19 Eylül 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

19 Eylül 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Fotograf makinesi ça- lan sahte Nişantaştnda va- li konağı - cadde- İğ ginde Şen apartı- manında — oturaa Rodolf Ştayer is- Prinde bir Alman hühendis bu sa- Emniyet ikin- £ Şübe müdürü y Nevzad Ar- (l İhağana — müracae- Bt ederek 200 lira Kibar — sabıkalı İaymetindeki fo- dolandırıcı pa- toğraf —makinesi- şazade Cemil nin çalındığını söylemiş ve şu gözleri ilâve etmiştir. On beş gün- denberi makineyi kullanmıyor - dum. Dün lâzım oldu makineyi aradım, fakat bulamadım demiş- tir. Bay Nevzad üçüncü kısım şe- fi başkomiseri Eşrefi çağırtarak derhal makineyi buldurmasını e- mir etmiştir. Başkomiser Eşref Alman mühendisinden son günler- de evine kimlerin geldiğini ve linan makinenin ne marka oldu- Bunu sormuştur. Bu sualler karşı- sında makinesinin bulunacağın - .. Yedikleri etten zehirlendiler Kumkapı Soğanağa mahalle - ginde 10 numaralı evde — oturan tüccardan Hasan Tahsin, iki gün evvel Misirçarşısı alt kapısında kasab Markodan aldığı etle evin- de yapılan yemekten kendisi ka- yısı ve beş çocuğu zehirlenme a- Mimi gösterdikleri için Taksim Fransır hastanesine yattıkları po- lisçe haber alınmış ve derhal tah- kikata başlanmıştır. Kasayı naklederken Emlâk — bankasında bulunan 700 kilo sikletindeki kasayı bu - | | san bilen yeni tanıştığım bir mü- | ÇS U D l | Makinem ise Layka markasında | ken Balatta Çavuş mahallesinde funduğu mahalden Ankaraya sev- kedilmek üzere dışarıya çıkarır - | Südetlere hazır ol emri verildi (1 inci sabifeden devam) asaslı bir malümal teraşşuh ci- memiştir. Ancak salâhiyettar mah- leller, Fransanın Çekoslovakya- | da plebisit yapılmasını ve ekalli- yetler meselesi — halledildiktev sonra Çekoslovakyanın mülki ta. mamiyetinin büyük devletler ta. rafından zıman altına alınması şartile kabul eylediği ve Avrupa- da barışın devamlı olması ve her tarafa şamil bulunması hakkında- ki İngiliz plânını tasvib eylediği | kanaatindedirler. | FRANSIZ NAZIRLARI DÖNDÜ- | LER KABİNE TOPLANIYOR ondra, 19 (Hususi) — Fran- sız nazırları bu sabah tay- yare ile buradan Parise ha- zeket ettiler, kendileri hararetli surette ve merasimle uğurlandı lar, Daladye ile Bonne öğle üze- vi Parise varmış olacaklardır. Başvekil Cumhurreisine Lou- dra ziyareti ve verilen kararlar hakkında izahat verdikten sonra kabineyi içtiman çağıracaktır. Daladye ve Bonne, Londra mü- zakereleri hakkında kabinedeki arkadaşlarını tenvir ettikten son- ra Londra mukarreratının kabine tarafından tasvib edilmesini isti- yeceklerdir. Daladye'nin Âyan ve Mebusaa Teilerini de kabul ederek vazi- yet hakkında kendilerini tenvir edeceği anlaşılmaktadır. İNGİLİZ KABİNESİ DE TOPLANIYOR L ondra, 19 (Hususi) — İngi- lir kabinesi bütün azalarının işti- rakile bugün mühim bir toplan- fa yapacaktır. Bu toplantıda Çem- berlax» ile Halifaks, Fransız na- | bu defa cereyan edecek müzake- ;mı.ıııınıiıııııı.iımuıu,ı t H SON TELGRAF—9 £YLOÜL 1999 mühendis dan ümidi kesilmiş gibi görünen Alman mühendisi: l — Bizim evimize fena adam gel mez. Son günlerde de birkaç li - | hendis arkadaşımdan başka kim- se de evimize gelmedi. Çalınan idi. demiştir. Bunun üzerine baş- komiser Eşref çekmecesinden bir fotoğraf makinesi çıkararak Ro- | dolfun önüne koymuştur Makinesini görünce hayretten donakalan Alman mühendisi bu- nu nereden buldunuz, demekten kendini alamamıştır. Kendisina maruf kibar sabikalı dolandırı - tılardan Paşazade Saidi Cemilin fotoğrafı gösterilince: | — Meslekdaşım olarak kendisi- | ni takdim eden bu adam demek hırsızmış. Şimdi anlıyorum ki ha- kikaten dünyada Türk polisi gibi | polis yoktur, demiştir. Kendisine mühendis süsü ve - rerek Alman mühendisile tanı- şan ve makinesini çalan Paşazade Said Cemil adliyeye verilmiştir. Karşıdan karşıya geçerken S8T numarah vatman Mustafa- nın idaresindeki 207 numaralı tramvay arabası Taksimde karşı- dan karşıya göçmek istiyen Mus- tafa Bakır isminde birine çarparak | sol elinden ve sol kalçasından ha- fifçe yaralanmıştır, Vatman tevkif edilerek tahkikata başlanmıştır. 43 numaralı evde oturan İsak a- yağı kayarak kısmen kasanın al- tında kalmıştır. Bu türetle muhtelif yerlerin - dün yaralanan İsak Balat Müsevi lesine kaldırılmıştır. yırlarile yapılan müzakere ve ve- rilen kararları izah edeceklerdir. | Bu kararların kabine tarafından tasvibini müteakip tekrar Alman- yaya gidecek olan Çemberlayn Hitlerle görüşeceği meselelerin 'na hatları üzerinde müdavelei ct- kârda bulunulacaktır. Teraşşuh eden haberlere göre Çemberlaya ile Hitler — arasında rzeler, arük yeni bir konuşmayı istilzam etmiyecek bir şekilde o- lacaktır. Ancak Almanya, Len-| drada müştereken — verilen ka -| yanaştığı takdirde bütün | laşma: muallâk müzakcerleri - zörüşmek üzere Hitler, Mussolini, - Daladye ve Çemberlanydan mürekkeb bü- yük bir konferans toplanacaktır. ÇEMBERLAYN ALMANYAYA GİDİYOR Paris, 19 (AA.) — Nederi iba- ret olduğu pek gizli tutulmakta olan İngiliz - Fransız — itilâfının muhteviyatı Prağ hükümetine tebliğ edilmiştir. Çemberlayn, ya- | rın tayyare ile Almanyaya gide- | rek Hitlerle müzakerelerine de- vam edecek ve mümkün olduğu takdirde merkezi Avrupa mesele- | Eamma sini muslihane balledecek! * Dün sabah saat 5 i 51 dakika 55 saniye geçe şiddetli bir zelzele kâydedilmiştir. Merkez üssü İs - tanbuldan 760 kilometre mesafe- de tahmin edilmektedir. * İsveç ticaret anlaşmasına bağ- h protokolda yazılı ediğer emtia» tâbiri yün, pamuk, jüt mensucı yün ve pamuk ipliği hariç diğez emtia şeklinde değişlirilmişlir. | nünde yapılacak beton asfalt pist | ) yapırılacak hidrolik elektrik tesi- imar işleri ( İkinei - sayfadan —devam ) zırlanması için 3500 lira, Edirne şehri civarında Meriç nehri sağ sahilinde bulunan Bosna köyü - nün taşmalardan kurtarılması i- çin yapılacak sed için 51305 lira. Gene aynı zaman, yani 30 gün içinde köprü işlerine ayrılan pa- | va şudür | Gümüşane - Erzincan yolu üze- | rinde dört beton köprü mşastı 23167 lira, Muğla - Köyceğiz yuu üzerinde Namnam — köprüsüne 28500 lira. YOLLARIMIZ: aziran 15 den temmuz 15 e kadar geçen otuz. güntük zaman - içinde yollarımıza tahsis edilmiş olan pars iki mil - İstanbul - Edirne asfalt yolu - »un Lüleburgazdan itibaren Edir- ne istikametinde takriben 37800 metre uzunluğundaki — kısmının tesviye, gınal imalât, şose ve as- faltla kaplama işleri için 1739648 lira; Diyarbakırda — Urfakapısı - İzzetpaşa yolunun inşaatı 26109; Ankara Başvekâlet binasında ya- pilacak parke işi 4900 lira; Aydın vilâyeti Söke - Ortaklar yolunun tamiri 15749; Balıkesir - Sındırgı | yolunun esaslı tamiri 11814; Ye- şilköy hava istasyonu binası ö - inşaatı 18172 lira; Eskişehir - Çif- teler yollarının amiri 15976 lira; İstanbul Silâhtarağa - Kemerbur- gaz yolunun tamiratı 21000 lira; Ünye - Terme yolunun sınai ima- lât ve silindirajı 24892 lira; İzmir- Torbab yolunun tamiri 18032 lira; İzmir - Kemalpaşa yolunun tami- ri 28781 Ura; Çorum - Sungurlu | yolunun 6222 metre uzunluğunda- ki kısmının tamirleri 46603 lira; | Bor - Aksaray yolu arasında te- melli şose için hendek açılması 6690 lira; Niğde - Nevşehir yolu arasında şose İnşaatı 6662 İlra; Niğde - Nevşehir yolu için hazır- lanmiş 5000 metre mikâp taşın kırılması 5600 lira; Balıkesir - Bandırma yolunun 7900 metrelik kısmının esaslı tanirleri 13277 . ra, ELEKTRİK: G ene aynı zaman içinde elek- trik işleri için ayrılan para iki yüz bin lirayı bulmuş- tur. Rize belediyesi tarafından şehir elektrik santralı ve şebeke tesisati. 72530 liradır. Borçkada satı için 800 metre uzuluğunda bir kanal ile fabrika, 2000 metre uzun- luğundaki şebekelerin plân ve projeleri hazırlanmıştır. Kırşehir elektrik tesisatının birinci kısmı | için 39006 lira; Ezine kazası elek- trik işi için 37379 lira; Bolu elek- trik tesisatı için 42271 lira; Aydın elektrik santralının genişletilme- Si ve muharrik kuvvet satın ahn- | masi 26255 lira, DEMİRYOLLARI İNŞAATI: B ir aylık zaman içinde de- miryollarımızın — inşaatına ayrılan miktar yedi yüz bin liraya — yaklaşmaktadır: İzmir - Aydın hattının Selçuk ve Çamlık istasyonları arasında inşa oluna- cak takriben 7350 metre uzunlu- ğunda bir varyant ile 12 kilemet- relik ray ferşiyatı için 588000 li- | ra; Sıvas - Erzurum hattının Serç- | me deresi üzerinde yapılacak iki | defa elli metrelik demir köpri nün inşa ve montajı için 90250 ra ayıılnuştır. 'Türkiyenin daha bayındır, hal- kın daha rahat, istihsal vos ticarc- tin daha ileri olması için, hükü - Tet yalnız bir ay içinde sekiz mil- yon liradan fazla inşa ve tesis pa- rası ayırmıştır. Bu rakama, hu - susi inşalarla, nafıanın kontrolu dışında kalanlar dahil değildir. İ- çinde olduğumuz ve senelerden - | beri alıştığımız için bize tabil ge- | len bu kuruluş yabancıların baş- ni c Paris ve Londranın en büyük moda müesseselerinden çıkmış patronlar üzerinde biçilmiş ba- | vesi, süt ve peynir sanayil, muh- Memleketin İktısadi kalkınmasına hız veren bir program hazırlandı (1 inci sahifeden devam) devam etmekte olan — mesaimiz, son zamanlarda teksif edilmişti. Vekil arkadaşlarımla ayrı ayrı, arada çalışmalarımız sonunda dürt senelik 8 numaralı yeni bir plâ- man tatbik sahasına konulması ka- | rarlaştırılmıştır. İstanbula geldiğimdenberi ka - bul buyuran Cumhurrcisi, Şefim, Atatürke kararımızı bütün taf - | silâtile arzettim, tamamen tasvib buyurdular. Birinci beş senelik endüstri programı ve buna ilâveten yapıl- | makta olan «font boru» fabrikası | ve kâğıt fabrikasının bir misli da- büyütülmesi gibi işler, bütçelerle Vekâletlere vazile olarak veril- miş ve muhtelif senelere nazaran programlaştırılarak — tatbikatına da girişilmiş olan askeri ihtiyaç - lar, su ve saire gibi mühim mev- zular, bu plânın haricindedir. Bu yeni progrâm geçen sene ilân ettiğimiz Üç senelik maden programımızı da, kısmen içine a- larak genişletmektedir. Bilindiği | üzere maden programımızda baş- hca ele alınan maddeler: Şark kromları, Ergani bakır madeni, | Murgul bakır madeni, Bulgardağı, | ve Keban simli kurşun maden - leri, demir madeni, Ereğli taşkö- mürü havzasında kömür istihsal- lerini arttırmak ve maliyetini dü- şürmek için tesisatın islâh ve tev- sil, Kütahya liğnit havzası işlet- mesi gibi işleri istihdaf etmekte - dir. 'Yeni programın tatbikile Nafı- A, İktısad ve Zirsat Vekâletleri ve bunlara bağlı olan şahsiyeti hük- miyeyi haiz devlet müesseseleri tavzif edilmişlerdir. Yapacağımız işlerin mal kredi- leri, hariçten on sene müddetle tamamen temin edilmiş olduğun- dan, hemen faaliyete geçmek im- kân dahilindedir, ve bundan do- layıdır ki üç numarali bu yeni programımız dört senelik alarax tesbit edilmiştir. size yapacağımız — işleri | söyliyebilirim: Karadenizde modern bir kömür ve demir limamı, ayrıca «Trabzone Jlmanı, Bilkassa Karadenizdeki llman, «Karabük» demir sanayilmizin ih- raç yolu vazifesini de göreceği i- çin ehemmiyeti haizdir, ve en tek- nik teçhizatı ihtiva edecektir. İstanbulda «Sirkeci - Haydar- paşa» arasında bir feribot servisi. Maden programımız ikmal edi)- dikten sonra şimendiferlerimizin nakliyat hacmi tabiatile artacağın dan bunu karşılamak üzere, muh- taç olduğumuz şimendifer nakil vasıtalarının mübayaası. Hükümet merkezinde, tahakkuk ettirmeğe karar verdiğimiz bir iş te sıhh modern memur evleridir. Ankarada mesken meselesinin e- hemmiyeti ve hayat pahalılığında rolü malümdur. Ceman dört yüz elli üç binalı iki yeni mahalle te- sis edilecektir. İki, üç ve dürt o- dalı ve her türlü konfor şeraltini halz olacak olan bu binalar, kana- lizasyon, umumi bahçe, yol, gazi- no gibi teferruatı da ihtiva edecex ve eldeki hesablara göre 3.900.000 liraya malolacaktır. Bu iş Em - lâk ve Eytam Bankasına tevdi e- dilmiştir. Antalya havalisinde jüt yetiş- tirilmesi ziraat vekâletimizce tec- Tübe edilmişti. Müsbet netice alın dığı için sanayli kurulacak, iplik, kanaviçe ve çuvallık dokunacak- tır. Ankarada bir ziraat aletleri fab- rikası, Trabzonda et sanayli fabrikala- rı yapılacaktır. Bu arada bilhassa memleketin mühtelif sahalarında vücude ge- tirilmeleri mukarrer — bulunması itibarile meyva ve domates usa- telif sebze ve meyvaların tasnif, jyanlara mahsus MUŞAMBALA RIN zengin çeşidleri her yerden müsaid şeraitle ve ucuz fiatlar- la BAKER mağazalarında &e- tılmaktadır. Hususi çeşidlerimiz - yalnız mağazamızın dahilinde teşhir edilmiştir. Desenlerin hakkı mahfuzdur. | yük mır | dirmek için rasyonel bir düşünce- ambalaj ve muhafazası, tesisat ve ni ve yeşil siloları da N3 etmeliyim. Kütahya ve Zonguldakta, bü- ka elektrik santralleri yapılacaktır. Zonguldak santralı maden istihsallerinde fiatları in- nin —mahsulüdür. Kütahyadaki santral Kütahyadan İstanbula ka- Kati ei nnn eai İ dDi dar olan vilâyetlere ve İstanbula enerji nakledecek ve bu sahanın ihtiyacını temin edecektir. Bun- da Bursa ve Eskişehir vilâyetleri de dahildir. Ev mahrukatı sanayli, Karabük- te curuf çimentosu, soda sanayü, şamot sanayii, afyon sanayii, azot Sanı ve Sivasta bir çimento fabrikası tesis olunacaktır Kütahyadaki geniş liğnit hav - zasından sentetik benzin istihsali için tesisat yapılacaktır. Sentetik benzinin memleketin müdafaasın- da rolünü tebarüz etirmeğe ha- cet yoktur sanırım. İcabında milli korunma ihtiyaçlarımızı temin e- deceği gibi piy: da geniş mikyasta cevab vermiş bulunacaktır. M. T. A. İdaresinin devam etmekte olan tabil petrol aramaları müsbet netice verme - diği veya veremiyeceği ih: karşısında sentetik benzin salini, istediğimiz raddeye çıkar- mak imkânı mevcuttur. Iğdır pamuklarını işlemek için Erzurumda iplik fabrikası, Bir motör fabrikası, Bir hafif maden «alüminyom mürekkebatı> fabrikası kurula - caktır. Memleketin şeker sarfiyatı art- maktadır. Fiatların ucuzlatılmaşı | ve memleket istihlâk kabiliyeti - nin artması şeker sarfiyatınım ço- ğalmasında en mühim âmildir. Şeker sanayiinin memleketimiz - de modern zirsati yaydığı şüphe götürmez bir hakikattir. Bu se - beble mevcutlara ilâyeten yeni- den üç şeker fabrikasının kurul - ması takarür etmiştir. Bunlardan bir tanesi Balıkesir ile Bandırma arasında intihab edilecek bir mev kide kurulacak ve büyük bir fab- Tika olacaktır. Diğer ikisi devam etmekte olan etüdlerin neticesine göre şark vilâyetlerimizde yapı - Tacaktır. Programımızda — ehemmiyetle yer alan mevzularda birisi de de- niz işlerimizdir. Müuhtelif tonajda yeniden yir- mi sekiz gemi daha inşa ettirile - cektir. Halen yapılmakta olan ge- milerimiz de geldikten sonra yani iki sene içinde ticaret filomuz ta- mamen yeni gemilerden mürekkep | modern bir filo olacaktır. Bun - dan maada Haliçde ve İstinyede- ki havuz ve tersanelerin tama - men ıslah edilmesi ve büyük ge- mi inşa edecek kabiliyete çıkarıl- ması kararlaştırılmıştır. Yapacağımız işlerin sadık bir ifadesi olan bu beyanatımı ikmal ederken bütün bu işlerin 80 kü - sur milyon liraya baliğ olacağını da söylemeliyim. Bunları dört se- nede bitireceğiz. On senede ödi- yeceğiz. Hulâsa, büyük milletimiz, hü- kümetinin etraflı, ahenkli ve di- namik inkişaflı yeni bir iş prog- ramı içinde olduğunu görmekte - dir. Her adımımızda, vatandaşla - yımızın refah ve iş hacmini art - tırmak, yurdumun emniyet ve is- tıkbıhm şenleştirmek gayesi var- Bır İngiliz Filosu Geldi (1 inci sahifeden devam) Türk irtibat zabitleri filoyu a- çıkta karşılamıştır. Hamidiye ge- miis bi mukabele filayu selâmla- mıştır. Saat 11 de İngiliz gemileri komutanı Dolmabahçeye - çık - mış, rıhtımda muzika ve bir deniz kıtası tarafından selâmlanmıştır. İngiliz komutanı sarayda defte- ri mahsusa imza koyduktan son- ra valiyi makamında ziyaret et - miştir. Vali 12,90 da komutana fadei ziyarette bulunmuştur ve 17 pare top atılarak karşılanmıştır. Müteakiben saat 13,30 da Park o- telde vali tarafından misafir Ami- ral ve komutanlar şerefine bir zi- yafet verilmiştir. * Yugoslavyada yanlış bir ma- kasa girdiğinden dolayı feci bir tren müsademesi olmuş, 7 kişi öl- müş, 36 kişi de ağır surette yara- lanmıştır. İçlerinden ikisj henüz nikâhlanmış olup evlerine dön- mekte imişler min ihtiyacına | MUSSOLİNİNİN NUTKU NE solininin nutku burada ol- | te sevinçle karşılanmış, derin bir lik bir ordu TESİR YAPTI? B duğu kadlar Polonya ve memnuniyet uyandırmıştır. (1 inci sahifeden devam) erlin, 19 (Hususi) — Mus- Macaristanda da emsalsiz suret- Berlin - Roma mihverinin sar- tehlike karşısında müttehid — ve Sarhoş deliden Korkar, derler Dün gece Bostancı ile Erenköy arasında treode bir hâdise olmuş kendini bilmiyecek derecede sar- hoş olan bir otelei tabancasını çe- kerek vağonun camlarımı indirir- ken yakalanmıştır. Hâdisenin taf- silâtı şudur: Sirkecide Santral oteli müste- ciri Üsküplü Bilâl oğlu Hasan Ahmed isminde biri dün sabah Bostancıda oturan bir ahbabına misafirliğe gitmiştir. Akşama ka- | der arkadaşlarile bir hayli rakı i- | çen Hasan Ahmed evine dönme- ye karar vermiş ve bir arkadaşı- Je beraber saat onda Pendikten ha- raket ederek Bostancıya gelen trende birinci mevki vagonlar - dan birine binmiştir. Kendini bil- miyecek derecede sarhoş olan Ha- san Ahmed vagonda bulunan di- ğer yolcuları iz'aç etmiye başla - maştır. Tren Suadiye ile Erenköy arasında bulunduğu sırada Hasan Ahmed birdenbire tabancasını çek- Mmiş ve bir el ateş etmiğtir. Çıkan Kkurşun kapalı pencere camına isa- bet ederek camı kırmıştır. Silâh sesini duyan yolcular korkudan kaçmıya başlamışlar ve bir anda vagon boşalmıştır. Bu sırada tren Erenköy istasyonuna girmiş ve istasyonda bulunan bir polis me- muru Hasan Ahmedi tabancasile beraber yakalayarak karakola götürmüştür. Hasan Ahmed bu- gün mehkemeye verilmiştir. Servetimiz Artıyor ameliyatına başlanmıştır. Bu a- meliyat neticesinde Söğütözü hav- zasının, Zonguldak yataklarının devamı mı, yoksa mevzil bir kö- mür mmtakası mı olduğu anlaşı- Tacaktır. Eğer birinci ihtimal tahakkuk ederse memleket serveti bakımın- dan elde edilen kazanç harikulâde büyük olacaktır. Maamafih her iki ihtimal kar- şısında da etüd edilen netice çok faydalıdır. Diğer taraftan bir müd- dettenberi Bolgardağında yaptı- rılmakta olan etüdler bitmiş ve ıquılu enstitüye — gönderilmiş- nıpaaı. zengin maden yatak- ları bulunduğu bildirilmektedir. Bundan sonra işletme devresi başlıyacaktır. Bu maksadla Bol- gardağındaki tesisat olduğu gibi Euhınkm işletmesine devredil - . Etibank çalışmalara der - hal başlıydraklır. yedekleri 31/10/1938 pazartesi kanunum tayin ettiği vesikaları ve dar komisyon reisliğine vermeleri sılmaz esaslara dayandığını ve ber | Devlet Demiryolları ve Limanlar! İşletme U. İdaresi İlânları Muhammen bedeli 37650 lira olan muhtelif akkümülâtör ’/ vsulile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 2823, 15 liralık muvakkat Südetler 84 bin kişi” kuruyorlar teren bu nutkun Süidetlerden MiT et b ada Çekoslovakyadaki diĞef fün ekalliyetlerin de bürriYdİ rine — kavuşmalarına K edileceğini göstermesi ayti 1 manda Çek ekalliyetleri arasındt da derin bir heyecan ııyıd':; tır. Ancak Paris, Moskova V€ bu nutku soğuk ve endişeli AMT ar. P Diğer taraftan salâhiyetlir vile man mahalili Hodzanın yekpare bir kütle olduğunu gös- | meşgul bile ol! aktadır. a | Yağmur durdu 'Soğuk başladı | — | Maamafih harsrtt yine yıikS:.ccO Günlerdenberi şiddetli BİF kilde yağmakta olan ynl"" dündenberi tamamile kesilmik p va açılmıştır. Yalnız rüzgâf P mal istikametinden esmeğe V , Jağığı cihetle havalar soğumf tur. Ancak dün hararet MM" 156 kadar düştüğü halde 18 kadar çıkmış bulunmakt Alâkadar yerlerden yaptğllli —- tahkikata göre havalar w“_; de daha ziyade düzelecek. yÜ cak ve hararet de biraz dahâ î selecektir. P (Dış politikadan devati), tedir. Ve eğer Fransa ııür-' a se İlalyanın da hhııH tabil genişlediği tahmin .ıuı»-“" Müzakerenin mahiyetini h€f de yakında öğreneceğiz. dürt devlet arasındaki mi betlerin, yeni 'bir dönüm nektif 'a geldiği buzünden söyleret lir. Aş—"’ *& Maliye Vekili dün aksart P n ınhıı etmek üzere FPransayâ miştir. L Üsküdar 1 inci sulh hukük kimliğinden: #' &ç İstanbulda Beyazıtla hane mahallesi Delikanli 22 numarada M. Ali der Hazine vekili tarafındaf Ü ge hinize ikame ı-dııı-ıı alacak kadik sından dolayı ikametgâhi derilen davetiye de ıımndl" e niz meçhal bulunduğu müibki ratından verilen davetiy€ daki şerhten anlaşılmış ve müddetle ilânen tebligat ’il'(' sına ve muhakemenin j ,.4 çarşamba günü saat 10/30 ne karar verilmiş olmaklâ ve vakti mezkürda Üsküdür j birinci hukuk nı.ı)ıkeıl)—ı/ meniz lüzumu davetiye HÜ yap” na kalm olmak üzere " liğ ve ibbar olunur. günü saat 15,30 da tekliflerini ayni gün saat lâzımdır. İle SABAH, ÖĞLE, ve AKŞ her yemekten sonra ıımnlııımıı dl! fırçalayınız.