25 Aralık 1940 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

25 Aralık 1940 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

TTTT UG OT NTT VOT S TU AA MT azan: İshender F. SERTELLİ No. 76 Hama Mebusu Abdülhamit Zühravi'nin itirafları.. <Arap | incak müslüman arapları topla- | abilirdi. Hiristiyan Araplara bu dava hiç de mülâyim gelmiyordu. Bu yüzden, Puriste kalanlar ara- sında da - milliyet değil, fakat din ve mezhep ayrılığı - yüzünden - bir takım ihlilâflar çıkmıştı. Uzak yerlerden Parise - gelen zengin Suriyeliler de boşyere -bu maksat uğrunda - para akıtmak - tansa, çekilip gitmeyi —muvafık bulmuşlar ve birer birer dönüp gitinişlerdi. Artık Parisle Londra arasında mekik dokuyan bir takım siyaset bezirgânları tam manasile ecnebi- lerin âletleri olduğunu ibet etmiş oluyordu. Suriyelilerin Paristeki kongre - lerine riyeset eden ve bilâhare - yanlıkla taltif edilen Hama meb'u-i su Abdülbamit Zühravi efendinin (Union) gazetesi muhahirine ver- diği beyanatla, kangre mesalsi hak-| kınde bir hayli melümet almış olu-| yoruz. «Abdülhamit Zühravi» diyor ki: «Kongre ne yaptığını mı s0- | ruyorsunuz? Anlatayım: Sur- | yelilerin Üç arzusu vardır. Bi- rincisi; Arap vilâyetlerindeki müslim ve gayri müslim muh- telif unsurlar arasındaki rabı- taları takviye etmek; İkincisi; bilhassa ıslahat ta- lebi hususunda bunların da iti- Jâf ve ittihatları temin edildi- ğini söylemek; Üçüncüsü: Kongrede ittihaz olunup, vazıh ve muayyen ©- | Çiyç lan mukarreratı ve emelle - | fimizi hükümetimize ve mede- niyet âlemine bildirmektir. Bilirim ki, muhaliflerimiz, «böyle olduğu halde neden bu köngreyi Türkiyede akdet - miyerek pariste yaptımı?> Bi- zi tenkit ve mushaze edecek- ler ve bundan bizim Arap un- surları arasında tefrika çıkar- mak kasdimiz olduğunu ileri süreceklerdir. Hahbuki, haki - kat büsbütün başkadır. Bu kon-, greyi Türkiyede aktedemedi - ğimizin en büyük sebebi ev - velâ, hükümetin o zaman Bey- Tut valisinin hakikalten uzak raporlarile tahrik edilmiş 6l- masıdır. Bu yüzden hükümet Bize karşı şiddet göstermeğe mecbur kalmıştı, İkinci sebep: Bu koagreyi Avrupada akdat- mekle, Osmanlı hükümetine e- lan merbutiyet ve sadakati - mizi mesai ve mukarreratı « mızla Avrupaya tanıtmak ve Avrupanın Türkiyedeki iktı - sadi menfaatlerinin muhafaza ve temini ancak bizim ixtedi - Bimiz ıslahatla kabil olabile - seğini anlatmak idi.» Beyanatın bu kısmını okuyunca, Pariste toplanan bu kongrenin he- defi hiç de Osmanlı hükümetindan| ayrılmak olmadığına hükmedile - bilir. Bilhassa hükümete merbu - tiyet ve sadakatinden — bahseden Abdülhamit Zühravinin beyanatı- mın şimdi ikinci kısmını da gözden geçirelim: «Mukadderatımızın asıl mü- bim olan ciheti Arapların (a- demi merkeziyet) esası üze - tine hükümeti idareye iştirak etmeleridir. Bütün diğer ta - lepler bittabi bu esasa müste- Bittir. Kongrede Amerika, Pa- ris, Mısır, Suriye ve cezayir komiteleri delegeleri tarafın - /dan irat oluman mühtelif nu - tuklar müslüman, Mristiyan bütün Arap âleminin komite- zifelerine ait kararlardan bah- #sederken, katiiyetle söyliyelim ve haber verelim ki, buna Mu-| seviler de dahildir. Zira on - | lar da bizim ırk kardeşlerimiz- | dir. — Velhasıl biz Musevileri vaktile memleketlerini terke mecbur edilen, fakat kalpleri daima birleşmek için çarpan Süriyelilerden — ayırmıyoruz. Hâtta bundan dolJayıdır ki, biz Bütün Müsevilerin gerek da - vamızın muzafferiyetle tahak- * kuk etmesi ve gerek müşterek yatanımızın — yükselmesinde | muvaffakiyet temin edabilme- miz için, bize ellerinden gel - diği kadar muavenet edecek - Terinden eminiz. Yakında mak-) sadımızın husul bulacağını ü- mit ediyoruz. Davamızın kül halinde ta - mmamen hak ve hakikale müs- tenit olduğuna ve bundan Os- manlı hükümetinin de bazzat müstefit olacağına da kaniiz. Selâmet yolu, kongre mukar- reratile gösterilecek ve taytn edilecek ölan yegâne yoldur. Bunu bizim arkadaşlarımızın da, Osmanlı hükümeti erkâ - mınim da anlamakta gecikmi- yeceğini umuyoruz.> (1) Bütüm bunlara rağmen (İttihat ve Terakki) erkâm, bu ıslahatı ka- bül etmemişti. Suriyelijer tarafından hazırla - map vilâyet encümeninden geçen ıslahat lâyihası hükümetçe kabul edilseydi, acaba ne kaybedecek - Meşrutiyetin ilânından sonra baş-, hayan (Makedonya meselesi) de böy Ve başlamamış ve malüm âkıbetle bitmemiş miydi? Abdülhamit Zühravinin Talât Beye gönderdiği bir haberde: 1Dcvamı — var) (1) 1329 (Sabah) gezetesi kol - Teksivonundan. Şehir tiyatrosu Sehrhbcınıl'mıombuneıh! edilmiştir. ... | Makstmiu büyük aslanumda yeni program 1 — Bafiye ve arkadaşları | 2 — 38 kişilik revü heyeti Havayan | adalarında bir gece 8. Atillo idaresinde Zengin mizansen dekör — cumürtesi, pazar günleri enat 16 da revü matinesi RADYO Dalga Uzunluğu: 1648m, 182 Ke/s. 120 SAP. 3LT m. — 9405 Ko /s. 120 Kw “A.G, 19.75m. 15195 Ke/s, 20 Kw Saat 18.00 Program ve memleket t ayarı. 16.03 Müzik: Oda musikisi (Pl.) 18.30 Konuşma (dış politika hâ- | diseleri). | 1845 Çocuk saati. 19.15 Çocuklar için müzik (P1.) 19.30 Memleket — enat ayarı ve ajans haberleri. 19465 Müzik: Fasıl heyeli. 20.15 Radyo gazetesi. 204145 Müzik: Geçit konseri (yeni gesler). 2110 Konuşma. 2125 Müzik: Yeni şarkılar. 2146 Müzik: Riyaseticamhur | bandosu (Şef: İhsan Künçer). 2230 Memleket saat ayarı, ajans haberleri; ziraat, esham - tairvilât, kambiyo - nukut borsası (fiat). 22465 Mürzik: Cazband (Pl.) 2325/1330 Yarınki program ve | | | Sayın Bayanlarımızdan gördü- nüz Çeveccüh ve rapbete karşı şükran borcumuzu öde- *nek için bu defa Amerikadan nibişli, ufak mih kropauz bir ge kilde yeni amb a ya çıkardığımız; say 'ardeyleriz TEBEİL kayınları Bizmk Tabim bastalıklarından koruyan ve üzüntülü işlerden burtaran en birinci âdet bezleridir. Her ticarethanede FEMİL ve BAĞI bulunur. Türkiye İş Bankasına para yattırmakla yar- nız para biriktirmiş ol aynı zamanda talinizi de denöük olursmul. Keşldeler: 4 Şubat, 2 Ma- Hj Kumbaralı ve kumbarasız yüR, 1 Ağaslas, S İkimci- | | besaplarında en az elit il- keşrin tarihlerinde vası Dulunanlar kur'aya — D İSTANBUL BELEDİYESİ İLÂNLARI Astarmaya konulan Emlâk Kiye — Cinsl Mahalle ve köy No, — Mata: meti sarlı 1440 Dükkün — Kalenderhüne mahalleri Direklererumi caddesi — 12 ) 26200 Sinema binası > > » » 14 ) Salâhattin 1080 Düxkün » » » » 16 ) Yıldız m_uıımııı » > » » w ) 068 Ada B parsel Şartlar: 1 — İstanbul belediyesi Beyazıt tahvi! şubesine bina ve buhran vengilerinden | 1860 Jira borçlu bulunma Salâhattin Yıl€ızdan mezkür barcun temini tahefli için tahtı tasarrufunda bulunan Şehradebaşın da Kolenderhane mahallesinde Direkler- arası caddesinde 068 ada ve 8 parsel, 12, 14, 16, 18 kapı No, lu ve birinet derecede | 304000 Jira karşılığında emniyet Sandığına, ikinc: derecede 5.00 lira karşılığında Dr. Mehmet Kâmil'e ve üçüncü derecede 1800 lira karşılığında Ali ağa ve Bat- | Tiye dördüncü derecede 20000 Jira karşıfığında Rauf kızi Ayşe İllet lehine ipo- tekli gayri menküller arttırma saretik: satlacaktr. 2— Kıymeti mükayyideleri yeküimi- 40.200 hiradır. & — 20/13/040 cuma gününden itibiren 21 gün müddetle aritırmaya vazo- kunmuştur. * — İlk ihale 11/1/041 tarihine müsadi! cumarlesi günü sant onda Eminönü kazası idare heyetince yapılacaktır. $ — Kattt ihala birinci ihaleden 10 gün sanrs olan 21/1/M1 tarihine müza- üf salı günü aat 10 da yapılacaktır. hale ile ikinci ihale arasındak! müddet zarfında yüzde $ den nok-| ak üzere arttırmalar kabul olunur. Şartnameler bergün Eıminönü kuza- kaleminde görülebilir . , | plecin mükayyet knymettea yüzde 10 u olan 4620 Hralık teminat mak. buzile ihale günü Eminönü karası idare heyetinde bulunmaları. dısı4 Emlâk ve Eytam Bankasından: Esas Yeri Kiymeti — Cinsi — Mezahasi Depo-| No. zitosu! 1406 Bebek, kilse dere ve İnşirak 1816— Bahbçeli ev 210 M2 308N0 sokağı No, es. 4, 39 yeni 47 Adresi ve tatsilâtı yukarıda yanlı gayri menkul açik artlırma usulile ve pe. gin para ile satılacaktır. | inade 26/13/940 perşembe günü saat ondadır, Müzayede mırarında verilen böz| del mükadder köymeti geçüği takdirde taliplerin depozitolarnı yüzde yirmi nis- Betinde tezyit eylemeleri ve mühür kullananların mühürlerini noterden — tasdık | ettirmeleri Tazımdır. | İşbu emlâki satın alacaklara satış bedelinin bir kamı mevzuatumuz dairesinde ikrez edileceğinden bu huşusla izabat almak İstiyenlerin pey akçesi, mülus tez- | keresi ve üç kıl'a folografla birlikle bildirilen gün ve saatte şubemiz emlâk ver. visine gelmeleri. 11835 İstanbul Defterdarlığından: Beyoğlunda Kamerbatun mahallesinin Arsları sokağnda kâin 23 No, lu hame (63900) Jira muhamamen bedelle ve kapalı zerf üsülile — bilmüzeyede — satılacaktır. Müzayede 30/12/M40 pazarlesi günü saat on beşle milli emlük müdürlüğünde top. Janacak olan komlayonda açılâcaktır. Muvakkat teminet (453) liradır. — Talipilerin zmüzayede günü mat ©on dörde kadar teklif mektuplarını muvakkai teminatla Sahip ve neşriyatı idare eden ETEM İZZET BENİCE Basıldığıyer: SON TELGRAF Matbaası | zabıta marifetile yaptırılan tahki- İstanbul asliye dördüncü | İstanbul cördüncü ic- | ra memurluğundan: Adresi meçhul bulunan — küçük Cemalettin'e, Dairemizin ©40/5062 sayılı dos - yasile hazinel maliyenin 120 his - sede 100 hissesinin maliki bulun - duğu Aksarayda Yalı mahallesin - * de Kâtip Kasım bostanı sokağında eski 12 yeni 82 23/1 kapı numa - ayri menkulün Maliye Vekâ- emri dairesinde emlâk ve €eytam bankasına devir ve mezkür banka tarafından ahare satılmış ise de me: ayri menkulün üzerin- de kuçuk “Cemilettin lehine yirmi Jiralık bir vefaen ferağın müsec cel bulunması hasebile işbu vefa- €n forağ fek edilmedikçe muamelei tesciliyenin yapılamıyacağı Bminö- | nü tapu slcil muhafızlığının iş'arın- lması üzerine yukarıda | eçen gayri menkul — hissesi ki malik ve borçlusu Yorgi oğlu || Üstünyanın vukuu vefatile miras- dılarının firari bulunması hasebile hazine namına tescil edilmiş bu - Yonduğundan yirmi liradan ibaret bulunan alacak hazine tarafından tesviye edileceğinden icra ve iflâs kanununun 153 üncü maddesi: tevfikan alelüsul ifası muktazi mu- amelei kanuniyenin ifasile ipoleği, fekki talebile hazinci maliye tara- || findan müracaat edilmiş ve takip | talebi üzerine borçlu Cemalettinin adresinin meçhul bulunduğu ge - | rvek gönderilen tebligat ve gerekse katla anlaşılmış olduğundan İstan- | bul icra hâkimliğince icra ve iflâs | ikanununun 153 üncü maddesi mu- cibince muktazi tebligatın bir ay müddetle ve iki gazete ile tobliğinel|| karar verilmiş olduğundan keyfi - | yet İlânen tebliğ olunur. 940/5062 hukuk - hâkimliğinden: | İstanbul hazine muhakemat mü- düriyeti namına avukat Ömer ta- yafından tütün gümrüğü 1 No. h Ağazasında tüccar dimitri veledi Kostaki aleyhine açılan davanın yapılan muhakemesinde: Müddei- aleyh Dimitri veledi Kostakinin ad- resi davacı vekili tarafından bu - lunamadığından hâkimlikçe mu - malleyhe gıyap — kararının ilânen tebliğ edilmesine ve bunun - tçin bir ay mühlet verilmesine ve mu- hakemenin 27/1/041 saat 14 de ta- likine karar verilmiş olduğundan bermucibi karar yukarıda adı ve adresi yazıh müddelaleyh yanlı gün ve saalte'mahkemeye gelme- diği veya bir vekil göndermediği takdirde hakkında gıyaben muha- kemeye devam olunacağı ve bu | baptaki gıyap kararı da malbkeme | duvarına asılmış olduğu ilân olu- mür. 939/363 SATILIK MOTÖR Dik çalışan 16 beygirlik KLEMAX marka 928 medel lti ay çalışmış motör satılık- tır. Deniz motörüne de kom labilir. Taliplerin Geredede Sadık Panayırcıya mürnesat- ları. Halkevlerinde Fatih Halkevinde fotoğraf sergisi Fatih Halkevinden: Mutad fotoğraf ve resim sergimiz evimiz salomunda Açılmıştır. Yurt- daşlarımız. hergün saat 10 dan 18.300 kadar sergimizi ziyeret ede- bilirler. e . 27 Birincikâan Cuma akşamından itiharen her akşam eeetf TıksimKRISTAL Salonunda Bayan MUALLAÂ ve kemani SADİYİ dinilyeceksi? Kemani: DEMİR ALİ Cümbüş: CEMAL Kanun: İSMAİL BELKİS, FAİKA CAN Udi ve hanende BUZAN, NADİRE Selânikli ABDİ LİLİ ŞEKİ idaresinde Piyanist: ANJEL 1 Konsmasyon 135 kuruş. Yılbaşı sürpriz. Masalarınızı evvelden kaj (HoMİsyonana müracaatları. L Memleketin Kıymetli Okuyucusu Saz Heyeti: Okuyucular: Hadende: HAFIZ İPTANİM » —: ABDİ ve NUMAN Bayanlar: FOGANNİ kadın ORKESTRASİ ve büyük Varyete. Her gün 4 den 7 ye kadur halk matinesi Üsküdaricra memut luğundan: Nafinin hazineye olan masraf hariç 21846 lira 68 kuruş borctti İdolayı msarf hissesi hacizli bulunan Paşabahçe önünde başlan batık bir halde bulunan ve tamanına yeminli üç ehliv ukuf tar (4000) dört bin Kra kaymet takdir edilen 187 senedi bahri sayıli yüz yetmiş yedi rüzum tenilâtolu ve 870 Kayri safi ton de İngilterede imal edilen Türkiye vapurunun mahcuz bul iye ait mısıf hissesinin 2064 numaralı kanuna tevfikan purayâ lmesine karar verilmiştir. Mezxür vapurun vaziyeti hazırası Vapurun bilâmum ambar ve mükinc ve kazan daireleri ©8| 'dölü olup demir aksamından güyrisi yani pirinç ve balır kısımlari | Koedense kapağı sökülerek dahi'deki pirinç boruları dahi LA mütebaki kalan demir aksamı tahaccür etmiş bir vaziyetle İmmtne vinçlerinin kesu pirinç ve bakır takımları alınarık geri Bf demir aksamile teknede kalan kısımları hurda bir halde bulundü ahşap kısmına gelince bilianum kamaralar ve kapılar razalar lar velhasıl bütün tahta kısımlardan işe yarıyan kısımlar söklile alınmış ve diğerleri de tahrip edilmiştir. Gemide zincir olmadil! ! yalnız çürük ve kölhnc bir vaziyette cankurtaran bulunduğu ve 'nin halihazır vaziyetine Bazaran hurda bir halde olduğu görülmüs! 1— İşbu göyrimenkulün arttırma şartnamesi 6/1/M1 tarib den İtibaren 940/2367 numara ile Üsküdar İcra Deireiif muayyen nuraatrasında herkesin görebilmesi zilı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartasiff ve Mü/2357 dosya numarasile memüriyetimize müracant etmeli” &— Arttırmaya iştirak için yukarıda yarılı kıymetin yedi buçuğu nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat #” tubu tevdi edilecektir. (Madde 124) i— İpotek sehihi alacaklılarla diğer alâkadarların - ve irtf hakkı sahiplerinin gayrimenkul üzerindeki haklarını hususil€ ve masrafa dair olan iddimlarını işbu ilân tarihinden itibaren 05 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize leri icap eder, Aksi halde hakları tapu sicilli ile sabit olma' satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4— Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma # namesini okumuş ve füzumlu malümatı almış ve bunları ta kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 — Gayri menkul 20/1/M41 tarihine müsadif Pazartesi sant 16 da Üskildar İcra memurluğunda üç dela hağı sonra en çok urttırana ihale edilir. Ancak arttırma mühammen kiymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz - veya istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bunların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarının undan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki üzere azttırma 10 gün daha temdil edilerek 30/1/M1 tarihine sadif — Perşembe — günü — saat 16 da Üsküdar — İcra murlüğu odasında artlırma bedeli satış İstiyenin 3) Tüçham olan diğer alâkalıların bu gayrimenkul ile temin alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak — şartile en çok ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve talebi durur. 6— Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal yerilen mühlet içinde parayı vermezse ibale kararı fesh: kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arsetmtif duğu bedelte almağa razı olursa ona, razı olmaz veya buli hemen 7 gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler İçim hıkıı hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrı n memuriyelimizce alıcıdan tahsil oluııx (vı dı T— Alıcı arltırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu harcını, yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve Ihale karar vermeğe mecburdor. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanxifat ve dellâliye mütevellit bclediye rüsumu ve müterakim vakıl icaresi alıcıy? olmayıp artlırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul karıda — gösterilen darihle Üsküdar Tcra memurluğu sında işbu ilân ve gösterilen arttırma şarinamesi dairesinde cağı ilân olunur. 940/2357 ŞİRKETi HAYRiYEDEN:s DİKKAT Ahvel dolayısile kara nakil v asıtalarımın azlığını gözönütü” tan Şirketi Hayriyece sayın halkı n istirahatini temin ve Tarım tesbil için Kış tarifesinde B ebek, Arnavutköy, Kı Ortaköy, Beşiktaş ve Köprü aras ında azimet ve avdet seferleri rak 42 postanın tertip edildiği ilim olunur. Sayın yolcular bu selerleri m ühtevi huzi terifeyi yalff yazılı iskele gişelerinden mecca neu alabilirler. Devlet limanlurı işletme umum müdürlüğün' Cankurlaran mürettebatı için nümunesine göre pazarlıkla ve yalnız idareden verilmek üzere nümunesine göre 160/200 takım kışlık elbise gektir. m-!ı.“-__-llln.mm beşte Galeta rihtrmindaki umum müdür Kük binasında toplanacak olan sabf w——_———ı—ı—-—um&