26 Mayıs 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

26 Mayıs 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Varşova 26 (Hususi)— Danziğ bududunda bugünlerde hâdiseler gittikçe artmış bulunmektadır. Polonya —gümrük —mı rina karşı yapılan tazyik bilhassa şid- detlendirilmişti: Hariçiye Nezareti organı olar | Kürjer Porannıy gazetesi Miyor ki: «Bu hâdiseler karşısında üç ih timal gözönüne getirilebilir. 1— Ya mahalli siyasf pruplar, Ayan meclisini tehlikeli bir karar vermeğe mecbur bırakmak isti « yorlar. 2— Yahud doğrudan doğruya Ayan Meclisi Varşova ile müna - sebetlerini sarsmak ve bir ihtilâ- — fa yol açmak istiyor. 4 $— Yahud da doğrudan doğru- — ya Berlin bu tahrikâtı teşvik e- derek, bir muhasama vesilesi ih- das etmek istiyor. Maksad Polon- - Son Söz - Moskovanın (1 tnci sahifeden devam) kuk etmesini varid görmektedir- ler. Anlaşma kabul ve ilân edil - dikten sonra, teferrüsta aid me - gelelerin müzakeresine Londrada Sovyet efiri Malaky ile devam edilecektir. Çemberlaynin avam kamarasın- da söylediği nutkun metni de Sov- yet sefarethanesine verilmiştir. Harbiye Nazırı Hor Belichanın yanında askeri eksperler olduğu halde Sövyet ordusunun şeflerile görüşmek ve we Bövyet or- dusu organizasyonu hakkında 'fi- kir edinmek üzere Moçkovaya git- moesi ihtimalleri de vardır. Bu su- Tetle anlaşmanın siyasi cephesinin ikmalini beklemeden İngiliz Sov- yet kumandanlıkları arasında te- masa iş olacaktır. Çemberlayn Edimburga hare - ket etmiştir. Bugün İskoçya kili- sesinin yapacağı umumi toplantı- da bulunarak, büyük bir nutuk söyliyecektir. İngiliz muhalefet partisi reisi Attlee Sovyetlerle anlaşmak hu- susunda hükümetin — gösterdiği gayretlerden dolayı Başvekili teb- Tik etmek lâzım geldiğini söyle - miştir. Bulgarlar Dedeağaçtan Vazgeçtiler mi! ( inci sahifeden devam) lerinden feragat ettiği takd'rdı Türkiyenin Doürice meselesinde Bulgaristana müzaheret vadinde bulunduğunu gazetesine bildir - » < Miştir. b Ayni muhâbir, Almanyanın da Sofya hükümeti üzerinde tazyik- de bulunarak. Türkiye ile hiçbir müzakereye girmemezi — yolunda bir talebde bulunmuştur. Sofya ü- niversitesinin jübilesi münasebe- ,tile buraya gelmiş olan Alman Ge- gerali Massov'un bu mevzuda Bul-| ger hükümeti nezdinde hatta ih- tar mahiyetinde nim resmi bir te- şebbüste bulunmuştur. Generalin Şü sözleri sarfettiği de ilâve olun- Taaktadır. *— Bulgaeristanın ihtiyat yo - | » Tunda yürüyeceğini umuyorum. Parlak bir istikbalin yakın olduğu hakkında şüphemiz yoktur.» Diğer taraftan «Deyli Ekspres> gazetesi, Türkiyenin — Romanya, Yunanistan ve Bulgaristan Hari- ciye mazırları arasında İstanbul - a bir konferans akdine çalıştığır ni yazıyor, Bu gazeteye göre, Bulgarista - nın cenubi Dobrice ve Yunanis - tan yolile Ege denizinden iste - diği mahreç taleblerinin bu yaz selhan müzakeresine bâaşlanacak- tır. Bununla beraber, bu haberler takkınd kara mehalilinden a- 'manya Polonya İle Bir Muhasama Çıkarmak İstiyor yayı asabi bir harekete sevkede- Tek çıkacak herhangi bir hâdie senin ve yahud yapılacak tecavüz teşebbüsünün mes'uliyetini Var- şova hükümetine yüklemektir. OCazete şunları ilâve ediyor: *Mes'uller kim olursa olsün, şu-| | rası bilinmelidir ki, Polonya hü- | Şümeti Vistol nehri ağzındaki menfaatlerine zarar dokundur - mamağa kat'iyyen — azmetmiştir. Danzigdeki Polonya memurları - Bin hayat ve emniyetleri de be- hemehal temin edilecektir. İNGİLTERE POLONYAYA SİLAH VERECEK Varşova 26 Hususi)— Bir İngi- liz askeri heyeli dündenberi bu- rada bulunmaktadır. İngiltereden Lehistana harb malzemesi temini hususunda müzakerelere başlana- caktır, Saygı istiyoruz ! Atatürk'ün Fotoğrafisi Reklâm Kartı Değildir. “Arkadaşımız Bürhan Cevad ev- velki günkü sayımızda «Bizbize» sütununda bir saygısızlığı göz ö- nüne koymuştu. — Buna rağmen vakıa devam etmektdir. Saygısızlık, Türkiyenin en bü - yük gazetesi Iddlasile geçinen «Cumhuriyet» in ilân sahifelerin- de yapilmakta, Ebedi Şef Atatür- kün bir ecnebi müessese tarafın- dan verilen üğn içindeki fotogra - fisi nalâyık bir surette neşredil - mektedir. Atatürkün fotogralileri bir ese- rin kapağını süsliyebilir ve bu kapağın fotografisi de alınarak meşir ve hatta ilân edilebilir. Fa- kaf, lâyık olduğu baş sahifede ve azami bir Itina içinde. Yoksa, şu veya bu reklâmların arasında de- ğiL Üç beş kuruşluk hasis ölçü -« Jerle onun ne resmine, ne adına, ne katırasına lân sahifelerinde yer veremeyiz. Saygı istiyoruz. Eski—î’:linin | Cezalandırıl- e ması İstendi Eski vali ve belediye reisi Üstündağ ile arkadaşlarının ota - büs yolsuzluğu hakkında muha - kemelerine dün Ankara temyiz dördüncü ceza dairesinde devam edilmiştir. Dünkü İstanbuldaki şahidlerin ifadeleri okuduktan sonra, müd - deiumumi iddianamesini serdet - miş, müdafaa edilen fillerin suç mahiyetinde olduğunu izah ede- rek, Müuhinnin Üstündağın 290, 240, 228 inci maddelerle tecziye - sini istemiştir. Muhiddin Üstün- dağın kendisine isnad edilen diğer iki suçtan da beraeti taleb edil - İ miştir. Diğer suçluların da 240 ıncı mad-| de ile cezalandırılmaları isten - || miştir. | Kolonel Kole Ankuarada Fransanın Hataydaki — delegesi albay Kolet dün Ankaraya gel - miştir. Birkaç gün orada kala - caktır. Trahan Vapuru Mersin hattı için Almanyanın Krop' tezgâhlarında yapılan Et - rTüsk vapurunun eşi Tırhan ya - kında İimanımmıza gelecektir. Va- püurun tecrübelerinde — bulunmak, ve teslim almak üzere 8 kişilik bir! beyet yarın Almanyaya gidecek - tir. RORREROTPRPRI Küçük Okuyucularımızdan Özür Dileriz Yazımızın çokluğundan bugün | | | runa müracaatları ilân olunur. , Ankara'da ünk Yarınki Güreş Birincilikieri (1 inci sahifeden devam) yonca çok ehemmiyet verilmek- tedir. Göçen sene yapılan Türkiye bi- rincilikleri müzabakalarına gü - | reş federasyonu yeni yetişen kıy- metlerin boğulup kalmaması için milli takım elemanlarını sokma- mış birincilik kazanan güreşçiler- le ayrıca karşıleştirmayı muvafık bulmuştu. Bu sene böyle yapılmı- yacaktır. Yeni ve cski güreşçile - Tin bir arada ve yekdiğerleri kar- şesındaki durumlarını tetkik et - mek bakımından bu şekilde daha âyi netice alınacağı düşünülmek- tedir. Bu müsabakalarla tanın - mamış kıymetlerin meydana çıka- rılacağı ümid ediliyor. Hassaten 1986 olimpiyad kampındanberi bir arada göremediğimiz seçkin gü- | reşçilerle yeni yetişen güreşçile - | rin bir arada müsabaka yapma - Tarı çok eneteresan netice vere .- cektir. Geçen sene yapılan Tür- kiye serbest güreş birincilikleri milli takımımıza Yaşar Doğu gibi Avrupa ikinciliğini kazanan kıy- metli ve yepyeni bir unsur kazan- dırdı, O zamana kadar bilinmiyen Bu güreşe Ankara Güneş kulübü namına meydana çıktı ve alika- hların dikkatini çekerek milli ta- kım kadsosuna alındı. Bu müsa- bakalarda da yeni kıymetlerin be- lirmesi kuvvetle ümid edilebilir. S ; Ş Adliyede Yeni sğ Teşkilât (1 inci sahifeden devam) eak, münferid hâkimli mahkeme- ler kurulacaktır. Bu suüretle hem işlerin sür'atle çıkarılacağı, hem de hâkimlerin daha ziyade salâhiyet ve randıman ifade edecekleri mü- lühaza edilmektedir. Adliye Vekâleti adliye ve ma- hâkim işlerini de günün ihtiyaç - İarına göre örganize etmek husu- sunda hazırlıklarda bulunmak* dır. Bunun için salâhiyetli ele - | manlar tarafından — hazırlanacak Tâyihalar tekemmül ettirilmiş bir halde önümüzdeki içtima devre - sine yetiştirilecekti İstanbul dördüncü lera memur- luğundan: | Mahcuz ve paraya çerilmesine karar verilen 14 çift kadın ayak - | kabısı açık arttırma suretile 1/6/ ; 39 tarihine müsadif perşembe gü- nü saat 13,30 da İstanbul beledi - | yesi müzayede salonunda satıla- cağından ve muhammen kıymetin| ©6 75 ini bulmadığı takdirde ikinci| açık arttırması 5/6/39 tarihine | müsadif pazartesi günü ayni ma- hal ve saatte satılacağından ma « hallinde hazır bulunacak memu - Beyoğlunda Sakarya sinema- sının karşısındaki MOTOLA GÖMLEK ticarethanesi nasebetile yapmakta olduğu Tenzilâtlı — Satışını Son günleri yaklaşıyor En iyi cins bütün malların Y 25 ilâ 45 tenzilâtile elden çıkarmatkadır. ZAYİ DEFTER 22 mayış 939 pazartesi günü saat on beşi çeyrek geçe Karaköy ile Eminönü arasında Fatih tram- vayında iki mavi — paket içinde müessesemin 996 ve 937 senele « Tine aid tüccari defter ve fatura - lar unutulmuştur. Kimsenin işine T Bulgarlar Bir Defa Yandılar ! (£ inci sahifeden devam) teredlid uyandırmıştır. — Eğer, Arnavutluğun işgali anınde İngil- tere derhal Remanya ve Yuna - nistana garanti vermemiş, — sulh cephesi müselsel bütün tedbirle- rini derhal almamış — bulunsaydı ihtimal bugün Balkanların içinde | bulunduğu — veya bulunabileceği | şartlar bambaşka olacaletı. Romanya ve Yugeslavyanın gotaliter devletlerle içiçe sayıla- bilecek bir halde komşu olmaları- na ve vaziyeti büyük bir itina ve / teyakkuzla idare etmeğe mecbur bulunmalarına — rağmen — Balkan birliği ile olan bağlarını sıkı bir | surelle muhafaza etmeleri hiç şüphe yok tehlikenin en çok ya- kınlaştığı o günlerde bile müessif ihtimalleri karşılamış, zâfa dü - şürmüş ve antantın. sulha — olan bizmetini ehemmiyetle tebarüz ettirmiştir. Bugünün şartları İse düne nazaran merhale merhale ileridedir ve bilhassa Türk - İn- giliz ittifakı ile Balkanlar en yük- sek bir emniyet ve huzur şartına kavuşmuş bulunmaktadırlar. Bu vaziyet içinde mihver dev- letlerinin Bulgarstanı kapalı ve- ya açık tehdid etmelerinin ne de- keri olabilir. Bulgaristanın Büyük Harb he- | zimetinden sonra maruz kaldığı vaziyet eğer bugüne kadar ken - disinin bitaraf vaziyelte kalması- ni İcab etüirmişse hiçbir. zaman bu bitaraflık günün birinde tota- literler lehine bir bitaraflık iddia ve havasını da muhafaza etme - miştir. Ancak, Balkan paktının bozulması, Balkan milletlerinin parçalanması - ve istilâ edilmesi emelini muhafaza eden bir zümre hesabına Bulgaristanım menfi va- ziyeti mevzuubahs olabilir ki, böy- le hir tuzağa düşmenin de Sofya hükümeti için kabil olacağını san- mak şüphesiz © nisbette safdillik olur, Bulgarlar yirmi beş yıllık mari hâdveleri içinde kâfi derecede mü- tenebbih olmuşlar, yanlış adımın melere malolduğunu bir kere de- ğil, hattâ iki kere görerek yan - mışlardır. Böyle bir tecrübeye bir defa daha gireceklerine akıl yat- mıyacağı gibi en basit iz'en ve idrâk de elvermez. Totaltter devletler Bulgaristanı açık veya kapalı tehdid etmiş ola- bilirler. Fakat, Bulgarlar nihayet Balkanlarda Romanya, Yugoslav- ya, Yunanistan ve Türkiye gibi büyük bir kuvvetin ancak inbilâli takdirinde Bulgaristana - o da çok şüpheli olmak kayıd ve şartile - yapılabilecek vâidlerin tahakkuk ettirilebilmesini umabilirler -ki bu da sadece bir hayal ve vahima olmaktan ileriye geçemez, hattâ öyle bir vaziyetde dahi Bulgaris. tan ancak bir koloni haline gire- bilir. Bulgarlar, bugün Balkanla- ra sahib olan ve yalnız beşeriye - tin sülkün, emniyet ve barışını is- tihdaf eden büyük kuvvetin far. kındadırlar — ve.. yine muhakkak ki kendilerine gelecek her türlü refah, kalkınma, emniyet ve sa. lâh şartları bu büyük kuvvetle vukua gelecek teşriki mesaidedir. Bu itibarladır ki, Sofya hükü. meti için birinci derecede nazara alınacak esas şu veya bu devletin tazyik ve tehdidi değil, kendi milli hâkimiyet ve emmiyetidir. Bu hâkimiyet ve emniyetin bi - Yinci şartı ve güveni de Balkan paktıdır ki, döst ve komşumuz Bulgarların hem sulha, hem de kendilerine hizmet için bir an ön- için ortada balli müşkül bir dava ve çetin bir niza yoktur. ETEM İZZET BENİCE Hekimi Dr. Ahmed Akkoyunl Taksim - Talimhane Palas No. 4 Pazardan mâüada her gün saat 15 den sonra. Tel: 40127 dilecektir. Fatih Fevzipaşa — caddesi şehid DİKKAT 2500 metre her cins ve muh- telif renklerde kumaşlar 2 Prova ile İsmarlama Kostümlerinizi 26 1/2 LİRAYA EKSELSYOR Elbise | Mağazasından Temin Edebilirsiniz mas Galata - Karaköy Sultanahmed birinci sulh bukuk hâkimliğinden: Davacı İstanbulda birinci vakıf han 17 No, âa Dilber Üstündal ta- rafından müddeaaleyh Afyonda Mecidiye mahallesinde 8 No. lı evde oturan Emin Şenol aleyhine de, tarihindenberi işgal etmekte ve kira beedllerini de vermemekte ol- duğundan ayda 80 liradan 7 aylık kira bedellerinin tutarı 210 ve mezkür evde ika eylediği tah - ribattan 80 lira ki ceman 290 lira- nın tahsili hakkındaki davasında: Müddeaaleyh Emin Şenola yü- karıda yazılı adresine gönderilen davetiyede mezkür mahalle mü - messili M. Özgürel tarafından. ve- yilen meşruhatta mumaileyh E - minin Mecidiye mahallesinden 6 gittiği bildirilmesine ve tebliğsiz olarak davetiye geri çevrilmiş jmasına binsen müddei ilânen teb- ligat icrasını taleb ve vaki taleb muvafıkı kanun — görülmekle 15 gün müddetle Nânen tebligat le- rasına ve muhakemenin 9/5/939 salı günü saat 11 e talikine karar , verilmiş meszkür gün ve saatte davacı gelmediğinden dosya muz-| meleden kaldırılmıştır. Bu defa davacı tarafından 24/5/ 999 tarıhli”ârzühal verilerek dos- yanın yenilenmesi ve yeniden muhakeme günü tayin edilmesi taleb olunmakla dosya mevkli mu- ameleye konulmuş ve muhakeme günü olarak da 16/6/939 Cuma gü- 'nü saat 14 tayin edilmiş olmakla muayyen olan gün ve saatte biz- Zat veya tasdikli bir vekâletname jle bir vekil gördermediğiniz tak- dirde gıyabınızda muhakemenin devam edeceği tebliğ makamına kaim olmak üzere 13 gün müd - detle ilân olunur. 939/516 ) — İstanbul asliye mahkemesi ikin-) ci ticafet dairesinden Mithat Recai Öğdevin zan ÂAli Arsan ve Me Kont — vekilleri avukat — Jak Mitrani — ve Jak — İzrahi — ta - Taflarından Galatada Gümrük sokak 36 - 38 No, da (Hırissto - mos) aleyhine müddeilerin mu - tasarrıf oldukları tank 4. nam gaz dubası üzerine mevzu — ipoteğin kaldırılmasına ve masarifi muha- keme ile avukatlık iüleretinin müd- deaaleyhe tahmiline mütedair a- çılan davanın cereyan eden ta - kikatı sırasında: Müddeaaleyh Hı-| rişestomsun ikamtegâhinın meç- huliyetine binaen ilânen yapılan tebligata rağmen gelmediğinden bakkında hukuk usul muhake - meleri kanununun dÜl nci madde-| sine tevfikan gıyab kararı ittihaz ve ilânen tebliğine ve tahkikatın 271/6/939 sah günü saat 14 e tali- kine karar verilmiştir. Mezkür gün ve saatte gelme - diği veya bir vekil göndermediği takdirde tahkikatın gıyabında de- vam edeceği tebliğ makamına ka- im olmak üzere ilân olunur. 939/84 LÂN Eski Hacıkadın yeni Abdiçele- bi mahallesinde Pulcueyüb soka- ğında eski 25 yeni 27 kapı sayılı kâgir ev hakkında senedsiz tasar- rufata kıyasen mahallen tahki - kat icrası için 5/6/939- pazartesi günü saat 11 de mahalline gidile- ceğinden bu hususta bir itirazı o- ı lanların mezkür güne kadar ve - saikile birlikte Fatih sicil muha - ö « BÜWAeB N İ DÜÜĞ Şenal işgal ederek 1 temmuz 939 | ay evvel çıkıp bir semti meçhule | - Makineye Verirken: ehemmiyeti haizdir. difer hattını kontrol etmektedir. sevkedebilir. hemen hemen ikmal edilmiştir. hâdise zuhür etmediği takdirde, bu | açılan, batapu mutasarrıfı olduğu Afyonda Mecidiye mahallesinde 8 No. lı evini müddesaleyh Emin Yüzde on beş nisbetinde kira | getiren, on iki odasından bir çok- ları denize nazır bulunan ve ayrı birer daire halinde kiralanabilen dürt katında da birer mutfağı, bi- rer hâlâsı, elektriği, ve terkosu o- lan yarısı ahşab, yarısı kügir bir hane, altındaki kömürcü dükkâ- nile, odunluğile birlikte - sehibi- nin tedavi için seyahate gitmesi hasebile - ucuz fiatla ve acele sa- I tılıktır. | Evin adresi: Şehremaneti, Diz- ı | | | dariye, Çeşme sokağı, 41 numa - radır. İçindekilere müracaat, İ Dr. HORHORUNİ Hastalarını akşama kadar Sir- keci Viyana Oteli yanındaki muayenehanesinde tedavi eder, Polonyanın Danzing Askeri Kuvvetler Gö! dereceği Söyleniyal Varşova 26 (A.A.) — Polonya- Danzig hududundaki hâdiselef; P | tikçe sıklaşmaktadır. Kalthof gümrük büresu, Polonya için büyük' Acele satılık keepir ev İstanbul asli - | Çünkü büro, ayni zamanda Danzig arazisine giren yolu ve Şf? Polonyanın bu kontrolü kaldırıldığı takdirde Almanya hiçbir lükle karşılaşmadan Danzig arazisine harb malzemesi ve mühitlff Siyasi müşahidler, Nazi liderlerinin nihayet “Polonyayı — intilif temin etmek ve menfaatlerini korumak için Danzige askeri ku' göndermeğe mecbur bırakmalarından korkmaktadırlar. Alman Gönüllüleri Yola Çıkti Vigo 26 (AA.) — Alman gönüllülerinin gemilere bindirilmesi * Bu gönüllüleri Almanyaya nakledecek olan 5 vapur, fevkalâde & sabah hareket edecektir. mahkemesinden: Hüseyin Avni tarafından darda İcadiyede Maarif sokak No. da Ömer kızı Hatice Can #| leyhine — mahkemenin — 988) No, h dosyâsile açılan. boş davasızda müddeaaleyhin rilen ikametgâhi terk il2 çıll Bittiği ve yenisi hbelirsiz oldi cihetle H. U. M. K. nun 14İ 142 nci maddeleri mucibince İ nen tebligat ierasına ve tahkiki” tın 22/6/999 saüt on dörüz tali ” kine karar verilmiş olduğundui mezkür gün ve saatte mahkerf ması aksi takdirde hakkında bizzat veya büvekâle hazır bi yab kararı ittihaz ve muhakı ve tahkikata gıyaben devam oli Telefon: 24131 nacağı tebliğ ol (28051) tanbul Vakıflar Direktörlüğü İlanları Semi ve Cudde veya No, su — Cinsi Mahar fi mahallesi sokağı b g Mollagürani, Nevba. — Kızıldiıma — 2171 — Meşrutahane har : | Unkapanı, Haraççı * Hısaraltı — 65 Ev € Karâmehmet Vakapanı, :Haraşçe Üskübi Haraççi Karae Karamehmed mehmet camit — 67 Mevlevihanekapısı — Mevlevihane 1784 — Hünkâr mah- j hâricinde — Müştemilâtından feli , ve kütüp: hane binası 8 z Yukarıda yazılı mahaller 940 senesi Mayıs sonuna kurlar pazarlıkk kiraya verileceğiriden istekliler 2/Haziran/939 Cuma günü saat or. bel' kadar Çemberlitaşta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde Vakıf lar Kalemine gelmeleri, (3651) İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Ahmet kızı ölü Bayan Fatma Zehra mırasçılarına ilân yolile son tebliğ Murişiniz 19107 hesap No, sile 2/10/934 tarihinde Sandığımı aldığı (250) lirayı 2/2/938 tarihine Kadar ödemediğinden İniz 've Ki misyon Ve masraflarla beraber borç 291 lira 28 kuruşa varmıştır. BA | Sebeble işbu borca karşı birimci derecede ipotek edilen Fütihte Karf | manda, eski Hocahayrettin yeni Kirmasti mahallesinde eski Süpü: yeni İslâmbol sokağında eski 55, 57 yeni 49 kadastro tesbitinde 57. 59 Gf yeni 2 No, lı kârgir dükkânın paraya çevrilmesi hakkında 3202 No. kanuna müsteniden ve 938/21 Nö. h dosya ile yapılan takib ve açık arttırma neticesinde mezkür gayrimenkul 450 Jira bedelle müşterisin? ihale edilmiştir. j İşbu ilân tarihinden itibaren bir y içind borcu ödemediğiniz tak” dirde kat'i ihale kararı verilmek üzere takib dosgasının icra hâkimli” Iğine tevdi edileceği son ihbarname makamına kalm olmak üzere ilâfi olunur. (3681) j ! Dd . Ka .. .. .. .. Ü 1i nhisarlar U. Müdürlüğünden: — Cinsi Mikdarı Mühammen B. —& 7,5 teminatiı — Eksilimenin OA Lira Kr. Lira Kr. şekli ve saati Emaye Tank 3 adet Sif 300 ' 27750 — Açıkekk M Emaye Tank 10 adet Sif 9400.- 705 — Kapalı Z. 15 — Şartnameleri mucibince 13 adet Emaye Tank hizalarında gör terilen üsüllerle satın alınacaktır. HI— Mühammen bedeli, muvakkat teminatları, eksütme saatleri hizalarında yazılıdır. : Hl— Eksiltme 2/V1/9389 Cuma günü Kabataşta Levazım Şubesl Müdiriyetindeki Alm Komisyonunda yapılacaktır. IV— Şartnameleri her gün sözü geçen şubeden parasız olarak alır nabilir.” Münakasaya iştirak &decek firmalar fisisiz denni tekliflerini mü- nakasadan bir hafta evveline kadar Müskira! Fabrikalar Şubesine ver” meleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır- V— Mühürlü teklif mektubunu kanunf vesaik ile *& 75 güvenme parası makbüzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek ka zarfların ihale saatinden bir saat evveline yani saat 14 de kadar mez- kür Komisvon Baskanlığına makbüz mukabhilinde verilmaci lâmmdır.