26 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

26 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Baklavada Fındık, Dondurmada Fındık, Çikolatada Fındık, Pastada Fındık, Çörekte- Fındık, Her Tatlıda Fındık, Cepte Fındık, Ayakta Fındık......... bir hayattır. Kışın Fındıklı Çörek, Yazın Fındıklı Dondurma Kuvvetin ÖZÜDÜR FINDIK TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ Saraçhanebaşında - Horhor caddesinde Kız Erkek Ana İlk, Orta ve Lise sınıflarına talebe kaydına başlanmıştır. Kızların yatılı kısmı tamamile eycı bir binadadır. servisi vardır. Tedrisata 25 Eylülde bai İstiklâl Lisesi Direktörlüğünden 1 — Bütün sınlflar için yatlı ve yalısız, kız ve erkek devam olunmaktadır. 2 — İsteyenlere kayıt şartlarını bildiren tarifname gönderilir. Adres: Şehzadebaşı Polis karakolu arkam Telefon: 22534 talebe kaydına Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bay Mehmed ve Osman ve Hüseyinin 21741 hesab No, sile Sandığımızdan aldığı (200) liraya karşı birinci dersesde ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takib üzerine &202 No. lu kanunun 48 ci maddesinin matufu 40 cı maddesine göre satılması icab eden Ayvansarayda Atikmüstafapaşa mahallesi eski Bostan ve Pa- ps3 yeni Kundakçı sokağında ceki ve yeni İ numaralı ahşap bi” ov. Tamamı bir bu- çuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu alci kaydına göre yâpılmaktaddır. Arttırmaya girmek istiyen (100) lira pey Akçesi verecektir. Mİ bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vaki icaresi ve tayiz bedeli ve teliiiiye rüsu- mu borçluya addır Arttırma şartnamesi 6/10/39 tarihinden itibaren tetkik etmek i5- teyenlere Sandık Hukuk İşleri Servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu elcli kaydı ve sair lüzumlu izaha: ta şartnamede ve takib dosyasmda vardır. Artırmaya girmiş olan- lar, bunları tetkik ederek salılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her geyi öğrenmiş ad ve İtibar olunur. Birinci artsırma 17/11/39 tarihine müsadif Cuma günü Cağaloğ- lunda.kâln Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat (Male yapi- labilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab öden gayrimenkul mükel- lefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıra- nın taahhüdü baki kalmak (şertile 2/12/59 (tarihine oOmüsadif (o Oumar - tesi günü ayni mahalde ve aynlsaatie son artiırmas' yapılacaktır. Bu arttırmada ogeyrimenkül en çok oartranın OÜmünde (bırakılacaktır. Hakları tapu (sicilleriie osabit o olmiyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahib- lerinin bu haklarını ve hususile faiz ve müsarife dair iddlalarım Dün tarihinden itiba- ten 20 gün içinde evrakt müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu su- tetie haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu slelilerile sabit olmıyanlar satış be- delinin paylaşmasından hariç kalırlar Daha fazla malâmat almak isteyenlerin 088/464 dosya numürasile Sandığımız Hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu iin olunur, * DİKKAT Fnniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göitermek isteyenlere, niu- hamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin yüzde kırkını tecavüz etmemek Üzere ihale bedâlinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (70) vilâyet dahilindeki köprülerden bazılarına konulacak işaret ler) ının İmal ve ta- Hki işi 998 lira tahmin edilen bedel üzerinden temdiden pazarlığa konulmuştar. İhale 1710/949 Pazartesi günü saat 14 do Daim! Encümende yapılacaktır. Kat'i teminat 180 Itradır. Şartname Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görül , Taliblerin buna benzer en ax 500 Ilralık iş yaptıklarına dair Nafjâ Müdüflüğünden alacakları fenni eh- “iyot vasikaları ve ik teminat makbuz veya mektubları ile ihale günü muayyen saatte Daimi Encümende bulunmaları, (70) —— Eminönü meydanında imar plânı mucibince yaptırılacak asfalt, granit, parke ve bitum, beton ve sair yollar inşaatı kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur. İha- Ae 5/10/889 Çarşamba günü saat 15 te İstanbul Belediyesi daimi O oncümeninde "yapılacaktır. Mukammen bedel 97038 lira 20 kuruş ve ilk teminat 6148 lira 96 kuruştur, Şartname 490 kuruş mukabilinde Fen işleri müdürlüğünden alınabi « fir, Taliblerin ihaleden 8 gün evvel şartname veçhile alacakları fenni ehliyet veşikaları ve ilk teminat makbuz veya mektubları ile 2490 numaralı kanuna göre hazırlıyacakları kapalı zarfların' ihale günü saat 14 de kadar İstanbul belediyesi Daimi encümenine vermeleri. (7403) Cağaloğlu Erkek Ortaokulu satınalma Komis- yonundan: 10/X /939 Salı günü saat 14 de İstanbul Beyoğlu İstiklâl enddesinde 349 numâralı .binada Liseler Muhasebecillğnde toplanan okul komlayonunda 1001 Jira 38 kuruşluk kes gif bedeli tamiratı açık eksltmeye konmuştur. Bu işe aid şartname ve paha şeralli Okulda görülür, İlk teminat 76 İlra olup eksiltmeye iştirak edeceklerin on ax 1000 Lira. lık bu işe benzer İş yaptıklarına dair eksiitme gününden $ gün ovvel İstanbul vilâyo- tinden alınmış ehliyet ve 1939 yılı Ticaret Odası vesikalarile belli gün ve saatte te- minat makbuzile kom'ayona gelmeleri. - (7705) Hayriye Lisesi Ecnebi lisam ilk sımflardan Itibaren başlar. Yatısız talebeyi nakletmek için mektebin busust otohi caktır. Telebenin meklebe gelmeleri. Telefon : i, Yatılı Yatısız | Dalma genç Daima güzel İngiliz Kanzuk eczanesi müstah#aratından Krem Balsamin KANZUK Eksir Balsamin KANZUK isimli 2 şaheseri, bütün dünyanın en mükemmel güzellik müstahzarlarıdır. Ötedenberi memleketimiz kibar âleminin takdirine mazhar olmuştur. Krem Balsamin Kanzuk Kadın güzelliğinin sihrini (o terkibinde saklıyan en ciddi ve şayanı itimad marka. dır. Genç ve ihtiyar bütün kadınlar için zaruri bir ihtiyaç. Cildin Jefafet ve taravetini arttırır. Yağlı, yağsız ve acıbadem cinsleri vardır. Eksir Balsamin Kanzuk Cildin daimi yumuşaklığını temin edet, Yüzdeki çil ve lekeleri alır. Sivilceleri ta. mamen izale eder. Traştan sonra cilde lâtif bir serinlik verir. İngiliz KANZUK eczanesi Beyoğlu İstanbul İlân Tarifemiz Muayyen bir müddet zarfında faş- ilaca miktarda İlân yaptıracaklar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın Ucari ilânlarına ald işler için şu adrese müracaat edil. melidir. İlâscılık Kollektif Şirketi Kabramanzade Han Ankara caddesi 1. GENÇLİK 2. GÜZELLİK 3. SIHHAT İşte yüksek bir kremde “e bu meziyetlerin hepsini size KREM PERTEV temin edebilir, 1 — KREM PERTEV: Bir tuva- let müstahzarıdır. İnce bir itina ve yapılışındaki husu- siyeti itibarile yüzdeki çiz- gi ve buruşuklukların te- vie mâni olur. De genc ve gergin tutar, ene | PERTEV: Bir güzel Hk vasıtasıdır. Genişlemiş mesamatı sıkıştırarak cild- deki pürtük ve kebarcıkları go ir. Çil ve lekeleri sle eder. Teni mat ve Taf bir hale irir, EM PERTEV; Bir olld devasıdır. Deri güddeleri- nin ifrazatını düzeltir. Si- Yüce ve siyah noktaların tezabürüne mâni olur. Cild Adalesini besliyerek kuy- vetlendir r, Kuru cildler için yağlı, ve yağlı cildler için yağsız hu- susi tüp ve vazoları vardir. Tornacı alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden Fabrikalarımıza tornacı alınacaktır. İsteklilerden İstanbulda bulunanların Zeytin- burnu fabrikasına, İzmirde bulunanların Halkapınar fabrikasına ve Ankaradakilerin de Umum Müdürlüğe müracaatları, «6839» Dil, Tarih Coğrafya fakültesi talebesinin yemek münakasası Ankara, Dil, Tarih, Coğrafya fakültesi Direktör- lüğünden : A — Kapalı zarf tusnlile ihâleye çıkarılan Fakülte yatılı talebesinin sabah, öğle, ak gam, yemeklerine talid zuhur etmediğinden ihalesi yapılamadı Arttırma, eksiltmi ve İhale kanunühün 40 nel maddesi hükümlerine tevfikan 1410959 Cumartesi günü s2- at 11 de pazarlık suretile ihalesi yapılacağından alâkadarların Ankara Mektebler Mu- hasebeciliği binasında “gösterilen gön ve saatte hazır bulunmaları. B — Muhammen bedel beher telebe için 75 kuruş olup bunun bir senelik tam yek. nu 34213 lira yetmişbeş kuruştur. C < Yüzde yedi buçuk Muvakkat teminat bedeli 2566 lira 4l kuruştur. D — İsteklilerin şartnameyi görmek ve izahat almak üzere Fakülte hesab memur İuğuna müracaat etmele:i Hân olunur. (1602) Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü ilânları Kiralık emlâk Semti Mahalisi Bokak Tophane oo Kalış © Nöcntibey , y . No Cinsi 304 Dükkün 338 , > » , 388 Kasımpaşa © Camiikebir Türubıbaba 7 Ahir Galata Yenivami Cami avlusu İçinde, Gazhane Yukarıda yazılı emlâkin 31/5/940 günü sonuna kadar kiraya verilmesi açık arttırma- ya konmuştur. İsteklilerin 2/10/099 günü saat 14 de müracaatları, (o 17654) P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: Muhammen o Muvakkat Bedeli teminat Lira Lira Pazarlık Masa telefonu Duvar » Seyyar » T 250 50 109 400 4 — Nev'i ve miktarları yukarda yazılı telkfon makineleri. 4/Ey101/1999 tari, hinde yapıları eksiltmede ihale edilmediğinden pazarlıkla alınacaktır. 2 — Pazarlık 3/Teşrinievvel/1939 Salı günü yukarıda gösterilen saatte Anka. rada-P, T. T. Umumi Müdürlük binasındaki Satınalma komisyonunda yapıla - caktır, 3 — Taliblerin şartları öğrenmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak etmek için 3/Teşrinlevvel/1939 tarihinde mezkür saatte o komisyona müracaatları. 41083, 900 15 AŞA kani İstanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğünden: Haşeratı öldürmeğe'mahsuz fiNt ve sülre nevinden yerli ve yabancı terkibi meçbul bir bakım maddelaj muhtelif İsimlerle imal veya celbedilerek satişa (o çıkarılmaktadır. Hükümetçe bunların kontrolüne lüzum görüldüğünden umumi hıfmasıhha kananunun 183 üncü maddesirin 5 inci fıkrasına terfikan bu kabil mevaddın Vekâletimiz müraka- besine tâbi tutulmasi $ Ağastaş 1939 tafih 2/11702 numaralı Vekiller Heyeti karan ik- tizasından bulundufu cibetie bu maddelerin tetkikine lüzum bâsl Olmuştur. Gerek memlekette yerli olarak imal edilen ve gerekse yabancı memleketisrden müstahzar ha- linde eelbolunan başerat öldürmeğe mahsus bu kabi! maddels: âmii ve mümessillerinin birer dilekçe ve beşer nümune göndermek suretile bulundukları yerlerdeki sıhhat ve içtimai muavenet müdürlükleri vasitasile Vekâletimize müracasi etmeleri ilân olunur. (0042) Adalar Malmüdürlüğünden: Büyükadada Cami mahallesinin Cami sokağında 20 sayılı evde İstavrl Vasi) Vasliya- disbten metruk 28T'k3jem ey dğyası 5/10'939 ve 6/10/999 günlerinde saat on üçte Bü- yükadada 23 Nah Gaddesinde saat Kulesi önünde açik arttırma İle satılacaktır. İstiyenlerin yadıdam #âşite satiş yerinde hazir bulunmaları ilân olunu£. (1488)