bulunmuştur: Geçenlerde Kalgan yakininde tevkif e dilen İngiliz ataşemiliteri Albay Spearın inuhakemesini yapacak olan askeri mah. keme, Spcarı diplomatik bir mümessil o. larak telâkki etmiyecektir. o Zira Spear tevkif edilirken hüviyetini bildirmek is. tememiştir. Japon askeri makamları şüpheli hare. ketlerde bulunmuş olan bir sübayın dip. lomstik vaziyetini nazarı itibara alamaz. lar. Bundan başka Japonya Çinde işgal e dilen bölgelere diğer devletlerin diplo - matlarına hiçbir hususi imtiyaz bahşet » memektedir. Mançuko hududunda Sovyet tayyarelerinin faaliyetleri Hsingking 16 (A A.) — Domel : Moğol - Sovyet cümhuriyetinin baz» tayyareleri geceleyin Harbin'in 300 kilometre batı şimalindeki Fularki şeh- rini bombardıman etmişlerdir. Dokuz kişi ağır surette yaralanmıştır. Man « çuko hariciye nazırı dış Mogolistanın hükümeti nezdinde şiddetli teşebbüste bıflunmuştur. Japonların bir protestosu Moskova 16 (A.A.) — Japonya bü- yük elçisi, Sahalin petrol kumpanyası leyhine omukavelesini bozduğundan olayı hükmedilen 374.000 ruble ceza- iyı teyid eden karan Hariciye komise- ri nezdinde şiddetle protesto etmiştir. Keza sefir, bu para 19 Temmuza ka dar tediye edilmediği takdirde kum - panya emvalinin müsadere edileceği hakkındaki tebliğe de şiddetle itiraz eylemiş ve Japonyanın tebeasının hü- kukunu müdafaa için daha azimli bir hattı hareket ittihazına mecbur kala - cağını bildirmiştir. Mısırda askeri Hazırlıklar Kahire 16 (A.A.) — Mf OMüdafsa Nazırı, bütün Mısır üniversite talebele rinin yaz tatillerinde altı hafta müddet . le askeri talim yapmalarını emretmiş. tir. Bir İngiliz 9 metrelik bir sandalla Atlas denizini geçti Londra 18 (A.A.) — Sunday Dispateh gazetesi yazıyor: 55 yaşındı ank Edward Clark. do . kuz metrelik bir sandalla Atlas denizini geçmiştir. Clark bu mesafeyi bir ay üç günde katetmiştir. Afyonda bir cant Ası'dı Afyon 16 (A.A.) — Behiye isminde bir kızın bekrini izale ettikten sonra suçu nu örtmek için kizi zehirliyerek öldüren İshaklı nahiyesinden Remzi Uzun hak kındaki idam bükmü bugün infaz edil . miştir, Bir Türk işçisinin ihtıra Bâlıkesir (Hususi) — Milli kuvvetler caddesinde mobilyacı Faik Bahadir, bir senedenböri az benzinie çalışan ve daha fazla iş n bir are motörü mey . akta idi. Faik Ba, ederek ihtira be. İktisad Vekâlet miştir. Vekâlet motörün fay. ettiği için tatl ja ihtira beratını vRİRİ in