17 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

17 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

k “ | Dünkü beynelmilel atletizm müsabakalarından muhtelif enstantaneler: 5000 metre mukavemet koşusunun ilk turlarmda Rumen Kristen başta giderken. Bu müsabakanın birincisi Yunan atleti ikinci vaziyette görülmektedir. Sporcu Hariciye Vekilimiz B. Şükrü Saraçoğlu müsabakaları heyecanla takib ediyorlar. Sırıkla yüksek utlamanın galibi Ankaralı Muhiddinin muvaffakıyetli atlayışı Beynelmilel atletizm karşılaşmaları Dünkü atletizm müsabakaları heye- canlı geçti. Büyük alâka ile takip edildi Atletlerimiz kuvvetli rakipleri karşısında muvaffakıyatli dereceler elde ettiler Dün Fenerbahçe stadında beynel- milel atletizm müsabakaları Rumen, Yunan, Mısır ve Türk atletlerinin iş- tirakile yapıldı. Stadın kapalı tribün. | lerini tamamen doldurmuş bulunan kalabalık bir meraklı kütlesi müsaba- kaları başından sonuria kadar büyük bir dikkatle takip etmiş ve heyscan- a anlar yaşamıştır, Bu mühim müsa- bakaları seyretmek için Fenerbahçe #tadına gelenler &rasında sporcu Hariciye Vekilimiz Şükrü Saraçoğlu Üe Beden Terbiyesi Genel Direktörü General Cemil 'Taner ve teşkilât er- kânı da bulunuyordu. İyi bir formda bulunan atletleri- mizin dost Balkan devletlerinin en ta nınmiış ve memlekellerinin rekortme- ni olan rakipleri karşısında nasıl bir netice alacağı merakla bekleniyordu, Müsabakalarda bir İki derece müs- tesna, diğerleri atletlerimizin son genelerde mühim bir ilerleme göster. âiklerini meydana çıkardı. Müsabakalara tam vaktinde baş- lanmış ve müsabakaların sonunda derece alan atletlerin mükâfatları bizzat genel direktör general Cemil Taner tarafından tevzi olunmuş ve ber biri ayrı ayrı takdir edilmişler. dir. Müsabakalara saat 16,15 de başta bakemlerin bulunduğu atletizm ekip- resmi geçidi ile başlanmış ve müteakip bayrak merasimi ya- pilmıştır. Bayrak merasiminden son- İ& programa geçilerek yarışlara baş- lanmış ve aşağıdaki dereceler alınmış- tar. 100 METRE: Bu müsabaka Yunan atletlerden Lambrokisle bizden 5 atlet olmak ü- gere beş müsabık girdi ve deparda Meri fırlıyan Fikret nihayete kadar bu farkı elden bırakmıyarak birinci Yunan ikinci geldi. 1 — Fikret (Galatasaray) 2 — Lambrokis (Yunan) 3 — Melih (Fenerbahçe) 800 METRE; Bu müsabakaya 10 atlet iştirâk et- Mi. Birinci turda Riza Maksut bütün #tletlerin önünde kafileye piştarlık #diyordu. Birinci tur nihayet bulur bulmaz Yunanlı Stratokos başı aldı. te son tur bu vaziyette geçli, Müsa- bakanın nihayetinde rakiplerini 15 metre kadar altlıyan Yunan atleti Siratokos birinci, Riza Maksut ikinci, Receb üçüncü ve Galib dördüncü ol- dular. Mısirir Muskuris ancaka be- nci gelebildi. Yunanlı atlet bu derecesi ile iki saniye farkla yeni Yunanistan rekoru Şapmıştır. 1 — Stratokos (Yunan) 2 — Riza Maksut (F. Bahçe) 2.068 | 3 — Receb (İzmit) 2.141 100 METRE ÜÇÜNCÜ KATAGORİ: 1 — Cezmi 119 2 — Sezai 11 113 114 1578 3 — Kâmran 110 METE MANİALI: Bu müsabaka, yalnız Türk atletle- Tİ arasında yapıldı, Bu mesafenin fa- vurisi olan Faik bidayette ileri fırladı ve mesafeyi rakiplerinden bir manla ilerde birincilikle bitirdi. 1 — Faik (Ankara) 2 — Yavru (Galatasaray) 17 3 — Hisofopolos (Kurtuluş) 171 200 METRE ÜÇÜNCÜ KATAGORİ: 1 — Said (Galatasaray) 44 2 — Merih (Eahriye) 45 3 — Üçtek (Kurtuluş) 251 DİSK; Bu müsabakaya bir Yunan iki Ru- men ve üç Türk atleti iştirak etti. Sı- kı bir çekişme hâlinde geçen ve Ru- men ile Yunanlı arasında santim santim arttırılan müsabaka neticesin- de Yunanlı Floros rakibinden birinci- Mği T7 santim farkla aldı. 1 — Floros (Yunan) 2 — Hovaletz (Rumen) 3 — Yusuf (Galatasaray) SIRIK ATLAMA; Bu müsabaka yalnız Türk atletleri arasında cereyan etti, Bu şubede cn iyi atletimiz olan Muhittin rakiple- rinden 30 santim farkla birinciliği almakta güçlüğe uğramadı, 1 — Muhittin (Ankara) 340 2 — Viçaropulos (Kurtuluş) 3.10 3 — Şerif (Beşiktaş) 3 400 METRE ÜÇÜNCÜ KATAGORİ: 1 — Ahmed (Kasımpaşa) 56 2 — AH (Galatasaray) 565 3 — Hasan (Beşiktaş) s7 400 METRE: Bu müsabaka günün en heyecanlı yarışı oldu. Müsabakaya Mısırlı Übeyd, Yunanlı Stratokos, Rumen Jordaki ve bizden geçen senenin Balkan şam- piyonu olan Gören ve Galip iştirak ettiler, İlk iki yüz metreyi Mısırlı birinci, Yuanlı ikinci vaziyette geçtiler. Son- lara doğru rekortmenimiz Gören çok sıkı bir finiş yaparak öne geçti ve müsabakayı rakiblerinden üç metre farkla bitirdi. 1 — Gören (Galatasaray) 2 — Stratokos (Yunan) 3 — Übeyd (Mısır) 5000 METRE: Bu müsabakaya meşhur Rumen mukavemetcilerinden Kristen, Balkan maraton birincisi Yunan Ragaz0s ve bizden Rıza Maksud, Artan, Hüseyin, Mustafa ve Behzad olmak üzere yedi atlet iştirak ettiler, Bidayette başta yarışa başlıyan Rumen Kristea İlk Üç turu birinellik- le geçti. Yunanlı güzel bir taktikle Rümeni bir adım mesafeden takib ediyordu. 15, 20 metre ara ile bunla. rın peşinden giden Rıza Maksud be- şinci turun sonunda müsabakayı ter- ketti, Mustafa ve Hüseyin 50 metre arkadan geliyorlardı. 123 15-5 46-41 40-24 42-08 514 517 518 Bu şekilde devam eden müsabaka nın tam sekizinci turunda Yunanlı birdenbire ileri fırliyarak Rumeni atladı. Meşhur Kristen yetişmek için bir müddet kendini sıktı ise de Yu- nanlının süratli fuleleri karşısında bi- rinelliği bırakmak mecburiyetinde kaldı. Müsabaka bu vaziyet değişmeden Yunanın birinci, Rumenin ikinci, Mustafanın üçncü gelmesile nihayet buldu. 1 — Ragazos (Yunan) 2 — Kristen (Rumen) 3 — Mustafa (Ankara) CİRİT: Bu müsabakaya bir Rumen yedi Türk olmak üzere sekiz allet iştirak etti ve Rumen Vamanu bizimkilerden iki metre oluz yedi santim farkla bi- rinci oldu. 1 — Vamanu (Rumen) 2 — Melih (Fenerbahçe) 3 — Şerif (Beşiktaş) YÜKSEK ATLAMA: Bu müsabakaya yalnız Türk atlet leri iştirak etti. Rekordmenimiz olan Pulat formde olmadığı için iyi bir de- rece yapamadı ve Anköfadan Jerfi birinci oldu. 1 — Jerfi (Ankara) 2 — Pulat (Galatasaray) $ — Süreyya (Fenerbahçe) UZUN ATLAMA: Bu müsubakaya Balkan rekordme- nl olan meşhur Yunan atleti Lâmbra- kis ve bizden dört atlet olmak üzere beş müsabık girdiler. Lambrakiş çok nefis bir setli ile yaptığı atlayışları- nın hemen hepsinde yedi metreyi ko- laylıkla aşıyordu ve neticede Balkan 15.28 1645 16.15 56.20 53.83 51.18 183 175 17 | rekoruna iki santim yaklaşarak bi- rinciliği almakta güçlük çekmedi. 1 — Lambrakiş (Yunan) 135 2 — Muzaffer (H.P.) 671 3 — Ömer (Ankara) 6.69 GÜLLE: Bu müsabakaya bir Rumen, üç Türk olmak üzere dört atlet iştirak etti ve her atışında 14 metreyi kolay- lıkla aşana Rumen birinciliği aldı. 1 — Gurau (Rumen) 1438 2 — Ateş İbrahim (Anakra) 1412 3 — Arad (Beşiktaş) 13.15 200 METRE: Bu müsabakaya uzdn atlama birin- elliğini alan Lambrakis ile üç Türk atleti iştirak etti, Çıkışta başta giden Muzaffer nihayette Yunanlı atletin uzun füleleri karşısında birinciliği elinden kaplırdı ve Yunan birinci oldu. 1 — Lambrakis (Yunan) 2 — Muzaffer (H.P.) 3 — Melih (Fener) ÜÇ ADIM: Bu müsabakaya meşhur Yunan &i- layıcısı Lambrakis ile dört 'Türk atleri girdi ve en iyi Üç adım atlayıcımız 22,5 229 23. (Kuleli su sporları bayramı Bayram büyük bir intizam ve neşe içinde geçti. Yapılan müsabakalar alâka ile takip edildi. Dün Çengelköyünde Kuleli lisesi- nin önünde yapılan su sporlarının beşinci yıldönümü büyük bir intizam miştir. Mektebin önündeki sahayı hazır. lanan hususi mevkilere çok büyük bir kalabalık ve mümtaz bir davetli lamağa davet edilenler meyanında orgeneral Fahreddin Altay İle İstan- bul komutanı Halis Bıyıktay ve be- den terbiyesi genel direktörü tümge- bulunuyordu, o Müsabakalara saat 15,30 da Kuleli, Deniz ve Maltepe li- selerinin tunç çehreli çocuklatından müteşekkil bir sporcu kütlesinin ge- çid resmile başlandı. Ve İstiklâl mar- şından sonra ön (Sporcular, general. ler tarafından teftiş olunarak kendi. lerine iltifat edildi. Ve tam saat 16 da da memleketimizde ilk defa yapılan 10 metrelik nizami atlama kulesinin küşad resmi orgeneral Fahreddin Al. tay tarafından yapıldı. Ve sonra programda yazılı müsabakalara ge- çildi. İlk olarak, 10 metrelik kuleden at- lamağa 6 sporcu girdi ve hepsi de müvaffakıyetli atlayışlar yapldar. Bunu müteakib küçükler arasında yapılan suda yumurta yarışını Ömer kazandı. Elbise ile suya atlamada Fikret - Cemal birinciliği, İhsan ikinciliği, Sa- lâhaddin - Feyzi de üçüncülüğü al- dılar Elbise ile mukavemet yarışına 75 sporcu girmiş ve bunlardan yarısı 1 saat 20 dakika gibi uzun bir müd. det suda durarak büyük bir muvaf. fakıyet göstermişlerdir, 100 metre serbes yüzmeğe üç İise- den müteşekkil Kırmızı - Yeşil takım- lar girmiş ve Yeşil takım birinci ol muştur. Tam techizatla kuleden atlı- yan 1 manga sporcu mükemmelen atlayış yapmışlar ve çok alkışlanmış- lardır, 100 metre sırtüstü ve 6X100 bay- ve mükemmeliyet içinde cereyan et- | kütlesi toplanmıştı. Bu bayramı kut | neral Cemil Toner ve maiyetleri de | İstanbul komutanı general Halis Kuleli sporcularını teftiş ederken rak yarışını Yeşil takım kazanmış- tar, Denizde tabak toplama çok zevkli olmuş ve Mehmed denizden 15 tabak toplıyarak birinci gelmiştir. Padılbot yarışları da heyecanla ta- kib olunduktan sonra dört takım ara- sındaki su topu müsabakasını 2 -0 Kuleli kazanmıştır. Günün en zevkli numarası bir san- dal kazası taklidi olmuş ve talebeler» den bazılarının kadın kıyafetine gi- rerek muvaffakıyetle idare ettikleri bu numara evvelâ seyredenler tara- fından hakiki bir kaza zannedilmiş- se de sonradan bunun talebeler tara- fından tertib edilmiş orijinal bir ye- nilik olduğu anlaşılarak takdir edil. miştir. Devrilen sandalın rakipleri yüzücüler tarafından muvaffakıyetle kurtarılmışlardır. £ Müsabakalardan sonra misafirler büfede izaz ve ikram edildikten sonra bayrama nibayet ve- rilmiştir. Kara sporunda olduğu gibi su spor- larında da mühim bir varlık göste- ren Kuleli sporcularını ve kıymetli mekteb müdürü B. Bedri ile jimnâs- tik hacaları B. Hüsameddini hararet- le tebrik ederiz. Demirsporluların antren- man maçı Milli küme şampiyonluğu için Gala- tasaray ile karşılaşacak olan Demir- sporluların bir hafta şehrimizde kala- Tak maçın oynanacağı Fener stadında antrenman yapacaklarını bildirmiştik. Demirsporlular dün sabah Fenerbahçe stadında Anadoluklübü ile hususi bir maç yapmışlar ve 3-3 berabere kal. mışlardır. Demirspor klübünün denizcilik lokali İstanbul Demirspor klübü, bugün saat 17,30 da Samatyada Yaliboyun- da denizcilik lokalını merasimle âça- caktır. mem ae Yavru birinciliği Yunan âtletinin elinden almağa muvaffak oldu. 1 — Yavru (Galatasaray) 2 — Lambrakis (Yunan) 3— Ömer (Ankara) 4X100 BAYRAK; 1390 13.58 13.67 Ecnebi atletlerin iştirak etmediği bu müsabaka bizden iki takım ara- sında yapıldı. 1 — Beyaz takım “* 45