17 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Alman - Leh iktisadi münasebetlerinde bir düzelme kaydediliyor aaa aa a Sene 21 — No, 7448 — Fiati her yerde 5 kuruş — PAZARTESİ 17 Temmuz 1939 gelecek sene İ milyon olacak Gönüllü kaydı için de her yük tehacüm var tarafta bü YE kerlik kanununun tatbikine başlan- ! mış, askerlik çağındaki gençler kışla | lara, giderek askeri hayata girmiştir. | Dolmabahçegazhanesinin ünülüyor Londra 16 — 15 temmuz, - İngiliz tarihinde mühim bir gün olarak ka- lacaktır. Çünkü bügün mecburi âs Halice nakli düşünü Yalnız nakil masrafının temini için bir yol aranmaktadır Maçka, Nişantaşı, Dolmabahçe, Ayaspaşa semtinin havasını bozan Dolmabahçe gazhanesi Belediye son zamanlarda Dolma. | başlamıştır. Gazhanenin mevkii bir bahçe havagazi fabrikasının vaziye- | kaç noktadan, şehrin bugünkü vazi- | tile ciddi surette meşgul olmağa (Devamı 10 uncu sahifede) Suahifemizin münderica- tından nefis bir eserdir Cemal Nadir'in en güzel karikatürlerini, en zâri? yazılarını, en eğlenceli i | iMotomontajlarını bir yerde görmek için her Salı | | sahifemizi açınız! © İ dandan doğduğuna göre Silâh altına alınan ilk kafile 200 bin kişidir. Dün 34 bin kişi üniforma | (Devami 10 üncü sahifede) Maliye Vekili Iskenderiyede B, Fuad Ağralı Abdülfettah paşa ile beraber şehre indi Kahire 186 (A. A.) — Maliye Veki- li B. Puat Ağralı Transilvanya vapuru ile ve Mısır Hariciye Nazir: Abdülfet- tah paşa il&e birlikte İskenderiyeye gelmiş, Hariciye müsteşarı, mahalli erkân, iş bankası direktörü ve kala- balık bir halk kütlesi tarafından kar. | şılanmıştır, Bügün gazeteler bu münasebetle | neşretlikleri yazılarda Cümhutiyet maliyesinin tekâmül ve Intizamındân ve Türkiyenin dünyadaki mali itiba. rından sitayişle bahsetmekte ve Ve- kilin fotograflarını derceylemekte. | dirler, İngiliz - Sovyet müzakereleri | Moskova 16 (A. A) — B. Mölotof yarın saat 16 de B. Strang ile İngiliz ve Fransız büyük elçilerini kabul ede. | cektir, | ————— m... Dikirkmtler; Bu hainliğin hesabını sorarız! Kötü bir itiyad balıklardan sebeslere sirayet otsi: Mevsiminde bol çıkan pela- mutların, toriklerin imha edilişi gibi, ba seno bol olan zerzevatı da bostancılar hal- ka ucuz satacaklarına mâhv ler. İnsan öldürmek, kasden yangın çıkar- mak, taze ormanları baltalamak ve mah- sulleri rın hepsini derö- vunlar maşeri Yic- , sul mahvet- mek de ceza görecek cürümler arasına girmelidir. «Mal benim değil mi? Ne İstersem ya- pürım!» düşüncesi köhnemiş bir telâkki- dir, Bir istihsl eşyasında, bir emek mah- Bulünde mal sahibi İle boraber cemiyetin de hakkı vardır, Bu gibi halnane imhala- MÜNİR NUREDDİN Bu akşam Cadde Bostan gazinosunda İngiliz ordusunun mevcudu | Dün bir Fransız askeri Ay AYTEN İdaresinde MISIR RADYOSU MARKO BABEN Orkestrası ynca Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 heyeti geldi, garda merasimle karşılandı Heyet general Huntzigerin kumandası sağda heyetin reisi general Huntriger) Evvelce Suriye Fransız orduları kumandanlığında bulunmuş olan Fransanın değerli kumandanlarından ve yüksek askeri şüra âzasından orgeneral Huntziger'in reisliği altın- da beş kişilik bir Fransız askeri he- yeti dün Paristen şehrimize gelmiştir. Heyetin diğer âzası şark ordusu es- ki erkânı harbiye reisi albay Böürget, | Hava Nezareti Piyangonun hoşa gitmiyen tarafları : erkânından albay | bw Rogue, Bahriye Nezaretinden oGuiot ve orgeneral! Huntziger'in emir zabiti yüzbaşı Chabot'tur. Heyeti İstasyonda İstanbul ku- mandanı general Halis, merkez ku- mandani albay B. Cemal ve generalin mihmandarlığına : tayin edilen albay Lütfi, İngiltere ve. Fransa sefaretleri âtaşemiliterleri ile bir müfreze asker (Devamı 10 ncu sahifede) 2