20 Ekim 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

20 Ekim 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4ON POSTA Lâkin büyüklük bu devlet ve millete her hususta ve her manada hizmet ile kaimdür. Ma * ganllahü taalâ, kadiri mutlak| hazretleri cenabınızı her türlü vasıflar ile halk ve mütehalli (1) buyurmuşlar. Elbet serdar, yani: Başbuğ olmalısız. Moskof kefe- resi üzerine birlikte varıruz, ben dahi sizmle gelürim. — Gelür misiz? — Elbet, neden gelmiyelim ve Allah yoluna cihaddan dönelim! Dünkü gün vezir sarayında dahi söylemiş idük. Bir ikinci meclis- te meseleyi bir dahi gözden ge- çürelim. Patrona Kırım Hanının elleri- ni tuttu: Gel seni veziriazam eyli- yelim! Han güldü: — Bizim kudretimiz yetişmez. -— Yok, siz eyü âdemsiz elbet padişah mührünü yerlü yerinde kullanmağa kadirsiz. Kaplan Giray bir daha Patro- manın omuzunu okşadı: — Lâkin sonra birlikte sefere | hallinde el birliği ile tedbir ala- mesyuz! Sefer ve kâfir lâkırdıları ihti- lâleinin üzerinde yıldırım tesiri yaptı: -- Doğru söylersiz, ya ne ey- Yiyelim der idiniz? Biz yalmız se- fer istemezük, nizam dahi iste- rik. Rüşvet alınur, hazne edilür, halk vergi altmda Başı çekenler millet umurunu bir yana koyup sefahet eylerler! — Güzel, bu hususları dabi gevketlü padişahımızın huzurla. rında beyan eylen, biz dahi müs- tahsin olduğuna şehadet ve işle- rin tertibi nizamında sizlere «müşareket» eyliyelim. Vakit hayli ilerlemişti. Patro- na Halil artık Kırım Ham ile iyi. den iyiye anlaştıklarına kanidi: — Biz gidelim, Diye mırıldanarak ayaklandı. (1 Sünüyüp donatmış, Kaplan Giray sağ elini ihtilâlci nin omuzuna kodu: — Sarayı hümayundaki bir yük meşveret meclisine gelecek misiz? ir düşünelim! Yürüdüler, sofaya (çıktılar. Yan gözle Han bir anda Patro. nanın etrafını saran Muslu ile arkadaşlarını tetkik etti. Bu adamları «baskınla öldür- menin» çok zor olacağına bir da ha inanıyordu. Patronayı sokak kapısına kadar geçirdi, yukarı- ya çıktığı zaman Ayasofya mi- narelerinde ikindi ezanı okunma ğa başlamşıtı. Kaplan Giray Han oturup rahat bir soluk ala- cağı vakit kethüdesı Hasan Gi. ray telâşlı telâşlı odaya girdi: «Kapıcılar kethüdacı o İbrahim geldiğini» haber verdi. Kethü da şüphesiz sadrazam ta- rafından geliyordu. o Anlaşılan Patronanm Kırım Hanile konuş- mağa geleceğini bilen Mehmed Paşa çok sabırsızlık | gösteriyor. du ki, İbrahim ağayı hemen Kap lan Girayın konağına koşturmuş »İtu. Kaplan Giray oda kapısı önü- ne kadar çıkmak suretile ağayı karşıladı. Kethüda şen görünü- yordu. Oturmak istemedi, ayak üzerinden acele acele sordu: Han üst tarafları kapaklarını yumdı — Ziyade ısrar eyler idi, şim- dulik vazgeçirmeğe muvaffak ol duk. Sahibi devlet hazretleri ka- rındaşıma selâmlarımızı söylen. Mübarek ellerin bus eylerüz. Ve zir sarayına varup maceray; ken dulerine arzeylemek münasebet almıyacak ve Patronanın bundan ayrılmasından sonra Sadrâzam hazretlerine gitmemiz süpleyi dâi olacaktır. Ol sebebden bizi mazur görsünler! — Ya, ikinci meşveret mecli- sine gelmeğe razı oldu mu? Han gülümsiye gülümsiye ba- şımı salldı: — Olmaz idi, razı eyledük. Mehmed Paşa karındaşıma böy- len. Gelecektir, bizi dahi kendü. ye şerik ve muzahir bilür! Kethüda da gülümsedi: — Kırım ülkesi Hanı Kaplan Giray sultan hazretlerini kendü. lere teşrik eylemek ister idi? — Beli, biz dahi bu «şirketi» kabul eyledik ve şevketlü pad şah hazretleri huzurunda kuru- lacak meşveret meclisinde anla- ra zahir olacağımızı vadeyledük. Bakışıpımanalı manalı gülüm- sediler, Kırım Hanı az düşündük şişkin göz! İde sen Vedad Beyinkini pek heye- Nasıl sultanım «mel'un»İten sonra sağ elini İbrahim ağa. kazgan kaldırıp yeni fitne çıkar.nın omuzuna koydu: makta ısrar eyler mi? (Arkası var) İst. C. Müddei Umumiliğinden: Muhammen B; Oooo Muvakkat E, Cinsi Ki Hira Ka; lira Ka, Tosya pizimet zaim ve 35 se Horos tasslyesi 1250 ww . 4 Nola, 1259 m. . ss Sabun 200 e 59 ru Tus — se vi spike 4 s0 me 9 Yukarda cins ve miktarı yanlı İstanbul Ceza ve Tevkif evi haslanesinin 947 medi yaksa, shğ erek İhtiyacı açık eksilmeye konmuş ise de balik çikma. dığındın pazarda salın alınacaklir. Pazarlık 27/10/M? Çarşamba riinü sani 15 te Salianahmelie Ceza ve Tewkik evinde yapılacaktır. İsteklilerin o buna aid şartnameyi talildlen maâuda her gün mesi saatleri dahilinde merkür mü. öürlükle görelilrler, İsteklilerin hazsni vesialarile biride mezkür gün ve saalte komisyonumusu mürassatları Hin alımur, © (247) TER kadı Dn , Erkeği — Bizim sürpriz, Vedad Bey tesirini gösterdi anne.. Fakat cansız karşıladın! p- Semahat acı acr gülümsüyor. u: — Heyecan, mutlaka, telâş göstermek, bağırmak suretile mi ifade edilir kızım. Sen bağvrmes, ben yıllarca evvel, havuza abii. dığım günü hatırladım. Aşağı yukarı sen yaşta idim. O zaman Vedad, böyle alnik uslu bir a- dam değil, haşarı, ele avücn 8 maz bir gençti, Kendimi ve onu düşündüm. Ben senin yerinde idim o zaman.. Fakat, Vedadı görmediğim için, onu o günkü halile gözümde canlandırmağa çalışıyordum. Semahatin sesi titriyordu. Gö- nülü şüphelendirmek korkusile lâfa karıştım: — Semahat, dedim, işin yok- sa, aşağı in, hava o kadar güzel ki. O pencerenin önünden ayrılın ca, Gönül dudaklarını bükmüş - — Annemde bir tuhaflık var bugün! Semahat, yukarıdan aşağı ii lecek zamandan çok geç geldi. Sebebini derhal anladım, Göz yaşlarımı kurutmağa, ağladığını belli etmemeğe çalışmış, yüzüne pudra sürmüş, Yanaklarımı ve dudaklarının boyasını tazelemiş- ti, yahud bana biraz daha çenç ve renkli gözükmek istiyordu. * Elimi skarken: — Gönül, hizmetçiler meşgul, haydi sen, Vedadla buna kahve p! Gönül eteklerini tutarak, diz- lerini kırmak suretile Oapnesini selâmladı: — Başüstüne efendim. Konuşmadan, onun uzaklaş - masını bekledik. Hiç şüphesiz kahve, Gönülü savmak için bi bahaneydi. — Beni fena sarstın Vedad! Dudakları titriyordu. 140 a sen.. aynen, 'köye ilk! Başımı çevirdim; taşındığınız gün bahçedey-| — Ben de le düşünmeğ dim, dalmıştım.. İnan ki, saniye. yorum. Me lerce Gönülü sen zannettim, Gülümsemeğe çalıştı: — Ben zannettinse paylamı - gındır! Hayretle doğruldun:: — Neden? — Unutma.. O gün, beni bir iki defa paylamıştın. Dersine ka- rıştım diye... — Nefretle başlıyan sevgiler ne kuvvetli oluyor. Aci acı gülümsüyordu: — İki tarafı da bedbaht ede- En kadar.. Fakat ben de hakliyma. Ser i zaman söylediklerim; tekrarlat- ma bana.. Sen beniindin, elim - «Gene seninim!» di- yalnız kalbin bana — Bu yetişmiyor mu Vedad! — Yıllarca yetişti. Bu 27 şey değildir. Lâkin, sevdiğim insa - nım tamamen benim olmasını is- tiyorum. — O insan tamamen senin o- lursa, senin olmaktan (o çıkacak — Buraya taşınmakla çok isabet ettiniz Semahat! Hiç ol - mazsa seninle ayni havayı tenef- füs ettiğimi, senin birkaç adım ilerimde olduğunu düşünerek ya- şamak bana teselli verecek. Ba- zı geceler, Fenere doğru van" rız. Artık yegâne tesellimiz ma- ziyi hatırlamak.. Elimi tuttu: — Sesinde hâlâ sitem ifadesi var Vedad! Senin gibi düşünme- arzularına uymadığım Ne kadar makul hareket et Vedad! — Bu senin kuruntun! — Ah Yarabbi! Yalvarırım böyle düşünme Vedad! Bütün fedakârlıkları yapmağa haz - rım, bir zevce sıfatile kocama, bir ana sıfatile kızıma ihanete sürüklenebilirim. Fakat, seni kaybedeceğim. Benden çabuk bi- kacaksm! Beni ihtyarlamış bula- cak, soğuyacaksın! Kalbin genç heyecanlar arıyacak. Sonra ben, ;-| beni ündüğün, sevdiğin te - lüşi mi sonra anlıyacaksın! Bir sözde, | sellisini de kaybedeceğim. Tasav bir ağçta, bir yolda, bir gocede, Vur et, bir kadın için ne müthiş her hangi bir şeyde (hatıraları, 1€Y- güzel günleri buluyor, ruhumuzul — Kusura bakmayın, kahve - kai dolduruyorsak, işte'nin yarısını tabaklara döktüm, bizim için en büyük saadet Ve | benim yapacağım is bu kadar o- dad! Sevgimizin ebediliği tesel-'lur. limizdir. l (Arkası var) İst. C. Müddei Umumiliğinden: İstanbel Ceza ve Yevkifevi hastanesinin 942 mah yılanı aid sali 250 gram. lık kâse yoğurda; 3008 kilo inek sülü Vie 2000 kilo dağlıç eti İhtiyacı oaçık cinöimeye konmuş ise de balib çıkmadığından pazarlıkla satın alınacaktır. Sü, tün muhammen bedeli 1358 lira, muvakkal teminai: 101 lira 25 kuruş. va - Eerdon muhanunen bedeli 7750 Uras, #nvakkat teminatı 198 Ura 75 kuruş, ein muhammen bedeli 3750 lira, muvakkat lemsireatı 281 Hira 25 komuyler. Yoğurdun ekshimesi 20/10/942 günü saa 15 &e sütün yine ayni gün saat 15.30 dn, cn yine Ayni gün mal 1$ da Sulanalmedde Cem ve Tevkileyin. de yapılacak. İsteklilerin talilden masda her rün mesal saaileri doh'linie şözlnsmeleri merkdr mwüdürlükle görebilirler. İsteklilerin kanuni vesikalarile birlikiş yukarıda yazık gön ve saatlerde ko. misyonunun mürsenmiiarı İlim olumur. (246) kişin. Z la —