27 Kasım 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 4

27 Kasım 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 4

Bayan Oflu usulca odadan sıvı- şan kocasına seslendi: Oflu şemsiyeni aldın mı? — Hava güzel, Bayan Oflu söylediği söze, hele havaya dair söylediği söze karçı» lhik istemezdi. Tekrar biraz daha hiddetli sardu: emsiyeni aldın mı diyorum? | — Hayır almadım, hava güzel, — Eğer almazsan ben büroya yollarım. Hem senin güzel hava dediğin nedir? Sabahleyin biraz | güneş, akşama yağmur. Hafif bir | rüzgâr ortalık bulutlanıyor.. Yeni şapkanla daha dün çevirttiğin. pal- tonun hayrını gör! — Güneşli havalarda — elimde şemsiyeyi görenler benimle alay ediyorlar. Beni elâlemf gülünç e- | diyorsun.. — Hiç te değil, İngilterede her- kes şemsiye ile geziyor, Başvekil bile şemsiyesile meşhur... İngiliz- lerle alay eden var mı?.. Yer yü- ;“nm en, Şik erkekleri İngilizler. — Bir kere İngilterede değiliz, ben Bay Çemberlayn değilim, İs- Aonbul sokaklarında gülünç olu - 'yorum, — Lâf istemem. Şemsiyeni al. Bay Oflu hiddetle şemsiyesini kaptı, sokağa fırladı, Büroda pal- | tosunu, şapkasını çıkardı. Şemsi- yesini duvara dayadı. Bu sırada ya- nına memurların en genci, Bay Sadan sokuldu: e a — Size bir şey sorabilir — Sorunuz bakalım. — Tanrının günleri kış yaz ne- den şemsiye taşırsınız? | Bay Oflu genç meslekdaşının | surafına bir yumruk atmamak için kendini güç tuttu, sonra birden - bire kulağına iğikli: Hususi konuşalım dedi. Hu- Susi Ve mahrem. Genç etrafı içile meşguldü. | — Konuşalım dedi, bizi dinliyen! yok. | Öyle ise siz dinleyin. Son as- Tın en büyük derdi ile mücadele | için dalma şemsiye taşırım. Çün- kü asrın en büyük derdi fikir da- ! Banıklığıdır. ' | | | m? . Herkes göz Genç memur şaşırdı: — Anlamadım? — Fikir dağınıklığı — diyorum; fikirleri bir araya foplamak, bir likir ber fikir birliği yap- mak imkünsızlaştı. — Demek ki bir şemsiye ile.. — Elinde, Tanrının her günü, ha va güzel olsun olmasın, şemsiye ile gezmek bir istikrar, sabit bir | nokta tesis etmiş oluyor... Şemsi- yeden başka ne taşıyabilirim? Bas.| fonu? Yağmurlu günler de işime | yaramaz. Halbuki güneşli gün - | lerde şemsiyeyi baston gibi kul - kanırım. Paket veya sopa taşı mam ya. Bana deli derler. Valiz- le ancak yola gidenler gezi mun için ötedenberi geziyorum. Bu suretle maksadımı da temin ediyorum. Düşünüyorum, demek ki varım, şemsiyem var, demek ki düşünüyorum. | Genç meslekdaşın: olduğu yer- | de bıraktı ve gidip yerine oturdu. | Akşam çıkarlarken genç meslek- daşı kapının önünde gene Bey Ot-| Juya sokuldu: — Sizi dedi birkaç arkadaşımla tanıştırmak ben mecmualarda yazı Yeni Bir Fi elsefe— F dir ) sabahleyin şemsiye hakkındaki fi-) | leler yazıyorlar, münakaşalar e- diyorlardı. Bayan Oflu hayretler | | fer İlkar - 'Türktü: (Yeşii çamlı yay- | Türk müriği (Fami heyeti 21 kirleriniz onları alâkadar eder. — Hay hay. Yalnız ben eve kar dar gidip yemeğe geç kalacağımı haber vereyim. Ve şemsiyesini sallıyarak yürü- dü. * ©O akşamdan — sonra Oflu adı memleketin dört bucağına yayıl- dı. Şemsiye vasıtasle fikirlerde birlik ve istikrar temini naz. yesi her bucağa yayıldı. Birçok | vatandaş şemsiye ile gezmeğe baş-) ladılar. Gazeteler Bay Oflunun na-i zariyesine dair sütun sütun maka-| içinde idi Bir gün Bay Oflu gene nazariye- sini müdafaa için bir konferana vermeğe giderken karısı: | — Nihayet bana hak verdin de- | Bil mi? dedi. | Sana mı? | — Öyle ya. Sana her gün şemsiye aldıran ben değil miyim? | Bay Oflu karısını şöyle bi pesinden tırnağıma kadar süzdü — Bana senmi şemsiye aklırdın? Ve kadının muksbelesine vakit bırakmadan haykırdı; — İnsan felsefeden anlamazsa ANKARA RADYOSU Saat 1800 — Program, — 1806 Memleket xat ayarı, ajans ve mete- eroloği haberleri. 1825 Müzik (Rad- ve caz arkesirasa). 1$AM — Konuşma KCocuk terbiyesi). 1915 Türk mü- ziği: Çalanlar: — Vecihe, Reşal — Brer, Rüşen Kam, Cevdet Kozan. 1 — Ö- (Gurup elti Züneş). 2 - Rahmi Bey - Kürdili hi- Carkâr şarkı: (Söyle ey mudribi na zende edah 3 - Gemsetiim Ziya « Kürdili hicazkâr — şarkıt (Güvenme hüsnüne), 4 - - Kürdili hicaz- kâr şarkı: (Kaldı yollarda bu şeb), Bevki Bey - Kürdili hicarkâr şar- (Sende acep uşşaka eziyel mi ço- Kaldı). ? — Okuyan: Muzalfer İlkar 1 - Arif Bey - Nihaveni şarkı: (Be- mlt gönlüm kaldı sende), 2- Yesarli Asım - Nihaveni şarkı: (Bir kış ge- cesi Şişlide kaldım). 8 - Sadetlin Kaynak - Kürdili şarkı: (Akşam yi- me akşam yine gölgen). 4 - Sadetlim Kaynak: Türkü: (Fırai), 5 - Muzaf- dam). $ — Okuyan: Safiye Tekay, 1 » Balâhattin Pımar - Hicaz şarkı: (Leylâ gibi hıçkırsa), ? - Balâhattin Pimar - Hicaz çarkır (Vücüm — külee de kazlar). 3 - Rifat Bey - Hicax yar- (Nlgin — BÜNDÜL figan eyler), 4 - Lemi - Üşgak şarkı: (Siyah ebrule- Fin). 8 - Lemi - Uşçak şarkı: (Neler geklim neler) 2615 Konuşma, 20.30 Mü- zik (Küçük erkesiek - Şef: Necip Aş- kim). 1 - Paul Helmer: Baksanya Küylü dansları. 2 - Niemann: Zenci Danı 3 - İlalo Azsoni: Sabah yar kası. 4 - Karl Föderk Viyana şarkı #L 5 - Feliks Güesmer: Sabah selâmi (Fanteri). © - Valter Boreherki Bir gecenin yomamı (Vak). 7 - Peliks Glesmer: Sar nehri kenarlarında, & - Pucelnk: Tosca, 22.00 Memleket saal ayan, ajanı haberleri, siraai, csham - tahvilât, kambiya - mukut barsası Kartın hettina İzmit hettina Kudanye nattına Yendirma hettina v el Battina mından, imrez battına Ayvalık hatıma İzmir Söret hattına Mersin hattına NOT: Vanur seferleri hakkında her türlü malâmat aşağıda telefon mumara-' darı şazılı Acentelerimizden öğrenilebilir. — Galala rahtım, Limanlar Umum Mü- dürlüğü binası altında — Galata rahiımi, Mntaha Liman — Boi liği binası altında. — Birkeei, Yalen salımu Galata Baş Acenteliği Galata Şube birkeci Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İshnbuı' (D.Denizyolları V, Müdürlüğü İlanları 27 İkincüeçn'nden 4 Birincikânuna kadar Muhtelif hatlara kalkacak vapurların isimleri, kalkış gün ve saatler! ve kalkacakları rıhtımlar Karadeniz hettma —— Bah 12 de (Ege), Perşembe 12 de (Karademlz), Cumartesi 16 da (Dumlupınar) ve Pasar 16 da (Aksa), Galata rıhtımından. Balı 18 de (Antalya), Cumartesi 18 de (Mer- #in), Sirkeci rıblımından, BSalı, Perşenibe ve Pazar $.30 da (Uğur). Top- hane rıhlımından. Pazartesi, Ralı ve Pazar 5.50 de ve Çarşamba, Perşemsbe ve Cuma 15 de (Sus). Cumarteri aşırıca 13.10 da (CTrak). Galata rıktımından. Pazartesi, Çarşamba ve Cuma 6.15 de (Yrak), Galata - rılılımından. Ayrıca Çarşamba 20 de Cilersin), Camartesi 20 de (Antalya), Topha- nr rıklamından. Balı ve Cama 19 da (Seyyar). 'Tephane rıhti- Parar 9 da (Bursa). Tophane rıktımından. Carşamba 15 de (Kemal), (Sandet). Kirkeet rıhtımından. Pazar X1 de (Kadeş). Galala rıhirmından. Sah 10 da (Tırhan), Ouma 10 da (Anafarta). Sirkeci rıbtımımdan. Süs de; Güzelliğin Ve Zevkin İfadesidir. C. K. M' den b Alışveriş Edenler Süslü Ve Zevkli Giyinmiş Olurlar ŞEHİR TİYATROSU İSTİKLÂL CADDESİNDE KOMEDİ KISMI Bugün saat 15,30 da Bu akşam saat 20,30 da BİR MUHASİP ARANIYOR. v HALK OPERETİ GÖNÜL BELARI Berlelüni Karle Kapeçeti Fararı Maime 18 0e YENİ PUDRA Cumartesi 15 de n B | Levazım Amirliği Satınalma komisyonundan: | — Gümrük mubi Mmalzemesinin açık eksiltmesi 3— Tahinini tutarı 1270 lira ve ilk teminalı 96 liradır. $— Bvmf ve şartnamesi komuyondadır. Görülebilir. | 4— İsteklilerin xün ve santinde Ök teminat makbuzları ve kanuni vesika- | ları e birtikte Galata Rıhtim caddesi Veli Alemdar han ikinei kattaki komiryona gelmeleri. (0913) PATI KULLANINIZ Her türlü yanıkları kan çıbanlarını, meme iltihap- koltukaltı çıbanlarını, dolama, larını ve çatlakları, akneler, ikler, fürlü deri ilihaplarını tedavi dyat), 22.20 Mürik (Küçük örkes- tra - Yukarıdaki programın devamı) ( 2235 Müzik (Opera aryaları . Fi.) 2300 Müzik (Cazband - Pl.| 23.25/ î Yarınki program, ve kapanış. teşkilâlı için satin alınacak 9/12/939 cun 38 kalem telefon hattı rtesi günü saat I1 de yapılacaktır | metrik diye kadar Bu yeni Devlet Demiryolları ve Limanları işletme U. idaresi Ilânları Muhammen bedeli 63500 ira olan pafta klavns ve seire 15/1/040 Pazarlasi İ aünü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında salın alınacaktır. | — Hu işe girmek İstiyenlerin 4325 liralık muvakkat teminat İle kanumun tayin vesikaları ve tekliflerini ayni gün saai 16 e kadar ettiği ların ve büyüklerin her eder. vermeleri lüzamdır Sahibi ve neşriyatı idare eden — | Baş muharriri EYEM İZZET BENİCE Kon Telgraf Matbaası Pudraya tam teninize en WYEUN rengi veren Kaleri- yeni keat edilmiştir. Bu makine seyesinde şim - görülmemiş em - salsiz bir güzellikte yeni pud - ro yenkleri icat pudra cinsindendir. ve Sarinameler 30€ suruşa Ankara ve Haydarpaşı Haydarpaşa lisesi müdürlüğünden : Yatılı tülebenin 2 inci takkiti 1 Birinci Kânundadır RADYOLİN i RENKLERİ önünde KADINLARIN HAYRETİ * Sihrâmiz kolorimetrik bir makina vasıtasile istihzar edilmektedir GÜZELLİGİNİ ARTTIRIR. TENİN İKi wisLi rüzgârlı bir havada bile sabit | durur. Burnunun — parlaması - nü mâni olur. En sıcak bir sa- | londa dans ederken bile teni | nizin tazeliğini ve sevimliliği- ni muhafaza eder. Hemen bu | Tokalon pud- tecrübe diniz ve her biraz daha genç görünü < bir makine edilmektedir, «su Heçmez. yağmurlu ve komluyon — reirliğine veznelerinde — satılmakta- (8685) Saat dört buçuğu çaldı. - Haydi Nusret yatırayım artık seni şeke - vim! Gik baktı. Hiç bir şey söylemeden: - Hihhh... Diye uzun, lükayt içli bir inilti ra onlara ene deli, saldıracak azgın ve korku - gucu bukışlarla baktı baktı. Birden üzerindeki kadehi kaptı, bir atlet hizile havalandırdı — Haydi Bağdat yöolcusu gidiyor. Son kadeh! . Fakat kadehi tek - gücünün bütün Sonra Yüzü iztıraptan bumburuştu, gözünün ah tna, yanaklarına üstüste çizgiler yığılmıştı, © içti, ölekiler durdü! zür masanın Üüzerine koymadı, gddetile yere attı, parçaladı. kalkt — Ben gidiyorum beyler. Dedi. Elini uzattı. Durduj Zannettim ki, demi — Haydi beni yatır. Diye kalkıyor. İki nazır elini -- Bol bir uyku, mükemmel bir banyo ister- sin Nuzret Dediler. Hatta ben de: — Artık akşama kadar uyur. Dedim. Halbuki, © elini bana »- Allaha ısmarladık hanımelendi! yerde sallanıyor- Dedim. Başını kaldırdı. Gözlerimin içine dik çıkardı, son , Dedi; sik ada bire söyleniyordu masanın kolunu geh yerinden Dedi Hiyordu. — Kendi baş Dedim. Evet. Dedi. Sonza, — Tabil Kendi başı sıktılar: İşte geldik gidiyoruz mlarla yürüdü. Kendi kendisine Şen olsun Halep apmak islediğini, ne dediğini hâlâ anlıya- . Odadan çıklı. Ben de çıktım. Koridorda: — Siz zahmet etmeyiniz hanımefendi. Sesi değişikti, ton her vakitki Nusretin tonu değildi. Hem, çok derinden ve resmf söy - ana m gideceksin? söylenerek yürüdü: ama, — Ya kiminle?. Kendi gene da uzattı: 'Tekra: kendime, tek başıma, yapayalnız!. ben: — Dur seni ben götüreyim. Dedim. Şarhoşluktan Koluna girmek istedim. - Rica ederim, Yalnız. 'Tek başıma. En iyi olan şey bu: Diye yardımımı reddetti. Kendi haline bırak- tam, Fakat, baktım, yalak odasına girmedi, antreye döğre ilerleri ve seslendi — Lâk. Lâle.. Fesimi, pardesümü getir Kolundan tuttum: - Ne pardesüsü, ne fesi Nusnet?. Mmusun”. Dedim, Tekrer başmı kaldırdı, uzun gözlerimin içine baktı: — Hayır yatmıyorum. Dedi Ne münasebet? İçli içli — Eh artık gidiyorum. BDedi. O zaman kafama dank etti. Derhal ken- yalpalryordu Yatmıyor tekrar uzun dime geldim Ner?ye gidiyorsun? Bağdada İâve etti: Öyle istediniz!. — Yok çanım, ben öyüe bir şey i#temedim. Senin evhamın.. dedim — Hayır doğru söylemiyorsunuz. Öyle iste - yişsiniz. Ve. Ben de şimdi işte gidiyorum Dedi. Tekrar yürümiye başladı. Hem acıdım, hem üzüldüm, hem ona bu kadar aztırap vendiği- me müteessir oldum. Gönlünü almak, onu kandı- rıp odasına almak, soymak, yatırmak istiyordum. —| — Sen farkında değilsin. Gel heydi odana, So- | yün yat! Dedim. Ayık bir adam gibi, hiç işmemiş bir adım gibi: — İmkânı yok Belkis, Ben gitmeliyim. Dedi Bu fikir, belli di ki, bir yenigeç gibi bey- nine yapıştı, onu değiştirmiye meydan bırakmı > — || yordu. Ve | Beri bırakıp ta mı gideceksin?. | Diye hislerini çelmeğe çalıştım. Ona da: — Evet. Dedi ve. Yürüdü. Anlıyordum ki bana: — Evlenelim. Dediği zaman: | — Hayır, Böyle şey olmaz. —— (Devamı ver) Kısa bir müddet Lİ kullandıktarı gt leriniz —inci- gibi başka — mikroplarıt mahvolduğunu, zarsrl ve ifrazetın kenildiğiti lerindeki itihapların ğunu ve nihayet Hf bir rayiha gacaksınız. Gayet tem Gayet si Gayet u0 der gün sabalı öğle VE yemeklerinden ratıri Ge üç defa dişi manWmü Dr. Ekrem Behçet ' Tıb Fakültesi Kulak F” Burun Doçen Takstim Cumhuriyet af | Muayıme Pazardan maada Tetefon: € pi7 ERE HOLANTSE B ÜNi NV 1839, Ay İl, Gün SS1, Kasım # 2? İkinciteşrin FAZAR'TESİ Vakitler EE'