4 Aralık 1940 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Aralık 1940 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Ankara borsası kapanış Hatları 3/12/1940 açılış — Açılış ve kapanış 54 132.— 100 İsviç, Pr. 206815 100 Drahmi 00975 100 Leva 140225 1300 26.5323 0.835 3178 311375 31.005 ea a ea ara Ar TAARE TATE ENR vereme eee Amerikanın Çine para vermesi Japonyada derin akisler yaptı (Baştarafı 1 inel sayfada) Tokyo, 3 (A.A.) — Stefani; Matbuat, Amerikanm Çine yap- İiğı yeni ikrazat hakkında mütalea- İar yürütmektedir. Asahi gazetesi, Japonyanın Üğiyetin inkişaflarını dikkatle Bttiğini yazmaktadır. Tekyo,3 (AA) —D.N.B.a- İansinm hususf muhabiri bildiriyor: Siyamla Fransız Hindi Çinisi hu- Mudunda vukun gelen müsademele- Se sid haberlerden bahseden Heo- vas takib uri Şimbun gazetesi o vaziyetinin İitikçe nazikleştiğini ve artık lâ- Kayd kalınamıyacağını yazmaktadır. | İN Uzakşark milletlerine birer b M saha tahsis etmek için Japony Beslediği niyet İngiliz ve Amerika- ların Siyamda çevirdikleri entrika- Terin karşılaşmaktadır. Bu iki mem- İeicet Siyamı Fransız Hindi Çinisin- len gittikçe artan metalibatta bu- İunmağa teşvik etmektedir. Çunkinz, 3 (A.A.) — Çekini a- fansı bildiriyor! © Cin hariciye nazırı şu beyanatta Bulunmuştur: © — Japonya ile korkuluk Nenkin Seşekkülü arasında, muahede teşkil İtmek iddiasında bulunan vesikanın İmzası, Japonların yalnız Çinde de- in Pasifik 8leminde kanun e 1 altüst etmeğe matuf hare- ie lerinin en yüksek haddini bulma- Yandan baska bir sey değildir. Japonya her ne yapmağa teşeb- üs ederse etsin, Pasifik Aleminde Ber ne gibi entrikninr cevirmek is- Herne istesin, Cinliler nihat zafere Kadar mücadele etmeğe azmetmiş Bulunmaktadır. Cinliler nihat zafer- emindir. Zira hürriyet, adalet Ye hak her zaman galib gelir, Hususi otomobillerin men'i kararı kitaba uydurulmak isteniyor! a (Baştarafı 1 inel sayfada) İeyetinin tahdid kararı verdiği tari Ski vaziyeti gözönünde tutmak, iş - İyen takeleri bu nevi argajmanlar Kapmıyacak surette umumun isfa - esine tahsis edilmiş olduklarını sa - İibierine bildirerek şoförler cemiye - nin ve belediyenin haklı mürakabesi İltmda işi idare etmektir. Koordinas. İon heyetinin umumi menfaat ve se - imei bakımından vermiş olduğunda $phe bulunmıyan kararının binne- İce bir servet öntiyazı haline gelmesi, Mein gibi herkesi müteessir eder. Perti Meclis Grupu haysiyet divanı (Baştarafı 1 inci sayfada) İmalinde Hayfong limanile, Askeri vaziyet (Baştarafı 1 inei sayfada) Çang Kay Şekin başkanlığında, harbe devam azmini bir an bile kaybetmiyen milli Çin hükümeti bu- radan şimali Çinin Şensi ve Kansu eyaletlerile cenubi Çinin ekseri vilâ- İyetlerini idareye ve garbi Çine ta- İmamile hükmetmeğe devam ederek şimal batıda Sovyet Rusyaya ve ce- nub batıda ise Hindi Çini ve Bir- ma yollarına dayanmak suretile Ja- panyaya #enelerdenberi mukave- met göstermiş ve göstermektedir. Japonyanın kara ve hava askeri kudreti ise bu şartlar altında, Çang Kay Şeki kat'i bir mağlâbiyete uğ- ratarak onu teslime mecbur edeme- mektedir. Çünkü bunun için Japon kara ordularının sahilden 1500 Km, içerlerde bulunan Çunkinge o yürü- meleri ve buradaki son Çin kuvvet- lerini mağlâb etmeleri lâzımdır ki, Japonya bu hareketi daima tehli- keli addettiği için yapmamakta ve Çin milli hükümetini sararak onun dışlı müdahalelerini askeri ve siyasi la kesmeğe uğraşmaktadır. Filhakika Çunkingin Sovyet Rus- SON POSTA Sağlam, dakik ve dünyanın en #yi saatleri demektir, Yüksek derece saatler sirasında bulunduğu halde FİATLAR DAHA UCUZDUR. ARLON saatlerini görmeden başka saat almayınız. Satış deposu: Z. SAATMAN. O İstanbul Sultanhamam Camcıbaşı ban 1 inci kat, Satış yeri: Basri Tümer, Yeni Valide ban Ticaret Vekâletinden: Ticaret mürakabesi işlerinde ücretle istihdam edilmek Üzere barem ka. nunu hükümleri dahilinde ve asgari hse tahsilli memur alınacağı bakkın- da evvelce yapılan ilân üzerine mürâcant edenler ve edecekler arasında Ankara ve İstanbulda müsabaka imühanları yapılacaktır. İmtikan her iki mahalde 9 Birineikânın 1940 Pazartesi günü saat on dörtte icra edi. lecektir. Bu memuriyetler için tahtiri talebde bulunan ve bulunacak olanların imtihan günü öğleden evvel Ankarada Ticaret Vekâleti iş tearet umum müdürlüğüne ve İstanbulda mıntaka ücaret müdürlüğüne müracaat edip İmtihan için kendilerini kaydestirmeleri lüzumu ilân olünur. («114533 ya ve Çin ve Hind denizlerile mu- vasalaı kesildiği takdirde Çin milli hükümetinin vastasızkktan, o belki de inşe fıkdanından, pek müşkül bir duruma düşerek nihayet çök- mesi mümkündü. Fakat evvelâ Sov- yet Rusya, Japonya ile yaptığı son mütarekeye rağmen komintern olan Çang Kay Şek hükümetine yardımı asla elden bırakmamış ve kendisile olan kara muvasalasını asla kestirt- memiştir. Fransa mağlâb olduktan sonra, Japonyanın Hindi Çinin şi- Hanol başşehrini ve buradan cenubi Çinde Jünnana giden demiryolunun Hindi Çinideki kısmını işgal altına alması da kat'i bir netice overememişti. Çünkü mukaddema Tiençin vak'ası üzerine, güya Japon » İngiliz siyasi münasebetlerinin ıslahı fikrile, | İn- giltere tarafından muayyen bir za- man için kapatılmış olan Birma - Jünnan yolu, bu husustaki mukave- le müddetinin bitmesi üzerine tek- rar açılmıştı. Mihver devletlerile Japonya #- rasındaki üçlü ittifak muahedesinin Berlinde imzası bu zamanlara rasla- mıştı, Bu sebeble Birleşik Amerika, yolun kapalı kalmasını temin ede- İ bilecek olan İngiliz - Japon muka- velesinin uzatılmamasını ilzam et- mişti. Bundan başka ayni Amerika Çang Kuy Şeke nzami yardım ka- rarını vermişti. Diğer cihetten Ja- ponyanın Moskovadaki sivasi me- saisi de Çang Kay Sekin bu cihetten teeridini bir türlü mümkün kılamır| yordu. Bu sebeble Japonya, Çang| Kay Sekin hüküm ve nüfuzunu yak| bilkuvve inhisar nız bilfiil değil, ahden dahi Çunk ettirmek için, Na: resmen kabul etti hareket ayni zaman üçler ittifakına da uygun düşüyordu; çünkü Avru- pada lüzum gördüğü nizamı tatbik. te Almanya ile İtalyayı serbest ve muhtar kılan bu muahede ayni hak ve salâhiyeti Uzakdoğuda Japonya- ya vermişti, Fakat bilmelidir kı Jnponyanın kurduğu ve Kendi istediği gibi işlet- tiği Nanking hükümeti zaten 2:3 se- nedenberi mevcuddur ve bu hükö- metin Japonyaca resmen ilânı Uzak- doğudaki vaziyette hicbir tebeddül yapmaz. Bilâkis ve belki Ametikayı Cine daha cok bir hızla yardıma sevkeder. Nitekim daha simdiden 100 milyon dolarlık-bir kredi açmış ve herhalde Cine de tasllâk eden birçok meselelerde Birleşik Amerika ile Sovyetler Birliği arasında konuş- malar ve anlaşmalar olmuş ve ol maktadır. Birleşik o Amerikan o Taporyadan serbest bırak” İığımıza göre, C. H. Partisi umu- İni ideve heyeti azasından Sinob İneb'um - İncedayının, Münakalât M Vekilliğine, Ankara meb'usu Müm- Üİlaz Ökmenin Ticaret Vekilliğine ta- fimleri dolayisile açılan umumi ida- aralıklarına genel başkan- Fethi Altay seçilmişlerdir. Mesid Tankutun infilâki ile Seftis kadrosunda eksilen bir müfet- önliğe de Mardin meb'usu Hasan İenemencioğlu alınmıştır. Tincikântın y Şeke muhtaç olduğu şeyleri Hi ın yolile gön- deriyor. Çünkü Amerika donanma-| sının hazır olabileceği 1941 yılınm ilkbahar ayları yakındır. Gelen ha berlere bakılırsa bu garibeler diy. rında görülmemiş vaman bir hızla harbe hazırlanılmaktadır. H. E. Erkilet —— ——— LLLLL LL LL SELANIK BANKASI Tesis tarihi; 1888 9 İdare Merkezi: İSTANBUL (GALATA) Türkiyedeki Şubeleri: İSTANBUL, Galata ve Yenicami MERSİN, ADANA Büroü Yunanistondaki Subeleri: SELÂNİK . ATİNA Her nevi banka muameleleri en birinci Kan, Kuvvet ve İştah Şuruhudur. Üzmez unuz Her Eczanede bulunur. Deniz Levazım Satınalma Ko yonu ilânları M. M. V. Deniz Merkez Satınalma Komisyonundan: Tahmin edilen bedeli 271080 lira olan 3090 ton mazotun pazarlık eksüt. mesi 6/12/1040 tarihine rastlayan Cuma günü saat 14 de Vekâlet binasın. da müteşekkil komisyonumuzda icra edilecektir. Şartnamesi 13 lira 65 kuruş bedelile her gün verilir. Kati teminatı 20186 Jira 4) kuruş olup taliblerin kanunun emreylediği vesaik Je belli gün ve saatte komisyonda bulunmaları. (11430) İstanbul P. T. T. Müdürlüğünden: Birkeclde bulunan idare garajına ald salaşın keşifnamesi dahilinde ta miri açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 18/12/9040 Çarşamba anat 16 da B. Postahane binası karşısında Valide hanı ikinci katta idaremiz umumi depo muhasibliği odasında top- anacak müdürlük alım satım komisyonunda yapılacaktır. Keşif bedeli 911 lira 65 kuruş, muvakkat teminat 60 liradır. Taliblerin olbabtaki keşif ve şartnamelerini görmek ve muvakkat temi. natlarını yatırmak Üzere çalışma günlerinde B. Postahane (binaaı birinsi katta idari kalem binalar ve Levazımkızmına, eksiltme gün ve saatinde de en az bir tanhhüdde 500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair dn. relerinden almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul vüâyetine müraca- atia tati (ogünleri hariç 3 gün evvel alınmış ehliyet ve 940 yılına aid Ticaret Odası vesikası ve muvakkat teminat makbuzu ile birlikte yuka - rda boplanacağı yer yazılı komisyona müracaatları, «1i3lö» | İstanbul Vakıflar Direktörlüğü ilânları | Bemti, mahallesi Cad. Sokak Muhammen aylık Cins U, Er. 120 No. — ——— ii Bahçekapı Yenipostahane karşısında 5 mağaza Valide hanının zemin katında. . Yukarıda yazlı mağaza 942 senesi Mayıs: sonuna Kâdar pazarlıkin kiraya verileceğiriden öslekller 6/Kânunvevvel/M0 Cuma günü #aat on beşe kadar Çemberlitajda İstanbul vakıflar başmüdürlüğünde o vakıf akarlar kalemine gelmeleri. ( (11473) dün öldü çıkan memurlar er e 0 —— Otomobil altında kalan çocuk Dairelerine geç gelip erken Şoför Alinin idaresindeki, Çatalca plâkalı kamyon evvelki gön Şehremi. medin 8 yaşlarındaki oğlu Pikrets çar- parak yaralanmasına sebeb olmuş - tur. Kazayı müteakıb tedavi edilmek üzere Şişi Obastanesine kaldırılan Fikret aldığı yaraların tesirüe dün hastanede ölmüştür. Adliye doktoru Enver Karan tara- fından muayene edilen Fikretin gö - İmülmesine izin verilmiştir. Adliye, ölümle neticelenen bu kaza trafında tahkikata devam etmekte. dir. z İPetrol Limited Şirketi Müdürü döndü Bir müddettenberi Romanyada pet. rol işleri üzerinde temaslarda bulu » nan, Türk Petzol Limited Şirketi mü. dürü Bedad Ziya, dün Köstence yo - ile şehrimize avdet etmiştir. Dün gelen ithalât eşyası Dün, «Kâssa» Macar vapurile mem- 1eketimiza mühim miktarda ithallt eşyası gelmiştir. Bu eşya arasında, #iraat maki. yedek aksamı, harman makineleri bulunmaktadır. «Sentia» vapurde de matbaa hurufatı, pamuklu mensucat kimyevi ecza gelmiştir. «Feyyaz» isimli Türk vapuru da Bul garistandan demir, sizara kâğıdı, te- neke, oyuncak, odun kömürü ger - miştir. Zayi — Askerlik vesikamı ve ni kağıdımı kaybettim. Yenisini çıkara ninden geçerken, seyyar satıcı Meh. neleri ve yedek aksamı, traktör ve) Vali ve Belediye Reisi dün alâka - İdarlara bir tamim göndererek bazı dairelerde memurların sabahlari vâ- isifelerine geç gelip Akşam erken çık- tıklarını, bu hareketleri tekerrür eden memurlar hakkında ceza kararları verileceğini bildirmiştir. ÇOK MÜHİM Erkek ve kadın farkı yok ADEMİ İKTİDAR, BEL GEVŞEKLİĞİ ve safiyeti umumüyeye karşı Hormona fabrikasının GLANDOERATİN Habları çaredir. Her ocsanede kutusu 200 kuruştur, maa Reçete ile satılır. Dresdner Bank Şubesi Mertezi: Berlip Türkiye şubeleri: Galata , İstanbul - İzmir Depasu: İst, Tütün Gümrüğü Memur alınacak P.T.T. Umumi Müdürlüğünden: 1 — İdaremizde münhal maaşı ve ücreti memuriyetlere orta meki” mezunları müsabaka le almacaktır. 1 — Müsabakada muvaffak olanların idarenin teklif edeceği yerde “” muriyet kabul etmeleri şarttır. 8 — Müsabakada muvaffak olanlara 2658 sayılı kanun hükmüne Bİ'Ü «15» lira asli maaş veya 60 lira ücret verilecektir. 4 — İsteklilerin 788 sayılı memurim kanununum 4 üncü maddesinde sartları hais olmaları ve devlet memuryetine ük defa girecâki” otuz yaşını geçmemiş olmaları lizimdir. © — Müsabakaya girmek istiyenlerin 2012940 günü akşamına kadı dilekço ve evraki müsbitelerde birlikte imtihanların icra oluns©” ğı P. T, T. merkez müdürlüklerine müracaat etmelidir. 8 — Müsabaka her vilâyette P, T. T. merkez müdürlüklerinde n2w tarihine müsadif Pazartesi günü saat 9 da yapılacaktır. MW. Satılık köknar tomruğü : Devlet orman işletmesi Karabük revif AES âmirliğinden: 1 — Büyük düz bölgesi kat'ıyatından ormanda Mancaraci del wine mevcud «672» ded muadili «6435 metre mikâb «kid, desimati? B” kâp köknar tomruğu açık arttırma ile satılacaktır. 2 — Tomrukların kabukları söyülmuş olup bacim orta kutur öz den hesaplanmıştır. $ — Tomruklara sid satış şartnamesi Ankara Orman Umum ydi günde, Ankara, İstanbul, Zonguldak Orman Çevirge Müdürlüklerile peri tın Orman Bölge Şefliğinde ve Karabük Devleş Orman İşlelmesi Âmirliğinde görülebilir. 4 — Tomrukların muhammen bedeli eliz lira «3l» kuruştur. © yi 5 — İsteklilerin S6 7,5 muvakkat pey akçesle 9.1294) Pazarteği saat 15 de Karabük Revir merkezine müracaa'ları, (o «11199» # Devlet demiryolları ve limanlar! işletmesi umum idaresi ilânları Muhammen bedeli (4130) lira (10) kuruş olan 108 kalem muhtelif set a)ât ve odevatı (16.12.1940) Pazartesi gühü saat (15) on beşte Hayde şuda Gur binam dahilindeki komisyon tarafından açık ektlitme usul? tın ahmacaktır. teminii v Bu işe girmek istiyerlerin (309) lira (81) kuruşluk muvakkat, koi kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksilme günü saatine kadar yona müracaatları lüzımdir. Bu işe aid şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtmakta, a : 1. : : Kayseri Belediye Riyasetinden: 1 — 16511 ira 63 kuruş bedeli keşifli İsmet İnönü bulvarüe meydanının parke ile fetşi 7211940 Cuma günü saat 16 da mukarrer ie de verilen teklif mektubları kanuni gere mamasından ve tayin edilen saatte verilmemesinden şayani görülmediği cihetle 16.120940 Pazartesi saa? 16 da yine kapili usulile ve teklif olunan bedel haddi lüyık görüldüğü edilmek fzere eksiltmeye vasadılmiştir. 3 — İurakkat teminat 1430 Jira 97 kuruş olup kavi teminat bunü” mislidir, $ — Teklif mektubları 2490 sayılı kanunun 33 inci maddesi tarifati linde seat 15 de Belediye riyasetine makbuz mukabili tevdi ol ve bu saatten sonra gelen mektublar ksbul odilmiyecektir. vaki gecikmeler nazara alınmaz. 4 — Bu işe aid keşif ve şartnameler belediye dairesinden parasiz alınabilir. 8 — Taliblerin tesbit edilen gün ve saatte encümene ve fazla iZ8' «ii mak istiyenlerin başkitabete müracaatları dân olunur. / “ Vk Tik it 3 x 3 Türkiye İş Bankasına para yar tırmakla yalnız para biriktirmiş olmaz, aynı zamanda taliinizi de denemiş olursunuz. Kumbaralı ve kumbarnsi” hesablarında eanimarasmaaaassansasanmasönsane se sanamaasmaa Son Posta Matbaası: Neşriyat Müdürüz Selim Ragıp Eme9. | AMARE Ep maş < P3 e KLİŞE İALEİLİİD 4 ME sw” iz