28 Nisan 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

28 Nisan 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Okullar —— Arasında Yarınki Maçlar Şeref Stadında Futbol, Kız ve Kabataş Liseleri Sahasında Voleybol.. İstanbul okulları spor - bölgesi futbol ve Voleybol maçlarına ya- rın devam edilecektir. Okullar spor bölgesi Genel Sek- reterliği tarafından yarınki maç- lar gu suretle tanzim e dölmişci: ŞEREF STABINDA Saha doktoru: Tacettin (İstan- bul erkek lisesi doktoru). Saha komiseri: Ziya Koplu Vefa - Pertevniyal liseleri, Sa at 14,30 Hakem: Top. İstanbul lisesi - Yüce Ülkü H sesi. Saat 15,40. Hakem: Ahmet Adem Gökdüm, Haydarpaşa lisesi - Hayrıye h- vesi, Saat 16,50, Hakem: Feridun Kılıç VOLEYBOL (Kızlar) İstanbul kex lisesi sahasında Saha doktoru: Celil Emler. Saha komiseri Hidayet Atakul, Halit Refik Ocman Erenköy lisesi - Kandilli lisesi. Saat 15. Hakem: Hayri Ragıp Yalım. İstanbul lisesi - İnönü lisesi. Sa- at 16 5 Hakem: Ferhat Acarkan. Çamlıca Jisesi - Şişli Terakki Ni- sesi. Saat 11. Hakem: Hayri Ragıp Yalım. VOLEYBOL (Erkekler) Kabataş lisesi sahalarında Saha doktoru: Osman Milhat. Saha komiseri: Hami Saver. Darüşşafaka lisesi - Boğaziçi li- sesk Saat M. Hakem: Ferhat Acarkan. Haydarpaşa lisesi - Işık lis at 4 Hakem: Selim Duru. Birinci futbal maçının yan ha- kemlerini İstanbul - Yüce Ülkü. - kinci maçın Hayriye - Haydarpaşa, üncü maçın Vefa - Pertevniyai hiseleri gö ektir. Şeref stadında dühuliye her yer için (10) kuruştur. Memlekette “Son Telgraf,, izmir Fuarı Pek Muhteşem Olacak Milli Şef İsmet İnönünden Bu Se- nekiFuarıAçmalarıRicaEdilecek İzmir 28 (Son Telgraf)— İzmir fuanı bazırlıklarına ehemmiyetle devam edilmektedir. Belediye ve fuar komitesi reisi Dr. Behçer Uz, bu hafta sonunda Ankaraya gi - decek, belediye ve fuar işleri için muhtelif makamlar nezdinde te- şebbüslerde Ddulunacaktır. Bele- diye reisi, Cumhurreisimiz ve Mil- Ni Şefimiz İsmet İnönü'nü de zi- yaret ederek bu seneki fuarı açe Malarını rica edecek ve İzmirlile- rİn saygı ve sevgilerini sunacaktır. Fuarda inşa edilmekte olan bü- yük sergi sarayı, bu seneki fuarın Muazzam ve mühteşem bir eseri şaklint alacaktır. Hazırlanan pll- na göre sergi sarayıma ön cep - besi, fevkalâde güzeldir. Bu seneki fuarın dahili turizmi da geniş mikyasta yapılmaktadır. Devlet Demiryolları, fuar ziyarct- çileri ve teşhir eşyası için yüzde T5 nisbetinde tenzilât kabul etmiştir. Denizyolları idaresi de yüzde 50 tenzilât yapacaktır. Fransa, Yuna- nistan, İtalya ve Bulgaristan de- miryollarında da yüzde 25-50 nis- Bir Yahudi Kızı Daha İhtida Ediyor İzmir 28 (Son Telgraf) — İzmi- rin Namazgâh mahallesinde otu- ran Müsevi Salamon kızı 17 ya « şında Meryem, vilâyete istida il Müracaat ederek islâm dinini ka- bul edeceğini bildirmiş, —istidası müftülüğe havale edilmiştir. Meryem, seviştiği Konyalı Ah- med adında bir gençle evlenmek maksadile ihtida etmektedir. ZAYİ 2060 numaralı arabacı ehliyet namemi zayi ettim. Venisini çı - kartacağımdan - eskısinin hükmü betinde tenzilât yapılması muva- fık görüldüğü, fuar komitesine bil-, dirilmiştir. a Kültürparktaki sıhhat müzesi, bu sene tevsi edilecektir. İnşa edilmekte olan inkılâb mü- zesi ile ziraat müzesinin dekaras- yon ve tanzimi işlerine başlan - mıştır. Fuar sahasında her git (150) işçi çalışmaktadır. (2500) ki- şi alacak büyüklükte bir açık ho- va tiyatrosu da inşa edilmekted r. Bu seneki fuar, geçen seneler fu- arlarından çok mükemmel ve par- Jak olacaktır. İzmirde Çocuk Bayramı İzmir (Son Telgraf) — Milli hakimiyet ve çocuk bayramı İz- mirde coşkun tezahüratla kutlu- | danmıştır. Çocuklar ve halk sa - bahleyin Kültürparkta, öğleden sonra Cumhuriyet meydanında Atatürk beykeli önünde toplan - maşlardır. Hatibler tarafından nu- tuklar irad edilmiş, çocuklar muh- telif oyunlar oynamışlardır. Ya - pılan geçid resmile törene — son verilmiştir. Yulfarıdaki — resim, bayramdan bir intıbadır. ... Bir Katil Hastahaneden Kaçtı Manisa 27 (Son Telgraf)— Ma- nisada karısını öldürdüğü için 20 sene, 6 ay hapse mahküm Süley - man Zebel adında biri, hastalana- rak nakledildiği memleket has - tahanesindeki mahkümlar koğu - şundan kaçmıştır. Zabeta, firariyi yakalamak için lâzım gelen ted- birleri almıştır. ZAYİ Galatasaray lisesinden evvelce almış okluğum vesikayı zayi et - 'tim Yenisini çıkaracağımdan es - Potemkin'in Ankara liyareti (1 inci sahifeden devem) ancak me gibi şartlarla müdafsa ve müdahaleyi kabul edebirer ği ana batlar halinde Avrupa mat buatına aksetmişti. Bu ava batların alâkalandırdığı mevzular arasında Sovyet Ki ya - Romanya, Sevyet Rusy. Polonya — münasebetleri — olduğu kadar Balkanların ve Balkan hir- liğinin Sovyet Rusya ile olan vazi- yetleri de vardır. Bilhassa cenubu şarki — sulhunun — yegine em- niyet veayni zsamanda da- ima zaler anahtarı — mesa - besinde olan Boğuzları — mut- hak hekimiyeti altında bulundu- ran Cumhuriyet — Türkiyesmnin Sovyet Rusyayı halihezır ve müs- takbel kararlarında ne dercer bü- yük bir ehemmiyetle alâkalandır. dığı aşiklrdır. Ayni zamanda ve ayrıca kuv- vetli bir Balkan birliğinin Sov - | yet Rusyayı yakından alâkadar edeceği de şüpbesizdir. Bunun - | çindir ki, en kara ve İstiklâ! savaşı içinde bütün bir busumet dünyaı ile çarpıştığımız günler — içinde boşlıyan ve her gün biraz daha kuvvelli bir inkişaf merhalesi i- çinde hız alan Türkiye - Sovyet Rusya dostluğunun mes'nd tecelji ve tezahürleri arasında Bay Po - temkin'in Ankaraya vaki olan zi- yaretini aacak sulh yolunda dal- ma meşhud olan müşterek mesa- | imizin yeni ve hayırlı bir nişancsi sayabiliriz. Ankarada sıcak ve samimi bir büsnükabul göreceği şüphesiz e- lan Sevyet mümestilinin Cumhu- riyet rlesli ile yapacağı mülâkat- lar bir kere daha Türkiye - Sov. yet Rusya dostlüğunu sağlamak- la kalmıyacak herhalde — Aössa sulbunun muhalazası için bizatihi ümil ve muharrik bir kudret olu- aEömun eserlerini de verecektir. — istanbul 4 üncü Yera memurk | Bğundan: Galatada —Bitpazarında paşa akaretlerinde mukim Hidayet Sokrat Askitoğluna bir çıkın içinde iki adet elmas taşlı küpe, bir çift incili küpe ve bir İncili ço- €uk nazarlığı ve iki adet elmas taşlı yüzüğü rehin bırakarak ak miş olduğunuz 370 |ranın temini tahsili için dairemizden alacak » hnin rehinin parava çevrilmesi yolile açtığı icra takibinde nam- mıza gönderilen ödeme emri yu - karıdaki adresi terk etmenizden dolayı tebliğ — edilememiştir. Ve merci — hükimliğince işbu ödeme emrinin bir ay müddetle ve bir gazete ile iünen tebliğine karar verilmiş olduğundan işbu ilân ta- rihinden itfbaren bir ay zarfında borcu ödemeniz ve takib talebine karşı bir itirazınız varsa yine bu müddet içinde bildirmeniz ve bu müddet zarfında itiraz etmez ve bu borcu ödemez iseniz rehinin satılacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere jlân olumur. 38/2569 tanbul asliye 4 üncü hukuk mahkemesinden: İstanbul vilâyeti — delterdarlığı vekili tarafından İzmirde birines kordonda 460 No. da Bulgar kutsi oğlu — biraderler — tütün — şir - keti — şeriklerinden — Kostan - tin Kutsi oğlu ile aleyh - lerine 938/1041 No, ile açılan da- vanın yapılan — muhakemesinde: Müddesaleyhlere İlânen yemin da- vetiyesi gönrderildiğ! halde mah- kemeye gelmemişler ve mazeret - lerinden de haberdar etmemişler dir. Binaena'eyh; usulün 397 incl maddesi mucibince müddeaaleyi-. lerin yeminden kaçınmış ve ye - min edecekleri vakıalarında ga - bit olmuş sayılmasına ve ancak bu kararın kendilerine tobliğ gü- nünden Hibaren sekiz gün içinde arzuhal ile yemin edeceklerini be- yan eylemelerine ve işbu tebli - Hin de eskisi gibi lânen yapılmar sına ve kendilerine yirmi gün mühlet verilmesine ve muhake - mentn 29/5/939 günü sant 15 e ta- müddesaleyhlerin ilân gününden yukarda isim ve adresleri yazılı müddeaaleybin ilân — gününden Hibaren yirmi gün zarfında mah- kemeye müracaatla yemin ede - Galip hissedar ve ceklerini beyan etmeieri ilân olu- Muhiddin Üstündağ'ıni Tecziyesi İstendi Ankarada, Dördüncü Temiz Ceza Mahkemesi| Dün İstanbuldaki Şahitlerin İfadeleri Okundu * Otobüs yolsuzluğu, asri mhezar- fık ve Sürpagop mezarlığı dava- larına dün Ankarada temyiz 4 ün- Cü ceza mahkemesinde devam ©- lunmuş evvelâ asri mezarlık da - vasında müddelvmumi esas hak- kında iddianamesini okumuştur. Bu iddianame ile eski vali - ve belediye reisi Muhiddin Üstündağ ile arkadaşlarının cezalandırı! - maları istenmiştir. Buna karşı Muhiddin Üstünde- , Bin avukatı Kenan Ömer ile diğer suçlular müdafaalarını yapmış - lardır. Bilâhsre bakilan ol sında da evvelâ, İs tahidlerin ) ve bitaraf rek ifa- İngilterenin Milyon Askeri Var | terede mecburi askerlik kanunu: (1 inci sahifeden devam) göstermek için arzu ettik. Hitler- in Rayhştağda söyliyeceği nut - kun muhteviyatı. hakkında bize hiçbir mulümat verilmemiştir. Biz sadece tedbirlerimizi alıyoruz ve bu tedbirlerimizin Hitler'in nut- | ku ile alâka ve münasebeti yok- tur, Bunu bütün dünyanın böy - | Tece bilmesi Vizımdır. Evvelce hükümet, gönüllü siz- teminin memleket ihtiyacına kâfi gelcceği kanaatinde idi. Fakat hâ- diseler öyle sür'atle değişti ki, ye- mü şartlar karşısında yeni karar - lar vermek mecburiyetinde kal- dık, Lehistana, Yunanistana ve Romanyaya verdiğimiz teminatın eri olduğumuzu İsbat edeceğiz. Maksadımız harbe mâni olmaktır. Bunun için de son neferimize ka- dar mukavemet azminde bulunu- yoruz. Muhalefet işçi ve liberal parti - leri medburi askerilk projesinin reddedilerek, gönüllü — usulünün idamesi hakkında bir takrir ver - mişlerdir. Bu takrir 143 reye mu- kabil 380 reyle reddedilmiştir. KANUN PROJESİ KABUL EDİLDİ Londra 28 (Husus)— Hüküme- tin mecburi askerlik hakkında ka- maraya verdiği kanun projesi 145 muhalife karşı 376 reyle kabul e- dilmiştir. Kanun moclisten çıktıktan bir kaç gün sonra neşredilecek ve derhal tatbik mevkiine konula - | caktır. Lardlar kamarası da, kanun le- hinde söz alan birçok hatibleri dinledikten sonra, el kaldırmak suretile lâyihayı kabul etmiştir. AMERİKA MEMNU N Vaşington 28 (Hususi)— İngil- olarak bir mektubu — malikemeye vermiştir. Mahkeme, İstanbuld> bulunamıyan bir kısım şahidlerin adresleri bulunarak ifadelerinin yine İs - tanbulda alınmasını ve muhake - menin 25 mayısa bırakılmasını ka- rarlaştırmıştır. Öğleden sonra başlanan Sürpa- gop mezarlığı davasına da Mu - hiddin Üüstündağ hâdiseyi an - latmış ve sulhun icrasını Dahiliye Vekâletinin istediğini kaydederek © zamanki vekil Şükrü Kayanın bir şifre telgrafını - okumuştur. Bunda Ermeni cemastinin ha - kemlik etmesi için kendisine mü- racaat ettikleri yazılı 'di. Neticede bu muhakeme de müd-| delumüminin evrak: tetkik etme- in mayısın 25 ine talik olun - Şimdi 7 nun kabulü Amerikan siyasi me- hafilinde büyük bir menuniyet u- yandırmıştır. — İngilterenin - artık Münih politikasımı tamamile ter- ketmiş olduğu kanâaati vardır. İn- gilterenin yeni kararı, küçük dev- letlerin Landraya kargı olan iti - madını artıracaktır. Ayni mehafll, Ruzvelt'in mesajı ile İngilterenin kararı arasında bir mükarenet görmektedirler. ALMANLAR ASABİ Berlin 28 (Husuşi)— Gazeteler, | İngilterenin şon kararına — karşı | soğukkanlı görünmekle beraber, bu kararın ehemmiyetlini sakla - mamaktadırlar. Ancak İngilterede mecburi askerliğin bu kadar ça - | buk tahakkük ettirilebileceği zan | edilmiyordu. Kanunun - dahilde mühim mukavemetlere uğrıya - cağı ümid olunuyordu. Gazetelere göre, her millet kendi müdafaa - S1 için her türlü tedbiri almakta serbesttir. Fakat İngilterenin bu san tedbirinde Almanyayı çem - berleme maksadı daha aşikâr bir şekilde görünmektedir. YEDİ MİLYON ASKER lerin neşriyatına göre, İngiliz or- dusunun vaziyeti şudur: Haliha - zarda bir buçuk milyon ihtiyat as- ker vardır, 18 ile 50 yaş arasındaki ihtiyat kuvvetleri üç buçuk mil- yondur. Seferber edilecek bütün kuvvetlerin yekönu yedi milyon tutmak'adır. Hitler Beklenen Cevabını ( inci sahifeden devam) GÖBELSİN BİR YAZISI Berlir. 28 (A.A.) — Alman pro- paganda Nazırı Gübelse, — «siyasi nezaket hakkında birkoç söz> beş-| liği altında «Völkiseher Beobachı- ler: gazetesine yazdığı bir maka- Tede İngiliz matbuatının İngiltere büyük elçisi Henderson'un Ber - line avdeti münasebetile yaptık- ları neşriyatı mevzuu bahsediyor ve diyor ki: Bu yazıların mahiyetini tebarüz ettirmek iç'n başlıca Londra gaze-, telerinin başlıklarım ele alalım ve bir an için bu başlıkları İngitere aleyhine çevirerek Alman gaze - telerinde neşredelim. Meselâ Völkiseher - Beabachter göyle yazmış oluyor: - «Almanya si Londraya kat' emir- lerle gitti. Londra teklifimizi ka- | bul etmeli ve derhal suihu muha- fazaya karar vermiş — olduğunun delillerini göstermelidir.» Nazırına da eğer İngiltere bilfiil | teminat vermedikçe Almanya ctz-| ri tedbirlerinde devam edecektir. Almanya İngiltere siyasetinin ta- mamile değişeceğine duir tatmin edici deliller ister. Ve delil olarak da meselâ şun- ları ister: Filistindeki İngiliz kuv- Veriyor | vetlerinin — derhal geri Almanya aleyhindeki buat neşriyatınm — durdi İngilterenin silâhlanması İ men ciddi tedbirlere tevemi | dilmesi ve saire, ve sağre-. Şunu itiraf etmek Tazındf j Alman matbuatı bayle nEfPİ yaparsa İngiliz gazeteleri BÜ rurlar ve haklı olarak böyl reket büyük devletler “mutad değildir. Böyle bir B küstahlıktır. Almanya İ nin himaye idaresi altında P muyor. İngilizler bizimle bir devletle dame eci)mesi olan münasebetlerde bulunt” &a fena etmezler, LONDRA BEKLİYOR | Londra 28 (Hususi) — Hİt bugün Rayiştağda söyli; kun metni hakkında hükü hiçbir. malümat â şindiye kadır ksızlıkları tamiz etinâğ” yapılıl manya, Ruzvelt tarafından İi edilen beynelmile! bir kontf sın faydalı bir netiçe yereci kani değildir. DENİZBANK ŞEHİR HATLARI İLKBAHAR TARİFESİ: “Adalar - Anadolu - Yalova hattı ilkbahar tarifesi 30 Nisan” dan itibaren tatbik olunacaktır. Yeni tarife iskelelere asılmıştır. bu. sıhhi h.it sseseler : rtti ve Eksitme Komisyonundan : Nümune hastaneleri için lâzım pamuk açık eksiltmeye konulmuştur. 1— Eksiltme 13/5/939 Cumartesi Sıhhat ve İçtimaf Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu yapılacaktır. 2— Muhammen fiat: Kilosu 110 3— Muvakkat garanti: 237 lira olan 3000 kilo birirnci nevi " | ö günü saat IZ de Cağalo kuruştur. 50 kuruştur. 4— İstekliler şartnameyi her gün komisyondan alabilirler. 6— İstekliler cari seneye ait ticaret odası vesikasile 2490 * Londra 28 (Hususi)-- Gazete - | yanunda yazılı vesikalar ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz ” | banka mektubu ile birlikte belli gün ve saatte komisyona gel J .stanbul Sıhhi Mü- ss: seler Arttlırm8' Eksiltme Kom isyonundan: J Muayene ve tedavi evlerine lâzım olan 2000 kilo birmici ııevi pamuk açık eksiltmeye konulmuştur. 1— Eksiltlme 13/5/939 Cumartesi günü saat 12 de Cağalo Kara ordusuna mensub tayya - | Sıhhat ve İçtimaf Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komif) reciler de yakında silâh altına ça- fırılacaklardır. Bunların silâh al- tına çağırılması kur'a efradının talim ve terbiyesini kolaylaştıra- caktır. Sırb - Hırvat itilâfı Neşrediliyor Belgrad 28 (Hususi)— Başvekil Çetkoviç Hırvatlarla yapılan an- laşmayı Kra! naibi Prens Pol'un tas vibine arzetmek için — Zagreb'den tayyare ile buraya gelmiştir. Artık Anlaşma metni derhal neçredilöcek- dür. Macar Nazırları Berlinde Berlin 28 (Hususi) — Macar Başvekili Kont Teleki ile Hariciye| Nazırı Csaky bugün buraya gele- cekler ve akşam yemeğini Hitler'le beraber yiyeceklerdır. Bu turetle Hitler, bugün söyliveceği nuluk- tan evvel, alâkadar devletler ri- calile görüşmelerini bitirmiş ola- gaktır. İki nazır 1 mayıs şenliklerinde hazır — bulunşcaklar ve © akşam Berlinden ayrılacaklardır. Belgrad 28 (Hususi) — Harici- 'ye Nazırı Markoviç'in bugün tren-, le Berlinden gelmesine intizar e- dilmektedir. Markov.ç bavalar bo- | sak gittiği için trenle gelememiş- | 1 tir. Markoviç Berlinden ayrılırken Almen gürştecilerine şupları Böy-i 7 e— Almanya ile memleketim arasında müşterek itimada ve müş-. tesek menfaatlere dayonan iyi bir komşukik münasebesleri mevcud- dur ve bu münzsebetler inkişaf et- mektedir. Avrupanın bu kısmında| sulhu tarsin etmek maksadile iki memleket arasında itimad zihni- yetile tetkik edilmiyecek hiçbir mesele yoktar.» ROMANYA HARİCİYE NAZIRI. NIN PARİS TEMASLARI Paris 28 (Hususi) — Şehrimiz- de bulunan Remanya Hariciye Na-i zırı Gafeno ile siyasi müzakere- ler bugün bitecek ve resmi bir tebliğ neşredilecektir. Konuşma - larda Romanyanın Paris büyük elçisi Tataresko da hazır bulun- mıqm Gııenvıu yını hınlıeı & bakılan muhakemesirde mü2 Teabih yapılacaktır. 2— Muhammen fiat: Kilosu 110 kuruştur. 3— Muvakkat garanti: 150 liradır. 4— İstekliler şartnamesini her gün komisyondan alabilirler. —» 5— İstekliler çari seneye ait ticaret odası vesikasile 2490 T4 kanunda yazılı vesikalar ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuf ve saatte komisyona » banka mektubüu ile birlikte belli gün Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttı. ve Eksiltme Komis onundan : Doğum ve Çocuk bakım evleri için 2000 kilo birinci nevi tıbbi P açık eksiltmeye konulmuştur. — Eksiltme 13/5/939 Cumartesi günü saat 12 de Cağaloi Sıhhat ve İçtimat Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisi” yapılacakdır. 2— Muhammen fiat: Kilasu 110 kuruştur. 3— Muvakkat garanti: 150 liradır. 4— İstekliler şartnamesini her gü n komisyondan alabilirler. 5— İstekliler cari seneye alt ticaret odası vesikasile 2490 kanunda yazılı vesikalar ve bu işe yeter muvakkat garanti makbüf ve saatte komisyona pımı'*l' banka mektubu ile birlikte belli gün Bakırköy sulh hukuk mahke - mesinden: Avukat Ekrem Yeşliköy Şevke- | tiye mahallesinde Bulvar sokağın- da 47 No. ile müekkili Yecdi Se - selende şaylan ve müştereken mu- tasarruf oldukları hane maabahçe- nin izalej şuyu davasınm giyabez | gayri menkulün indelkeşif 4076 15-| ra kıymetinde olup hissedarların hisselerine göre gayri kabili tak - aim olduğu raporda mezkür oldu- | undan ilân terihinden / iüberen Yiki ve mahkemeye kel cumartesi ginü sast 10 a fe farkı da nazarı itihara suretile karşı taraflarını olduğu takdirde ttirazlarımlfi ni g| ya vekilleri — geldikleri #Y mahkemeye alınmalarına VE | takdirde gıyahen dava inta€ Ügrl Deceği ve mühakemesi — F h olduğundan hukuk vealâ j kemeleri kanununur 141 V£ 405 ve 106 aei madaelerin€ ği naden on'beş gün 'm. göyab kararı tebliğ ) nak Ürere op glll ağan