29 Mart 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

29 Mart 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

(Bu yazının metinleri - Ansaall Alansı bültenlerinden alınmıştar) Telhis eden: Muammer Alatar Delgradda Kralın cülüsu ve ye- min merasimi de bittiklen sonra, şebir normal manzarasını almağa başlamıştır. beki a aydanberi iki oğlu Prens Tomislav .î Prens Andre ile beraber İngil- terede oturmakta idi. Genç Prens- ler İngilterede tahsilde bulun - mmaktadırlar, Kraliçe, kocası Kral Aleksandrın Marsilyada katlin - denberi ekser zamanını İngilte - rede geçirmekte idi. AMERİKA YARDIMA HAZIR Nevyork gazeteleri, Belgraddaki hükâümet darbesini heyecanla al- kışlamaktadır. Gazeteler. japon Bariciye Nazırı Matsaokantn Ber- Tini ziyareti esnasında vuku bu - lan bu haâdiseyi, Almanya için yalnız diplomatik bir mağlübiyet değil, ayni zamanda bir prestij sukutu olarak gösteriyorlar. Hat- tâ japon hattı hareketine tesir bi- le yapacağını tahmin ediyorlar. Halbuki mihver devletleri Yu- goslavyadaki hükümet darbesini famamile dahili bir mesele olarak telâkki etmektedir. Diğer taraftan Ankara Radyo Râzetesinin verdiği bir habere gö- Te, Amerikanın Belgraddaki sefiri dün Yugoslav hükümetine res - Men bir nota vererek, Amerikanın Yardım kararını bildirmiştir. Yugoslavya bir tecavüze maruz Kaldığı takdirde Amerika kendi - Sİne her türlü yardımı yapacaktır. HÜKÜMET DARBESİ NASIL OLMUŞ? h cereyan eden hâdiye- *7 Söyle hikâye edilmektedir: Halkın tezahüratı karşısında Kral tkinci Petro bizzat iktidarı ele almağa karar vermiş, 28-27 ge- Cesi garnizon kıt'aları ile jandar- Ma ve motörlü kıt'alar mezaret - leri, resmi daireleri, sokak baş - larını, köprüleri işgal etmiştir. Sa- At 6 da kıtaat yeni Krala sadakat Yemini etmiş, ayni zamanda Kral beyannamesini radyo ile neşret - miştir, Sabahleyin 9 a kadar si- Yasi görüşmeler bitmiş, milli bir- lik kabinesi teşkil edilmiş bulu- nuyordu. Daha o saatte halk so - kaklara dökülmüş, tetahürat baş- Tamıştır. Hiçbir hâdise vuku bul- mamış, bir damla kan dökülme - Miştir. MEVKUF NAZIRLAR TAHLİYE EDİLDE 26-27 mart gecesi tevkif edilmiş olan eski hükümet azası, eıki baş- vekil Svetkeviç hariç olmak üze- Te, serbest bırakılmıştır. Eski Bel- grad polis müdürü Drinçiç de hâ- Tâ mevkutf bulunmaktadır. HİTLER MATSUOKAYA BİR ZIYAFET VERDI Hitler, dün Berlinde başvekâlet dairesinde japon Hariciye Nazırı Matyuoka şerefine bir ziyafet ver- miştir. Bu ziyafette Mareşal Gö - ring, Fon Ribbentrop, Amiral Ri- der, Mareşal Branhiç, Kaytel, Gö- bels ve diğer birçok maruf Alman ekâbiri ile misafir Nazırın maiye- © hazır bulunmuştur. Ziyafeti mütcakip Matsuoka Hit- <Nevyork Sun» gazetesinin âi- keri muharriri Dvayt şanları yaz- mıştir: *Türkiyenin İngiltere ile olan ittifakına sadık kalması ve Rus - yanın Türkleri Almanyaya karşı mukavemete teşvik yolunda aldığı havret verici vaziyet, Hitler için hiç de hoşa gitmiyecek yeni bir mese'e çıkarmıştır. İşlerin gidişine bakılırsa, Hitler'in, hiç bokleme- diği bir. cephe ile kargılaşması mühlemeldir. Binaenaleyh Yuna- nistana laarruz etmek istediği gün| ölmüş'ür. Cenazesi bugün saaı 1 de onu düşündürecek pek çok şeyler hâd.& olabileceği gibi kollarına bir| mazı çok ağırlıkların tekılması da pekâ- İâ rmümkündür. İTALYANLARIN DOĞU AFRİKASINDA VAZİYET Ankara radyo gazetesinin ver * diği malümata göre, Sudandan | —X bür Fransız kıt'aları Gambiyale'yi | Eritrede Keren'den A- maraya doğru çekilmek- te olan İtalyanlar şiddet- | le takip edilmektecir. Keren'in — sukutundan Doğu Afrikasın- Tuğunun — tasfiyesi bir | hafta meselesi addedil- : mektedir.. Kİ Zaj lerdir. | Gambiyale Adisababaya 360 ki- lometre mesafededir. Askeri hare- kâtın inkişafına göre, Habeşistan- daki İtalyan — İmparatorluğunuz yesi bir hafta meeslesi haline . İtalyanların göstereceği son bir mukavemet ümitsiz ve mez- buhane bir mukavemet olacaktır. Kerenden Asmaraya doğru çe. kilen İtalyan kuvvetleri şiddetle | takip edilmektedir. Alınan esirler henüz sayılmamıştır. Fakat İtal - yanlar büyük miktarda harp mal- ezmesi bırakmışlardır, ARNLVUTLUK CEPHESİNDE Arnavutluk cephesinde vaziyet sakindir. Ankara radyosunun ver- diği habere göre, İtalyanlar geçen patar günü ölülerini gömmek için bir mütareke talebinde bulunmuş- lardır. Bu da gösteriyor ki, İtalyanla - rın son hafatlardaki zayialı gayet büyük olmuştur. İtalyanlar bun - dan evvel, hoparlörlerle Yunan hatlarına doğru bağırarak, Alman- Jarla Rumenlerin ve Bulgarların birleştiğini ve yakın zamanda Yu- nanistan üstüne yürüyeceklerini söylemişlerdi. Bu haberler Yugoslavyadaki hü. kümet darbesinden sonra durmuş- tur. Evvelki gün de İtalyan hat - lafına karşı Yunan — hoparlözleri faaliyete geçmişler ve Yunanlılar cephedeki İtalyan askerlerine Yu- | goslavyadaki hâdiseleri hâber ver- mişlerdir. İNGİLİZ FILOSU ATLANTIK'E AÇILIYOR Cebelüttarıktan Amerikaya ve. rilen haberlere göre, Akdenizdek İngiliz denanmasının bi kısmı Atlântiğe açılmak niy dedir. Atlântikdeki — Almanların Şarnharst ve Grayonsu — korsan zırtılılarını takip ve tahrip için İn- gilterenin büyük müfrezeler gön- dermesi lâzım geldiği tebarüz etti. rilmektedir. Beykoz açıklarında bir facia (Birinci Sayfadan Devam) zin yüklemeğe başlamıştır. Motör 9000 taneke benzin alacaktır. Dün akşama kadar da 6000 te- neke benzin motöre yüklenmiştir. Nihâyet dün gece saat 23 radde- lerinde Mehmet, — Salih, Hakkı, Sabri ve Sadık isimlerindeki mo. törün beş tayfası sahilden sandal- la motöre gelmişler yatmak üzere ambardaki yerlerine çekilmişler - t tam bu sırada mo- Ka Ha enüinler birdenbire işti. tir. Tayfalardan Sabri ve | :&ıe:n:mdumm denize atacak | kadar vakit bulabilmişler ve Sabri |, yaralı olarak ve Sadık da aalimen kurtulmuşlardır. Fakat tayfalar. Mebmet, Salih ve Hakkı alev- ?:xnıçiı-de kalarak feci bir şekilde | ölmüşlerdir. 'Yangın sahilden görülür görül- mez derhal İstinye, Kadıköy ve Üsküdar itfaiyelerine baber ve » diğer taraftan jandarma da =:ıw geçmiştir. ı.ııııı bütün çalışmalara rağmen benzinleri sön- dürmek kabil olamamıştır. 12 saatten fazla bir mııdı.:: mesine rağmen yangın ıtımklı"v.:ımwı' ile beazinler yanmaktadır. ç | Müddelumumilik ve jandanma | ehemmiyetle tahkikata başlamıştır. | Hâdisenin, geceyarısı yatmak ü - zere olan tayfaların ihtiyatsızlık ederek bir sigara veya ateş yak « malarından ileri gekdiği tahmin e- dilmektedir. ÖLÜM Teessürle haber aldığımıza göre Içık Lisesi mücssislerinden ve eski muallimlerinden İsmail Edip Top. çu'nun tutulduğu hastalıktan kur- tulamıyarak Aman hastanesinde kaldır;larak Üsküdar camlinde na- tarı kilındıktan sonra gile kabris- tanına defnedilecektir. DOĞUM lsküdar Vapur İskelesinde — gazele ı:vuıxı :ımı( Ertekin'in 25 Mart B1 “ninde bir kız çocuğu düüyaya geh Garbi Habeşistana giren Belçika ve ! miştir. HRS OA ATUTARUNLUUNURARARARA SOnTel iAY E N İki Alman sarnıç vapuru yakalandı Londra, 29 (AA.) — Karalb deni- zinde faaliyetle bulunza — Kanada ve Hollanda denir küvvetleri 18009 tan | fulan İKi sarnıç vapurunu yakalamış. | tır, Alman mürettebal hiç mukavemet | Köüslermemiştir. ( kaci Sahifeden Devam) €ü maddesinin tadil olunması ta - karrür et tadilâts göre, şrinin birine til yapacaklardır. — Düşmanla müca- dele için (Birinci Sayfadan Devam) Diğer taraftan şehrimiz — Halzevle. rinde münevverlerimiz tarafından da halka ayni mevzuda — konferunslar ve- rilmesine başlanı!m Bu meyanda dün akşam Eminönü Halkevinde Bv Relsi B. Yavuz Abadan <Milli Birlik> isimli bir konferans — vermiştir. Yarın sabah ta sast 10,80 da Büyükadada Parti binasında ve saat 17 de Heybeli- ada Halk Odasında Avukat E At ve Şehir Meclisi âzasndan B. Avni Ya- z tarafından birer konferans verile- cektir. YUGOSLAVYA (1 inel Sahifeden Devam) tezahürleri göstermiş ve müte - veffa Kral Aleksandr'ın öldürül . düğü yerde hatırası için rekzedil- miş olan âbidenin önüne gelmiş ve: <Yi Yugoslavya, yaşasın Kral İkinci Piyer» diye dakika - larca bağızmıştır. ALMAN SEFİRİ BERLİNE GİTTİ | Londra 29 (A.A.) — Belgraddan gelen haberlere göre, Alman hü- meti Belgraddaki — sefiri Fon Herren'i çağırmıştır. ÜÇLÜ PAKT REDDEDLMİYECEK Mİ? Bern 29 (ALA.) — İsviçre gaze. teleri Yugoslavya hâdiselerinden uzun uzadıya bahsediyorlar. «Ga- Yunan gazete- lerinin sevinçli neşriyatı Atina 29 (AA.)— 1940 senesin- denberi iki sahife olarak çıkan ga- zeteler Yugoslav hâdiseleri hak - kında Avala ve Röyter ajansları tarafından verilen uzun haberle- Ti neşredebilmek için dört sahife olarak intişar etmişlerdir. Yugoslavya, gazetelerin ilk sa- hifelerini tamamile işgal eden baş- | Iklarda ölldirildiği veçhile kah- ramanlık ve şeref an'anelerine uy- gun bir şekilde hareket etmiş, it- tifakına ve dostluğuna sadık kal- miştir , Kral İkinci Petro'nun patriğin General Simoviç'in, di. ğer mazırların ve Yugoslav rica - linin resimlerini derçetmekte ve arrar ile Keren'in zaptına dair Avala ve Röyter ajanşlarının tel- ynı neşretlikten sonra boş erlerini Yugoslavya hak - kında duyulan takdire ve sempa- tiye tahsis etmektedirler. BNT ARDERI P Haftalık askeri icmal| (Dördüncü sahifeden devam) Jınca, Almanya harbin esas gaye- | si bakımından hatalara düşmüş - | tür, Cenup istikametinde istilâ i- çin sevkulceyyi vaziyeti hâlâ teh - likelidir. Bugünlerde Yugoslav - yada başl eketle —Almı ordusunun geri emniyeti hâlâ sağ- | lem değildir. Yugoslavya bertaraf edilmedikçe Alman ordusunun ce- | nup veya şark istikametinde ha - | reketleri, doğru bir iş değildir. Yu- nanstanın Yugoslay bududu ka - | palı kaldıkça, Alman ordusu, bü - yük bir cür'ete kapılarak — belki Kavala ve Selânik nunlakasına |- | İnebilir. Fakat bu takdirde cephe- İden Selânik şarkında Stroma bo- | yunda küvvetli bir mevrle yacak ve duraklıyacaktır. Bun |başka Alman ordusunun şark ve garp cenahları ve geri irtibatı da- | ima tehlike içinde kalacaktır. zet dö Lozan> Yugoslavyanın üçlü paktı inkâr etmiyeceğini, fakat kat'i surette bitaraf bir politika takip edeceğini ve kendi taprak. larının herhangi askeri bir maksat- la kullanılmasına mâni olacağını yazmaktadır. RUZVELT GENÇ KRALI TEBRİK ETTİ Vaşlnztan, 29 ÇAA) — Amerika Çümhurretsi Rezvelt Yuzoslayya Kra- 1 İkinet Piyer'e bir tebrik telgrafı çe- kerek, Amerika milletinin Kralın sıh- hali, sandeti ve Yures'ne milletinin is- #Rlât ve hörriyeti hakkındaki temen. nicrine tercuman olmuştur. Rurveti, het iki memleket Ki münasebetlerin her İki memleketin de tâziz ettiği hürriyet ve isliklâl pren- sipleri erasına wlnat elmesini lemenai ni ÇERÇEVE Balkanlarda fasıl fasıl Mihver edası NECİP FAZIL KİSAKÜREK (1 ci Sahifeden Devam) 'Yakın ve Orta Şarka verdiği teminata bel bağlayın, başka bir şey dilemem!. Ne o; İtalya Yunanistana mu saldırdı; bunu benlin iznim ol- madan yaptığı telsirini yürü « tün, başka bir şey dilemem!, İtalyu yüzgeri gidiyorsa, çün- kü onu bu teşebbüsünde yalmız biraklığıma ve yalnız birak - makta devam edeceğime hük - medin, başka bir şey dilemen!. Yeni nizam davasını ilk defa Balkanlarda tatbike başladım- sa, bunun herhangi bir maddi müdahale işi olmadığım, ancak sulh ve emniyeti sağlamlaştırıcı bir fikir ve gönül birliği eme- linden doğduğunu anlayın, baş- ka bir şey dilemem!. Romanyaya girdimse, — cahil » ordusuna bir kaç ilk mektep muallimi göndermekten ötürü bir niyetim olmadığınm kabul edin, başka bir şey dilemem!, Bundan böyle Bulgarların sa- mimi olarak herbangi bir mü- dahaleyi reddedeceklerini — ve bana karşı silâh kullanacakla- rını tahmin edin, başka bir şey dilemem!. Rulgarların bir anda üçlü an- Yugoslavya eski hükümetin im- zu Ettiği Üçüzlü anlaşmayı tanı » mazsa, Alman ordusu yerinden ko- lay kolay kıpızdıyamaz. Yukarıda — söylediğim — veçhile | harp (Hitler) in irade ve kontre- lünden kurtulmuştur ve bunu açı- ğa vuran Balkanlardır. ve harp Balkanlarda Almanya aleyh'ne ye- | ni vaziyetler doğurabilecek isti - | lattadır. : ıîı_;ı idam olurur Tefrikamızi — münderccatamızın çokluğundan koyamadık. Özür di- | Terti.. | | | gar sınırlarını boylamasındaki hikmeti, Alfah rizası için İngi- bakkıma bağışlayın, başka bir | şey dilemem!, Mademki Yugoslavya bile ha- | ilerin bir mişler darbe - | sile milletinin bütün kanını kâ- semize boşaltarak kan kardeşi- miz oldu; öyleyse (yeni nizam) mefhumunun mazlüm millet - lere ne eçsiz bir hayat iksiri de- | iptlağını görün, başka bir şey | Ay, ay, ay; Yugoslavyada eşi | görülmemiş bir tertip ve usta- lıkta bir inkalâp hâdisesi mi; hâdisenin Yagoslavyayı mih - verden manasına gelmiyoceğini ve mukabil oyu- numun mukabil oyunu- a taş çıkartacağını hayal edin, başka bir şey dilemem!, Balkanlarda Bulgar üze. rinden Türk ve Yunan hudu « duna, Yugoslavya üzerinden Yunan, Arnavutluk üzerinden yine Yunan hududuna dayan - dıktan sonra bütün himsum e- melleri gerçekleştirmiş olaca - fama, bundan böyle de sağlığı- maza dua etmekten gayri hiçbir işim kalmıyacağına bir kaç gün için ihtimal verin, başka bir şey dilemem! e Davanın ötesi bir şarkıdır. Kollarında can vereyim, baş- ka bir şey dilemem!. | mektedir, Bu söyleyiş'n manasını | süs gözleri, Üçler Paktı ve Yugoslavya (Başmakaleden ve Kralın, hükümetin hangi se- beple işbaşına geçtiğini ve ne ya- pacağımı zekâya ve tedalye terke- den bir hitaptır. Bu beyanattan anladığımız şu - dür: Üçler paktına imza koymak | ne kadar kayıtlı ve şartlı olursa olsun; Yugoslavyada wmümi infial ve iğbirar yaratmışlır, Millet, Al- manyanın bu pakt ile Yugoslavya- ya bir kanca attığını ve bu kanca- Yı safha safha, her türlü istiklâl, hürriyet ve nizam hadlerinden ge- rerek lam işgal ve esarete kadar gölüreceğini sezmiştir. Bunun için de Kral Naibinin ve Svetkoviç hü- kümetinin idare tarzını endişe ile | takbih etmiştir. Yeni hükümet, ar- | tık halkın bu endişesine mahal kalmadı şe ref, hürriyet ve bütünlüğünün mü- Göfza edileceğini bildirmektedir. Bu, açıkça mihvere teslim olmu - yacak ve bu yoldaki her ( timali, bütün imkânlarımır dedeceğiz. demektir. Hükümet, zimnen bunu temin eylemekle be- raber; komşuları ile e ,kiden oldu- gibi, tam bir bitaraflık muha - fazası ve barış haliade y minde olduğunu da tebarüz ettir- da, Yugoslavyanın üçler paktına koyduğu imzayı şimdiki halde bir ademi tecavüz paktı İmzalunmış derecesinde ve itibari bir mahiyet | ifadesi içinde telâkki ettiği şeklim- de telsir eylemek mümkündür, Yeni hükümet, biliassa bu pak- | tı mesküt geçmekle ve endlişe kay- nağı olmuş bulunmasını ve artık endişeye mahal kalmadığını zım- vi bir surette anlatmakla da asıl kararını — hâdiyelerin inkişafına terkettiğini ve © zaman hakiki çehresini ortaya koyacağını ihsas eylemektedir. Binaenaleyh, Yu - goslavyanın - birinci merhaledeki vaziyeti taayyün etmiştir: Kom - şuları ile dostluk ve barış muha - fazası azminde bulunan bir bita- raflık. Müstakbel hattı hareketi de yine taayyün etmişlir: . raliığı ihlâl edildiği veya ci zi bir harekete maruz bırakıldığı tak- | dirde kendisini şiddetle ve lüza - | munda demokrasiler cephesinde | müdalra, Bu vaziyet karşısında kendi as- lma, öz hüviyetine, talim kararına dönen Yuzoslavyanın ne yaptığı, ne yapacadı, ne yapmak istiyece. Bi sorusu ve merakı artık kalma- mışlır. Bilâkis, şimdi bütün teces- i, tekrar Berline çevril. Mişlir ve merak mevzuu yeni va- ziyette Berlinin ne yapacağı, ne yapmak istiyeceğidir?. ETEM İZ/2T BENİCE Rodos tayyare —| meydanı ( inel Sahifeden Devam) | Hebeşistan'da, Porşembe günü, Adi. sabıba — Cibuli demiryolu, bombar- | diman tayyareleriniz taralından — ye- | midon iddetli hücuma maruz barakıl- Buşür, — Adisababa'nın 80 — kilemetre Şarkında bir askeri tren müralyöz a- teşine Yutulmuş ve hasara uğralılmış. tar, Cenubi Afrika hava küvvellerine mensup tayyareler, — Rudolf — gülünün Şimalinde kâln düşman kampını, idari binaları ve Giperleri - muvaffakiyelle bombardıman etmiştir. fayyarelerimizin bepsi salimen - üzleri. 'ne dönmüşlür. RADYO 29 Mart 1941 Program ve memleket saat ayarı. Müzik: Radyo caz orkestrası (tbrahim Özgür idaresinde) 1840 Müzik: Hafif şarkılar, Konuşma: Günün meseleleri Müzik: Halk türküleri: Memleket saat ayarı ve a- jans haberleri. Konuşma: Ziraat takvimi, Müzik; Fasıl heyeti (kadın 18.00 1808 19.00 Müzik: Raxciyo salon örkes - | ni hati e lnmeein, Yemin merasimi (1 incl Sahifeden Devmnm) dan genç Kral İkinci Petronun dün fahta cülüsu merasimi yapılmaştır. Kral sabahleyin saat 10,45 te sa- Tayda, hükümet erkâmı, Gavrilo, Sen Sinot âzası ve saray Gökülanen Bumurulda yösa at miştir. Saat 11,30 da Belgradın büyük kili. sesinde dini bir âyin yapılmış, âyinde Kraldan başka hükümet Gzası, üskeri we sivil erkân, kordiplematik — hazır üküdürlür General — üniformasını — giymiş olan Kral kiliseye giderken ve dönerken BÜK terafındar pipecı alkışlamış fır. Kral yanında Başvekii, Marbiye ve Bahriye Nazırı Uliç olduğu halde ae- keri kıt'aları teftliş etmiş, asker heye- canlı ve gür bir sesle cevap vermiştir. Kral kilisenin kapısında Baş Metre. polit tarafından karşılanımış, Baş Met- Tepolit Kralı tahta kadar götürmüştür. Hatabe irat etmiğ ve genç Kralı ikş ya- nağından öpmüştür. Saraya dönerken de muszzam halk küllesi şiddetli alkışlarla Krala bağlı- lığını göstermiğlir. Tesahürat Belgrad. da ivizli görülmemiş dereceyi bulmuş- tur, Diğer kiliselerde de ruhani âyinler yapılmış, bütün Sırp, Hırvat ve - Sio- ven nazırları hazır bulunmuştur. Hükümet neşredilecek beyannamesi- makla meşgüldür. ALMANYA ALEYHİNE NUMAYİŞLER Belgrad sokaklarında İngiltere ve A- merika lehinde olduğu kadar Almanya aleyhinde de şiddetli nümayişler de- vam etmektedir. Bununla beraber şeh- Tin yavaş yavaş normal bir hale gir- mokte olduğu görülmektedir. Bir çek Alman tebaasına hakaret &- ** İstanbul Dördün Bundan soaru Baş Metrepolit kasa bir | | ve ücreti vekâlet ve masarifle tah- dümiştir. İsveçin Berlin Sefiri Alman» €a konuştuğu için nümayişçiler tara- fından ctomobilinden glnarak harpa- lanmıyuır. Bolgrad radyosu da srük Alman tebliğlerini neşretrhemekte, karici ha. berlerde demokramı memleketlerindeki büdiselere geniş yer vermekledir. Bu süretle Yugoslav radyosu da bitaraflık tiyelinden bile sıyrılarak — İngiltere SÖZLER Üçlü Paktın ne olacağı da süaller devam etmektedir. Almanlar tarafından verilen ce- vap gudur: Berlinde, Üçlü Paklın taş- Ğ A gelip gelniyeceği hakkın- daki süale, paktin İrazasıni müteakıp mer'iyete gireceği hakkındaki hüküm- leri ihtiva ettiği ve tasdik edilmesine lüzüm — olmadığı — cevabi. verilmiştir. Almaalara göre, her hükümetin sele. fi turafından imzalanan — taahhütlere Tiayet etmesi teamül icabıdır. İngiliz mebafiline göre ise, paktm mer'iyete girmesi için Belgradda her iki moclis tarafından tasdiki —lâzım gelmektedir. Yeni hükümet te paktı | Parlâmentoya verecektir. Londradaki Yugoslav mahfiilerine göre, hükümet darbesi olmasaydı. - dahi, Parlâmento Daktı reddedecekti, ALMANY, VAZİYETİ Berlinde, Yugoslavyadan gelen ha- berler mülenakız addedilmekle ve ihe Uyatkür davranılmakta ve hiç bir gey söylenmemektedir. - Bununla beraber Alınan Har'ciye mehafilinde Belgrad- da Alman tebaasına ve İsveç Sefirine yapılan müametlelerin — dikkatle takip edidiği söylenmistir. Bu hususta bir proleslo notası verilecektir. Alman hü- meti şimdiye kadar Belgrada her. © bir noto vermiş değildir. Vaziye- Va daha ziyade aarahat — kesbetmesi Sultan Ahmet 3 üncı; sulh hukuk hâkimli- ğinden: olmakta yerden göğe kadar haklo ee LN 041/501 Avlonya Şehbenderi Şükrü karı- sı Hesena Sürel ve kargeşi İbrahim Sürel namlarına dört müsavi tak. sitte ve dört sene it(a edilmek üte- re verilen 348503, 348506, 346507 sayılı haziğe tahvillerinin hile is- timali suretile zayi edildiğinden bahisle merkür tahvillerin men'i tediyesine kurar verilmesi İstandul Maliye Muhakemat Müdürlüğüne izafeten hazine avukatı Yusuf Nu- ri tarafından talep olunmasile cer- yan eden muhakemede: Merkez Bankasına yazılan cevabata işbu tahvillerin Eminönü Malmüdürlü. ğüne gönderildiği ve orada hile is- timali suretile alındığı bildirilmiş ve gelen banka kaydıresmisi ile müs tedinin talebi ticaret kanununun 437 nel maddesine muvafık görül- müş olmakla zikri geçen mezkür madde hükmüne tevfikan yukarda yazılı tahvillerin faiz ve temettü- lerinin tediyesinden Merkez Ban. diği taktinde hükmün kesbi kati- trası (Violonlst Necip Aşkın XS edeceği ilânen tebliğ olunur. idaresinde) “Mamleket saat ayarı ajans kaberleri; ziraat, esham - tahvilât, kasa dalga postasile), 2250 Müzik: Cazband (Pl.) (Saat 2310 & kadar yalnız uzun galga ile). 23.25/2330 Yarınki program ve kapanış, cü İcra Memur- lu: an : Evvelce Kadıköyünde — Bahariye caddesinde Şehzade Süleyman so- kağında 16 numarada mukim iken halen ad- resi meçhul bulunan Re- cai'ye Hazinei Maliyeye izafeten İstan- bul Maliye Muhakemat Müdürlü. Bü tarafından 1/6/34 tarihli senede — Pul ilsak edilmemesinden dolayı mülga Seyrisefain — İdaresi Ikraz Ve teavün sandığından ödünç ola- Tak almış olduğunuz paradan ez- gayri tediye 7 lira 74 kuruşun faiz sili talebile tanzim edilip yukarı- daki adresinize gönderilen ödeme emri adresinizin meçhul bulunması hasebile bilâ tebliğ lade edilmiş ve Zabıtaca da yaptırılan tahkikatta dan ödeme emrinin bir ay müddetle ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan işbu ilânın tarihi neşrinden itibaren işbu bor- Cu ödemeniz veya takip talebine karşı bir itirazınız varsa yine bu müddet icinde bildirmeniz ve yine bu müddet içinde mal beyanında bulunmanız aksi halde — hapisle tecziye olunacağınız hakikate mu- halif beyanda bulunduğunuz tak- dirde hapisle cezalandırılacağınız Tüzumu ödeme emri tebliği ma. kamına katm olmak üzere ilân o- lunur. 941/1423 MAHKEMELERDE (3 üncü sahifeden devem) nun, bir iki garsonun ismini say- di. Bunların şahit olarak çağırıl . malarına ve diğer bazı hususların tahkikine karar verildi. Mahke - meden çıktılar, Mahkemeye girmeden, koridorda konuşan iki adam da oradaydılar. Biri dedi: — Bak, çocuğun bubası fabrika- — | törmüş.. Acaba doğru mu, yoksa atıyor mu? — Yok.. Dedim ya, bizim mahal- lelidir.. Uzaktan tanırım, Babasınız bir çorap imalâthanesi vardır. — Tevekkeli değil.. Kızın âşık Tasfiye Halinde BALYA - KARAYDIN MADENLERİ Türk Anonim Şirketi ADİ HEY'ETİ UMUMİYE TOPLANTISINA DAVET 26 Mart 1941 tarihinde ADİ su rette toplanacak Hey'eti Umumiye içtimaş için yatırılan hisse senetle- ri Ticanet Kanununun 388 ve Şir « ket nizamnamesinin 27 nel madde- lerindeki nisbeti doldurmamış ol « duğundan Tasfiye Halinde BAL « — YA -KARAYDIN MADENLERİ Türk Anonim Şirketinin hissedar- ları ilk toplantı mevzuunu — teşkil eyliyen aşağıdaki hususatı görüş - — mek üzere — 18 Nisan 1941 tarihli CUMA günü saat on birde Şirketin — Galatada, eski Şarap iskelesi soküs ionda Muradiye Hanının 5 inci ka- ftındaki Merkezinde İKİNCİ defa — olarak ADİ Hey'eti Umumiye top- lanlısına davet olunurlar. ? 1 — Tasfiye memurları ve müra- kib raporlarının dinlenmesi, — 2 — 31 İlkkânun 1940 tarihinde tasvibi. 3 — Şirketin tasfiyeye giriş tari. hi olan 25 Nisan 1540 tari « rihine kadar olan devre he - saplarını tedvirlerinden do « layı tasfiye memurlarının tebriyesi. ş 4 — Bir Mürakib tayini ile ücre. tinin tesbiti. Ticaret Kanunu ve Şirket nizam- namesinin olbaptaki maddelerine göre bu ikinci toplantı için yatırı lan hisse tenetlerinin miktarı ne olursa olsun bu İKİNCİ toplantıda ketin Galatadaki Merkezine yatırı maları âzımdır. Hisse senetlerinin — yatırıldığına dair malf müessesat tarafından ve. — rilen vesikalar histe senedi gibi tes Tükki ve kabul olunurlar. İstanbul - 27 - Mart - 1941 TASFİYE MEMURLARI