13 Temmuz 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

13 Temmuz 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

(Birinci sahifeden devam) genç Bulgar kadını ile çocukla - fının şehirden hiçbir vasıta Ve kayidlerinin tedkiki ile anlaşıl - mıştı. Fakat gerek resmi kayd - lara ve gerek mühtelil şahidle . rin ifadelerize — göre Malaryada Buunması icab eden bu kadın ve €n küçük bir iz ermemişti. — dama çıkarmışur. 10 defa 2:- her tarafını arıyan zabita ve adliye bu defa da bod- #anra Yanola ils çocuklarının ce. bir halde bulunmuştur. C reKatil Ali Rıza, karısı Yanola - nın İpsalada metroloji memuru muhiddin ile uzan zamandır se - vişmesine mâni — olamama - gan verdiği bir birs ve intikam “ — Mektub geldiği bir günün ak. pommda İntikamını ve kırılan, giğnenen namusunun acısını kan- la almağa karar vermiştir. SİCİMLE BOĞUYOR. — Karısı ve çocukları yattıktan #anra çok ince bir sicimle evvelâ karısını ve sonra 'da Çocuklarını uyurken boğmuş, sonra da çok — daha sâbi olan kendi öz yavrula. o fürl, Ali Riza; bu kanlı cinayet ge. | | ” Gösinin sabahında oradan kaİkan bir trenle «Malatya» dan aşrıl. | Miş ve böylece ilk masum kur . banlarını, gömdüğü çukurun bir - aynini İpsalada da açmak; karı. gnn âşıkı Mahiddini öldürerek kana susıyan intikamını yalıştır. mâak üzere evvelâ İstanbula git. aiştir Tesadüf İstanbulda bedbaht şo — dör Ömer Lütfiyi katilin karşısı. — — ©a çıkarınca da herkesin bildiği , gibi onu . sırf arabasına sahib — olarak İpsalaya gitmek üzere . — Derbend yolunda bir kurşunla öldürmüş ve bu 4 Üncü cinayeti., nin azabile hiç ezilmeden ve kork madan müttası) kana ve Intika. ma doğru yol alarak âkibet İp . Salada 5 inci vak'asını da yapmış; sonra bunları kanı ve canı ile ö. . demiştir!. . Katil Ali Rizanın genç karısı Yanolayı ne kadar sevdiğini ve , bu çılgın muhabbet nisbetinde intikamının da ne derece büyük - Olduğunu va karısının dşığa karşı me nisbette ağır bir kin taşıdığını gu mütemmim hüdise açıkça gös termektedir: Malatyadaki evin bodrumunda ve cesedlerin bulunduğu çukur. dan biraz İleride ayrı bir çukur içinde bir demet mektub da bu. — ; lmmuştur, İ Bundan ânlaşıldığına göre, 41i | — Riza kanrısı ile Mühiddinin günah. kâr aşklarının en küçük bir izini, en ufak bir emaresini blla imha etmek istiyerek mektubları da bir otobüsle ayrıldığı malüresa da çıkmamış oldukları hemen bütün golörlerin dinlenmeleri ve polis Ali Rizanın çocuklarını öldür . , #le ve yine muhtddinden Yanolaya — büyük bir soğukkanlılıkla henüz | — 4zanın cesedlerini ve aldâtan karı | | , ganın ölüsünü bodruma gömmüş. | Sarışın kadın cinayeti faciası da Malatyada açılan 3 yeni mezarla kaparimış; ebediyen ür- tülmüştür. İ ÇOCUKLARNI NİÇİN rumun kazılmasını düşünmüş ve | nını yarıda bırakacaktı. Bunun 1. bodruma vurulan ilk kazmalardan| çindir ki, Ali Riza şuur ve his. sedleri etleri dökülmüş, dağılmış | hedefine vâsı! olmak fikri sabiti Bu vaziyetten anlaşıldığına gö- | çıkmış ve herşeyi gözüne aldır. | | İ | , İtalyanın i Fikri ,L Soruldu ÖLDÜRDÜ? mesi sebebi ise şöyle izah edil - mektedir: — Ali Riza insanlık tarihinde eşi görülmiyen bir soğukkannılık. la cinayetinin plânını tasarlamış. çocukarının olurdukarı ev bomboş- | tır. Annelerini öldürdükten sonra taf, Evde yapıa naraştırmaar ise | çocukları kimseye - birakamazdı. Çocukların hâdiseyi polise haber İşte nihayet yine 10 uncu defa | vermesi muhtemel olduğu gibi bu evde yapran son bir arama acı | bunları beraberinde de taşıya - hakikati bütün çıplaklığile mey - | mazdı. Çünkü plânını tamamla , mak ve tahakkuk ettirmek onun . için birinei şarttı. Çocukların sağ kalması 1se plâ. lerini tamamjle kaybetmiş olarak ile insanlık çerçevesinin dışına mış bulunuyorda!, Gayri Mübadillerin işi Maliyeye geçli | Takdiri kıymet kemisyo- muamelâtı maliyeye devri teslim ediyor Gayrimübadil işlerinin tasfi « yesi hakkında kabul olunan yeni karlundan sonra artık takdiri kıy- met komisyonunun vazifesi ni « hayet bulmuştur. Bu komlayun, muameleleri ile dosyalarını Maliye Vekâleti ta rafından gönderilen bir heyete teslim ve devretmeğe başlamış - tır. Esasen 29 haziran 938 tarihin - denberi takdiri kıymet de yapıl - mamakta ve gayrimenkul emya- Hin satışları da durdurulmuş bu- hunmaktadır. 'Teslim heyeti - takdiri kiymet komisyonundan evrakı devir ve teslim alır almaz, gayrimübadıl işlerinin tasfiyes'ne başlıyacak - tur. Gayrimübadillerden komis - “yona aid işleri olanlar bundan sor. Ta Maliye Vekâletine müracaat e. deceklerdir. Vekâlet, tasfiye işinin şeklini kararlaştırmış olup tesellüm mu. amelesi biter bitmez yakında, tas- viyo işlerine başlanacaktır. Ingiliz Kralı Iyileşiyor Londra 13 (A.A.)— Kralm sıh. hi vaziyeti iyileşmekte devam et. mektedir. HİKÂYE UN ÇUVALI (4 üncü sahifemirzden devama) tum. Fakat haklıydım, bu gö . rülen bir hakikatti. Gözlerim peşini kaybederken düşünüyordum; terbiyesi, ahlâkı bozulmasın diye evini terketti . iimiz kizcağız bu muydu?!. Bu ani değişmenin sebebini bul mıya çalıştım, muvaffak olama - dim, içimden: — Belki... «Un çuvalı!» aydın. lanmış, hakiki çehresinin eşiydi. Diyebildim. Roma 13 (AA)— Diplamatik | ZAyİ VE İTİBARDAN DÜŞMÜŞ| — *ta nazarını bildirmiş olması, aynt ” $ mahfeller, Çekaslovakya defiri - NÜFUS CÜZDANI nin dün Kont Clano ile yaptığı ni İranın İstanbul Ceneral Kanso. Mmülükata husüst bir ehemmiyot bada Atüğlen ÖÜ atfetmektedirler, Sefirin Kont Cizno'ya Çekoslovakya meselesi hakkında Prag kabinesinin nok. —pur namına verilen 22 mayıs 1902) farihino müsadif 1 Khordad 1311 gemsi tarikli ve 1289 sayılı nüfas, zamanda AÂvrunanın bu hassas usmı hkhn(h Ütatyanın fikrint 256000 | Çemberlayn, İtalya ile Fransanın arasını bulabilecek mi ? Vahndıışımıı altı aya kadar buraya getirtiliyor Yugoslavyadaki göçmen vatan. daşlarımzın memleketimize gel. melerini temin etmek üzere hü. kümetimizle Yugoslavya hükü - meti arasında 1 aydanberi cere. yan etmekte olan müzakercler mucibi memnuniyet bir şekilde bitmiştir. Bu münasebetle Yugoslav mu- rahhasları dün akşamki ekspres. le memleketlerine bareket etmiş. lerdir, Nakil işlerine 6 aya kadar baş. lanacaktır. Memleketimize gelecek oljn muhacirlerin sayısı 256 bindir. Mütekaid Dul ve Yetimler (Birinci sahifeden devam) tekzüd, dul ve yetimleri tesbit et. miştir. Duna göre hazineden ma- aş alanların sayısı 68604 kişidir. Bunlara ayda 1.372.104 lira, sene- | de 16465248 lira maaş verilmekte dir. Bunlardan 46429 kişi eski tekaüd kanununa göre, 22275 ki. Şi de askeri ve mülki tekalki ka. nununa göre maaş almaktırdır. Askeri ve mülki tekaüd kanu. nuna göre bağlanan aylıklardan on senelikleri ve ikramiyeleri bir den verilerek hazine ile alâkala. zi kesilenlerin sayısı 2376 kişidir, En az ve en çok mütekaid bulunan vilâyetlerimiz Tesbit edilen listeye göre teka- üde sevkedilen askeri ve mülki memurlarımızdan — ekserisi daha ziyade İstanbul, Bursa, Ankara, Konvya, Balikesir ve Kastamonu vilâyetlerinde oturmayı tercih et. mektedir Mütekaldlerimizin en çok bu - Yunduğu şehirlerimizden İstanbul birinci, Ankara ikinci. İzmir ü çüncü, Bursa dördüncü, Konya beşinci, en az bulunduğu şehirle. rimizden de Hakkâri birinci. Bin. &öl ikinci, Muş üçüncü, Ağrı dör. düncü, Tunceli beşinci gelmekte. dir İstanbulda 18603 askeri, 3846 mülki olmak üzere 28448 müte. kald, dul ve yetim yaşamaktadır. Ankarada 2506 askeri, 1244 mül. Ki almak üzere 3750 İzmirde 1988 askeri, 1272 mülki olmak üzere 3240, Bursada 1846 askeri, 770 anülki olmak üzere 2624, Konyada 1061 askeri, 441 mülkt olmak üze. 7e 1492 mütekald, dul ve yetim bulunmaktadır. Hakkâride 3 askeri, 9 mülki ol. mak üzere 15, Bingölde 16 askeri 30 mülki olmak üzere 46, Muşta 23 aşkeri, 80 mülki olmak üzere 103, Ağrıda G1 askeri, 48 mülkt olmak üzere 109, Tuncelinde de 58 askeri, 88 mülki olmak üzere 116 mütekaid, dul ve yetlim ya - gamaktadır. Hey'etimiz Zonguldakta (Birinci sahifeden devam) Dünkü sayımızda da haber ver diğimiz — veçhile İktısad Vekili Şakir Kesebir'in başkanlığında bir heyet Zonguldak kömür hav. zasının üç yıllık kalkınma proğ. ramı hakkında mahallinde ted . kikler yapmak üzere dün akşam saat 18 de Aksuvapurile Zongul. dağa hareket eylemiştir. Heyet İktsad Vekâleti deniz ve hava müsteşarı Sadullah Güney, Sanayi Umum müdürü Reşad, Başmüşavir Fonden Pojş, komiser Fahreddin, Eti Bank umum tmü- dürü İlbami Nafiz Pamir, Bti Bank idare meclisi reisi Hümid, Eti Bank umum müdür muavini Bedri, Sümer Bank adına Adnan, Zonguldük meb'usu Ragib, Af - (Hirinci sahifeden devam) | tığını söylemektedirler. İSPANYADA HARB VAZİYETİ Londra 13 Son Telgraf) — Fran ko, İspanya harbine kat'i bir ne. tice vermek zarurelinde olduğu. mu anlamıştır. Esasen — İngiliz . İtalyan itilâfının bir an önce mer'iyet mevkine girmesi — için Musolini de bunu arzu etmektedir. Franko, harbi kat'i neticeye mü.. essir olabilecek bir şekle sokmak için her ne pahasına olursa olsun Valansiyayı elde etmeğe karer dirde Madridin de tesllm olması iktiza edeceğini ve binnetice ken dilerinin artık müsbet netice a. lamıyacağını düşünen hükümet. çılr' Valansiyayı şiddetle ve e . gittikçe Boyrut 13 (Son Telgeaf) — Fi- listinde vaziyet çok karışık ve nazik olup gerginlik gitlikçe art. maktadır, Memleketin her tarafırda tedhiş bareketi mevcuddur. İngil SON TELGRAF'ın — Yazan: M. Sami KARA' Tarihi teirikası No. 38 hemmiyale müdetasya varar ver (İMehmed Ali sen, kazıkçı kimd Hükümetçiler bu şehrin dış ta. bl] mıyorsun raflarmda müteaddid müdafaa hatları tesis etmişler, takviye kı. taatı getirmişler, mühim miktar. da malzeme sevketmişler ve bu. Tanım müdafaasına da Madrid kumandanı General Miyahay'i memur etmişlerdir. Bu itibarla bugün şehre 40 kilometre yakın. laşmış olmalarına rağmen Fran- kistlerin Valansiyayı zeptetme - lerine pek ihtimal verilmemek - tedir. Barselon 13 (A.A.)— Şark cep- hesinde, —Artana mmtakasında Cumhuriyetçiler Famela'yı, Kast ro kalesini ve 608 rakunlı kvqı istirdad etmişlerdir. Filistinde karışıklıklar artıyor mütemadiyen takviye kıtaatı ge - tirmektedir. Buna — rağman bir taraftan Yahudı'er diğer taraftan Arablar Filietinin parçalanma - mnası için durmadan çalışmakta - dırlar. Suriye itilâlı Tasdik Etmiyecek mi (Birinci sahifeden devaın) protesto etmiye karar vermiytir, | Bu maksadla bir de miting hazır. Tanmaktadır. EYLÜLE TEHİR EDİLEN MÜZAKERELER Haleb 13 (Son Telgrai)— Tür. kiye ile Framsa arasında Suriye. | ye aid meseleleri de — halletmek | üzere Ankarada toplanan konfe. ransın eylüle tehir edilmesi mü. masebetile neşçiyatta bulunan A. Tab gazetcleri Suriyenin noktai nazarı ve hakları tamamen kabul edilmedikçe eylâl toplantısında müsbet bir netice almacağı hak. kında mütereddid görünmekte . dirler, Müdritler Türk — dostluğumun Suriye için ne büyük kıymöt ifa. de ettiğini idrak etmekten âdeta mahrwn vaziyette bulunmakta ve hayalât peşinde koşmaktadırlar. VATANİLER KONGRESİ BUGÜN TOPLANIYOR Beyrut 13 (Son Telgral)— Su- riye Başvekili Cemil Mardamın davetile vatani fırkası bugün fev. kalâde bir kongre aktedecektir, Bu köngrede pertinin son Tür. kiye .Fransa anlaşması karşısın. da alacağı vaziyet ile hükümetin iktidar mevküni muhafaza edip etmiyeceği meselesi tedkik oluna. caktır. iş Vatani partisinin belki kurulu. Şundanberi en mühim içtimala. rından birini teşkil edecek olan selesi, ekalliyetler davası gibi di. ğer bazı mühim meseleler de vaf ğır. Bu üç husus hakkında kat'i bir karar verildikten sonra hüküme. — tin vaziyeti mevzuu bahsolacak. tir Bu hususta Vataniler üçe ay- rilmış bulunmaktadır. Bunlar « dan bir zümre yine Cemil Mar - damın iktidar mevklinde kalma. gını, diğer bir zümre kendi par. tilerinin fetidarı muhafaza eyle. mesini, fakat Başvekâlete başka. sının getirilmesini istemektedir. Üçüncü ve kuvvetli bir zümre de Süriyenin vahdetine halel getis ritdiğini ve Pransa ile Türkiye - nin Suryeyi vasisiz bir çocuk te. Tâkki eylediklerini ileri sürerek Suriyonin şeref ve haysiyetini kurtarmak için yegâne çarenin Vatanflerin mmuahlefet mevikline bir ;ılââ ne Fayda temin Edildi (2 inc. sayfadan devam ) edilmek süretile yürütülmesi ve iş verenler ile işçilerin bu âmme flzamına Alıştırılması gözününde | tütulmüştür. Önümüzdeki sene için neler 'or Yine bu yıl, Büyük Millet Mec. lisince çıkarılması mühletleri u. zatılmış olan nizamnamelerin iş dairesi genel merkezinde hafır. lanmış olan projeleri üzerinde fi. liyat bakımından daha müsbet etödler yapılması ve nizamname- lerin tatbikatmda güçlükler veya iktisadi hayatta bazı sarsıntılar İle karşilaşmamasının temini mu karrerdir. Çalışma “Saatleri (Birinci sahifeden devam) murların kemen evlerine gidip öğle yemeği yemelerine mani olmaktadır. Bu vaziyet. karşısında barı memurlar ya iş saatinde yeme! yemekle — veyakid geç vakte kadar eç kalvo rahatsız oölmale- tadırlar. Bu itibarla aybaşın .. dan itiborcn çalışıma sasilerı - dir. Yeni şeklia nastl. olacağı hakkında kat'i karar verilme - miş ise de her halde öğle üstü bir saatlik tatilin kabul edilme. Si ve 9-12,13.1ömn yuz. mesat sami olarak kabul eğil . meri çok mühtemeldir. ——— rımı kesmelerini tercih eylemek. tedir. Kongre, bu üç şıktan - birini tercih e. Kongre çalışmasını buğün ne. takdirde vazi . yet bu akşam tavazzuh etmiş ola. Caktır. e Umumiyetle zan ve tahmin e. dildiğine göre Cemll Mardam yi- ne iktidar mevklini mubhafara e. decektir. İNTİHAB HAZIRLIĞI Antıkya 12 (ALA.) — Pransız delegasyonu ve mahalli hükümet, — Efendimiz, Mehined Ali Pa. ga kullarınız iradelerinize intizar.. ga bulunurlar. Âli Paşa, derin bir nefes aldı. Muhakkak yakayı kurtaracaktı. Çünkü; Mehmed Ali Paşa Pa. dişahın damadı ve en yakın dos. tu idi. Mehmed Ali Paşa; evvelce A. zabkapısında Lüleci Sofu Baba. nin yakışıklı bir çırağı iken da. madı padişahi olmuştu. Sofu Baba koç meraklısı — bir adamdı. Sakız cinsi koçları bes. ler ve döğüştürürdü. Sultan Aziz de, küçüktenberi koç ve haros döğüşüne meraklı alduğundan e- tendiliği zamanında bu gibi a - damlarla münasebette bulunur « du. Bu sebeble Sofu Babanın genç we yakışıklı çırağını da bir gün Velicfendi çayırmda koç döğüş- türürken görerek yanıma almıiştı. On beş, on altı yaşında bulunan bu çocuk derece derece yüksele. Tek paşa, nihayet damad ve sad. yazam oldu. Sultan Azizin en ya- kın bendelerinden idi. Onunla lâ. übali konuşur, yemek yer, gece gündüz beraber bulunur ve çok | meraklı olduğu «damâ: oynunu oynardı. Padişah Mehmed Ali yanına gelmek istediğini anladı - Hından hemen hezinedarma: — Töam sırası çıbuk!.. Diyerek emir verdi. Paşa 'gelmişti. Âli Paşa, gitme- ie hazırlanmış bir tavırla ayakta duruyordu. Sultan Aziz, Âli Faşanın sıkıl- dığını anladı. Sadrımzama hitaben: — Lalam! Bir türlü şöyle ser, best olamazsın!.. Bak Mehmed A- liye!.. Anlaşıldı işlerin çok... Hay- di git işlelrini yap! Ben de şu Mehmed Ali de bir dama öyn- | yayım... Amma, yarın çağlıyan Kköşküne gel, iyi bir güreş olacak... Âli Paşa yer Bpüp kaçar gibi huzurdan uzaklaştı. Zavalı adam Padişahin bu çocukça bareketleri karşısmda deli divane olacaktı. Girid ihtilâl ateşi içinde di. Bos. na Hersek ayaklanmıştı. Keradağ da ayaklanmak üzerc bulunuyor- du. Ruslar durmadan Balkanları görükleyor, Türk devletini orta . dan yök etmek için en son kuv - votlerile çalışıyorlardı. İstanbul: Yeni halde 53 N, h yozıhane (3 senedir) Kavas oğlundan daha küçük yıpıî Fakat cevherili ve hızlı bir pehllvın.l Belediyesi " Sultan Aziz; siyasetten hiç Tamıyor, denanmasına, ordi güveniyordu. Âli Paşa gittikten sanra; tan Aziz Mehmed Ali Paşaya? — Mehmed Ali, bu herif Tan bir kulurmuzdur. — Fakat hacamdan, ne güreşten ve ni koçtan ve döğüşten ani © bitmez tükenmez a ketine ıv', hammül edilmer. | Mehmed Ali Paşa, kayınpelğ ni tasdik etmiş'i. Sultan Az?z; dünkü ve akşaffi | yorgunluklarımı unnlmvıştu. e | de, Misir meszleti onu gürürlü garketmişti. İımııl Paşerm ) idt, MAF hazinesinden sarayı hitmayunti yine milyonlarca lira akacaktk| Padişah coşkun bır keyif iÇİM Mehmed Ali Puşaya sösdü. Ö — Alı; Makarnaci ile Kırlfll narda güreşen kazıkçı Kara BE kir İstanbula gelmiş. haberin İ mı?. — Hayır efendimiz... - Amma yaptın ha!.. Bir Bi var gı'ı—ıı Saya o_m—.dıdır, rin Makarnacı ile gi İ Ne olacak dersin?. — Efendimiz, kazıkçı hal hiç bir malümatım küm vereceğimi bilemiyo: karnacı kulunuz Kırk beş dadır. Bu adam acaba kaç da?.. — Kazıkçı da ayrı: yaşta. — Makarnacı çök küve şimdiye kadar sırtı yere gel bir peklivan... Kazıkçı nasil ? nobilir bu odamı',. Hem de mamış bir adam. Sultan Aziz, Mehmed Ali P şanın bu sözleri üzerine Ka hakkında izahat vermeğe BE ladı: (Devamı ——— — —. —D ZAYİ Trabzon Brzurum otelinde doktörlük yapmak üzere şubesinden aldığım 31 nurtf vesikamı zayettim. Yenisini * cağımdan hükmü yoktur. Hüseyin oğlu Salih Vei Senelik Müham. men kirisı Şehzadebaşında tremvay caddesi sokağında Damat ; İbrahimpaşa sebili (939 mayıs sonunu kadar) 60 Yukarıda semti, senelik muhammen kiralarile kira müddeti” zilı olan mahaller ayrı ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmâ? nulmuş ise de belli ihle gününde girer — bulunmadığından 19/1/938 salı gününe uzatılmıştır. Şartnameleri Levazım Müd de görülebilir. İstekliler hizalarında gösterilen TIk teminat makbüf Ü mektubile beraber yukarıda yazılı günde saat 11 de Daimi Encit” bulunmalıdırlar. (4406) ... Senelik i Muham- men kirası Süleymaniyede — Samanviransani — mahallesinde Düökmecllerde Süleymaniye sani medresesi — (de. po olarak) Şehremininde büyüksaray meydanı sokağında 36 İ metre murabbar arsa Eyüpde Büyük cami mahalli ve sokağında Ebussuut kayrd müuamelesine devam edil. mesi için icab eden hazırlık ted. kikatına başlamıştır. Bu bususta iki hükümet arasın da pek yakında temaslara başla. nacağı öğrenilmiştir. Bu suretle seçim işlerine on beş gün zarfında yeniden başlanabi. ümid Efendi mektebi Yukarıda semti, senelik mühammen kiraları yazılı olan Pi 989 senesi mayıs tonuna kadar ayrı eyin kiraya verilmek Ü207 öi arttırmıya konulmuştur, Şartnameleri Levaziım müdürlüğünde İ bilir. İstekliler hizalarında gösterilen ilk teminat makbuz. vey4 Tp bile beraber 26/7/938 salı günü saat Ji de Daimi Eacümende (4480) B » f E