3 Mayıs 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İngilizler, Trondhaymın cenub kısmından (Baştaralı 1 inci sayfada) tinaden münakaşa etmek istediği zaman, daha uzun izahat verebilecek vaziyette bulunacağız. Almanya, Norveçin cenubuna taarruz ettiği takdirde Norveçin garb sahili liman larını işgal için. mahdud miktarda kıt'a- ların hazır bulunması, bundan bir ay ev- vel kararlaştırılmıştı. İngilterenin her hangi bir harekete geçmesi, Almanyanın Norveç bitaraflığını ihlâl etmesine kâfi idi Almanyanın bize nasıl takaddüm etti. Bi suali irad ediliyor. Bu. uzun müddet- tenberi itina ile hazırlanan ve hiç bir şey den şüphe etmediği için hemen hemen si- bir millet alevhine yapılan, bir iha- »sinde mümkün olabilmistır. Ay. nberi biliyorduk ki, Almanlar, Bal- tık limanlarına nakliye gemileri ve kıta-| ir tanrruz ha - ya, İsveçe, Norveçe, Holünda İngiltereye taarruz için kullar Binaenaleyh, bu memleketlerden hangi - e karşı taarruzda bulunu'acağını tah - ek imkânsızdı Norveçin bu taarruza kurban olacakları- nı bilseydik, bu memleketlerin yardımı olmadıkça, bugün vâki halin önüne geçe. mezd Fa hikl duk! Tem t Danimarka ile Norveç, bitaraf - kendilerini kurtaracağını um- ndan tedbir almamıslar ve hiç bek eri taarruz çok vaklastığı zaman bizi bundan haberdar etmemişlerdir. Norveç muharebesi 7 Nisanda külli - yetli Alman deniz kuvvetlerinin Norve - çin garb sahiline doğru ilerlediklerini ha- ber simamız üyerine baslamıstır. Ayni günün aksamı, beslıca harb gemilerimiz vi ci kruvazör filomuz düşmanla rs'asmak ümidile Sepdan ve Ravth - dan hareket ettiler, 8 Nisanda birinel filo kruvazörlerimi?, #lomuzun difer gemilerine iltihak etmek üzer“ demir almıslardı. 9 Nisanda Alman ordusu Danimarkavı al etti ve cacuslarile coktanberi hazır bulunan deniz kuvvetlerinin yardımı sa - vesinde Osloyu Stavanger, Bergen ve Trondhelmi zaptetti. Çemberlayn, Renown harb gemisinin Seharnhorteın cok büyük tahribata uğ - rattığı Narvik fvoru harekâtın: ve bu ha rekât esnasında düsmana aid muhrib'er- le ticaret gemilerinin ciddi surette ha- sara düçar olduğunu hatırlattıktan son- ne sAvle devam etmistir: 13 Nisanda, muvaffakiyetle biten bir deniz (aarruyü esnasında düsman deniz k leri, Narvikte tamamen tahrib e. dilmis ve bidavette bu harekâta iştirak et mek üzere irkâb edilen kuvvetlerin hep- sini, Narvikin zantı için kullanmak za - rureti hâsıl olmamıstır. Bundan sonraki hedefimiz, Norvecli - Tere mümkün «'arı bütün yardımda ba - İunmak, Almanların cenubundan ayrıl - mamalarmı senktirmek ve buna muha- lefet etmek, Norvec kralı ile Norveç hü- kümetinin selâmetini ve himayesini te. min eylemek olmustur. ? Trondhetmin zabit; bütün bu hedetlere sürs'la ylaemamızı mümkün kılacaktı A'manlar 'Teendheim ve Norveçin ce- nubu garb'e'nle veşâne mühim tavyare karargâhı olan Sfavangeri ellerinde bu - lundurduklarmaan bu harekâtın tehifke- İse arzetmesine rağmen, hedefimize ulas. mak üzere bir hamle yapmağa karar ver- dik. 14 Nisanda Wamsota bahriye efradı 18 ve 18 Nisandı Wont ihrac edilmiştir. Bir kac gün sonra Fennsız Alp avci efradı Namsosa vds! o'Anlar. Bu kıt'aların bir kısmı, Stenkierda mevzi alan Norveç'i - İere yardim etmek üzere, süratle o mın- tak ilerlediler, Yi Nisemda Teendhelmin cenubunda kâin Andajsnese fhraç edilen deniz kuv- vetlerine. 18 ve 19 Nisanda kıtaat iltihak etmistir. Bu kuvvetler, demiryolunun mü kim bir iltissk noktası olan Dombasa doğ rü ilerlemisterdir. Bir kısım kıtaat cenu- ba doğru flerlivarak orada, Norveç kuv- vetlerine iltihak etmiştir. Kıtaalımız Norvece ihraç edildiğinden beri her iki cerhede cereyan eden muha- rebeler bakkında bugün size tafsilât ve. remiyeceğim. Bu mıntaka'arda müttefik kuvvetler büyük müskül#*a karsılasmıslardır. Bu güçlüklerin çoğu, başlıca tayyare ka: gâblarının düsman eline geçmiş bulun - masından İleri sehivordu. Bu şeraft dahi- inde düsman hava kuvvetlerinin mahal. Hi üstünlüğü dolavısile, topların ve tank- ların karaya #rarı ve kıtaatımızın cenub- dan gelen düsman kuvvetlerine muka - vemet etmesi imkânsız'ığı, birkaç gün evvel aşikâr mwrette anlaşılmıştır. İngiliz tahtelbahirlerinin ve bir Fra: sız filotillâsımın tahakkuk ettirdiği fev- kalâdn esere ve İnsiliz tavyarelerinin gav retlerine rağmen. Almanlar. Norveçe. bi- aim vayabi'diğimizden daha geniş mik- yasta takviye göndermek imkânını bul. muşlardır, Gecen hafta 'Tenndhelm cenubunda is al fikrinden vaseecmiye, bu mıntaka - ardan kıtaatı ew cekerek barka limar- lara nâkletmive karar verdik. Simdi, A: delsnes mıntelrsendaki bütün kuvv Timizi. hir tek vafor zayiat vermeden ge ri çekmiş bulunuyoruz. Zaylatımız hak- i, İğımız deniz zaylatı 4 muhrib, 3 denisaltı, Danimarka ile| kında meclise tafsilât veremiyeceğir. Fa; kat bu zayiatın, harekâtın genisiiğine nis-! betle ağır olmadığını zannettiren sebeb. ler mevcuddur. v Trondbeimi işgal imkânmı bulamamaklığı. mıza rağmen memnunum. Zira, vaziyet bu. güne kadar müttefik kuvvetler lehindedir. Almatiların, Nerveşte ve Danimarkada ko layca zafer elde etmek ümidini besledikle- rine şüphem yoktur. Norveç milletinin şe » cali ve müktefiklerin gayreti, Alman bu ümidini boşa çıkarmıştır. Üç hafta s harbden sonra, Norveç henür zaptedilme - miştir, Bu müddet zarfında, Almanyanın deniz - deki raylatı mühim bir rakama baliğ olmuş. tur. Başlıca gemilerinden iXisi, muhakkak Üçü muhtemel surette hasara uğramış, dört kruvazör, li muhrib, 5 denizaltı batmıştır. İOtuz nakliye ve iaşe gemisi batmış, binlerce Alman ölmüştür. Torpillerimiz, on ma ve laşe gemisine isabet etmiştir. Bu ge rin batmış olmaları kurvetle muhtemeldir. Ayni müddet zarfında bizim maruz kaldı. 1 şilep ve 5 balıkçı gemisine baliğ olmuştur. Hava taa'ruzları neticesinde bunlardan baş- ka 5 harb gemisi daha hasara uğramıştır. |Bir Alman tabtelbahiri tarafından torpille. İnen bir iaşe gemimiz batmıştır. Bu rakam. lar, İngiliz bahriyesinin, kudretini ve mü - essirliğini göstermek fırsatını âdeta bula - madığını isbat etmektedir. Halbuki, Alman bahıriyesinin uğradığı zayiat, düşmanın de- niz kuvvetini sarsacak ve müttefiklerin baş. Wca gemilerini başka mıntakalara sevket - melerini mümkün kılacak derecede (büyük! olmuştur. Almanların, efrad bakımından o zaylalıni kat'i surette tahmin edemeyiz. Fakat bu zâ. yiatın bir kaç bin kişiye baliğ olmaş bulun. İması Mzım gelir. Trondhelmi işgale muvaffak olamamaklı. Bımız keyfiyetinde, alelâcele hüküm çiker. mak istiyenlere şunu söylemek isterim: Nor.| veç muharebesinin neticelerine ald bir mü.) vazene yapmak henüz mevı'msiadir. Bu mu.| hârebenin ük safhasi beniz bitmemiştir, Bu safha osnasında hedeflerimize varmak - ga, Almanların da kendi hedeflerine ulaş madıklarım söylemek doğru olur. Uğradık - ları kayıblar, bizim kayıblarımızdan daha Jağırdır. Meclise şu ciheti hatırlatmak isterim Ki, Korreçin ikinci derecede bir harb sahnesi! olmasına müsamaha etmek niyetinde deği - iz. Pakat, tuzağa düşmek de istemiyoruz. Kıtaatımızm hayati merkezde teklikeli bir zâfa uğrıyacak derecede dağılmasına mâni olmak arzusundayız. Düşmanımız merkezi mevkileri işgal et - mektedir. Hücuma' hazır muazzam kuvvet. lere sahibdir. Bu hücum Norveçin mütead. did çephelerinden herhangi birinde, yıldı - rım süratile vukua gelebilir. Almanlar Ho - lândayı, yahud Belçikayı veya ayni zaman. İda her ikisini birden istilAya hazırdırlar. Hiç bir kaygu onları bu hareketien alıkoyamaz. Vahşi ordularının, Avrupa cenubu şarkisin.| daki masum komşularına oOald topraklara! doğru akın elmesi de mümkündür. Almanya garbde büyük bir fautruza, ya. hud İngiltereye karşı kahir bir taarruza ha. srlanırken, bu saydığım hareketlerden bir kaçına teşebbüs edebilir. Almanları hez. mete sürüklemek için en müzaid sevkülceyşi hareket hakkındaki fikrimi düşmana (ifşa etmek delilik olur. | Fakat, her an zuhur etmesi muhtemel! hayati ehemmiyeti balz ve beklenmedik ah. val karşısında hareket #erbestimizi İşkâl 0de. bilecek şekilde, kuvveilerimizi dağıtmamız veya teksif etmemiz doğru olamaz. Düşmana zaylat verdirmek için, Norveç. ide, her firsattan istifadeye devam edeceğiz Fakat bise harbi kazandıracak olan sevkül. ceyşi premsipi gözden kaçırmamaklığımız 18- zımdır, Çemberlayı nutkunu şöyle bitirmiştir: Bam harekât, bilen terakki vaziyetinde - dir. Bu harekâta girişmiş olanların hayatı. ni tehlikeye koyabilecek şeylerden ( içtinnb etmeliyiz. Binaenaleyh, gelecek hafta yapı. lacak müzakerata kadar, mütaleadan işti - sahlardan tevakki etmelerini, meclis uza - sından rica ederim. Bize, önceden söyliyebi İirim ki, bu harekât esnasında hususi ma » hiyelte müşkülât zuhur etmiyecektir. Hava muharebele'i Londra 2 (AA) — Amirallık Yairesi, vu - gün aşağıdaki tebliği neşretmiştir: SON. POSTA geri çekildiler düşman lahtelbahirini torpillemiştir. Alman tebliğleri Berlin 2 (AA) — DN.B. ajansı bin. yor: Ordu başkumandanlığı tebliği İntizamaıs bir şekilde çekilen İngilizlerin, intizamlı surette takibi esnasında Alman kıtaları Andeineğe varmişlar ve saat 15 te gamah haşı hâmil bayrağı şehre çekmiş - lerdir. Betlin ? (AA) — DNB. ajansı bildiri . yor: Ordu başkumandanlığı tebliğ ediyor: İngiliz filosuna mensub, tayyare nakliye gemilerinin de dahil bulunduğu, oldukça kuvvetli bir grup Mayısın birinci günü, Nor. veşin garb sahiline yaklaşmıştır. Bu baber alınır alınmaz, Alman hürb tayyarelerinden mürekkep bir filotilâ, Norveçteki üssünden hareket etmiştir; Düşman avcı tayyarelerinin çok faal mü. Gnfansı ve bütün harb gemilerinin (o teksif edilen ateşine riğmen, Almanlar vazifeleri. hi yapmışlar ve düşmanın iki avci tayyare. sini düşürmüşlerdir. Orta çapta bir bomba, bir tayyare nakliye gemisinin baş tarafına ortalama isabet etmiştir. Gemiden alevler ve dümanlar yükselmiştir. Diğer bir tayyare nakliye gemisine de murafiakiyetli bomta isabetderi olmuştur. Maamafih bu taarru - zun tesiri sis yüzünden görülmemiştir. Bun. dan başka, bir torpido muhribinin pupasına orta çapta bir bomba isabet etmiş ve muh. rib derhal durmaya mecbur olmuştur. Düşman gemi kafilesi dağıtılmıştır. Harb gemilerinden ekserisi müsademeden sonra bütün süratlerde garbe doğru uzaklaşmış - lardır. Bir Alman tayyaresi Üsüne dönmemiş « tir, Berlin 2 (AA) — DNB, bildiriyor: 1 Mayis gecesi, Mören ve Romsde'deki Nor veç kuvvetlerinin kumandanı general Haug, teslim olmak istediğini bildirmiş ve kıt'a . larına muhasamali kesmek emrini vermiş. tir. General Haug'dan kayıdsız ve garlaız teğ- lim olması istenmiştir Oslo'dan şimali parbi istikametinde İerli yen Alman kuvvetleri yeniden arazi kazan. unlar ve Sogne fiyorduna varmışlardır Valdras mınlakasında evvelce teslim oldu. Zu bildirilen dördüncü Norveç fırkasından lalınan esirlerin miktarı 300 sübay ve 3300 erdir. 290 at, 3 dağ topu ve 58 makineli tü - fek gansim alınmıştır. Dombaas'ın şimal! şarkisinde flerliyen AL man kı'aları, İngilizleri bu mevki süratle terke mecbur etmiştir, Almanların eline mü. ın 50 kilomette şimalı şarkisinde Kleven mer kiinde 1 Mayıs akşamı mukavemet etmek 8, temiş olan düşman müfrezeleri geri püskür. tülmüş ve 800 Norçeli esir alınmıştır. İngilterenin Tarihi (Baştarafı 7 nci sayfada) sızlara milli bir heyecan, bir gayret, bir şevk aşılayan köylü kızı Jan d'Ark ortaya çıktı, Kahraman «Orlean bakiresi: bu tardı, Vakıâ Jan d'Ark, 1430 da Burgon- diya dükasının askerleri tarafından esir edildi, İngilizlere satıldı ve Ruan şehrin. de, dinsizlikle suçlanarak diri diri yakıl- dı. Fakat, bu köylü kızı, Fransanın ah. lâkını kurtarmıştı. Şarl, birdenbire, ener. jik bir adam oldu. Evvelâ Burgondiya dükasını İngilizlerden ayırmağa muvaf. sekiz yl sonra mütareke teklifinde bu- lundular. Askerlerini islah eden Fransa kralı, 1450 de Formimyi. 1453 te Kastil , lon zaferlerini kazandı. Kale şehri müs- tesna, İngilizler. Fransada ele geçirdik. leri bütün topraklardan çıktılar. terede büyük bir dahili harb başladı: <İki Gül Muharebesi», İngiltere tarihine çök kanlı yapraklar ilâve etti, Reşad Ekrem Ankara borsası ingiliz hava kuvvetlerine mersub tayya- reler, Norveç ve Danimarka bava üsleri ü zerinde tazyiklerini devâm ettirmişlerdir. Stavanger hava meydanı dün sabah İki kere bombardıman edilmiş © ve bu tayyare meydanından buşka Aalberg ve Foreubu tayyare meydanları da şiddetli bombardı .. mana tâbi! sutulmuştur. Şimal denizinin cenub mıntakası özerin. de yapılan bir uçuşta, tayyarelerimizin bi. risl Nördemeş adası civarında bir düşman tayyaresime raslamış ve bu tayyareyi dü. şürmüştür. Bu harekât esnasında, bava kuvvetleri . miz hiçbir hasara uğramamış, hiçbir kayıb kaydetmemiştir. Fransız tetliği Paris 2 (AA) — 2 Mayıs akşam tebliği; Keşil kolları faaliyette bulunmuşlardır. Vazgtlerde davriyeler aradnda vukubnlan müsademede, lehimize neticelenmiştir. Şimal denizindeki son hrrekâ; esnasında, torpido muhetblerimizden biri ağır hasarı uğramıştır. Kerakol gemilerimizden biri mayne çarparak batmmıştır. Diğer taraftan, bir tahtelbahirimiz, © bir Aplış . Kapanış 2 Mayıs 940 fiatları Açılış Kapanı 5m 150.10 295 1 Sterlin New.York (o 100 Dolar Paru Milâno 20 78225 292125 7966 2191 00 18075 134330 271350 045 3.5175 35.003 31005 100 Drahmi 100 Leva 100 Peçeia 100 Pengü 100 Ley 100 Dinar 160 Yen 100 İsveç Kr. Budapeşte Bükreş Belgrad Yokohama Stokhotm Esham ve tahvilât Ergani Sıvas Erturüm 2 Sıvas. Errarum3 Sıvas-Errarum 5 İngiliz veFransız filoları İskenderiyeda (Baştaralı İ inei sayfada) Bu mehafii, böyle bir anlaşma ekdinden İtalyada bulunan Amerika tobaalarının!€YYel, İtalya Habeşistan hâkimiyetinin tas. ddlkini istediği takdirde, Birleşik Amerika. nın bu talebi reddetmiyeceğini tahmin edi, memleketlerine dönmelerini icab etti - recek hiç bir sebeb olmadığını söylemiş. tir, Malümdur ki, Vaşington hüktmeti seh| > likeli saydığı mıntakalarda b'ılunan A *İyor: merika tebaalarının uzaklaşmasını tav -| oPortaaid ve Süveyş seyrisefain kumpan. siye eylemeği Adet edinmiştir. İyalarına İngiliz gemilermin bundan böyle Nevyork 2 (Hususi) — «National Bro. | Ümidburnu yolunu takib edecekleri bildiril. adçasting. radyo istasyonu bildiriyor: mi İtalyanın Akdenizde her hangi bir ha! Kahiredeki İngiliz bahri makamatı, İngil rekete geçmesi ihtimalinden mütevellid | *€€ hükümeti tarafından ittihaz edilmiş 0. vaziyet neticesinde, dün Mussolini ile u-|lan tedbirlerin Akdeniz dahilindeki ticari zun bir mülâkat yapmış olan Romadaki|münakalâta şamü olmadığını beyan etmek. İngilterenin tedbirleri ra 2 (AA) — Kahireden bildirdi . him miktardn çanaim geçmiştir. Dombaas'| beldeyi İngilizlerin eline düşmekten kür. | Yo: Amerika büyük elçisi Vilyam Filips, 1-|tedirler. talyan başvekiline bir nevi ihtarda bu - lunmuştur. Vilyam Filips, İtalya harbe girdiği takdirde, bütün Amerika gemilerine Ak. denize ve İtalyan limanlarına uğrama - walarına dair emir verileceğini bildir - lehinde olmıyacaktır. Romadaki mülâkatlar Roma 2 (Havas ajansı bildiriyor) — Birleşik Amerika elçisi Philippin bu sa. bah Kont Ciano ile yaptığı mülükat, kıs- men dün Mussolini ile vâki olan mülâ - katının bir devamı idi. Filhakika, Philipp ile Kont Cianonun, umumi vaziyet etratında görüştükleri söylenmekte ve İtalyanın Yugoslevyaya taallük eden maksadları hakkında, Kont Cianonun, itminan bahşedici beyunatta bulunduğu tahmin edilmektedir. Malüm olduğu üzere son zamanlarda, İtalyanın Yugosla leyhinde bazı te - şebbüslere geçmesi ihtimaline dair şa yialar dolaşmıştır. Diğer taraftan, haber verildiğine göre, Fransanın Roma elçisi Poncet, Philipp ile uzun bir mülâkat yapmıştır. Bu mülâkat, ilinde. malümat edinmek maksadile ya- pılmış bir ziyarettir. Poncet, bu ziyare - tinde, Philippin Kont Cleno ve Mus. ini ile yaptığı mülâkatlar hakkında ma- lümat almak istemiştir. Polonya elçisile İngiliz ve Sovyet mas lâhatgüzarları da ayni maksadla bugün Filipsi ziyaret etmişlerdir. Vaşington 2 (A.A) — Filipsin, Musso- İlniyi ziyareti esnasında İtalyanın va - ziyeti hakkındaki haberler etrafında gö. rüşüldüğü söylenmektedir. Haber veril- diğine göre, Mussolini Birleşik Amerika elçisine * İtalyanın şimdilik gayri muha- riblik vaziyetini değiştirmek niyetinde bulunmadığına dair teminat vermiştir. Maamafih, askeri ve sivasi mehafil, İtalyanın siyaseti hakkında tahmin yü - rütülemiyeceğini ve bu siyasetin ani su. rette değişebileceğini söylemektedirler. Alman aja-sına göre Nevyork 3 (AA) — DNB. ajansı bildiri. ri Bütün matovat, dün Birleşik Amerikanın Roma elçisi Philipp ile Mussolini arasında vukubulan mülâkata bilhassa ehemmiyet at. fetmektedir. Siyasi ve diplomatik mahfel, bu İhâdise ile çok alâkadar olmaktadır. İ Romadaki Amerika (o elçiliği mehafli, İPhlipp'in ziyaretile | Akdenizdeki adığını! söylemektedirler. mi | New.York Times garetesi, Vaşington ie si yapıldığını söylemektedir. Bu gazeteye göre, bazi diplomatik ceği zannındadırla, Yüz yıl harbinden az sonra ise, İngil-i. İstanbul güreş ajanlığının tertib ettiği Kırkpınar serbest güreş müsabakalarına iştirak edecek olan İstanbul takımı seç- me müsabakaları 20-4.940 tarihinde Sü - leymaniye klübünde icra edilmiş ve bu müsabakalara (4) klüb iştirak etmiştir. dost milletler diplomatları arasında ya; İpılması mutad olan temaslar çerçevesi da İngiliz İtedbirleri arasında bir münasebet bulun - meha - fil, yeni bir ticaret anlaşması &kdedilebile - Bahriahmerdeki İngiliz gemilerine Ümid. burnu yolunu takib etmek suretile İngüte - reye avdet etmeleri için talimat verlimiş . tir. Mısırda tedbirler Kahire ? (A.A) — Hükümetin, milli mü . dafanya müteallik olarak ittihaz etmiş ol - said'in tesret ve münakalâtınn kontrolü hakkındadır. Mısırda ittihaz edilmiş olan ihtiyat ted . birleri hakkında beyanatta bulunan © sefil müdafaa nazırı, bu tedbirlerin tamamile te. fdafii mahiyette olduğunu söylemiştir. Bu tedbirin şimdiki beynelmilel vağiyet dolayı. sile ittihaz edilmiş olup memleketin herhan. &l bir sürpriz karşısında kalmamasını temi. ne matu? bulunmaktadır. İngiliz gazetelerinin beşriyatı Londra 2 (AA) — Yorkshire Post gaze. tesinin askeri muharriri diyor ki; Almanlar, daha başlamadan evvel, Tronâd. belim zaferini ilân etmişlerdir. Hitler şonu farasdiyordu ki bu, müttefiklerin Akdenizde deniz hâkimiyetlerini takviye için Şimal de. nizindeki deniz tazyiklerini O azaltmalarına kâfi geleceğini örme etmiştir. Almanyanın İ. talyayı harbe sokmağa teşebbüslerinin sebe. bi budur. Nazi entrikaları, İngütereyi Ak denizde ticari seyrisefaini azaltmağa mecbur bırakmışlar. Bu azalimalar, İtalyan matbu. atının hücumlarının bir hududu o olmam icab ettiğini tasrih eylemiştir. Manehester Guardian gazetesi diyor ki: İngilterenin aldığı tedbirleri, İngilterenin İtalyanın miyetlerinden korktuğu inanasına alınmamalıdır. Bu, İngilterenin katl hata hareketini bildirmektedir. Belçikada ne düşün”lüyor * Brüksel 2 (AA) — Bütün millet, İtalya. Dın vaziyeti neticesinde, müttefikler tarafım. dan Akdenizde alınan ihtiyat tedbirlerinden Solayı memnuniyet izhar etmektedir. Bir sosyalist gazetesi, (Mussolini Hitlere yardıma karar verdiği takdirde, bunun İtal. ya için ne kadar korkunç tehlikeleri dnvet edeceğini tebarüz ettirmektedir. Belçikadaki kanaate göre, Birleşik Ame rikâ elçisine verilen cevab bugün (hususi bir ehemmiyet taşımaktadır. Zira, İteiyanın mes'uliyetler yüklenmek zamanı gelmiş . tir. i Amerika mek'ubları «Baştarafı 7 nei sayfada) Um» mealinde mektublar da gönderik- lerini ilâve etti, M. Lantosun verdiği diğer izahata gö- re gazetenin terebbü kabul etmekte gös- terdiği büyük ( kedirşinaslığı | İstanbul patriği Beniamin takdir etmiştir. Türki fak oldu. Bu suretle 1458 da Parise girdi. İRoma arasında, münasebatın düzeltilmesi | ye ve Türklere karşı büyük bir sempati Yalnız kalan İngilizler zayıf düşmüşlerdi, | hakkında diplomalik bir noktai nazar testi. hesliyenlerin toplanmış olduğu bu ziyafet İçok temiz bir hava içinde devam etti ve bitti, | i. Safa leri İstanbul şampiyonu oldular Bu müsabakalara (6) güreşçi ile işti. rak eden Beşiktaş takımı (5) birincilik ve (1) ikincilik kazanarak iki senedenberi devam eden sistematik çalışmalarının mü kâfatını elde etmiştir,