27 Haziran 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

27 Haziran 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

WW AM Ğ HL G ELE UA Ş UKKT YA YN UA e G Ve VG W v yine avukatlığa — Yeni #vukatlık kanunu projesi | let Meclisinde müzakere oluna - İstanbul barosundu - mükayyed “Olan avukatlar arasında yeni ka. — Sunun bu maddesinc göre meslek. Belgesay, Sıddık Sami Onar, Ta - — hir Tan, döçentlerden, Hıfzı Vel . — det, Yavuz Abadan, Kemaleddin — Birsen; Üniversite yabancı diller — Muüallimlerinden İsmail Kemal El. bir; yüksek ticaret —mektebinden Mekki Hikmet, Suphi Nuri İleri, Mülkiye mektebinden Abdülhak Kemal vardır. | MEB'USLARDAN: Hakkı Ta - Tık Üs, İbrahim Necmi Dilmen, İstemat Zihni Özdamar, Sadettin | Ferit, Adliye encümeni mazbata Mmuharriri Salâh Yargı, Vasfi Ra- git, Yusuf Kemal Tengirşenk, ası kararlaştırılmıştır. Diğer taraftan Ağliye Encüme. ni; çalıştırılacak mahküımlara ve. Tilecek gündeliklerden iaşeleri i. gin sarfolunacak para çıkarildik. | fan sonra geri kalanın her bir | — Mahktim namma açdlacak hesab. | “lara kaydedilmesini ve bu suret. | — e birikecek paraların tahliyele . | “Tinde kendilerine verilmesi esa. sebebile, iş €sası üzerine kurulmamış ceza — evlerine nakilleri halinde, o zama. — Na kadar hesablarına kaydedilen Paraların kendilerine verilmiye- NUSRET SA EDEBİ — — Hayır hanmetendi.. Bilseniz — halimden nekadar memnunum.. Böl bol ekuyor, bal bol yazıyo - — Tum. Ber türlü gaileden ve gürül- — tüden uzağımı!- Şehir hayatı bana Pek cazib gelmez. — Bol bol yazıyorum! dediniz. Eser mi hazırlıyorsunuz? Nazarı dikkati celbedecek ka - — Gör mübalâğalı bir teiâşla red - detti: h. — Bayır, eser hazırlamak kim ben kim. Bazı mekteb kitabları Yazmak gibi basit bir tecrül — Müallim misiniz?. — İdim.. Şimdi çekildim. Bedri Bey mütemadiyen : — Kalkalım! Uyandırdığı alâka İstanbul barosunzn 4 de | âzası avukatlık yapamıyacak mı ? Meb'us, muallim, pofesör, meclisi idare âzası olan avukatlarımızın devam edebilecekler !.. — Mahküm ve mevkuflar için Bir yardım sandığı teşkilinden şimdilik sarfınazar edildi alıştırılacak mahkümların pa- raları nasıl verilecek Mahmud Esat Boözkurt, Veled İz. budak, Refik İnce, İrfan Alpaya, İrlan Ferid, Nazım Toroy. ŞEHİR MECLİSİ AZALARIN. DAN: Cemaleddin Fazil, Avni Ya- Bız, Hilmi Nalli, Mustafa Şevket, Hasan Fehmi, Faruki Develi, Aziz Balil Hilmi, Ahmed Arif, Abdül. kadir Ziya, Esat, İsmail Şevket, İs mall Sıtkı, Abdülkadir Karamür. Be. Bunlardan başka belediye avu. katı Rami, Milii Reasürans avu- katı Said Riza, deniz. işlerile uğra. şaf umum müdürlüğün avukatı İsmail İsa, Emin Âli ve diğer bir Kaç avukatın ilâvesile barodan ay- rılmaları icab edenlerin yekünu mevcudün 4 de birine baliğ olmak tadır. Kanumun neşrinden sonra, bü. fün bu avukatlar mevcud meslek. lerinden birini tercih edecekler . dir. Diğer taraftan san dakikada al- dığımız malümata göre bu kabil Kimselerin avukatlığım meneden maddenin diğer bir mütcakıb madde ile bozulduğu, binaenaleyh bunların avukatlığa devam ede - bilecekleri anlaşılmaktadırı. Bu husustaki lâyihalar, bugün Büyük Millet Meclisinde müza- kere olunacaktır. Menba suları Şehre İndiriliyor Meşhur mütevelli suyu Alemdağı köyünekadar getirildi Bir yandan İstanbulun memba sularının ıslahı faaliyetine devam olunurken diğer cihetten de yeni menba suları bulunmasına bunla. bunların şehre isaline çalışılmak. tadır. Bu cümleden olmak üzere Üs. küdarda bulunan «Mütevelli» su. yunun, “Taşdelen» suyuna mua. dil ve hattâ daha nefis olduğu an. laşılmıştır. Bunua üzerine Üskü. Eminönünde 2 inci hanın da Yıkılmasına Baş'anıyor 3 üncü olarak neresi istimlâk edilecek ? Eminönü meydanının açılması faaliyetine 1 Temmuzdan itibaren büyük bir hızla devam olunacak- tır. Burada şimdi <Eminönü hanıs yıkılacaktır. Bu hana aid istimlâk formalitesi evvelki gün tamamile ikmal olunmuştur. Bu hafta içinde hanın yıkılması bir müteahhide ihale olunacaktır. «Eminönü hamı> bir ay içinde tamamile yıkılmış olacaktır. On. dan sonra üçüncü olarak karşı ci- hetteki sağ köşenin yıkılmasına geçilecektir. Istanbul Takımı Izmire gidecek Pire ve Atine mutelit. leri de «Fuvar müsaba- kaları» na çağırı'dı Fufbol federasyonu, — antrenör Hores'i İzmir bölgesi emrine dal. mi olarak vermeyi kararlaşlır - mıştır. Antrenör, birkaç güne kadar Ankaradan hareket ederek İzmi. re gidecektir. İzmire gelir gelmez Fuar müsabakalarına — girecek | muhtelit takım kadrosunu çalış. | tırmağa başlıyacıktır. Antrenör Hores'ten başka, An- karadaki antı kursunda staj yapan mamzetlerin içinde en İyi muvatfakıyet gösteren bir moni. törü de futbol federasyonu İzmir | bölgesi emrine verecektir. Bu mo- | nitör, antrenöre yardımcı olarak | çalışacaktır. Fuar zamanında İzmirde cenebi ve yerli takımlarla mütcaddid müsabakalar icra olunacaktır. Ez- cümle, futbol federasyonu, Eylü. lün jlk haftasında Pire veya Ati- na muh' İzmirde iki maç | yapmak üzere davet etmiştir. Yine Fuar günlerinde İzmirde, İstanbul, Ankara vo Trakya muh- telitleri arasmda federasyon ku- pası müsabakaları yapılacaktır. MÖ ALİS * İspanya ile hükümetimiz a. rasında aktedilecek olan yeni ti. caret muahedesi müzakereleri ik. mal olunmuştur. İmza merasimi yakında Anka. rada yapılacaktır. * İngilterenin Landra Üniver. sitesi profesörlerinden — doktor Benhan, hayatı ucuzlattırma ted. birlerini tesbit etmek üzere mü. tehassıs sıfatile Ankarada tedkik. lere başlamıştır. ——— —— Tâleti ile, <«Mütevelli» suyu, Alem- dağı köyüne isal olunmuştur. Bu. radan günde 50 ton su alınacak. tır. Ü te resimden süirânelik istemek | ifiyadı o zamandan kalmmştır. Fikir ve San'at: Resimde edebiyat Yazan: Elif Naci Gün geldi ki ressam, gölrüâne olsun diye eserini edebiyatla süs. lemek - ihtiyacını duydu. Şiirin mevrzuunu kendine örnek yaptı ve eseri karşısında istiğraka da. lan seyirciyi mestetti, — bayılttı. Gök, bulut, gurub, nâz, işve, ihti. ras ve mutlaka bir aşk veya fazi. Tet hikâyesi, kolayca takdiri üze, rine çekebilmek için restamın e. serinde ver aldı. Bunu beğenerek seyredenler, her san'atin kendine mahsus bir mevzuu — olduğunu, burada budala ressamın - çizme. den yukarı çıktığını veya çizme. nin topukları hizasında kaldığını düşünmediler bile, Düşünmediler ki, ve bilmiyor. akşamıh erguvani sularında ür . peren, ayın on dördü gibi, mur to. pu gibi sarışm yavrucuğa ilk hi., cabm pembeliklerini boyayun Şa. bas'a meftun oldular. Onun içindir ki eserinden ede- biyatı kovarak, hendeseyi yerleş. tiren Seran'a dudak büktüler. İş. Zurnada peşrev beklemiyenler, resimde müstefilâtün failün ara. dılar. &| Resmin gayesinin, renk ve çiz. Kİ Shenginden ibaret olduğunu anlamamazlıktan gelenler için bu edebiyat faciası yüzlerce sene da. ha devam edebilir. ELİF NACİ | Bira ye şarab Heryerde kadehle Satılacak Bu hususdaki müsaade dün alâkadarlara bildirildi Bira ve şarapların her yerde kadehle de satılabileceği dün İn. hisarlar Umum Müdürlüğünden şehrimizdeki alâkadarlara tebliğ olunmuştur. Evvelce, bu gibi - satışlar için meşrubatın kadehle istimali eaiz olan mıntakalar hükümetce tayin ve tesbit olunurdu. İçinde az is - pirlo bulunan bira ve şarap, bu kerre, tahdid haricinde bırakıl - Şehir Meseleleri içki sarfiyatını nasıl arttırabiliriz Hükümet, içki satılan yerlerden bey'iye resmini kaldırarak, bu - nun yerine daha ucuz bir resim Vekâleti, bu mesele hakkında bir kanun lâyihası hazırlamaktadır. Kamutayın yaz tatilinden evvel bu lâyihanın çıkmak — ihtimali mevcuddur. t Bu lâyiha hazırlandığı bir sıra. da, içki satış şartları hakkında a. bir taraftan içki sarfiyatını artır. mak için neşriyat şubesi vasıta. sile propaganda — yapmaktadır. Bilhassa şarap sarfiyatınm art . masına ebemmiyet verilmekte - dir. Bu işler için Fransadari geti. rilmiş olan Fransız mütehassısı, şarap sarfiyatımı - arttırmak için çareler aramaktadır. Vakıl, istatistiklere göre şarap Barfiyatı artmaktadır. 996 sene. sinde Türkiyenin şarap sarfiyatı 600 bin İtireyi tecavüz ediyordu. Halbuki birkaç sene evvel şarap sarfiyatı daba azdı. Sarfiyatın ço. | Halmasındaki sebeb, iyi cins şa. rapların piyasada artmasıdır. Bil. hassa İnhisarlar idaresine aki fabrikzların — çıkardığı — şarapla | piyasada büyük rağbet görmek - tedir. Şarap sarfiyatını daha ziyade arttırabilirir. Bu —mümkündür. Fakat Inhisarlar idaresi buna ça. zele ararken yine keadi elile, garap sarfiyatını tahdid ötüğinin farkında değil midir* Böyle bir suale hiç bayret et . memek Vâzımdır. İzah edelim: Bir kokanta, müşterilerine şa. Her lokantadada arab bulunmalıdır ! rap vermek için İnhisarlar idare. ginden izin almak mecburiyetin. dedir Bunun muamelesi uzundur. Bunun ehemmiyeti yok, fakat bu izmi aldıktan sonra, Jokanta sahibi, he rsene İnhisarlar idare. sine bey'iye reğmi verecektir. Bu resim, içki sarfiyatını tahdid eden bir harekettir. Eğer ortada böyle bir tahdid ol masa, her lokantada şarap bula. cağız. Halbuki muayyen lokan « talardan başka, hiç blar yerde şa- rap yoktur. Şarap satmak için lokanta sa. hibi İnhisarlar idaresinden müsa. ade alacağı gibi, her sene de dün. .yâ kadar bey'iye resmi vermek mecburiyetinde kalacaktır. HER LOKANTADA ŞARAP BULUNMALI Halbuki, her lokantada, her ga. zinoda şarap ve lizör bulunma - hdır, Her lokanta ve gazinolarda İnhisarlar, idaresinin — içkilerini bulmak kabil değildir. İçki sarfiyatını tahdid eden mevzüat ortadan kalkarsa, İnhi. sarlar idaresinin de içki sarfiyatı artacaklır. Neden bir kahvede, sodalı likör bulunmasın.. Kahve. lerde çay, kahve, gazozdan başka bir şey yoktur. Halbuk! her kah. vede müşteriye sodalı " vermut vermek âdet olursa sarfiyat daha ziyade artacaktır. Bundan İnhi. sarlar idaresi istifade edeceği gibi İnhisarlar idaresine meyva satan tacirler de istifade edeceklerdir. İçki sarftiyatımı arttırmak için çare arayan Fransız mütehassısı. HALK Yo7 Avcılık * | Gazeteler ökse ve kapanlı " kuş tutmanın yasak edildiğini yazdılar. Bu yasağın avcıları Deli David Tevkif edildi Köprü iskelelerindek: bilet gi - şelerinden ikisinin tavanları de. inmek süretile açılmış ve karış- — tırılmış olduğunu ve bu işi korsı David isminde bir sabıkalının te vikilel Molz isminde küçük bir çocuğun yaptığının — anlaşılarak ikisinin de yakalandığını yaz * — mıştık. «Deli> namile maruf olan ve — nın bu mesele ile meşgul olmasını isteriz. Mektub kaçakçıları Zabıta, gümrük ve jandarma me- murlarıda postaya yardım edecek Üzerinde kaçak mektub çıkandan iki misli ceza alınacak Şehir ve kasabalarımız arasın. da işliyen otomobil ve otobüsler. le mektub kaçakçılığ: yapıldığı. nan nazarıdikkati celbettiğini yaz. mıştik, Bu hususta Naba Vekâleti, sı- kı bir tedkikat yaptırmıştır. Bu mıştır. Bu suretle badema, ber istiyen Gükkân sahibi, usulen, İnhisarlar idaresinin alacağı a7 bir resim mukabilinde kendisine verilecek Bu suyun, ileride Üsküdara in. dar Kaymakammı Bay Lütfinin de. DELİ GONLÜ YAZAN OŞKUN l ROMAN:165 FAC Diye işaret ediyordu. Kalktık. Lâkin meclisine doymuş değildik. Konuştukça açılıyor, açıldıkça tat. hlaşıyordu. Bizi kapıya — kadar teşyi elti. Kendisini şehre dâvet ettik. Ba . bamla tanışmasını söyzledim. — O gerefi kazanmağa çalışa - cağım! Dedi. İşte böyle Semracığım. Bak sa. na adeta roman kadar uzün ve oldukça heyecanlı bir - mektub yazdım. Şimdi bu satırları okuduktan sonra sormak için sabırsızlandığın suali cevablandırayım. Biliyorum.. Diyeceksin ki, bu dirilmesi de düşünülmektedir. me alâka bu ne üstüne düşüş İl.. han.. Bunlar pek sıkıntısı ile ka- rışık bir tecessüsün meydana ge- tirdiği hareketler değil. Yoksa (köşklü çiftlik) sahibi sana pek mi cazib geliyor. Abayı yaktın mı? Yanında imişim, yüzünü görü- yormuşum gibi biliyorum ki, bu suali sormak Üzeresin, hatta sor. dun bile. Geçen defa inkâr etmiştim. Bu sefer de itinaf etmiyeceğim.Yalnız hakkında verdiğim bütün menfi hükümleri sildiğini söyliyeceğim. Vakıâ sureti kabulümüz hiç de kibatca değildi. Lâk'n nasıl an. latayım sana Semra?.. Bir türlü Hade edemlyorum; üzerimde le bir intıba hıraktı ki bu adam, nefretle karışık bir takım hisler * duyuyorum. Lâkin nefretle süt beraberlik olan bu duygular nef. retin tamamen aksl.. Zaman zaman sebebli sebebsiz hiddet duyuyarum. Affötmiyo - olan ruhsat tezkeresi ile kadehle şarap ve bira satabileçektir. rurm. Sonra © şakakları beyazla . maş hafif dalgalar başı kalkık ve gözlerinin manasını tamamlıyan kaşlarile ve gülmeyen yüzile kar. şımda dikiliyor. O zaman yüzümdeki sert hat - ların içimdeki hid - det ve nefretin silindiğini hisse « diyorum. Biraz araştırırsar nefrete de, hlddete de affedip sempati duy - mağa da hakkım olmadığını sen de teslim edersin. Garib bir şey işte Semra. Şimdilik bunların izahını ve tahlilini isteme benden. Artık mektubumu okumaktan gözlerin yorulmuştur. Pek uzun yazmasını sevmediğiri halde bil. mem neden? Ondan bahsedeceğin zamanlar uzun uzün - konuşmak, Yzun uzun yazmak İstiyorum! Yalvarırım slay etme Semra.. Annem babam gözlerinden & . püyarlar. tedkikat netlcesinde yeni tedbir. ler almmış, zabıta ve gümrük memurlarile jandarma - teşkilâtı. na da bu türlü kaçakçılıkla mü - cadele için emir verilmiştir. Üzerinde kaçak mektub bula - Ben biran evvel gelmen temen- nisile yanaklarından doymak öil. mez bir işttyakla öpüyorum. Tom. risin selâmını — söylemeğe lüzüm yok tabil. Mektubunu. telgrafını ve nihayet seni bekliyorum ca . mam kardeşim. Hhan . e NİÇİ| YAŞARIZ Suad Sadinin defteri- a Karanlık geceler, aydınlık a. nılan gündüzlere — ilmikleniyor, günden atomlar haftaya teşkil e. diyor; her geçen gün ve bafta bir fare gibi ömrümüzden bir parçayı kemirmekte.. Yaşıyoruz. Niçin yaşıyoruz? Bu suali hangi insan kendine sordu ve bu suali hangi insan yi. Ç manlardan iki misli ceza ahınacak. tır. Bunun yarısı, yakalıyan me. mura verilecektir. Diğer taraftan posta ve telgraf Umum Müdürlüğü, yeniden bir. çok nahiye ve hattâ köylerimizde posta merkezleri tesis etmeyi ka. rarlaştırmıştır. Ayrıca Postaha - nelerdeki «Köy posta sandıkları» da yenileştirilecektir. Postaların, tren ve vapur uğ - rağı olmıyan yerlere en kısa va. sıta ile gönderilmesi esası da ka. bul olunmuştur. De kendi cevablandırdı, yabud buna muktedir oldu?.. Hiç!. Belki de yarın ölüme çare bu- lacak olan insan kafası bu çok ba. sit görünen muadeleyi çözmekten Acizdir. Zaten âciz olmasaydı, doğumla ölüm arasındak! hayat denilen kısa nümayişin izahsızlığı Karşısında çıldırırdı. Hiçbir şeyin hakikalle muzır bir zekâ ve şey- tanete sahib olduğu bu hâdise ile anlaşılan David ile küçük hırsız — arkadaşı dün Müddelamumiliğe — teslim olunmuşlardır. David ve Moiz, Akay gişesinde aşırdıkları 60 ltrayı kaçarken de- nize düşürdüklerinde () ısrarda — devam etmektedirler!.. EMNİYET MÜDÜRÜNÜN — - GAZETELERDEN BİR RİCASI Bu hâdise münasebetile Emni - yet müdürlüğünden bütün refik- lerimiz meyanında gazetemize de bir mektub — gönderilmiştir. Bu mektubda şu ricada bulunulmak. tadır: ğ «lki gün evvel Köprüde Haliç iskelesile onun arkasındaki Akay Te bunun — ufak yaşta bir çocu tarafından yapıldığı anlaşılmış suretile büyük bir soygun vak' mahiyetinde neşredildiği görül - müştür. Bü ve bu gib: ufak hâdi. #eler karşısında işi büyülterek beyecanlandırarak bir roman sonunu düşünmek istemediğimiz gibi ömrümüzün de donunu dü - şünmeğe yanaşmyoruz. Halbuki nekadar üzerinde du - rulmağa lâyıik bir mesele.. Beş dakika sonra ölmiyeceğimizi kim- se temin etmiyor ve.. biz muhak. kak bir gün için öleceğimizi bili. yoruz. Bir anda toprağın en s2v - diğimiz vücudleri örttüğünü gö - Tüyoruz. Ayni âkıbetir. bizim için de basit bir mizansen fartile hazır bi geniş neşriyat yapılmasını mü. vafik — görmem. En iyi vak'ayı olduğu gibi göstermek Jüzümsuz heyecan vermemek Bu ve buna mümasil vak" yatın iyilikten ziyade asayiş b kımından zararlı izler bıraktığını. Made ederim. Hu yazımın gaze tenizde aynen yazilmasını rica e. derim.a olduğunun farkındayız. (Devamı var) İstanbul Eenniyet müdürü”