10 Temmuz 1937 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

10 Temmuz 1937 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Tefrika No: İ06 Haremağasının Yaptığı bu feda- kârlık da karş- liksız — kalmıya- Caktı, Şaon bu ölüm tehlikesine den — kurtulursa, haremağası da od — sarayıne dan Kudüse ka- Çacaktı. Haremağası A- mon sarayında Yaşamaktan usane Muştı. Kraliçenin : *—Başını her da. kika cellâdın ö- hünde gör ve Ö- lümü unulma 1 , Gibi tehditkâr tözleri harema- Yasının gözünü Yıldırmıştı. temağası : — Süleyman â- Gil ve merhamet- li bir hükümdar. dir, Onün sara- Yina — gidersem, ecelimle ölünc ye kadar r Yaşarım ! Diyordu. Habeş ağasının düşüncesi pek de boş değildi. Amon Kraliçesi mn - Vazenesini kaybetmiş, sağı solu bellisiz, asabi, hırçın bir kadındı. ©, kocasını bile titretmişti.. Amon Kralı, Kraliçenin yanında bir uşak Bibi yaşar, yurdun, hiç bir &: » Sinde adı, sanı anılmazdı. Kratiçenin bu çılgınca hareketin- den korkan haremağası, Şaonu (Tılısımlı kuyu) dankürlarabile- tek miydi? Ştönün her gün yiyeceği ve içe- teği veriliyordu. Ön iki günden beri kuyuda ya- ftan Şaon bu güneşsiz Ve havasız Yerde daba ne kadar zaman yaşa - Yabilecekti? Haremağası, her gün gözleri yol- | da, Kudüsten gelecek askerleri bek Tiyordu. : Süleymanın gönderdiği askerler (Tüsiml Kuyu) ya hâlâ varmamış- d, Haremağası bir sabah sihirbaz - Tardan şöyle bir haber aldı: — Şaon son günlerini yaşıyor... Üç gün sonra havasızlıktan ölmesi Muhakkaktır. Şaonün cesedini ku- Yüudaki haşarat yiyecektir. Süley- TMan, Şaonun öldüğünü duyarsa kim ne kadar ağlayacak! Şaon kurtuluyor mu? — Uzakta Amon nübetçileri do- tar, mellâ! Onlara görünmeden Uyunun başına sokulmalıyız.. Hassa zabiti emir verdi: — Yerlere yatarak geçiniz.. Nö - betçiler çok yüksekte dolaşıyor. Bi- Zi sezerlerse, ok yağmurundan pes- tile döneriz. Roman:27 Süleymanın Sarayında 'KUDUS KIZLARI Yazan : M. Necdet Tunçer Süleymanın askerleri (Meş'um kuyu) nun başı- na geldiler: “Şaon.. Şaon.. seni arıyoruz.. seni kurtaracağız.. neredesir. ?,,diye bağırdılar. Süleymanın hassa askeri Amona İmparatorlar gibı debdebeli bBir aluyla gitmişti. Atının Başında altın. maskesi, Belinde kılıcı vardı., Büyük Tılısımlı kayanın arkasın- da atlardan indiler. Askerlerden bir kaçı yerde sürünerek (meş'um ku- Yu) nun başına gitti, Askerlerin arkasından bassa za- biti de ayni şekilde kuyunun ağ- zına sokulmuştu. Hassa zabiti buraya İmparator- mişti.. Atının başındaki zırhlı mas- kesi, belindeki kılıcı, kâlkanı ve muhteşem maiyeti ile hassa zabiti- ni yollarda bir kral gibi selâmlı - yorlardı. Kayyamiler üzerine gitmek üze- re hazırlanan askerin Amona gel- dan daha az teh- sıkışık bir vaziyette bulunuyor! dı. Hamat askerleri batıdan topraklarına sarkmıya baş Tardı. Süleyman, Hamatlıların Amon topraklarına — sarktığımı ÜÖnce duymuş olsaydı, kim bilir neler ya- | par. iki de Amonlular üzerine yeni ve büyük bir seler bazırlardı! Fakat, hassa zabitinin kumanda ker Amonlularla döğüşe -« cek kadar kalabalık değildi.. ve za- ten onlar Amona harbetmek için değil, Şaonu kuyudan kurtarmak için gelmişlerdi. Askerlerden biri kuyu başında durdu.. — Mellâ... seni kurtarmıya gel - dik! Ve bir kaç saniye durduktan son- , ra ilâve etti: — Burada misin. sun? Bu ses kuyunun içinde korkunç akisler yaparak dalgalardı., Zabit: — Cevap yok mu? Diye sordu. Asker: — Bu kuyuda şeytanlar bile yok- tur, Diye mırıldandı. lar gibi debdebeli bir alayla gel - İstanbul». Belediyesi - İlânlari (Devamı var) “> yü eh Başı Büyük deresinden kum çıkarmak üzere evvelce ruhsataame zlan Hakkının müddeti - bitmiştir. Buradan kum çıkarma İşi tekrar açık arttırmaya çıkarılacaktır. Talip olanların istida ile bir hafta zar« fında Belediyeye müracaat etmeleri ilân olunur “B, “4061, Nafia Vekâletinden Eksiltmeye konulan iş: Küçükmenderes islâhat ameliyatı sahasında yapılacak belevi, cellâd ve sağlık kavuşutları inşaatı, Keşif bedeli: “130.444,, lira “44, kuruştur. 2 — Eksiltme: 28-7.937 tarihinde Pazartesi günü sast 15 de Nalia vekâletinde Sular Umum müdürlüğü Su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler: Eksiltme şartnamesi, mukavele parojesi, Bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeyi altı lira elli üç kuruğ bedel mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7772 lira 23 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve 50.000 liralık Nafia Su işlerini teahbüt edip muvaffakiyetle bilirdiği ve bu kabil su işlerini başarmakla fenni kabiliyeli olduğuna dair Nafla Vekâletinden alınmış müteahhitlik ve» sikasını ibraz etmesi, İsteklilerin teklif mektuplarını İkinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz” mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez, — “4029, S amaeneui ei dartan vvi sabair ea v havYEmiNA e SN berÜirmmsi v eati mea Hi dr a dlarerem ae Yazan: Al Janings — Bil, dedim, sen ki - İra'yı ya- Kindan görmüş bir adamsın, süyle Bakalım, bu adam hakikaton bir | arabelâ mıdır?. — Yani fikrimi mi soruyorsun? mce bu zavallıyı bir. ticaretha- Beye göndermelidir, onun yeri ha- Pishene değildir. Onda beyninin ü- Zerine ağırlık bırakan bir şeyler '_ır diye düşünüyorüm. Bu taz - Yik yapan şey nedir? Pek iyi kos. itemiyorum amma, her halde V Talat'ın gayri mes'ul bir adam oldu. 'Una kanaatim vardır. İşte fikrim!, Bil Porter'in fikri de benim dü- Time uygun . geldiği için, sevindim. Artık o günden doğrusu Çeviren : Muammer Alatur itibaren her akşam İra Maralat'ın kafosinin önüne gidiyordum. Di- Tektörün sofrasından eşırdığım pis küvi, meyva, soğuk et gibi yiyecek geyler pgötürüyordum, Kısa bir zaman içinde İra'nın ar: | tık bana alıştığım görüyordum. Çünkü her akşam ziyaret saatimde kalfesin önüne gelip beni bekliyor- dü. Ben geldiğim zaman, herkese ha şiyet veren bu vahşi adam, gözle- tinin bütün kesafetiyle ve kendisi- ne acındırmak ister gibi gözlerime bakıyordu. İra'nın benden yardım İstediğine hükmetmiş bulunuyo « Tum, ARANLIKTA BİR IŞIK Yavöş yavaş Maralat bisküvileri elimden almıya ve önümde yemiye başladı. Kara belânın yemek yeyi- şini daha hiç gören olmamıştı. Ön dört senedir yiyeceğini gardiyan- lar bir köpeğe atar gibi, parr lıkların arasından fırlatırlardı. Maralat ta gündüzün kendisine atılan bu yiyeceklere el sürmez, gece karanlığını beklerdi. On dört sene bu hep böyle olmuştu. Şimdi bakımız, Maralat avucumda yiyor- dü. Bu değişiklik benim son derece mazatıdikkalimi celbetmişti. Artık İra'yı konuşturmiya, — suallerime cevâp almıya, mazisinden bir şey- ler öğrenmiye çalışıyordum. İra, artık hiç bir şey hatırlamn - yordu. Bana kafasını gösteriyor ve başını iki elinin arasıma alarak $ı- kıyordu. Sanki hatırlamıya çalış - mak istiyormuş gibi kendisini zor- luyor ve en nihayet ürini tut- mıyan iki üç kelime söyleyebili - Fakat biz Maralat'ın bir cinayet yaşıyor mu - | Her Akşam PANORAMA HAMİYET | — Sultanahmet Birinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Üsküdarda Kaptanpaşa Abdi e- fendi mahallesinde 8 No. da Nec - m Hazinei Maliyeye izaletle vekili Avukat Vâhit kutuşun tahsili talebile mahkeme- dosyasilealey- cak davastındat dö- inizin meçhüliye « yyın tarafından 281 mizin 934478 sayı an ala tine binaen ilânen yapılan tebli « gata rağmen mahkemeye gelmedi. ğinizden gıyabınızda - icra kıl duruşmasında: Müddei - vekilinin ibr. |nan yenil nin küş; karar verildiğinden | bahsile müameleli'giyap kararının | 20 gün müddetle ilânen tobliğine karar verilmiş ve rauha! İ Bi da 20-9-937 tarihine si günü saat 10 a bıra- mış olduğundan tebliğ tarihin - gün zarfında ili- yan pazartı ki | den itibaren be raz etmediğiniz ve o gün ve O sa- aite bizzât veya tarafmızdan tas- dikl dermek suretile mahkemede hazır bulurmadığınız takdirde muhake - vekâletname İle bir vekil gön- azda neticelendiri - menizin giy: leceği muameleli gıyap kararı ma kamına kalm olmak üzere ilân olu nur. (934/478). 'Tavas Hukuk Hükimliğinden: Davacı Tavasın Armala köyün - | den Sabi Biyik oğlu Mehmet Mah- | dumu Aziz tarafından davalı Ör - | taköyden olup Ovacık köyünde otu- ı ran Sarkiz oğlu Mehmet kızı Razi- | yenamı | dan sulh teşebbüsü davâsının va - | pilmakta olan duruşmasında: ' Davalının ikametgâhi meçhul bu- | Tanduğundan tebligat yapılamadı- | | | ği cihetle ilfnat süretile tel Ppilmasına mahkemece karar ver miş olduğundan duruşması olan 2/8/037 tarihine müsadif pazartesi an vessika nazaran dava- -Bu cazip keşfin, SİZİN esine ve muhateme- | İÇİN neler yapabildi- | | iğer Hanım aleyhine açı- | günü saat 10 da Tavas Sulh Hükuk | Mahkemesinde bizzat — bulunması, aksi taktirde duruşmaya gıyaben . bakılacağı Nân olunu: İstanbul Asdliye Müahkemesinden İstanbul Belediyesi vekili tara - fından Sideridis varisleri aleyhine açılan alacak davasından — dolayı | eski 57 numaralı Sideridis apar - tımanında oturan Sideridis hissa- darlarından Maryaya 24-6-937 tarihi için gönderilen davetiye mumaileye hanın mezkür adreste olmadığın » dan ve nerede bulunduğu da bi « Tinmediğinden bahsile tebliğ edil- meden iade edildiği mübaşirinin meşruhatından anlaşılmış ve tahki» kat hâkimliğince dahi hakkında ilâ. nen tebligat yapılmasına ve kendi - sine iki ay Mmehil verilmesine ve tahkikatın 16/9/937 günü saat 14 de talikina karar verildiğinden yuka- rıda adresi yazılı Sideridis hissedar- larımndan Marya'nın yazılı güride mahkemeye gelmediği veya bir ve- kıt göndermediği takdirde haki da giyap kararı verileceği ilân ol nur, (33900). | iştediği için hapisbaneye sökulmuş olduğunu biliyorduk. Maralat, bir adam öldürmüştü. Lâkin kimse, ne- den ve hangi şerait dahilinde bu adamı öldürmüş olduğunu - bilmi- yordu. Zaten kimse bumunla alâ kadar olmuş değildi. O zaman Maralat'ın, eğer varsa, arkadaşlarından birinin adını ve adresini öğrenip ona bir mektup yazmayı düşünüyordum. Bu yolda bir şey öğrenebilmek için Mara - lat'ın hafızasını bilemesine yar - dım ediyor, ona İstikametler gös- teriyordum. Bir gün maheup bir tavırla : — Bilmiyorum, başım çok ağırı- yor, dedi. Bir gün kafama bir şey vuruldu. Bir kömür vagonu beni devirdi. Başımdan yaralandım. Bir şey bilmiyorum. Yine bir gün İra Maralat hafıza - sında bir ışık yakalar gibi oldu. Ben de dikkatle yüzüne bakıyor ve serâpâ kulak kesiliyordum. Bu sırada bir iki cümlesile yeni bir (Devamı vur) müddeaaleyhlerden — Tepebaşında | İ ADETA ONTELGRA BİR MUCİZE x.: ,_'t b n gini gösteren hakiki fotoğraflar Hemen bir hafta zarfında bir çok kadınlar, bir kaç yaş gençleşmiş ve bütün çizgi ve buruşuklukları zafl olmuştur. Bu hal, kendileri için â- deta bir mucize oldu, Fak: feh için, ancak, uzun ve sabırlı te- tebbü serelerinin yeni bir zaferi ol- du. Âlimler, buruşuklukların ihti- mca meydana çıl min, sir- rına vâkıif olmuşlardır. Cilt, bazı eanlandırıcı unsurlarını kaybeder, Onu besleyiniz, yeniden tazelenir ve gençleşir. İşte, Viyana Üniver - sitesi profesörlerinden Dr. Stejs - kal'ta cazip Köşfi bunu temiin eder. Fakat, bunun da fenni bir izahı vardır. «Biocel» tabir edilen ve genç hay- vanların derin cilt hüteyrelerinden istihsal edilen bu cevber, şimdi peme be rengindeki Tokalon kremi ter - kibinde mevcuttur. Her gece yat- mazdan evvel kullanınız. Siz uyur- ken, cildinizi besliyecek ve genç « leştirecektir. Buruşukluklarınız bir hafta zarfında zail olacak ve on yaş daha genç görüneceksiniz. Gündüz için cili unsuru olan beyaz rengin- deki Tokalon kremini kullanmız. Siyah noktaları eritir, açık mesa - meleri kapatır ve bir kaç gün zar- fında en sert ve en çirkin bir cildi yumuşâtıp, beyazlatır, Şehrimizin maruf KÜÇÜK ÇİFTLİK PARKI AÇILDI Müskirat ve meşrubatta mühim tenzilât Eyüp Tapu Sicil Muhafızlığından: Eyüp (Camükebir mahallesi Ortabostan sokağında sağı Osman Nuri ve Ayşe Servet varislerinin 9 No. lu evi solu Seylullah'ın 13 No. la evi önü Ortabostan sekağı ile çevrili 11 eski 13 yeni kapı No. lu bir ev Menkari zade Abdullıh ve Evlce baba çeşme vakfısdan oldue ğu Seyit ile karısı Haticenin tasarrufunda iken bilâveled vefatlarile mahlülen vakfa racu ettiğinden bahisle evkaf idaresince İszet ve Sıde dıkaya ihele edilmiş ise de iddinyı müsbet bir vesika ve tapu kaydı bulunamamıştır. Bu kerre İzzet ve Sıddıkanın varisleri bu gayri menkulün namlarına tescili için müracaat etliklerinden tasarruf husü. sunun tesbiti için 24-7-937 Cumartesi yünü öğleden evvel mahalline tahkik memuru gönderilecektir. Bu ev ile alâkası bulunanların veya herhangi bir aynı hak iddia edenlerin müsbet evraklarile birlikte bu tarihe kadar Sultanahmette Muhafızlığımıza veya tahkik günü mahal linde tahkik memuruna — müracaatla |itirazlarını - bildirmeleri ilân olunur. “d0ss, — | — GAYRİ MENKUL AÇIK ART - | Bir oda ve ittisalinde bir mutfak 'TIRMA İLÂNI mahalli vardır. İstanbul Üçüneü İcra Memurlu- Birinci katta iki taraftan ayrı ğgundan: merdivenlerle çıkılır balkonlu bir Emniyet sandığına birinci dere- | salon üzerinde dört oda, iki aralık cede ipotek olup ipotek fazlasına şa | Üzerinde iki halâ, çinko güsülhane mil olmak Üzere paraya çevrilme - sine karar verilen ve tamamına 7167 lira kıymet konan Üsküdarda Altunizade mahallesinde Nişan -| taşı S. da eski 12 yeni 34, 38 No, lu masbahçe köşk ilân tarihinden iti- baren 30 gün müddetle açık arttır- | maya kanmuş olup birinet açık art- tırma 11/8/937 tarihine tesadüf e- | den çarşamba saat 16 da da- apılacak ve kıymeti mü- $4 T5 ini bulmadığı takdirde 15 gün daha uzatılarak i- kinci açık arttırma 26-3-937 tari - hine tesadüf eden perşembe günü ayni mahal ve saatte yapılacaktır. İsteklilerin kıymeti muhammenesi nin ©6 yedi buçuğu nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın mek- tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. HUDUDU: Bir tarafı Nişantaşı caddesi ve bir tarafı Ayvazi Vakiye vakfın - dan Şevket paşa ile halilesi Sabiha hanım tarafından akdamoco ve ifraz olunan beş buçuk dönüm mahal ve bir tarafı akdemce Boyacı oğlu ba- ih ve elyevm Faik Paşanın abırı, tarlası ve tarafı rabtı Hekim Ybr- gaki ile mahduttur. EVSAFI: Zemin kat beden duvarları kâ - gir ve diğer katları ahşaptır. Da- hilen ve haricen yağlı boyalı olup haricen kapıdan girildikte: Mer- mer bir taşlık üzerinde üç oda kâ - | gir bir mutlak ve aralık üzerinde bir oda ve bir halâ ve arka kapıdan girildikte zemin katta bir taşlık, vardır. İkinci kat çatı katı olup bir sofa üzerine üç oda bir helâ ve bir bale kon mevcuttur. Müştemilâtı son « radan yapılan yeni kısım bir taş « hık koridor üzerinde iki oda, mut - fak ve halâ olup vardır. Arabalık büyük bir ahır ve arabtcıların yat- masına mahsus bir oda vardır. Bah« çe çiçek-ve meyvalık olmak üzere tertip edilmiştir. Yeldeğirmeni, kuyu ve sarnıç ve ü t deposu olmak ağaçları mevcuttur ve etrafı du varla çevrilmiştir. Mesahası 11.024 metre murabba olup bundan 178 metre murabbar köşk ve 21,50 müt- Te mürabbar mutfak ve 76 n murabbar ilâve oluman mahal ve 78/50 motre murabbai sırada &lır ve aralık kısımdır. Hakları tapu sicillerile sabil mayan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadarlar ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususile fas iz ve masatife datr olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün için- de evrakı müsbitelerile birlikte da« iremize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sa- bit olmıyanlar — satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Ve daha fazla malümat almak isteyen. lere bu işe ait 36-2821 No. ludosya irae ve izahal verileceği gibi müd. deti kanuniyesi zarfında dairemize