22 Temmuz 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

22 Temmuz 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

8—SON TELGRAF—22 TEMMUZ TER Kadın zarafetinin en büyük düşmanıdır. Y DANSTA, SPORDA, GEZMEDE Ter sizi sevdik- lerinizin yanın- dan uzaklaştır- maya maecbur eder. SUDORONO Koltuk altı terlemesine mâni olur. Teri kesmez udece mec" H ını değişti- rir elbiselerinizi, iç çımışırlınnııı çurıımelı- ten, vücudünüzü ter kokusundan korur. Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan: 1 — Satın alınacak 500 adet ekmek torbasının 26/7/939 çarşamba günü saat 14 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tühmin edilen bedeli 650 lira ve-tik teminatı 49 liradır. 3 — Evsaf ve nümunesi kamisyondalır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde kanuni vesikaları ve ilk teminat makbuzları ile Galata Rıhtam caddesi Veli Alemdar Han ikinci katta- 'ki komisyona gelmeleri. «SAd1. ŞİRKETİ HAYRİYEDEN SAZLI TENEZZÜH SEFERİ k en güzide bir saz Bay ve Bayanlardan mü rekkep 8 k heyeti, lokantacılıkta yüksek san'atkârlığı moemleketimizde maruf olan Pandeli tarafınd'an ihzar edilen nefis büfeyi hâmil 14 gumaralı vapurumuz bugünkü cumartesi günü Köprüden 1430 da kalkarak muayyen iskelelerimize uğradıktan sonra Boğaziçi ve açığında cevelân — yapacak, 2045 de Köprüye ge- lecektiş Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Falma Nahidenin 6713 hesap numarasile Sandığımızdan aldığı (800) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ver- mediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 numaralı kanunun 46 ımcı maddesinin matufu 40 ıncı maddesine göre satılması icabeden Üsküdarda Tavaşi Hasanağa mahallesinin Cami yeni İnadiye Mektep sokağında eski 8 mü. yeni 6 (Tapu kaydında eski 6 yeni 8 mü.) en yeni 25 numaralı bahçeli ahşap bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen (82) lira pey akçesi vere- cektir. Milit bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olu - nur, Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve ta- viz bedeli ve tellâliye rüsumu borç'uya aittir. Arttırma şarnamesi 1/8/909 tarahinden itibaren tetkik etmek isti- yenlere Sandık Hukuk İşleri Servisinde açık bulundurulacaktır. 'Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartnamede ve takib dosyasın- da vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan geyrimenkul hakkında herşeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinei arttırma 9/9/939 tarihine müsadif cumartesi günü Cağaloğlunda TABLETİ Yemek salonlarına, yatak ve banyo odalarına, mutfaklara, 'GEDİ ptesanelere, kahvelere, gazi- W nolara, lokanlalara, eşya depo- larına asmakla Sinek, Sivrisinek, Güveler ve diğer haşeratı uzaklaştırmak kabil olur. İve kürklere, elbiselere, çamaşırlara, hallara, dolap çekmelerine ve) Sandıklı KUTU KRİSTALİZE - ASEPTANI & ttanmalı içerisinde satılan Maarif Vekilliğinden : — Kütüphane Memuru Olmak istiyenlere 1 — Müuhtelif şehirlerdeki umumi kütüphanelerimizde açılacak olan kütüphane memurluklarına en az orta okul tahsili görmüş £ memur alınacaktır. 2 — Bu memurların seçimi için 7 Ağustos 1939 tarihinde Anka- rada ve İstanbulda bir müsabaka imtihanı yapılacaktır. 3 — Bu imtihana girmek isteyenlerin bulundukları yerler Maa- rif Müdürlüklerinden alacakları örneklere göre tanzim ettirecek- keri fiş ve sağlık raporlarına tahsil ve' askerliklerini yaptıklarına dair olan vesikalarile çalıştıkları yerlerjlen alacakları iyi hizmet ve- gikalarını raptederek en çok 31 Temup 1939 Pazartesi günü akşa- mana kadar şahsen veya yazı ile vekilijk kütüphaneler müdürlüğü- me müracaat etmeleri lâzımdır. j 4 — Müsabakaya iştirak edenlerden sağlık durumları bu meslekde çalışma; mamzetlik müddetlerini İstanbul kütü ehliyetleri kâfi görülen ve elverişli olanlar altı aylık anelerinde geçireceklerdir. Satış dovresi sonunda bu işlerde — çhlışabilecekleri — anlaşılanlar kur'a çekmek suretile boş bulunan vazjfelere tayin ve sevkedile- ceklerdir. (53$2) «3140> stanbul P. T. T. Müdürlüğünden : 19/1/939 çarşammba saat 16 da açık eksiltme yapılacağı iİlân edilmiş B. Çekmece P. T. T. merkezi binası bir kısım tamiratı işi için muay- yen gün ve saatinde toplanmış komisyona müracaat eden talip teklifi haddi lâyik görülmediğinden bu baptaki eksiltme 10 gün müddetle uzatılmıştır. : Eksiltme 2/8/930 çarşamba ssat 16 da B. Postahane binası birinci kat İst, P. T. T. müdürlüğü odasında toplanacak alım satım komisyonunda yapılacaktır. Keşif bedeli 1144 lira S1 kuruş muvakkat teminat 85 lira 88 kuruştur. Taliplerin olbaptaki keşif ve şartnamelerini görmek ve muvakkat teminatlarını yatınmak üzere çalışma günlerinde mezkür müdürlük idare kalem levazım kısmına eksiltme gün ve saatinde de da az sekiz gün evvel İstanbul vilâyetinden buna benzer 1000 liralık iş yaptıklarına dar alınacak ebliyet vesikası 909 ticaret odası vesikası muvakkat teminat makbuzile birlikte komisyona müracaatları. - (5401) Bahip ve neşriyatı idare eden Başmuharriri İZZET BENİCR Bazıldığı yeri SON TELGRAF Matbaası kâin Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş ol- ması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şertile 25/9/939 tarihine müsadif pazartesi günü ayni mahakle ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır, Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadar lar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve mata- rife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle hak- larını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha farla malümat a!- mak istiyenlerin 938/1161 dosya numarasile Sandığımız hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. ** Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek (öıtıı'— mek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin 96 40 nı tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektediz. (5492) Istanbul Defterdarlığından: Muhammen bedeli OLira İstanbul Cezasvi ziyaret mahalli enkazı 95 Yukarıda mevkli yazılı enkaz hizasında yazılı muhammen bedeli üzerinden 31/7/589 tazihine müsadif pazartesi günü saat 14 de satılar caktır. Satış bedeli peşindir. Taliplerin © 7,5 pey akçelerini vakti mu- Ayyeninden evvel yatırıp mezkür gün ve saatte Milli Emlâk müdürlü- ğünde müteşekki! komisyona müracaatları. «5457> CEKIPH)ZEZİ'ER[FE SÜYÜK EL OLACAKTID Müteahhidlerin ve Marangozların nazarı dikkatine : Avrupa malin- dan daha ucu ve Avrupu malları ayarında bulunan KELEBEK Zımparalı kızıl, Karaağaç, Diş- budak, Güngen kuru - sistem KONTEPLÂKLARINIZI İstan- bul satış deposundan tedarik ediniz. Adrese dikkat: Mahmut- paşa Kürkçü Han 19 - 20 Tele- fon: 21164 Eb'atlar: 310/140 210/125, — 220/130, İstanbul Üçüncü İcram emurlu- ğundan: Bir borcun temini için mahcuz ve satılmasına karar verilen bir adet (80) lira kıymetinde se- maver kazanı ve bir adet 30 bey- gir kuvvetinde 60 lira kıymetli e- lektrik Dinamo Gâlatada Ferme- | neciler sokak 32 numarada 24/7/ 939 tarihli pezartesi günü saat 15 ten 17 ye kadar açik arttırma ile satılacağı, almak istiyenlerin yev- mi saati mezkürda mahallinde bu- lunacak memura müracaatları i- lân olunur. (19381) Mihiniini' yevrulmruz. mhhe” ) yavrunuzun . sıhhi tini-düşününüz. Onlara çocuk arabalarının kraliçesi olan ve en iyi imal edilmiş, en fazla te- kemmül ettirilmiş en sıhhi ara- bayı alınız. Yeni gelen 1939 mo- delinin 50 den fazla çeşidi var- dır. Her yerden ucuz fiat ve mü- said şartlarla yalnız, ||Baker Mağazalarında bulabilirsiniz. DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI «Adiyen gazlı haldeki hidrokar- bonların tahviline mahsus usul ve | ameliye> hakkındaki ihtira için a- lınmış olan 6 Ağustos 1937 tarih Ve 2382 numaralı ihtira beratının âhtiva ettiği hukuk, bu kere, icadı Türkiyede mevkii fille koymak b | çin icara verilmesi için teklif e- dilmekte olmakla bu hususa fazla malümat edinmek isteyenlerin Ga- latada Aslan Han 5 inci kat 1 - 3 numaralara müracaat eylemeleri ilân olunur. YARIN IAU SAÇ EKSIRİ " Saçları besler, köklerini kuvvetlendirir, — dökül- mesini önler, kepekleri- ni giderir , İngiliz. Kanzuk Eczanesi Beyoğlu - İstanbul İSTANBUL İTFAİYE BİRLİĞİ İDARE HEYETİNDEN: İtfaiye birliği yardım sandığı feshedilmiştir. Aza olup t8 | ce İtfajyeden ayrılmış ve paraları sarıdıkda kalmış olarların larını almak üzere İstaribul İtfaiye Müdiriyetine müracaatlâfi olunur. P. T. T. Levazım Müdürlüğünden : 1 — Teshhüdün ademi ifasından dolayı 20.000 tanesi 3 tanesi 4 milimetre olmak üzere cem'an 100.000 adet alümin! şon açık eksiltmieye kanmuştur. 5 2 — Muhammen - bedel 8000 tira muvakkat teminat 6001WT 3 — Eksiltme 7/8/920 tarihine müsadif pazartesi günü | Ankarada P. 'T. T. Umumi müdürlüğü binasındaki satınalmâ nunda yapı " caktır. 4 — Taliplerin nuvakkat teminat makbuzu veya banka ? ile kanun? vesaiki hâmilen mezkür gün ve saatte 0 kamişyot” 5| enatları, 5 — Şartnarısler Ankarada P. T. T. Levazım ve İstanbı cıyan hanında P. T. T. Levazım ayniyat şubesi müdürlükleri verilir. — (2810) — <4232. TSUPANORAM Bu akşam için adığ: fevkalâde gecenin hasd.ıbnl Çocuk Esirgeme Kurumuna Terketmiştir. kâr Hamiyet Yüceses Te | Ealilııüıı Kemant İlghar Tekyay ve arkadaşları Ayrıca: ZOZO DALMAS ve CULYA REYES taralın muhtelif şarkı ve oyunlar. Fakir çocukları * dirmek isterseniz 19dabaşlayıp saat iklde bulacak olan bu müstesna geceye iştirak Öğğü İstanbul Belediyesi İlânlari Kuzu, kıvırcık ellerine mevzu azami fiyat evvelce — kakl Mevsim dolayasile kasaplık hayvan fazla geldiğinden Karamaf, Sığır, Manda, Dana ve Keçi etlerine konulmuş olan perakendt — fiyatların kaldırılmış olduğu ilân olunur. (5488) ; Devlet Demiryolları ve Limanlar! işletme U. idaresi ilânları — , Iskenderuna Teşmil Edilen Tarifeler 1 — Haleb ve Halebin eenubunda kâin istasygnlarla İskif arasında yapılacak transit eşya nakliyatına ait ve Meydamek yas mesafesine münhasır olan D. D, / 141 numaralı grupaj 7/939 tarihinden tübaren lâğvedilip bunun yerine aynı tarili ren mer'iyeline Haleb ve Halebin cenubundaki istasyonlarla Tun arasında yapılacak doğru eşya nakliyatına mahsus ve bez - İskenderun mesafesine şamil olmak üzere D, D, / 141 # yeni bir tarife yapılmıştır. 2—A — DD./9 numaralı zahire farifesinin (Limanlarâ bazı ihracat maddelerine tenailât icrası hakkmdaki) hquı ı'!“ B — Mersin - Mamure ve Toprakkale - Payas kısımlarımdi, D.D./78 numaralı tenzilli yolcu tarifegi 29/7/939 tarihindef İskenderuna da teşmi! edilmiştir. 3 — Bundan başka yine 23/7/939 tarihinden itibâren Mersik 4 müre v: İskenderun - Toprakkâle kısımlarının herhangi bı- dan V(amure - Fevzipaşa kısmındaki istasyonlara ve müteküabi uı) hat edecek umum? ahkâma nazaran tam bilete müstahak yokt mure - Fevz'paşa kısmında cari tarife ücretleri D.D. / 73 tarift” retlere eklenmek gartile doğru biletler verilecektir. 4 — D.D./73 numaralı tarife ve seyilleri mucibince bilet 23/8/939 tarihinden İtibaren bu kısımda 508 ve 504 ir'at trenlerinden maada bilümum trenlerle seyahat DD./'13 numaralı tarifeye göre alınacak biletler mezkür f baren Toros trenlerinde muteber olmayacağından Toros treni rülecek bu gibi yolcular biletsiz yolcu muamelesine tâbi tü Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmesi, — (3203)