5 Ekim 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

5 Ekim 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

İ &—SON TELGRAF Şü süretle anlatılmakt «— Bugün şükr: riz ki Türk dimağı ve Türk kolla- rile fenve san'at eserinin en ince —| ve hassas cihetlerile en ağır ve — tehlikeli işlerini hiç kimseye muh- — taç olmaksızın; keşfinde, inşasın- © da, işletilmesinde, — imalinde ve — ğ Muhasebesinde meleke ve ihtısas #ahibleri yetiştirilmiş ve harb sa- H nayii işlerini de bir meslek çerçe- wesi dahiline almıştır. (Birinci sahifeden devam) hr: aydede - İ Bu meslek ve ihtisasın idatne | —— we daha ziyade terakki ve inkişa- | file meslek erbabının bu hizme- | te canla başla bağlanması için; “htiyarlıyarak çalışamıyacak bir hale gelecekleri, kazalara maruz kaldıkları hallerde devlet memur- larının hak vemenfaatlerinden is- tifade etmeleri ve bunların da istikbal endişesinden — kurtarıl - ması her sahada eleman yetiş - tirmek ve sefer vukuunda askeri fabrikalardan azami istifade te- Min etmek için şimdiden ehemmi- yetli tedbirler alarak elemanların “Müesseseye sıkı sıkıya bağlanma- darımı temin için 2 haziran 926 da kurulan ve bugünkü — ihtiyaçları karşılamıyan sandığın iki kısma ayrılarak memur, usta, müstah - dem ve işçilerin ayni zamanda tekaüd hakkına malik olmaları ve Takdir edilen polisler (Birinci sahifeden devam) Dâhiliye Vekâleti İstanbul po - Hisinin bu gayret ve çalışkanlığı - 5 sıkı bir alâka ile takib etmekte ve memurlardan teveccühünü de esirgememektedir. Bu münase - betle değerli zabıta âmirlerimiz- den iki emniyet âmiri ile birkaç — komiser ve polis memurları yap - tıkları hizmetlerin — mükâfatım — görmüşlerdir. Bu meyanda meşhur - <Sarışın | — kadın: adını alan kadın ile Kü - /— gükpazarda sabun kazanında eri- ““tilen biçare bekçinin - katillerini güratle meydana çıkaran emniyet ikinci şubenin kıymetli memur- — larından birinci kısım şefi başko- miser Abdurrahman — Tosun ile komiser Ali şan Ulusan, komi - ser Cemal Kuter, ikişer takdirna- e ile ayni kısım komiserlerinden Niyazi Gençer, Zeki Köroğlu, ko- miser muavinlerinden Sefer Yu- Mak, komiser muavini Galib Ay- lav ve sivil memurlarından 1146 Hilmi Erol Dahiliye Vekâletince 'birer takdirname ile taltif edil - Bundan maada Beyoğlu kazası emniyet âmiri Ali Kıral ile Emi- nünü başkomiseri Fikri Taşçı, kos ,Miser muavini Ahmed Hilmi Kı- “ıltan,polis memurlarından 641 “Nedim Tari, 1588 Salâhaddin Sa- — Vvaş, 262 Adem Alpagay, 1648 Se- lim Gürü ve 1263 Ferid Gireler — İç İşleri Bakanlığınca birer tak- — dirname ile taltif edilmişlerdir. Yine Fatih kazası emniyet miri Cevad Ovey ile komiser Şev- “ket Erol, komiser muavinlerinden — Süleyman, polis memurlarından “İMH Yaşar, 1120 Şemseddin, 1057 Hidayet ve 1283 Süleyman İç İş- Üleri Bakanlığınca birer takdir - me ile taltif edil İf edilmişlerdir. Etrüsk 1 Hatay Sularında Denizyolları idaresinin Alman- da yaptırdığı vapurlardan ü - gnııcı.:rı ve İstanbul - Mersin hat-| tıha tahsis edilen <Etrüsk» vapu- unun Hataya da sefer yapması arlaştırılmıştır. Bu karar üzerine evvelki gün lersine varan «Etrüsk» Mersin- buraya dönmiyerek selerini enderuna kadar temdid etmiş- Iıı 4 5 ı Vapurun dün sabah İskenderu- vardığı tahmin olunmaktadır. . Etrüskün bu İlk seferi müna- betile İzmir ve Mersinde oldu- gibi İskenderunda da gemi da-, ilinde büyük bir ziyafet veri - ktir. —— “İki ışçl yarelandı Şuför Fethinin — idaresindeki 'numaralı olomobil Cibaliden ikteiken bir çivi tabrikasının N İduvarına çarpmış şoför Fethi ile mir isıninde bir, amele, balif su-, yarulanmıstır. 8 | ci Teşrin 1938 Harb işçileri ölümleri halinde dul ve yetim - | lerine maaş bağlanması suretile istikballerinin temini için Devlet Demiryolları, Benizyolları ve A- kay işletmeleri tekaüd sandıkları- nın umumi hükümleri 895 numa- ralı kanunla telif edilmelidi Projenin esasları bu kere Mü - dafaai Milliye Vekâletinde alâ » kadarlar tarafından yeniden ka - rarlaştırılmış ve proje 46 madde olarak tesbit edilmiştir. Bu pro- jeye göre askeri tabrikalarda: Kara kısmı tekaüd ve muave - net sandığı. Deniz kısmı tenaüd ve muavenet sandığı. Hava kisim tekaüd ve muave- net sandığı. Namlarile birer sandık teşkil e- Tunacaktır. Bu fabrikalarda çahşan memur- lar: 1: Muvakkat memurlarda; müs- tahdemler, — subaylar memurlar. 2: Daimi memur ve müstahdem- ler namile 2 kısma ayrılmışlardır. Bu fabrikalarda çalışanlar has- talığa ve kazaya karşı da sigorta edileceklerdir. Ru yeni proje Büyük Millet Meelisi açılır açılmaz meclise sev- kolunarak müzakere edilecek ve tatbikata geçilecektir. Alman İktısat Nazırı geldi (Birinci sahifeden devam) konsolosu ile konsoloshane erkânı ve şehrimizdeki Alman kolonisi Saat 10 dan itibaren Sirkeci is - tasyonunda yer almağa başlamış- lardı. Mühterem- misafirimizi — hâmil olan tren tam saat 10 u 20 geçe ağır ağır istasyona girdikten az sonra doktor W, Funk ve refikası trenden inmişler ve bazır bulu- nanların ellerini sıkmışlardır. Bu ara Alman konsolosu ha » zır bulunanları mumaileyhe tak - dim etmiş, Alman kolonisi nazırı selâmlamıştır. Vali ve Belediye reisi Muhid- din Üstündağın refikasi da şehir namana Madam W. Funka bir bü- ket takdim etmiştir. Biraz sonra doktor W. Funk ve refikasile ile beraberinde gelen Alman İktisad nezareti erkânın- dan âli müşavir Valter ve âli hü- kümet müşaviri Knote ile nezaret kalemi mahsus müdürü; ihtiram Tesmini ifa eden bir müfreze po - lisin arasından geçerek istaeyon- dan çıkmışlar ve hazırlanan oto- mobillere binip Perapalas oteltne Bitmişlerdir. Misafir nazır 1130 da vilâyete gelerek Vali ve Belediye — reisi Muhiddin stündağı ziyaret etmiş ve bilâhare Dolmabahçe sarayına da gidip defteri mahsusu imzala- mıştır. Saat 12,30 da Vali iadei ziyaret etmiştir. Doöktor W. Funk saat 13 de Ta- rabyadaki' Alman sefaretine git- miş ve orada bir müddet kalarak sefaret erkânile görüştükten son- Ta Tatabyada Tokatliyan otelin- de yemek yemiştir. Mumaileyh bu akşam Ankara ekspresine bağlanacak olan hu - susi bir vagonla Ankaraya gide - cektir. kendisine İran Hariciye Nazırı geldi İran Hariciye Nazırı Ekselâna Muzaffer Han refikası ve kızile bu sabahki ekspresle Cenevreden | şehrimize gelmiştir. Mumaileyh istasyonda mera - simle karşılanmış ve İran kon - soloshanesine giderek bir müddet| istirahatten sonra doğruca Hay - darpaşaya geçerek 'Toros ekspre - sile memleketine gitmiştir. Mumaileyh Cenevredeki inti - baları hakkında şu beyanatta bu- lunmuştur: «— Son siyasi krizler her yerde olduğu gibi Cenevrede toplanan devlet mümessilleri üzerinde de müessir olmuştur. Hepimiz endi- . Şimdi nikbin ve iyi bir intıba ile dönüyorum. Temenni e- delim ki bir daha böyle buhranlı vaziyet hâdis olmasın!.» ve askeri | Alman ve Südetçeteleri | Almanya (1 inci Çekoslovakyanın sımlarında asayişin tem ler teşkil edilerek bunların muhteli! DÜNYAYİ İDARE ? »umaralı plün Paris 5 (Hususi) — Fransız meclisi bugün de toplanacaktır. Hükümet ağlebi ihtimal bugün bilhassa milli müdafaa bakımın- dan geniş salâhiyetler verilmesi hususunda meclisten dilekte bu- lunacaktır. Fransanın yaptığı kıs- mi seferberlik ve yüzde doksan | beşe çıkan müharebe - tehlikesi karşısındaki hazırlık denemesi ba- za noksanları esaslı bir surette or-| taya çıkarmış ve Fransayı teslihat | ve milli müydafaa — bakımından bazı yeni tedbirler almıya sevket- miştir. Hükümetin alacağı geniş salâhiyet ile bu tedbirler derhal alınacak ve Fransanın hava, kara ve deniz müdafaası, âni seferberlik vaziyetlerinde müracaat edeceği vasıtalar tamamlanacaktır. Askeri müdafaa tedbirlerile be- raber mali ve iktısadi tedbirler de alınacaktır. Askeri müdafaa için yeni alı - nacak tedbirler etrafında fevka - lâde ketumiyet muhafaza olun - maktadır. Londra da silâhlanıyor Askeri tedbirlere bilhassa Fran- sız ve İngiliz — erkâmharbiyeleri müştereken lüzum göstermişler - dir. İngiltere de bu meyanda ye- niden 1000 tayyare yaptırmayı ka-| rarlaştırmıştır. Bu tayyareler en kısa zamand ayapılacak ve ayrı- ca ordudaki eski tayyareler de değiştirilecektir. Umumi vaziyet nereye gidiyor? Paris 5 (Hususi) —Umumi si vaziyet Münih konferansının yatıştırdığı sinirler içinde ve fe- yizli bir istikbal hazırlama ümld- leri arasında devam etmektedir. İngilterede muhalefetin tenkid ve hücumlarında daha ileri gitmi - yeceği temin edilmektedir. sada da yalnız — komünistler ve müfrit soleular hükümetin ve Mü- nih konferansında varılan netice- nin aleyhindedirler. Teraşşuh eden ve kuvvetli mem- balardan teyid edilen göre Hitler - Çemberlay mülâkatında bilhassa Avrupa iş- | krinin İngiltere, Almanya, Fran- sa, İtalya arasında tedviri mev- zuu bahsolmuştur, İler hâdiseyi dört devlet arasında müzakere ve intac etmek esas addolunmuştur. Bunun neticesi olarak da Fransa ile İtalya arasındaki pürüzlerin halli ve diplomatik faaliyetin ia- desi ilk merhalede gelen işler a - rasında görüşülmüştür. Fransa hükümeli Romaya bir büyük elçi göndermeyi, Londra hükümeti de İtalya fle evvelce ak- tedilip henüz tatbik — mevkiine geçemiyen anlaşmayı tatbik sa « hasına çıkarmayı prensib itibarile kabul etmişlerdir. Ancak müfrit solların kanaat - lerine ve ileriye sürdükleri kuv - vetli iddialara göre dünyayı dürt devletin anlaşarak idare etmeleri- ne imkân yoktur. Çekoslovakya - nın feda edilmesi harbi büsbü - letmiştir. Devletler arasındaki zalı hâdiseler © kadar çoktur ki bu nizaları yine ancak bir harb ortadan kaldırabilecektir. Bunun içindir ki di 1 idare etmek id- diasını şimdilik bir hayal say - maktan başka çare yoktur. Bil - hassa İtalya ile Fransa ve Alman- ya ile İngiltere arasında istikbali ifeden devam) 2— Çekoslovak ordusunda hizmet eden bü - tün Macar askerlerinin derhal terhisi. Macarlarla meskün ki- | letmek bile henüz en çetin mese- | maller dahilindedir. Fran-| için müfreze- bir ihata edecek ve asla telif edilemi- yecek olan mühim menfaat fark- ları vardır. İspanya davasını hal leler arasındadır. Bütün bu nizalı hâdiselerin Avrupa havasını tek- rar bozması ve karşılıklı menfa- at ihtiraslarının en şiddetli şekli- ile ortaya çıkması kuvvetli ihti - FRANSIZ BAŞVEKİLİ İSTİFA İLE TEHDİD EDİYOR Paris 8 (ALA.)— Saat 19.30 da toplanan parlâmentonun maliye encümeni salâhiyet lâyihasını tet- kik ettikten sonra maliye nazırı ve Başvekil tarafından yapılan beyanatı dinlemiştir. “Encümen bundan sonra verilecek karardan €vvel azanın mensub olduğu grup- larla istişare edebilmesi için cel- seyi tatil etmiştir. 'Toplantıdan sonra encümenin bazı azası salâhiyetin hitam tari- hi hakkında bir anlaşmıya varı - labileceğini zannettiklerini beyan etmişlerdir. Toplantıda hazır bu- lunanların söylediklerine — göre Başvekil Daladier salâhiyet lây hasının bu gece kabul edilmesin- de ısrar etmiş ve bunu bir itimad meselesi yapacağını ve müzake - relerin talikine muvafakat et - mektense istifa etmeği tercih ede- ceğini tasrih eylemiştir. Müzakereler esnasında Maliye Nazırı Marchandeau, eshamın tah- vilini bir mecburiyet şekline koy- mıyacağını söylemiş, fakat Fran- sız Bankasında altın stokuna tek- rar kıymet koyacağını işrab et - miştir. Nazır şimdiki halde Fran- sız Bankasının avans - sayesinde yükseltmeğe lürzum görmediğini ilâve eylemiştir. İTALYAYA TEŞEKKÜR Paris 5 (A.A.)— Meclis kori- darlarında dolaşan bazı şayialara göre Hariciye Nazırı Bone İtalya maslahatgüzarına, Alman - Çek buhranı esnasındaki tarzı hac.- kumanda heyetinin emrine verilmesi 4.— Birf sembol mahiyetinde duddaki şehirlerden il ları tarafından işgali. Macar hükümeti müzakerelere Komarom'da | 6 ilk teşrinde başlanmasını teklif etmi: ketinden dolayı Musoliniye Fran- sız parlâmentosu tarafından te - şekkür etmesini rica etmiştir. DALADİENİN SON NUTKU VE İZAHI Paris $ A.A.) — Meb'usan müc- lisinde Marşandonun vermiş ol- duğu izahattan sonra Daladicr, bü- tün mali müşkülâtın yegâne ba- isi olan beynelmilel buhranı hal- Jetmek için tahrik etmek tasav - vurunda balunduğu — Fransız & nerjilerinin bir hamle yapacağını ümid etmekte olduğunu beyan et- miştir. Başvekil, eshamın mecburi tah- viline ve sermayelerin kaçmasına sebebiyet vermiş olan kambiyo - ların kontrolüne şiddetle muha - Nf olduğunu söylemiştir. Yalnız altın stukuna yeniden kıymet tak- dir edilmesinin hükümetin ya - rınki işlerinden biri olacağı mi talcasındadır. Daladier içtimal kanunlara kat- (ipotekli alacaklılarla diğer alâka - iyyen dokunmuyacağını, fakat bu kanunların ancak herkesin sar - fedeceği gayret sayesinde bulabileceğini tasrih etmiştir. Başvekil, milli istihsalin zarurf olan tezayüdünü temin için amele ganıfının viedanına hitab etmiş - tir. Daladier'nin nutkundan sonra meelis, tek maddeyi 78 reye karşı 331 reyle kabul otmiştir. Baş,Diş,Nezle,Grip Romatizma nevralji kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser beka |faiz ve masarife dair olan iddiaları- imak üzere hus ân Mâcar kıt'a- buna aid sanayi ile nafanın te- şebbüsleri dahilinde bulunan su ve Devlet Demiryolları faaliyeti plân haricinde ayrıca hizla de - vam etmektedir. Önümüzdeki aya kadar Deniz- bankın etüdleri de ikmal edilerek Alman ve İngiliz tezgâhlarına ye- niden ısmarlanacak olan 26 parça ticaret gemisinin inşası faaliyeti- ne de geçilmiş olacaktır. —— Belediy2 sıhhat işleri (Birinci sahifeden devam) karrer olduğu veçhile biribirle - rinden ayrılmışlardır. — Belediye sıhhat işleri direktörlüğüne mu- Osman Sald getirilmiş ve bu münasebetle Belediye sıhhat di- rektğrlüğü kadrosunda bazı yeni nekiller ve tayinler — yapılmıştı Direktör muavinliğine Fatih ser- tabibi Nureddin, Fatih sertabib- liğine Bakırköy sertabibi Naci, Ba- kırköy başhekimliğine doktor Sa- di, Beyoğlu başhekimliğine Sa - riyerden - İrfan getirilmişlerdir. Beyoğlu sertabibi Süküti hıfzis- sıhha müfettişliğine tayin edil - miş, hıfzıssıkha müfettişi doktor Şükrü Kâmil tekaüd - edilmiştir. Hıfmıstıhha Jâboratüvarı direk - törlüğüne de Erzurum hastanesi bakteriyoloğu doktor Halil tayin olunmuştur. SATIŞ İLANI İstanbul birinci icra memurlu - ğundan: Tamamiha (2775) lira kıymet takdir edilen Galatada Arabcami mahallesinde Koruk sokak eski ve yeni 10, 12 No, lu ve altında bir, kahvek dükkânı bülunan — sağlı Ja| Fahri “mağazâsı solu Samur s0-| kağı arkası — Mehmed Hayreddin| ve Mustafa - ve saire hissedarları 'dükkânı ön tarafı Koruk — sokağile mahdut kayden elli yedi metre yir- mibeş santim miktarında - bulunan, apartımanın nisıf hissesi açık art -| fırmaya konmuş olup 6/11/38 tari- hine müsadif pazartesi günü saat| 14 ten 16 ya kadar Yenipostanedeki dairemizde açık arttırma ile satıla- caktır. Arttırma bedeli muhammen kıy- metinin © 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul eoçok arttıranın üze- rine ihalesi yapılacak aksi takdirde enson arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd-| detle temdid edilerek 22/11/38 ta- rihine müsadif sah günü sast 14 'den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılarak sa- tılacaktır. Satış peşin para iledir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin 96 7.5| nisbetinde pey — akçesi vermeleri veya milli bir bankanm - teminat mektabunu hâmil bulunmaları lâ- zımdır. Birikmiş vergilere, beledi- yeye aid tenviriye, — tanzifiye ve tellâliye resimleri vakıf icaresi sa- tış bedelinden tenzil olumur, 20 se- nelik taviz bedeli müşteriye aiddir. 2004 No, lu icra ve iflâs kanımu - mun 126 cı maddesinin 4 üncü fık- rasınca bu gayrimenkul üzerinde darlılarının ve irtifak hakkı gahib- lerinin bu haklarının ve —hususile |ran ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildir - meleri icab eder. Aksi halde hak-| ları tapu sicillile sabit olmadıkça| /#Satış bedelinin paylaşmasından ha- riç kalacakları ve daha fazla malü-| Mat almak istiyenlerin ilân tarihin- | iden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 37/477 No. lu das « iyaya müracsatları ilân olunur. sali arasında en güzel ve ş mobilyalar satan (ESKİ HAYDEN) Yeni BAKER Mağazaları İZiyaret ediniz. SALON; YEMEI İve YATAK ODASI takımlarının İzengin çeşidleri her yerden iyil İşartlar ve ucuz fiyatlarla bulur. cıbındı ıuııu uc kase ılmıhlllı.- -, (4 üncü sahifeden devam) mıiyorlar: Hiçbir gayret ve faali- yet esirgenmemekle beraber Al- | manlar yiyeceklerini tamamile kendileri yetiştiremiyeceklerini resmen kabul etmişlerdir. Buna mukabil fenni vasıtalara müra - cast ederek kısır olan topraktan Bzami derecede mahsul almak i- gin çalışıyorlardı. Fakat ne olsa toprak kısır bir halde bulündukça bu çalışmanın da hududu vardır. İngiliz gazetesinin dediğine göre ise toprağiın mahsul vermek hu- dudu ise artık kendini göstermiş- tir. Onun için ekilen arazinin sa- hası gitgide daralıyor. Buna karşı Almanyanın nüfu - su artmaktadır. 1933 de Alman - yanın nüfusu 66,000,000 iken 037 de 1000000 dan fazla artmıştır. | Bu sene ise Avusturya da malüm | şekilde Almanyaya geçince nüfus daha artmıştır. Halbuki Avustur- ya da yiyeceğini dışarıdan getirti- yardu. Bundan dolayı yiyecek me- selesi Almanya için mühim ol - makta devam ediyar. Yapma olarak petrol, kauçuk ve saire tecrübeleri ise pahalıya mal olmaktadır. Petrol yapmak tecrübesi daha az muvaffakiyet göstermiştir. Yakacak maddelerin temini bun dan dolayı bir meseledir. Herşe- yin motörle, makine ile olduğu bir yerde bu mesele kendini gös- | termektedir. Halk için ucuz oto- mobil yapılmak için faaliyete ge- çilmişti. İki üç sene sonra Alman-| (4 üncü sahifeden devam) mişti. 25 Alman fırkası hududda Çekoslovakyaya girmek için emir bekliyordu. — Fransanın — vaziyeti | bilhassa nazikti. Bir ittifak mua- | hedesile Çekoslevakyaya bağlı bu | lunduğu için, harb takdirinde ona | yardım mecburiyetindeydi. Fran- sız ve İngiliz devlet adamları, esas| Südet arazisinin banı şartlar al- tında Almanyaya terkinden iba - ret olan tekliflerini Praga bildir- diler. Çekaslovakya bunları ka - bul etmekle beraber, seferberlik ilân etti. Bunun üzerine İngiliz Başvekili Çemberlayn âni bir ka- rar verdi: Bir tayyareye binerek, Hitlerle konuşmak üzere Berhtes- gadene gitti. Hitlerin tavrı kat'i | idi: Südetler haklarını kendileri alamazlarsa, onlara silâhla yar - dım edeceğini söylüyordu. Çem- berlayn hemen Londraya gele - rek önce kabinenin diğer azasile, sonra da Daladiye ve Bone ile ko- | nuştu. Sonra yine tayyare ile Al- manyaya giderek bu sefer Go- desbergde Hitlerle yeniden gö - Tüştü. Bu mülâkattan çıkan baş- hca netice şu idi: Hitler görüşme- ler bir neticeye bağlanmadan kı- taatına hareket emri vermiye - | maktadır. Almâanyaniın bilgi ve Demir yada böylece 7,000,000- otomobil yapılmış olacaktır. Bunlar için hep yakacak madde lözı ra en mühim olarak tayyareler | tçin yakacak madde temini selesi gözden hiç uzak tutulma - ve birçok me - fen adamları tarafından elzem şeylerin yerine konm zere bunların yapımı de getirmenin çare: söylenmektedir. Meselâ pek lâ - zam olan Kauçuk bu kabildendir Fakat yapma kauçuk © kadar mas raflı oluyormuş ki tabil olanı al- mak için verilen paranın 6 mis - lini yapma olani vücude getir - mek için sarfetmek Vâzım geli - yormuş. Almanya malüfn olduğu üzere gilâhlanmak — için — varkuvvetile çalışmaktadır. Bu silâhlanmak i- çin işe evvelâ demir lâzım oldu - ğuna göre Almanyanın son sene- lerde sarfettiği demirin miktarı- n gösteren rakamlara göz gezdi- rince şunlar görülüyor: 1932 de 5,000,000 ton demir zm iken 1937 de bu miktar 20 mil- yon ton olmuştur. Almanyanın dahilde —istihsal edilen demiri 1.300,000 tandan 8,500,000 tona çık mıştır. Fakat ayni zamanda ha- ricden getirilen demir miktarı da 3,000,000 tondan - 20,600,000 tona çıkmıştır. Bundan anlaşılıyor ki Almanyanın silâhlanmak için de- mire muhtaç olduğu gibi haricden demir getirtmemek de kabil ol- muyor. bulunduğu SULH PERİSİ cekti. Bu görüşmeyi Alman ta - leblerini anlatan muhtıra ve Da- ladiye ve Bonenin onun arkasın- dan da General Gamelinin Lond- raya seyahatleri ve gerek Fran: da, gerek İngilterede alnan em - t tedbirleri takib etti. Hitler bir taraftan da, Südet işinin / manya için Avrupada son urazi mutalebesini teşkil ettiğini ve Al- manyanın hiçbir zaman yabancı nasyonalistleri - kendi toprağında toplamak niyetinde - olmadığını tasrih etmişti. Fakat mesele el'an muallâkta idi. Karşılıklı mesajlar boyuna gidip geliyordu. Çer layn sön ve kahramanca bir çe - reye başvurdu: Musoliniye mü - racaat etti. Onun tavassulile Hit- ler askerl hazırlıkları tehir etme- yi ve Münihte kendisinin, Muso- lininin, Çemberlayn ve'Daladiye- nin iştirak edecekleri bir konle- ransın toplanmasını — kabul etti, Bu konferans bir gün içinde, Sü- det topraklarının Alman ordusu tarafından nasıl işgal edileceğini kararlaştırdı. Ve 1 ilkteşrin ta - rihinde Alman askerterinin ilk müfrezeleri, Südet mantakasına girdiler. Bu suretle, Almanya ve PFransa arasındaki yedinci harb' ihtimali de bertaraf edilmiş oldu. Bir katil konuşuyor (5 inci sahifeden devam) Müteessir olma, matmazel, de- di. Sizinle ben meşgul olacağım. Babanızın isteğini yerine getir - miye çalışacağım. Yalnız bana ad- resinizi veriniz. Yarın sabah ge- lip sizi göreceğim. — Madölen, Sen Jermen so - kağı, numara 20... Vüdedyorum size... Yarın ge- Teceğim. Sözüme itimad ediniz. Şimdi size bir taksi çağırta - yım, Doğru evinize gidiniz. Kim- sesizsiniz değil mi?, — Hayır!. Bu sözü, kalabalık arasından geçerek yanlarına gelen yaşlıca ve kibar tavırlı bir adam söyle- mişti. — Hayır! Kimsesiz değil... Ben amcasıyım. Kendisine refakat & deceğim ... Dedi. Ve avukatâ hüyiyet va- rakasını gösterdi. Fernand Viejer. — Pekâlâ... O halde matmazeli götürünüz. Yarm gelirim. Alisi için konuşuruz, Viejer, genç kızın kolina girdi. Adliye dairesinden çıktılar. Bü - yük bir pastacıya girdiler, — Kızım, babanız hiç benden bahsetmedi mi?. Çoktanberi biri- birimizi kaybetmiştik. — Hayır! Hiç bahsetmedi. Ha- yatına, ailesine dalr birşey söy - lemedi. Esasen zavallı babacığımı pek az gördüm. — Bundan sonra baban ben o- lacağım. Yarın avukat — gelecek. Resmi muamelenin nasıl yapılaca- ğinı öğreniriz. Sana ismimi vere- ceğim. Babanın arzusu da bu de- ğil mi?. Herkes seni Madölen Vi- ejer diye çağıracak. Artık çalışmak mecburiyetinde kalmıyacaksın. Benim halim ve vaklim yerindedir. — - Dedi ve apartımana geldikleri zaman kapıyı açafı ihtiyar hiz- metçiye geç kızı gösterdi ve gülerek şu sözü söyledi: — Kızım Madölen Viejer... Mantarlı Muşambalar, Storlar| İHkorland) Karyolalar, yünlü pa muklu ve pike yatak örtüleri, İkretonlar; kadileler, tüller veğ İiperdelerin zengin çeşidleri «Ho-| es ve Mütter» İngiliz Fabrika-| İlarının her ende yatak çarşafları| Beyoğla BAKER mağazalarında| er yerden İyi şartlar ve müsaid üatlarla bulacaksınız. ç DTTAĞTRERE TT oN —