15 Mayıs 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Verirkeg Çekler Alman Kıt'alarına Mukavemetten Geri Durmuyorlar Prag, 15 (A.A.) — Havas ajansı muhabirinden: Çeklerin Alman kıt'alarının -tehdidine rağmen — kendilerinin Al- | manlaştırılmalarına karşı şiddetle mukavemet etmektedirler. Halkın ekseriyeti, Haşa'nın vaz yetini bilhassa Hitler'in 50 inci yıldönümü münasebetile Berline giderek Alman devlet reisine temennilerini ar- settiği gündenberi tenkid etmektedir. Bir Çok Lehliler Esrarengiz Tehdid Mektu bları Alıyorlar Varşova, 15 (A.A.) — Pat ajansı, Alman Silezyasında kâin Dob- rodzien'de ikamet eden birçok Leh ailelerinin tehdit mektupları aldık- larını bildirmektedir. min rahibi Sosazevski, dört gün içinde Alman topraklarını terketmek emrini almıştır. Danzig Âyan Meclisi Almanyaya İlhak Kararını Verecek Paris, 15 (A.A.) — «Paris-Soir» gazetesinin Berlin muhabiri Re- bert Lorette'in bildirdiğine göre Mussolini, Alman - Leh ihtilâfında mutavassıt rolü oynamaktan vargeçmiştir. ve Danzig'de yakında va- | him hâdisler cereyan etmesi beklenmektedir. Muhabirin bildirdiğine göre Danzig Ayan meclisi, Polonyanın menfaatlerini korumağı taah- hüt etmekle beraber serbest şehrin Alınanyaya iltihakını ilân edecek- tir. O andan itibaren de Danzig hududu bir Alman hududu olacaktır. Polonyalılar müdahale ettikleri takdirde bu hududa tecavüz etmiş o- facaklarından yardım paktlarınm tatbik edilmesine imkân kalmıya- caktır. Hükümet merkezinin salâhiyettar mahfelleri muvaffakiyetten © kadar emindirler ki daha şimdiden koridor meselesile iştigale başla- mışlardır. . Kim İtham D Ediliyor? (1 inci sahifeden devam) — 'Nürkiyede Faşizmin organlı- Banı eden gazeteler vardır. Diğer taraftan Cumhuriyetin Nadir Nadi tarafından yazılan bu- günkü başmakalesinde de şu cüm- Jeler vardır: «— Cumhuriyet hükümetinin milli emniyet meselelerinde geç kaldığını ve Türk matbuatı arasın- da yabancı menfaatler hesabına propaganda yapan gazeteler bu- hunduğunu ima eden bu iddialar üzerinde israrla durmak tahmlı ediyoruz ki daha ziyade o iddia- ları ileri sürenlerin aleyhine çı- kacaktır.» Bu cümlelerden anlıyoruz ki #hamkâr bazı neşriyat yapılmış- tar, Cumhuriyet de bu ithamlara cevap veriyor. Fakat cevap ve müdafaasını yaparken kendisi de itham ediyor ve Faşizmin zıddı olan Komonizmi telmih ediyor. Son Telgraf özbeöz bir Türk ga- zetesidir ve Kemalisttir. İlham u- mumli ve müphem olduğu için ve Türkiyede Türk milletinin ve Türk davasının öz hüviyeti dışında ya- bancı menfaatler hesabına pro- paganda yapabilecek denaette ga- zeteler mevcut olabileceğini san- madığımız :çin bu ithamları Türk milli matbuatının şeref ve haysi- yetl adına ağır buluyor ve her iki Bgazeteden de ithamlarını ve it- hamlarırın hedeflerini tasrih et- melerini istiyoruz. 1— İtham edilen kim ve kim- lerdir?, 2 — Yabancı menfaatler hesa- bina propaganda yapan Türk mu- harrir ve gazeteleri mı vardır?. 'Türk matbuatının milli ve ma- nevi bhüviyetine ağır gelen bu it. * TARİHİ ÇOCUK ROMANI Sumerde önüne gelen kimseye hançer, kılıç ve kargı vermezler- di. Bunları taşıyabilmek için, E- cenin düzdüğü orduya girmek, savaşlarda döğüşmek gerekti. Azakın isteklerini yerine getir- mekten zevk duyan çaban, bir gün ona bir hançer tedarik ettiğini söyledi. Aktak sevindi.. Günler geçtikçe, Hamattan dönen askerlerden de bu uzun yolculuk hakkında epey- ce bilgi toplıyacaktı. Azak kendi kendine. — ülktler almış gibi seviniyordu; : ” |Mihver Devletle- Ü yAvNaiz rinin Gizli Plânı (1 inci sahifeden devam) Yine bir kısım Avrupa matbua- tının kaydettiğine göre, Milânoda totaliter devletlerce kararlaştırı- lan askeri plânın şu şekilde olduğu ileri sürülmektedir: Ayni zamanda üç cephede der - hal harekete geçmek, Polonya cepi hesinde, Tuna cephesinde, Akd- nizde, Musolini'nin evvelki gün söy - lediği nutukta Türk - !nqıl'ıx itti. fakından hiç bahsetmeyişi şay dikkat telâkki edilmektedir. Almanyanın Danzigde bir plebi- sit hazırlamakta olduğu şaylaları ısrarla devam etmektedir. Fakat, Lehliler, plebisiti şiddetle reddet- mektedirler. Diğer taraftan, Al - mnaların Danzigde yakında tah - rikâta girişecekleri de haber ve - rilmektedir. Almanya, bir kısım Paris gazetelerinin iddiasına göre, Danzige seyyah kıyafetile tayyare, ile an binlerce Alman — girmekte devam — ediyorlar. Bu tayyareler ayni zamanda, Danziye bazı mü- himmat ve silâhlar da taşımakta- dır. Hitler, Danzig meselesinin, bir harbe sebebiye! vermeden bir emri waki şeklinde halledilmesi taraf - tarıdır. Danzig işinin — hallinden sonradır ki, Hitler, müstemleke ta- leblerini ileri sürecek, ve bu sefer de bu mesele için harekete geçe- cektir. B Ü hamın aydınlatılması mes'uliyeti ise Tan'da M. Zekeriyaya, Cum- huriyet'de Nadir Nadiye düşmek- tedir, Ya açık izahat, ya açık tar- ziye isliyoruz. Buğünlük bu kadar. Yazan: İskender F. Sertelli — — Şimdi iş bir ata kaldı. Onu da bulacağım... Diyerek kulübenin içinde yum- ruklarını sıkarak seviniyordu. Bir gün ihtiyar çoban, ormanın kenarında dolaşırken, sahibini ye- re atan bir at gördü.. Yularından yakaladı.. Ve yere düşen adam, başı sivri bir kayaya çarparak öl- müştü. Çoban ölüyü bir çukura Bömdü. Ata binerek kulübesine geldi. Azak, çobanın kır bir atla gel- diğini görünce koşarak yanma so- kulmuştu. 1 . Musolini'nin O Mutkü (1 inci sahifeden devam) rini değiştirmemize göz yumma- bydılar.. Çekoslovakya, Avusturya, Me- mel, Habeşistan, Arnavutluk hâ- diseleri hiç şüphesiz bu zihniyetin piştarlığını ifa eden ilk hareket- lerdi ve.. bunu takib edecek daha geniş ölçüde hareketler, hırslar, istilâlar vardı. Sulh cephesi, işte buna müsaade etmiyor, müsande etmediği için de ölçüsüz bir hiddet ve isyanı celbediyor. Fakat, bu hiddet, artık her türlü tecavüz tmkânından tecrid edilmiş bir hid. det ve tehdid olduğu için izi de o nisbette tehlikesiz, halif ve be- lirsiz olmakta, yalnız cansıkıntı- sına ve hoşnutsuzluğa sembollük | etmektedir. Bu - itibarla, — sulh cephesinin dünya sulhunu muha- fazaya yarar tedbirlerinin faydalı neticelerini bir kere daha görmüş oluyoruz. Bay Musolini'nin, nutku, bu bakımdan muhakkak ki en yeni, en vazıh bir vesikadı Hava Şehitleri ihtifali Yapıldı (1 inci sahifeden devam) Merasime iştirak edecek askeri ve sivil mektebler, bir plyade tapuru | bir topçu bataryası bir polis müf- rezesi ve Türkkuşu üyeleri, Kolor- du, vilâyet, Belediye ve parti er- | kânı saat 13,5 dan itbaren meyda- | devrzenin sonlarına doğru avut çiz- G Saray | Milli Kumede Puvan Vaziyeti Şişliyi 2-1 Yendi Galatasaraya - Şişli takımları dün sabah Taksim stadında hu - susi bir maç yapmıştır. Büyük bir kalabalık maçı seyretmek için stad- da toplanmıştır. Maç oldukça sıkı ve heyecanlı oldu. Şişli takımı bi- | rinci devrede kuvvetli ” rakibine oldukça iyi dayandı. Birinci devre- de her iki takım da birçok fırsatlar kaçırdı ve Galatasaraya kazandığı bir penaltıyı Salâhaddinin ayağile avuta attı ve birinci devre O -0 be- raberlikle neticelendi. İkinci devreye Galatasaray hâ- | kim başladı. 15 inci dakikada Bo- durinin güzel bir şütile ilk göolü kazandı. Üç dakika sonra Salâhad- din uzaktan sılm bir şütle ikinci golü de attı. Bu gölden sonra Şişli ağır basmıya başladı. — Nobarm, gisine kadar giderek ortaladığı to- pu Diran yakından Galatasaray kalesine sokarak Şişlinin yegâne | golünü yapmış oldu ve bu netice | değişmeden maç Galatasarayın 2-1 nın etrafında yer almışlar ve tam | saat 14 de parktan, Selimiyeden, | 'Taksim ve Maçkadan atılan top- | larla merasim başlamıştır. Bu esnada İstanbul komutanı, hazır bulunanları hava şehidleri- | mizi selâmlamağa davet etmiş ve gür bir borazanın «Ti..> işarı kıt'alar, okullar ve subaylar seli vaziyetini almışlar, siviller şapka- larını çıkarmışlardır. Yine bu esnada Fatih parkile Beyazıd ve Galata — kullelerinde Tesmf datre ve mücsseselerde ve Timanda bulunan bütün bâyrak - lar yarrya indirilmiş, tekmil gemi ve fabrikalar düdük çalmağa baş: lamışlardır. Düdüklerle beraber. her yerde ve herkes bir dakika oldukları yer- de durmuşlar, derin bir Ihtiram sü- kütu içinde kahraman hava şehid- lerimizi anmışlardır. Bir dakika nihayetinde ihtiram vaziyetine ni- hayet verilmiş nutuklara başlan- | maştır. Nutukları bir resmi geçid takib etmiştir. ANKARADA Ankara 15 (Hususi muhabiri - mizden)— Tayyare şehidleri ihti- | fali burada bu sabah fevkalâde ( muazzam törenle yapıldı. Tören- | de Vekiller, meb'uslar, hükümet erkânı, kesif halk kütlesi ve genç- Hk bulundu. Nutuklar söylendi. Kavga Ettiler Teaksimde Kurabiye sokağında Mermerhan kapıcısı Gül'a yanın da birkaç arkadaşile Hürriyette - pesinde gezmekte iken akraba - sından Neriman ve Muhlise adın- da İi kızla gezmekte olan Ab - dullah adında bir gençle kavgaya tutuşmuş, neticede Abdullah taş- la Gül'yal başından yaralamıştır. Çoban: — İşte, aradığını buldum!, De- dL Sahibini yere vurarak öldür - müş amma... Umarım ki sen ken- dini ona sevdireceksin!, Azak: — Dilsizlerin dilinden anlarım, babal, Diyerek, atın boynuna sarıldı.. Beyaz benekli burnundan öptü, ve kır at kişniyerek tepindi. İh- tiyar çoban: — Ne çabuk da anlaştınız ya,.. Diyerek gülümsedi. O gece sabaha kadar uyumadı- galibiyetile neticelendi. .. Kasımpaşa Klübü Güreş Şampiyonu Oldu İstanbul mıntakası güreş şam - piyonası dün Süleymaniye kulü - bü salonunda yapılmıştır. Müsa « bakalara Kasımpaşa, Beykoz, Ga- latasaray, Beşiktaş ve Boğaziçi ku-. lübleri girzmiştir. Kasınipaşa kulübü 3 birincilik, 1 ikincilik, 1 üçüncülük alarak İs - tanbul-şampiyonu olmuştur. Beyköz kulübü 1 birincilik, 2 ü- çüncülük, Galatasaray 1 birincilik, Beşiktaş kulübü 2 birincilik, 2 ikin- cilik, 1 üçüncülük, Boğaziçi kulübü de 2 âkincilik almışlardır. .. Matbuat Takımı Yenildi Baratgücü sahasında yapılan Halkevleri futbol turnuvası maç- larındain Şişli Fatih Halkevi ta - kımları arasındaki oyun çok he yecanlı olmuştur. İlk devre 2 - 1 Şişli Halkevinin lehinde bitmiş, ikinci devrede bir gol daha yapan Şişli Halkevi maçı 3 - 1 kazanmıştır. Bu maçtan — evvel de Mathuat | takımı Bakırköy tekaüdlerile kar- | şılaşmıştır. Bakırköylüler, daha zi- yade genç elemanlardan bir takım çıkarmışlardır. Buna mukabil mat- buat takımının en iyi üç dört oyun- cusu müsabakaya gelememiş, ga- zeteciler 11 oyuncu z0z toplamış- lardır. Maçı 3 - 1 Bakırköylüler ka-i zanmıştır. lar. Konuştular.. Derdleştil sabahleyin güneş doğarken, Tan- rının oğlu, ihtiyar çobanın elle - rini öperek, kır âtına bindi... Ağ zi açılmış çöllerin ateş ve ıztırab dolu koynuna atıldı.. 'TANRININ OĞLU (NİPUR) ŞEHRİNE GELİNCE. Azak, Fıratın ait kıyılarına 1 - nince, (Nipur) şehrine uğrama - dan geçmedi. 'On yedi gün at üstünde gitmek- ten yorulan Tanrının oğlu burada hem dinlenecek, hem de kendisi- ne birkaç arkadaş arıyacaktı. Ona, yolda gelirken: Nipur çocukları çok cesur ve atılgan olurlar.» Demişlerdi Tanrının oğlu da kendisi ” gibi cesür ve atılgan arkadaşlar arı - yondu. Azak, aradığı arkadaşları (Sir- â.ouı) da da bulabilirdi. rmş o- Galatasaray Vefa ile Beşiktaş 3 -3 Berabere Kaldılar Sahada Hakeme karşı Seyirciler Tarafında Hücumlar Yapıldı Milli küme maçlarının mühim oyunlarından biri olan Beşiktaş - Vefa müsabakası dün Şeref sta - dında oldukça kalabalık bir halk önünde yapıldı Dünkü maçta, taraftarları bu - | hunduğu takımın iyi netice ala - mamasına tahammül edemiyen bir kısım seyirciler, oyunun sonunda hakeme hücum etmişlerdir. Polis işe müdahale etmiş olmakla bera- ber, hakemle halk arasındaki hâ- dise bir müddet devam etmiştir: Saat dört buçukta başlıyan ma- ça takımlar şu kadro ile çıktılar: 'Tüci - Ahmed, Bedil, Hüseyin - Hayati, Rıdvan, Hakkı, Şeref, İb- rahim. Vefa: Safa - Vahid, Lütfi, Hakkı, Şi teşem, Sulhi, Ga Oyuna Beşiktaşlılar başlı fa müdafaası bu hücumu muavin hattında keserek soldan hücumâ geçti. Vefa takımı ilk anlarda üs- tüste hücum yaparak hemen hâ * kimiyeti elde etti. VEFANIN BİRİNCİ GÖLÜ Voefa takımı yirmi sekizinci da- kikada soldan bir hücum yaparak Beşiktaş kalesine kadar indi. Muh- teşemin çektiği şüt direğe çarpa- rak geri geldi, hemen orada topu yakalıyan Necib, ilk golü yavaş bir vuruşla yaptı. Bu sayıdan son- ra oyunda — hissedilir bir sertlik başladı. VEFANIN İKİNCİ GOLÜ Gittikçe artan bir serilik içinde oynanan maçın 32 inci dakikasında bir sıkı Vefa hücumu esnasında Sulhinin bir şütile Vefa ikinci sa- yıyı yaptı. Vefanın hükimiyetile geçen hirinci devre, 2 - 0 Vefanın galibiyetile bitti. İKİNCİ DEVRE Beşiktaş, ikinci devreye çıkar - ken takımda şadilât yapmış. Ah- med solaçığa, İbrahim de muavin hattıma alınmıştı. Beşiktaş düş - tüğü müşkül vaziyetten kurtul - mak için oyuna çok hızlı bir şe - kilde haşladı. Ve oyurda hâkimi- yet temin eder bir şekil almıya muvaffak oldu. Süleyman - Mehmed. reda daha fazla kalamazdı. Sumer ecesi kendisini yakalatmak için | caklarında dervi bir kuyuya dü- etrafına adamlar saldırmış, kır bekçilerime şiddetli emirler veril- mişti. Azak şehre girince atımı bir ko- nak yerinde bağladı. O gün ek- şama kadar, kendisine yolda bah- sedilen cesur ve atılgan çocuk- ları aradı. — Bu ne tuhaf şehir! Sokaklar- da işime yarıyan bir çocuğa ras- lamıyorum. Diyerek büyük bir mabedin ö- nünde durmuştu. Burası, bütün Sumerlilerin tap- tığı (Baal) mabedi idi. Azak bu- rada dolaşırken, ihtiyar bir ada- ma rasladı. Z İhtiyarın gözleri yıçlıydı. Belli Idi ki bir kederi vardı. Mabede tek tük girenler vandı. Kapısının bir kanadı ardına kadar açıktı. Azak içini çekerek, — ihtiyarın yanma yaklaşarak sordu: — — Neden gözlerin » Necib, Muh-, | . Ve-| dan yaptığı bir hücumda, Hakki- | | dan evvel favul çalmış bulundu- Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, | BEŞİKTAŞIN BİRİNCİ GOLÜ Beşiktaş devamlı hücumlarının altıncı dakikasında Şerefe yapı - lan favülden bir penaltı kazandı. Hakkı kuvvetli bir şütle Beşikta- şın birinci golünü bu turetle yaptı. Bu gol üzerine Beşiktaşlılarda daha fazla bir canlılık baş göster- di. Sekizinci dakikada Hakkı sıkı bir hücum yaptığı esnada, Lütfi bu hücuma mâni olmak için Hak- kıyı yakaladı, fakat buna rağmen Hakkı gol yapmıya muvaffak ol- muştur. Fakat hakem, gol olma - Bundan, gol sayılmamış, Vefa ka- lesine çekilen favul de dışarı git- Miştir. Fakat bu kaçan fırsat oyu- nu daha ziyade sertleştirmiştir. BEŞKTAŞIN İKİNCİ GOLÜ Beşiktaş takımı biraz sonra sağ-| man ayağile otuzuncu dakikada bı raberlik sayısını yapmıya muvaf- | fak almuştur. BEŞİKTAŞIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Beraböre 'vaziyetten “sonra o - yun bir Mmüddet müsavi hücum - larla geçmiş, 37 inci dakikada Hak-i kidan güzel bir pas alan Şeref, uzun bir vuruştan sonra Beşikta- şın üçüncü golünü yapmıştır. O - yun son dakikalara kadar bu va- ziyatte devam etmiş, fakat son da- kikada Beşiktaş aleyhine penaltı olmuştur. VEFANIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ 43 üncü dakikada Beşiktaş aley- hine çekilen korner, penaltı ile ne- ticelenmiş ve Vefalı Hakkı bera - berlik sayısını temin etmiştir. Bir! dakika sonra da oyun 3-3 berabere bitmiştir. .. Fenerbahçe İzmirde Dün Yenildi | İzmir 14 (Hususi) — Fenerbahçe| takımı buğün Doğansporla karşı- laştı. Doğanspor, Fenerin Muzaf- ferin sebebiyet verdiği bir penab | tıdan bir gol atarak oyunu 1 -0 kazandı. Müsabakada Fener çok hükim | oynadı; fakat çok şanssız oldu - | ğundan göl çıkaramadı. — Dün küçük oğlum, demir - ğerek parçalanmış. Tanrıya yal - varmağa geldim. Tanrıdan ölen oğluna can mı diliyeceksin?, — Hayır, Bir yetişkin oğlum da savaşa gitti. Onu bana bağışla - masını istiyeceğim. Azak içini çekerek ihtiyarım ya- nına yaklaştı: — © ocakta ölen oğlun kaç yar gında idi?, — Bu yıl on altısına yeni bas- maşti. Çok. küçükmüş... Bu kadarcık bir yavruyu demir ocaklarına ne- den gönderdin?, İhtiyar, Azağın yüzüne hayretle baktı: — Sen yurdumuza yabancı il- lerden gelmişe benziyorsun, oğul! — Nereden anladın? — Nipurda ön iki yaşımı doldu- | ran çocukların demir ocaklarında | çalıştığını bilmiyorsun da,.. | kaymakamı Şevket ve kazâ a /Deramı var; ...- <B k Birincili Seçimi , İstanbul atletizm h—rınd seçmeleri dün Bebekte Am€f mektebinde yapılmıştır. Bu bakalar neticesinde Mısıra atletlere de yer ı_vrılmışurv'v Seçme müsabakalarında ğ aşağıdaki atletler kalmıştır. vdÖ a misr 100 — Nazmi, Neriman, Cihad, İrfan. Vedad (112) saniye, — İrfan, Muzatfer, Ralf. Muzafter (24) saniye. 400 — Cemal, Zare. Cemal (55) saniye. 800 — İbrahim, Cemal, Hüseyin, Kâzım, Receb. İbrahim (2.10) dakika. y 1500 — Hüseyin, İbrahim, çe det, İzak, Hüseyin (4.24) dskika. 110 mâna — Nazmi, xaııuı#" ü Nejad, Vasfi, Yavru. Gülle — Ateş İbrahim, V"*, Bülend, Şerif, Sabahaddin, # manidis. Disk — Veysi, lend, Sabahaddin, Girld — Şerit. Varat, Kemth Varat (40) metre. ü 'Yüksek — Süreyya, Jerfi, SA fopulos, Vlâdmir. Süreyya (1.20) metre, Uzun — Muzatfer, Çaroğlu, * y. if, Şehab. Â Muzaffer (6.40) metre. j Sırık — Sudi, Vâhid, Selim; * | nir, Viçarapulos. Alaturka Güreşler ._, Çemberlitaştaki Şenbahçe nosunda dün yapıları yağlı lerde destede Malkarah Abd“”; küçük ortada Üsküplü Osmaf Finci olmuşlar, büyük ortadı T ” kapıl Celâlle Mehmed, başaltif Adapazarlı İsa ile Malkarali tafa berabere kalmışlardır. B":' Hayrabolulu Pomak Mustafâ # iMb' gelmiştir. — |* — L Valinin Adada Tetkikleri — (1 inct sahifeden deveti , tetkikler yapan Vali ve Beledii” Reis Lütfi Kırdar dün de Büyük K hendisleri bulunduğu hah h:; makamlık ve belediye da! Yusuf, Arat, a | | adaya giderek bazı tetki bulunmuştur. Lütfi Kırdar yanında | parti merkezini ziyaret etmişi kele meydanını ve rıhtımi ı!“’ etmiştir. Mumaileyh bunu takiben ır" j ile dolaşarak asfalt kısımları Ada yollarını gezmiş, Yürük plâjını, çamlıkları görmüştür. Bu meyanda «Maden> e d€ dilmiş, Adaları susuzluktan | tarmak için deniz tankları lll ça tanbuldan getirilccek suları karmak üzere yapılacak mahalli tetkik olunmuştur. Vali ve Belediye Reisi ui' sanlil .ııı*li otel ve eğlence denııermın de H' için icab eden etüdlerde bi müş ve bazı hususlar hakktf Mahkemesinden: Çargıkapıda iplikçi hanıti No. da mukim Mehmed tar Galatada Kuüledibinde 16 sütçü dükkânı üstünde D Manul ve Mağdalina - aleyi 1500 liranın tahsiti için açlığ vanın cereyan eden muhakt? si sırasında: Müddeaaleyhlerden Dimitfi) ikametgâhının meçhuliyetin naen vaki ilânen tebligata FAS mahkemeye gelmediğinden ";4 kında H. U. M.K. run #, maddesine tevfikan ittihas ÖĞ SYA Rıyab kararının ilânen tebi fasına muhakemenin de w”»"g tarih saat 14 de birakılmsö karar verilmiştir. Keyfiyet makamına kaim olmak üzere "