7 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

7 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

TAN Kapalı Zarf Usulile Eksiltme ilânı Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: 1.— Ankara'da Anafartalar caddesinde eski Taşhan yerinde yaptırılacak Sümer Bank merkez binası inşaatının temel kıs- mı vahidi fiat esasile ve temelden yukarı kısım toptan gö- türü olarak eksiltmeye gıkarılmıştır. Tahmin edilen mecmu keşif bedeli 575.000 liradır. 2.— Bu işe ait evrak şunlardır : a) Eksiltme şartnamesi b) Mukavele projesi <) Hususi şartname d) Fenni şartname ©) İnşaat listesi f) Metraj ve keşif cetveli 8) Projeler İstiyenler bu evrakı 30 lira mukabilinde Sümer Bank An- İlkara Şubesinden alabilirler. Fazla izahat almak için Sümer 3ank İnşaat Servisine müracaat edilebilir. 3.— Eksiltme 16 Eylül 1935 Pazartesi günü saat 16 da Ankara'da Bankalar Caddesinde Ziraat Bankasında Sümer Bank merkezindeki komisyonda yapılacaktır. 4.— Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5.— Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 22.750 lira mu- vakkat teminat vermesi ve Bankaca seçilecek (bir komisyon tarafından fenni ehliyetinin tasdik edilmiş olması lâzımdır. 6.— Teklif mektupları yukarıda yazıldığı gün ve saattan bir saat evveline kadar eksiltme komisyonuna makbuz mukabi- linde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların ihale saatından bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanuni şe- kilde kapatılmış olması lâzımdır. Liman işleri Genel Direktörlüğünden: İdaremiz merakibi için pazarlıkla 4565 metre rabbar örtülük muşamba alınacakdır. Şartname ahkâmı dairesinde şeraiti lâzımeyi haiz olub teminatı matlube- yi gösterenler pazarlıkla eksiltmeğe gireceklerdir. 1 — İhale 10 Eylül 935 salı günü sabahı Saat onda Liman Hanında Umum Müdürlük makamında toplana- cak Müdürler Encümeninde yapılacakdır. 2 — Bu muşambaların muhammen bedeli 5000 lira olub eksiltmeğe girecekler ihale gününden bir gün ev- vel yüzde 7,5 mikdarındaki teminatı muvakkate akça- sını veya bu mikdarda bir meblâğı havi Hükümetçe te- minatları alınan bankaların birinden veya borsada mu- kayyet rayiç ve mahiyet itibarile kabul edilen esham o- larak genel Direktörlük veznesine yatıracaklardır. 3 — Teminatı muvakkate mukavelenamenin tanzimi sırasında yüzde 10 na iblâğ edilecektir. (5309) Di ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI (o | nelik muhammen kirası 75 lira olan Beykoz Şahinkayada 2 No. lı dükkân 936 senesi Mayısı sohuna kadar kiraya ve- re açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım de görülür, arttırmaya girmek isteyenler 363 kuruş» t teminat makbuz veya mekti esi günü saat 15 de daimi encümende bulunmalı mu- ar yatı okulu için lâzım olan 1400 çift çorap açık ek- onulmuş, ihale gününde isteklisi bulunmadığından ek- t çoraba 27 buçuk ku- örülür. Eksiltmeye girmek için de 2490 No. İk Arttır- siltme kantınunda yazılı vesika ve 29 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 9-9.935 pazartesi günü saat 15 de Daimi encümende bulunmalıdır. “B.” (5382) İstanbulda Yavuzersinan mahallesinin Zeyrek caddesinde cs- ki 5 numaralı dükkâna İstanbul hususi muhasebesince 10 sene- den beri el konulduğu ve halbuki bu mülk tapuca 20-8-11-302 günlemecile Övakim kızı Maryam ı lân tarihinden itibaren nâsıl olacak kanaat dairesinde muamele yapılacağının Akşam gazetesinde ilânını saygılarımla dilerim. “B. (5381) Tapu ve kadastro umum müdür- | lüğünden: Seyhan Vilâyeti Merkezinin Kadastrosuna başlanıla- cağı ilân olunur. (2392) (5201) 6isr Kendinizi bu tehlikeli Şişkinlikten kurtarınız Hem sıhhatınızı kazanacak, Mem de şik olacaksınız. Şişmanlığın sebabiyet verir gun görünürsünüz. Linia Gdharlarinizi &saslı bir suretle | sine hizmet ve gençliğin çevik ve mülena- | #ip andaminızı muhalaza #dar, nde tutar ve sıhhalırızın Fiyalı 17 T. rası - Siyahı 20 T. Lirasıdır ikiği Caddesi No 386 1 166, Baulevard Havtsmenn | Devlet Demiryolları ve Limanları Umum İdaresi ilânları, Sivasta Inşa Edilecek Cer Atelyeleri Eksiltmesi Sivasta yeni kurulacak olan cer atelyelerinin bütün müştemilâtile birlikde inşası kapalı zarf usulile eksilt- meye konmuşdur. I — Bu inşaat ve tesisatın keşif bedeli 1380522 lira 14 kuruştur. 2 Bu iş için isteklilere verilecek evrak şunlardır. a) Eksiltme şartnamesi, b) İnşaat avan projeleri, c) Fenni şartnameler, d) Umumi şartname, e) Keşif hulâsası, f) Mukavele projesi, g) Vahidi kiyasi fiat cedveli. İstekliler bu işe aid evrak ve projeleri (50) lira mu- kabilinde Devlet Demiryollarının Ankara ve Haydarpa- şa veznelerinden alabilirler. 3 — Eksiltme 16-10-935 tarihine gelen perşembe günü Saat 15 de Ankarada Devlet Demiryolları Umum Müdürlük binasında toplanacak merkez birinci Komis- yonca yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki aynı gün saat 14 te kadar Ko- | misyon Reisliğine vermiş olmaları lâzımdır. a) 2490 No, lu kanunun 16 ve 17 inci maddelerine un 55165 Tira66 kuruşluk muvakkat teminat. b) Bu kanunun tayin ettiği ve şartnamede yazılı vesikalar, c) Bu kanunun 4 üncü maddesi mucibince bu eksilt- | meye girmeğe kanuni bir mani bulunmadığına dair imzaları tahtında bir mektub. d) Nafra Bakanlığından musaddak ehliyet vesikası, 5 — Teklif mektubları ihale günü saat 14 de kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecekdir, Posta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli teah- hütlü olması ve nihayet bu saata kadar gelmiş bulunması lâzımdır. 6 — Bu iş hakkında fazla malümat almak isteyenle- rin Ankarada D. D. Yolları Birinci Daire Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (2382) (5174) işletme | l Kültür Direktörlüğünden: ilk mekteblerde talebe kaydına | | eylülün birinde başlanacaktır, sirinci |! sınıflara bu sene 928 doğumlularla daha evvelki doğumlulardan arta kalanlar alınacaktır. Kültür Direktörü 10 Eylüle kadar bu | lundukları yere en yakın okula, Şocuklarını kaydet- tirmelerini velilerden rica eder. (5015) 6644 . Liman işleri Genel Direktörlüğünden: Rıhtım üzerindeki demir parmaklıklar için 209 metre || tulünde tel kafes ve 612 metre tulünde eksiltme suretile alınacakdır. Şartname âhkâmı daire sinde şerâiti lâzimeyi haiz olub teminatı matlübeyi gös- terenler pazarlıkla eksiltmeye gireceklerdir. 1 — İhale 10 Eylül 935 salı günü sabahı saat 11 de Liman Hanında Umum Müdürlük Makamında topla- | nacak Müdürler Encümeninde yapılacakdır. 2 — Eksiltmeye iştirâk edecekler yüzde 10 nisbetin- de teminat akçesini vezneye yatıracak veya bu mikdar- da bir meblâğı havi hükümetçe teminatları alınan ban- kaların birinden veya borsada mukayyet rayiç ve mahi- yet itibarile kabul edilen esham olarak Genel Direk- tölük veznesine yatıracaklardır. (5312) ! Komisyona i köşebend açık # Kapalı Zarf Usulile Eksiltme ilânı Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: 1.— İzmit kâğıt fabrikası direktör şaatı temel kısmı vahidi fiat esasile ve temelden yukarı ki ve işyar evlerinin in sım inşaatı toptan götürü olarak Tahmin edilen keşif bedeli 49,402,50 liradır. 2.— Bu işe'ait evrak şunlardır : eksiltmeye çkarılmıştır. a) Eksiltme şartnamesi b) Mukavele projesi &) Fenni şartname d) Metraj, vahidi, fiat ve keşif hulâdası e) Projeler ! İstekliler bu evrakı 2,50 lira mukabilinde Sümer Bank An kara şubesinden alabilirler. ! 3.— Eksiltme 13 Eylül 935 cuma günü saat 16,30 da Ar karada, Bankalar caddesinde Ziraat Bankası Sü- mer Bank Umumi Müdürlüğündeki komisyonda yapılacaktır. binasmda 4.— Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 8 — Elailimeye isteklilerin 3706 İ muvakkat teminat vermeleri ve fenni ehliyetlerini vesaikle girebilmek için lira isbat etmeleri lâzımdır. 6.— Teklif mektupları yukarıda yazılı gün ve saatten bir | saat evveline kadar Sümer Bank Umumi Müdürlüğündeki | komüsyona makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların ihale saatinden nihayet | bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanuni şekilde kapa" / tılmış olması lâzımdır. Fakat iyice kurulandıktan sonras vüeudünüzü NİVEA kremi yağı Bu sayede te öle uvmağı w ikesine olursunuz ağlamlaşır. Cildiniz yumuşak ve gergin kalır. Medent Kanunlara göre: HAK VE BORÇLARIMIZI Yazan: Uzunköprü Hukuk hâkimi İMRAN ÖKTEM Medeni kanunun emirlerini, yasaklarını ve bu kanunun tanıdiğ” hakları ve yüklediği borcları hayatın genel gidişinden alınmış bati misallerle kolayca anlatan bu yolda yazılmış ilk kitabdır. 300 sabi" | feyi geçen bu kitabda ayrıca alfabe üzerine yapılmış büyük bir fb” rist vardır. Köylünün, köy evlerinin, köy muallimlerinin ve memurların “© herkesin ihtiyacım giderecek olan bu kitab her okuyanın tâkdiri kazandığı gibi Adliye Bakanlığının tebrikini de kazanmış, Bakanlık” ça Adliye müntesiplerine tavsiye edilmiştir. > Halk partisi genel Sökreterliği tarafından bütün Halkevleri” | merkez için mühim miktarda satın alınmak suretile Partinin yö“ | sek teveccühüne mazhar olmuştur. Kitabın değeri posta ücrtÜ dahil olmak üzere 125 kuruştur. Tediye Yazana müracaat | Sümer Bank GenelDirektörlüğünden Bu sene Bankamız nam ve hesabına tah” sil için ecnebi memleketlere gönderilecek talebenin seçim imtihanları: görülen lüzu” üzerine talik edilmiştir. TE a “a u " 1 : BAHÇE Salacak'ta KIZKU LESİ Kazinosund?. 7 eylül cumartesi akşamından pazar sabahına kadar devam © vi olan muzazam ve ilk kır balosu bir çok yeniliklerle fevk olarak tertib edilmiştir. Masalarınızı evvelden tedarik İçin 0 Bitamanamasına ediniz. Tafsilât el ilânlarında şggyyani arar 6707