26 Mayıs 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

26 Mayıs 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

X Tefrika Numarası « 122 Yazan: Rahmi YAĞIZ “Ben Dört Çocuk Babası Fakir Bir Denizciyim,, Evimin Ekmeğini Kıyıdan Kıyıya Taşıdığım Bir Kaç Parça Eşyanın Parasile Temin Ediyorum Trabzonun en ileri gelen, en ta- mırmış gemi sahiblerinden bır Sa- lih Kâhya vardır. Bu adam Dur- #un kaptanın fikrini iyi buldu, - a: istediğin kadar gemi « Pteki tüccarlar da birer iğişer gemi verirlerse sana 80-90 Parçalığ bir filo hazırlanmış 0- lur, Bunun adını da ben koyaca- Bıum... Bir numaralı halk filosu... Albay bir işaretile Türk gemi- cisini durdurdu, tercüman vasıta- sile sordu: — Ne dedi, arasında - filo - B- Mi geçen bir cümle telâffuz etti. Bunu çabuk bana tercüme et!, Tercüman, albayın isteğini, Türk Bemicisinin söylediklerini tercü- ine etmek suretile yerine getirdi. Kumandan tekrar ve haycetle sor- du: — Bunun ismi ne imiş, bir da- ha söyle: — Bir numaralı halk filosu... — Bir numaralı halk filosu mu? — Evet albayım! — Böyle isim duymamıştım da- ha... Milis teşkilâtı kaza hizmet lerinde başvurulan çarelerdendi: fakat deniz hizmetinde, deniz harb kaidelerine zıd düşen böyle teşek- küller ne görülmüş, ne işitilmiştir. tecviz eden, deniz kuv- vetile birlikte hükümet içinde hü- “ kümet sayılan bu gülünç ve kor- sanlık şebekesine halk filosu ye- rine korsan filosu ismini vermek daha doğru olur. Albayın ufacık diskuru cevab- sız kaldı.. Tufan rels tercümana sordu: — Kumandan ne söylüyor.. — Sizi alükadar etmiyen birşey.| Albay tekrar emretti: — Söyle, gemici anlatsın! — Başüstüne albayım. Tufan reis kaldığı yerden uy - durma macerasını hikâeyeye de - vam etti; — Ne diyordum.. Ha.. — Salih kâhyanın-vaftizinden sonra filo - Çin gemi aranmağa başladı. Taka sahibleri Dursun Ali kaptanın tü- fekli adamları teker teker dola- şarak topluyor, iskele başında, a- Si relsin oturduğu kahveye geti- riyorlar, orada bizzat Dursun kap- tan: — Takanızla beraber hükümet hizmetine, devlete yarduma ko - şacağız.. Diyor, bizi kaydediyorlardı. Ben, dört çocuk babası fakir bir denizciyim! Evimin ekmeğini kı- yadan kıyıya taşıyı kaç ZORBAL No 170 — Şimdi ne yapalım dersin?. — Bence, muhasarayı çözüp ge- risin geriye Çatalcaya gidip kate- ye kapanmaktan başka çare yok- tur. — Biz geldiğimiz gibi İstarbula yelkenleyip gitsek nasıl olur? — Gidiniz... Ben, kaleye gir- dikten sonra Çatalcayı kolay ko- lay kimse işgal edemez.. Topumuz tüfeğimiz var... Yiyecek de bal... Bu herifleri elimizde mevcud kuvvetlerle yakalıyamayız... Üs- te de Pınarhisardan kuvvet iste- mişler... — Acaba bu kuüvveti kinden parça eşya ile hayatım pahasına zorla temin edebiliyorı Muinsiz olduğum için hükümet ) halime acıdı da beni askere de al- madı.. Bunları Dursun kaptana | anlatfım.. Ağladım, yalvardım... Hiç tesir etmedi, beni tehdide kal- kıştı. — Sen bu işe gelmek istemiyor- san, git evine çoluğuna, çocuğunal veda et... Eğer muhalefette ısrar edersen evini tutuşturur, seni de öldürtürüm. (5 inci sayfadan devam) denilen sakin yere sığınmış olan | bu çift oradan Parise gitmeyi dü- | şünmüşler, kimseye duyurmadan gitmişlerdir. Fakat yine herkes duymuş ki istasyonda gazeteciler ve fotoğrafçılar birikmiş. Bunla - rın resimilerini almışlardır. Fran- sada evlenebilmek ümidi zorluk- l karşılaşıyor. Çünkü yeni bir ka-| nun ile Fransada evlenmek isti - yenler kendilerinin daimi bir | kamet yerleri olduğunu göster - | meğe mecburdurlar. Halbuki bu genç kız ve üşıkı için böyle bir vesika tedarik stmak zordur. Çün- kü kanun nazarında daha evlene- cek yaşa gelmemişlerdir. Evlene- usulile eksiltmeye konmuştur. Ti— Beher 100 kilosunun muha , e İnhisarlar U. Müdürlüğünden | İ— Şartnamesi mucibince 32000 kilo toz paket kolası kapalı zarf Eh, bu tehdki karşısında elim ayağım kesildi. Çünkü, zorbalarla elele veren bu azgın elebaşı her- şeyi yapacak küdret ve iktidarda bulunuyordu. Çaresiz baş eğdim... Benim gi- bi zorla getirilen kaptanlarla, be- raber sürüye katıldım. Denize a- çıldım. Albay sordurdu: — Nebogatofu batıran — korsap hücumunda bulundun mu?. (Devamı var) Ah, Gençlik! bilmeleri için analarının, babala- rinın izni lâzımdır. Halbuki on- lar da bunu vermiyorlar. Kız di- yor ki: — Bir kere Fransaya geldikten sonra tekrar İngiltereye dönecek değiliz. Birbirlerini seven bu iki genç jçin aşkın tatlı ümldleri ile bera- ber hayatın üzüntüleri de bağlı mıştır. Parise gelirken üçüncü mevki biletle gelmişlerdir. Paris- te de azami tasarruf ederek elle- rindeki parayı idareye çalışıyor- lar, Samoel diyor ki: — Son frangı da harcettikten sonra yiyeceğimizi nereden bu - lacağımızı 'bilmiyoruz!. mmen bedeli sif 17/64 lira hesabile 5644,80 muvakkat teminatı 423,38 liradır. Ti— Eksiltme 15/VI/939 Perşembe günü saat 15 de Kabataşta Le- vazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 1V— Şartnâmeler her gün sözü geçen Şubeden parasız alınabil ir. ühürlü teklif mektubunu kanuni vesaikle 5e 75 guvı—nıııei Gayrimenkul Satış İlânı istanbul 4 üncü icra memurluğundan : Yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına 978 lira kıymet takdir edilen Bakırköyünde Zeytenlik mahallesinin -Yakut sokağında 11/1 No. ile mürekkam bir tarafi Hüseyin Enver Beyin köşk maababçesi bir tarafı yesari Hace Ayşe Fahriye Hanıma ferağ olunan 9 numaralı hane İbir tarafı yine Hüseyin Enver Bey bahçesi cephesi Yakut caddesile mahdud 307 numaralı sırf mülk 244,5 mtro murabbai arsanın tamamı açık arttırma süretile satılığa çıkarılmıştır. Evsafı aşağıda yazılıdır; Evsafı: Geyrimenkul bir arsadan ibaret olup cephesi tahtaperde ile ve diğer tarafları komşulara aid tahlaperde ile kapalıdır. İçinde pa- zar yerlerinde kullamlan peykelerle küfeler mevcuttur. Mesahası: 244,5 metro murabbaı olup (7,5) metro murabbat cep- hesi vardır. Yukarıda, hududu ve evsafı ve mesahası yazılı gayrimenkul arsa açık arttırmaya vazedilmiştir. itibaren 936/3799 numara ile İstanbul 4 üncü İcra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânds yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnamrye ve 938/3799 dosya nu- marasile memüriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymelin yüzde 7,3 nisbetinde pey veya milli bir bankanın feminat mektubu tevdi edile- cektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahibli n gayri menkul üzerindeki haklarını hususile fsiz ve mas- İrafa dair olan iddislarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde |evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icabeder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- İsından hariç kalırlar. terilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartna- etmiş d ve itibar olunurlar. 5— Gayrimenku! 6/7/939 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul 4 üncü iera memurluğunda 3 defa bağırıldıktan sonra et çok arttırana ihale edilir. Ancak artlırma bedeli mahammen kıymetin yüzde 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayrimenkul ile temin edil- miş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın tazhhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilerek 21/ 7/939 tarihinde Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İstarbul 4 üncü icra memurluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenin alacağına rüçhanı an diğer alacaklıların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak ve muhemmen kıymetin yüzde 75 ni tut- mak şartile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ikale yapılmaz ve satış 2200 numaralı kanuna tevfikan geri bırakılır. 86 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya ve. rilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendi- sindön evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş oldüğu be delle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale - edilir. tki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 5 den hesab olu- nacak falz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuri- yetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) cını yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihsle karar pullarını vermeğe Tmecburdür. Müterakim vergiler — tenvirat ve — tanzifat — ve tellâliye resmin- den mütevelliğ belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya ald olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur, 1— İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 6/6/939 tarihinden | mesini okümüş ve lüzumlu malümatı almış ve bunları tamamen kabul * — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferag har- | SALTANATI parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı | Komisyon Başkanlığına makbuz müukabilinde verilmesi lözımdır, <3619» İstanbul Belediyesi İlânları Yolların tamiratında kullanılımak Üzere lüzumu olan ve beherine 10,5 kuruş bedel tahmin edilen 85 bin tane parke taşı kapalı zarfla ek- siltmeye konulmuştur. Eksiltme 31/6/939 Çarşamba günü saat 15 de Daimt Encümende yapılacaktır. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka bu İş için Fen İşleri Müdürlüğünden musaddak ehli. yet vesikasile 669 lira 38 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber teklif mektublarını havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı gün- de saat 14 de kadar Dalmi Encümene vermelidirler. Bu saatten sonra (3432) (B) l pısında toplanan yeniçeri serger- deleri tarafından Padişahtan is- tenen ve Padişah tarafından giz- lenerek verilmediğine hükmedi- len Ramiz ve Kadı Paşaların va- ziyeti bu suretle meydana çık - mıştı. Ve zavallı Sultan Mahmud- da bu belâdan kurtulmuştu. Ramiz Paşa asker bir adam de- Bildl. Yalnız, şeytan ve hilebaz bir devlet politikacısı idi. Fakat; Kadı Paşa cür'etli, ce- sur, atılgan bir adamdı, Askerlik- te de mahareti yüksekti. Sonra, Kadı Paşanın oön parası AR Yazan: M. Samı KAKAYEL — Pınarhisar âyanından olacak? — Paşaların bu âyanta ne mü- nasebeti var acaba? Pınarhisar âyanı Alemdar Mus- tafa Paşanın adamıdır. — Ramiz Paşa haber yollamış olacak. | — Hal, Öyle ise bir tehlikeye zarfların ihale saatinden bir sant evveline kadar yukarıda âdı geçen | maruz kalmadan buradan uzakla- şalım.. Dedi. maiyetini alacak muha - sarayı bırakıp çekildi; Geldiği ge- miye binerek İstanbula geldi. İşte; bu sergerdelerin İstaribu- Ja gelşidir ki; Kadı ve Ramiz Pa- şaların kaçtıklarını ortaya çıkar- d ve Ağaka: SĞ yoktu. Hattâ Selimiyede oturdu- Bu saray bile kiralıktı. Bütün me- muriy namuskârane hareket etmiş ve memleketine karşı sadık kalmış bir insandı. Kadı Paşa, Sultan Selim zama- nında da nizamı cedid askeri ba- şında bulunan bir adamdı. Konya valisi iken otuz bin kişi- Y SYA ; ayatı müddetince dalma | resinde satılacağı ilân olunur. kağında 1,3 numüurüdü eczayı biye ticareti ile iştigal eden Meh- rmed Galib İnel tarafından müra- cantla Jera ve iflâs kanununun 285 inci maddesi hükmüne isti - naden konkordato yapmak üzere mehil Şalebinde bulunulmuş ve bu hususta Jera kılınan mürafaa neticesinde mumaileyhin mev - cudu 96 30 dan fazla olduğu an - laşıldığından yine kanunu mez- kürun 287 inci maddesi hükmüne göre konkordato akı iki ay İ lik nizamı cedid aökeri vücude ge- tirmişt, Bilâhare Anadolu bey - lerbeyisi olmuştu. Sultan Mustafanın tahta çık - |(ması üzerine Anadoluyu sürül - müştü. Kadı Paşa; aslan Alâiyell bir Anadolu çocuğu idi. Sukan Mahmüd - Kadı Paşayı çok severdi. Ramiz ve Alemdar Paşalara karşı ne derece k'ndar İjse bilâk:s Kadı Paşaya karşı te- veccühkâr idi. Hattâ; Sultan Mahmud Alem- |dar Paşa vak'asını ihdas etmezden (evvel, tertib ettiği plânda yeniçe- .İrileri bilâhare Kadı Paşa kuvvet- lerile tepeliyocekti. | Sultan Mahmud ipin ucunun kop | olduğunu görünce bilmecburiye Ramiz Paşa gibi Kadı Paşanın da ağunu ve plânlarının — altüst | Yeniçerilerin talebi üzerine ida mına ferman eylemişti. Sullan Mahmud; ye İşbu gayrimenkul yukarıda gösterilen tarihde İstanbul 4 üncü icra Memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırrna şartnamesi dai- (938/3799) İstanbul icra hâkimliğinden: — | mehil verilmiş ve komiser olarak İstanbulda Yenipostâne yan, s0-, da İstanbul barosu avukatların - dan İstanbulda Türkiye hanında mukim ve baronun 1099 numa - rasında kayıtlı avukat Atıf Ödül tayin edilmiş olduğu ve alacak - Lların bu karara karşı bir tliraz- ları olduğu takdirde tarihi dan itibaren beş gün içinde istida ile ve (39/5 konkordato) dosya numarasile itiraz — edebilecekleri hususu icra ve iflâs kanununun 288 inci maddesine tevfikan İlân olunur. — 39/5 yalarile akdettiği tanahhüd rene- dile isyanı sözde ortadan kaldır - maştı. Fakat; gün ve gece geçmiyordu. ki ortalık vukuattan kurtulsun.. Yeniçeriler Alemdar Mustafa pa- şanın yanmış vücudünü mahzen- den çıkardıkları zaman ceblerin- den vekâlet mührü hümayunu da bulmuşlardı. Bu mühürü yeniçeri ağasına gütürüp vermişlerd.. Ortalık o dercce hükümetsiz ve başsız idi ki, Bursada menti bulu- nan eski kaptanı derya Ali paşa; podişahin iradesi ve buyrultusu olmadan yakın bir bendesi olan Kandıralı Mehmed tarafından İs- | tanbula çağırıldı. Doğruca Ağa- kapısına giderek eşkiyalarla ak- di meşveret eyledi. Bilâhare Ra- miz paşanın ve eski mevkli olan kaptanı deryalık makamına ken- di kendine gelip icraata başladı. Sultan Mahmud, Ali Paşanın bu hareketine son derecede asa - ' Gayrimenkul Satış İlânı Sultanahmed S5inci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: iyenin tasarrufu altında bulunduğu kayden anlaşılan Fa- el civarında (Hocaüveys) mahallesinde Hacıfidan seka-- ğında 22/2 kapı numaralı ev terekenin tasfiyesi zımnında açık arttır-. maya çıkarılmış olup birinci açık aritırmasi 20/6/999 tarihine müsadif — Penşembe günü saat 14 den 16 ya ve ikinci açık arttırması ise 13/7/ 939 tarihine müsadif Preşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstarbul Divanyolundaki mahkememiz binasında icra kılınacaktır. Sahası: 760 bahçe ve 38/40 musakkaf olmak üzere 46/00 metru murabbanda kârgir ve bodrum katı ile beraber 3katlı ve birinci katı Hacıfidan sokağından 5/6 basamak merndivenle çıkılır zemini çini taşı döşeli bir aralık üzerinde iki oda bir helâ ikinci kat bir sofa üzerinde iki oda bir helâ ve 3 üncü kat terasa bodrum katı ise zemini çiçekli çini döşeli bir aralık üzerinde bir mutfak bir yemek odası ve elektrik ve havagazi tes sisatı mevcud yeni ve kullanışlı ve mevkünin şerefi mevcuf bu evin muhammen kıymeti 2027 liradır. Birinci açık arttırmada teklif oluna. cak bedeli ihale muhammen kıymetin X 75 ni bulduğu takdirde tali- bine satılacak bulmadığı takdirde en yüksek teklifte bulunanın taah- hüd hakkı baki kalmak üzere ikinci arttırma günü beklenerek o gün — teklif olunacak bedel niye baliğ olursa ve başka talip çıkmadığı takdirde talibine kat'i ihalesi icra kılınacaktır. Taliplerin Jhale günleri muham- men kıymetin 967,5 nisbetindeki peyakçesini hâmilen müracaatları elzem olup müterakim vergiler terekeye ve 96 25 dellâliye t20v masrafları — ve harç ve 20 senelik evkaf taviz bedeli müşteriye aittir. İpotek sahibi alacaklılarla sair alacaklı ve alâkalıların işbu ilân tarihind n itibaren — 20 gün içinde hususile faz ve masrafa düir olan iddialarını evrakı müs- bitelerile mahkememize bildirmeleri lüzumu aksi takdirde hakları tapu aeillerile sabit olmadıkça terekenin paylaşmasından bariç tutulacak- Tardır. Satış şartnameye tevfikan yapılacaktır. Şartnameyi okumak ve daha fazla izahat almak istiyenlerin ilân tarıhinden *tibaren 938/7 dose ya numarası ile satış memuruna müracaat edebilecekleri ilân olunur, 988/7 Gayrimenkul Satış İlânı ğ İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: — Bayan Fehimenin 11951 hesab No. sile Sandığımızdan aldığı (320) — liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermedi- ginden hakkında yapılan takib üzerine 3202 No. h kanunlun 46 cı mad- desinin matufu 40 cı maddesine göre satılmazı icab eden Tophanede — Karabaş Mustafaağa mahallesinin Karabaş sokğında eski 53, 53 Mü. yeni 55. 57 No. lt ahşap bekâr odaları ve arsanın tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek — istiyen (106) hrapey akçesi verecektir. Muli banâalarımızdan birinin — teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve dellâliye rüsumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 2/6/939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk İşleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartnamede ve lakib dosyasın- da vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan geyrimenkul hakkında herşeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinçi arttırma 10/7/939 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda — kâin Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için tekli£ edilecek bedelin tercihan alınması icab edea gayrimenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş ol ması şarttır. Aksi takdirde sön arttıranın taahhüdü baki kalmak şertile 25/1/939 tarihine müsadif salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıratın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmuyan alâkadar — lar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarım ve hususile falz ve masa- rife dalr iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bild'rmeleri lâzımdır. Bu suretle hak larını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat ale mak istiyenlerin 938/1209 dosya numarasile Sandığımız Hükuk İşleri — Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunı * x DiİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimernkulü ipotek göstere mek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nısfini tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar horç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (3689) g ZAYİ 1T11 numaralı sandalcı ehliyet- | namemi zayi ettim. Hükmü yok- tur, Mehmed Avlar biyet göstermişti. Lâkin, Kandı - ralı Mehmod zorbası devletin re- is ve hâkimi vaziyetinde bir zor- ba olduğu cihetle arzularına kar- pi koyamadı. —— Ali Paşa, haris bir adamdı. Ce- zayir dayılarının elinde yetişmiş | bir denizci idi. Fakat, kaplanı deryalığı zama- nında ve ondan evvel Ruslarla yaptığı iki deniz muharebesinde de acemiliği dolayısile mağlüb ol- müşlü. Ali Paşa, kendisini en yüksek ricalden addederdi. Malümatlı ve cüretli olduğunu kendi - kendini KANZUK methederek ilân eylerdi. | Hattâ; Sultan Selim salis zama- nında İngiliz donanması Adalar önüne geldiği zaman Ali Paşa; e- rada burada çalım satıp dururdu. Ve.. bana beş gemi versinler hep- sini darmadağın ederim diye bö- bürlenirdi: Bütün dünyaca takdır edi! - miş sıhht güzellik kremleridir. Gece için yağlı, gündüz için yağsız halis acıbadem çeşitleri hususf vazo ve tüplerde satı - lır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ İSTANBUL - BEYOĞLU