30 Ocak 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

30 Ocak 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

'Torino'da faşist tedir. Tüş ve yaralanmıştır. verilmiştir. DERNE VE ERİTREDEKİ HAREKÂT lemiş ve - Meleri ihtimal dahilindedir. Elar Giyor kiş £ YAYa kapamıştır. (Bu yazının metinleri - Anadolu Ajanaı bültenlerinden alınmıştır) Yelhis eden: Maammer Alatur Amerikan kaynakları şimali İ- talyada kargaçalıkların devam et- tiğinde srar etmektedir. Bu ha - berlere göre, Milânoda Alman a6- kerleri tahkir edilmişler, bunlar tabancalarını çekerek aleş etmiş- lerdir. Harp aleyhinde yapılan nü- mayiçlere iştirak eden 200 İtalyanın maktul düştüğü bildirilmektedir. l düştüğü aç de öldürülmüş olduğu haber ve - riliyor. Fakat İtalyan kaynakları yine bu haberleri tekzip etmekte, nümayişlerin Musolini lehinde ya- pılmiş olduğunu ilâve eylemek - Röyterin Belgrattan aldığı haber- lere göre, Milâno'dan başka Triyes-| tede de nümayişler olmuş, faşist Polisi ateş açmak mocburiyetinde kalmıştır, Triyestede faşist rejimi ve Almanya aleyhinde bağırıp ça- fhran nümayişçilerden birkaçı öl- VELİAHDE NİŞAN VERİLDİ İtalyan Veliahdine, talyanın harpı harici kaldığı müddet zarfında ve harbin — başlangıcından — sonra Memleketin garp bududunda or - dülar grupu kumandanı — sifatile Bördüğü hizmetlerden dolayı, en büyük İtalyan askert nişanı olan Savun nişamının komandör rütbesi İngilizlerin Derneyi sardıkları Yü sırada, Fransız kuüvvetleri de Çad hududundan Libyaya girerek,| Fizan bölgesindeki Merzuk'a !l:' İtalyanlarla çarpışarı bir miktar esir almış, birçok İtah Yan tayyaresini tahribe muvaffak — Olmuştur. Bu kuvvetlerin, şimale doğru haroketlerini idame ettir - Londra 30 (ALA.) — İngiltere, Genoral Metaksas'ın ölüm haberini Büyük bir heyecanla öğrenmiştir. Jan Metaksas, büyük bir Elen'di. Onunla yalnız Yunanistan değil, İngiltere ve mütteifkleri de büyük kıymette bir adam kaybetmiş olu Yarlar, İngiltere, 28 teşrinievvel ültima. una mukavemet etmesini bilen, Yunap kahramanlığının — timsali General Metaksas'ın mühteşem ve| Kat'i kazarını takdir etmesini de Bümiştir. Yan Metaksas, bu mağrurane ce- Vabi verdiği sırada, bütün mille - “"-Nrfzklülıehııindehınd;* Tafında toplarmış olacağını bili - Yordu. büyük muvaffa - hmı..;:mh:,';_ Yunan ordusunu Tyisile Yunan milletine bitaben Düğrettiği beyannamede - bilhassa ğ 'Beş sene benim yanımda *ür'at ve feragatle memleketimi İdâre eden, aydın zekâsı ile dev - verimli faaliyetinin damgasını derin bir şekidde tatbik etmiş olan, Milli duyguyu canlandırarak, düğ- #nan entrikalarına karşı cesurane Vaziyet alan Jan Metaksas Yunan farihinin ebedi simaları arasında / Yer almak üzere görlerini dün - | ne girmiş ve orada müdürlüğe ka- B - Sahin ve Başmuharriri: ETEM İZ: Neşriyat Direktörü: «SON TELGRAF» ÖKSÖRENLERE KATAAN MAKKI EKAEİ dar içeriye çekiktikten sonra, Kı- zildenize giden demiryolu üzerin- de kâin Agordat'da mukavemet e- decekleri anlaşılıyor. Diğer taraftan İngiliz motörlü isvvetleri ile piyadeleri Agondat'ın| etrafındaki ovalarda İtalyan mev- zilerini muhasaraya başlamışlardır. Zannedildiğine göre, İtalyan ric. atinin sür'ati, İtalyan kuvvetleri arasında kargaşalığa — sebebiyet wermiştir. Çünkü bu kafvvetler, evvelce müdafaa etmeğe hazırlan- dıkları noktalardan da atılmışlar. dir. Eritrenin cenubu garbisinde iki bine yakın bir İtalyan kolu pek fena bir vaciyettedir. İngiliz sey. Yeni Yunan Başvekilinin Beyanna mesi Atina 30 (AA)— Başvoekil A. | leksandr Korizis, deniz, kara ve hava kuvvatlerine hitaben aşağı. daki beyannameyi neşretmiştir: Kralın emrile bükümeti ve ay. nİ zamanda kara, deniz ve hava nezaretlerini deruhte giliyorum Düşüncem, herşeyden evvel ara. mızdan kaybolmüş ölan büyük milli şef, hava, kara ve deniz kuv- vetleri ıslahatçısı misllsiz asker General Metaksasa matuf bulun. maktadır. Bundan sonra heyecan, hayran. hk ve muhabbetle size, bu mu . kaddes mücadeledeki muhariple- re hitap ediyorum: Siz, zaptedil. yar cüzütamları tarafımdan takip edilen bu kol Habeşistan hududu civarında Setil nehri sahilini ta- kip eden yegâne yoldan ric'at et. mektedir. İtalyan tebliğine göre, Derne - nin cenubunda İngiliz zırhılı fırka- | larından birinin hücumu, ağır za. ylat verdirilerek püskürtülmüş - m:wımlyı Harbiye Nazırı Spen-| der ise Tobruğun zaptı esnasında Avustralyahların verdiği zaylatın Ü 300 ü geçmediğini söylemiştir. WAL':ANYANIN VAZİYETİ Vişlden gelen haberlere göre, bundan böyle Pransız üw"-n 1 Petenin şahsına karşı se. | =?.yemım ifası ile mükellet tutulacaklardır. Maroşal Petenin Fransayı führervari bir sistemle | idare etmek istediği anlaşılıyor. ı Mareşal ile Hitler arasında muha. bereler devam etmektedir. Lavalin azli üzerine bu muhabereler dur- muştu. Peten, Almanyanın son haleplerine karşı cevabını gönder. miştir, Faket Almanların talepleri bilinmediği gibi, Mareşal Petenin werdiği cevabın da mahiyeti anla. Eritrede İtalyanların 100 mil ka-| şılmamıştır. Metaksasın ölümü Yeni hükümetimin reis ve aza- larının, şimdiye kadar mütevef - fanın uzun zamandanberi mesal arkadaşları bulunmaları, bu esertn takibinde devam edileceğinin kat'i zâmânıdır. mez ve yorulmaz bir azimle şevk ve heyocanla zaferden zafere, şe. reften şerefe yürümektesiniz. Her zamandan daha büyük hamle ile 4 ağustos 1936 tarihinin mübdil bulunan büyük adamın çizdiği şe. refli yolda yürümeğe devam ede- ceğinize eminim, Allahin yardımı ile Kralımızın ve şeflerimizin de iradesile düş - manın mukavemetlini kıracak, mu- zaffer olacak ve Yunanlılığı ebe - diyyen kuvvetlendirerek — büyük milli şefin muazzam düşüncelerine| lâyık olduğumuzu göstereceksiniz. Onun gibi vatana karşı mükellef bulunduğunuz büyük vazifeyi yap-, mak için hiçbir fedakârlıktan çe- kinmiyoceksiniz, Şeflerinize itaat ederek ve zafere| sarsılmaz tman ile bağlanarak da- ima ileriye yürüyünüz, Millet de tek bir adam gibi kendisine llyık evlâtları gibi uyanık bulunacak - tır. imza Başvekil Korizis T TTARRRRA A Tramvaydan tramva- ya köşe kapmaca ! (Dördüncü sayfadan devam) Çik işin içinden.... Yakasına sarıldım: — Ne oluyor? diye sordular.. An- lattım.. Onlar da şahittir. Burada, dışarıdalar. Neyse efendim.. Ben öyle diyince: — Aman ağabeyeiğim, beni döv, öldür, polise teslim etme! diye, e- limi bırakıp eteğimi, eteğimi bıra- | kıp elimi öpmemeğe, yalvarmağa Milletimle beraber, tahtım etra-| fında sıkı bir sarette birleşmiş e- lan ve ayni zamanda milli haya- fımızın son şerefli sahifelerindeki fevkalâde değerli misallerden il - ham alan nazırlarım Yunan ordu- Sunun şeref meydanında taktp et- tiği kahraman ve muazzam mü - cadeleyi fedakârlik ve fenagatle sonrd erdirecekler ve emin olunuz,| guzaffer bir neticeye isal eyliye- ceklerdir. “YENİ YUNAN KABİNESİ Dün de bildirdiğimiz gibi, Yu - man Kralı Metaksaslan inhilâl e. den Başvekâlete Yunan bankası ü nazırlardan A. Kavan mmîj ftayin etmiştir. “Yeni Başvekil ayni umıııdı Ha- | riciye Nazırlığını da üzerine al . mıştır. Yeni kabine teşkil edilmiş, kabine azası dün sabah yemin e. derek işe başlamıştır. 1885 tarihinde doğan Aleksandr Korizis bütün Yunanistanda hüre met kazanmış kıymetli bir iktısat. adır, Hukuk tahsilini bitirdikten çnllrl Yunan bankasının hizmeti. üükselmiştir. Mumaileyh Yu. ::ı;undn «Kuru tzüm tsmin . deki teşekkülün mummdlfilr. Me-| taksas hükümetine İçtimai Mua . | venet Nazırı sıfatile Me!_mlg_ Yunan bankası releliğine intihap edilince, Nazırlıktan çekilmişti. 'ZET BENİCE | CEVDET KARABİLGİN Matbaası başladı. Dinlemedim, polise teslim ettim, Bir fiske bile vurmadım. Söz sırası maznunun.. Kendini müdafaa ediyor: — Ben sabıkalı yankesiciyim amma, böyle küçük şeylere tenez-| zül eden takımından — değilim... Tramvaya bindim.. Tramvay kala- bahktı.. Yerde bir sigara paketile bir kibrit gördüm. Eğilip aldım.. Onlar elimdeyken bu gördü, Göz- lerini açıp üzerime yürüdü.. Zebel- lâhi gibi adam. Konktüm. Tram - vaydan atlayıp kaçtam; arkamdan koştu.. Üç tramvay daha değiştir. dim. Baktım — kurtulamıyacağım.. Şaşkınlıkla bir apartımanın kapı- sından dalmığım.. Üçüncü kat mer-| diveninde yakaladı. Sigarayla kib- riti verdim.. Yine kurtulamadım.. Bu sefer de, yankesici diye polise verdi. Bir de malüm sabıkalıyız.. Hırsızlık üzerimize yamamıp kal di.. Yoksa, dinim Tabbena hakkı için çalmadım. Hem banlar çalı - nacak şey mi?, < Mazmun Recep sigara paketi ile Köbriti yanköslellik suretile şoför Yusufun cebinden çaldığı sabit gö-| rülüyor. Recebin üç buçuk av müd. detle hapsine, sigara paketile kib- ritin sahibine iadesine, Rocebin he men tevkiline karar veriliyor. Recep mahkemeden — çıklıktan sonra kapının önünde tevkif mü- zekkeresinin yazılmasını bekler - ken, mahkemede bulunan kendini | andıtir birine (belki de arkadaşı | olarak) diyor ki: — Üç buçuk ay bir şey değil, çai buk göçer.. Amıma, bir daha elime geçmesin,; Bu sefer karrandan ci- gerini çekip alırım da ruhu bile duymarz. KULAK MİSAFİRİ sunun Mlillete Hitabesi Atina 30 (ALA )— Atina radyo istasyonu, dün öğleden sonra aşa. Bıdaki neşriyatta bulunmuştur: Yunanlılar, Düşman, Metaksasın ölümün - den yalan neşriyatla istifadeye ça. lışmaktadır. - Kendisine cephede cevap vereceğiz. Mağlüp düşman kendisini denize dökeceğimiz ra- mana kadar bütün millete hâkim | olan ruhun Metaksasın ruhu ol duğunu anlamamıştır. VAA RARAAŞ PD Asker gözile (l inci gahileden devam) maktladır. Gelen haberlere göre, Libyanım cenubunda başlıyan bu hareket ileriye götürülebilecektir. Şu hale göre, herhangi mevzii ve #luorta bir saldırış mevruubahs | değildir. Bilâkis bu cephede de tam askeri harekât hazırlığı yapılarak taarruza geçilmiştir. İlk olarak Merzuk kasabasını sar- maşlardır. Bu kuvvetler, — şimdi Libyadaki İtalyan kuvvetlerinin mazarlarını kendi üzerine çekmiş bulunuyor. ' Tobruk'un 100 kilometre gar - binde ve Dernenin 60 kilometre şimalidneki Bomba mevküde İn- gilizler tarafından işgal edilmiştir. Burası mükemmel bir deniz tayya-) resi üstüdür. Doğu Afrikasına gelince, Eritre ve Habeşistandaki son vaziyet ma- lümdür. İtalyanlar — Agordat'da mukavemete hazırlanıyorlar. İn - giliz kuvvetleri ise şehri sarmak- tadırlar. Habeşistanın cenubundaki Ken- yadan da tazyik artınaktadır. Şu hale göre, bütün İtalyan İmpara - torluğu dört taraftan kukaç içine alınmış demektir. Sudan - Habeş hududundak ta- arruz da inkişaf etmektedir. Çana gölü civarında Habeşlerle İtalyan- lar arasında şiddetli muharebeler olmaktadır. İtalyan Afrikam imparatorluğu şimdi bu dört cepheye, hatta beş cepheye göğüs vermek mecburiye-, tindedirler. Metaksa- sın ölümü ikarşısında (BAŞMAKALEDEN DEVAM) Almanyada tahsilini vo stajımı muvaffakiyetle yapmış, uzun yıl larını yüksek başarılarla orduda geçirmiş bir komutan olduğu ka. dar; en yüksek milli sevk ve ida- re kabiliyetlerini de şahsında der. lemiş bir devlet şofi olan Gene. “galin en şeci bir vatanperver olu. şunun en mümlaz belgesi de gece | yarısından sonra ç saatlik bir ül- İ timatom ile kapısına dayanan İtal. | yan sefirine verdiği: — © halde, bu andan itibaren harbi başlamış sayabiliriz.. Omuz silkişli cevap ile derhal orduya: İ — İtalyan . Yunan harbi başla. muştir; İlerit. Kumandasını vermesidir. — Beş yıl içinde Yunanistanın siyast, ik- tısadi, ziral, sosyal kalkınmasını | temin eden, milli müdafrasını is. tikametlendiren ve her türlü kud. retle teçliz eden Metaksas mu . hakkak ki Yunan milleti için milli vahdetin, milli haysiyet ve müda. fasnın bir sembolü idi; o milleti. ne ve tarihine karşı hizmetini şe, ref ve metanetle ifa etmiş olarak dünyaya gözlerini kapadı. Yunan milleti, Kral ve ordu onun timsal. Tiğini ifa ettiği ana prensipler üze- rinde muvaffakiyetle, hassasiyet ve teyakkuzla yürüyecek, onun gözkapakları altında nurlu bir ışık halinde yaşıyan zafer lem'asını güneşe yükselteceklerdir. Metak. sas bu hedefi gürerek, Yunan za. ferine inanarak ;Yuman milli yek. pareliğine en büyük ümit ve gü- wenini bağlıyarak hayata gözle. rini yummuş bulumuyor. ETEM İZZET BENİCE Tobruk limanı gemi mezarlığı halinde ! DAl | kümtü ve tahırtbat olmuştur. Derhal e- İskenderiye 30 (ALA.) — Tobruk limanında San Ciorciyo kruvazö. ründen maada Ligurya transatlan-| tiği ile üç torpidonun, diğer 17 ge- minin ve yanmış iki deniz tayya - | resinin bakayası bulunduğa anla- | şılmıştir. Yunus Nadi aleyhine açılan yüz bin liralık dava (8 üncü sahifeden devam) mişti. Dün, henüz tetkikat bitme. dğinden muhakeme, başka güne bırakılmıştır. Davacının iddiasına göre, Aziz ve Faik Sabri isminde iki zat, mü- tarekeden sonra Sorna linyit ma. Genlerinin işletilmesi imtiyazını 15 sene müddetle hükümetten al. mışlar, imtiyazla beraber made . nin bütün tesisatı bu iki zata dev- redil z İmtiyaz mukavelesine göre mü. teahhit her sene 60 bin ton istih. Sal etmeğe ve bunun «imrariye» si. ni vermeğe mecburdur. İstihsal etmezse bile imrariyeyi ödiyecek- tir. İlk imtiyaz sahipleri madeni işlelmeğe muvaffak olamadıkları için bütün tesisatı dört sene yüz. üstü bırakılmıştır. Bundan sonra Yunus Nadi imti. yazı bütün haklarile ve vecibeleri. le beraber ilk müteahhitlerden de- vir almış. Pakat o da dört sene iş. letmemiştir. Bu sırada davacı Ma. cit Somer işe karışmış, bir mü . | hendisle beraber madeni tetkik e- derek (180) bön liralık bir serma." ye konduğu takdirde madenin iş. letilebileceğini Yunus Nadiye an. latmıştır. Yunus Nadi: — Ben para veremem, demiştir. Bunun üzerine Macit Somer de: — Ben sizden ön para almadan madeni işleteceğim, Fakat ben yüzde yirmi hisse ve ayda net o- Jarak da 300 lira maaş isterim. Bu hisseyi ve maaşı da hasılatı gayri. safiyoden alacağım. Yunus Nadi bu teklifi kabul et. tiğinden Macit Somer sermaye bu. larak 933 senesinder itibaren ma- deni işletmeğe başlamıştir. ! ancmiş, fakat maaşını da vermiştir. BSonra bir gün Yunus Nadi Ma. Çit Someri madene götürmüş, git- tiklerinin ertesi günü de Yunus Nadi oradan ayrılmıştır. Fakat bir gün sonra maden umelesi tatili iş, Bal teşebbüsüne geçmişlerdir. Bu. nun üzerine Macit Somer Sorna kaymakamına müracsat ederek | vaziyeti talıkik ettirmiş; ameleba. pıları Yunus Nadi tarafından tah- rik edildiklerini söylemişlerdir. Bu tahkikat evrakı da mahke . meye verilmiştir. KAZANÇ NE KADAR? Maden 089 senesine kadar faa, liyette kalmıştır. Mukavele muci. bince Macit Samer ayrılsa, hattâ vefat etse bile yüzde on beş hisse verilecekti. Macit Somer, maden- de bulunduğu müddetçe madenin bütün barçlarını ödemiş ve 200,000 ton linyit istihsal etmiş ve satmış. 'tır, İddiasına göre maden ton ba. Şıza asğarf iki lira kazandığı için Yunus Nadi bu müddet zarfında 4004000 lira kadar bir kazanç te. min etmiştir, 989 senesinde de ma- deni Etibanka satmıştır ki bu da ayrıca bir kazançtır, Macit Somer bu kazançlara ve ©n beş senelik hissesine mukabil 100 bin lira istemektedir. Davacı Macit Somer muhakeme devam “ederken Yunus Nadinin Etibank. tan alacağı olan miktardan mü . tebaki 10 bin lirasına ihtiyati ha- rine şamildir. Her geçen sene için, de kendinde dava hakkı görmek. ( tedir ki bunlar için de ayrı dava. Yunus Nadi, Macit Somerl bir bu- lar açmıştır. Mahkeme davayı 28 şubat saat Şuk sene kadar madene uünder « ! on altıya talik etmiştir. SON TEL rm denemesi bu sabah yapıldı g (1 inci sahifeden devam ) derhal muvazzrf bulunduk . ları yerlere gitmişlerdir. TAKSİM MEYDANINDA Siraservilerdeki Nahiye müdürlüğü Birutü tutuşmuş, ik müdahale tulum - Balı ekipler tarafından yapılmış, sonra itfalye yetişmiştir. jandarma komulanlığı binasında çö- kipler butaya yetişmişler ve her tarafı temizliyerek çöküntü altında yaralanan-. lazı kurtarmnışlardır. Bu sırada Taksim zeydanının yeni açılan sahasının ipe- Tit gazile tehlikeli bir yer haline geldi- Bi haber alınmıştır, İperit akipleri der- hal buraya yötişerek gazlı sahayı te- mizlemişlerdir. Bu emada bu defa da Taksim bahçesinin karşısındaki cadde üzerine gaz bormbaları düştüğü bildi . rilmiştir. Ekipler derhal yetişerek güze dan zehirlenen birkaç kişiye ilk tedavi- ŞePMIŞİAr ve sedyelerle hastaneye kal- dırmışlardır. Galatasaray önünde trzamvay — teli kopmuş ve tamir ekipleri derhal yeti- gerek teli tamir etmişlerdir. Taksimdeki sular iüresi binasının karşımndaki elekirik — kablesunun da tahrip edilmiş olduğu haberi — üzerine dechal tamir ekipleri gelmişler ve kab- doyu tamir etinişlerdir. HARBİYE MEYDANNIDA Tan sinemasında yangın çıkmış, Nu- ri Paşa aparlımamı tahribata uğrıyarak Çöküntüler hâsil olmuştur. Feriköyünde hayvanlar gazlanarak derhal — yelişen gihhiye ekipleri tarafından ilk tedavile-| Ti yapılmış ve gazler temizlenmiştir. meydanımı düşen gaz bom- balarından zehirlenenler derhai yetişen sıhhiye ekipleri Larafından tedavt edile mişler ve hastaneye gönderilmişlerdir. 'TOPHANE MEYDANINDA Ti faaliyele geçerek yangını söndürmüş-| Tardir, Tophane meydanına düşen gaz | bombalarından zehirlenenler derbal ye- tişen sıhhiye ekipleri tarafından tedavi edilmişlerdir. Fındıklıdaki İslanbul komutanlığı bi- Dasi Ücündeki tramvay teli kopmuş ve derhal tamir edilmiştir. 'Tuhrip edilen havagazı borusu da derhal tamir edil. “niş ve gazın elenfa yayılmaşı önlenmiş- BEŞİKTAŞ MEYDANI Köyicl fırınında yangın çıkmış, tram- vay deposunda çöküntü ve tahribat ol- muştur. Tramvay deposu ekipleri der. hal temizlerne işine girmişler Ve yıkılan yerleri kurlararak sihhiye - ekiplerine tevdi Etmişlerdir. Akaretler caddesinde Halk Partisi binası karşısındaki elektrik kablosa tah| Fİp edilmn ge. Dekmabehçe sarayının reslin ve hey- kel müzesi önündeki cadde dperitlem - miş ve derkül yetişen ekipler taratn- dap Büzlı saha temizlenmiştir. Has fırın sokağında gazlanmiş hay - vanlar derhal tedavi edilmişlerdir. Kây, içinde kanalizasyon tahrip ve tamir e- dilmiştir. KMİNÖNÜ MEYDANI Necip Bey Kolonya mağazasında yan- gin çılmış, Yeni Postahinenin adliye kasmında tahribat ve çöküntü olmuş, Eminönü kuymakamlığı binası önünde- Ki su borusu tahrip çdltniş, Gülata ve Gazi köprüleri tahribata uğramış, Sük-| merbank yerli mallar pazarları karşı- tında kanallaasyon tahrip edilmiş ve ekipler derhal tamir etmişlerdir. FATİH MKYDANI Saraçhane başında Haüt İbrabim ge- zanesinde yargın çıkmış, Akif Lâtif bo-. a fabrikası tahribata ve çöküntüye maruz kalmış, Fatih meydanına — gaz bombasırı düşiüş, Şehzade camil kar- guandaki Kamvay telleri kopmuş, hüe kümet konağı karşısındaki telefon tel- leri bazulmuştur. Pasif korunna ekip- leri derhal (baliyele geçerek diğer mey- danlarda okduğu gibi çalışmşlardır. AKSARAY MEYDANI Yenikapı islasyon binasında yangın çıkmış, Aksaray meydanı iperit gazile Güzleriniş, Mustafa Kornal Caddesinde- varındaki silodü çöküntü oifüş, tren hatları tahrip edilmiş, gar dahili gaze anmıştır. muş, izkele binazında tahribat olmuşe tur. İskele meydanına gaz —- bambeları düşmüş, av vergileri binam önündeki havegazı borusu patlamıştır, HAKEM HEYETİNİN K4 TROLLERİ Vali ve Belediye Reisi LO1fi Tırdar Hle bu sabah Ankaradan gelen Dahili- ye Vekâleti seferberlik müdürü Hüsa- meddin, vali mumvinleri, emniyet mü- —— Gürü, ve 40 kişilik hakem heyeti her ta. Talı dolaşarak kontroller yapımışlardır. * Trukya umum müfettişiğlmden gelen Edirne polis müdürü, seferberlik mü- İDARKİ ÖRFİYE KOMUTANININ TETKİKLERİ 'Tecrübe esnasında idarel örfiye kom fanı Alİ Riza Artunkal Eminönünde, Osata, Beyazıtta tetkikler yapmış ve Teefruz yangınlarla © uncu işletme ida — Terinin Sirkecj görumlaki sağınığına gör müştür. GECEKİ TECRÜRE Bu gece de deneme tekrar edilecek ve Sirkeci ile Toplne — meydanmda fecrübeler yapılucaklır. Tayyareler Sin keci meydanına baskın yı ALARMIN BİTİŞİ Alarm esnasında mahkemelerin çalışmayıp içeride bulunanların sı #inaklara inmeleri icabettiği halb ekser mahkemelerin faaliyele de- vam ettikleri görülerek bu meno- muna kadar memurlar ve belk si- Hanaklara girmişlerdir. Alarm tan Saat 12 ye 20 kala bitmiş ve böye lece | saat, 20 dakika sürmüştür. ç (P inci sah , a) düşman tayyareleri dün memle « ket dahilinde bücum yapmamış « lardır, İTALYAN MUKABİL TAARRUZLARI Atina 30 (ALA.) — Son M sağt- | Hk askeri faaliyetten — bahseden radyo, İlalyanların — Arnavutluk | cephesinde mukabil hücumlâra de | vam etmekte olduklarını bil - dirmektedir. Merkoz cephesin . de muharebeler son derece şiddet- Hdir, Yunanlılar İtalyan mukabil , mandanı General Kavallero şim, dilik, yeni takviye kıt'alarına in- fizaren, taarruzu durdurmuştur. Şimal cephesinde harekât kar . lar yüzünden durmuştur. L ee Napoli üzerine şid- detli hava a9"ını (T inci sahifeden devam ) tası da bombalanmıştır. Yangınlar çıkmış, infilâklar olmuştur. Ayni gece Sicilyadaki Katanya fayyare meydanma da bembalar atılmış, bazı binalar tutuşmuş, yer. de bir tayyare tamamile yakıl - mıştar. Libyada faaliyet, ilerliyen kuv. vetleri himaye için avcı tayyarele, Finin devriyesine münhasır kal. muştır. ki su borusu tahrip edilmiş, Kemal Pa- ga caddesinde Tiryaki Hasan Paga go kağında havagazı borusu patlamaş, Ye- diküle ile Samatya arasındaki 30 metre-, lük bir tven yolu tahrip edilmiştir, SİRKMCİ MEYDANINDA Birkeci istasyon binasında yanggın çık-| miş, garda tahribat ve çöküntü olmuş, Birkeci meydanı iperit gazile gazlan - karşısında telefon hatları tahrip alun- müuştur. tahrip edilmiş, biçki mektebi karşıın- daki caddede kanalizasyoç tahributa ramaşlır. ÜSKÜDAR CİHETİ İskele başındaki çocuk bakımevinde yangın çıkmış, maliye tahakkuk şube- #İhde tebhribat olmuş, Üsküdar iskelesi meydani gazlanmış, Toplaşı tütün de- posu öcünde hayvanlar yaralanmış ve gazlanıms, Değancılarda tramvay yola bozulmuş, — Yeniçeşme — meydanında elektrik kabloları tahrip edilmiş, Şeyh camli önünde su borusu patlamış, çöp fakelesi önünde havagam borumu tabriş Margup tayyare meydanında ıılıı—hııqıj'ıu.uı. Arnavutlukta Klisura mıntaka- sında avcı tayyareleri bazı düş . man tayyarelerini tahrip etmiştir, Kerenin garbinde mühim — bir Bası, Rağbet unbarı sahibi Nureddin Bilgenin dayısı Konya askeri — idadisi müallimiğinden Aykan vefat etmiştir. Cenaze namazı buğlün öğleyin Patih Camlinde kılndık- fan sonra Eairnekapı şehitliğindeki ae Hle mezartığına defnetlilecektir. Mere —— hum hüsmü hülkile tanmmışlı — mevlâ — < rahmet eyliye. M AUADA AMT eee L RER Şehir tiyatrosu AŞI DRAM KISMINDA t Bu akşam saat 20,30 da — EMİLİAGALOTTİ Her gün kişede Çocuk Temsilleri için bilet verilir