17 Eylül 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

17 Eylül 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

O& etmi, W Bultan- Hamidin iradesini tebliğ Tercüme ve iktibas hakkı mahfuzdur. Yalnız Son Tel| 'da neşredilecektir. Y_ Ziya Şakir Allah vere de,Fuad Paşayı kızdı- tıp başımıza bir iş çıkarmasaydık.. Bu suretle vaziyeti kabul ve yapılacak işleri aralarında taksim etmişlerdi Diye, ortadan kayboluvermişti. | Maamafih, — İzzet Paşanın bu | bolması, uzun sürmemişti. Te-| 4 üvdet ederek: | — Tuhaf şey... Efendimiz de | Mütalesi acizanem gibi for- Tan buyuruyorlar, <O deli çer - kmi, saraydan kolay kolay çıkar- Mek mümkün değildir. Güzellikle Kapıdan çıkarıp, hemen orada bös- İtunlar... Hem bunu da biran *'vel yapsınlar. Bu işin, uzamay'a mmülü yoktur.. diyorlar. in olun ki şu anda efendimi:, li ve hakiki bir üzüntü için- ler. Ne yapıp yaparak me- leyi biran evvel hüsnü suretle “hac etseniz, çok iyi olacak. Hacı Hasan Paşa, Yıldız kuman-. Şevket Paşanın kulağına e- Ülerek: — Vallahi, yalan... Billâhi ya- ». Ya, gitti efendimizi kan - Jirdı; «paşalar böyle yapmak is- “İyorlar» dedi. Ve yahud, bu ira- kendiliğinden — uyduruyor, şu herifi fena halde bozu- Tim mı?.. Şevket Paşa da, Hasan Paşanın Kulağına iğilerek: — Ben de, senin fikrindeyim, Pağa,.. Fakat vaziyet nazik. Bu Berif nasıl olsa Efendimizi kan - ; başımıza bir iş çıkarır. İyi- Mi, suyun akıntısına gidelim. Diye cevab vermişti. İztet Paşa, sanki bu fısıltıyı - Üimiş gibi: — Efendimizin, istical buyur - Makta çok hakları var. Eğer bu Sabaha kalırsa, çok fena olur. Wvelâ, ecnebi şefirler haber alt- | Müdahaleye kalkışırlar. Hele ilsya sefirinin derhal efendirci- Zi tacize başlıyacağına, kapı ka- sened vereyim... Efendimiz bunu bildikleri için, derhal “%eddın) vapuru hümayununun Attırlanmasını ferman buyurdu * dar. Vapur hazırlanmış... Belki de iyreddin) iskelesinin - önüne #lmiştir. Geçirecek, vakit yok. n için son kararınızı verin de, lip Efendimize arzedeyim. 4 Görülüyor ki. İzzet Paşanın bu tlerinde pok açık bir. tehdid mleti. Küçük bir tereddüd- de bulunmak, bütün mes'uliyeti Müna yüklenmek, ve feliketi Üat davet etmiş olmak demek- K Buna binaen Paşalar; — Haydi, hayırlısı... Allah ve- de, Fuad Paşayı kızdırıp, ba- bir iş çıkarmasaydık. vaziyeti kabul etmişler.. ÖU yapılacek işte, vazifeyi şöyle: N faksim eylemişlerdi. b Paşa, teşrifat moseles'ini '::'hd. i. Fuad . Paşay k; onu kapıya kadar teşyi ecekti. Beşiktaş muhafızı Hasan Paşa İ Yıldız kumandanı Şevket Paşa İ ptiye Nazırı Şefik Paşa, yol 'da hiç kimsenin bulunmama - Adı; ve Fuad Paşanın yolda ka- asını temin edeceklerdi. Zülüflü İsmail Paşa ile Levazım Ahmed Afif Paşa da, Fuâd kulidı Şama kadac götürecek - Vazifeler bu suretle taksim &- A, Sek karar verildikten sonra, Örub İzzet Paşa derhal / huzura lş; verilen kararı arzetmişti. İlan Hamid, bu tertibi, be - işti. Fuad Paşayı (üslübü Mlmane) ile kapıdan çıkarmak :u'*uni. Çerkes Mehmed Paşa- h:t—aıc etmişti. Şama kadar re- için de, Beyoğlu muhatızı, feriki dıragon yaverlerin- den Faik Paşa ile Zaptiye Neza- reti mektubcusu Ragıb Beyin oğ- lu yaver binbaşı Raif Beyi mü - nasib görmüştü. Paşalar bir taraftan Fuad Pa- şanın saraydan çıkarılması için tertibat alırlarken, diğer taraftan da Faik Paşa garaya celboluna - rak bizzat Sultan Hamid terafın- dan vazifesi kendisine tebliğ e- dilmişti. Faik Paşaya verilen talimat kat'i idi. Her ne sebeble olursa olsun, hiç bir iskeleye uğratılmadan, doğruca Beyruta gidilecekti. İz - zeddin vapuru, Beyruta muvasa- lat ettiği zaman Fuad Paşa vali ile kumandana teslim edilecek, sara- ya da, derhal şifreli bir telgrafla bildirilecekti. Bu aralık İzzeddin vapurunun da köprülerden geçerek bütün fe nerleri söndürülmüş olduğu hal- de sessiz sedasız Hayreddin iske- lesi önüne geldiğine dair Abdül- hamide haber getirlmişti. Fakat, köprülerin vakitsiz açıl- ması, ve İzzeddin vapurunun böy- le sessiz sedasız çıkması, halka derin bir hayret vermiş; her ta- rafta, gizliden gizliye bir dedi- kodu başgöstermşti. Yıldız. garayının kapısından, Hayreddin iskelesine kadar, Be- mühâfızı Hasan Paşamıa memurları, Yıldız - ve, ikinci f: Ka - kumatıdanı Şevket Paşanın askerleri, Şefik Paşanın polisleri dizilmişti. Bütün sokak başl: kesilmişti. Yol üstündeki evlere girip çıkmak menedilmişti. Tabil- dir ki alınan bu fevkalâde ted - birler de, halka büyük bir heye- can vermişti. En güçlü kuvvetli sivil tütekçi- lerden, polis ve komiserlerden se- çilerek yirmi beş kişilik bir mu- hafız müfrezesi, sessizce İzzeddin Almanya ve Propaganda.. (4 üncü sahifemizden devara) yada, — Litvanyada, — Roman - yada, — Yugoslavyada, — Maca - ristanda, Çekoslovakyada, İsviç - rede hattâ Hollanda ve Belçikada dahi bu sözleri vecd ile dinliyen- ler var. Bu suretle Danimarkada işiyle gücüyle meşgul Almanlar- dan tutunuz da Çekoslovakyada istiklâl peşinde koşan Südetlere kadar Alman ırkından herkes Hit- lerin etrafında toplanıyor. Göbels, uzun, okunması insanı sıkan kitaplar, mecmualar yerine canlı ve zevk ile dinlenen radyo- yu ikame etti. Alman propagandası radyodan sonra filme büyük kiymet ve *- hemmiyet vermiştir. Almanyada çevrilen her film Göbels tarafın- dan çizilen propaganda programı dairesinde hazırlahıyor. Bilhassa Amerikan filmlerinin küçük mil- | Tetlerin lisanında çevrilmiş Dub- Tâjları olmadığı için bu memle- ketler kendi dillerinde çevrilmiş Alman filmlerini tercih ediyorlar. Matbuat vasıtasiyle propaganda yapmağa her devlet heves otmiş- tir. Dünyanın her tarafınca, mu- | vakkat bir zaman için, herhangi bir maksat uğruna yazı yazdırmak üzere bir kaç gazeteye para veren hükümetler vardır. Fakat Alman- vapuruna gönderilmişti. Bütün bu tertibat ve hazırlık - lar bittikten sonra sıra, Fuad Pa- şanın saraydan çıkarilmasına gel- mişti. Mesele, o kadar nazik ve teh- Tikeli idi ki; pek dindar geçinen Zaptiye Nazırı Şefik Paşa, her ihtimale karşı abdest tazelemek mecburiyetini hissetmişti. Bu işe memur olan paşalar, bu garib komedyada ilk rolü alacak olan Çerkeş Mehmed Paşaya: — Hadi bakalım. Kendini gös- ter. Demişlerdi. (Devamı var) 1914-1938 arasında (4 üncü sahifeden devam) tere de buna karışacaktır. Buna meydan verilmemek için Südet Almanlar meselesinin sulh yyolunda müzakere ile bir an âv- vel halledilmesi; eğer halledile- mezse Orta Avrupada silâh pat- layınca bunun neticeleri vahim ilân etmiş oluyorlar ki bir harb çıkarsa İngiltere Fransa ile bera- ber bulunacaktır. İngiliz siyasi mehafilinin dü - şündüğüne göre — Almanyanın mukadderatını idare edenlor baş- ta Hitler olduğu halde İngiltere nin bu noktal nazarını öğrenmiş- olacağımın düşünülmesi Londra « dan Berline şimdiye kadar — her vesile ile bildirilmiş. tekrar edil- miştir. Çekaslovakya hükümeti Südet Almanların dediklerini mümkün olduğu kadar yerine getirmek i- çin her türlü tekliflerde bulun - muştur. Mademki ortaya kon - muş teklifler vardır ve Çekoslo- vakya hükümeti bir neticeye var- mak İçin samimi bir arzu besle- diğini isbat etmiştir. Artık bu mesele halledilip bitmelidir. En yanlış bir mesele de şudur: Orta Avrupada bir harb çıkarsa bu mahdud bir sahada kalacak » tır diye zannediliyor. Hulbuki 1914 harbi gösterdi ki Avcupada çıkacak bir harbin sahası geniş- ledikçe Apnişlİyecektir. Yeniden böyle bir harb çıkarsa buna karşı Fransa seyirci kala - muyarak harbe girecektir. İngil- lere ile Fransa arasındaki dost - luk ise öyle kırılacak veya zayıf- hyacak gibi görünmüyor. Onun için netice nereye varacak olursa olsun bu dostlük sadece “ki ta « rafın birbirini sevmesinden ileri | geliyor zannedilmemeli. Devlet - lerin münasedetlerinde en ziyada hükim olan cihet menfaat oldu - ğuna göre Londra ile Parisi bir- | birine bu kadar sıkı surette bağ- | hyan da büyük büyük menfaat- lerdir. Çünkü İngilterenin mü - dafaasını temin edebilmek — için daha evvel Fransanın yardımına koşmak lâzim geliyor. İngiltere- nin emniyeti için Fransanın em- niyeti lâzım. İşte Londra mehafilinde hâkim olan fikirlerin hulâsası bu çıkı- yör. Bundan bir iki gün evvel ge- len Avrupa gazetelerindeki ya zılar bu sütunlarda tahlil edilir- ken Alman matbuatının - şayanı dikkat bir vaziyet alarak Fransa ve İngilterenin arasındaki teta - nüdün gevşediğini gösterir — bir tarzda — neşriyatta — buundukları yazılmıştı. Bu keyfiyetin Üzerin- de ne kadar durulabilecek bir nok ta olduğunu ondan sonraki lerin biriktirdiği malümat da is- bat etti: Fransa ile İngiltere ara- sındaki tesanüdün gevşediğine hükmederek ona göre hesab yü- rüten Almanların az olmadığı git- gide anlaşılmaktadır. Bunların hesabına göre Almanya bu sefer Çekoslovakya meselesini istediği gibi - yani silâha müzacaat ede- rek doğruca Çekoslovakyaya hü- cum süretile bir emrivaki yapa- rak - halletmeğe kalkarsa karşı- sında öyle zannedildiği gibi bir- leşmiş olarak çıkacak bir İnçil- tere, bir Pransa görecek değildir. Onun için Almanya büyük bir fırsat elde etmiş olacık, bütün Avrupayı - Avusturya vukuatın- da olduğu gibi - bir kere daha emrivaki karşısında bırakmış 0- lacaktır. Fakat — Avusturyalılar kendilerini Almanlara karşı mü- dafaaya lüzum görmemişlerdir. Bu sefer Çekler ise kend: toprak- larına edilecek bir bücuma karşı silâhla mukavemet — edeceklerini tekrar etmeklen geri kalmamış - lardır. Onun için bu meselenin A- vusturya meselesile bir tutulma- ması lâzım geleceğine Berlin me- hafili ve matbuatının nazarı dik- kati celbediliyor. ylendiğine göre Alman Ha- riciye Nazırı Fon Rippen'rop da bir harb çıkarsa İngilterenin ka- tışacağına —ihtimal — verenlerden değildir. İşte fngilizler bu yanlış gördükleri düşünceleri dağrlmak için son günlerde bir kere daha ilân etmiş oluyor ki bir harb çı- karsa İngiltere ile Fransa beraber bulunacaktır. İngilir siyasi mehafilisin dü - | lar bu işte çok ileri gitmişler, bir çok yabancı memleketlerde gaze- teler tesis etmişlerdir. Almanlar iktisat işlerini siya- si gayelerine uydurmaktan geri durmuyorlar. Bu hususta kullan- dıkları vasıtalar arasında muahalli boykotaj da vardır. Bencbi mem- leketlerde bulunan Almanlar yal- nız kendi aralarında ticari müna- sebetler tesis ediyor, sırf Alman mamulâtı istihlâk ediyorlar. Hat- 1â oralarda yaşıyan Almanlar a- rasında Nasyonal sosyalizme a - leyhtar olduğu — sezilenler dahi boykota uğrarlar. Ecnebi memleketlerde yaşıyan Alman ekalliyetlerinin çocukları dahi unutulmamıştır. Bu delikan- a ve genç kızlara Nasyonal sosyalizmi — sevdirmek — lâzımdır. Bilhassa bunlar işsiz kalırsa onla- ra oturdukları yerde iş bulmak Alman propagandasının en kuv- vetli vasıtalarından biridir. Gençlik üzerinde propaganda yapmak için spordan da istifade ihmal edilmiş değildir. Alman spor, birliğinin Almanya haricindeki gençlere ait işlerle meşgul bir şu- besi vardır, Bu propaganda işlerinin hiç bi- risinde yahudi aleyhtarlığının v- nutulmadığını ilâveye ihtiyaç da- hi yoktur. ZSN Nuri Genç |) '/ ll'lııd':çlırı %%/;/,////Z/ 17 eylül cumartesi akşamı Şehremini İnşirah bahçesinde İDAM MAHKÜMU Sabriye Tokses DEVREDĞEK İHTİRA BERATI «Mayi halindeki mevaddı mahru- katın, bilhassa ham ve ağır yağların Pişirme ve teshini usulü» hakkın-i daki ihtira için alınmış olan 2 ilk-| teşrin 1936 tarih ve 2305 numaralı Vihtira beratının ihtiva ettiği hukuk bu kerre başkasına devir ve yahut mevkii fiile konmak için icara dahi İverilmesi teklif edilmekte olmakla| İbu hususta fazla malümat edinmek istiyenlerin Galatada, —Aslan Haa 5 nci kat 1-8 numaralara müracaat| evlemeleri ilân olunur. şündüğüne göre Almanyanın mu- kadderatını idare edenler - başta Her Hitler olduğu halde İngilte- renan bu noktai nazarını öğrenmiş- ler ve Almanya tarafından silâha müracaat edilecek olursa İngil - ternin alscağı vaziyeti gözönüne getirmişlerdir. Avrupa gazetelerinden bu hu- | Jüsayı çıkardıktan ve İngiltere - nin vaziyetine dalr söylenen bir çok şeylerden esas olan bu nak- taları kaydettikten sonca üleminde bugünlerde ne inkiş lar daha görüleceği beklenebilir. Bilhassa İngiliz Başvekilinir Al- Kasımpaşalılar - vi ile berabere kaldılar Ereğli ve Kasımpaşa takımları Uir arada Ereğli (Hususi) — Pazar günü emektar başkan Kadri Şenin ida- zesi altında Kasımpaşa takımı - | Ereğli Halkevi takımile hir maç yapmak üzere şehrimize geldiler. Her iki takım da kalabolik hal- kın sürekli alkışları arasında sa- haya çıktılar. Ereğli kuvvetli beş oyuncusu olmadığından fazla korkuyor. Ka- sımpaşalılar da bu fırsattan isti - fade tam avlamış bulunuyorlardı. Takımlar şu şekilde idi. Kasımpaşa — İhhak, Solim, Şük- rü, İhsan, Mümtaz, Sabri, Murta- za, Muzaffer Hamid, Ali, Said. Ereğli — Hikmet, Vakid, Meh- med, Yakub, Şaban, Ziyaeddin, Temel (Niyazi), Sedad, Niyazi, Nuri, Daniş. Oyun saat 1645 geçe hakem tarım muallimi B. Cahildn idaresi altında başladı. Top ilk on daki- ka Kasımpaşanın hâkimiyeti al- tında idi. Ereğli takımı — arasıra hücumlarile edindikleri bazı fız- satları kaçırdıkları gibi Şeban ta- rafından çekilen bir penaltı da a- vula gitti. Kasımpaşa 25 inci da- kikada kornerden gelen topu ağ- lara takarak birinci golünü yaptı. | Oyun şiddetle devam elmeye | başladı. İkinci bir penaltı ceza - sını Niyazi çekerek taleci tara - fından kurtarıldı. Ve birinci haf- tayım 1-0 Kasımpaşanın palibiye- tile neticelendi. İkinci haftayım başladı. Hâki - miyet Ereğli takımında şansızlık mütemadiyen devam ediyor. On dakika sonra her iki takım da â- çılmış birbirlelrine kesk'a akın - larını kesiyorlardı. Ereğli mutla- ka gol çıkarmak İstiyor, fakat ta- 18938 renesi İçin Çeocuk arabalarının Son partisi gelmiştir BAKER Moşazalarında Reklâm Fiatına satılmaktadır 35 Türk lirası Sultanahmed Üçüncü Sulh Hu - kuk Mahkemesinden: İstanbul telefon direktörlüğü ve- kili avukat Emin Raif tarafından Kadiköy Moda caddesi No. 299 da) İsmail Süleyman aleyhine açılan 14| lira 44 kuruş alacak davasımın ya- pılmakta olan muhakemesinde müd deialeyhin ikametgâhının — meçhul) olmasına binaen ilânen yapılan teb- ligata rağmen muhakeme günü olan linmermniş ve vekil dahi gönderilme-. miş olduğundan müddetaleyhin be-i rayi istiktab mahkemeye ge'mesi- 'ne ve gelmiyecek olursa istiktabdan İçekinmiş addolunacağı —hususunun ihtarı suretile muameleli gıyab ka- rarının tebliğine ve muhakemenin 21/9/938 tarihine müsadif Çarşam- ba günü saat 14 de talikine karar verilmiş olduğundan tarihi ilândan itibaren beş gün zarfında itiraz e- dilmediği, yevm ve vakti mezkürde bizzat veya bilvekâle mahkemeye glinmediği takdirde gıyaben hü - küm ve karar verileceği ilânen teb- manya seyabatinden. liğ ulıınuı (10559) N TE Ereğli Halke- lihsizlik hâlâ devam ediyor. Sedat bir aralık kıvırarak kaleciyi de geçti. Önünde kimaseler yok bir ©-| yuncu için bunun gol olmamasına imkân var mı?, Hayır ikinci bir vuruşla top kale üzerinden avuta gitti. Bu kargaşalık içerisinde ve- rilen penaltı cezasını sayıya tah - vil eden Ereğlililer oyunu bera - berlikle bitirmiş oldular.. NACİ TALAN .. Yüzme yarışları Beşiktaş jimnastik Ku'übü Baş- kanlığı K Kulü izün yüzme havuzu - nun açılışı yıl dönümü münasebe- tiyle 18/9/938 pazar günü saat 12.-| 30 da başlayacak olan (M. Üstün- dağ kupası) yüzme müsabakaları- na sayın saylavlarımızın, Halkev leri ve kulüpler mensupitarının, ga-| zeteci arkadaşlarımızın ve su spor- ları meraklılarının - teşrifleri rica olunur. Duhuliye serbesttir. Beyoğlu Halkevinde spor faaliyti Boyoğlu Halkevinden: 1 — Mevsim dolayısile tatil e - dilmiş olan kapalı salon spor faa- liyetine 1 teşrinievvel 038 tari - hinde başlanacaktır. 2 — Faaliyet programı tanzim edilmek üzere bulunduğundan, faaliyete ştirak etmek istiyon spor| şubemizde kayıdlı kız ve erkek üyelerin, salonumuzda - çelışmak | istiyen mekteb, klüb ve sair te - şekküllerin nihayet 20 eylöl 938 tarihine kadar müracaat ederek programda yer almalarını — rica ederiz. DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI «Kimyevi teamül için katalistik || maddeler ve bunların — İstihsali ve tatbiki usulü» hakkındaki ihtira i- çin alınmış olan 7 ilkteşrin 1936 ta- rih ve 2254 numaralı ihtira beratı- nın ihtiva ettiği hukuk bu kerre başkasına devir ve yahut —mevki fiile konmak için icara dahi verile- bileceği teklif edilmekte — olmakla| bu hususta fazla malümat edinmek istiyenlerin Galatada, Aslan Han 5 nci kat 1-3 numaralara müracaat| eylemeleri ilân olunur. İstanbul Asliye Mahkemesi Al - tıncı Hukuk Dairesinden: Ali Benhür tarafından — İstanbul Samatya Kocamustafapaşa Nedin caddesi 52 numaralı hanede iken oradan da ayni mahalle ve semtin 15/7/938 tarihinde mahkemeye ge-|42 sayılı Nallin evine nakledip uı radan da semti meçhüle gittiği an- Taşılan Fatma İsmet aleyhine açı- lan boşanma davasının icra kılın- makta olan tahkikatında: Müddea- aleyhin yerinin belli olmaması ha- İsebile tahkikat için tayin kılınan günün on beş gün müddetle ilânı- na ve davetiyenin mahkeme divan-|| hanesine talikine ve tahkikatın 17/ 10/938 Pazartesi saat 11 e talikine karar verildiğinden adı geçen müd- dedaleyha Fatma İsmetin yevmi) İmezkürde mahkememizde hazır bu- İlunması Tüzümu tebliğ yerine geç BAF — 17 EYLÖL 1938 İSTANBUL RADYOSU AKŞAM NEŞRİYATI 1830 Dans musikisi (Plâk). 19 Konferans: - Selim Sırrı Tarcan Puşkinden: — Tabanca kurşunu. Borsa haberleri. 20 Saat ayarı: 19,30 Dans musikisi (plâk). 19,55 Grenviç) rasathanesinden nak - len. Vedla Riza ve arkadaşları rafından Türk musikisi ve halk şarkıları. 20,40 Ajans haberleri. 20447 Ömer Riza Doğrul tarafın - dan arabca söylev, 21 Saat ayarı: Orkestra: i— Beethoven: Coriolan. 2— Mascagni: Kavalerla rüs » tikana. 3— Glinka: La Do 21,90 Saz eserleri: Tunburi Re- fik Şemsettin ve arkadaşları ta - rafından. 22,10 Hava raporu. 22,13 Darüttalim musiki heyeti: Fahri ve arkadaşları tarafından. 22,50 Son haberler ve ertesi gü- nün programı. 23 Saat ayarı: Son. ANKARA RADYOSU 18,30 Plâk neşriyatı. 19,15 Türk musikisi ve halk şarkıları (Hik - met Riza). 20 Saat ayarı ve arabca neşriyat. 20,15 İnce saz. 21 Ço - cuk Esirgeme Kurumu — namına konferans: (Dr. Raşit Osman Ul- cay). 21,15 Stüdyo salon orkesi- rası, 22 Ajans haberleri. 22,15 Ya- rınki program. Müsamere tehiri Balat ve Unkapanı Kamunların- dan: Sarayburnu Park gazinosunda 11/9/938 tarihine müsadif cumar- tesi günü akşamı saat 21 de verile- cek müsamere havanın yağmurlu olması dolayısile önümüzdeki 24/ /938 cumartesi günü akşamı saa! 21 e tehir edildiğini davetlileri - mize saygılarımızla bildiririz. çÇ DAT Ha HASTANELER MEKTEPLER, BANKALAR VAPUR İDARELERİ, İSTAS- YONLAR, OTELLER, GAZİ- NOLAR elhasıl umumi helâları olan yerlerde PİS VE FENA KOKULARI gidermek ve her tarafa intişar eden ve hastalıkların menbar olan MİKROPLARI öldürmek için Amerikada hazırlanan “PURO” lardan mutlaka apteshanelere asmalı- dır. Apteshanelere hafif ve hoz bir koku dağıtır ve bu değitma 6 ay devam eder. PURO ala- turka ve alafranga için ayrı ayrı yapılmıştır. HER EVDE MUTLAKA BULUNDURUNUZ MOBİLYALARINIZI GÜVELERDEN muhataza ve çürümemesini istiyorsanız ayni zamanda eşyanızı da muhafaza etmek istiyorsanız yine bu fab- rikanın gardroblar için yaptır- dij ği “PURO,, iardan a'ınız. Cüzi bir mesrafla hem mobil- yanızı hem içindeki kıymetli eşyanızı Gi karşı ko- Tumüş> olursunuz. HASTA ODALARINI Daimi surette dezenfekte etmek için yine odalara mahsus “PURO,, yu arayı-ız GÜL, MENEKŞE, ÇAM koku- lariyle yapılmış olup evinize giren bütün fena kokuları da giderir ve mikropları öldürür. SİNEK, SİVRİSİNEK, TAH- 'TAKURUSU, PİRE, HAMAM BÖCEĞİ, KARINCALARI. A- merikada birinci mallarla ha- zırlan”- ve diğer mümasilleri Bibi £ — kokmiyan ve tesiri muhakkak olan “PURO,, mayii kullanınız. Birinci mal olmak- la beraber fiatı çok ucurdur. Umumi deposu: MAZON ve BOTTON Fcza duposu Ye- nipostahane arkası No. 4T Toptan alanlara tenzüât vardıt. |mek üzere ilân olunur. — (10275) aa SOR İRADYO|