5 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

5 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

| mmmnammmmmmmnn mmm lll m1 g1 Futbol eihölilleri Dün izmir, Eskişehiri 3 - 2, istanbul Adanayı 9-0 Yendi Dün İzmirin Altmordusu ile Eskise birin Demirsporu, Adanan Toros- Sporu ile İstanbulun Fenerbahçesi arşılaştılar. Şazi Tezcanın hakemliği altında Yapılan ilk maç Altınardu ile Demir- Spor arasında oynandı. Takımlar şu şekillerde çıktılar: — Altınordu (izmir) — Sabahattin. Safa Cemil Osman OoOAdi Ço Vedat Hamit, Hakkı, Tevfik, Sait, Mustafa — Demirspor (Eskişehir) — Şükrü Nimet Mennan İsmail Fahri Yusuf Sim, Arif, Arif, Hasah, Sungor Oyuna İzmirliler başladılar ve kü- Cuma geçtiler. Daha ilk dakikalardan Aşlıyarak oyun çok durgun ve zevk» ir şekilde devam etti. Thi taraf | a biribirine karsı hiç bir üstünlük te Min edemeden hususiyeti olmayan Nr tarzda oynuyorlardı. Dk devrenin | Ortalârma doğru Sait İzmirin ilk golü | YÜ yaptı. Eskişehirliler be gölden | “onca biraz bozulur gibi oldular. Bir | Müddet sonra Altınordu. solaçığr va- Wtasile ikinci golü de yapt. Devre 2-0 İzmirin Tehine bitti. İkinci devrede Demirsporlular, ilk “evredeki durguntuklarile kıyas edile Miyecek kadar canhlık (gösterdiler. ğer Demirspor bu camilığı baştan Böstermiş olsaydı. belki de maçı kay Detmezdi, Çünkü Altmordu futboleü- inin pek imanlı olmadıkları anla Yilyordu, Demirsporun canlanması, Altmor. aleyhine iki gole mal oldu ve oyun 2 berabere bitti İ Bu beraberlik ürerine oyun on be- Yer dökikadan iki devre 'uzatıldr. Ar- | Vk oyun Eskişehir lehine bit duruma Şikmisti, Eskişehirliler daha ilk daki alarda muhakkak bir gol kaçırdılar. ununla beraber akın alen Üstüne ya EMEN in ali Bir hü, Spor kalecisinini “pi yakaladığı W beceriksizce bir hareketle kaçır. #2 mağlüp vaziyete düştüler. Bundan Ta Oyun sertleşti ve hakem Demir Yorun bir oyuncusunu çekârmak mec şöriyetinde kaldı. İkindi uzatma dev içyinde iki taraf ea sayr çılmmamadı- DE oyun Altınordu lehine biterek irspor tasfiyeye uğradı. Makem SYunu iyi idare ederek fazla sertliğe 'dan vermedi. Fenerbahçe - Torosspor Maçı İkinci maç Fenerbahçe ile Toros- #bor arasında Nurinin hakemliği al. Seda oynandı. ve Fenerbahçe tam kadrosu ile çıktı İn, Ali Rıza merkez muhacim mevki. ie oynadı. Torosluların birkaç akı: | şyodan sonra Fenerbahçe hemen üs- lüğü temin etti ve onunsu dakika- Naci ilk golü yaptı. Torospor bu tağmen bozulmadı, hele sol mü- i birçok akınları kesti. Fakat ikinc dakikada Niyazi Fenerin Fİ golünü de yaptı. Bundan sonra Rigilerin tazyik arttı, Naci ve Ali Pa birer gol yaptılar ve devre 4-0 Merbahçe lehine bitti. üç Derbahçe asıl oyunusu ikinci *p Pası yüründen, Eskisehirliler yeniden | (Baş tarafı 1 incide) Fikretle Niyazinin kale önüne inişle- | ri çok tehlikeli oluyordu. Bu suretle | Naci iki, Ali Riza iki ve Fikret bir| gol yaparak sayıları dokuza çıkardı- lar, Yalnız burada birşeyi kaydetmedet geçemiyeceğir. Bazı Fenerbahçeli o- yuncular fazla üstünlük neticesinde | kaleciye bile çalım yaptıktan sonra gol yapmadan geri dönüyorlar ve gü ya fazla bir golü bağışlamışlar gibi hareket ediyorlardı. Hele kendilerine karşı çok dürüst, temiz bir oyun çe karan bir takım önünde bu şekilde ha | reketleri hoşumuza gitmedi. Fener - bahçe acaba bu gol bağıslamaları ni- çin Beşiktaş ve Galatasaray önünde yapmıyor? Torosspor, kendisinden çok kuv »| vetli bir hasım karşısında güzel bir oyun çıkardı. Onların şanssızlığı Ve» nerbahçeye düşmüş olmaktı. Eğer kur'ada başka bir takıma çıksalardı daha iyi oynayacaklarına şüphe yok- tu Yarın İzmirle Samsun karşılaşa. cak ve bunların galibi ile Fenerbah- çe pazar günü final maçını yapacak» lardır. Sadun G. SAVCI ve, Soo" Metre Adamldis 2:44 dakika 1500 Metre — Yorgakopulos 4.16, 8 dakika, 5000 Metre Varcakis 16,18,4 dakika Yüksek Paterakis 1,75 metre, Urun — Lambratis 7.15 metre, 3 adem — Lambratis 13,81 metre, Sırık — Glenos 3,877 metre. Gülle — Fleros 13,27 metre. Yunan diski — Paterakis 39,08 met re Disk Sillas, 45,67 metre. Cirit — Mihalapulos 55,64 metre. Dünya Spor havadisleri Paris yüzme turu 294 yüzücünün iştirakile Sen neh- rinde yapılan Paris turunu Fransa şampiyonu Yan Taris kazanmıştır. Bir Macar antrenörü sevincinden öldü Budapeştede yapılan bir vaterpolo maçında müsabakayı kazanan takı » mmm antrenörü sevincinden kalbi du- rarâk ölmüştür. İzmir ve Fenerbahçe takımları Balkan oyunları | arifesinde İ Romatn dereceleri ? 100 Metre «- Kovaç 10.8 saniye 800 Metre — Lapusan 2.3.8 dakika | 1500 Metre — Manca 4.15,2 dakika Sırık — Biro 3.30 metre 3 adım Yonesku 12,99 metre, Gülle — Marian 13,01 metre | iah — Manesku 16 saniye, | Disk — Havaletz 44,30 metre, İ Yunan diski — Havaletz 33.81 met | re. 400 Metre — Nemes 51,2 saniye. Uzun Yonesku 6.90 metre. ede de gösterdi. Toroisporu sü- Yeşi tazyükile tam bir malidafan vazi- Şop © mecbur etti, Her sere rağmen 8. 'emiz oynayan Toroslular ellerin Ye geldiği kadar gollere mâni olu- lardı, Fenerbahçenin İki açıklırı SE yel Sia Maçta heyecanlı bir saniye Yunan Atletlerinin geçen haftaki dereceleri 100 Metre — Frangudis 11 saniye 200 Metre Skolarin 22.9 saniye | | 400 Metre — Fotopulos 52,8 sani- | Tenis Amerika şampiyonası devam et - mektedir. Fransızların en iyi iki oyun cusu olan Busu ile Brünyon mağlüp olarak turnuvadan çıkmışlardır. Ma car şampiyonu Mengel 1914 senesi Amerika şampiyonu meşhur Wilyamı yenmiştir. Filipinliler Davis kupasına iştirak edecekle, Filipin adası federasyonu 1931 se- nesi Davis kupasına İştirak etmeğe karar vermiştir. Tilden ve kumpanyası İsvaçta Tilden ve diğer profesyoneller gös teriş maçt Yapmak üzere İsveçe gel- mişlerdir. Futbol Kuvvetli bir Çek mühtelit takımı Kiyef, Moskova ve Leningradda birer | maç yapmak Üzere Rusyaya hareket etmiştir. Meşhur Fransız koşucusu | Ladümeg de bu maçlar esnasında | gösteriş mahiyetinde koşular yapacak tir, Ukrayna takımı Avrupada Rusların Ukrayna takımı Pariste birinci snf porfesyonel takımlardan Red Star'la yaptığı maçı 6 - 1 kazan miştir, Rus kafilesi reisi Fransız fut- bolünü zayıf bulduğunu söylemiştir. | Parisin en kuvvetli takımı olan Ra- sing Ruslar tarâfıridan Moskovaya davet edilmiştir. Fransız federasyonu müsaade ettiği takdirde Rasing Teş- rinievvelde Rusyaya gidecektir. Uk » rayna takımı İsviçrede de bir maç yapmak istemişse de İsviçre federas- yonu müsabakaya müsaade etmemiş- tir, İngiltere profesyonel lik maçları başladı İngiltere lig maçları muvaffakıyet- le başlamıştır. Arsenal İle Sinderlad arasındaki İlk maçta 68000 seyirci bu N Surun penne İ OYenicaminin önünü kaplayan | derme çatma yapıların yıkılacağı» nı öğrendiğimiz zamaı ne kadar çok sevindikse bu işin geçikeceği- ni öğrenince de o kadar can sıkın. tısma uğradık. Bununla beraber u. rayın bu işi hakikaten başarmağ karar verdiğini ve çok çalıştığımı görmemek hatasma da düşmüş de- ix. Zira mesele gelmiş gel: paraya dayanmıştır. Uray yaptığı incelemelere dayana. rak diyor ki *Yılılacak yerlerin her metre murabba: yüz yirmi lira tutarında dir. Yıkılmaları için satım almma» icap eden yapıların çokluğu 5 üzü ke:kutuyor diyemeyiz, fakat bunların hepsini bir sene i- çinde satın almak ve yıkmak imkâ amdan mahrum bulunduğumuzu da nas, saklayabiliriz? Biz ker işi ancak üç senede yapabiliriz... Tarihi vesikalara şöyle bir göz | atacak olursak Yenicaminin geniş | göğsünü Ön Sekizinci Yüzyılın son | larına kadar Boğaz rüzgârlarından saklanmamış buluruz. Açık deni lerin fırtınaları, kasırgaları ile ci- #erlerini şişirenlerin | ve çıplak kol- ları ile yalın palalarını imparator. luk payıtahtından fersahları değil, | kıtaları konak ederek uzaklara u- İ laştıranların yani imparatorluğun | son atılganlıklarını henüz kullan - | kazanmıştır. 200 metre kurbalama dünya rekoru kırıldı Japonyadan davet edilen Amerika takımı Honolulu'da durmuş ve orada yapılan bir maçta Amerika takımın. dan Higins dünya 200 metre kurba- | galâma rekorunu 8,41,8-10 ile kırmış» tır. İ Boks Eski dünya sampiyonu Max - Bir in kardeşi Budi bir İngiltere şampi piyonu ve bar şarkıcısı Yak Doyl'ü bir devrede nak-avt etmi Şimdi | Lernski Budi ile döğüşecektir. İ Atletizm Federas- | yonu Teknik komite Başkanlığından Tebliğ Eylülün 21 - 22-29 günlerinde Fenerbahçe stadında icra edilecek VT Bakan oyunlarında memleketi- mizi temsil edecek atletlerimiz ha- zırlıklarını tamamlamak “üğere Su- adiyede kampa girmişlerdir. Son deneme yarışlarının 7 ve 14 EY'âl cumartesi günleri saat 16 da Fenerbahçe stadında yapacaklardır. Bu deneme yarışlarında hakem ve atletleri kampta bir arada top - layacak olan öğle yemeğinde Obu- anmak Üzere aşağıda isimleri yazı Mi hakemlerin bulunmaları rica olus nur: Hikmet, Marengo, Madolski, Şi- nasi Reşit, Davit Jafe, Herzencl oğ- Ju, Beyker, Barnun, Cemil, Peridis, Allen, Morison, Mahit, Bayan Mü- beceel Namık, Ekrem Rüştü, Hal kusi, Rauf, Pasadeos, Ali Riza, Ve- dat Abut, Yasumidis Skindris, De- Ekrem, Musa #ecioğlu, Agopyan, m. Köprüden Kadıköylne vapür 82- Tunmuştur. Bu maçı Arsenal 3 1 atleri: 10,20, 11, 11,50. 'Uray Tarih Önü Yıkılmasını İstediğimiz Ya un Yıkıkları Üzerinde Kurulmu nde Bir im makta olanlarm devirlerinde Yeni- cami modern şehirciliğin emrettiği dururdu. Onu bugünkü küçük tü « tüncü dükkânları ile ayak meyha- neleri, boyacı, piyankocu, bakkal, tuhafiyeci salaşları içine saranlar yı- kıla Sövrinin kat kat kürkler ve pamuklu mintanlar giyen O tıkneles çelebileri ve Tanzimat devrinin €- fendileridi Yeni caminin 1670 yılmda tespit edilmiş olan şu görünüşü ne güzel: | dir! Dikkat edilecek olursa (yu « kardaki resme bakınız) bu anıtı yaptıran ve yapan endamındaki ih tişanı, kafa tutuşu “sonradan ge- lecekler içinde belki kıymet bilmez. ler de bulunur,, erdişesile ve tıp» kı bir şebri muhtemel bir. düşman. dan korur gibi bir sur ile çevirmiş» lerdir Ve işte bügün yıkılmasnı istediğimiz. ür du Bü saran yiz kıkları üzerinde kurulmuş bulunu- yorlar ki zamanın o endişelere ve surlar yaptıran korkulara ne ka- dar hak verdirdiği meydandadır. Hicretin 981 inci yılında sofyanm tamiri Mimar Sinanı memur ettikleri zaman İstanbul ka | dısına yazılan hükümden aldığım şu satırlara bir göz gezdiriniz. (1) “ Hassa Mimar başı ve binayı ta- nıyanlar toplanup caminin sağ ve sol taraflarında otuz beşer arşm a- Güreşçiler arasındaki yine o dava sürüp gidiyor Güreş meraklısı okuyucularımız. ğan birinden aldığımız mektubu hiç bir yerine dokunmadan aşağıya yas zıyopus? “Dinarlı Mehmetle Mülâyim peh- livanın güreşleri Mülâyimin gale - besile ve Mehmedin nisbeten bede- ni ve-ruhi yorgunluğu neticesinde mağlübiyetiyle neticelendi. Bunda lacak bir şey yoktur. Karşılaşan peh'ivandan bit mutla kyenilecektir. Ruhi ve bede” ni yorgunlukların kıymet ve ehem- miyetini hiç kimse - takdir edemeş ve dinlemez. (Dinarlı kalıbının ada» mı değilmiş) başlığı altında Köroğ: lunun yazdığı yazı hiç yarinde de“ ğildir. Pariste ve Amerikada kibar» lığı ve kurvetile kendisini sevdir « miş ve Türk kuvvet ve civa: mert liğini hürmetle saydırmış ve İsti balde de saydıracak çağla olan Di- narlı Mehmet hakkındaki yazılar öz Türk oğlu olan Dinarlmm kıy * metine halel getiremez. Fatat hissi bitarafiden tecerrüt ederek Bu Ş€- kilde yazı yazan gazetecilerin kön- di şahısları hakkında haberdar »İrı nların haklı olarak okuyucularını phelendirir. Dinarlı, © güreşte Mülâyime yenildi, gelecek nüreşler. de öz evlâdimiz sayılan Kara Aliyi o ân için yenmiyeceğini kim temin eder? Bunda Kara Alinin kıymetine halel geldiğine heinen hükmetmek inasfsizlik olmaz mı? Yabancı illerde Türk şerefini kuv vetile, kibartığile tanıtan ve bu se - bepten de burada kendisini candan sevdiren Dinarlı aleyhinde pek in safsızcasınâ Yazı Yazan gazeteci! kalplerimizi çok kırıyorlar. Yoksa Köroğlunun yazdığı gibi Dinarlıyı yenen kahraman pehli » vanlarımız ayni zamanda Amerika“ da cikan pehlivanı Cim Tundosu yenmiş sayılmaz. Bu hayal değil ha- kikaten Cim Londosu yenmek !â - zımdır, Bu da Cim Londosla güreş yapabilmek için çok uzun zaclan ve pek'çok şartlara tabidir ki Me'imet bu. şartlar zaferle O tamamladı, er hakladı ve Cim Londosla karşılaştı. tihan Veriyor pılar Zaten Yenicami Aya: | İ diği gösterilmekte ve buna şiddet- 7 a —z mama maammmmnn şDeğilmidir ERE i çıklık ve medresenin etrafında üç zira yol payı bırakmak ve beylik İ ambar kaldırılmak ve yarım kub- be üstünde bulunan tahta minare (2) ile bu çizdiğimiz hudut içinde- ki bütün evler yıkılmak suretile lân filân filâm..... tamirler yapıl « anı, İşte bugün yapılacak olan iş, ya- pılmasını istediğimiz $ tıpkı Si - İ nan ustanın 981 de yaptığı iştir Ne gariptir ki Ayasofyanın dar ve tahta mahalleler arasında boğul » maktan kurtarılmasını kovalayan asırlardan sonra İstanbul urayı Ye- İ nicamil onun dört asır evvelki ha- linde buluyor. Bu işi başarmak için 981 inci Hicret yılımda yaşamış olan dedele- rimizden ha modern çalışkan, daha azimli ve da- (1) Eski tâbirleri ve Tâkaplar kullanmıyorum. Yani tercüme &ds- rek neşrediyorum. (2) O zaman Ayasolyanın etrafı | Yenicamiden daha beter dolmus- muş. Hattâ mahalleli utanmadan $ı- kılmadan Ayasofyanın yarım ku - besi üzerine bir de kendi mescitleri için tahta minare kurmuşlarmış. | Cihan pehlivanı olan Cim Lon- dosa bir mağlüibiyeti olduğu gibi i kinci bir güreşte mukavele “mnci - İ bince muayyen olan günd: Cim Lo dosur ortada bir sebep yokken ta İ yare ile bir semti meğhu'e kaçması | keyfiyeti Cim Londosun hakem hı | yetince mağlübiyetine hük İ ğini yine gazetelerde oku İ OMalkım sesini, o düyurmağa ve İsyaymağa ve bu uğurda hiç İ bir fedakârlıktan o çekinmiyen | ga- İ zetecilerimizden bazrlâarının hissi İ bitarafiden ayrılmamalarını ve kaş İyapalım derken göz çıkırmamala na ehemmiyet vermelerini bir okut yücu sıfatile candan diler ve mek- tubumun aynen yazılmasını çök yalvarırım, Ve derin saygılacımı su ia Karacabey'de askeri mütexsitlerden okuyucunuz: İbrahim Yılmaz YENI NEŞRİYAT HAFTA Bu haftaki sayısında Peyami Sa- fanın “Lâtbalilik,, frkrasi, Istanb lun meşhur köprüsünün dışı ve içi, msunda ölüler diyarın ziyaret, Habeş kolsy kolay yenilmivece) meşhur yüzücüler ve deniz, Amer kadan Avrupaya yıldızların akını gibi yazılar, fıkralar, hikâye, başlayan gizli aşk romanı ve kar türler vardır. Karilerimize tavsiye ederiz. Büyük gazete (Büyük Gazete) nin Eylül sayısı çok güzel münderecatla çıktı. Bu s2 yısında tahtelbahir tarihi, köprü al & tipleri, Klark Gabl'in hayatı ve müsabakalar, bilmeceler ve güzel hikâyelerden başka: (Viyanada Ste fan kilisesinde Türklerin kestiği 100,000 ölü var) başlıklı yazıda, Vi- yanada hâlâ Türklerin tahkir edil - li bir cevap verilmektedir. PERŞEMBE Perşembenin 23 neü'sayısı renkli olarak çıkmıştır. Zengin münderica- ti arasında İbrahim Aldettingövsa, Ercüment Ekrem, Yesari'niz yazıları vardır.