22 Şubat 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

22 Şubat 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

SÖON TELGRAF — ZZ ŞUBAT 1941 & eai BÜYÜK TARİHİ H BÜYÜK HARPTE DÖNEN DOLAPLAR Yazan: Iskender F. SERTELLİ Bağdadın o sırada birden bire düşman eline neden ve nasıl düştüğünü hükümet | erkânı bile anlıyamamıştı ! | Derhal Talât paşaya — akseden mcesele, günler geçtikçe çalallaşı- iyor, büyüyordu. Baheddin Şakir Bey gibi, bu hödise ile yakından alâkadar olanlar da vardı. Bunlar- dat biri evkaf mazırı Hayri Beydi. Hayri Bey: «— Ben buna di- yordu, eğer vüki ise ekdden bu bir Ortada ve heskesin gözü önünde duran hakikati hiç kimse inkâr | edemn'yordu. Nihayet, Hayri Bey de (Enver - Jand) yazılı bir vagonu gözile gör. müştü. netmem ki, Almanlar kendilik - lerinden olsunlar. Eğer böyle ise, Almanyanın elinde o- yuncak olduk demektir'» | 'Talât paşa da müşkül vaziyette | kalmıştı. | Öyle ya.. Bütün dünyanım (Tür- kiye) diye tanıdığı bir devletin a. di kimseye sorulmadan ve bilhassa | bu devletin reyi ve rızası alın - Knadan, nasıl değiştirilebilindi? Hem de bir şahıs ismine iza - fetle değiştirmek.. Bu, gülünç olduğu kadar da acı bir hakikatti. Talât paşa, Enver paşaya sordu: — Son gelen vagonların üzerin- deki yaftaları gördünüz mü, pa - | ca, elini sallıyarak güldü : gam? TÜRK KÖMÜR MADENLER ANONİM ver bulunmaları rica alunur. RUZN 1). — İdare Meclisi Raporunun okunması; 2) — Mürakıp Raporunun okunması; 3). — 31 Birincikânın 1940 tarihine alt Bilânço ve Kârü zarar Hecabının okun- Mması, mezkür Bilânço ile Kârü zarar Hesabının tasdiki ve İdare Moclii âzalarının $)— 1BtI Yılı için bir Mürakıp intihabı ve tahsisatının tayini; 5). — Ticaret Kanununun 323 üncü maddesi mucibince İdare Meclisi Azaları Bin gerek kendi ve gerek üçüncü şahıslar namlarına bizzat veya bilvasıta Şirketle muzmele yapması için kendilerine mezuniyet verilmesi, 6). — Şirket işlerini tedvir için sureti mahrusada memur edileceklere verilecek Moctisine salâhiyet verilmesi. Gereti tesbit zanınında İdare Gerek asaleteni ve gerekse vekâleten Umumi Heyete iştirak edebitlmek için Hizsedarlarn en az yirmi hisseye malik bulunması ve kise senetlerini 15 Mart 1641 Cumartlesi gününe kadar Şirketin İdare Merkezine tevdi etmeleri lizımdır. Malt Müesseseler tarafından verilen hisse senetlerinin tevdimi nâtk vesikalar İDARE MECLİSİ aisse senetleri makamında kabul olunur. 221054 — 20çıa 210868 Bi çS yelânin kaldırılmazı Keşif bedelleri ile ilk teminat mürtarları yukarda yazılı işler, ayrı ayrı açık Asiltmeye konulmuştur. Şartnameleri Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kalemin- Ye görülecektir. İhale 10/3/041 Pazarlesi günü saat 14 de Daim! Encümende ya- pılacaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, ihale tarihinden 8 gün | evvet ÇÜsküdar Çöp İskelesinin tamiri için Belediye Fen İşleri ve diğer iş için müracaatla alacakları denni ehliyet ve 41 yılına wit Twcaret Odası vesikalariyle ihbale günü muayyen maatle — Daimi Vilâyet Nafıa Müdürtü,; bulunmaları. — (0342) MUDANYA mİ vapurlarla her gün posta yapılacaktır. Hakiki HOLŞTİNA kumaş BOYALARI Renklerinin fevkalide güzelliği ve gayet kolay — istimalleri Ticarethanesinde Beyoğlunda: Yeni Pazar (Nes Agıra) ve — Ermis — Büyük Baktaliye / mağazalarında. ŞİR Birketimiz Hissedarlarının M Mart 1941 Puzartesi günü sat 11 de Gelatada Kara Mustufa Paşa sakağında 149 numaralı Ovukimyan Haninda 4 üncü kâttâ Şir- kketin İdare Merkerinde alelâde surette vukubulacak Umuml! Heyet içtimamda ha- Üsküdar Çöp İsbelesinin temdid ve tamiri Yalova — Bursa ve Yalova — Karamürsel yolundaki He- No, 35 | Enver paşa omuzlarını silkerek | Mkaydane bir tavırla cevap verdi: — Hayır.. Görmedim. Ne var? — Vagonların ve askeri eşya - nn üzerlerine (Enverland) yaf . taları yapıştırılmış. — Eh. Olur ya. Almanlar bize | bir cemile alsun diye, -dostluk ni- ganesi olmak üzere - böyle bir şey yazmış olabilirler. Enverin bundan haberi olma - #aydı, hiç çüphe yok ki, böyle bir hidise karşısında afallayacak, hiç olmazsa ufak ve tabil bir hayret eseri gösterecek ve bunun sebep- lerini araştıracaktı. ©, hiç de böyle yapmadı. Talât Talât birdenbire çaşaladı: — Yock. Hoş görmek meselesi mevzuubahs değil. Fakat; (Tür - kiye) nin adı nasıl oluyor da kim- seye sormadan değiştiriliyor? di yenler var da. Kimmiş bunlar ? Talât paşa ilkönce Hayri Beyin iamini vererek: — Malüm ya, dedi, hazret böy- le şeylere pek muarızdır. Enver, Hayrı Beyin adını duyun- — Adam sen de. Hayrı Bey, yo- baz ruhlu, geri kafalı bir adamdır. Şimdi onun keyfi için Almanlarla bozuşacak mıyız? Enver bu konuşmadan — sonra buylanmış olacak ki, bir müJdet sonra, Alman karargöhı umumi - sine bu mesele hakkında bir tez. kere yazdığını ve keyfiyeti soruş- turduğunu — (İttihat ve Terakki) merkezi umumisine bildirmeğe | lüzum görmüştü. (Arkası Var) sayerinde ,ETİ AME ve Menfer kanad duvarı tamiri. Encümende TARİFESİ 22 Şubat Cumartesi gününden itibaren Mudanya hatlına eski larile ile ve ye- (D İstanbul Dördünci icra Memurluğun- | dan : adresi meçhul bulu- tanbul maliye muhakemat müdür- Birinci Sulh Hukuk mahkemesi - nin 831/843 sayılı ilânına müste - niden yapılan takip talebi üzerine ve yapılan zabıta tahkikatına na - Zaran adresinizin meçhul bulun - duğu anlaşılması üzerine İstanbul dera hâkimliğince icra yirmi gün müddetle ilânen tebli - Bine karar verilmiş olduğundan | kemeden Jeranın geri birakıldığı- | Evvelce Koca Musta- | fa paşada Hacı piri | caddesinde 2 No.lı evde mukim iken ha- | len adresi meçhul bu- lunan Mehmet'e Hazinel maliyeye izafeten İs - tanbul maliye muhakemat mü dürlüğü tarafından aleyhinizde Fa- tih birinci sulh hukuk mahkeme- sinin 938/220 sayılı lâmına müs- teniden 410 kuruşun 19/11/887 ta- rihinden itibaren e 5 faiz ve 9610 ücreti vekületle ve 170 kuruş ma- sarifi muhakeme ve masarifi ic- raiye ile birlikte tahsili hakkında Yapılan takip talebi üzerine yuka- mdaki adresinize gönderilen lera emri adresinizin meçhul bulunma- & hasezile bilâtebliğ iade edil - miş ve yaptırılan zebila tahkika- tına göre de adresinizin bulun - madığı anlaşılması üzerine İstan- bul scra hâkimliğince icra emrinin on beş gün müddetle ilânen teb- €unuzu ödemeniz aksi halde tetkik merelinden veya temyiz ve yahut iadei muhakeme yolile ait olduğu mahkemeden ieranın geri bıra - kıldığına dair bir karar getirme- dikçe hakkınızda cebri icra yapı- lacağı ve yine bu müddet içinde mâl beyanında bulunmamız aksi halde hanisle tazyik edileceğiniz hakikate muhalif beyanda bulun- duğunuz takdirde hapisle cezalan- dırılacağınz tera emri tebliği ma- kamına kaim olmak üzere ilân olunuz. 941/1952 İMŞAN BERKİN TİCARETKANESİ PEOGİDM ' LT KUNY YO WONOMLÂ LO NOlL NWHUDE — İSKYMCE A SAYONUĞA | yamı daaema vmageunaye MümMneTE ÇB Evvelce Yenikapıda Mesih paşa mahalle- sinde Hayriye tüccar sokağında 5 No. da mukim iken halen nan Hasan'a Hazinei maliyeye izafetle İs - Kiğü tarafından aleyhinizde Fatih emrinin işbu ilânın tarihi neşrinden itiba- ren merkür gün içinde borcunu - zu ödemeniz aksi halde tetkik mer. clinden veya temyiz veyahut iadei muhakeme yolile ait olduğu mah-> | na dair bir karar getirmedikçe hakkınızda cebri icra yapılacağı ve yine bu müddet içinde mal be- yanında bulunmanız aksi halde hapisle tazyik edileceğiniz haki - kate muhalif beyanda bulundu - #unuz takdirde hapisle cezalandı - rılacağınız icra emri tebliği maka- mına kaim olmak üzere ilân olu- vur, SAL/1702 İstanbul Dördün- | 'cü İcra Memurlu- | ğundan: | Evvelce Eyüpte İslâm 1 bey mahallesinde Yu- | suf Muhlis Paşa cad- | desinde 9 numarada mukim iken halen ad- | | resi meçhul bulunan | Galip'e: | Hazinel maliyeye izafeten İs - tanbul maliye muhakemat müdür- | lüğü tarafından Eyâp sulh hukuk mahkemesinin 938/62 sayılı ilâ - mına müsteniden aleyhinizde 300 kuruşun 15 eylâl 937 tarihinden itibaren 965 faiz ve 965 ücreti ve- kâletle ve masarifi muhakeme ve masarifi ieraiye ile birlikte tahsili bakkında yapılan takip talebi ü- | zerine yukarıdaki adresinize gön. derilen icra emri adresin hul bulunması hasebile iade edilmiş ve yaptırılan zabıta | tahkikatına göre de ndresinizin | meçhul olduğu anlaşılması üzeri- ne İstanbul icra hâkimliği tara - fından iera emrinin on beş gün müddetle ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan tarihi ilân- dan itibaren mezkür borcu öde- meniz aksi halde tetkik merciin - den veya temyiz veya iadei muha- keme yolile ait olduğu mahkeme- den ieranın geri bırakıldığına dair bir karar getirmeniz lâzımdır. Ak- «i halde hakkınızda cebri icra ya- | pılacağı ve yine bu müddet içinde | mal beyanında bulunmanız aksi | halde hapisle tazyik olunacağınız | ve hakikate muhalif beyanda bu- | kanduğunuz takdirde hapisle ce- zalanacağınız icra emri tebliği kamına kaim olmak üzere ilân olunur, 941/1T76 İstanbul dördün- cü icra memurlu- ğundan Evvelce Eyüp Defter- darda 3 numaralı kah- vede iken halen ad- resi meçhul bulunan Kemal'e Hazinei maliyeye izafeten İs - tanbul maliye muhakemat mü - dürlüğü tarafından aleyhinizde E- yüp Sulh Hukuk mahkemesinin MARVİN 15 sene — garantili Fırın « Süpürge ve her türlü elektrik Aletleri Ocakları OSMAN ŞAKAR ve Şki. Galata, Bankalar Cad. 47-39. — Telefon: 41378 Beyazıt: Üniversite Cad. 28 - - Kedıköy, iskele cad. 33-2 Erkek Daktilo Alınacak Zanguldakta takdiri kaymel mümessilliğinde Çalışmak ve imtihanda göstere- cekleri muvaffakıyele göre 80 — 120 lira maaş verilmek üzere dört erkek duktilo alınacaktır. Harcırah ve ibateleri merkür mümesrillikçe “temin edilecektir. Tulip- M Ereğli Kömürleri İşletmesi İhrakiye ve Kok Servisine anüüreaatla butihanda hazır bulunmaları ilâm olunur. 1 — Nüfus terkeresi. 2 — Hizmet bonservisleri. — (1318) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme U. İdaresi İlânları Mühaminen bedeli (46390) lira olan 7 adet 8© — 10 kilogram karpitlik seyyar yüksek tazyik asetilen cihazı (2).31041) Cuma günü aaat (15) an beşte Haydarpa- #eda Ger binası gahilindeki komiçyon tarfından kapalı zarf usuliyle setın alına- gaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (362) lira (25) kuruşluk muvakkat teminat, kanu- nun tayin ettiği vesikalarla birlikte tekliflerini muhlevi zarilarını ayni gün — saat (44) on dörde kadar Komisyan Reisliğine vermeleri Iâzımdır. Bu işe ait şartnameler Komsyondan paramz olarak dağıtılmakladır. — (1220) * Muhammen bedeli 20128 (Yürmi bin yüz yirmi beş) lira olan muşamba pardesii ile 500 adet pantalon 3/3/1041 Pazarlesi günü saat 15,30 da ka- pah zarf usulü ile Ankarıda İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek - istiyenlerin 190837 (Bin beş yüz dokuz lira oluz yedi) ku- raş İlralık muvakkat teminat ile kanunun tayin eltiği vesikatarı ve teklifleri ay- ni gün saat 1490 a kadar Komizyon Relsliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dalresinden, Haydarpaşada Te- #ellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. — (1116) | Kadıköy Sulh Birinci Hukuk Hâkimliğinden : D, D. Yolları Haydarpaşa silosunda bulunan Ziraat Bankası ve İstanbul toprak mahsulleri ofisine ait olup pamuk yağı bulaştığı beyan edilen (30474) kilo buğday açık arttırma ile müzayedeye konmuştur. Pamuk yağı bulaşmış vaziyetile beher kilo buğdaya yedi buçuk kuruş İkaymet takdir edilmiştir. Arttırmaya iştirak edecek olanların muham - men satış bedelinin baliğ bulunduğu 2503 liranın yüzde yedi buçuğu nis- betinde pey akçeleri vermeleri veya Müilli bir bankanın teminat mektu- bunu göstermeleri lâzımdır. Tellâliye bedeli olan yüzde iki buçuk ku. ruş müşterisine ailtir. Birinci açık arttırma 4/3/541 salı günü saat 14 (den 16 ya kadar D. D. Yolları Haydarpaşa silosunda yapılacaktır. Art- ftırmada muhammen kıymetin $ 79 ini bulmadığı takdirde en çok art- tıranın taahhüdü baki kalmak üzere 7 gün daha uzatılarak ikinci art- tırma 11/3/941 salı günü saat 14 den 16 ya kadar yapılacak ve en çok arttırana kat'i ihalesi iera edilecektir. Keyfiyet bilinmek üzere | Mbat/1541 Porartesi - gönü saat 10 da Galmtada yeni Yolcu Ralonunun üçüncü katında, (2500) — adel Hâ nolunur. 'T. 940/31 938/63 sayılı ilâmına müsteniden yapılan takip talebi üzerine tan- zim edilip yukarıdaki adresinize gönderilen icra emri adresinizin meçhul bulunması — hasebile bilâ tebliğ iade edilmiş ve zabıtaca da yapılan tahkikatta adresiniz bu - lunamamış olduğundan — İstanbul icra hâkimliğince icra emrinin on beş gün müddetle ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan işbu ilânın tarihi neşrinden — itibaren mezkür müddet içinde işbü bor - | cunuzu ödemeniz aksi halde tetkik | mercliinden veya temyiz veya indei | muhakeme yolile ait olduğu mah- | kemeden icranın geri bırakıldığına dair bir karar getirmedikce hak . kınızda eebri icra yapılacağı ve yine bu müddet içinde mal beya- danda bulunmadığınız takdirde ha- pisle tazyik olunacağınız, hakik: te muhalif beyanda bulunduğunuz | takdirde hapisle cezalandırılacağı- | naz icra erari tebliği makamına ka- im olmak üzere ilân olunur. | BI/ITTO Değirmencilik Sebat Türk Anonim Şirketi Hissedarlarına ilân 'Ticxret Kanunumun 361 inci ve da- hili nizamnamemizin 47 ve 48 ci mad- deleri mucibince Değirmencilik Sebat 'Türk Anonim Şirketimin Umumt Hey- etini aşağıda yazıl maddeleri müza- kere etmek üzere işbu Marln 21 nci Cuma günü saat Onda Şirketin Beşik- taştaki Merkezinde adiyen — toplanlıya davet eyleriz. RUZNAME; 1 — 1040 senesi Bilânço ve kâür ve zarar besabının tasdiki ile İdare Mec- bakkında Ticaret Kanununun 323 ncü madesine göre Meclisine müsaa- Ge verilmesi, Hissedarların hime senetlerinin 'Ti- caret Kanununun 371 nci maddesi mu- cibince toplantı - gününden en az bir İstanbul 2inci İcra dairesinden : Arif ila Ayşenin malı olup Ab- düullaha ipotek gösterilen 10,46 gayrisafi ve 9 rüsum tonilâto ve | içinde 24 beygir kuvvetinde Yu - nanistanın Velos Akselos fabri - kası mamulâtından bir motörü ve eski flok, yelken iki demir zincir ve bir urgat ve yelken armasını | muhtevi ve tamamına iki bin Hira kıymet takdir edilen Keresteci « letde bağlı Ramazan Bahri na - mandaki motör açık arttırma ile satılacaktır. Bu gayrimenkule ait şartname 6/3/941 tarihinden itibaren herke- sin görebilmesi için itra divanha- nesine azılı bulundurulacak ve bi- rinci arttırma 17/3/641 tarihine müsadif pazartesi günü saat 10 dan. 2 ye kadar İstanbul ikinci icra da- iresinde yapılacak ve muhammen kaymetinin $ 75 ni bulduğu tak- dirde ihale edilecektir. O gün böy- le bir bedel elde edilmezse arttır. (mna on gün temdit alunarak ikinci arttırması 27/3/94l tarihine mü- sadif perşembe günü ayni mahal ve saatte icra olunarak en çok art- tıranın üstünde bırakılacaktır. İhale pulu ve tescil masrafı müş- teriye, birikmiş vergi ve rüum ile dellâliye borçluya aittir. İpotek sahibi alacaklılarda diğer alâkadarların motör üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dalr olan iddialarını evrakı müs- Ditelerile 15 gün içinde icra daire- sine bildirmeleri aksi takdirde sicil> de mukayyet olmuıyan hakların sa- tış bedelinin paylaşmasından ha « riç bırakılacağı ve talip olanların kaymeti muhammenesinin *& 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir banka teminat mektubu ibraz etmeleri, fazla mallmat almak is- tiyenlerin her zaman 39/278 nu - mara ile dairesine müracaat ede- tilecekleri ve arttırmaya iştirak edenlerin bütün evrakı okuyup hafta evvel Şirkete tevdi etmeleri lâ zundir, -İDARK MECLİSİ mündericatına vükuf peyda — ve gartnameyi kabul etmiş addoluna- gakları ilân olunur. İstanbul Asliye düncü hukuk hâkimliğinden: Hazine avukatı Nüzhet Erk tara- fından Fatihte Hırkalşerifte 2 No. da Şad kaptanı İhsan ve saire a- leyhlerine açılan davanın yapılan muhakemesi sırasında müddeia - leyh İhsanın adresine gönderilen | davetiyede mezkür adresi terket- tiğinden bahisle bilâtebliğ iade e- dildiğinen mahkemece ilânen teb- ligat yapılmasına karar verildiği halde yine mahkemede hazır bu- kunmadığından bu defa İhsan hak- kında giyaben muhakemenin ic - rasına ve giyap kararının da ilâ- 'nen tebliğ ettirilmesine ve bu bap- 'ta bir ay mühlet verilmesine mah- kemece karar verilmiş olduğundan bermücibi karar —muhakemenin muallâk bulunduğu 27/3/941 saat 14 e talik edilmiş olduğundan yu- karıda adresi yazılı müddeialeyhe yazılı gün ve saatte mahkemeye geldiği ve bir bir vekil gönderme- diği takdirde gıyabında muhake- meye devam olunacağı ve bu bap- taki davetiyenin de mahkeme du- varına asılmış olduğu ilân olunur. | 938/13379 Sultanahmet linci Sulh Hukuk Hâ - kimliğinden : Hazinel maliye nammna İstan . bul muhakemat müdürlüğü tara- fından Beyazıtla Mithatpaşa cad- desinde 172/2 numarada Hamdi Kâra Hasan aleyhine açılan 142 numaralı avans ilmühaberile du nüfus ailesi için aldığı 47 lira 9 ku- Tuşu mahsup ettirmediğinden tah- gili davasının Bon duruşması bu - kunan 14/6/940 tarihinde mezkür meblâğ ile birlikte faiz; ücreti ve. kâlet ve masarifi muhakemenin müddelaleyhe tahmiline karar ve- rilmiştir. İlân tebliğinden itiba - ren sekiz gün zarfında itiraz et- mediğiniz takdirde hükmün kesbi kat'iyyet edeceği tebliğ makamı « na kaim olmdak üzere ilün olunur. #tüyıLe | lesinde Çıkmaz Ç me sokağında 12 yılı hanede mul | iken halen adre | meçhul bulunan H tice'ye Hazinci maliyeye izateten İl bul maliye muhakemat müdü: tarafından ödünç aldığınız p ödemediğinizden ödünç para dığınız tarihten 21 teşrinisant tarihine kadar resülmal üzerili bilhesap ceman 127 lira 33 kul bor için merhun — bulu! Kasın ada Hacıferhat mahali lesinde 16/16 mükwrer sayılı g# Mmenkulünüzün paraya çevrilmi talep edilmiş ve tanzim edilip mıniza gönderilen rehnin pat çevrilmesi yolundaki ödeme adresinizin meçhul bulunması sebile bilk tebliğ iade edilmiş V ilânen tebligat kararı üzerine nen tebliğ edilmiş, ve bu kere 1 Lür gayri menkulünüze 2280 sa yılı kanun hükümlerine tevfiki 7/10/940 tarihinde yapılan vaz'ı ve takdiri kıymette mezkür mâ balle (Üç yüz yirmi iki) lira met konulmuş alduğundan ve B kere İstanbul iera hâkimliğince ihbarının ilânen tebliğine kâl verilmiş olduğundan tarihi ilâlif dan itibaren icra ve iflâs kamnı nunun 102 inci maddesine tevfiki takdiri — kiymet için mahalli tutulan zabit varakasında hi bulunmadığınızdan - işbu — ilâ meşrinden itibaren mozkür kanıli| nun 103 üncü maddesine teyfil bir ay içinde zabıt varakasını tetti kik ve bir diyoceğiniz varsa sö) lemeniz ilânen tebliğ olunur. 941/1961 Bir borçton dolayı mahcuz ol! paraya çevrfilmesine karar veri muhtelif eb'atta cam 25/2/1541 Tihine müsadif pazartesi gün 9 dan itibaren Galatada Tünel € desinde 40 numaralı camcı dük kânında açık arttırma suretile sâ” tılacaktır. Birinci arttırmada muhammefi | kıymetinin yüzde yetmiş — beşil bulmadığı takdirde ikinci arttırı 28/2/941 tarihine müsadif — cumüll, Künü ayni saat ve mahalde icra €| dileceğinden talip olanların ye mezkürda mahallinde hazır bulu” nacak memuruna müracaatları olunur, «Alümınyum halitalarını plâk daştırma usulü» hakkındaki ihtl için İktısat Vekâletinden alınmif olan 7 şubat 1939 tarih ve 2666 No Ju ihtira beralımın ihtiva ettiği hi kuk bu kerre başkasına devir ve” yahut icadı Türkiyede mevküi filli koymak için salâhiyet verileceği teklif edilmekte olmakla bu husı fazla malümat edinmek istiyen * lerin Galatada, Aslan Han 5 indi kat 1 - 3 numaralara müracaat e" | lemeleri ilân olunur , | KA DA | lstanbul Asliye Dördüncü Ticarei Mahkemesinden: Yetvart Fındıklıyan — vekili - avulell Vahram Tersekyan tarafından kı ve muhatadı bulunan İstanbul Zirs | Bankasının Garabot Boyacıyan ve Haf DEVREDİLECEK İHTİRA BERATİ| «Madeni bilok dökümü usulü * tertibatır hakkındaki — ihtira ıçili İktısat Vekâletinden alınmış olafi 7 gubat — 1939 tarih ve 2664 Na lu ihtira beratının — ihtiya ettiği bukuk bu kerre başkasına devif veyahut icadi Türkiyede mevkil #iile koymak için salâhiyet verile” ceği teklif edilmekte olmakla bü hususa fazla malümat edinmek i4” tiyenlerin Galatada, — Aslan haff | 5 inci kat 1 - 3 numaralara mürar caat eylemeleri ilân olum Bahip ve Başmuharriri: Elem İzzet Beniii Neşriyat Direktörü: Cevdet Karabilglii, «SON TELGRAF> MATBAASI <