28 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

28 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

İ Istanbul Bölge San'at Okulu Di- rektörlüğünden: I — Mezuniyet ve ikmal sınaçlarına 2-9-935 tari- hinde başlanacak ve 20-9-935 tarihinde son verilecek- dir. 2 — Derslere 30-9-935 tarihinde başlanacakdır. 3 — Smıf geçmiş olanlar 30-9-935 tarihinden önce okulaya gelmiyeceklerdir. 4 — İkmale tabi olan evci talebeler yalnız ikmal gün- leri okula gelebilecekler ve akşamları evlerine gidecek: | lerdir. Taşralı olan ve ikmale tabi 6411 Bölge San'at Okullarile Yapı Us- | tası Okuluna Alınacak Talebe Kültür Bakanlığından: Ankara, Aydın, Bursa, Diyarbekir, Edirne, İstanbul, İzmir, Kastamoni ve Konya Bölge San'at Okullarile Ankara Yapı Ustası Okuluna parasız yatılı olarak ta- lebe alınacakdır. Bu okullara alınacakların, Ii — Türk olmaları, 2? — 13 yaşından küçük, 17 yaşından büyük olma- maları, 3 — Enaz beş sınıflı bir ilkokulu bitirmiş maları şartile. İsteklilerin bulundukları yerlerin bulun- | İlbaylıklarma 3 | Eylil 1935 Salı günü akşamına kadar bir dilekçe, okul Il diploması veya belgesi üç tane belgelik raporu ve özbeleklerile (nufus tezkeresi) vurmaları.(2259) o (4947) TAMORFO Yüzdeki çilleri ve sivilceleri geçirir. fotoğraf, aşı birlikde baş ME Ankara Otobüs işleri Direktörlüğünden: Otobüs ışyarları için: 110 takım elbise ve kasket tahmin bedeli 1595 lira 110 palto tahmin bedeli 1320 lira 110 çift potin tahmin bedeli 577 lira. 50 aded ceviz bilet kutusu tahmin bedeli 200 lira, “Ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuşdur. Şartname ve mühürlü numuneler Ankara Belediyesi Otobüs İşleri Direktörlüğündedir. İhalesi 2-9-935 tarihli pazartesi günü saat 10,30 da yaprlacakdır. İsteklilerin yüzde 7,5 ilk teminatları ile İ yerlerdeki Firmaların da satmak istedikleri yolcu tay- | Sümer Bank bulunanlar ise || 2-9-935 tarihinden itibaren okulda kalabilirler. (5026) | Zİ Kültür Direktörlüğünden: ilk mekteblerde talebe kaydına eylülün birinde başlanacaktır. Birinci sınıflara bu sene 928 doğumlularla daha evvelki doğumlulardan arta kalanlar alınacaktır. Kültür Direktörü 10 Eylüle kadar bu- lundukları yere en yakın okula, çocuklarını kaydet tirmelerini velilerden rica eder. (5015) 6378 Hava yolları devlet işletme idare- sinden : Yolcu Tayyaresi ve telsiz cihazları alınacağı hakkın- da İdaremizce yapılan ilânlar üzerine bir çok Firmalar şartname istemektedirler. Satın alacağımız tayyareler- le telsiz cihazlarının ana vasıflarını bildiren bu ilânlar Hava Yolları Devlet İşletme İdaresince yolcu tayyaresi ve telsiz cihazları satın alınacağı hakkında bütün firma- ları vaktinde haberdar etmek için yapılmış oveen uzak yareleriyle telsiz cihazlarınm türlü vasıflarını, fiatlarını vesairesini bildirmelerine yetecek kadar bir zaman bulabilmeleri için tekliflerin 1-11-935 tarihine kadar kabul ve tetkik edileceği bildirilmiştir. Bu tarihe ka- dar gelecek kataloğlar ve malümatlar üzerine inceleme- ler yapıldıktan sonra şartnameler ikmal ve ayrıca gaze- telerle ilân edilecektir. Evvelki İlânlarda istediğimiz tayyarelerle | telsiz ci- hazların yalnız ana vasıflarının bildirilmesile iktifa e- dilmesinin sebebi muhtelif firmalarm daha genişbir mikyasda teklifler yapabilmelerine meydan O bırakmak ve binmetice incelemelerimizi daha bol teklifler üzerinde yapabilmektir, Bu sebeple yolcu tayyaresi ve telsiz cihazları satmak isteyenler aletlerinin bütün tafsilâtını emsallerinden üstün olan hususiyetlerini ve ilânlarımızdaki ana va- sıflara ne derecelere kadar uyğun ( olduklarını açık bir ifade ile 1-11-935 gününe kadar Hava Yolları Devlet İşletme İdaresine bildirmelidirler. Keyfiyet | şartname isteyenlerce bilinmek üzere ilân olunur. (5074) o 6475 . Perran Umumi Müdürlüğünden: Bankamız nam ve hesabına Avrupaya müsa- baka ile muhtelif sanayi mühendisliği tahsili için on talebe gönderilecektir. Biri Üniversite kimya ve elektro mekanik şube- leri mezunlarına ve diğeri de Lise mezunlarına aid bulunmak üzre aynı zamanda iki müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabakaya girebilmek için şartlar bervechiâtidir: A — Universite kimya ve elektro mekanik şubeleri İl mezunları İçin: 1 — Türk olmak; 2 — Yaşı 20 den 25 arasın- da bulunmak; 3 -- Askerlik vaziyeti muntazam olmak; 4— Tam sıhhatli olmak; S5 — Üniversite kimya ve elektro mekanik şubelerinden son üç sene zarfında diploma almış bulunmak; 6 — Ban- kaca istenecek kefaleti verebilmek, İ 8 — Lise mezunları için: 1 — Türk olmak; 2 — Yaşı 18- 25 arasında bulunmak; 3 — Askerlik vaziyeti muntazam olmak; 4 — Tam sıhhatli olmak; 5 — Bir Türk Lisesinin son üç sene zarfında iyi derece baka- | loryasını almış bulunmak; 6 — Bankaca iste- necek kefaleti verebilmek. Kayıd için Sümer Bank Umumi müdürlüğünde Kimya sanayii şubesine müracaat edib aşağıda yazılı vesaiki vermek lâzımdır. 1— Nüfus tezkeresi veya noterlikçe müsaddak Sureti; 2 — Mektep şehadetnamesi veya noter- likçe müsaddak sureti; 3 — Askerlik vaziyeti- nin Avrupaya tahsile gitmeğe mani olmadığına dair askerlik vesikası; 4 Sıhhatte olduğuna dair Şarbaylık doktorluğunca tasdikli sıhhat raporu; 5 — Dört vesika fotoğrafişi, Kayıt müddeti 15 Eyloi 935 tarihine kadar olub İ bu tarihden sonraki müracaatlar sureti kat'iyye- | de kabul olunmıyacaktır. İmtihanlar Eylol sonunda yapılacak olup kat'i günü ayrıca bildirilecektir. - 6442 m İ Diş ve baş ağrılarına, romatizmaya, siyatik ve nevraljiye NA eTo)d. lâçtır. İsmine ve SAKALLI markasına lütfen dikkat g ... ml — mas , 5909 Umumi neşriyat veyazı işleri Müdürü: Mümtaz FAİK Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Şirketi, İstanbul, Ankara cad- Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları 2 4 gi çen ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI İ satılmak üzere açık artırmaya konulmuştur. KIZILAY - HASTABAKICI HEMŞİRELER OKULASI DiREKTÖRLÜĞÜNDEN: Genç kızlarımıza çok onurlu ve önemli bir istikbal hazır» yan okulamıza yeni talebe yazılma ve alınma muamelesine başlanmıştır. Kabul şartları ? 1 — Türk tab'ası olmak 2 Sıhhati yerinde olmak hiçbir hastalığı bulunmamak (Muayene okulada yapılır). 3 — Yaşı 18 den aşağı ve 25 den yukarı olmamak, 4 — İffet ehli ve ahlâk sahibi olmak, 5 — En az orta tahsili bitirmiş olmak veyahud o derecede | tahsil ettiğini vesikalarla göstermek. 6 — Evli bulunmamak, evvelce evlenmiş ve ayrılmış veya İ zevci ölmüş ise çocuğu bulunmamak. 7.— Okulayı veya mesleği terki, beş sene mecburi hizmeti ifa etmediği veyahud bu hizmet esnasında izdivacı, okuladan veya meslekden ihracı halinde tahsil masrafını ödeyeceğine ve mecburi hizmeti ifadan sonra evlenme- diği ve meslekde kaldığı müddetçe Hemşireler yurduna bağlı kalacağına dair Noterden müsaddak bir kefalet» name vermek. | 8 — Tahsil müddeti 3 senedir, ve Birinci Teşrin başlangr| cında başlar. 9 — Talebelerin iaşeleri, giyimleri ve Yatılatı Kizilay Cemiyeti tarafından temin edildiği gibi kendilerine her ay münasip bir harclık da verilir. 10 — Okulayı bitiren ve hemşire çıkan Bayanlar Kızılay | Cemiyeti tarafından kurulan Hastabakıcı hemşireler | Yurdu himayesine girer. Hastalananlara ve çalışamı- | yanlara bu yurd bakar, | 11 — isteklilerin 15 Eylül 1935 günlemecine kadar bizzat ve- | ya yazı ile Aksaray'da Haseki caddesinde Okula Di- | rektörlüğüne müracaatları. / 5835 Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye mer kez satınalma komisyonundan: Merkezimiz itlâfıfarında kullanılmak üzere dört ka” lem itlâfıfar malzemesi açık eksiltme ile satın almacak- dır. A — Tahmin bedeli 1350 liradır. B — Şartnameleri Merkezimiz levazımından bedel” siz olarak alınır. C — Eksiltme 3 Eylül 935 salı günü saat 14 de Ga” latada Kara Mustafapaşa sokağında İstanbul Limani Sahil Sıhhiye Merkezi Komisvonunda yapılacakdır. E — Muvakkat teminatı 102 liradır. 5 F — İstekliler bu işin ehli olduklarına (dair Ticaret Odasından bu davet tarihinden sonra alınmış"bir vesikâ göstermesi şarttır. G — Eksiltmeye girecek olanların peyler sürülmeden evvel muvakkat teminatlarını yatırmış olmaları gerek* lidir. (4705) 6098 REVUE sw en dakik, en hassas, en son modeller #EVOĞLUnda » MISIRLI, İletildi Caddam 199 GALATA'da * SAATCI MEYER Tünsi Cndelani 29 İSTANBUL dA * A. KEŞİŞYAN, Sultan Hamam, Yanl Cami Oaddasi 4 ANKARA dİ WRİZA TEVFİK, Bankalar Caddesi © Umumi Davos İstanbul; Bios Kapı, Tap Man 19 “Talfaii ZINSA Askeri Liseler müdürlüğünden: Askeri Liselerin son sınıflarına talebe alınmağa de vam edilecekdir. İsteklilerin 30 Ağustos 935 tarihin? kadar İstanbulda bulunan Kuleli Maltepe Askeri Lis© lerile Bursadaki Bursa Askeri Lisesine veya Askerlik 627 Şubelerine müracaat etmeli. (181) (4908) i 16009 İlk eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli 935 lira olan 200,000 adet telgraf makinesi bandı 9-9-1 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile karada İdare binasında satın almacaktır. yat * Bu işe girmek isteyenlerin 1200 liralık muyakb?. teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar pe işe girmeğe manii kanuni bulunmadığına dair beyan me ve tekliflerle aynı gün saat 14,30 a kadar kom” ef Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe-ait şartınamı€! ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk (Müdürlüğünde. Ankarada malzeme dairesinde parasız olarak dâ 411 aktadır. (5014) ye Bir metro murabbama 2 ira değer biçilen Fatih yansın Si rinde Hırkaişerif mahallesinde 136 cı adada 3401 - 3425 N. da 2 metre 85 santimetro yüzlü 32, 37 metro murabb3' İstekli Ol. şeraiti anlamak üzere levazım müdürlüğüne müracaat e” vat dir, Artırmaya girmek için de 510 kuruşluk muvakkat te yi Telediye Otobüs İşleri Komisyona gelmeleri, (4970) 6344 | desi, 100.— Basıldığı yer: TAN matbaası. makbuz veya mektubile beraber 29-8-935 perşembe günü 15'de daimi encümende bulunmalıdır. (B.) (4788)