16 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

a 10 hamil SA — emma igm dalgın pencereden bakıyordu. zünde, ıztırabın değil se bile, kuvvetli bir üzüntünün izle. ri beliriyordu. İş işliyerek oturduğu yerden demindenberi arkadaşına dik- kağle hakan Neclâ sordu: — Nen var gene bugün? Pek dü- şünceli görünüyorsun? Bedia dudak bükerek, — Hiç, dedi. 'Neclâ işini bıraktı, yerinden kalktı ve 'arkadaşınm yanına gelerek elini kendi elinin içine aldı. — Gene kocandan dolayı mı üzülü. yorrun? diye sordu. Bedia bir an tereddütten sonra; — Evet. Fakat niçin üzüldüğümü kendim de bilmiyorum, Kaç gündür. batta kaç haftadır. içimde garip bir his, bir şüphe var. Celâl beni aldatı- | yor sanıyorum. — Bu şüphe sana nereden gelis yor? Bir şey mi gördün, bir şey mi duydun? — Hayır. hiçbir şey, ve asıl beni özen o yal Bütün açılığı. ile çikan bir felâket. Her gün insanın içini ya- vaş yavaş kemiren, sinirleri tahrip eden, bir dakika bile kalayr rahat bi- rakmıyan şüpheden, kahpe şüpheden daha az fecidir.. Neden şüpheleniyo- rum, onu da bilmiyorum. Hiçbir iz. yok ortada... Fakat Celâlin hayatına benden baska bir kadının girmiş ol- duğu zihnime saplandı. Çıkmıyor. Neclâ şefkatle, bir ana gibi arkı dağını okşadı. — Pakat neden? Böyle bir hissin doğması için görün bir şey görmesi, kulağın bir şey işitmesi gerek... — Ve burnun bir koku duyma diye neden ilâve etmiyorsun? Evet, koku... Kaç gündür dikkat ediyorum. Son zamanlarda işinden daha geç dönen Celâlin üzerinde, hafif, belir. siz bir koku var. Bir lâvanta kokusu değil fakat kadın kokusu.. Bazı içim- deki şüphenin doğurduğu istekliği yenerek, ona yakın, çok yakın yak. İaşıyor ve bu esrarengiz kokunun nereden geldiğini keşletmeğe çalışı yorum... — Nafile yorüluyorsun, kendini boşuna üzüyorsun... Bedia hırcınlıkla: — Neden? anlamak istiyorum, bil. mek istiyorum. Neclâ dedi ki; — Dinle beni. Bir gün benim de barımdan buna benzer bir vak'a geçti, hem daha geçenlerde. Ulvi ile uzun yıllardanberi karı koca olduğumuzu biliyorsun. Bu yıllar içinde ondan şikâyetim olmadı. Gene de yok. Can- dan, müşfik, samimi ve arkadaştır. Günleri süslemesini, izdivaç hayatı- nın usanç veren yeknesaklığımı kır. ..| yunbağı. Birden ta içimde bir seyin ç TELID ——— Makleden: Mİ-FA—— | mak bilen bir adamdır. Bir erkeğin bileceği en büyük meziyete sa» * İlk günlerin tazeliğini, hara» retini devam ettirebilmek, karısının yalnız kocası değil, ayni zamanda &- Bir gün geldi ki, içime, tıpkı senin silphen benzer garip bir şüphe girdi. Kocamı daha dalgın, bana karşı bir Az soğuk görüyordum. Eve geldiği zaman etkisi gibi benimle konuşaca- Kına, bir köşeye çekilip, düşünüyor, yahut dalgın dalgın bir kitap, bir güzete karıştırıyordu. Kaç kere: — Nen var? Diye sormuş, kocamaklı, sudan ce» vaplar almıştım, Şüphe, teessür u. yandırmaz, ondan daha kötü ve belki | daha acı olan bir asabiyet, durmak bilmiyen bir üzüntü verir, hırpalar ve bitirir, Bir tatli günü kocam mühim bir toplantı olduğunu ileri sürerek daha sabehtan çıktı, aksam, hava karar. mağa başlarken eve döndü. Şurada, balkonun bir köşesinde oturuyordum. Pembeleşen gökyüzünde uçan kırlan- gıçlara bakarak, içimi dolduran me- lankoliye kendimi vermiş, gitmiştim. Kapı çalındı. Kocam içeri girdi, ve güler bir yüz, seven bir bakışla bana doğru geldi, elimi öptü, karşı- ma otürdu. Her nedense, bende bir- denbire büyük bir dikkat uyanmıştı. | Karşımdaki yüzü ilk olarak görüyor- muswm gibi ona uzun uzun bakmıya basladım: Yeni bir. boyunbağı tak. | mest, Beyaz Benekli, kırmızı bir bo- rsıldığını duydum. Boyunbağının inde bir kadin sağı vardi. Kıvır- cık, parlak, altın sarısı bir saç teli! Bir saniye içinde belki bin histen geçtim. Elim, saça doğru fışkıracak,” onu yakalıyacak oldu. Fakat bu ha- reketin doğuracağı hâdise beynimde çakıverdi. elimi mıhladı. Ne cevap | verecekti? Bu cevap beni tatmin &- debilecek miydi? Yoksa şaşıracak, | kaçamaklı bir sey söyliyerek şüpbe- mi, ıstırabımı büsbüün arttıracaktır? | Bu tel, bu saç teli onunla bönim & ramda başlıyacak bir acının, onunla alma Komisyonu Başkanlığından: Akademinin 977 lira 24 kuruşluk bedeli keşifli tami- ratı 2-10-935 tarihinden 18-10-935 tarihine kadar açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif ve saire Akademi idaresinden bedelsiz verilir. İsteklilerin Ticaret odasına kayıtlı bulunduğuna dair beige ile fenni ehliyetini gösteren vesika ve 72 lira temi- nat akçesile birlikte 18-10-935 cuma günü saat Yüksek Mektepler muhasipliğinde toplanan komisyon- | da bulunmaları. (6140) Akay işletmesi Direktörlüğünden: Köprü Kadıköy - Haydarpaşa İskelesi Giriş yerinin Kulübe açık arttırma Arttırma İlkteşrinin 17 inci Perşembe günü saat on beş- te şefler encümeninde yapılacaktır; Şartnamesi her gün Levazım bölümünde görülebilir. ve saatte yüzde onbeş pey akçeleriyle şefler encümenine Sol tarafındaki gelmeleri, (6257) EVKAF MUDIİRİYETİ ILANLARI| Levazım Cinsi Kilo muksİlkdeminatı Tahmin edilen oTarih oo Gün © Sant Eksiltme tarı fat gekli ss im imç re m <1 e İ Adana pa 500 18Lira 43Ku ruş 24-10.935 Peşembe 15 Açık muğu Vakıf Guraba hastahanesine lüzumu olan yukarıda yazılı Adana pamuğu açık eksiltmeye Ne suretle eksiltmeye konulduğunun ve hangi saatte yapılacağı ve eksiltme şartnamesindeki minat mıktarı yukarıda yazılıdır. Evkaf müdiriyeti dairesinde toplanan ninde yazılı gün ve saatte yapılacaktır. 'Eksiltmeye girecekler 935 yılı ticaret sayılı kanunun ikinci ve üçüncü maddelerine göre elle- rinde bulunan belgelerle ticarethane namına ceklerin işbu kanunda yazılı şartlar içinde alınan vekâletnamelerle eksiltmeye girebilirler, lilerin yazılan gün ve saatten bir saat evvel rını Evkaf veznesine yatırmaları ve eksiltme şartlarını almak ve görmek üzere Evkaf levazım meleri. (6229) KUÇUK İLÂNLAR | Evlenmek istiyorum. bir erkeğe ih- tiyacım var, Zabit ailesi idim. Vefat edeli sekiz senc oldu, İki erlidim var. Kızım on yedi yaşında, oğlum on beş yaşında, Iki evim var, biri kâgir, beş odali icirda, diğerinde ofurüya. rum. Adres: Kasımpaşa mahallesinde Tahtaköprü sokağında No. 38. Bayan Hacer. Sultanahmet Birinci Süalh Hukuk Mahkemesinden : Haçik Batmanyan ve Nebihe ve Na zime ve İsmail Kemalın şaiyan ve müştereken mütasarrıf oldukları İs. tanbulda yavaşça şahin mahalesinde İ Tomruk sokağında eski37, 37 ve ye ni 16 No. İı altında dükkânı olan bir beni ayıracak bir istifham işaretinin barlandıcı olmıyacek mıydı. Sormak, hakikati anlamak istemek? Bu neye İ varabilirdi. Hiçe! Sonra bu tel, bek | ki bir pencereden düşmüştü, Belki tramvayda yapışmıstı. Evet, bütün bu düsünceler bir sa- niyede kalamdan geçti, — Ne yaptın? — Kocama yaklartım ve kolumü bovnuna sararken saç telini aldım, balkondan aşağı attım. Bilir misin ki mes'ut olmak. bir hakikatten zi- | yade bir hüner, bir sanattır? İstanbul Harici Askeri Kıtaatı 539 ton arpaya verilen fi- yat komutanlıkça gali gö- rüldüğünden artırma eksilt- me ve ihale kanununun 46 | ıncı maddesi mucibince pa- zarlıkla münakâsası yapıla- caktır. Şartnamesi her gün Manisada Askeri satınalma komisyonunda görülebilir, Eksiltme 28-10-935 pazar- tesi günü saat 10 da Mani- sada Askeri Satınalma ko- misyonunda (yapılacaktır. Muvakkat teminat 1779 li- radır. Muhammen bedeli 4 kuruş 40 santimdir. Eksilt- meye girecekler 2490 sayı- h kanunun 2 maddeşinde tarif edildiği ve teminatları- nı birlikte bulundurmaları. (348) (6350) 8045 ... 810000 kilo kuru ota ve- rilen fiat yüksek görüldü- ğünden 1 İkinciteşrin 935 cuma günü saat iSde pa- zarlıkla dökülmüştür. Şart- nları namesi Ankara Levazım Â- mirliği Satınalma Komis- yonunda görülebilir. Şart- name parası 203 kuruştur. Eksiltmeye girecekler mez- kür otun mecmu tutarı Ö- lan 40500 liraya mukabil 3037 lira 50 kuruş temina- tı muvakkata makbuzlarile mezkür saat Ankara Leva- zım Âmirliği Satınalma Ko- misyonuna gelmeleri.(360) (6456) ... Demirköyün' 1560 lira- Uk zeytin tanesi ilk pey 117 lira 3150 liralık merci- mek ilk pey 236 lira 1650 liralık oObeyaz peynir ilk pey 124 lira, Pr- narhisar, için 3307 liralık sadeyağ ilk pey 248lira, Vi- ze, Alpullu, Pınarhisar içir | 2132 liralık zeytin tanesi ilk | pey 160 liradır. Hepside açık eksiltmedir ve ihalele- ri 4 İkincitesrin 935 vazar- antre ve dört sofa bir matbah ve iki halâ bir kömürlük ve on oda ve iki sandık odası ve bir taraçayı havi et- raf divarları kârgir ve döşeme ve mer | diyenleri ahşap gayri menkülun iza- lei şüynu zımnında firuhtu takarrur ede.ck müzayedeye vazolunmuytur. Heyeti umumiyesinin kiymeti mu hammenesi (10.000) on bin liradır, Birinci âçık arttırması 19-11-9355 ta- rihine mütadif salı günü saat on al- tıda İcra kılınacaktır. Kiymeti mu- bamenesinin yüzde yetmiş beşini bul duğu takdirde ihalei katiyesi yapıla. caktır. Bulmadığı takdirde en son art tıranın taahüdü baki kalmak Üzere on beş gün müddetle temdit edilerek İ- kinci arttırması 4-12.935 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beşte icra olunacaktır. İpotek caklılarla diğer (alâkadarların işbu gayrimenkul üzerindeki | haklamı hususiyla faiz ve masala dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile yizmi gün içinde bildirmeleri lâzımdır.Ak- si halde hakları tapu sicillerile ile sa bit Imadıkça satış bedelinin paylaşma undan hariş kalacaklardır. Mütera- kim vergiler hissedarlara delğliye müşteriye aittir. Arttırma şatnamesi işbu ilân tarihinden itibaren mahke- me divanhanesine talik kılmıştır. Talip olanların kıymeti mukammine- sinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde Pey akçesini hamilen yevm ve saatı merkürda Eminönünde Gülbekyan ha tında Sultan Ahmet Birinci Sulh Hu kuk Omahkemesi Obaşyazganlığına 935.27 No.ile müracaatları ilân olunur.( (15583) ZAYİ — 4898 sicil numaralr şoför ehliyetnamemi kaybettim. Yenisini alacağımdan rayfin bükmü yoktur. Sirkeci Taksi mahallinde; Mahmud tesi günü saat 14,15, 16, 17 dedir. İsteklilerin Vize- de Satınalma Komisyonu- na gelmeleri.(365) (6493) Hacıhüsrev? sahibi sü- | TAN 14 te 7805 ile kiralıktır. İsteklilerin belli gün 8012 konulmuştur, gün ve ilik te- Eksiltme İstanbul | idare encüme- odası ve 2490 işe gire- Noterlikten İstek- teminatla- idaresine gel- Istanbul Yedinci icra memurlu- ğundan: Kira bedelinden dolayı-merhun 0- lup satılmasına karar. verilen gard- rop ceviz karyola, Singer dikiş ma- kinesi 18-10.935 gününe gelen cuma saat 10 dan İl re kadar Beyoğlunda Hüseyiağa mahallesinde Lâle soka- ğında 8 numaralı hanenin önünde hazır bulunacak memur tarafmdan ikinci açık arttırma suretile satılaca- gı ilân olunur. (15576) Dr. A. KUTİEL Karaköy Topçular caddesi N.33 71823 Eskiden Beyoğlunda İsitklâl cad- desinde 123 numaralı Foto Franser- de mükim iken hâlen nerede olduğu bilinemeyen Vayinberge İstanbul İxinei İera memurluğun- dan ; Beyoğlunda ; İstiklâl » caddesinde 134 numarada Mister Rejinald Fray vekili Galatada Eski posta hanında a- vulat Feridun Fikrinin İstanbul As- liye dördüncü Hukük Mahkemesinin 18-4-935 tarih ve 034-30 numarali İ- Iğmina istinaden Beyoğlunda İstik- Iâl caddesinde 134 numarali gayri menkulün ve altındaki dükkânların mütemmim kısımlarından bulunan mahzen mahallinin tahliyesile (O ma- halli meskürde açılmış olan yerinde masarifi kendisine git olmak üzere binanın ahvalile mütenasip bir şe- kilde tarafınızdan kapattırılması ve i ieraiyenin tahlili bakkında dairemizin 935-1928 — sayılı dosyası tahtında gönderilen icra emri müba» şiri tarafından tebliğ edilmeden iade edilmiş olduğundan tebliğetım 1S gün müddetle ilânen icrasına karar verilmiştir. 'Taribi ilindan itibaren bu müddet içinde mahalli mezkürü tahliye etmez ve açılmış olan yeri kapattırmaz veya tetkik merciine ve- ya temyiz veya isdei muhakeme yo- Hla aid olduğu mahkemeden icranın geri bırakılması hakkında bir karar " getirilmedikçe cebri icraya devam ©- lunacağı malumunuz ölmak ve ol- baptaki icra emrinin tebliği yerine geçmek üzre ilânen tebliğ olunur. vw fabrikası için dökümcü, tesviyeci, çi mal lere ihtiyaç sar 1 — Türk olmak, miye İstediklerini dahi yararak A mel merkezine 25 Birinci Teşrin 1 yollamaları ilân olunur İİ . VE b ATI YAR KL Iy p ne mani olur. de gizeli ğin tabi tenin bu için pudrası ,, istanbul Komutanlığı Satınalma Komisyonu ilânları kullanınız. dört bindört yüz bir lira olan Rontken malzemesi a- tur. İhalesi 17 Birinciteş- rin 935 perşembe günü Saat 15,30 dadır. Şartnamesi her gün öğleden evvel Fın- dıklıda Komutanlık Satın- alma Komisyonunda görü- lebilir. Eksiltmeye girecek- lerin (330) üçyüz otuz li- veya makbuzu ile birlikde vaktinden evvel satınalma maları. (6084) 7733 .... edilen bedeli lan (15000) kilo nal demi- ri açık eksiltme ile satin a- ınaçakdır. rinciteşrin 935 perşembe günü saat 15 dedir. Şartna- mesi Fındıklıda o Satınal- ma Komisyonunda her gün öğleden evvel görülebilir. Eksiltmeye gireceklerin (102) liralık ilk teminat mektubu veya makbuzu ile birlikde vaktinden evvel Satınalma Komisyonunda hazır bulunmaları. (6086) ame 7734 Hadımköydeki kıtaat ih- tiyacı olan 200 ton mutbah (15575) odunu ve 40 ton hamam kü Cemiyetimizin Ankara'daki zehirli garlerden korunma maske ist muavini, marangoz ve galvaniz işlerinden anlayan işçi Annacak işçilerde aramlan şartlar aşağıda yazılıdır. Yukarda yazıh işlerde çalışmış olmak Askerliğini yapmış olmak ve yaşı kırkdan farla — Biraz almanca lisenım bilenler tercih olunur. 2 — Okuma yazma bilmek, > Mi. olmamak $ — Sıhhati yerinde olmak 5 Hizmete girmek ısteyenler : A — Nüfus cüzdanını: B — Şimdiye kadar çalıştıkları yerlerden aldıkları ve- sikaları veya suretlerini C -- Polsten alacakları iyı hal vesikasım Yaracakiarı ist'd'aya iliştirerek ve bu istid'aya ne kadar yer- rası,, . 83 iyi biliyorum. rası,, diğer adi pudri pışık kalır, tere dayanır ve mesamatın genişlenmesi" Ne yapsanız. gündüz. güneşinde veya geçe aydınlığında. bulunsanız Yuca pudra, * Tokalon pudrası , dir ag ei 6, yağ eller İçi 5 Tekelia Peri Muhammen bedeli (4401) | çık eksiltmeye konulmuş- || ralık ilk teminat mektubu || komisyonunda hazır bulun- Beher kilosunun tahmin " (9) kuruşo- | İhalesi 17.Bi- 16.10.0935 tornacı kalıpçı, tamirci, elektrik” ınkarada Yenişehirde Kızılay Ges 935 Cuma günü saat 17 ye kadar İster yağsın, İster rürgar essin, umu" rumda değil, terkibindeki “ Krema köpüğü,, sayesiude “ Tokalon pud- her türlü havaya dayandığı" 'm yağı ama, *Tokalon pad- ırdan 4 defn riyade cilde ya” size ver eseri cek ve parlaklık Kuru bir eld Hayatın neşesi Dinç olmaktır. HORMOBİN TABLETLERİ İYorgun vücutları dinçleştirir iKTiDARSIZLIĞI ve | | Bel Gevşekliğini giderir, yaşamak neşesini inde | eder Eczanelerde bulunur 16 tanbulda fiyatı 150 kuruş Taf- silât için Galata Posta kutusu 1255 ————*' R ü 716 İ > Haseki hastanesi cildiye ve — i Zühreviye şefi Doktor NURi OSMAN EREN Beyoğlu, Elhamı pr N açık eksiltmeye kO nulmuştur. Beher kilosuna ( tahmir edilen bedel 1 kuruş 45 sa” tim olup ihalesi 21 Birinci” teşrin 935 pazartesi günü saat 15 tedir. e Şartnamesi Fındıklıda Satınalma Ko" misyonunda görülebilir. Eksiltmeye girecekleri"! 261 liralık ilk teminat mak” buzu ile vaktinden evvel k©" misyonda bulunmaları. (6184) İ