29 Ağustos 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

29 Ağustos 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

| : 2—SON TELGRAF—29 Mısırlılar-Fener Beşiktaş muhtelitini 2 - 1 yendiler — At koşularının sonuncusu büyük bir kalabalık önünde yapıldı Şehrimizde bulunmakta — olan Kahirehin Ennadiyülehli takımf ikinci maçıni dün Takcim s'âdyo. munda, Fenerbahçe - Beşiklaş muhtelitile oynamıştır Dün, Gü. neş - Galatasaray mühtelitine 21 mağlüb olan Mısırlıların, bugün daha esaslı bir farkla yenileceği tahmin ediliyordu. Bunun - için stadyomda 4000 den fazla bir se. yirci kalabalığı toplanmıştı Saat 17 de evvelâ Mısırlılar, bi. Taz sönra da Muhtelit takım saha. ga çıktı. Bu çıkış seyircileri inki sara uğrattı. Muhtelitin esas kad. ToSunU, teşkil etmesi beklenen o. yuncuların birçoğu yoktu. Kulüb lerile aralarında çıkan ihtilâf yü. zünden Beşiktaşlı Hüsnü ile Şere. fin takıma girmemesine ilâve a. larak, Fikret, Yaşar, Hakkı gibi en mühim oyuncular oynamıyor. lardı. Muhtelit takım şu şekilde sıralandı. Hüsameddin; Rifat, Faruk; Re. şad, Aytan, Feyzi; Naci, Muzaf . fer ,Yaşar, Şaban, Eşref. Mısır takımında küçük değişik. likler göze çarpıyordu: Hasan Zihni; Kâmil Mes'ud, Ah. med Elvahiş; Murad Fehmi; İs. mail, Refet, Hüseynülfar; Elişri, Muhtar, Rüştü, Savab, Lâti€ Hakem Ahmed Adem. İlk hücumu — Muhtelit takım yaptı. Sooldan ilerliyen bu akın avuta kadar uzandı. İlk akınlarda Muhtelit takımın canlı ve ümid verici bir oyun çıkardığı görülü - yor, Mısır müdafaası muhtelitir hü. rumlarna muvaffakiyetle karşı koyüyor. Mısırlılar ilk inşilerini üçüncü dakikada yaptılar. Muhta. rın geridet aldığı bir pası, gayri müsdttl vikiyete rağmen bir bu. nuîmn ile kaleye göndermesi Mühtelitin savuşturduğu ilk teh- Hik&'öldü. Hüsameddin - yarinde bir'mütühale ile şütü testrsiz bı. raktı. Oyun mitevazin — geçiyor. Fakat Mısırlıların daha koleylıkla oyradıkları ve yavaş yavaş ağır basmıya başladıkları görülüyor. Havadan gelen toplara daima hâ. kim olan Mısırlılar topu —daha kuvvetli- kontrol efmeleri, mua. vin hatlarının hüsumda ve mü . dafaada vazifesini kusursuz yap. ması sayesinde dahı tehlikeli i. mişler yapmağa ve daha emin bir müdafaa kurmağa muvaffak olu. yorlar, Muhtelitin müdafaası enerjik oynuyor. Fakat Rifatın müdafaa ettiği sağ cenah tehlikeler gaçi. AŞK, HEYECAN ve İHTİRAS ROMANI | Tetrika N. 89 — Hayır, Venediğe gideceğiz. — Ah, ne güzel tesadüf, Ben de Venediğe gidiyorum. Allah bana acımış olacak.. Sizi arada da gür. mek saadetinden mahrum — kal. mıyacağım. Aylen - ne de olsa bir kadındı.. bir insandı . bu sözler karşısında şok çabuk yumuşamıştı. İtalyan gencine huşünetle mukabele rde. mişordu. Onu çok nazik, çok se- vimli ve bilhassa çok yakışıklı Bulmuştu. Ayten görüşlerinde yunılmıyor.. au. | ladı. bir oyuncu, Yedinci dakikada RI. | fotm fenâ bir deparını savuştu « ran Mısırlı sölaçık kalenin disine | kadar sokularak Muhtara par ver. di. Fakat Muhtar topu avula attı, Sekizinci ve onuncu da li da Muzaffer sayı vaziyetine gir. di Yerinde Yaşarın verdiği bir posı, topu iyi takib edemeliği i. Çin, ikincisinde tamanında çıkış yapmadığı için kaçırdı. On yedin €i dakikada Mısırlılar, üç orta o. yüncunun iyi anlaşması sayesin. de topu Muhtelitin müdafcasın. | Gan geçirdiler ve Rüştürün ya . ikından bir şütü ile İlx sayıyı ka. zondılar. Bu gol Muhteliti biraz teşvik eder gibi oldu. Güzel bir akını Şaban vole bir şiitle tamamladı. Fekat kaleci topu tuttu. On be- şinci dakika ile yirmı beşinci da. kika arasında Muhtelit takım da. Bbe canlı oynadı. Bu müddet için. de üç orta iki deta boş kaleye topu sokmamak aezinc düştüler, 25 inci dakikadar: sonra Mızır. hlar yeniden vaziyete hâkim ol . | dular, Muhtelit takımdan bazı o. yuncular, ezcümle Muzaffer, Eş. ref, Aytan ve Feyzinin yorulduk. leri göze çarpıyordu. Muhtar, soliç oynamayışına rağ. men takımının hütün işlerini ida. ve ediyor, biraz seç stili hakemin müsamahasına muruz kaldı, muvaffak oluyord'. | Devrenin sonuna doğru Muzaf. ferin yerine Naz:ma girdi ve 43 €ncü dakikada Yaşarın iyi bir pusını kalenin üç metre yakınına kodar soktuğu hali» topuü avuta attı. Birinci devre bu şekilde Masırlıların lehina bitti. İkinci devrede Muhtelit takım. da küçük bir değişiklik olmuş, Aytanın yerine A"t Riza girmişti. Mühtelit takım oyuna gaxretli bir şekilde başlarlı. Mısır müda - faası biraz sarsılır gibi oldu. Ü. çüncü dakikada Eşref, on metre. den iyi bir fırsatı kabil olduğu kadar berbad bir vuruşla avuta kaçırdı. Mısırlılar beşinci daki kadan sonra yeniden vaziyete hâ. kim oldular. Yedinci dakikada hakem, Mısırlılar lehinc sebebi an laşılmıyan bir penaltı verdi. Mi. safirler bunu kaçırdılar. On birinci dakikada Yaşardan bir pas alan Nazım, güzel bir eşa. pe ile kaydı ve beraberlik golünü attı. Fakat bir dakika sonra Mı. sırlılar hakemin muteber saydı. ği bir gölle yeniden 21 faik va. ziyete geçtiler. Halbuki oyuna müessir vaziyette olan sağaçık | 10 Yazan lskendi SERTELLİ İtalyan genci ço sevimli, çok nazik ve bilhassa çok yakışıklı bir erkekti. Ayten kendi kendine: — İtalya sularında bir İtalyanı genci ile dost olmaktan ne çikar, dedi, nihayet bir ahbabtir. Sonra birden Gültekini hatır. O da az yaman kıscanç'ardan değildi. Bilhassa böyle kendisin. den çok sevimli ve yakışıklı bir erkekle Aytenin dost olmasına hiç de tahammdi edemezdi. Ay. | disi üçüncü oldular. miğcemmelen ovsayd vazlyetin. de idi. Oyunun sertleşmek istidadını kazandığı görülüyor. Hakemin her kararına itiraz eden Misırlı sağ. açıkla sağiçten maada, Muhtarla orta muavin İsmail sert ve tek. meli oynuyorlar. Hakem oyuna hâkim olan sinirli havayı orta « dan kaldırmak için ceza kararları Weriyor. En nihayet Mışırlı İsma. ile Muhtelit takımdan Naciyi o. yundan çıkardı. Oyunun son dakikaları Mısırlı. ların lehinde cereyan ediyordu. Maç, 2.1 misafirlerin galebeşile bitti. 'Dün ve bugün oynayan Misır takımının hakkında verilecek hü. küm şudur: Hücumda iyi, mua. vin hattı gayretli, arka müdafaa zayıf, kalecilerin her ikisi de va. sattan aşağı. Takımın umumi oyun ahengi mükemmetl, Oyuneular arasında anlaşma var. Havadan gelen topa her vaziyette hâkim olmasını bi. liyorlar Stopları kuvvetli. Bizim Muhtelitlerin her ikisi de mevsimin ilk maçını yapmak, hat tâ antöman oynamak — yüzünden hakiki kıymetlerini gösteremedi. ler. ... Dün Veliefendi at yarışlarının altıncı haftası büyük bir kalaba. lik önünde yapılmıştır. Birinci koşu: Mesafe 1600. Üç at iştirak etti. Neticede Baş. vekil Celâl Bayarın Bintepesi bi. rinci, İbrahim Yalçının Al Ceylâ. nı ikinci, Mareşal Fevzi Çakma. ğın Kopu üçüncü geldi İkinci koşu: Mesafe 1800— Prens Halim'in Senaudair'i birinci, Prens Hali - m'in Naviçi, Asım Çırpanın Dan. Üçüncü koşu: Mesatesi 1000 metre olan bu ko. şuda birinciliği Mehmed Ağanın Karanfili, ikinciliği Prens Hali. min Seigneur'ü üçüncü!üğü, Meh med Yıldırımın Yılmazkayası al. dılar. Dördüncü koşu: metre, Salih Temelin Mahmuresi bi - rinci, Fahri Ataçerinin Ceylânı ikinci, Nazif Atabayın Misavzif adlı atı üçüncü geldi Beşinci koşu: Mesafe 2800 Dört atın iştirak ettiği bu koşu. da birinciliği Fahri Vural'ın Al dervişi, Salih Temelin Musulu ikinciliği ve Ahmed Geliş'in Ünlü üçüncülüğü aldılar. Mesafe 3000 ten bunları dişünerek vücudün. de hafif bir ürperme duydu. Bir müddet kolarını kenarda | parmaklığa dayıyarak, gözler 9i denize İtalyan genci de susmuştu.. Sa. dece gözlerim genç kadına dik. miş, derin bir hayranlıkla müte. madiyen bakıyor, bakıyor ve 'ç.ni çekiyordu. Ayten - Gültekinden çekinme. | miş olsaydı - bu sevimli İtalyan genci ile . ne bahasına olursa ol. Bun - dost olacaktı. Bir aralık yan gözle delikanlı şöyle bir süzdü. O, İstanbulda bu kadar yakı- şıklı ve insanı kendine çekici bir erkek görmemişti. Gültekinin de kadınları avlı - yan bir rüzgârı yok değildi. Fa. | kat onun bakışlarında şeytani bir caribe vardı. Kahredici, öldürücü, | büyülü bir çekişti bu. İtalyan gencine gelince, O, hiç ölei Dü —T YU Başkumandan meydan muharebesi nin 16 ncı yıldönümü münasebetile Yarın Dumlupınarda Ankaranın büyü- miyen çarşısı ASA Devlet merkerzinin etrafındaki bütün köylüler alışveriş için şeh. re geldikçe, hâlâ bütün ihtiyaç. larını kale içine doğru çıkan yol. lardaki eski çarşıdan temin eder, nihayet Koraoğlan mağaza ve dük. kânlarının yakınlarına kadar ge. lirler, Taşhan meydanından Ban. kalar caddesine doğru imtidat eden şık mağazalara ise köylüler de, Ankara yerlileri de, küçük me« mürlar da uğramazlar. Yenişe. hire gelince, burada berher, bak. kal ve kasaptan başka hiç bir dük. kân yok gibidir. Yani Ankara nü. fusu 130 bine her halde yaklaşınış olduğu ve bu mufus içinde devle. tin en yüksek maaş alan bek çok memuru bulunduğu halde, Anka. ranın çarşısı ufaktır, fazla çeşitli eşya bulmak mümkün olmadığı | gibi Jüks eşya ticarethaneleri de | yok gibidir. Bu vaztyetin muhte- Lf sebebleri arasında en kuyvet. lisi: Ankara mağazalarının — ilk zamanlarda ehalinin gözünü yıl. dırmaları ve İstanbul fiyatlarına nazaran fevkalâde yüksek zam. lar yaparak bilhasza hariçten ge- denlerin mal satın almak mecburi. yet ve kabiliyetlerinden İstifadeler temin etmiş bulunma. ları olmuştur. Bugün Ankarada yaşıyan aile. lerin ve bekârların en müretfeh. leri ihtiyaçlarının kısmı azamını Avrupaya seyahit ettikçe, daha mütevazi haldekiler yokda eskisine nisbetle çok ucuzlaşan ve kolaya laşan İstanbul — seyahatlerinde temin etmekte, Ankara çarşısı ile münasebetleri ancak yiyeceğe içe. ceğe veya derhal giderilmesi lâzım müstacel bazı ihtiyaçlara inhisar etmektedir. «Bunu İstanbuldan aldıme, yahut «Paristen, Berlin. den getirttim.. cümlelerini sarf edebilmek hazzı'ı: Ankara çarşısı ile katı alâka hususunda ne kudar mücssir sayarsa'k sayalım, Anka. ra mağazalarında İstanbula nis. betle de yüzde elli fazla vermek endişesinin herkeste kökleşmiş bu. lanması asıl büyük sebebi teşkil etmektedir. Pazarlığın ortadan kalkması ve fıyatların her ihtikâr ve hilenin önüne geçilecek surette tesbiti bir hakikat olunca, Ankara çarşı. gının büyüyeceği ve zenginlene. ceği muhakkaktır. Tiftikçiler Şehrimizde Toplanıyor Bu bafta; yeni niznm- namenin esasları hazırlanecak ! Memleketimizden harice gönde. | rilecek olan tiftiklerin satışını ar. tırmak üzere tiftik de standerdi . zasyona tâbi olacak ve muhtelif tiplere ayrılacaktır. Yeni nizamnameyi hazırlamak üzere tiftik ihracatçıları, bu hafta şehirimizde toplanacak'ardır. de entrikacı bir erkeğe benzemi- | yordu. Masum bakışları, tatlı gü- lüşleri ile ne kadar da cana ya- kındı! Ayten birdenbire silkindi.. Vicdanında gittikçe derinleşen bir acı duydu: - Hayır, Sinyor! gedi, ben si- zinle dost olamam. Çünkü kocam beni sizden kıskanıyor. Bir daha | benimle konuşmayın.. Ve karşıma çıkmayın! İtalyan genci gülümsedi Bir şeyler söylemek istedi.. Dili dolaştı.. Ağzımı açamadı. Ayten ilâve etti: — Bu, sizin için de iyi olmaz. Çünkü kocam çok asabi bir adam- dır. Yarın bir felâketle karşılaşa- bilirsiniz. Sinyor Kapola eğilerek başını salladı: — Bu iltifatımıza teşekkür ede- rim, Madam! Beni, herhangi bir felâketten korumak istemeniz de benim için unutulmaz bir iltifat muazzam sim yapılacak bir mera- Halkovleri teşkilâtı namınâ Ekrem Turla Şehir mecilsi namına avukat Esad'dan mürekkeb hey'et Afyona 30 ağustos zam fer bayramı mü tile Dum- jarda yapı - ak büyük me rasime — Halk Partisi Halkev. leri teşkilâtı na. mina iştirak et. mek üzere Be - yoğlu —Halkevi başkanı Bay Ekrem Tur ve İstan. bul şehir meclisi namına da avu. kat Esaddan müteşekkil heyet bu. günkü trenle Atyona hsreket et. mişlerdir. 30 ağustos zafer şenlik'erini köy- lülerimizle birlikte — kutlulamak üzere Beyoğlu Halkevi tarafın - dan seçlen 30 külik bir heyet ile Evin temsil kolu üyeleri de Ka - raca köye gitmiştir. Heyet, zafer bayramını burada rebesinin 16 ıncı yıldönümü mü. nasebetile Dum! tpınarda meçhul Asker âbidesinde yarm yapılacak merasimin geçen sözelerden da. ha hareketli olması için geniş bir meraslm programı hazırlanmıştır. Programi yazıyoruz: 1 — Milli Müdbfaa Vekâleti nin tayin edeceği miktarda nskert kıt'a ve bir Hava filosu. 2 — Bakanlıklar ve Parti adına birer çelenk. 3 — Afyon, Kütahya, Manisa, Balıkesir - vilâyetlerinden teşkil edilecek atlı halk kıtaları. 4 — Afyon, Manisa, İzmir, iz. cilerinden mürekkep birer kıt'a 5 — Ankara v> İstanbuldaki Üniversite ve yüksek mektepleri temsilen mahdut lalebe heyeti (Kültür Bakanlığınca tertiplene. cek). 6 — Atyon, Kütahya, Manisa, Bilecik, İzmir, Aydın, İsparta, Burdur, Denizli, Konya, Seyhan, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, An- Kkara, Bursa, İstanbul vilâyetlerin- den biri umumt? meelisi, biri v lâyet merkez belediyesini biri da Parti ve Halkevini temsil etmek üzere seçilecekleri “üçer kişilik birer heyet ve birer çelenk. 7 — Ayni günde yerlerine dö. nebilecek kadar merasim yerine yakın kasaba ve kây halkını iş. tirak ettirmek (Vilâyetleri tertip edecek) 8 — 30/Ağustos akşamı Ankara ve İstanbul Radyolarında konfo. rans, 30 ve 31/Ağustos günleri bu ve bir tesellidir. Uzaktan ayak sesleri duyuldu. İtalyan genci: — Venedikte görüşmek üzere Allaha ısmarladık.. Dedi.. Vapurun bacatı etrafında yürüyerek uzaklaştı. Ayten olduğu yerde buz gibi donup kalmıştı. Bu ne garip bir erkekti! Ayteni çıldırasıya sevdiği bel- Tiydi.. Fakat, neden ilânı aşk et- memişti ona? : Yoksa bu İtalyan asilzadeleri- nin ilânı aşkı maydi?. Ayten kendi kendine güldü. Söylerdi. Güvertede hızlı hızlı yürümeğe başladı. * Gültekin, suratı asık, mütema- diyen sigara içiyandu. — Daha gelmedik mi Napoliye? Ayten saate baktı: İki santimiz var. hareket etti büyük hâdise ve yapılan merasim hakkında neşriyat. 9 — O gece Halkevlerinde kon- ferans. 10 — Merasim yerinde oradan Halk ve getiçlik adına birer hi tabe, Bâyı.'iiz Gı'in_ Yarın nasıl tes'id edilecek ? 30 Ağustos zafer bayramı gü. 'nü şehrimizde yapılacak olan me. Tasim programı tesbit olunmuştur. O gün İstanbul komutanı saat 8,30 dan 9 a kadar askeri birlik ve müessese amirlerini, saat 9 dan 9,30 a kadar da vilâyet, bele. lunacaktır. Saat 9,45 de geçit resmi kıtaları komutan tarafından teftiş ve teb. rik edilecek. Teftişi müteakiben kıdemsiz bir Sb. 30 Ağustos tarihini anla. tan kısa bir nutuk söyliyecek ve bilâhara da Korgoneral bir nutuk irat edecektir. Saat 10,45 de geçiz resmi başlı. “yacak ve kıtalara bağlı cetvalde. lerdir. lince ilişik krokide gösterilen yer. leri alacak ve bunu mlüteakip bo- ru ile verilecek hazırrol, dikkat emri ile merasime başlanacak, mevcut bandolar tarafından Ça. hnacak İstiklâl marşı ile beraber hazırlanan çeleakler âbideye ka. nacak ve merastme nihayet ve. rilecektir. 30/Ağustos/938 günü saat 12 de Selimiye kışlasında'ı 21 atım top atılmak süretile de bayram tes'it edilecektir. Gece Anadolu ve Rümeli ya- kasında birer feno” alayı yapıla. gaktır. * Dünyadan harbi kaldırmak üzere seyahat eden İngiliz Amele partisi liderlerinden Core Lans- bury dün Belgrada varmıştır. * Döviz m önlemek üzere bu kaçakçılık İşlerinin ay- rı bir teşkilâta bağlanması düşü- nülmektedir. helendi. Acaba Gültekin bir şey mi soz- mişti?. Ayten uzun boylu düşünmek fırsatı bulmadan, Gültekin kaşla- Tını çatarak: Şansımı denemek istedim, dedi, kaybettim. Bir daha oynamıyaca- ğim. Aylen, Gültekinin oyunda kay- bettiğini anlayınca, geniş bir ne- Tes aldı: — Ziyanı yok, prensim! Oyun- da kaybeden, aşkta kazanır Bu. nu denemiş oldunuz... Ve yavaşça sordu: — Ne kadar kaybettiniz? — Üç yüz liraya yakın.. Aytenin camı sıkıldı.. Belli etmedi. — Canınız sağ plsun. Bir daha böyle büyük partilere girişecek değilsiniz ya.. — Şüphe yok. Mısırdan paramı gelinciye kadar elime kâğıt almı- yacağım artık. — (Devamı var) ki sıra ile geçide iştirak edecek. Kıtalar Taksim Abidesine ge- | ÜNi wW söylenen bir nutuk Nr/ fif tertip bir kabine zuhuruna sebeb oldu. Kati ki kırk saatlik mesai v seçiminden sonra w'..:': * liği altında iktidara j nah hükümetinin sosyal 4 darı cümlesindendir. 1806 Fi Fransada iktidarı sol cenah relerin eline tevdi ettikttl "g sosyal reformlar hal yüğk ümitler ıuuıenılı*"" d büyük bir cesaretle bU raşındaki »| rin azalmasından ileri I dir. Filhakika Fransanıt | Tiri 1821 senesinde 49 MÜY ggf iken, 1937 senesinde | inmiştir. Diğer taraftaf masrafı ınınıım.nnılı y Fransa milli geliri) a mecburiyetindedir. BEN de fazla çalışmayı tedir. Çünkü milli mü g. mız çok asker, top ve SA Wf dir. Millit müdufaa ":j Ş Memleketin fabrikalarıNi; lar hâlâ devam &tüt k bu temaslar bir netitt İ parlâmento içtimaa SÖÇ W D lurşa, Fransa vi ) buhranı karşısında 4 Filhakika Fransanif Öit fik mesai kanunu dÜÜ A vo (Devamı x