14 Haziran 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

14 Haziran 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

€6—SON T!LGRA!—M Casus mu deli mi? (Birinci sahileden devam) kzadının halen nerede olduğu bi - Tinmemektedir. A Rıza Kartal . dan ayrıldıktan sonra müteaddid işlerde çalışmış, bu arada Haleb demiryatlarında da 4 Nira yevmi. ye ile istihdam olunmuştur. Ha - Cıosman bayırı Ginayetinden bir kaç gün evvel Ali Rrra, on sene - denberi semtine uğramadığı Kar- tal istesyonu civarındaki 14 nu. maralı evde oturan — kızkardeşi Şahendeyi yanmda sarışın bir ka. din olduğu halde ziyaret etmiş . tir. Şahende, 10 senedenberi gör. mediği kardeşi Ali Rizayı böyle birdenbire yanında — tamımadığı yabancı bir kadınla görünce şa - farmış ve kendisine nerelerde ol. duğunu, yanındaki kadının kim olduğunu, sormuştur. Ali Rıza, yakmda — mühim bazı işler için Halebe gideceğini söylemiş, ya - mndaki meçhul kadımı da: «Ka - mm Sevim> diye takdim etmiş tir. Şahende bu yalanlara inan - maştır. Katil, ablasının evinde bir | Aki eat kadar oturmuş, sonra meç. hul sarışın kadınla İstanbula av . det etmiştir. SARIŞIN KADIN KİM? Katilin Kartala götürdüğü ka- din, bu esrarengiz hâdiselerde çok | mühüm bir rolü olan esarışın ka. dine dir. Ve kendisinin aslen Es. kişehirli olduğu, şehrimize geldi. İ vakit evvelce Galatada İbrahım isminde birisile düşüp kalktığı, bilâhare maktul şoför Lütfi He de gaşadığı, daha sonra da katil Ali Rızayı tamıdığı söylenmektedir. 2 indi bir rivayete göre de bu kadın Eskişehirde Ali Rızayı ta. , mamıştır. Ve İstanbula da onunla beraber gelmiştir. Ne Ömer lüt. #f4, ne de İbrahimi tanımamakta . Gir, Henüz tahkikine imkân bula - madığımız üçüncü bir rivayet te sarışın kadının harie bir memle . ketten buraya geldiği şeklinde - bir kadın olmaktan ziyade daha fazla ccmere meyyal bir renkte ve bahk eti tipinde olduğu merke - zindedir. Katil Ali Rızanın annesi ve kız. kardeşi Kartaldan Polis Müdiri. yetine celbolunarak ifadeleri alın. maş ve bu kadının eşkâli hakkın. da da onlardan malümat toplan . maştır. Bu malümat, Beyoğlunda Ya. niçeri sokağında oturan Madam Eleninin ifadesile karşılaştırılınca «Sevim» itmile kendini - tanrtan ayni kadının bundan bir hafta ev. vel Madam — Eleninin evine Ali Rıza ile geldiğini meydana çıkar. miştır. beraber oturacağır Bize bir oda ver. Demiştir. Madam Eleni de bunun üzerine kendilerine bir oda vermiştir. Ali Riza Sevimle beraber bu pansi - yonda 4 gün beraber kâalmıştır. Fakat $ üncü gün, ev sahibesi tarafından usuler zabntaya göste. rilmek üzere Alı Rızadan hüviyet varakası istenince; hüviyetini ta. mıtmamak üzere pansiyondan çı- kap gitmiş; bu ara bazı eşyalatının odada kalmasına ehemmiyet ver. Seviyn de Ali Rızanın gidişinden bir gün sonra nereye gideceğini söylemeden ortadan kavbalmuş - tur. 50 ÇİFT KADIN ÇORABI VE RESİMLER!... Madam Eleninin bw ifadesi ü. zerine mezkür eşyalar hemen ad- liye emanet dairesine getirtilmiş ve polis 2 inci şube müdür mua . vinlerile 1 inci şube müdür mu. avininin ve müddelüumumi mua. vini Hakkı Şükrü, Sultanahmed lıdııılhe_hiurn—ıı huzu - dir ve hâdiseden sonra Eskişehire kaçmış orada yakalanarak buraya gönderilmek üzere yola çıkarıl . msmsmmn.mnv Zabıta ve adliyenin tahkikatı mevzuubahs bu kadının — sarışın | Sevim ile Ali Rizanın ve başka kadınların başbaşa çıkmış resim. leri ile henüz kâğıda kopye edil. memiş filimler çıkarılmıştır. Bu filimler; dün gece polis mü dürlüğü fotografhanesinde kâğı- da çekilmiştir. ŞOFÖR ÖMER LÜTFİ BİR TESADÜFÜN KURBANIDIR | Esrarengiz hüviyetli katilin Tin €i kurbanı şaför Ömer Lütfiyi ev. velden tamıyıp tanımadığı ve ara. larında bir kadın meselesinden ve | iya berhangi bir eskı hâdiseden do layı kin ve münaferet bulunup bu lunmadığı cephesiaden derinleş. tirilen tahkikat; bu husustaki ilk şüpheleri tamamile ortadan kal- dırmıştır. Ömer Lütfi ile katil arasında eski bir macera ve münasebet mev cud olmadığı gibi birbirlerini vak” akşamına kadar hiç tanımadıkları da şahidlerin ifadeleri ile anla - şılmıştir. İki adamın tanışmaları şu su. retle olmuştur: Ali Rıza, perşembe günü ak - şama doğru, çok dalgim ve dür- gun bir sima Je Beyoğlunda T: simdeki «Mavi Köşe» birahanesine girmiştir. Burada bir bayli bira ve rakı içen katil; hesab zamant geldiği zZaman parayı ödiyememiş ve ora. daki garsonlardan birine kısa bir pusula - yazarek bunu — Galatada «Havyar» hanına götürmesini ve oradan kendisine verilecek parayı kendisine getirmesini söylemiştir. Bu garson da & çıkarak | Taksim durağında ilk rasgeldiği bir taksiye binmiş ve doğruca Ga. Tataya inerek poraları 2lıp getir- P Fabi, bazı mühüz mektublar ve ı | | | İşte bu otomobil; bedbaht şoför Ömer Lütfinin sahib ve idare et. tiği 2972 numaralı mahud taksi . dir. Garsona «Mavi Köşe» ye bıra. kan şoför Ömer Lötfi manevra ya Pıp birahanenin önünden ayrıla- cağı sıralarda Ali Riza kendiszine bir otomobil temir. edilmasini em. Tetmiş, bunun Üzerine de garson. lar en yakında buhmar bu taksi. yi durdurmuşlardır. Ali Riza böylece otomobile bin- dikten sanra: — Büyükdereye!. Emrini vermiş Beyaz Par. k>a girerken orada da içkiye de. vam etmiştir. Zavallı Ömer Lütfinin eski ar. kadaşlarından Halid isminde - bir şaförün hem hâdisenin buradaki safhasını anlatan ve hem de Ömer Lâtfi ile Ali Rizanın evvelden bir- birini kal'iyyen —tanımadıklarını teyid eden şu sözleri çok şayanru dikkattir. Halid şunları söylemektedir: Şeför Halid ne anlatıyor? «— Ben vak'a tarihi olan per - gembe akşamı Beyoğlundan aldı. Him bir müşteri ile Büyükdereye Bittim. Orada Monte Karlo gazi. nosu önünde beklemekte olan di- ğer arkadaşlar arasında maktul Mehmed Lütfi de bulunuyor ve otamebilin arka tarafmdaki ka- Ppağı açmış, gizlice şişeyi dükmek suretile bira içiyordu. Kendisile olan samimiyetimizc güvenerek bir lâtife yapımak istedim. Usul u- sul yanına sokuldum ve elindeki bira şişesini kaptım ve birden iç. tim, gülüştük. O sırada gazino gar sonlarından biri yanımıza geldi. Müşterisinin kendisni istediğini Ömer Lütfiye söyledi. O da git - ti Bir masadt yalmz başına iç . mekte olan müşterisi ile birşeyler görüştü ve döndü, yine yanıma geldi. Ve: Bu ne tuhaf bir müşteri. Gazi. noda kendi rakı içtiği ve benim tarafından bir taleb vuku bulma. dığı balde garsonu bana gönderdi. | Ve ne içeceğimi sordurdu. Ben de nezaketsizlik olmasın diye bira is- tedim. Şimdi de bana: »burada bi ranın pahali olduğunu - bilmiyor musun ki bira istedin, Rakı veya şarap iste ve iç!» dedi. Ben bu a. damın alelüde bir müşteri olma- dıiğını zannediyorum. Bunun bir sivil polis âmiri olduğunu ve beni denemek için bu tarzda teklifte bulunduğu ihtimalini düşündüm: «Bize rakı değil, bira bile içmek | yasaktır. Fakat size bir hürmet ol. | mak üzere ikramınızı kabul ettim. | Rakı ıçv_mem. Beni mazus' görü - nüz» dedim ve ikinci teklifini red. rettim.. . Dedi. Ben o sırada bir müşteri buldum ve İstanbula döndüm. O. rada kalan ve müşteri bekliyen di ğer arkadaşların Ömer — Lütfi . nin bu esrarlı müşterisi ile bera. ber Saât yirmi buçuğa doğru ga- zinoyu terkederek İstanbul isti- kametine gittiklerini söylediler. Benim gördüğüra bundar. ibarot. tir. Katil olduğu aöylenilen bu a- damın yanında o sırada ne sarışın ve ne de esmer bir kadın yoktu. Hatta Ömer Lütfi ile bu adam arasında bir tanışıklık ta meveud değildir.. Gerek şoför Halidin bu sözle . Tinden ve gerek diğer bazı emare. lerden hâdisenin mahiyetini ta. mamile değiştiren çak şayanı dik. ış kat bir neticeye varılmaktadır. CASUS MU? Ali Rıza İstanbuldan ayrıldık. tan sonra uzun muddet Suriyede ve cenubda dolaşmıştır.. Ondan sonra şehrimize gelerek Eskişe - hirde tâyyare — karargâhında ve Devlet Demiryollarında bir müd. det çalışmıştır. Bu yerlerden bir.- denbire ayrılan katil ondan sonra karanlık ve meçhul bir vazile ile şehrimizde meşgul olmuş bu sıra. larda hüviyetini hep saklamağa uğraşmıştır. İşte katilin şoföre bira sonra da rakı ikram etmek istemesi, kendisinin işlediği veya alâkadar bulunduğu çok ağır bir suç veya şimdiye kadar her nasıl. sa meçhul kalmış bir cürüm ve yahud işlenmesi için tertibat 2- lınarak tasarlanmış kasdi bir ha. reketinin polisçe duyulmuş ol - ması korkusile hududdat kaç - mak veya aldığı vazifeyi behe - mehal hudud haricine çıkararak yetiştirmeğe karar verdiğini ve bunun için şeför Ömer Lütfiyi sorhoş ederek bir biçimine geti . rip otomobilden dışarı atmak va sonra arabayı çalarak kaçmak is. tediğini göstermektedir. Fakat katil, şoförü sarhoş ede. meyince kendisini ateşten kıska. c içine alan şüphe ve kuruntu . ları uğruna veya aldığı esraren. giz vazifenin ehemmiyeti paha - gına canını — kurtarmak için ilk cana kıymış, şoförü öldürerek bi. Tinci maksadına erişmiştir. Niteğim katilin memleket di . şına çıkmak için bir otomobil a. radığımı gösteren şu vak'a da ay, rıca şayanı dikkattir. TEPEBAŞINDAKİ KAHVEDE 15 senedenberi — Tepebaşında benzincilik eden ve piyasanın ye- ni ve eski bütün şeförlerini tanı. yan Ali ismide eski, usta bir şo. för bu vak'ayı şöyle anlatmakta - dir: «— Hâdiseden iki gün evvel, yani çarşamba günü benzin verdi. iim şoförlerden biri Tepebaşında Kahire kahvesinde bir adamın es. kiden şoförlük ettiğinden bahisle arkadaşlara bazı hikâyeler anlat- tığını ve fakat bu adamı tanıyan olmadığını söyledi. Ben de merak ile kalrveye gittim ve bu adam ile görüştüm. Sesi bana yabancı gel medi. Gözündek! gözlüğü çekince karşımdakinin 12 sene evvel sa. hibi bulunduğu Ford markalı bir etomobili bir müddet kullanan ve çoktanberi piyasada görülmiyen Ali Riza olduğunu tanıdım. Hayatı hakkında malümat istedim. O da: «— Ötede beride — dolaştıktan ve bir müddet işsiz kaldıktan son- ra Eskişehir tayyare fabrikasında iş buldum ve bir müddet çe'y tım. Oradan Devlet Demiryolları işlet. me idaresinde bir vazife aldım. Şimdi orada çalışıyorum. Vaziye. tim her cihetçe iyidir. Biraz ra - hatsız ve tediviye muhtaç oldu . #um için İstanbula geldim. Dedi ve Tepebaşi - eezanesinin etjketini taşıyan bir sişedeki ilâer yanımda içti ve kalkıp gitti. Bu adam maktul Mehmet Lütfiyi kat. iyen tanımaz. Çünkü onun zama- nında Mehmed Lütfi henüz mes. leğe girmemişti. Mehmed Lütfi Enver Paşanım biraderi Nuri Pa. şanın Trablusgarbdan getirdiği ve darüleytama verdiği bir çocuktur. Mesleğe altı yedi sene evvel gir - miştir.» İPSALAYA DOĞRU Burgya kadar anlattığımız vak. alar hâdisenin İstanbula aid kıs. mına aid bazı meçhülleri tamamile tenvir etmiştir. Katilin ikincı ci- nayetini işlediğ ve cezasını vücu. dle ödediği İpsaladaki — vak'anın sureti cereyanı hakkında da ma - hallinden gelen yeni malümat hâ- disenin esrarengiz mahiyetine ye. ni ve karanlık sualler ilâve et « mektedir: Katil Hacıosmanbayırındakt ci- nayetten sonra gecenin karanlığı arasında ve son, sür'atle Kumka, pıya gelmiştir. SARIŞIN KADIN OTOMOBİLDE VAR MİYDI? Orada Ahmed isminde bir ada. mı da arabasına alan Ali Riza onu Uzunköprüye kadar götürmüş, o- rada bırakmıştır. Dün tevkif olu. nan Ahmed; katilin kendisini bul. duğunu inkâr etmekte ve onu te- sadüfen yolda arabasile gördüğü- nü söyliyerek: — Ben Uzunküprüye gidiyor - dum. Arabayı boş gördüm. —Ali Rizaya rica ettim. Reni arabasına aldı. Fakat otomobilde ve yanımız da herhangi bir kadın yoktu. de- mektedir, Ahmed, bugün Uzunköprüden şehrimize getirilmiştir. Burada ya pılacak olan yeni istievabında ağ- zından mühim tafsilât alınacağlı zannolunmakta ve ortadan kay - bolan Sarışın Kadının otomobil- de bulunduğu, fakat Ahmedin bu- nu sakladığı rannedilmektedir. Katilin; Ahmedi gece yolları ta müamak üzere arabasına almış ol - ması da muhtemel görülmektedir. MUHİDDİNİ NASIL ÖLDÜRDÜ? Ali Riza Uzunküprüde Ahmed- gden ayrıldıktarı sonra Kırklarelin don benzin almış ve ertesi gün *İp sala» ya saat 12,30 da varmıştır. Otomobil ilk mektebin önün . deki meydanlıkta durmuştur. İp- sala uğrak bir kasaba olmadığı - çin halk otomobilin etrafmı sar - maş, golüre: — Kimi getirdin, kim geldi? di- ye sormağa başlamışlardır. Fakat Ali Riza bunlara cevab yvermemiş, bir müddet onlarla İs- tanbul hakkında komuştuktan son ra jandarma katakoluna — gitmiş, karakol kumandanına: — İstanbulda Tepebaşından İp. salaya bir kadın müşteri getirdim. Buradan yıldırım telgrafı almış, annesi hasta imiş ,tam kasabaya girdiğimiz zaman beni ilk mekte. bin önünde durdurdu, sevimiz bu rada, sen mektebin önünde bekle dedi» ben mektebin önüne gider- ken kadın ortadan kayboldü. Sa. atlerdenberi bekliyorum, kadın - dan haber yok. Parayı almadım, şunu arayıp bulun demiştir. Jandarma bu hakh müracaat karşısında kadını aramıya, Ali Ri z& da kasabayı dolaşmağa başla - mış, bir müddet sonra da bir kah. wede oturup kahve balkı ile gö - Tüşmeğe başlamıştır. Bu arada meteoloji memuru Muhiddin gö- zükmüş, uzaktan kahvede Ali Ri. zzanın oturduğunu görünce birden. bire sararmıştır. Ve mümkün ol- duğu kadar A Rizaya gözükme. meğe çalışarak ansızın yolunu de. Hiştirmiş ve o civarda başka bir kahvede oturan arkadaşı jandarma başçavuşu Alinin yanma giderek müthiş ve büyük bir sır teslim e- decek insanların heyecanile ve sp Tuk soluğa: — Ali namusun üzerine söz ve. Tirsen sana birsey söyliyeceğim, demiş, fakat daha sözünü tamam. Jamadan Ali Riza yanlarına gel - miş ve Muhiddine” — Oa. Muhiddin nasılsın ba. kahm, yahu demiş jandarma xa. rakolımda anlattığı hikâyeyi an- latmıştır. Muhiddin buna inanma. mış: — Yalan söylüyorsun Ali Riza diğ- haykırmış, fakat daha cüm. legni henüz tamamlarken beyni- ne yediği bir tabanca kurşunu e oraya yığıhıvermiştir. Ali Riza Muhiddinin yalan söy- lüyorsun cümlesini işitir. işitmez tabancasını çıkarmış, onun beyni. ne sıkmıştır. Katil; hu cinayetten sonra hemen kaçmağa teşebbüs etmiş, fakat o esnada elinde du - yan tabanca tekrar ateş almış, ve çıkan kurşun kendisine isabet et. miş, o da orada ölmüştür. Muhiddinin resmi elbiseli bir adamın yanma koşarak — onunla konuşması üzerine Ali Rızanın Hatay (Birinci sahifeden devam) iştirak etmeğe başlamıştır. Müza. kerelerin perşembeye tamamlana- cağı muhakkak görülmektedir. Dünkü müzakerelerde - varılan neticeler hakkında büyük bir ke. tumiyet muhafaza edilmekle be. raber müzakeratın müsaid ve müs bet sahada cereyan eylediği anla. şılmaktadır. Ancak perşenibe günü ikmaline çalışılan müzakereler esnasında Hatayda mahalli asayiş ve emni- yetin muhafazası için Pransız kuv vetlerine iştirak ve yardım edecek Türk askerinin miktarının tesbit olunacağı anlaşılmaktadır. Anlaş. manın imzasından kısa bir müd. det sanra — inzıbat kuvvetlerimiz Hatay topraklarına dahil olacak ve vazifeye başlıyacaklardır. HATAY ERMENİLERİ NAMINA BİR HEYET GELİYOR Ankara M (Telefonla)— Antak. yadan buraya verilen malümala göre, Hatay Ermenileri arasından seçilen bir heyet buraya gelmek için Antakyadan bugünlerde hare. ket etmek üzeredir Hatayda son günlere kadar in. tihabat devresi başlangıcı — olan tescil işlerinde her tarafta yapılan tazyiklere rağmen bir kasım Er. meniler Türk listesine yazılmış - lardı. Bu nokta gözönünde tutulursa | bugün daha serbest kalmış olan Hatay Ermenilerinin çok daha ge niş nisbette Türk terine iltihak e. decekleri muhakkaktır. Bu itibar. la böyle bir heyetin Aukaraya ge. Tisi de çok tahli addedilmektedir. hemen yerinden kalkıp muhave - relerine mâni olmi uı('rı— yan - larına yanaşması vâkıf olan Muhiddini bu sırrı a. çığa vurmaması — için öldürdüğü şüpbesini tevlid etmiştir. MUHİDDİNİN PARASIİ VE |Kantarcılar cinayetinin| İngiliz kabin Faili tutuldu. MEKTÜBLARO lıklı bir memüur olan Zirsat Bankasında 3150 tiralık bir hesabı olması ve ayrıca 180 lira nakid parasının bulunması da şayanı dikkat gö- Tülmüştür. Muhiddinin eşyaları arasından çıkan ve katilin imzasile yazılmış olan bir mektubdaki: «Muhlddin ben hayatta —iken sen onunla birleşemezsin. Bu fik. rinden vazgeçmeni sana sön defa ihtar ediyorum. Zaman gene bir.- birimüzi karşılaştıracaktır.» Satırları da ehemmiyetle tet - kik edilmiştir. Her nokadar bu cümleler hâ- disenin bir kadın meselesi yüzün. den olması şüphesini de uyandır. mışsa da mektubün parolası gi- mışsa da mektubun parolalı bir mektub olması da ihtimal dahilin. ge bulunmaktadır. İPSALAYA MUHİDDİNİ ÖLDÜRMEYE Mİ GİTTİ? Ancak sarışın kadınım ikisi ara. sında bir münazaünüih bir ka dın olması ve ondan ayrıldıktan sonra sırf Muhiddini öldürmek üzere İpsalarya giderek mekteb önünde gnu beklemesi de akla gelmekte. dir. İşte şimdi — müddelumumlik, jandarma ve adliye bütün meç - bullerin halli fle beraber sarışın kadının âkıbeti üzerinde de dur. maktadırlar. Eğer, filbakika bu Barışın kadın, Eskişehirden gel - miş ve evvelce katilin tanımış ol- duğu kadın ise Eskişehre dönmüş olması zannedilmektedir. Yok &. ğer Ali Rizanın Beyoğlunda pan- siyonda beraber oturdukları bu kadın ile sarışın kadın ayrı ayrı kimselerse ikisi de ne olmuştur? © takdirde sarışın kadının ha - rieden gelmiş olması ihtimali de kuvvetlenmekted'i T Katilin; bu kadını Haccsman - bayırındaki cinayetten sonra U. zünköprüye veya Kırklareli ci - varına kadar götürdüğü ve bu yol duğundan bütün vol üzerinde e- haıııyıtlı araştırmalar yapıl - YA m 'YA CASUS Alâkadar ve salâhiyettar ma . kamlar: — Bu cinayet, normal vaziye - | tin fevkinde ve 15.20 senede bir görülen vak'alardandır. Demekte ——i eeei e —a ——— e— — —— —— ve bütün cephelerden - tahkikatı Bir imtihan | Kantarcılarda cumartesi akşa. (Birinci saht a işlendiğini dünkü nüshamızda | bu —şehrin el bildirdiğimiz cinayet tahkikatına | Gört kasabanın müddelumumi — muavinlerinden | fından zaptedilm Orhan fle polis müdiriyeti ikinci | Panya ile İtal şube memurları e) koymuşlardır. nkü b Tahkikatın son şekli gp Kartarcılarda — Ahmed Nural sabün fabrikasında 9 amele ça - | Tışmaktadır. Bunların — arasında bülünan ve mezkür fabrikada bek. çilik eden Şevki cumartesi akşamı saat beşte imalâthaneye — gelen Ahmed Nural tarafından aran . mışsa da bulunamamıştır. Esasen tatil vakti olduğundan Şevkiden başka fabrikada hiçbir işçi yok - tu. Ahmed Nural bunun üzertne 12 teneke zeytinyağının çalınmış olup Şevkinin de oralarda olma . dığını görünce poltse müracant etmiştir. Pazar akşamına kadar devam eden araştırmalardan son. ra nihayet 7-8 metre derinlikteki sabun kaynatma kazanının içinde etleri ezilmiş, hatta kemikleri pel. teleşmiş bir halde bulunmuştur. Bunun üzerine fabrikadaki işçi - ler birer birer sorguya çekilmiş bunların'arasında şüpheler Man - surun üzerinde toplanmış ve Man. sur Şevki ile bir alacak yüzünden vaktile kavga ettikleri anlaşı) - mıiştir. B kavganım - kinini hâlâ içerisinde saklıyan Mansur bu e. nayeti işlemesinde başlıca âmiller. den biri olduğu zannedilmekte . dir. | ti birçok gemll F | olmaksızın silâh (Dış politikadan devam) | mak için İngiliz V? —I ayş bakımındak görülmekte olduğu | lerin daha cenubi VE doğru kolayca Sâf edecek ve Mi mahrum biri Bundan başkâ ( rin Kastellon mi karargâhi birlikte Prankisil fames'de bulun! İNGİLİZ PARLİ Londra 14 vam kamarası? bardıman edilefi hakkında muhall fından Çemberlaf'” bazı suallerin haf kısa bir müzaker€? Bi tahmin edili mento - kol intrbaa göre, eki itimad beyan &d Bir protestö Londra 14 (A İngiliz ajanı H yol gemilerinin #” ler tarafından D mesini protestö panya harbi için başka bir netice mütasavver — değildir. — Halbuki Franko beklenilen zaferi — henüz kazanamamıştır. İtalyanın telâkkisine güre, ma- demki Frankonun zaleri alup bitti olarak kabul edilmiştir; © halde mücadeleyi uzatıp da bir takım enternasyonal karışıklıkların çık. masına yer vermekten ise, bu za. fer tacil edilmelidir ve mücadele. nin uzamasından — enternasyonal karışıklıkların doağabileceğini Fran ko son günler içinde İngiliz ge- milerini batırmak ve Pransız top- raklarını borbardıman etmek su. retile isbat etmeğe çalışmaktadır. Frankonun bu hareketi enternas. yonal münasebetleri, Niyon kon- Teransının arifesindeki atmosler i. çine atmıştır. İngiliz . İtalyan iti. Tâfınm imzasına yağmen, Niyon kenferansının tekrar içtiman ça- gırılmasından — bahsedilmektedir. Anlaşılıyor ki hükümetcileri mat. lüb olan surette mağlüb edemiyen Franko, İngiltere donanmasına ve Fransız topraklarına karşı girişti. üi son taarraz ile zalerine yardım için bu devletler ürzerine tazyik yapmak istiyor. Bu, İspanya har. binin uzamasından bıkıp usanan Fransa ve İngiltereyi yola getire- yek istihdaf edilen gayeyi temin edeceği gibi, İngiliz ve Pransız ef. kârını tebyiç ederek tamamile ma. küs bir netice de meydana getire. bilir. hale siyasetine re ve Fransanımı tehlikeli tesir! meğe ve yahut Ahmed Şükrü Esmer mütcaddid elemanlarla derinleş - tirmektedirler. Bu ara katilin herhangi bir cin- net buhranı altında bu vak'aları işlediği ve akli —müvazenesinde bozukluk olması ihtimali de akla gelerek müddelumumilik Bakır . köy emrazı akliye hastanesine mü racaat etmiş ve orada «Ali Riza» isminde bir adamın vatıp yatma. dığını sormuştur. Hakikaten katil eğer deli de - Bilse; © vakit sarışın kadının teş. vikile kuvvetlhi bir ideal, hain ve gizli bir maksad uğrunda hare. kete hazırlanmışken — ve mah - sullerini kendisine suç ortağı yap mışken; içini saran şüphe ve kor. ku uğruna onları öldürdüğü akla en yakın gelmektedir. Bugünkü ve yarmki tahkikat bunları tamamile meydana çıkar.