23 Ekim 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

23 Ekim 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

vamseer ” EIRSUM H 6—-SON TELGRAF—23 | ci Teyrin 1938 ©K ABERLE Bir Bolulu olomoblli Kendisile alay etmişler İçerenköyde aturan Hayrettin isminde bir genç sokakta kendi - | gile alay eden İl yaşında Satm isminde bir çocuğu ayakkabı ile başından yaralamıştır. Bu yaşta böyle olursa Edirne kapıda Mezarcı Hida - yetin 12 yaşındaki oğlu Ragıp bir oyun yüzünden çıkan kavga ne- ticesinde ayni semtle oturan sey- yar üzümcü 16 yaşında Ahmedi biçakla sağ kolundan yaralamış - tar Evvelâ saka, sonra kavga Beyazıtta Eminpaşa sokağında oturan bakırcı 14 yaşında Tahir oğlu Osman ile arkadaşı - İsmail şakalaşırlarken aralarında çıkan kavga neticesinde biribirini yara- lamışlardır. 13 yaşında bir çocuk yaralandı Şoför Hüseyin Avninin idare - sindeki 3785 numaralı kamyon | Ortaköyden geçmekte iken 13 ya- şında Remzi oğlu Zebura çarpa - | rak başından yaralamıştır. | Makineye İngiltere ve Fransa, Almanya vei RI altında keldı | Şolför Mustafanın — id: esindeki . 2829 numaralı otı il Köprü - | den geçmekte iken Boludan gel - | miş olan Emin oğlu Hasan is - | minde birine çarparak sol baca - | gn kırmıştır. Hasta - ce | hastahanesine kald | davi altına alınmış şoför yakalan- mıştır. Suç üstünde yakalandı| Hülde Şerifin yazıhanesinde | çalışan Bilâl adırida biri çekme- ceye anahtar uydurmak - suretile açarak içindeki paraları çalarken suç üstünde yakalanmıştır. İki etobüs çarpıştı Çatalcaya gitmekte olan şoför Muradın idaresindeki 17 numa- rah otobüs ile Çatalcadan gel - mekte olan şoaför Necdetin idare- sindeki 15 numaralı otobüs Top- kapı haricinde çarpışmışlarsa da nüfusca zaylat olmamıştır. Ayağı kaymış Yeşildirekte İbrahimpaşa so - kağında 13 numaralı evde oturan 45 yaşlarında Sofiya isminde bir kadın dün akşam üzeri Rızapaşa yokuşundan geçmekte iken ayağı kayarak düşmüş ve ayağı kırılmı; verirken : sağ İtalya ile aynı hizaya gelinceye | kadar silâhlanacaklar Paris 23 (A.A.)— Exelsiar yazıyor: Almanya ve İtalyada harb mal- | zemesi imalâtına verilmiş olan hız, Fransız ve İngiliz tesl; ni pek çok geçmiş olduğundan Fransa ile İngiltere, istesinler, istemesinler İtalyan ve Almanlarla ayni hizaya gelmeğe çalışmak mecburiyetinde | dirler, Böyle birşey bu iki memleketin havaf tefevvuk inhisarına ma- likiyet iddiasında bulunamıyacak olan İtalya ve Almanya İle mümkün ve temet € şayan olan teşriki mesalde bulunmalarına hiçbir veçhile halel vermez. Kuvvetler arasındaki müvazenesizliğin ortadan kalkması sulha muzir olmak şöyle dursun, bundan böyle yeni emrivakiler teh- didinden âzade olan Avrupada kıymetli bir emniyet ve itimad unsuru olacaktır. Kanton'un Zabtından Sonra milyon nüfuslu cenubi Çi- N nin merkezi Kanton'un ele geçirilmesinden sonra Çinin yeni merkezi Hankov ve Hankov'u teş- | kil eden üç beldenin 16 kilometre uzaktaki son müdafaa hattı Ja - pön orduları ve Mavi nehirden ilerliyen filotillâsı tarafından ya- rilmiş olduğundan Çin Büküme - tinin son merkezi dahi Honan, Anbvey, Hupeh, ve Hanan eya - letlerile birlikte sukut etmek üze- redir. Kanton'un — sukütile Japonya Çini baştanbaşa kateden ve Çi - nin belkemiği mesabesinde bu - lunan Pekin - Hankov - Kanton hattı bütün heyetile J: eline girmiştir. Çin hükümetinin hâlı elinde kalan yerlerin hariçle muyasa - nların evyork 23 (Hususi) — Yüz | lası kesilmiştir. Kanton'un. Japon! Adliye ve Dahiliye Vekilleri Bir müddettenberi - şehrimizde bulunan Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sekreteri Şükrü Kaya ile Vekiller Heyeti içtimama iştirak | etmek üzere şehrimize gelmiş ©- işn Adliye Vekili Şükrü Saraç - oğlu bu akşamki ekspresle Anka- raya döneceklerdir. Başvekil Celâl Bayarla Meclis Reisi Abdülhalik Renda birkaç gün daha şehrimizde kalacaklar - | dir. sile bu mıntakadaki İngiliz ve A- merikan iktısadi menfaatlerini tehlikeye düşürmemek yet büş bir dikkat ile takib e- dilmekte ve Japon makamatının hattı hareketi tetkik olunmak - tadır. Diğer taraftan bugün gelen har berlere göre Japonlar Hankeu - nun 40 kilemetze şarkında Oçenti işgal ettiler. 27 Japon tayyaresi Liyoyamino garmı bombardıman Baş,Diş, Nezle,Grip Romatizma nevralji,kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser W Ellicabında günde üç kaşe | Spor işlerimiz | abilir.RE N Şübheli bir. ölüm Ma- yarın aris 23 (Hususi) — Çek Pat tekrar kat'i olarak başlana- Bu defaki müzakerelere mehafilinde ehemmi - yet verilmektedir. Çünkü bir an- | laşma olamadığı takdirde Macar- | ların harekete gi kulmaktadır Bükreş 23 (Husüsi) — Bütün Rumen gazeteleri - Macaristanm ziyetini proteslo ediyor. Rü - tenler, Rumen gazetelerine tel - graflar çekerek kendilerinin Ma- caristana iadesine meydan veril- memesini istemişlerdir. Berlin 28 (A.A.)— Bir İsviçre | güzetesine nazaran Berlin ile Var şOva arasında Karpatlaraltı Rus- onya ile Macaristan işterek bir hudud vü- cude getirilmesi için aktedilmiş olan itilâf hakkında burada şim- diye kadar hiçbir şey tereşşüh et- memiştir. İyi malümat almakta olan me- hafil, Almanyanın Macaristana Karpatlaraltı Rusyasını terketme ğe Çekoslovakyayı icbar - etmek için Varşova ile itilâf etmiş ol - masına ihtimal vermemektedir- dir. Almanya, önümüzdeki nafte i- çinde bu bapta cereyan edecek o lan müzakerelerin bir neticeye ik- tiran edeceğini ümid etmekte ise | de iki taraftan herhangi biri üze- rinde bir güna tazyikte bulurmak niyetinde değildir. lerinden kör | Şehrimizin Etrafındaki Çirkinlikler (1 inci sahifeden devam) zaralarla karşılaşmakta, Kuruçeş- mede bulunan kömür depoları, Yenikapı ile Kumkapı arasındaki teneke evler, Yedikuledeki Balık- h Rum hastanesinin — civarında mevcud ahşab binalar İstanbulu ilk görenler — üzerinde iyi intiba bırakmamaktadır. Nafıa Vekü tinin — Yenikapı ile Ahırkapı ve Kumkapı civarındaki teneke ev - | leri örtadan kaldırmak üzere faa- liyete geçmiş olduğunu yazmış - tık Vekâlet İstanbul belediyesi - nin Yedikuledeki Balıklı Rum has- tanesinin civarında bulunan ev- lerin de haritalarını istemiştir. Hastanenin etrafındaki evler is- timlâk edilerek yıkılacak ve ci- var tanzim ve güzel bir şekle s0- kulacaktır. Şehre giren yollar da en kısa zamanda tamamlanacak ve İstan- bula dört taraftangiren turistlere | şehrin güzelliklerini görmek im - | kânları hazırlanacaktır. Londra ile İstanbul arasındaki asfalt yolun ikmal edilmesi Flor- ya plâjlarının kıymmetini bir kat daha artıracağından, Florya mo- dern şekle sokulacak, İstanbuldan Balkanlara doğru otomobil seya - hatine çıkanlar Floryaya uğrı bilecekleri gibi Londra yolile İs- tanbula gelenlerin Floryada bir | müddet tevakkufları, plâjlardan istifade etmeleri de temin oluna- caktır. (1 inci sahifeden devam) Teşkilâtin umum müdürlü; ne getirilen — Tümgeneral Cemil Tahir, spor sistemimizde — esaslı değişiklik yapacaktır. Kulüblerde ve kulüblerin yapacakları hususi, | lik ve temsili müsabakalarda oto- rite tesis edecektir. Yeni teşkilâtm muhtelif mın - takalarda şubeleri bulunacak ve bunlar da pek yakında faaliyete | geçecektir. Müddeiumumilik - yapılan bir Ahbar üzerine şüpheli bir ölüm vak'asının tahkikatına elkoymuş- tur. İhbara göre Beyoğlunda oturan Rezvenik isminde bir kadın bir erkekten kazandığı gayrimeşru bir çocuğu düşürmüş, akrabaları tarafından Fransız hastanesinde tedavi altına alınmış olan kadın da birkaç gün sonra ölmüş ve gö- mülmüştür. Vaki ihbar üzerine kadının cesedi mezardan çıkarı- larak morga nakledilmiştir. | na gelince Budapeşte, bu hususta | rek bir Polonya - Macar hududu | görüşmek maksadile bütün kaza- | ta olduklarını görmüşler ve bu | iki afacanı yakalamışlardır. |Çek - Macar müzake- relerine başlanıyor Budapeşte 23 (A.A.)— Dün Ma- | caristanın Prag sefirine tevdi & dilmiş olan mukabil Çekoslovak tekliflerinin Macaristan tarafın - dan taleb olunan 12,540 kilomet- roya mukabil takriben 10000 ki- lometro arazinin terkini natık ol- duğu zannedilmektedir. Şu halde tekliflerle mukabil teklifler yek- ine yaklaşmaktadır. Ve ha- htilâf sadece bir iki ka- saba hakkındadır. Müşterek Macar - Leh hududu- nikbinliğini muhafaza etmektedir. Diğer taraftan bu meselenin âci- den halli muktezi olmadığı ilâve olunmaktadır. LEHİSTAN ISRAR EDİYOR Varşova 23 (AA.)— Yarı res- mi İskara ajansı tarafından neş- redilen ve telkin neticesinde ya - zıldığı hissini veren bir makale- de şöyle denilmektedir: «Polonyanın, kendisine emni - yet verecek ve komşularile Mus- Jihane toşriki ihdasına matuf faaliyetine sanu- na kadar devam etmeğe karar ver- diğinin bazı başvekâletlerce an - Taşılması lâzımdır.» İskara ajansı netlce olarak şöy- le demektedir. «Çekoslovak buhramının derhal halledilmesi lâzımdır. Alâkadar memleketlerin daha çok bekle - Talebeye Yurdumuz Tanıtılacak (1 inci sahileden devam) den bir heyet yakın yurd tetkik - leri kılavuzu hazırlamışlardır. Bu kılavuz bastırılarak bütün okullara dağıtılmış bulunmakta - dır. Kılavuzda yazılı bilgilerin ye- ni ders yılı içinde tatbik işlerini larda öğretmenlerin ve bölge is - | pekterlerinin iştirâklerile toplan- tılar yapılmıştır. Toplantıda ya - kın yürd tetkikleri / kılavuzunun tatbiki işi görüşülmüş, ayni za - manda bu tatbikatı kolaylaştır - mak maksadile çalışma plânları vücude getirilmeğe karar veril - miştir. Her okuül öğretmeni yıllık ça- hışma ve ders plânlarına göre ya- kın yürd tetkiki yapacağı ayları ve görülmesi icabeden anıt ve di- iğer değerli eserleri sırasile kay- edeceklerdir. Yakın yurd tetkiklerinin tale - benin yurdu tanıma bakımından büyük bir ehemmiyeti olduğun - dan kusursuz olazak - başarılması | Inkiliz için çalışılacaktır. Üüi Tokmak Hırsızları (1 inci sahifeden devam) ve Kurtuluşta birçok apartıman kapılarının tokmakları çalınmak- ta ve bir türlü bu tokmak hırsız- lari bulunamamakta idi. Nihayet Pangaltı polis merkezi tarafın - dan alınen sıkı tedbirler sayesin- de tokmak hırsızları şu suüretle yakalanmışlardır. Dün gece devriye gezmekle o- lan polis memurları Kodaman caddesinde iki küçük — çocuğun Hayat apartımanı kapısının tok - maklarını sökmek için uğraşmak- Feriköyde Savaş sokağında 72 numaralı evde oturan Jözef oğlu 11 yaşında Platon le Kurtuluşta IT numaralı Malakoto apartı - manında oturan Jozef oğlu 12 ya- şında Semoil isminde olan bu ço- cuklar Şişli, Osmanbey ve Kurtu- Tuşta müuhtelif tarihlerde birçok apartıman kapılarının tokmakla- rını çalarak seyyar Teblebicilere sattıklarını itiraf etmişlerdir. A FOZAYL Her iki yaramaz tanzim olunan evraklarile birlikte adliyeye ve- rilmişlerdir. Filistin süküna kavuşacak mı? (1 inci sahifeden devam) Filistinin tak- siminden vazgeçmiye mecbur bi- rakmıştı Yeni karı göre, evvek Filistine yerleştirilmiş olan 400 bin| Yahudiden başka | muhacir kabul edilmiyecek ve bu suretle | İngiltere Filistine 400 bin Yahu- ) inin yerleştirilmesile hükümetinin burada bir Yahu yürdü. tesisi hakkında U Harb esnasında vermiş alduğu va di ifa etmiş olduğunu yazıyorlardı. Filistin bir Arab yurdu olarak | kalacak ve Yahudi muhaciri an- | cak bir ekalliyet teşkil edecektir. | Filistin parlâmentosuna Arab- | larla Yahudiler, nüfusları nisbe- tinde meb'us göndereceklerine aran, memleketin hâkim ekse- ti daima Arab kalacaktır. Şu kadar var ki İngiliz kabinesi İleride Filisi tatbik edeceği si- yasetin esaslarını kararlaştırmak- la beraber bu kararlarına yesmi | bir şekil verip ilâna lüzum gör - memiştir. Bununla Arab çeteleri karşısmda müsaadekârlıkta bu- lunmuş görünmek istememiştir. Bunun için İngiltere Filistin - deki heyecan ve galeyan sükünet bulup tabii ahval avdet edinciye kadar askeri harekâta devam et- meğe karar vermiştir. Fakat İngiltere, Arab davası le- hine esaslı davalarda bulunma - dıkça ve Filistinde tatbik edile- cek müstakbel idare hakkında tatminkâr bir cevab verilmedikçe Arab mücahidleri mukavemetle- rine devam eyliyeceklerdir. cak İngiltereden kuvvetli alındığı takdirde Filis- kavuşabilecektir. ÇARPIŞMALAR SÜRÜYOR Londra 23 — Kudüsten bildi - rildiğine göre İngiliz askerle eski Kudüste ve Yafada devam etmişlerdir. Bütün gece ve sabah çarpışmalar olmuştur. 3 kişi ölmüştür. İçlerinde bir İngiliz askeri vardır. Yaralıların miktarı goktur. Nablis civarında Arab çeti inşe kolu ile çarpışmıştır. İht ciler bırakmışlardı çenee kadınları (8 inci sahifeden devam) n tecrübeleri. Kadm- İngiltere bir pilotları da cephede vazile görür. 9. — Umumi nakliyat. «Hülâsa, kadınlar her vazifeyi yapabilirler. Yalnız - onları vüşe sevketmemek, ağır hizmet - Terde kullanmamak iktiza eder. «Harp vukuunda - kadınlardan hizmet bekliyen hükümet onları tayyareciliğe alıştırmalıdır. «Kadınlar korkak değildir. Va- tana hizmet uğrunda her türlü fe- dakârlığı ihtiyare bazırdır.... Bazı semtlere Su verilmiyecek Islah ve takviye ameliyesi mü- nasebetile bu akşam saat 21 de yarın sabah saat sekize kadar Kuşdili köprüsünden başlamak ü- zere Göztepe, Erenköy, Bostancı ve havalisine Elmalı suyu veril - miyecektir. z Barut Gücü sahasında yapılacak maçlar 1 — Barutgücü - Demirspor A takımları arasında Bakırköy Hal- kevinin tertip ettiği 19 Mayıs kupasının finali saat 13 de. 2 — Barutgücü - Beşiktaş Boz- kurt B takımları saat 13 te. — * 3 — Barutgücü - Beşiktaş Boz: kurt Genç takımları saat - 10,30 da, 4 — Bakırköy Rum A ve Bia- kımları saat 9 da. İstanbul İthalât Gümrüğünden aldığımız 3097 beyanname numa- ralı ve 5/7/37 tarihli ve 97888 ymak buz numaralı ve yine 3098 beyan-| name numaralı ve 9/7/37 tarih ve 99113 makbuz numaralı iki güm- tük depozito makbuzunu zayi ey- lediğimizden yenisini alacağımız- dan bükmü almadığımı ilân ede- rim 44 Eheyan Haçadoryan | tarafından gönderilmiş birçok ta | sonra Markiz tecdidi, münasebat TiYATRÖ (3 inei sahifemizden devam) — | iyi bir le Çamurda bir Zam | göraüm Vodvilin mevzuu şöyle edilebilir: f Ruhunu bütün safiyetile ede - biyata bağlamış, her ayni zamanda züppe şairliği a - deta marazi bir hali almış olan | Necmettin Ziya, Beyoğlunda, bir barda, Sara adında bir kadınla ta- nışıyar. Bu kadının, ayni zaman - da, evli bir banka direktörile de münasebeti vardır. Banka direk- törü Nasuhi, kendi maiyetinde çahşan «muhasebeci Mahmut & fendi> nin adını kullanarak Sa- ra ile münasebette bulunmakta - dır. Birgün, Necmettin Ziya bunu haber alır. Kadına darılır, üzere iken, kadin tevil eder. » suhiyi babası diye tanıtır. Baba- sının bir sultanla, gayet şafrane bir aşk macerası yaşamış olduğu- vu ve kendisinin o sultandan dün- yaya geldiğini söyler; bu Ziyaya kuvvetli bir raman mevzuu ka - zandırmıştır. -Remanın — ismini «Çamurda Bir Zambak» kor ve e- Tinden hiç bırakmadığn delterine; vak'a devam ederken — ifhamımı «kayıte etmektedir. Ziya Nasuhi- nin evine gider, karısile tanışır, sultan hikâyesini anlatır. Sarayı evlât olurak evine almasını söyler, kadın inanır, razı olur. Nesuhinin bütün telâş ve isra - rına rağmen Sara eve getirilir. Burada Nesuhile karçılaşır, Açı - kının muhasebeci Mahmut efendi olmayıp banka direktörü Nasuhi olduğunu anlar, — Nasuhinin süt dayısı olan hakiki Mahmut di ile de burada yüzyüze gelir. Mahmut efendi isminin bu şe- kilde kullanılmasına fena halde sinirlenir. — Adını — kullanam hülâsa | şeye inanan, MAR (5 inci sahifeden devam) | açmıya karar verdiler. İçerisinden | şunlar çıktı: 1. — Altı mühürlü bir kutu içe- risind eüç paket, Paketlerin birin-| de 10 gram süblime, diğerinde 20 gram zaç, üçüncüsünde de kireç- lenmiş zaç; 2. — Berrak bir su dolu ve di- binde beyaz tortular bulunan kü- çük bir şişe; 3 — Küçük bir porselen küse içerisinde afyon macunu, 4 — Bir paket toz. Üzerinde: «Kadınların aybaşlarında fazla kan zayi etmemeleri için...» yazılı. Doktor Maro, bunun ayva çiçe- Bi tozu ve kurumuş ayva çekirde- ği olduğunu söylemiştir. Memurların ilk işi bunları mi tehassıslara gönderip tahlil etti: mek oldu. Mütehassısların — ver- dikleri rapor aynen şudur: «Şövalye Sen Krua'nın evinde bulunan çekmecede tozlar ve su- Tar müthiş bir zehirdir, İnsanı âni- de öldürür ve hiç te eser bırak- maz.... İşte şövalyenin metresine bırak- tığı hediye bu idi. Acaba ölümün- den sonra sevdiği kadının da ya- şamamasını mı istiyordu? Yoksa intikam almak için mi böyle yap- tt... Sen Krua'nın evinde, Markiz mektup bulundu. Bu mektuplar, şövalyenin Bastiyden - çıktıktan ettiğinden şüphe bırakmadı. Markiz mektuplarının birinde: *«Artık senin kıskançlıklarına ta- hammülüm kalmadı. Kendimi öl- dürmeye karar verdim. Bana ver- diğin zehiri, Ekizil'in tertibi olan ©o müthiş zerihi alacağım. Fakat ölmezden evvel sizi son defa bir daha görmek, veda etmek iste- rim...» diyordu. Anlaşılan son zamanlarda eski — mubabbetleri kaybolmuştu. Sen Krua, Markizi, bir delikanlı ile münasebatta bu- Junmakla itham ediyordu. Markiz | ise bunun aslı olmadığını söylü- yordu. Halbuki evinde bulunan kâğıtlar arasında çıkan mektup- Jardan şövalyenin kıskanmakta haklı olduğu ve Markizin o deli- kanlı ile münasebatta bulund!ğu anlaşılıyordu. Binaenaleyh Sen Krua'nın o çekmeceyi Markizclen intikam almak için bıraktığı ba- kiye, o mektubu dâ kasden yaz- meydana çıkarmak mül lemesini | âdam olan Mahmut & resiz kabul eder. Zif laşırlar. Kendisine rettiklerini tekrarlafı f darbe ile fena hald€ şar, köprürür.. Nihaği kikati anlatır. vaş çözül Bu vodvilin çok İt sasıdır. Birçok entel insanı son perdenili 5 kadar sürükliyen bif ve heyecanlı noktalafi Dekorun sadeliğint ser, güzel ve işlek 09 tan kalıba giren ve t0 yetini «kemâle, çrdil tuğrul 'nin şal Ş Ziya rolünda başh böfi siyet ve bambaşka bİK hiyenin hâkimiydi. Nasuhi rolünde VE sebeci Mahmut efendi, Mehmet Ali, Sara daktilo kız rolünde biri birer ayrı şahsiy€li kiyetle yaşattılar Netuhinin kanaı *0 4, arkadaşı rolünde V Difs olmak itibarile Ü Temsil esnasında, noksanlar ve aksaklifi çarpıyorsa da, bunlafi tevazi Kakat ciddi teşekkülünde k: cak kadar ehen dir Bize yeni bir ciddi BŞ da sebat ile ilerlemi bize düşen vazife olu * K i Z dığına hükmetmek Şi Markiz, şövalyenli (Ş çekmece hâdisesini İ hemen kıymetli eşyi larına aldı, Belçika) Zabıta, Şoseyi yal ya çekti. Serseri herif? mediğini söyledi. Bi işkence yapılmasına F3 di. Soşeyi çarmıha gö ri çekmiye başladılar. namadı: — Söyliyeceğim, yeceğim... Dedi. Ve bütün Markizin kardeşini # diklerini olduğu gibi Şosey, mahkeme İf meydanında idam © (Dış politicad ğine güre, Bek, Macaristanın Romafiğ car ekalliyeti üzerli! iddiadan vazgeçmi let arasında bir dos lesi akdetmesini Romanya Kralının bule imale edilebildiğiğ lidir. Çünkü Karol itimad edemiyor. Yi beri Macar büyük garanti olan F sisteminin yıkıldığı caristanın kuvvetlef dim etmiye hazır Fakat bu Macar * & son sözü söyliyecek © Almanya olduğu dır. Bunu bildikleri ler, Slovaklar ve BÜf yerlerden yardım çalışıp da vakit Müussoliniyi bile £ bir tealizm ile B temine çalışıyorları Bulana Ayvansaray marah manav dül kâğıdı içinde saklabt'i kuntoratosu, sıhıhal ) | ünvan teskeremi, vergisi makbuzlark İ derleri müesseşesittÜ makbuzları kaybö lan adresime getirfü ra mükâfat v dirde yenilerizi $ zayilerin hükmü A