25 Haziran 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Na Ka y No.23 Sultan Mehmed, Halil Paşanın Oynadığı Oyunları Biliyordu Yualnız Sesini Çıkarmıyordu. Çünkü Babası Çekilmiş Olmakla Yine Kuvvetli Bir Adamdı Zaten; Halil Paşa bu yabancı | Saltanattan Sonra, Sultan Mehmed çocuk ol-! duğu halde Biyansın tamamile iç yüzünü biliyardu. İkide birde ve- ziri azamı karşısına dikerek: — Lala, bu Bizans denilen mev- cudiyet ortadan — kalkmadıkga Türklere rahat yoktur. Türklerin payıtahtı Kostantaniye olmalıdır. Diyordu. Aklı fikri Bizans saray-| larına ve Bizansa hâkim — olmuk , ve Türk devletinin payıtahtını ©-| . zaya kurmaktı. Fakat Sullan Muradın Varna muharebesi muzafferiyetinden son ra oğlu Sultan Mehmede - tekrar tahtını bırakıp çekilmek istemesi- * nin önüne geçemerdi. Hatta, Veziri azam Sultan Mu- radın mektubunu ahr almaz hu- zuruna koştu. Ve yalvararak: — Padişahım, iradeniğe kellem feda olsun.., Fakat; devletin ba - şından uzaklaşmak bugün için ge| rekmez.. Tekrar chli salibi başı- mıza toplamış oluruz. Yeniçeri kab- larınıza da merak anlatmak güç- deşir.. — Maazallah din ve devlet lehlikeye düşer. dedi. Sultan Murad Halil Paşanın ni yaz ve İslirhamına şu yolda mu- tabele etmişti: — Mehmed Han, küçük yaştan devleti idareye sağlığımda. ahış - sın. 'Maazallâh, hir hal vâki olur- sa tekrar külfar eline yetişmek mükarrerdir... a Veziri âzam Padişaha karşı fae- Ja ısrar edemedi. Sultan Murad dediğini yaptı. Oğlu Mehmedi. İ- ,kinci Sultan Mehmed namile tek- rar tahta oturtarak kendisi güzel Marisini alıp Manisaya çekildi. Sultan İkinci Mehmed (Fatih Sultan Mehmed) Varna muhare- besinde babasile beraber bulun - muştu. Bir kımm askerin düşman kuvvetlerine karşı nasıl yüz çevi- dip ric'at ettiğini görmüştü. Kapı- | kul bölüklerinin fedakârlhıkları gö- tünden — kaçmamıştı. — Babasının. cesareti çözülerek meydan muhâ- rebesini bırakıp atını geri çevir- diğini unutamyıordu, Hele; bü - yük Türk kumandam Karaca Be- yin babasını önliyerek atının diz- Bininden tutarak: — Aman Padişahım, ne yapı - asker alaylarının elebaşısı gibi bir şeydi. Bütün bu askerlerin mer - kezi Edirne idi, Hullsa; Sultan Mehmnedin tah- ta gelişi bir oyuncaktan ve man - | kenliklen ibaretti. İradesini sarf | ve tatbik edemezdi. Bütün kudret | ve kuvvet Hall! Paçariz idi. Sultan Mehmed bir gün Halil | Paşayı huzuruna çağırarak | — Lale, dedem Yıldırım Baye- | mdın Bizans üzerne yaptığı mu- | hasarayı ne sebenle çözdüğünü bi- | liyor musun?. Dedi. Sultan Mebmedin bu sözlerin- de mana dolu idi. Hali! Paşaya zansla olan münasebatını zımnen | anlatmak istiyordu. Halil Paşa, en dört yaşındaki padişahın bu sözlerine ne cevap Japonyanın Yeni (4 üncü sayfadan devam) temiyorlar. Öyle ki Çinliler ara- İ sındaki milli birlik gitgide kuv - vetlenmiş, Çinin ordusu” vücude gelmiş, bugün Çinin istiklâh için | | | iyar. İşte Udak Şark İ#feft böyle bir ! kaç mühim noktadan tetkik edile- | cek gibidir. Son vekayi karşısında' İtalyan güzetelerinin neşriyatı «yaşasın Japonya'a tarzında hülüsa edile- bilir. Rejim fasista gazetexs; daha ileri giderek diyor ki: İngiltere i- için âki yol vardır: Ya Japonların dediğini kabul eder, yahud da hu—j be tutuşur!. Alman gözelelerine gelince; bun- lar da İngilterenin Uzak Şarki müşkülâta uğradığından — bahisle ne kadar memnun olduklarım giz- lemiyorlar. Montaz gazetesi aiyor ki: 932 - 90Ş seneleri arasında Fransa ile İngltere Rusyayı Mü- letler Cemiyetine alarak onun mü- zaheretini elde &tmeğe çalışmış - lardır. Mançuri meselesinde Ja - ponya © zaman Rusyaya feda & dilmişti. Alman gazeteleri şımdi de Mos- kovada cereyan eden müzakere - lerde Rusyanın Uzak Şark vazi - yorsun?. Sebat!. Diyerek babasını meydan mu- “ harebesine doğru sürüklediğini kalbinde, dimağında taşıyordu. Bütün bunları bilen ve gören Sultan Mehmed, Veziri âzam Ha- KI Paşanın oynadığı - oyunları da mükemmelen sezmişti. Halil Pa- şa; bir haindi. 'akal; Sultan Mehmed ikinci de- fa Padişahlık mevkiine — geldiği halde yine ne Halil Paşaya ve ne de diğerlerine bir şeycikler yapa- mazdı. Çünkü; babası her ne kadar sal- tanattan çekilmiş ise de kuvvet ve kudreli bir padişah gibi bakiydi. Yeniçeri dabasına merbuttu. Vü- zera ve kumandanlar babasına sa- dıktı. Kendisine ehemmiyet bile vermiyorlardı. Hele, Yeniçeriler tamamile Ve- ziri âzam Halil Paşanın emrinde Eöci bir şeydi. Silâhtarlarla, Gu- teba dedikleri asker - doğrudan doğruya Halil Paşa ile babasının teşkil ettiği bir askerdi. Öleden beriden gelen cinsi muhtelif ve müşevveş — yabaneı - kimselerden mürekkep olan bu asker alayları da hiç bir vakit babası hayatta i- ken kendisine muti olamazdı. b B yetini ileri sürerek İngiliz - Pran- sız - Rus ittifakmın Uzak Şarka da şümulü olacağıni yazdırmak is- tediği halde İngilterenin bunu ka- bul etmekte tereddüd gösterdiği iddia ediyorlar. Bunu da kayde - den Avrupa matbuatı bu iddiayı doğru bulmuyorlar. Çünkü, di - yorlar, Rusya böyle birşey iste - memiştir. Rusya - Fransa - İngi- | tere ittifakı yalnız Avrupaya mün-| hasır kalacaktır. | Hulâsa — Avrupanın — mühtelif merkezlerinde çıkan gaketelerin türlü türlü dedikeduları var. Lond- Ta mehafil'nin ne — düşündüğüne | gelince; İngiliz paytahtımın — iyi malâmat alan mehafilinde şöyle düşünüldüğü öğrenilmiştir: Japonyanın hakikaten İngiltere ile bir kavgaya tutuşmak istediği daha pek şüpheli bir keyfiyettir. Japonlar İngiltere ile kavga çıkar- mak mi istiyorlar, yoksa Tiençin- deki imtiyazlı mıntakaları böyle tazyik altında tutmak şuretile o- ralardan Avrupalıları ve bilhassa İngilizleri birer birer çıkartmağı 1 Tiençin hâdslelerini dikkatle takib | © verilen mushedeye Japonyanın Yazan: M, SAMİ KARAYEL Beraber . vereceğini şaşırmıştı. Sakin kal: mıştı. Sultan Mehmod, sualini - başka bir suretle tekrarlamıştı: — Lala, Timurlengi — başımıza musallat eden — Bizanslılar - değil mi?, Dedemi Ankarada Timurler- | ge esir ettirip Türk devletini fe - | lükete sürükleyen Bizanslılar de- ğil mi?. Hattâ; daha dün — Varna | önlerinde Ehlistlib karşısında bi- zi şaşkına çeviren ve nibayet Ka- racanın şehadetile, ve Koca Hızı- rım şehametile elde ettiğimiz za- | ferde bizi felâketlere sevketmek | istiyen Bizanslılar değil mi?.. — | — Lala, bunasusmak gerek - mez... Edirnede alan payıtahtımı- | zı Kostantaniyeye nakletmeliyiz.. dedi. D | | | | (Devams var) Yürüttüğü Hesab merikanın alacağı vaziyettir Ge - çen gün Amerika Hariciye Nazırı bir vesile ile söylediği nutukta U- zak şark vekaylnden bahsetti: — Amerika hükümeti, demiştir, etmektedir. Vaşingtondan gelen malümata | , göre Amerika Cumhur Reisi nasıl bir hattı hareket tak'b edileceğini tayin edecektir. Tokyodaki vazi - yete gelince; ötedenberi söylene- rek öğrenilen bir keyfiyet vazdır ki © da Japon generallerinin Al- manya ve İtâlya ile ittifakı iste » dikleridir. Bunlardan sonra mu- tedil diplomatlar geliyor ki bun- Tar Bölşevikliğe karşı mücadele â- igtirakini Rusya aleyhinde olduğu için çok doğru bulmuşlardır. Fakat yine bu mutedil diplomat-| lar içi daha ileri götürmek iste - mezlermiş. Yani Berlin ve Roma iftifakına girmek tarafları değil- (Şarki Akdenizde Yeni Majino Hattı Kuruldu (1 tnci sahifeden İevam) , Allaha şükrediyorum- Bu destlu- | Makineye Verirken: Belçika Fransa İle Askeri Bir İttifak Akdediyor Berlin 25 (ALA.) — Belçika, Fransa ve İngiltere erkânıhanbiyeleri ta Olduğu seyahatin, Arab devlet- | gun ilk semeresi oğlumun ileride | arasında görüşmeler yapılması hakkında Belçika âyanından birinin bir lerini yalnız Türkiyeye değil, bü- | en mükemmel askerin ve ex bü- | takrir vörmesi ve Belçikada bu husustâ bez temayüller belirmesi siyar tün antanta bağlıyacak geniş bir görüşmiye yol açacağını yazmak- tadırlar. Bağdadda çıkar. «Elyevm> ge- zatesi Türkiye Cumbur Relsi ile Erdün Emiri Alter Abdullah ara- sında teati edilen mektubları neş- retmiştir. Cumhur Reisimiz «muh- terem kardeşim: diye ” başiiyan mektubunda istikbal hukkında en parlak ümidleri beslediğini söy- Hiyerek fahri yave-Iğinde bulunan Emir Nayıfın çalışmalarındar. si- tayişle bahsetmişlerdir. Emir Abdullah verdiği cevabda oğlunun ancak Milli Şeften gör- düğü yüksek iht'mam ve aldığı “kıymetli öğütler sayesinde ilerle- mekte olduğunu söyledikten sor- ra şu satırları yazıyar: *Çok yüksek şehsiyetinizle ta- nişmak ve dost olmak yüzünden Satye Binası Meselesi (1 inci sahifeden devam) tir. Avukat Atf dün diğer mev - kuf azkadaşlarının yanma sevke- dilmiştir. Evvelki gün sorguya çekilerek serbest bırakılan Malik Kevkep görülen lüzum — Üüzerine dün yeniden sorguya çekilmiş, maznun birinci Hadesine tama - men zxl bir ifadede bulunduğun- dan sorgu hâkimi kararile tevkif edilmiştir. Malik Kevkep de tev- | kifhaneye sevkedilmiştir. Bu su- retle Satie işinde şimdiye kadar tevkif edilenler yedi kişiyi bul - müştur. Her iki maznun da Adliyeden çıktıktan sonra fotoğraflarının a- | hmmasına müsaade etmemiş, fo- to muhabirlerini şaşırtmak — için pestahtne kapısından çıkarak ko- şar adımla bir taksiye atlamışlar- dir. Poto mühabirleri, tevkifhe- neye bu suretle giden maznunla- yan resimlerini kısmen almağa mu- HIKÂYE:!: Değişen Adam ! (4 üncü sayfadan devam) mek istiyeceksiniz! Bundan müm- kün olduğu kadar uzaklaşınız!. Bir- şeyi sevmeğe çalışmak. ondan nef- vet etmek kadar acı değildir!.. Hayatı, insanları sevmeğe çalı- galım! — Hayallerimizi, Sacalleri- mizi müşterek hayatımızda ya- #atalım..> Nihad üç ay sonra sevdiği kızla evlendi, onunla mes'ut bir yuva kurdu.. lerdir. Fakat acaba generaller ta- rafı galib geldi de onların noktai nazarı ma ileri sörüldü?, Bu gi - dişle Japonlar Almanya - İtalya ittifakına girecekler mi?, Avrupalı siyasi muharrirler bu- na ihtimal vermiyorlar. Netice: Japonlar Avrupanın bugünkü ka- rışık halinden istifade ile kendi emellerine varmak istiyorlar. Saadetin Sırrı Ne İmiş (5 inci sayfadan devam) ken niçin kavga ive vakit geçire- him?. Bundan sonra aramızda çıkan #htilâflar ise hiçbir zaman kavga- ya varacak gibi elmamıştır. Karı koca arasında karşılıklı bir itimad ve emniyet bulunmalı. Her birimiz birçok şeylerde ay- v ayrı düşünebilir; fakat fikir ih- ? halleditmeli. Kolayca karar ve-miyerek etraflı düşünmeli. Kadın kocasının yargunluğunu, her gün türlü işlerie uğraşarak & Genç adam büsbütün değiş - işti. Hayatı, insanları seviyor- du. Eskiden samimi ve hakiki dostları olduğuna inandığı kitap- Tardan soğumuştu.. Okumuyordu.. Artık boş zamanlarını karısı, sevdikleri ve dostları ile gülüp eğlenmekle geçiriyordu.. ZAYİ İnebolu Nümune mektebinden evvekce aldığım tasdiknamemi za- yi eyledim. Yenisini çıkaracağım- dan cekislnn hükmü yoktur. Hacı Derviş oğlu İsmail Hakkı Dilek yük kumandanın sancağı altında tam bir asker ve ciddi bir kumah- | | dan olmasıdır. Bunun şerefi ya- 'nız Türk kardeşlerimize değil, bü- tün şarka ve bilhassa islâm âle- pine aki olacaktır. Müjdeniz.n, prenslerinden biri- nin, sizden büyük bir askeri ter biye almasının, bunu iki millet a- rasındaki verimli vaziyeti dostluk ve kardeşliğin en parlak delili e- Jarak gören Araplar arasında çok derin tesiri olacağına kanlim.» ŞARKİ AKDENİZDE BİR MAJİNO HATTI Londra 25 (AA)— Türk - Pran-, sız itilâfı hakkında tefsirlerde bu- lunan Deyli Ekspces gazetesi, bu itilâfla şarki Akdenizde bir Ma- jino hattı vücude getirilmiş oldu- ğunu yazmaktadır. Bir Kadın Sevdiği Adamı Vurdu Sirkec'de bir yaralama hâdisesi olmuş, bir kadın kendisini terke- | den bir adamı yüzünden tehlikeli | sürette yaralamışlır Galatada Kasaplar sokağında 24 numaralı evde oturan Fehmi oğ- | dlu Mümtaz adındar biri senelerce beraber yaşadığı Elvida adındaki | kadınla geçimsizEk ve kışkançlık | | dını terketmiştir. Elvida Mümtazı | | sön derece sevmiş olduğundan birkaç defa barışmaşını teklif et- ıniş, fakat her defasında da ved cevab'le karşılaşmıştır. Dün Sirkecide Mümlarla kar- şılaşan Elvida ağlıyarak kendisi- he avdet etmesini tekrar yalvar- | mış, yine red cevabı alınca «ma- demki benim olmıyaraksın, baş- Kkasımın da olamazsın.. * Diyerek çantasından çıkardığı | jiletle Mümtazı yanağından teh - Hikeli surette yaralamıştır. Müm - | taz hastaneye kaldırılarak tedavi altına alınmış, Elvida yakalana - | rak tahkikata başlanmıştır. | Eşya Satışı Beyoğlu Dördüncü Sulh bukuk | hâkimliğinden: | Terekesine mahkemece elkonu- lan ölü Marinaya ait ve mahke - mece tesbit edilen ve Tarlabaşı caddesinde T3 numarah Kanzuk apartımanının 1 numaralı daire- sinde bulunan bir takırı kıymet- tar eşyalar açık arttırma sure'ile 21/6/989 tarihine mnüsadif salı günü saat 14 de satılacaktır. İs- 'teklilerin yukarıda gösterilen gün 've saatte mahallinde hazır bulun- maları ilân olunur. — 939789 | İstanbul! Üçüncü fera memurlu- | iundan: Bir borçtan dolayı mahcuz olup paraya Çevrilmesine karar verilen tuhafiye eşyası 28/6/939 çarşam- ba günü saat 9 dan 10 na kadar Mahmutpaşada Çarşılı Han içinde Twuhammen kıymetinin © T5 şi- ni bulmadığı takdirde ikinci art- ftırmasının 3/7/989 pazartesi güni aynı sahtle ve mahalde açık ari- tarma süretile satılacağı ilân olu- nur. (18768) si Alman menfas'lerinde endişe ve hoşmutsuzluk uyandırmıştır. *Diplomatisehe und politishe Korrespondenz> gazetesi Belçikanın neticesi — vahim — ölebilecek — bir ttifak akdetmek veya tedbif ler almakı hakkı da dahil olduğu balde harlei siyaset hakkımda hef türlü kararlar ittihaz etmek hakkına malik bulunduğunu tasdik etmek* le beraber «Belçika s'yasetine yeni bir istikamet vermek üzere ittihağ edilecek kararların Belçika harlcihn de akisler uyandırması zarurf» oldur Bu noktasında hiçbir şüphe bırakmamak istediğini kaydeylemektedir. 24 Kilometreye 50 Kiloluk Mermi Atan Yeni Toplar Vaşington 25 (A.A.)— Harbiye nezareti milli fabrikalarda halihazır da ima' edilmekte olan taplar hakkında bazı malümal vermektedir. Bu malümata nazaran 24 kilometrelik bir mesafeye 50 kiloluk mer- mi atan bu tapların çanı 105 milimetre, ağırlığı 15 tondur. Lüstik te- kerleklere bindirilmiş olan bu topl: ket etmektedir. Antakya 25 (Hususi) — Hata- yın anavatana kavuşması mü, sebetile bütün Hatay sonsuz se- vinç içerisindedir. Dündenberi başlıyan bayram gece gündüz de- vam etmektedir. Asıl büyük bay- ramın programı da hazırlanmak- tadır. Hatayın Türkiyeye iltihakı hak- kında Türk - Fransız anlaşması- nn tatbikatı hazırlıklarına da başlanmaktadır. Malüm olduğu ü- zere Hataydaki Fransız askerleri 23 temmuza kadar Hataydan çe- kilmiş bulunacaktır. 423 temmuz İstaribul Üçüncü İcra memurlu Bundan: Mukaddema Beyoj n İstik- İ cedklesinde 900-1 aumarada ken hâlen izametgâhi meçhul bu- Turlari Yusuf Kuttban Asaf Sirmanın 8/9/938 tarih ve 20/10/938 vadeli olarak 100 lira şe 5/11/938 Vadeli olmak Üzere 95 ira ki cem'an zimmetinizde 185 | Hira matlübunun W 5 falir ve | © 10 vekâlet rifi icraiye ile birlikte haczen tahsili hakkında dalremize va- ki mürâcast ve talebi üzeri - ne bü süretle tanzim ve tebliğ kı Jinmak için tarafınıza gönderilen ödeme emri ikametgâhı hazırmı- yan meçhuliyeti ittbarile tebliğ kı- hnamıyarak tebligatı mezkürenin bir ay müddetle flânen #asına ie- Ta hakimliğince karar verilmiş ol- makla tarihi fHândan itibaren mez- kür müddet zarfında $38/5305 dos- ya numarasile müddesbih borcu- mnuzu vermediğiniz veya borcun tamamma veya bir kısmına ve ya- hut alacaklının - takibat Jerasına karçı ve Jeranın tehiri müstelzim kanuni bir itirazda bulunmadığı- maz ve yine bu müddet içinde mal beyanı vermediğiniz ve hakikata muhalif beyanda — bulunduğunuz takdirde yukarıda yazılı müdde - *tin hitamın: müteakip cebri icra suretile jieap eden kamıni muame- leye tevcesül kılmacağı malümu- nuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tarafımıza tebliği maka- mına kaim bulunmak üzere key- fiyet ilânen tebliğ olunur. (18769) GÖZ HEKİMİ ücreti masa - Dr. Murad Rami Aydın Taksim - Talimhane, Tarlabaşı caddesi No. 10 Urfa aprt Bütün Bankaların Blânçoları Üzerinde Tetkikat Yapıldı ( inci sahifeden devam) dam çok yakından Ezcümle Şeker şirketinin devli Evlenmek ciddi Bir meseledir. 'susünds kuvvetli bir cereyan hasıl olmuştur. İ Encimen mesaisini ikmal etmiş ve bu mücssete || nazarı itibare alınmış, bunların tekrar işlerine av- ve teşekküllerin bugünkü ihtiyaçlara göre alması V- || £ için İktısad Vekileti tarafından. icsbedeli ted-i zam gelen yeni şekilleri Hakkında adar olmuş ve bir kaç defa da tilâfı her zaman sammi bir suretle encümen içtimalarında bizzel hazır bulunmuştur. | larmuç emektar etleştirilmesi hu- || bir rapor hazır- | şirketinin yaptığı san tasfiyede yalnız memurları de- Bi şeker sanayiinin teessüsündenberi iş başında bu- 've kiymetli işçileri de çıkarmıştır. Fırka Grupuna iştirak eden bu işçilerin hakları lansıştır. Bu rapor yarınki Meclis rüznamesine müs- || birlere tevessül olunmuştur. taceliyet kararile konmuştur. Yarınki Meclis toplan- mı düşünüyorlar?. Öyle görünü - yor ki İngiliz diplamatları mese- lenin halli çaresini aramaktafi ge- ri kalmıyorlar. Bilhassa merak edilen cibel A- | takı S BErE Y ö ça vine geldiği zaman dinlenmek ih- tiyacında olduğunu bilmeli. Erkek de kadımın evinde işi olduğunu, o mun da yardıma mtubtaç olduğunu dir etmeli f tısında okungeaktır. ESKİŞEHİR ŞEKER FAERİ: Ankara 25 (Muhabirimizden tel TETKİKATA BAŞLANDI ge başlanmış, bu meyanda İktısad Vekâleti memur- larından mürekkeb bir heyetin Eskişehir fabrikasın- lefonla) — Şeker İ| da işe başladıkları öğrenilmiştir. <- şlin İKASINDA Diğer taraflan Şeker şirketi fabrikaları da tetti-| âr saatte 20 kilometre sür'atle hare- Hatay, Milli Şeti Çağıracak | 939», Hâtayın kürtuluş tarihi ad- dolunarak o gün büyük şenlik - ler yapılacaktır. Bu münasehet- le Cumhurreisimiz İsmet İnö - nünder. Hatayı teşrifleri rica edi- Tecektir. * Ridli Şef İnönünün 1 temmuz denizciler bayramı münüasebetile Ortaküyde yapılacak olan Deniz yarışlarını teşrifleri muhtemeldir. Cumhurrecisimiz deniz yarışla- Yına geldikleri takdirde, yarışlar ti *Savarona> yatından fakip ede- ceklerdir. yüzürnden kavga ettikten sonra ka- ——— ——— SATIŞ İLÂNI yed edilen ve tasfiyesi derdest bu- | danan Bakırköyünde Cevizlikte | Banyolar sokağında mukim iken | Almanyada ölen Serkö namı di #eri Serkis Ispartalyanın —uhdei tasarrufunda olup ipotekli bulü- nan Bakırköyünde İncirli çiftliği namile Maruf Ve mühtelif numa- | ralar tahtında olan tapu kaydırda yazılı hudutlarla mahdut çiftli - | Bin açık arttırma suretile satılma- sına karar verilmiş ve evvelce ya- pılan ihalede müşteri, kendisine verilen yedi günlük mühlet için- de Male bedelini yatırmamış. ol - duğundan ve İcra ve İllâs kanı- nunun 133 üncü maddesine etvfi- kan ihale kararı fesholunarak on- dan evvel en yüksek teklifte bu- lunan kimse de arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olmadığından an beş gün müddetle arttırmaya çıkanılmış ve 12/7/939 çarşamba günü saat 14 - 16 da en çok arttı- rana ihale olunmasma karar ve- rilmiştir. Ehli vukuf raporuna na- zaran cem'an 625 dekar 366 parça arsa ve 22 - 23 No. lı ve 168 dö- nüm Soğanlı mevkiünde bir tarla ve çiftlik civarı 58 dönüm mer'a ve 1- 8 ve 8 <14 No. li bir kâgir mekân, bir mandıra, iki samanlık, koyun ağılı, bir anbar, bir ahır, | bir havuz, ve bir güvercinlikten Bbaret çiftlik ebniyelerini ve 38 mühtelif oşçarı müsmireyi ve 183 | Sönüm sebze bahçesi ve çifllik ci | yarında 16 dönüm tarlayı ve 16 dönüm han arsasını 3htiva eden i ve binaları harabiye yüz tutmuş olan mezkür çiftliğin muhammen Yaymeti (17835) Iscadır. Şartna- mesi mahkeme divanhanesinde & sılmıştir. Arttırmaya iştirak için bedeli muhâmmenin © 7,5 nisbe- ünde para veya milli bir banka- nın teminat mektubunu ibraz & debilmesi Tâzımdır. Birikmiş ver- Bi, tanzifat, vakıf icaresi satış e- manından tenzi! olunacak, rüsumı tellâliye ve 20 senelik vakıf ta - viz bedeli müşteri tarafından ve- rilecektir. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alükadarların hususile faiz ve ma- garife dalir idâlalarını müsbit ev- raklarile birlikte 20 gün içinde mahkememize bildirmeleri aksi takdirde hakları tapu - sicillerile sabit olmadıkça - satış Bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları | ve bu hususta daha fazla malü - mat almak istiyenlerin mahkeme- Mizin 985/23 sayılı dosyasına mü- racsatları ilân olunur. 1821 a |