8 Mayıs 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

8 Mayıs 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

ADİSELER BO İN 5ON TELGRAF SELÂMİ İZZET VE MÜDAFİİ İkdam refikimizde «Nane Molla'nın köşesi» ni yazan arkadaş, geçen gün, Selâmi İzzet Sedesin sporla münase- betine dair karaladığım bir fıkrayı komik bulmuş.. Komik, diyor.. Olabilir, ya.. Zaten, espri yapmak id- diasında değil miyiz?. Ee- pri'yi biraz derinleştirirseniz mudhike, (bilmem mudhike- npin mânası, o sütun muharri- ri tarafından malüm mudur?) Az daha dalarsanız, komedi | olur. «Nane Mollanın köşesir inde çıkan bu fıkranın son cümlesi, lüzumundan fazla | lâübali tiplerin, yazarken de- gil, yalnız konuşurken kul- landığı bir argo ile nihayet buluyor. Selâmiyi tanırım, kibar, mazik bir zattır. Eğer, do tumuz, kendisinin bu şekilde hsan kullanan bir müdafii bulunduğunu duysa, kimbilir, ne kador üzülecektir. Bu müdafii, Selâmiye asla yakıştıramadım. SARIYER VAPUR İSKELESİ Balıkçıların, Şirketi Hayri- ye aleyhine açtığı davanın nasıl olup ta sekiz sene - sür. Müğle hoyret Kti Balıkçılar, balık avına mâni . oluyor, diye, Sarıyer Vapur İskelesinin şimdi bulunduğu mahalden kaldırılmasını iste. mişler. Mesele ve iddia bu.. Vapur iskelesinin, balık a yına zarar vermediği yolun- daki karar tam sekiz sene veriliyor. Demek, | kiz senedir, zavaâllı Sarıyer Vapur İskelesi bir maznun halinde imiş! Acaba, Boğazi- ı ginin bu şirin köyü, bu üzün- tü dolayısiyle mi sararmış, | dersiniz! Bazı doktorlar varmış ki beş on liraya, koca bir fabri- hekimliğini deruhte e- Bu nasıl iş, de- on lira maaşlı AHMET RAUF Edebi Roman:53 »— Lütfen bir şampanya! I üstünde içi beşer, onar | hralıklarla dolu iki tepsi görü - | düyordu. Kız şampanya kadehini geatirken Naci de pantalonunun | — cebinden çıkardığı bir tomar bank- | mottan bir ellilik seçerek tepsiye fırlatta ve dudaklarını kadehe değ- dürmesile çekmesi bir oldu: — Teşekkür ederim bayan... - dedi - keskin ve soğuk. Tam it- tediğim gibi. Güzlerini genç kızın gözlerine — Gkmişti. İstiyen bir erkek bakışı Ha... Genç kız bu bakışa lâkayt ka. Aamadığını anlatan bir tavırla: — — İçiniz de bir kadeh daha ve- —a e e eei Fıçıcılığı teşvik Teneke yerine kulla- nılacak fıçıların ima- lâtı arttırılıyor Yapılacak mayi maddeler ihra- catı için dahilde fıçı imali hak « kında yapılan tetkikler müsbet bir gekilde neticelenmiştir. Yakında şehrimizde büyük bir fıçı imalâthanesi kurulacaktır. Bu imalâthanede yapılacak olan u- cuz, boy boy, fıçılar teneke yerine dahilde de kullanılacak ve içleri. ne zeytinyağ, sadeyağ, sirke, şa- rap ve diğer mayi maddeler kana. bilecektir. Diğer taraftan fıçı imalâtı ile uğraşan küçük sanayi erbabını hi- maye ve fiçiciliği — teşvik etmek için de tedbirler alınması karar « laştırılmıştır. KÜÇÜK VILAYET ve BELEDİYE: & Parti kongresinde tesbit edi- den halk dilekleri kaymakamlar tarafından tetkik edilmiş ve neti. celer Belediyeye bildirilmiştir. Bu sene yapılması icabeden dilekler Belediye tarafından incelenecek ve hazirandan itibaren yapılması gereken işler için tahsisat aym- lacaktır. Bilhassa su ve parke yol inşası ile bataklıkların kuru. tulması bu sene bitirilecektir. — | * Belediye Mısırçarşısının tan- zimi için yeni bir proje vücude | getirilmesine karar vermiştir. Ev. velce tanzim edilen projenin Mı- sırçarşısında tadilât icap ettirdiği görülmüştür. Dünden itibaren ye- | ni proje üzerinde çalışmalara baş- | Tanmıştır. | e Tramvay İdaresi gümrük . | lerdeki bandajlardan elli tanesini | almış ve bunları — torna etmeğe başlamıştır. Yeni bandajlarla hem bir çok srabaların seferden kal - dirilması önlenmiş hem de yeni arabalar sefere alınmıştır. TİCARET ve SANAYİ; "Dün Tstanbuldan 700,000 I. ralık ihracat yapılmışlır. Bu me- yanda Almanyaya — deri, nobut, | kuşyemi ve tiftik, İsviçreeye susam ve fındık ihraç olunmuştur. Y Son günlerde — şehrimizde mahlüt kahve satışı çoğalmıştır. Fiat Mürakabe Komisyonu eli . iketle mahlüt kahve satışına mü- 'saade etmiştir. Fakat fındık ka: buğu ve emsali sıhhate muzir şey- ler karıştırılmıyacaktır. 4 İrak hâdiseleri üzerine Bas. rada kalmış olan malların ve mo- törlü vasıtaların İran yolile mem. leketimize getirilmesi kararlaş - tırılmıştır. MÜTEFERRİK: * İzmir Vilâyeti herkesin ha. ziran sonuna kadar evinin bahçe- sine sığınak yapmasını mecburi tutmuş ve bunu bir beyanname ile halka ilân etmiştir. * Ankara Doğum Evinde Bay- burtlu 35 yaşında Külhangül iş - minde bir kadın bir batında ikisi HABERLER 'Silivride yapı! Son Balkan harekâtı dolayısile, dünya matbuatında ve bu arada Türk gazetelerinde görülen bazı dostane tenkitlere cevap vermek maksadile, bir İngiliz Genrali, Londra radyosunda türkç bir ko- nuşma yaptı. Sayın ve dost Generalin bu na- zik ve dostane sözlerinden bizim çıkardığımız mana şudur: Müttefik ordular asker ve mal- zeme itibarile cephelerde henüz faikiyeti temin edememiştir. Bu sebepten dolayı, şimdiye kadar muhtelif harekât sahnelerinde, geri çekilme hareketleri yapılmış- tır. Bunun en son misali Yunanis- tandır. İngiliz Gener: zahata göre, Büy nüz 1939 eylülündenberi harp için hazırlanmaktadır. Mihver devlet- leri ise, yıllardanberi bazırlanmak- ta, bir çok motörize ve xırhlı bir- likler vücude getirmekte ve ha- va kuvvetleri yapmaktadırlar. İngilterenin daha evvel hazır- Tanmayışının sebebi, dünyada sulh ve müsalemet arzusudur. Bu iddialar doğrudur. Alman- yanın, ilk hareket sahalarından birl olan Çekoslovak hâdiselerin- de dahi, müteveffa Başvekil Çem- berlaynin, sulhu kurtarmak için nasıl gayretler sarfettiğini hep hatırlıyoruz. Fakat, biz, demokrasi cephesi- nin bugün karşılaştığı müşkülleri şu sebeplerle izah ediyoruz: — Harbe takaddüm eden yıl- larda Çemberlayn diplomasisi bir çok hatalar yapmıştır. 2— İngiliz Entellicens Servisi, mihver devletlerinin nasıl hazır- landığını lâyıkile öğrenememiştir. | 3— Mihver devletlerinin nasıl geniş bir istilâ programını tahak- kuka başlamak üzere bulunduğu- nu farkedemiyen Çemberlayn hü- kümeti kendi kendini avutmuştur. Eğer, İngiltere, hâdiseleri ön« ceden takdir etmiş olsaydı, sonsuz kaynaklarma ve geniş teşkilâtına dayanarak, elbette hazırlanacaktı. REŞAT FEYZİ Yalova, Çatalca, ak denemeler Vilâyet Seferberlik Müdürlüğü, Yalova, Çatalca, Silivri kazaların. da da pasif korunma ve paraşüt- gülere karşı müdafaa denemeleri yapılmasıma karar vermiştir. Bu ay içinde denemeler yapılacaktır. Diğer taraflan bu pazar günü saat 10 da Kadıköyünde yapıla. cak olan pasif korunma ve para- şütçülere karşı müdafaa denemesi hazırlıkları ikmal olunmuştur, Hukuk Fakültesinde bu sabah başlıyan imtihanlar Hukuk Fakültesinin eleme im- tihan neticeleri dün talebeye teb. liğ edilmiştir. Eleme imtihanla - rını kazanarak sözlü imtihanlara girmeğe hak kazananlar — geçen yıldan çok fazladır. Sözlü imti . kız, biri erkek üç çocuk doğur . müuştür. Evvelce 9 çocuk doğür- muş olan anne ve bu çocukları da sağdır. KOLKOLA Müellifi: Nizamettin NAZİF bir İki fraklının arzusunu sür'atle karşıladıktan snora tekrar gence Pek yavaş içiyor - sunuz... . Sizden fazla pa- Ta alamıyacağım, Bu sözler Naciyi güldürdü: — Oh bayan... Ben ise gönlümü almanızdan korkmuştum, Genç kız kıpkırmızı, kesildi. Bu renk, hicabın rengiydi. Ne güzel olmuştu yarap! Ği a Naci bu güzelliği uzun %yn imkân — bulamadı. Zira tam bu sırada kulağının di. binde bir se6 şöyle mırıldanmıştı: — Yağma yok, — kızımızı sana hanlara da bu sabahtan itibaren başlanmıştır. Sözlü imtihanlar a- yın 16 sında sona ermiş buluna. caktır. süze süze bakıyor ve titreyen bu- run deliklerinden çıkan solukları gencin yüzünü ısıtıyordu. Dekol - tesinin büyük bir cömertlikle açık biraktığı göğsünden kalbinin çar. pışi seziliyordu. Naci, kadının eline dudaklarını değdirdi: — Size — tesadüfüm ne büyük sürpriz hamımefendi! - dedi - ne sandet size bu göce tesadüf etmek. geleceğimi bilmiyor temin ederim. — Demek Semihi görmediniz? — Bilâkis... İki saat evveline kadar beraberdik. — Söylemedi mi? — Neyi? — Buraya geleceğimi... — Vallahi, o kadar çok şeyler söyledi ki... — Sizi — Demek beğiden bahsettiği hal- de dinlemek lütfunda bulunmadı. nız. — Öyle demek istemedim. — Bir şampanya içer misiniz? ik Britanya he- | ? Günün mesele ' Evlerde Şehrimizde pasif korunma esas- larının icaplarına göre - zikzaklı siığnak ve siper inşasına başlan- | mıştır. Evlerde yapılacak — pasif | korunma teşkilâtının tevsil ve bu işlerin yeni baştan tetkiki için fa- aliyete geçilmiştir. Her ev veya apartımanda bir korunma âm bir irtibat ve gözet lecek, yangin ekibi vücüde getiri- | leceklir, Bu memurlar kendi va- | zifeleri üzerinde hassasiyetle du- recaklardır, Korunma âmiri, yan- gın söndürme vesaitini ve sıhhi, tıbbi malzemeyi tedarik edecek, yiyecek ve içecekleri zehirli gaz- lan korumak için tedbirler a- ktır. Tahrip edilecek elektrik, | Yalova bileti | Köprü - Yîlüa va- pur ücreti 1 kuruş ucuzlatıldı Denizyolları Umum Müdürlüğü hazirandan itibaren ilkbahar ta. rifesine yeni seferler ilâve edecek ve böylelikle yaz mevsiminin ih- tiyacına güre tarileyi tadil ede . cektir. Şimdiden tetkiklere baş- lanmıştır. Diğer taraftan — idare, Köprü ile Yalova arasında vapur bilet ücretlerini bir kuruş ucuz . latmıştır. *& Kandıradan odun yükile li. manımıza gelen Ali Şengül kap- tanın idaresindeki 16 tonluk yel. | kenli dün batmış mürettebatı kur- | tarılmıştır. | pasif ko- runma teşkilâtı Her evde ekipler kurulacak - Kazalarda kurslar açılıyor | Sİ; su, havagazı ve kalorifer tertiba- tını icap ettiği zaman tamir için lüzumlu olân malzemeyi ev veya apartımanda hazır - bulundura- caklardır. Ev ve apartımanlarda yapılan sığınıklarda hava süzgeçi tertibatı da vücude getirilecektir. Bu ay içinde yapılacak “umumi kuntrollerde bütün pasif korun! esaslarına riayet edilip edilmediği gözden geçirilecektir 15 yaşınır ikmal eden ve 60 ya- şinı bitirmiyen bütün yurtdaşlar havaya karşı korunma bilgisini e- dinmek için yeni kurslara devam edeçeklerdir. Geçen senc kurs der- si görmemiş olatlar da yeni kurs- lara devam edeceklerdir. Kâğıthanede Buraya rağbeti art- tırmak için tetkik- | ler yapılıyor | Belediye Relsllği «Kâğıthane» ye rağbeti arttırmak için tetkikler yapmaktadır. Bu meyanda Küğıt-| hane derc: temizlenmesi, de. Te civarındaki arazide gazino leri ayrılarak kiralanması ve yazın | Köprüden doğru vapur seferleri tertibi muvafık görülmüştür. Diğer taraftan — Alibey köprüsü de esaslı surette ki edilecek, her vesaitin geçmesine yarıyacak bir şekle konulacaktır. Bu ay içinde tamirata başlana - caktır. ge— — Pazar gezmesine çıkan Avram isminde bir tüccar Bostancı tram- vayında ustalıkla soyulmuştur: Avram geçen pazar günü aile- sile birlikte Bostancıya gitmek ü- zere Kadıköyden Bostancı tram- vayına binmiştir. Pazar olması do- layısile tramvay çok kalabalık ve bâlk omuz omnuza seyahat etmek- te olduğundan Avram da ailesile birlikte tramvayda güçlükle bir yer bulmuştur, Bu sırada Avramın yanına yak- laşan esmerce bir şahıs, tramva- yin şiddetli bir sarsıntısı eszasın- da bilmecburiye Avrama doğru yaslanmış ve sarsıntı geçtikten sonra özür dilemiştir, Esmer yole cu, Yoğurtçuda tramvaydan in- miş, bu arada tramvay da serbest- lemiş olduğundan üstünü başını düzeltmek istiyen Avram, panto- Tonunun cebinde bulunan 1697 li- rasının yerinde yeller estiğini gör- müştür. Avram, vakit kaybetme- — Mersi,.. Konuşmayı tercih e- derim, — İçetek konuşmayı da ben. — Üyle ise... İçelim. Zaten bardaki kız ısmarlanma- sını beklemeden Rezzanın önüne bir kadeh sürmüş bulunuyordu. Naci bu kadehi, Rezzanın pırlan. taları ışıldıyan parmaklarına tu. tuşturdu. Ve koluna girerek: — Benlm burada bir masam 0- lacak amma nerede? Diye mırıldandı. — Semihin oturduğu masa mı? — Zannederim. — Ya... demek maa aile otura- caksınız. — Ne münasebet! — İşte Semih şurada. Masasın. dakiler de malüm. Sabık nişan. lmız yahut aldatmakta olduğunuz bedbaht nişanlı ve yeni nişahlı- nızın yabut değerli sevgiliniz Pe- rihânın ablası iffetlü Bayan Ca. vidan ve aşk vasıtanız sevimli hü. susi kütibiniz Semih, — Pek sinirükiniz. —— ADLİYE ve POLİS Ş— Ailesile Pazar gezmesine çıkan bir tüccar nasıl soyulmuş ? Bost tramvayinda çalınan Brü =ıı sahibine geri verildi lli 1697 den zabıtaya müracaat etmiş ve ikinci şube memurları bu — usta yankesiciyi aramağa başlamışlar- dır. Kısa bir müddet zarfında Av- Tamın parasını çalan meşhur sabı- kâalı yankesicilerden Arap Abdur- rahman olduğu tesbit edilerek ya- kalanmıştır. Abdurrahman ilkön- ©e suçunu inkâr etmeğe ça- lışmışsa da üstünde — yapı - lan araştırmada pardesüsünün ve eeketinin dikişleri arasından 1697 lira tamamen çıkarılmıştır. Para sahibine, Abdurrahman da hak- | kanda tanzim edilen evrakla bir- likte adliyeye verilmiştir. ——— Alemdar nahiye müdürü Bir müddettenberi rahatsız bu- lunan Eminönü kazasının Alemdar Buzfiatla- rına zam Kilo başına 10.pırı / bir zam yapılacağı tahmin ediliyor Belediye, Karağaç buz fab - rikasının bir senelik imalâtinı şeh- rin her tarafına nakil işini mü- nakasaya koymuştur. Bu yıl fabrikada 8 milyon kilo buz imal olunacaktır. Bunun hep- sinin satılacağı tahmin olunmak- tadır. Nakliyat İşi 23 * mayısta ihale olunacaktır. Diğer taraftan hazirandan itibaren buz fiatlarına | 10 para zam yapılacağı söylen - mektedir. Yapağı mübayaa | heyetleri Sümer Bank, yeni tesbit edilen mıntaka a yaa he yetleri gönderi Bankı mü. bayaatını tamamladıktan sonra | Ehracafta müsaade olunacaktır. Orman talimatna- | mesinde tebeddül | Orman işletme talimatnamesine ilâve edilen — yeni bir madde ile, bundan böyle, merkez revir âmir. liğince yapılması lüzmlu görülüp muhammen bedeli 5000 lirayı ge- çen ve açık eksiltme, pazarlık, ka- palı zarf gibi usullerle yapılacak olan her türlü mübayaalar ve &i- parişler Orman Umum Müdürlü. ğünde teşkil olunacak yedi kişi- den mürekkep bir komisyon kara. rına İ den Merkez Reviri t rafından yapılacaktır. Merkez Re. viri mali forma: decektir, Komis; ları Orman Umum Müdürlüğünün teklifi ve Ziraat Vekâletinin ta$- diki ile tayin olunacaktır. Merkez Revir ve Merkez Reviri böl.| ge şefi ve muhasebecisi bu komis- yonun tabit âzası sayılmak'adırlar. Para bulan bir gen- cin dürüstlüğü Beşiktaş Beden Terbiyesi mü- kelleflerinden Biris, Çırağan cad- desinden geçerken miktarı olduk- ça mühim olan bir para bulmuş ve derhal Beden Terbiyesi mu - allimi Zeki Yumuğa — vermiştir. Muallim tarafından kaymakamlı- ğa teslim olunan paranın sahibi aranmaktadır. Bir katil asıldı Tarsusun Alifaki köyüniden bir kızı taammüden - öldürdüğü için | Mersin Ağırceza mahkemesi ta. | rafından ölüm cezasına mahküm edilen Ali Rıza Çölgeçen hakkın- daki hüküm Büyül Millet Meclisi tarafından tasdik edilmiştir. İdam kararı evvelki sabah Mersinde in. faz edilmiştir. Altın fiatları düşüyor Geçen hafta 2840 kuruşa kadar çıkan altın filatı düşmeğe baş « nahiyesi Müdürü B, Fahri Asmar iyileşerek dünden itibaren tekrar vazifesine başlamıştır. — Ben mi? Güleyim bari... Neye sinirli olacakmışım Sinirlenmem için sebep va rmi? — Yok amma, zavallhı Semihten çıkarrlacak bir hıncınız Bibi konuşuyorsunuz da, — Jigololukta — epey pişkindi. Yeni vazifesini fena başarmadığı | dırdığım kahraman? da meydanda. Korkarım, Ferihar dan, Perihandan sonra sıra Cavi- dana gelmesin, — Hangi sıra?. — Mavi boncuk smırası. Cavidan | Oldu. Fakat kadın yapmak istediği şirfintisi bu gece — kendisine bir hâyli çeki düzen vermiş, Boş olma- sa gerek. — Yanlarına gidelim mi? — Allah göslermesin! Bu cevap üzerine Naci, Rezza. nın kolunu sıkarak — düdaklarını kulaklarına yaklaştırdı: — Teşekkür ederlim... - dedi te- Rezzan hayret etmiş gibi başını cevirdi: lamıştır. Dün 27,30 kuruşa kadar düşmüştür. Paha da düşeceği tah- min olunmaktadır. ı ma $ — olitikr Atlantik “Meydi mubharebesi Yazan: Ahmet Şükrü İngiltere ile Almanya at ki mücadelenin en ehemi safhası Atlantik denizindeki, harebe olduğuna — şüphe İster Çörçilin verdiği «Atl meydan muharebesi» adile ister daha mütevazı adile di muharebesi densin, İngiliz <İl man mücadelesi, bu denizi cadeleye — göre — neticel Fakat bu derece ehemmiy' makla beraber, Atlanik di deki muharebenin inkişafi kında malümat sahibi değillk yebepledir ki umumi harp vif ti hakkında da sarih fiklr mek münakün olmuyor. At müuharebesi kakkında fikir olmak için şunları bilmek dır: 1— Almanlar ne miktar İl gemisi tahrip edebiliyorlar? rip edilen bu miktar İngiltef gitmek üzere yola çıkan mikt we nisbetidi 2— İngilirler ne miktar denizaltısı tahrip edebiliy Tahrip edilen bu miklar hal tirak eden 3— Her iki taraf da zayi ne dereceye kadar telâli € yor?. Bu üç noktayı bilmedikçek lantik muharebesi hakkında bir fikir sahibi olmak mi değldir. Bunların bir kısmı kında müphem malümat olmakla beraber, bu malüm rih olduğu gibi kâfi de d Almanlar ne miktar İngiliz g tahrip edebiliyorlar?; Alhmı verdikleri rakamlara inânı iz olsa, çokları deniz üstü mi kalmamalıydı. İlkbahar başladığı zaman Almanlar, kaç günde 225 bin ton gemi dıklarını iddia ettiler. Diğef raftan İngilizler, haftadan batırılan ticaret gemilerinin / najlarını vermekte iken, Sifğhik bu rakamları aydan aya vet lerini bildirmişlerdir. San verilen rakamlar mart na aittir. Ve bu ay içinde lan tonajın dört yüz bine olduğu bildirilmişti, Bu, bir zayiat yekünu olmakla ber, İngiltereyi yıkmak için değildir. Umumi harp İngilizi bundan da daba ağır zayialâ bammül edebileceklerini miştir. ; İngilizler ne miktar Almatt mizallı gemisi tahrip edi; Bu, cevabı, birinciden de di olan bir sualdir. İngilizlerin mu kat'i olarak bildikleri çok $ helidir, Bunu yalnız Almanlaf ' liyorlar ve onların da bu d! ehemmiyetli askeri sırrı ifşt meleri beklenemez. İngilirler, sati olarak haflada iki de gemisini batırdıklarını iddia mişlerdir. Fakat Almanlar rılan İngiliz Ücaret hakiki tonajını bilemiyeceki bi, İngilizler de tahrip edilen nizaltı gemilerinin sayısını olarak bilemezler, ni her iki tarafın da zayiat kadar telâfi duğunu bilmek hiç mümkün ğildir, Bir defa Almaı denizaltı gemisine sahij bunlardan kaçının faali — Bana çok şeyler itiraf etmij olmanıza, e — İtiraf mı? — Evet... — Neyi itiraf etmişim. — Bir aşkı, aşkınızı... — Yaa... Kimmiş acaba bu çıl- — Ben. Bu son sözü Naci, söylemişti. Rezzanın yüzünde an zoraki bir istihza belirir sahteliği başaramadı, — Işıldayı gözleri birdenbire donuklaştı. Şanı delikanlıya yaklaştırdı ve yaz kravatının düğümlendiği dâha doğrusu yakasının iki kıv. Tımı arasından gözüken gerdanını koklayormuş gibi burnunu oyna- tarak; boğuk bir sesle mırıldandı — Yalan söylemiyorsun. Yalan söylemiyoraun, Aah... Ne iyi an- lıyorsun, Sonra, bu zaafına isyan etmiş Bibi birdenbire başını geriye çek. - ÇArkası Var) Tunduğu bilinmemektedir. G muharebede Almanlar, azami denizaltı gemisinden fazla çıkaramamışlardır. Vasati ayni zamanda kullandıkları adedi yirmi beşlen ibaretti. Tümdur ki bir devlet ancak el öyen bir kısmını nyni 2 anabilir. Bunlar kullanı! kasmı da tamir edilir zaran bu kullandıkları malüm değildir. rülüyor ki Atlantik muh Dinkişafı hakkında sarih bir " edinmek için kâfi malümat y Fakat variyetin gittikçe “lehine cereyan almakta oldü kat'i bir delil vardır: Bu da rikanın harp ilân etmeden tik muharebesine fili elarak rakidir. Bu iştirak şimdilik, rika sahillerinden iki bin mil Ü rinliğinde bir emniyet mınt içinde Amerika harp gemilerif) ve tayyarelerinin (Devamı $ inci gemilerif rak ayni zamanda faaliyetle * ,KL Fo pi p şlere hazırlanır, Almanların, gEĞÇ arebeyi l A e Pi a Na bulunan denizaltı gemilerinin Öj İ K N a B | N