14 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

14 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

6 —BON TELGRAF — 14 NİSAN 19€1 aa ae ae GDUT Tp DT AAA L AEAİ K SİSEA ea İz | Yazanz RAHMİ YAĞIZ | Borusu L Tefrika No, Padişah kararını vermişti, Turgut reise eski beyliğini verecek, Trablus seferinde yardımını Sultan; Turgudun — arzusunu Mmemnuniyetle kabul etti.. Osmanlı gevletinin Karlıkeli beyi Turgut reis, gemilerindeki Osmanlı bay- Tağını indirdi. Yerine Fas Sulta- manın sancağını çekti.. İşte; #ki senedenberi Fas Sul- tanının hizmetinde bulunan Tur> gut rels Padişahın bu sefer için aradığı kumandandı.. Kanuni de Turgudün hangi sebeple Fas Sul- tanına iltieaya mecbur kaldığını takdir etmiyor — değildi. Fakat Rüstem paşanın nüfuzu Sinan pa- Şayı iltizam etmesine sebep ol - duğu tçin Turgudun böyle yap - makta mazur olduğunu kabul e- diyordu. Padişah kararını vermişti. Tur- Kut reisi bulduracak, ona eski bey- Tiğini iade ederek Trablus şefe - rinde yardımını temin edecekti. Ertesi gün İstanbulda bulunan Kaptan paça - huzura — çağırıldı. Padişah tarafından bizzat irade olunan emri gizlice tatbika me - mur edildi.. İrade şu idi: Turgüt reisi buldurmak, teminat vererek İstanbula getirtmek. Sinan paşa kendi kethüdasını o akşam bir donanma ile Cezayire gönderdi. Oradan Turgutla te - mas ettirdi. denizcisi Turgudun, kaptan paşa- nın bu davetinden şüphelenmeden bemen İstanbula gelmeği kabul etti. Geldi. Padişah tarafından ka- bul olundu. Hücum borusu — vzkınni Cün Kanuni; Turgudu iltifatla kar- gıladı. Söz arasında Trablustan bahis açtı. Burada bulunan hal - kın ekseriyet itibarile islâm ol- duğunu, balbuki Malta şövalye - lerinin esaret altında bulunduğu- 'Du, İslâm Padişahına düşen vazi- felerden birisi de İslâm halkın küfirler — elinde esir olmalarına meydan vermemek olduğunu söy- ledi.. Böyle bir seferin başarılması için ne gibi tedbirlere lüzum ol- duğunu da sordu.. Turgut — Padişaha — bildiklerini anlattı. Kuvvetli bir donanma ile denizden abluka edilerek Senjan Şövalyelerinin — hariçten yardım önledikten — sonra 'Trablusa çıkarılacak bir ordunun bu işi muvaffakiyetle başarabile- ceğini de ilâve etti. Padişah Tur- gudün — tasavvurlarını muvafık bukdu.. Bu sefere donanma kuman- danının müşaviri sıfatile iştirak ettiği ve Trablus — fetholunduğu takdirde bu eyaletin beyliğini ver- mek vadinde bulunan — Padişah 'Turgudün rızasını aldı.. Ertesi gü- nü donanma hazırlıklara başladı. Sinan paşa; bütün donanmayı teferrüatile hazırlamış, donanma Beşiktaş önüne gelmişti. (O zaman donanma hareket et- “neden evvel hazırlıklarını tamam- layınca Besiktaş önüne çıkar, bu- rada beklerdi.. Hareket iradesi çı- ikınca Beşiktastan kalkar, Yalı köşkünde Padişah tarafından tef tiş olunarak Yedikule önüne ge- lir. Geceyi orada geçirir. Sabah- leyin oradan hareketle doğru Ge- Hiboluya dümen tutardı, Geliboluda © zaman — Osmanlı devletinin yirmi iki muhtelif yer- deki tersanelerinden en büyüği mevcuttu.. Burada donanma o yıl denize tndirilen yeni harp vahit- lerini alır, bazı noksanlarını te- lâfi ederdi. 'Turgut, Kanun! Sultan Süley - mandan Trablusun fethi ile Bey- lerbeyliğini hayat kaydile kendi- sine vadolunuşunu müteakip İs- tanbüuldan ayrılmış, kendi gemile- rini toplayıp onlarla birlikte Na- varin'de dananma ile birleşmek ü- zere Fasa dönmüştü. Yiğit Türk deniz — kahramanı, kendisini bekliyen arkadaşlarına, maiyet reislerine adeta müjdeler gibi tekrar şanlı Türk bayrağına kavuştuklarını anlattı. Fes Sul - tanından müsaade İstedi. Sultan | Turgudün kendi hi; dmâası için çok ısrar etti. Fayda ver- mediğini görünce —Mmüsaade etti. Turgut kendi yirmi parçalık filo- sile yola çıktı. Navarinde Osmanlı Gdonanmasını karşilamak, Sinan paşa ile birlikte Trablus harekâ» inde kal- 'Temiz ve sadık Türk | temin edecekti tına girişmek — için noksanlarım tamamlamağa uğraştı.. * -- hareket ediyor — | Osmanlı donanması 1551 (H. 950) Trablus seferine en muhte- yem şekli ile hareket etmişti.. Padişah, Yedikuleye kadar git- miş, donanmayı yerinde teftiş et- | miş, Sinan paşaya kat'i iradesini | vermiş, ertesi sabah da üç yüz | parçayı bulan bu donanma aza - | metle yelken basmış, Marmaraya doğru dümen çevirmişti.. | Donanmada Yeniçeri bölükleri, Anadolu Sekbanları, Sipahileri, donanma azab ve levendlerinden mürekkep on beş bin kişilik bir de istirdat ordusu mevcuttu, Gaziler cenk havaları - çalıyor, türküler söylüyorlar; uzak çöller- de harbe giden bir ordudan ziya- de dost bir hükümdarın şenlik - lerine iştirak eden kıt'aları andı - ran bir zafer mevkibi — beybetle yol alıyordu.. O zamanki donanmanın hareket #deti şöyle bir sıra takip ederdi: Donanma evvelâ Beşiktaş önünde toplanır.. Hareket işareti - olarak Yedikule önüne gelir, demirler, buradan yelken acınca doğru E - reğli, Marmara, Ekinlik iskelele- rine uğrıyarak Geliboluya gelir, oradan Canakaleye varırdı. Sinan paşa, etrafında muntazam | hatlarla hareket eden donanmayı | Geliboluya getirince Gelibolu ter- sanesinden donatılan elli parça çektirme ve mavna da ilâhak et- mişti. İstanbuldan hareketten son- ra, tıpkı dağ zirvesinden kopan bir çığ gibi Osmanlı donanması her menzilde biraz daha fazlala- şarak yoluna devam ediyordu. Kaptan paşaların arpalığı olan Servilikte su alınmak âdetti., Si- man paşa da Servilikte donanmayı üç gün alıkoyarak suyu tamam - lamış, Çanakkaleden alınan çıra tomruklarını da ambarlara yer - leştirmişti.. Bu çıra tomrukları o zaman gemicilikte bilhassa do - | nanmalarda çok mühim bir madde | idi. Çıra tomrukları parçalanarak harpte meşaleler gibi kullamlır, | Bunlarla hem düşman gemilerini tutuşturmak hem de gece etrafı aydınlatmak noktalarından isti - fade olunurdu. Ayni tamanda ge- milerin tez elden kalafa'ları icap ettiği zaman da çıra tomrularına başvurulurdu. Yine Osmanlı donanmasının bi- ver kaziyyel malhikeme gibi lti - razsız kabul edilen kanunlaşmış üsülerinden birisi de eliman bar sılmaz» düsturuydu. Yani pro - | gramlı iskelelere uğramadan ge- | çilmez, akşam İlmana girilir, sa- | bah namazı kılınmadıkça hareket | emri verilmezdi. SODARA HMAYAT YARIŞININ X Küçük Tasarruf hesapları 1941 ikramiye Plânı V KEŞİDELER: 4 Şubat, 2 Mayus 1 Ağustas, 3 İkinciteşrin tarihlerinde — yapılır. 1941 İkramiyeleri — 2000,—Lira 3000 < Sının paşa İstanbuldan | & Abırkapıda Cankurtaran mahallesinde Yeni Saraçhane çıkmazında yaptırı- dacak kanalizasyon ingentı açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 640 Ura 17 kuruş ve ilk teminalı 48 lira 68 kuruştur. Keşif ve şariname Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 28/4/041 Cuma günü saat 14 de Daimi Encümende yapılacaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya — mektupları, ihale tarihinden sekiz gün evvel Belediye Fen İşleri Müdürlüğüne müracaatin alacak- Jarı fenni ehliyen ve B41 yılına ait Ticaret Odası vesikalariyle ihale günü mu-| töyen sentle 'Dalai Hacümende- buluümalırı. (2835) Pasif Korunma işlerinde kullanılmak Özere alınacak maa teferruat 35 adet yangın tulumbası kapalı zarf üsüliyle eksilime min bedeli (9012) lira 15 kuruş ve ilk teminatı € konulmuştur. Mecmusnun tah- 75 lira 91 kuruştur. Şariname Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 18/4/M41 Cuma gü-) mü sant 19 de Dalmi Encümende yapılacaktır. veya mektupları ve 941 yılına ait Ticaret Odan vesikası ve 2400 numaralı kanu- | Taliplerin ilk teminat makbuz nun hükümlerine tevfikan ibrazı lâmm gelen diğer evrak ile birlikte kanunun tarifatı çevresinde hazırlıyacakları teklf mektuplarını ihale günü saat 14 de ka- dar Daimt Encümene vermeleri lâzımdır. Aşağıda cins ve mktarlar saatlerde pazarlıkla satın alınacaktır. * İstanbül Kömutanlığı- Satınalma” Komisyonu - İlanları yazılı taşe maddeleri Şartanmeleri her gün komisyonda görüle- (3642) hizalarında yazılı gün — ve bilir. İstektilerin belli gün ve saatlerde kat'l teminatlariyle birlikte Fındıklıda| gatın alma Komlayonuna gelmeleri. — «2810s Cinst Miktarı Muh.Bd. Kavl 'W Pazarlık Yon LK K Günü Ssaati D Nohut S0 7000 1050 ISAMI 10 K. Fasulye BO Yoo0 1650 IBASMI 11 K. Mercimek 320 6000 800 8A9 10 Bulgür 50 10000 1500 Basıı ll Pirinç 30 — 11700 1758 SS ti Makarna 50 15000 2250 2A0 10 90| Bahri; 425 7250 1087 Zd ll - * Beher tonuna 16 Hra fiyat tahmin bedeli 281M00 Hra olup kat'? teminatı edilen ve gününde istekli: dan yeniden ilânina kar ton lavamarin kö saat 11 de pazarlıkla tır. Muhammen bedı katf' teminatı 1920 ilradır. çıkmadığın- verilen 800 154941 gönü alınacak:- 2800 1ira olup Ssrtnamesi her gün komisyonda görülebilir. İstek- Tilerin belli gün ve zastte — Pindiklıda satın alma komlayonuna gelmeleri, «bsl> Beher kilenma 31 kuruş 40 santim fiyat tahmin — edilen B00 ton benzin YTASI günü saat 15 de pozarlıkla sa- tın — alınacaktır. komisyonda — görülebilir. Şarinamesi her gün Muhammen 31898 Uradır. — İsteklilerin ve saatte Fındıklıda yonuna gelmeleri. W Müteahhidi nam ve hesabına 94.941 ü pazarlıkla satın alınacağı ilâ 46 kalem güvercinlik ma istekli - çıkmadığından — meakür malzeme ITAMI günü enat 11 de satın alınaçaktır. - Muhammen bedeli — 4305 lira olup kat't teminnu 650 lira 25 ku- ruştur. Şartnamesi her gün komisyon- €a görülebilir. İsteklilerin betli gün ve #antte Fındıklıda satin alma komizyo- nuna gelmeleri, — <2808> belli gün Harp Okuluna havacı subay yetiştirilmek üzere sivil liseden mezun olanların kayıt ve | kabul şartları 1 — Lise olgunluk İmtihanını vermiş bulunmaz. 2 — Aldıkları mezuniyet diplomalarındaki kanaat notu iyi veya çok iyi bulunmak. dm dunmak. B Yaşları en yukarı 21 Olgunluk diplama tarihinden bir seneden fazla müddet geçmemiş bu- Sağlık durumu pilotluk hizmetine müsalt olmak. elmak. Bilâhare hava müsyene heyeti tarafından yapılacak müayenede sağlik Gürümleri pilodlük sınıfına müsalt görülmiyenler İsterlerse harp oku- dunun diğer sınıflarına verilmek gibi hiç bir mecburiyele tabi tutul- Mmazlar. Tam serbesttirler. Kendilerinin arzularina — göre muameleye tabi tutulurlar. Okul tedrisatı 15/Nayıs/M1 de başlayacağından talip - olanlar handukları askerlik şubelerine müracaat edeceklerdir. Askerli F, yaptıracakları sıhhi musyenede müsbet netice alanlar evrakları Harp Okuluna sevk edileceklerdir. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme V. İtaresiilânları Muhümmen beded 20.000 (Yirmi bin) lira olan (2822) 1000 ton süper çimento| 24/4/IML Perşembe günü saat 13 de kapalı zarf usulü ile Ankara'da İdare bina- sında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1500 (Bia beş yüz) lirslik muvukkat teminat fle kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün sant 14 de kadar Komiz,| yön Reisliğine vermeleri Lizımdır. Şarinameler parasız olarak Ankarada Malzeme Tesellüm ve Sevk Şefiiginden dağılacaktır. Pozartesi günü saat (15, on beşte Haytlarpaşada Gar binası dahilindeki Dairesinden, Haydarpaşa'da n7 - * Muhammen bedeli (11932) lira (38) kuruş alan mübhtelif eins ve eb'atta 21 kalemden ibaret vayan sami, adi ve düble bina camı ile arnivo camı (234.1941) komiş- yon tarafından kapalı zarf üsüliyle satın almacaktır. Bu işe girmek isiyınlerin (894) Jira (89) kuruşluk muvakkot teminat, nunun tayin ettiği ves'kalarin tekliflerini muhtevi zarflarını ayni gün saat (1 ka-) n dörde kadar komizye * Reisliğine vermoleri Jâzımdır. Bu işe alt şartnamele komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 2000 - Kile Koyun eti 200 Kile Siğireti 1 — Heybeli adada tedim Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları edilmek YDARTSİNİ BİLEN İŞ BANKASINDA İKRAMİYELİ (2358) HESAP . AÇAR Satılık Otomobil Ford 38 modeli ve Elyevm 'Tüuk- tide çalışmakta olan 2622 plâka numaralı tomodll satılıktır. Beyoğ- şartiyle yukarda cıns ve miktarı yazılı iki kalemcetin, 15 Nisan D41 Salı günü sanl 15 de pazarlıkla ekalitmesi yapı- Jacaklır. 2 — İsteklilerin belli gün ve saatta, feklif edecekleri fiyatların © 75 nis- betindeki iİlk teminaları ile — birlikte İstanbuldaki maları. lunda — Tepebaşında Cumhuriyet Bahçerinde Bay Vangele müraat, | Sahip ve Başmuharriri: Etem l İzzet Benice - Neşriyat Direktörü Cevdet Karabilgin *SON TELGRAF, Beşiktaş nasıl berabere kaldı Galatasaraylılar İstanbulsporu 3-1mağl MNt Küme maçlarına dün Şeref Stadında devam edilmiş. Fenerbahçe Beşiktaşla, Galatasaray İstanbulsporla karşılaşmıştır. Sekiz bin kadar bir se- yirci önünde cereyan eden bu müsa- bakalar çok heyecanlı olmuş, Galata- saray İstanbulaporu 3 .— 1 mağlüp et- miş, Beşiktaş — Fenerbahçe de 1 — 1 bersbere kalmışlardır. Maçların taf- Kiâti srasiyle şudur: G. 8. $ — İstanbulspor 1 Günün ik maçı Galatasarayla — İz- tanbulspor arasında idi. Hakem Bü- lendin idre ettiği bu maça takımlar a- Bağıdaki kadrolarla — iştirak etmişlere dir: Galatasaray: Osman — Faruk, Ad- nan — Musa, Enver, Halli — Salâhat- tin, Mustafa, İstanbulspor ter — Muzatfer, zaffer, Süleyman, met. Tarık, Cihat, Kadir, Oyuna Galatasarayın — ortadan n kişaf eden bir akını e başlandı. Da- ha ilk anlarda İstanbul kalesini ga. ran Gülgtasarey lehine bir penaltı ol- ise de hakem vermedi. Top M, A- ayağında, şüt çekti. Kaleci topu fakat tutamadı. Geri gelen topu Salâhattin —siki bir şütle kaleye Goltu. dakika 1. Bü gölün akabınde İstandulsporlu- lar, Galatamaray - kalesine indi ise de; Galatasaray tekrar uyunu İstanbulspor. sahasına İntikal ettirdi. Top Eşfakta.. Alan Salim Galatasarayın ikincl gölünü 'de sol zaviyöden altı. Bu göl İstanbul- sporu / canlandırdı. - Şimdi hücumlar karşılıklı oluyor. Mustafa sakatanlan- gığından, Salâhattinle yer değiştirdi der. İstanbulaporlular #çılmıya/ başi dılar. Şimdi oolar daha ağır basıyor- " İstanbulspor - forvetinin siki bir hücumunu Galatasaray müdafaa hat- 'ti güçlükle bertaraf edebildi. Bu teh- lkeli vaziyetler kurtulan Galatasaray, kalesine indi. Bu arada İstanbulspor —aleyhine bir penaltı da olduyta da deminki penaltı gibi ha- kem bunu da vermedi. İstanbulsporlu- lar sertilğe başladılâr. Bir taraflan Ta- rik, Salâhattine favul yaparken, diğer taraftun da Seler Eşlağı sakatladı. Ha- kem bir âlem... Pavullere göz yumu- yöor, Eşfak üç, dört dakikalık bir teda- viden sonra tekrar oyuna girdi. Birine €i devrenin sonu yaklaştığı halde her İki'taraf ta kat'i hâkimiyet temin e- demedi. Galslâsaraylılar zaman za- man ağır bastılarsa da İstanbulsporlu- ların yaptıkları akınlar da çok - tehli- keli oluyordu. Kırk birinci dakikada da, aa evvel sakatlanmış olan Mustafa oyunu terketti. Şndi, Galatasaray for- vedi dört kişi ile oynuyor. Kırk ikinci Gekinsan İsttaboliyor Galatasaray kar | lesine indi, Cihat şüt çekti. Osman ye- re kapanarak lopu tullu ve elinden kaçırdı. Topu ikinci defa tutmağa ça- leşirken Süleyman yetişerek İstanbul- sporun ilk golünü 4tt. Az sanra da devre 2 — 1 Galstasarayın galebesile İlinei devreye İstanbulsporun —eağ- dan inkişaf eden bir akını ile başlan- 'dı. Akabinde her İki taraf da yüzde yüz gol alarak birer fırsat kaçırdılar. Altıncı Salime verdi. Salim topu Eşfağa ge- çirdiklen sönre dohâ müsalt bir vezi- yele girdi ve Eşfaktan aldığı pası ka- lenin yakınlarından avuta attı. Bu tehlikeden kurtulan — İstanbulsporlular | nisbi bir hâkimiyet tesis ettiler. met topla beraber kaleye girerken Ös- man ayaklarına kapandı. Osmandan kurtarmıya çalışırken — ka: kenin önü karışu. Oyuncular biribirini e başladılar. Neticede - Galata- «Baray bu işi Osmanın hafifçe —sakat» Janmasiyle —atlatlı. tevakkuftan sonra oyuna başlanır bağ- danmaz Galatasaraylılar oN sekizinci dkikada Üçüncü gollerini de kazandılar. Şimdi her iki taraf ta seri oynuyor. Oyun tatsız bir bal al- miya başladı. Her İki tarafın da yaptı- B akınlar sık sik favul İle kesiliyor. Nihayet dakikalar geçlikçe kalitesi düşen maş 3 — 1 Galatasarayın gale- besiyle sona erdi. F. BAHÇE 1 - BEŞİKTAŞ 1 Günün ikinci maçı Fenerbahçe ile Beşiktaş arasında idi. Hakem Samih Duransoyun idare ettiği bı maça takımlar aşağıdaki kadrolar- la iştirak ettili Fenerbahçe: Cihat - Zey rel, Le- bib . Ömer, Esat, Fikret - K. Fik- Naim, Niyazi, Rebii. M. Ali - Yavuz, Hüs- Halil, Feyzi - Şükrü, Şeretf, Hakkı Sabri, Şakir. Oyuna Beşiktaşın hücumile baş- landı ise de Fenerliler vaziyeti kendi lehlerine çevirdiler. Fener- liler ümdin fevkinde bir oyun çıkarmağa başladılar, Dakika ye- di. K. Fikretten güzel bir pas alan | Nacinin sıkı bir şütü avuta gitti. Tlk on-beş dakika Fenerin nlsbi -Fenrbahçe dakikada; Eşfak topu sürdü, On dördüncü dakıkada Cihat ile İs- | Cihat topu İki dakikalık bir İstanbulspor kalesine indiler ve Salimin ayağı ile | üp ettiler bir hâkimiyeyti altında geçen ©- yun, yavaş yavaş karşılıklı hü- cumlarla devam etmeğe başladı. On yedinci dakikada Şerefin sıkı bir şütün kalenin üstünden hava- landı, Her iki taraf.n forvet hattı 'bugün çok beceriksiz. Ellerine ge- çen bütün fırsatlari mahvediyor- lar. Otuzuncu dakikada, Beşiktaş le- hine koörner çizgisi yakınlarında bir frikik oldu ise de Beşiktaşlılar bundan istifade edemediler, Beşiktaşlılar yavaş yavaş açıl- mağa başladılar. Otuz yedinci da- kikada Hakkı soldan gelen topu sıkı bir şütle kaleye havale etti. Top kale direklerini yalıyarak a- vuta gitti. Bir dahika sonra Beşik- * taşlılar topu kaleye sokarken Fe- merliler penaltıya sebep oldular. Penaltıyı Hakkı sıki bir burun şütün ile ağlara taktı (d. 39). — | Kırk dördüncü dakikada Fikret, Naime bir pas verdi, Naim | avula giderken çok güzel bir çe- virişle topu Niyaziye çevirdi. Ni- yazi de beraberlik golünü durdüt- | madan attı. Az sonra da devre (i-D) beraberlkle bitti. İkinci devre: İkinci devreye Fenerin Beşik- | taş-haf hattında kesilen bir hücu- | mile başlandı. Her iki taraf da ga- libiyeti elde etmek için canla baş- la çalışıyor. Fenerbahçenin sağ- dan yaptığı akınlar çok tehlik&li oluyor. Altıncı dakikada Beşiktaş lehine olan frikiki Hakkı çehti. 'Top kalenin üstünden avuta gitti. Beşiktaş nisbi bir hâkimiyet te- sis etti, On üçüncü dakikada Hak- kının hazırlayıp kale önünde Şe- K | refe bıraktığı yüzde yüz göllük vaziyeti Şeref çok fena bir vuruş- la beba etti. Dakika on yedi, Fenerbahçe ar- ka ıriıyı kuındıtı korner âtış- RıD l nuımnm...m 50 lirası bulumanlara (îbrımm Özgür Jans Haberleri. Müzik: Râdyo yan R. Sabo, Konuşma, Müzik: Radyo Dr. E. Praetoriüs)” Memleket Sast Haberleri; Zirant, Konuşma: Zirsat Rağâyo Güzetesi. Müzik: Piyano S Müzik: Dinleyldi “Tabvilât, Kamb! Borsatı (Fiyat). Müzik: Cazband 2325/22.30 Yarınkl Telefon: 40586 larından istifade edemedi. Yirmi boşinci daki Otuzuncu dakikadı ikad dan gelen topu, Şeref çok şütle kaleye havale etti. gol diye gağirmağa hazır) Cihat, cidden güzel bir p bu yüzde yüz gölü kı ©n sekiz çizgisi dahilnden Şüt avuta gitti. Beşik! kim oynamalarına rağıren UYUNUN.GARGARASI:AĞ VİTÜC LK Para Biriktirenlere — 28.800 Lira İkramiye Veriyo 'Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında / senede ( defa çeki'scek kur'a ile aşağı DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir söne ağı düşmivenlere ikramiye Çıktığı takdirde 9b 20 cektir. Kur'alar senede 4 defa: 1 Eylül 1 Birincikânun, 1 Ve 1 Haz'ran tarihlerinde çekilecektir. Siîîîü 8 EŞ ğ: 8. lü netice alamıyorlar, AZ maç netice değişmeden TÜRKİYE CUMHURİYETİ Zıraat Bankası Kuruluş Tarihi: 1888 Sermayesi: 100,000,000 Türk Lirası Şube ve Ajana adedi: 265 EZirat ve ticariher nevi banka mu>m>-'a! L L b donkreserosı Ed09r EFESİRLİRA [I_