12 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

12 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

<< Nişantaşında a Es" İŞIK “ FEYZİYE , LİSESİ Türkiyenin en eski hususi lisesidir. Ana, ilk, Orta ve Lise kısımları, Edebiyat ve fen bölükleri vardır Yetiştirdiği talebelerin muvaffakıyeti ve çok yüksek bir talim heyetine malikiyetile sevinç duyan müessese bir ecnebi lisanı Öğretmek için esaslı tedbirler almıştır. Talebe kaydına devam edilmektedir. Her gün müracaat edilel Mektep farifnamesi isteyiniz Telefon 44039 Plâj Mevsimi Yavaş Yavaş Sönüyor Yazın Kızgın Güneşinden Ço - Çok İstifade Etmesini Bilelim in emme “ istanbul Gayrimübadilier itomisyonundan: Kızgın güneşin altında, bir taraf- | (Yaz tuvaleti, yaz güzelliği için İİ D.Ne Semti ve mahallesi Sokağı Emlâk No, Cinsi ve hissesi Hisseye siz tan sokakların kalabalığı, diğer ta-İ © bayanlarla ulak bir konuşma ri muhammen raftan insanın bürnundan sırıl siri | — — | 3192 o Yeniköy E. Berberoğlu E. ve Y.3 Ahşap hanenin 129 Açık zıril akan ter; toz, duman velhawi! Vücudümlüze cildimize Bi. > Y. Sermet 3/4 His, arttırma bir sürü çan sıkıcı şeyler arasmda ER 4705 © Mercan Daya Hatun Valide Hanı E.ve Y.27 Valide hanında 800 » bayanlar için güzeliklerini muhafaza, |. "291! bakmalıyız? ikinci katta kâ- biraz güç olsa da imkânsız değildir. Termometreyi değiştirmek hiçbi- timizin aklından geçmez; fakat şura ya azıcık koku, yüzünüze yeni bir pudra ve biraz daha itinalı hareketle sicak günlerde de terü taze kalmak mümkündür. isterseniz gözlerden baslıyı itm. Hanginiz Garbo gibi uzun ve birli yukarı dönük kirpiklere malik olmağı istemezsiniz? Bununla bera- ber şurasını hatırdan çıkarmayın ki Greta'nm kirpikleri tabiidir. Bu, si- zin kirpiklerinizin de tabii olması demek olmadığı için, şayet Garbo gi- bi uzun kirpikli olmak İstiyorsanız hiç belli olmıyan takma kirpiklerden kullanmanıza hiçbir mâni yoktur. Sıcaklarda kullanılacak pudralara gelince, bunların çok hafif çiçek ko- kulularından seçmek lizımdır. Müm- kün olduğu kadar pudra en incesini, yani zerratı en ince olanlarını kul lanmız, Yazları banyo suyunuza bir miktar çim esansı koymak çok faydalıdır. Hem vücudun yapışkanlığını “alır, hem de serinlik temin eder. Âyni zamanda kolonya, yahut Jâvanta çi- geği esansı da son derece serinleti- cidir. Kolonyaların ağır kokulularını kullanmamağa son derece dikkat et- menizi tavsiyeye hacet görmüyorum. Çünkü yazları ağır kokular o kadar insanı sıcak tutan hiçbir şey olmadı- ğini, sizler herhalde benden daha iyi takdir edersiniz. Banyonuzu yukarda tarif ettiği. miz şekilde alırsanız sıcaklarda cil- dinizi serin ve kadie fgibi tutmak için en birinci tedbizi almışamız de- mektir. Bu senenin son modaları arasında yanık kollar ve ellerle bir tezat teş- kil ettiği için beyaz tırnak cilâları da gok siktir. Şimdilik bizde ender de nilecek kadar az olduğu için bunları bilhassa şayan: tavsiye görüyoruz. Herkeste olmıyan şeylere bütün bâ- yanlar teşne olduklarını bildiğimiz için şıklığa ehemmiyet veren bayan- lar, bunlardan hemen tedarik ede. cekleri şüphesizdir. Kremlerden yazm çok sıcaklarda birkaç tanesini bürden kullanmak zor olduğu için temizleyici, besleyi- ci ve cildi yumuşatıcı evsafı haiz tek bir krem kullanmak da son derece şayanı tavsiyedir. Gündüzleri çalışan bayanlar yazhanelrinden çıkmadan evvel, çantalarında bu kremden bu- lundururlarsa, urun bir günün yüz üzerinde husule getirdiği yorgunlu- Eu bununla giderir, yüzü tazelerler- se çok işabetli bir iş yapmış olurlar, Güneşten yanan bayanlar dudak boyalarını sarıya bakar kırmızı renk- ten intihap etmekle çok isabetli ha- reket ederler. Meselâ Chanel'in Gar- denia kokusu ile yaptığı dudak bö- yaları yaz için harikulâdedir. Burnda bulunup bulunmadığını bilmemekle beraber buna benzer dudak boyaları- nın yaz için en münasibi olduğunu tereddütsüz söyliyebiliriz. Yazları saçları da sik sık şampuan yaptırmak lâzımdır. Saçları parlata- cak, tabil rengini inde edecek ve gü- meşin zararlı tesirlerine karşı koya- cak şampuandır, Bu itibarla bayanla rın bunu ihmal etmemeleri şarttır. Yüzünüzü fırça ile temizlemği a- caba hiç tecrübe ettiniz mi? Yapış- kan bir sıcak günden sonra yüz için yapılmış fırçalar yürü temizlemek hususunda son derece faydalıdır. Tel leri çok yumuşak olan bu“ fırçalar yüzü hem temizler hem de tembelli- “e meyal cildi kamçılar. Biroçk 'g yüzlerin bu fırçalardan kulanmakla tazelendiği rengini iyileştirdiği görül mektedir. Fırçayr hafif bir sabunla kullanmak en doğrusudur. Vücudu ve cildi çok temiz tutmak, kullanılacak kokuları da en hafifin- den intihap etmek şartiyle bütün ba- yanların yazları da, serin havalarda olduğu gibi mis gibi ve terü taze ar- 21 endam etmemelerine hiçbir mâni yoktur. İstanbul Eski Alipaşa Hoca Üveys 5827 © Arnavutköy 6063 (© Mercan Çakmakcılar Daya Hatun 6109 Oo Üsküdar Selâmsız 6746 O Kadıköy Osmanağa 7133 7134 4051 o Beyoğlu Kamerhatun Yukarda evsafı yazılı gayrimenkuller eden çarşamba çünü saat 14 tedir. Haci İlyas E.22 Y.62 5500 metre mu. (4100 Kapalı No. ta 63 rabba bostan ve zarf müştemilât: 1340/1440 His, Yenimahalle E6Y.8 Bağçeli ahşap 320 Açık hanenin tamamı arttırma Büyük Yani han (o Eve Y.23 Büyük Yeni han (300 orta katta kâgir odanın 1/2 His. Piatıklı Bayır E4 Yl Ahşap hanenin 100 » 1/4 His. E. Haydarpaşa E. 46 Mü. Bağçeli ahşap 1600 Kapalt Y. Talimhane Y.S hanenin tamamı zarf ve iMsaki Milli E, Haydarpaşa E. 46 Mü, 74,50 metre ar- 232 Açık Y. Ferid Y.9 sönm 58/72 his. arttırma E. Haydarpaşa E. 46 Mü. 74.50 metre 232 . Y. Ferid yı arsanın 58/72 E.Papas Köprüsü (OE. 3638 Evvelce iki dükkân 250 Y. Yaya Y. 32-34 şimdi 3235 metre ar- sanın 1/2 hissesi on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 25-9.935 tarihine tesadüf Satış omünhasran ogayrimübadii bonosiladır, i HORMOBİN | Tafsilât : Galata posta kutusu $ mig 6808 İstanbul 7 inci İcra Memurluğun- Halis Ahmet, Arpaci Sirkeci istas- yon dahili 27/ numaralarda, Selânik Bankası vekili tarafından 8-1-935 , tarihli takip talebine müs- olan 405 Tira 49 kuruşun masarifi icraiye ile birlikte haciz yo- lu ile tahsili istenmiş ve o yazısının 35/2608 sayılı ödeme emri / tebliğ edilmek üzere gönderilmişsede öde- me emri ikametgâhmızın meçhuliye- ti dolayısile tebliğ edilememiş oldu- Bundan ödeme emrinin ilânen tebli- gine karar verilmiş olmakla yuka- | nda varlı borç ve masrafın işbu ilân tarihinden iübaren bir ay içinde ö-| demeniz ve borcun tamamma veya bir kısma ve yahut âlacaklınm ic- rai takip hakkma dair bir itirazınız Dairesine (bildirmeniz ve bildirme- diğiniz takdirde ayni müddet içinde İcra ve İflâs kanunun 74 cü madde- si muibince malbeyanında bulunma- nız lâzımdır. Beyanda bulunmazsa- nız hapsen tazyik olunacağınız ve hakikata muhalif beyanda bulundu- gunuz takdirde haps. ile cezalandırı- lacağınız ve borcu ödemez veya iti Taz etmezseniz hakkınızda cebri ic- raya devam olunacağı merkür ödeme emsinin tebliği makamına kaim ol- mak üzere ilân olunur. (14420) yg —————————— LLOYD TRiESTiNO Mühim ilân - Haftalık Adriyatik seferin! ya- pan vapurlarımız 20 Eylül ta- rihinden itibaren Perşembe gü- nü sast 9 yerine her cuma gü- nü sast İl de Galata Rıhtı. madan hareket edecektir. y— Beşiktaş —— 4 İ Dikiş YURDU İİ © Talebe kaydına başlamıştır İİ Mekteb sergisi 20 Eylölde açı- lacaktır. Biçki ve san'at öğ” renecekler bu sergiyi görmeli- dirler. Serbesttir Talimat gön- İİ) derilir. Akaretler 64 No Telefon: 43687 . KTiDARSIZLIK var İse yine bu müddet içinde İcra | Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları Amele için */5 70 Tenzilât 15 Eylül 935 tarihinden itibaren beş kişiden mürek” keb olmak veya beş kişi ücreti vermek şartile Aydf hattı dahil ve Erzurum - Sarıkamış, Bursa - Mudany# Samsun - Sahil hatları hariç olmak üzere bitişik şebek€” deki istasyonların herhangi birinden diğerine iş bulmak veya işten dönmek üzere seyahat edecek amele için yü” de 70 tenzilât yapılır. Bu tenzilâttan istifade etmek isteyen oamelenin bu” lundukları yerin en büyük mülkiye memurundan ve bö memurun «bulunmadığı yerlerde köy ihtiyar meclisle& rinden birer vesika alıb istasyonlara göstermeleri lâ“ zımdır. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. (2515) (5416) 6340 Muhammen bedeli 60 bin lira olan 1200 ton katraf yağı 25 Birinci Teşrin 1935 cuma günü saat 15,30 d kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satı” alınacakdır. Bu işe girmek isteyenlerin 4250 liralık muvakkat t€ minat ile kanunun < tayin ettiği (ovesikaları, kanunu” 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manilef* bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini ayni, gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeler | lâzımdır. Bu işe ait şartnameler 300 kuruş mukabilinde Ankaf? ve Haydarpaşa veznelerinde satılmakdadır. (5405) 5 633) simazmğiğniğmekbeiiiemükinklüinmmnyöllHellbllğii ilemi miki Muhammen bedeli 4275 lira olan 19000 kilo muhtelif eb'atta çinko levha 11 Birinci Teşrin 1935 cuma günü saat *5,30 da Ankarada İdare binasında kapalı zarf usu" lü ile satın alımacakdır. Bu işe girmek isteyenlerin 320 liralık muvakkat t€ minat ile kanunun tayin ettiği o vesikaları, *kanunu 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manilef bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini ay” gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermelef? lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Ankarada Mal zeme dairesinden ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevi müdürlüğünden dğıtılmaktadır. (5408) “a mebenpinii klein dn leman amaaan Muhammen bedeli 3000 lira'olan Devlet Demiryol” ları Arikara Umumi İdare binası çatı katı kalörifer tesi” satı 25-9-935 cuma günü saat 15 de kapalı zarf usuliY” le Ankarada Umum Müdürlük binasında ihale edil€ cektir. Bu işe girmek isteyenlerin 225 liralık muvakkâf teminat ile kanunun tayin ettiği ovesikaları kanunu” 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulunmadığına dair Beyanname ve tekliflerini aynı gü” saat 14 de kadar Cer dairesi Komisyon Reisliğine ver” meleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Ankara Haydarpaşa veznelerinden parasız olarak alınabilir. (2511) (5417) 6941 LA e An le Ferik NER aa i7,Dr. HORHORUNİ Eminönü Valde Kıraathanesi yanında hastalarını kabul eder. Tel vi