11 Eylül 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

11 Eylül 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Son 24 Saatte U AO Te Fransızlar yeni arazi işgal ettiler Son 24 saatte harb cephelerinde ve s.yasi sahalarda geçen hâdise - lerin hulâsası şudur; Şark cephesi dün nisbeten dur- “ gunlük göstermiştir. Varşovanın kenar mahallelerine giren Alman Dişdarları, arkadan kuvayı külli- yenin gelemediğini görünce, KT - dikleri yerleri terketmeğ mecbur kalmışlardır. Varşova şuana ka- dar siddetle mukavemet ediyordu. Burada, kanlı muharebeler olduğu anlasılıyor.. Polonya ordusu gavet Mahirane geri cekilmesine devam adiyor. Varşova önlerinde büyük bir maydan muharebesi bazırlığı yapıldığı gelen haberlerden anla- tılmaktadır. Almanlar, mühim bir Sanayi merkezi olan Ledz şehrini İsgal ettiklerini bildirmiş'gse de, bu haber teeyyüd etmemistir. Al- man hava kıt'aları, münakale yol- larını, muhacir katarlarını bomba- lamakta devam ediyorlar. Garb cephesinde ise, — Fransız taarruzları ve üerlemeleri muvaf- fakiyetle devam etmiştir. Fran - sız zirhli otomobillerinin Alman toprağına girerek Siğfrid hattına taarruz ettiklerini, bizzat Alman - lar da itirafa mecbur olmuşlardır. Fakat, — Almanlar, bu taarruzun büskürtüldüğünü söylüyorlar. Hal- buki, Fransız teblişleri, Frarâz kıt'alarının işgal ettikleri nokta - larda tutunduklarını bildirmek - tedir. Almanların mukabil taarru- Zu neticesiz kalmıştır. Denizde muharebeler daha şid- detli bir safhaya girmist'r. Alman tahtelbahirleri birkaç İngiliz tica- Tet gemisin! batırdığı gibi, İngiliz Zırhlıları da birkaç Alman gemi- sini batırmışlardır. Alman tcaret Remilerinin faaliyeti tamamile fel-| €e uğramıstır. İngilizler İmpa - Tatorluk yollarını ve muvasala nok-| talarını da emniyet altına almış bulunuyorlar. Simal denizinde, Manşta, İngi- Hz ve Fransız kuvvetleri mayin barajları tesis etmislerdir. Eski Alman İmparatoru Kayser, Hitler'e gönderdiği bir mesajda, Almanyanın 1914 ten daha feci bir felâketle karsı karşıya bulundu - unu hatırlatmıştır. Alman Mareşali Göring'in ev - velki gün söylediği nutka demok- Tat matbuatı ve siyasi mehafili ga-| — yet sarih ve siddetli cevablar ver- Mmektedir. Demokratların — hiçbir #ek'lde boyun eğmiveceği ve za - fere kadar harbe devam edileeği bildirilmektedir. Kanada da, dün Almanyaya kar-| &1 harb ilân etmistir. Romanya bir takım ihtiyat efradı yeniden s'lâh altına almıs. ordu. mevcudu bir Milyon üç yüz bini — bulmuştur. İSTİM MAKİNESİ İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 1 — Aşğıdaki mübayaa işi 14/9/939 perşembe günü saat 10 da Bazarlık suretüe yapılacaktır. 2 — 50 teneke lâmba petrolu, ihale bedeli 121 lira 25 kurustur. 3 — İsteklilerin belli ihale gününde Başmüdürlük Satınalma ko- Maisyonuna müracaatları ilân olunur. No. 82 Fatihin maksadı Moradan yardım gelmemesi | idi, Turhan beyin 25 bin serden geçtisi vardı | Turhün Bey, padişahtan aldığı emir Üzerine Moreya hareket etti. Turhan Beyin maiyetinde iki oğlu vardı. Bun- ların isimleri Ahmed ve Ömerdi. Mora, © vakitler Bizans imparulor- kığına tbiydi. (Şimdiki Yunanistan). Morayı imparatorun iki biraderi idare Eüiyordu. Dimitriyos ve Tomas namın- Ha olan bu adamları hazreti Fatih, Tur- han Beye esir etmesini irade buyur Muşta. Fatihin maksadı Moradan İstanbula Yardım gelmemesi idi. Turhan Bayin Malyetinde yirmi beş bin serdengeçti Vardı Turhan Bey Moralıların müdafaa ve Haarruzlarını kudı, Arnan verdirmi - Yecek bir hamlede <Korente © indi. Telerini zaptetti ve daha aşağılara ka- dar har tarafı zaptederek binlerce e- Sir aldı. Turhan Bey esirleri «Arkadiya> ya Ketirdi. Biraz sonca, ikinci bir akınla Mesina boğazına kadar indi. Bilühare Patrasi da atdi. Turhan Beye karşı, bütün Mora ve — *dalarda bulunun şövalyeler, Venedik Ve Floranseden imdüdü gelen gönül- MAKİNİSTİ ARANIYOR aa İstim makinelerinde çalışmış tecrübeli bir makiniste “htiyaç var- dır, İstiyenlerin acele Galatada eski Şarab iskelesi sokağında Mu- radiye hanında $ inci katta Fethiye Maden şirketine mürâeaatları. İ Tayyare Piyangosu Talihlileri 10,000 Lira kazananlar 32760 — 27.924 500 LİRA KAZANANLAR 29567 4486 29057 15492 29707 200 LİRA KAZANANLAR 36866 20007 9016 26857 — 678 31581 B6LL 20140 26651 12492 19947 37156 100 LİRA KAZANANLAR ! j 14806 3300 37174 26288 38819 ıııni 21733 19815 39115 30359 13908 50 LİRA KAZANANLAR | 22382 18770 22052 18152 23026 1M434| 9059 32728 33078 16440 32464 25005 REĞAS 20679 2TYI? 2044 GOMA 14508 38388 39742 1961 M82M4 20 LİRA KAZANANLAR 6926 18480 38663 30050 36102 5610 11980 26545 7268 6822 SATIT 23364 26496 19040 14020 10001 3270 21878 ST0 39160 28275 GA4S O TA 2913 32826 8230 15086 19400 39473 19840 | Romanyada yeni * tedbirler î Bâkreş ll (A.A.) — Hususi mü- İ saadenamesi olmıyan ecnebilerin | Karpatlaraltı Okranyası hududu | givarında dolaşma'arı menedil - tir. Sarecoğlu bu akşam gidiyor Ankara 1t (Hususi muhabirimiz - den telefonla) — Hariciye Vekili Şük- FÜ Saracoğlunun bu akşam Ankara- dan Moskovaya müteveocihon — hare- keti mukarrerdir. İki kararname çıktı Ankara 11 (ÇHususi muhabirimiz - den, telefonla) — Hükümet ihtikârla mücadele için iki kararname çıkar - mastır. - İcabederse bu. karermameler kanunlaştırılacaktır. verarenerserreananemenene Sovyet Rusya da garb mıntaka - sında yeniden bir. kısım ihtiyat - ları silâh altına almıştır. İsviçre de yarım milyon insanı silâh altı- na almış bulunmaktadır. Londradan verilen bir habere gö-| Te de, Alman tayyareleri Roman- ya toprakları üzerinde bazı keşif ucusları yapmışlar, fotograf çek - mişlerdir. Yazan: M. SAMİ KARAYEL küler mühsrebe ediyorlardı. Turhanın büyük oğtu Ahmed Bey ko- Hle beraber eslir düştü. Ahmed Bey, Bizans imparatorunun Moradaki hâkimi olan kardeşi Dimite riyosun yanında esir kaldı. Askerleri tamamile kılıçtan geçirildi. Ahmed Bey, İsparta kalesine kapa- tıldı. Fakat; bu pusu baskınını duyan Turhan Bey, bütün Morayı baştan ba- ga kılıçtan geçirip zaptetti. Nihayet orada da diğer yerlerde ol- | duğu gibi Türkler hâkim kaklılar ve Falih Sultan Mehmedin Turhan Beye emrettiği şeyler çok geçmeden vücude gelmişti. Artık; imparatorun biraderleri olan iki despot, paytahta gidip İmparatora müuavenet edebdilmek dınkdini kat'iyyen terketmişlerdi. Moranın kısmen zaptı, Rümelihisarı İ EN SON DAKIKA “8S-SÖN TELGRAEF&6Lİi EYLÜL 1siş Bitaraf Kaldılar? Amirallik makamının sakladığı sır Londra 11 (AA.) — İstihbarat Hezareti amirallık makamının Al- man lahtelbabirlerine karşı alı - nan tedbirlerin neticesini bildir » Mediğini yalnız denizaltı mayin- leri döken Alman gemilerine karşı! elde edilen muvaffakiyeteri neş- rettiğini bi'dirmektedir. Halbuki İngiliz takib filosu bilhassa İngil- | Almanların sahte radyo Varşova 11 (ALA.)— Pat ağansı bil- diriyor: cAlmanlar Polonya radyosunun ko- muştuğu zihabını vermek için Polonya Bir çok Polonyalılar tevkif edildi tere civarında İmparatorluğun de-! Diz vollarını ve muvasalasını mu- hafaza etmek üzere büyük bir faa-i liyet göstermektedir. Yakında bü- tün ticaret gemilerine harb gemi- leri refakat edecek ve bu sayede İngiliz vapurlarını vak'aları azalacaktır. Harb patlar patlamaz bu usulü tatbik etmek imkânı elde edile - radyolarının dalga uzunluklarını kul- larmağa devam etmektedirler. Alman- lar geçende de bir Polonya madyasu- nun dalga uzunluğunu kultanmışlar ve spiker, Polonyalıların kanlarının son Londra 11 (AA)— Almanların iş- | sanımda bikdirmiş ve Polcoya arazi - gali ultnda bulunan mıntakalarda bir sinde ekalliyele mensub Almanların çök Polonyalılar tevkif edilmiştir. Bun- | geniş mikyasta tevkifine karşı bir mu- kar rehine olarak alıkanulmaktadır. Al- | kabelebilmisil olmak üzere bu tedbire man radyosu, bu vaziyeti Polotya li- Rumenler memleketleri için ölecekler müracaat edildiğini lüve etmiştir. Bükreş 11 ÇAA)— Matbuat bugün — ten sonra şüöyle demektodir: Alman - Leh harbi hakkında tefsirler- ePolonyanın çektiği 1ztırab bugün- de bulunmaktadır. Hariciye Nazırı Ga-| lerda komşu ve döst Românyada a - fenko ile temas halinde bulunan Ti- | kizler buukmaktadır. vepul gazetesi Alman motörlü kıl'a - larının adedce teveffukunu tebarüz et- Trdikten — ve Polonya — kıt'alarının kahramanlığından sitayişle bahsettik- Yarı resmi Romania gazetesi Ho - men milletini vatanın şerefini muha- faza etmeğe davet ettikten soora şöyle yazmaktadır. | memisti. Çünkü vapurlar uzaklar- | da dağınık bir halde bulunmakta | idiler. Bunların bulundukları yer- lere harb gemileri gönderilmesi | zamana mütevakkıf idi. Bu hafta | deniz hareketler cereyan etmemi dir. Yalnız İngiliz muhribleri, tor- pil ve mayin dökücü gemileri bü- yük bir faaliyet göstermişlerdir. neşriyatı damlasına kadar kendilerini müdafaa edeceklerini bildirdikten sonra hakiki vaziyeti tamamile yanlış bir şekilde gösleren Alman tebliğini okumuştur. | | İ Radyo, tevkif edilen Almanların ser- | besi bırakılmadığı takdirde bu rehi- nelerin €n fena müamelelere — maruz kalacaıklarını tebarüz ettirmiştir «Hoyratça bir kuvvetin alında eri- len momleketler hiçbir zaman unutul- | maz. Romanya hiçbir zaman alçak ve düşüncesiz bir. harekette bulunmuy gaktır. Romenler icab ederse memle - ketlerini müdafaa etmök için ölecek- | lerdir.> Almanlar yiyecek maddesi bulamıyor Londra 11 (Radyo) — Almanya-| lerile tamamile kapatılması ted - | tıktan kısmen istifade edebile - nın mevaddı gidaiye, iptidalye ve ' biri tamamlanmıştır. harb ma zemesi getirtebileceği bü- tün yolların İngiliz ve Fransız do- donanmalarının müşterek ledbir - Fransadaki Polonyalılar toplanıyor Paris 11 (A.A.) — Polonya se - fareti, Fransada yaşıyan Po'anya- hlara hitaben radyo ile aşağıdaki beyannamevi neşretmiştir: Alman'ar şimdilik Sovyet Rus- yadan, şimali İtalyadan ve Bal - yalı zabitlerin kumandası altında bulunacaktır. Bu suretle Polonya | ile Fransa arasındaki tesanüd daha sıkı bir şekilde kuvvetlendirile - tir. «Fransa'da mühim askeri Polon-| ceki ya kıt'aları teşkili için Fransız hü- kümetile yapılan — anlaşma, dün imza edilmiştir. Bu kıt'a'ar. Polonya bayrağı a tında muharebe edecek ve Polon- | tedir. Bu itimad hissi, Alman beyannamelerini halk yaktı Polonya, Fransız mülletinin na- muskârlığına, kahramanlığına ve kuvvetine tamamen itimad etmak- Fransa top- Warşova D1 (ALA)— İki mumaralı | ve halkı şehri tesilme davet eden be- Warşova radyomu, dün geceki neşriya- tanda gu haberleri vermiştir: Sivli halka benzin ve yağ dağıtılmı- ya eskisi gibi deyam olunacaktır. Alman tayyareleri tarafından atılanı Alman Varşova 11 (ALA.) — Varşova givarında Polonyalılar tarafından 15 Alman tayyaresi düşürüldü Varsova 11 (AA.) — Varşova Karnizonu genel kurmay başkanı albay Lipinski, dün 22,30 da Varşova radyosunda be- | yanatta buluarak demiştir ki: Varşova, çetin günler yaşamak- Romanya yeniden asker| topluyor » Bükrüş (Radyo, saat 11,30)— Hü- kümet yeniden 10 sınıf ihtiyat ofradı silâh altına davet etmiştir ması., Fatihin, elli bin akıncı ile İstan- bul civarını taraması, Türk donanma- sının İstanbul önlerinde gözükmesi he- men, hemen bitbiri ardınca vukua ge- dilen ağır top ateş elti ve.. yeniçeriler de karabinelerile oklarile öldürücü â- teşe başladılar. Çok geçmeden gemi içindekilerden birçok kişi telef oldu. Bu hal karşısın- da kaptanlar şaşırdı yelkenleri aşağıya kadaz indirdiler, 'Türkler; kaptanların yelkenleri may-. na etmesi Üzerine topçu ve piyade a- teşini kestiler, Bu sırada şiddetli bir kalesi tarafından atılan bir topla Ve. nedikli kaptanın, gemisinin batıcıl » güzgür çıktı. (Devamı var) aksam saat | yannameler, Pilsudski meydanında 2- simkâr büyük bir halk kütlesinin Ö- sünde büyük bir aleş halinde yakıl - muşlır. Poloayanm sabık Berlin büyük elçisi askerlerinin haberi yok esir edilen Alman askerleri, Al - manya ile İngiltere ve Fransa ara- tadır. Sabahin beşindenberi düş - manın tayyare hücumları birbirini takib ediyor. İlk hücum esnasında Po'onyalılar, bir tayyare düşür - müşlerdir. Gündüz yapı M hi Ruzvelt Vaşingtona geldi Nevyork 14 (AA.)— Buzvelt hu - surf trenle Hayd Parktan Vaşingtona gitmiştir, Ben bu kadarını hatırlıyorum. du bilmiyorum?. Saçlarımın koparılması, tekme, üzerime sal - dırış!. Bunlar, hiç alışmadığım, görmediğim şey- Bayganlığım geçince, lerimden başka hiç kimse yoktu. plmmb-huülıhhww ve. Hüngür hüngür ağlamağa başladım. mm&whwm birçok şeyler geçti. — Kalkıp gideyim... — Nusretle telefon edeyim... — Bir defa daha konağa dönmiyeyim, — Cavidanlarda kalayım.. — Nalle Hanımefendilere gideyim! Karar veremiyordum. Bir iki defa telefonu elime aldım, Nusrete: — Sana geliyorum.. Diyeyim, dedim. Vaz geçtim. Hizmetçilerim a» gazlarını açmıyorlar, bir şey söylemiyorlar. Hay - ret içinde beni seymediyorlardı. Fakat, o ağlayış beni çok açtı, aklımı biraz başıma — devşirdi. Bir taraftan da bütün düşündüklerimin aksi zihnim- den geçiyordu: — Şu herife meydan vermiyeyim., — Ohnun kafasına bir şey de ceklerdir. Fakat, buralardan gö- rebilecekleri yardım da uzun sür- miyecektir. | raklarında muharebe edecek olan erlerin bütün hare- e hâkim olmalıdır. Medeni dünyava karşı açılan muharebe, | yeni başlamıştır. Polonya, sizleri | vazifeye çağırıyor. Hak için, mu- | zafferiyet ve şeref için mütecavize | karşı silâha sarılınız. Yaşasın Po- lonya, yaşasın Pransa.» Küpaki, Vilnaya gelmiş ve gazolecilere yaptığı beyanatla bülün Skandinav memleketlerinde, şerefi ve dünya hür- Fiyetleri için mücadele eden Polonyaya karşı kendiliğinden meydana çıkan bü- yük bir sempati mevcut olduğunu bil- Girmiştir. sında harb ilân edilmiş bulundu- Bgundan haberdar olmadıklarını bildirmişlerdir. hücumuna 70 Alan bombardıman tayyaresi iştirak etmiştir. Bunlar- dan 15 tanesi Polonyalılar tara » fından düşürülmüştür. Ka, Andre Romanyaya iltica ediyorlar Bükreş (Radyo, saat 11.30)— Binler. ce Polonya askeri hududu geçerek Ro- manyaya/ iltica ediyorlar. Ü aa Yazan; Etçm İzzel BENİÇE Bl';Şa HASTA Sonra, neler ol — Kıvrana — Düşman oda hizmetçi- Kendime gelir Şaşkın (Birinci sahifeden devam) hrsat kollanaktadır. Bu, İtalyanın an- anesine tamamile uygun olan bir ha- rici politikadır. İtalya için imzalanmış mukavele, verilmiş söz, girişilmiş - ahhüd yoktur. Vaziyetin inkişafına gö- re, hareket hattını tayin edecektir. Al- manyanın mağlüb olacağına aklı e- rerse, ceki Avusturyayı ihya ederek Adriyatik üzecindeki tazyikı izale et- mek için mihver arkadaşına karyı har- be girmekte tereddüd etmiyeceği Bibi, harekât İngilterenin ve Fransanın a - leyhine inkiyaf ederse, bu imparator- dukların mirasını paylaşmak için bun- lara karşı da yürüyebilir. Fakat İtal- a için henlk karar verecek zaman Asker Gözile Cebheler (Birinci sahifeden devam) hyalı on gün olmuştur. —Alman ” Maroşali Görine söylediği nutukta daha dört hafta lâzım geldiğini id- Bu iddlanın da Gia etti. evvelki tar, Polonya ordusu, an'anevi kah - ramanlığını göstererek ordunun bütünlüğünü bozmadan, gayet ma- hirane geri çekilmelerle harbedi- yor. Göring'in de itirafı ile, Alman- ya Polonyaya karşsı 70 modepyn fır- ka kullanmağa mecbur o'muştur. Ona rağınen, bugüne kadar hiç de muvaffak olmuş sayılamaz. Po - lonya ordusu 60 fırkadan fazla -, dır, Bu fırkalardan bugüne kadar külli kuvvetlerin geri çekilme - sini tem'n için, ancak bir tek fırka feda edilmiştir. Asıl kuvvetler, kağ'i neticeli muharebe yerine doğ- ru muntazaman ric'at etmekte ve Alman kuvvetlerini yormakta, 2a-| yiat verdirmektedir. Polonya ordusunun, — düşmanı üssülherekelerden uzaklaştırarak, memleketin şarkındaki çok geniş bataklıklara doğru çekileceği ve bu sahanın cenub kısmında neti- eej kat'iyeyi almak üzere bir im- ha muharebesi yapacağı anla - sılmaktadır. Garb cephesinde Fransız ve İn- giliz kuvvetlerinin büvük taarruz icin hazırlıkları, keşifleri de bit - mek üzeredir. Almanlar, bu cephe- de zayıftır. Şark hududundaki 7T0 fırkayı garb ephesine getirmek, Göring'in zannettiği gibi kolay ob-| mıiyacaktır. Almanya, iki kuvvetli cephede harbetmek mecburiyetin- dedir.. Eğer, şarktan garbe bir kı- sım kuvvetler getirirse, bu, Al - |" manyanın kahraman — Lehlilere karsı mağlübiyeti ile neticelene - cektir. Garb cephesini bugünkü kuvvetlerle idareye devam ederse,| yakında vukuu beklenen çok faik Fransız ve İngiliz kuvvetleri kar- şısında yine mağlüb olacaktır. ERKÂNIHRARB Karabükte dün demir istihsali başladı Ankara: 11 (ALA.) — Karabük demir ve çelik fabrikaları birinci yüksek fırınm işletmeye — açıldığı ve dün geceden itibaren demir is- tihsaline başlandığı İktısad Ve - Jetinden bildirilmiştir. VAR — Sonuna kadar üzülsün! kıvrana ölsün!, — Kıskançlıktan gebersin!. azapta gerektir.. — Misafirlerimi daha çoğaltayım... — Şimdi telefon edeyim, beş ön misafir erkek çağırayım, onları gece de bırakmayayım; püşayı kıskançlıktan öldüreyim. Bir taraftan da aynanın karşısına geçmiş, saçı- maın koparılan yerine bakıyor, oraya bir şekil ver- miye çalışıyordum. Fakat, hiddet, teheyyüç, sinir- den ne yaptığımı ne yapacağımı bilmiyor, bir yap- ftağımı yüz dela yapıyor, vücudümün bir titreme nöbeti geçirdiğini hissediyrdum. Ben, bütün bu kararsızlıklar içinde çırpınırken, hizmetçi haber verdi: — Rana Hanımefendi sizi bekliyorlar.. Beklenilmiyen bir misafir, Fakat, imdadıma ye- tişti. beni kararsızlıklan, sıkıntıdan kurtardı. — Geliyorum. Bir dakika., Dedim. Biraz, kendime çeki düzen vermeğe çalışlım. Ne kadar oyalanmağa çalışsam yine na - #ileydi. Sinirlerimdeki bozgun, zihnimdeki karma- karışıklık devam ediyordu. Bu halde kadıncağı - zın yanıma gittim. Birkaç defa kendisile görüşmüş- ben İndireyimi. * tüm, Kibar bir hanımelendi. Eski Şürayı Devlet £Devamu var) t İtalyanlar Niçin | UMAAMAZ Kahve falı Bir akşam kahvede yanındaki ma- saya oturmuştum. Tuttu bana bir ço Cukluk halızasını anlattı. Samiml doste tum olmadığı halde bu hatırayı neden anlattıt. Herhalde size anlatayım dle ye olacak. İşte ben de anlatıyorum; — İki halam vardı: Şeyda hala ile Gülter hala., Gülter hala Pendikte bir bakkalım karısı idi. Kocasının işleri yolundaya d Elbise, şapka, iskarpin almak içim, saçlarını tarstmak irleyince İstardula inet ve muhakkak bize uğrardı. An- ladın değil mi? Sık sik bize gelirdi. Şeyda hala bize komşu - otururdu. Fakat pek sık gelmezdi. Geldiği za- man da babam pok yüzüne bakmaz, yan çizer, konuşmazdı. Anladın değil Mi? Yüz vermezdi. Biz ayda bir iki kere tâ Pendiğe Gük ter halaya mizafir giderdik; halbuki burmumuzun — dibinde oturan — Şeyda halanın evine ayak basmazdık. O zaman' altı yaşında idim ammâ, babamın Şeyda halaya yüz vermedi.. #ini, Gülter halaya kavuk salladığını se- Ziyor, ancak sebebini — kavrıyamıyor» düm. | Günlerden bir gün anaem: Haydi, Şeyda halaya gidiyoruz! dedi. Şaşın. dim kaldım. Allah Allah, acaba ne öle muşlü. Bunu da anladım. Gülter ha | danin kocası sermayeyi kediye yükle- mişli, Şeyda Balanın ise çıkını dolu idi, Şimdi sırası ona kavuk sallnmak- taydı. Artık ber perşeribe günü öğle ye- meklorini Şeyda halada yiyordum, Ço Cuklar en çok ne severler?. Yemiş de- Di mizr. . Yamakden açi Rayarmn RA G diğine dikkat ettim. Boyuna kapı Ca linıyor, misafırin biri gidip biri gee yordu. Seyda hala misatirlerini benim ya- nıma almıyor, onlarla başka bir odada konuşuyordu. Halam neydi biliyor musünüz?, Si- nif arkadaşlarımdan biri söyledi: Fal- C imiş'. Ben şaşaladım ve birdenbire babamın Şeyda halaya hiç yüz ver- mediğini düşünüp kızardım. O gün den sonra halaya korka korka bak « mağa başladım. Nihayet bir gün sab- redemedim — Hala dedim benim falıma bak- tahı.. Gözlerini dört açtı — Ay biliyor musun?. — Söylediler. Düşündü: Hayır Bakmam. Kir gün komşu hizmetçilerden biri falına baktırmağa gekdi. O gün hala- man canı sıkılıyordu. Artık ufak tee feklerin falına da benim yanımda bak- mağa başlamıştı. O gün de ben ye mekten sonra kahve istemiş, içmiştim, fıncanımı alkdı, kıza: Betir parmağını gu tolvaye dedi. Kız batırdı, halam bar dedi, senin falına halinde kapıdan çıkıp gitti. Ben perişandım. Kızı artık ölmüş farzediyordum da kalbim sızlıyordu. Benim içtiğim kahve yüzünden kızın başına felöket gelecekti.. İçtiğim kahe vede ölüm tadı vardi!. Birdenbire midem bulandı, kustum. halara: €Yemişi çok yedin ondan> dedi Hayır, yemişten değil, kızın ölü « münden midem bulanmıştı. Geveyi kâbus içinde geçirdim. Are tık keyfim kaçmıştı, neş'emi kaybete miştim, Malümya çocuklar kolay ko- İny unutmazlar. Bir gün hizmeltçi kızı gördüm. Bs- mer bir delikanlı ile kolkola gidiyordu. Sarışın erkek intihab etmemişti. Son Bülyorum, halam da her falcı gibi palavracı idi. Bugün hizmetçi kız sa- cışın — bir adamla evlidir, iki çocuğu war, Fakat biliyorsunuz ki, ben arlık kahve içmiyorum!. Bir vapur torpillendi