29 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

29 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

Yaz için hafif güzel kadın elbiseleri ve erkekler için ipekli ve çizgili şık gravatlar Yaziçin Moda Olan Hafif Kadın Elbiseleri Ve Kravatlar Yaz mevsimi adamakıllı et - | rafı bastırdı Her tarafta hafif el biseler görünmeğe başladı. Zan nedilir ki, kadınlar yaz gelince sıcak olduğu için hafif giyinir - ler. Hayır, katiyen. Hafif hafif giyinmenin sıcakla mevsimle hiç alâkası yoktur. Yazın böyle şık olurlar da onun için. İşte size şimdi yaz elbiselerinden güzel bir kaç model veriyoruz. Bun - ların hem yapılması kolay, hem | fiatı ucuz, ve hem de üstelik çok zariftir. Hele bilhassa üzerinde değişebilir askılı bir eteklik ve yahut kısa bir pelerin bulunma sı gayet pratiktir. Çünkü bu pelerinleri, başka başka elbise - lerle giymek ve yahut etek kıs mmr başka blüzlarla kullanmak kabildir, Son moda Bundan bir müddet evvel mo da olan pelerinler bir müddet - tenberi ortalıktan çekilmişti. Bu | sene en son moda gazetelerin - de gördüğümüze göre, bunlar ufak değişikliklerle yine moda âlemine atılmağa başlanmıştır. Pelerinlerde yaz için bilhassa çizgili kumaşlar kullanılmakta- dır. Geniş çizgileri tercih eden - ler çoktur. Yaz için, kırmızı, ye şil, sarı, daha doğrusu değişik | çizgiler çok modadır. Yukarıdaki resimlerde Eponj dan Koton jorjetten yapılmış güzel modeller görüyorsunuz. Fakat bununla beraber, moda çıkaran Müesseseler, yalnız ka- dınlarla meşgul değildirler. ğer taraftan erkekler âleminde de el uzatmışlardır. Yukarıda askıları da unutmiıyalım er için moda o - ravatlar görü - bu sene erkekl lan gayet z yorsu: Çiçekli modası Bu yaz kadınlığa, bütün haki ki ifadesini verdirebilmek için, bayanlarmnızın ropları cuda getiren mensucat, harikalı gü- zellikler Aarzediyor. Ropların çizgisi zariftir. Siluet'i, ahenk- dar bir dikkatle tetkik edilerek yapılmıştır. Bu yaz, fabrikanlar, yüksek bir zevk eseri gösterdiler. Res- sam artistlerinin kalemi ,kurşun kalemi, fırçası ile görülmemiş basmalar vücuda getirdiler. Bunların tonalitesi ve tezatları bazan şaşılacak ve takdir edile- zelliktedir. Umumi- im olan desen: çiçek- lar arasında koca » mantıları var, sanki taze ve se- rin renklerile şimdi toplanmış gibi göze çarpanları, yahut koyu bir fon üzerinde kara, esmer ve sairesi var, Bunlar, tüveyçlerin şaşaasmna bir relicf teşkil ediyor. Onlara kat'i bir canlılık veriyor. Roplar arasında bazısı çok güzeldir. Siyah ipek müslinden bir rop, kocaman, menekşe ve ebegümeci renginde lâleleri ve beyaz damarları ile gö-'-r maştıran bir san'at escı tur. Küçük, hafif yı Çin ropları da çok z: ların parlak sarıları, toz pembes leri vardır ki, serpilmiş küçük yapraklar ve çiçeklerle masum bir zarafet arzeder, Birçok tisülende güller, lâle- ler, karanfiller, güzel demetler halinde serpili, Bunlar, hep yaz ka- muş- ; Deriyi hafaza etme- nin esas şartı ; onu sondere- ce temiz tut- mak ve cilde iyi bakmaktır | DERİNİN İÇİN- DEKİ PİSLİK- LERİ DE Çi - KARMAK LÂ- ZIMDIR. F0002000800 0000000006 AAT DT AAAAATLI DAİA II AAA AALI OD A LAİ PTT 208000000 et terzilerinin, zarif ilhamlarının eseri, Roplar, linondan, tülden, müselinden yapılmış beyaz ça- maşır blüzları tamamlanır. Bun- dan gecelik manto dahi yapılır, Bu yaz, yumuşak kaplinler, korsajın kalın kıravatı, çanta hep, bayader çizgili kıravat tisü- leri ile yapılmıştır. Bundan da- ha zarif ve daha şık bir şey ola- maz. Yün örmesi beyaz ve AYA SIHHAT VE GÜZELLİK | Yüzü Nasıl Güzelleştirmeli? Erkekler içlerinden güzel- liğe son derece meftun mahlüklar oldukları halde gü - | zelleştirme sanatı tabir ettiği - miz usule haricen son derece mu arizdirler. Maamafih siz onla - rın bu husustaki itirazlarını hi çe sayarsanız kârlı çıkarsınız. Çünkü modern kadın bilhassa | yüzünü ihmal etmenin vahim ne | v ticelerini artık idrak etmiş bu - | lunuyor. Bununla beraber bir çok ba - yanların evli olduklarını ileri sürerek yağlı suratla yatağa gir | mek imkânsızlığından yana ya- | kıla bahsedeceklerini bildiği - miz için onlara kocalarını inki sarı hayale uğratmaksızın yüz - lerine nasıl bir ihtimamla işin içinden çıkacaklarını anlata - hm: Deri iyi muhafaza etmenin rtı son derece temiz tut İkinci şart beslemek ve harekete getirmektir. Deriyi temizlemek yalnız üze rindeki pislikleri gidermekle ol maz. Derinin içindeki pislikleri | de çıkarmak lâzımdır. / | mi kapatma | dan sonra da soğuk De nizlemek için sürü « len mert £ bir tatbik etmek maksada eder, Bunu sürdükten sonra üze rine hafif allık sürerek merhe - kremin tesirini hiç te azaltmıyacağı için kati yen malızurlu değild en yatak odasındı lâmba yakılmıyacağına göre, biraz akı davrar casın meden için deriyi yumuşatmak lâzım - dır. Bunun üzerine yüzü sıcak K ları, pislikleri atmak kabil olur. Bun- suya bir ikdar kolonya k. mak temizleme işinin birinci kıs itama erdirmiş olur. Yüz tamamile temizlendikten sonra haftada üç gece yatma « dan evvel besleyici kremden çok hafif surette sürülerek üzerine podra sürülürse çok i olur. U Erkek elbiseleri için kumaşlar boj bluzlar