7 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

7 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

> 1-5-6 Kadın -Moda TAN Bundan"2000 sene evvelki kadınlar. Romalı kadınlar sekiz halayıkla süslenirlerdi Son asır kadmlarmın tuvalet ve| boya düşkünlüğü bakımından eşsiz | olduklarını söyliyenler çoktur. Boya, | sürme ve saire satan mağazaların çokluğu, kadın berberlerinin bollu- ğu bu kanaati kuvvetlendiren göze batan sebeplerden başlıcalarıdır. | Yeni kadınla geçen < devirlerdeki kadınm makiyaj ve güzellik husu- sundaki inhimakini mukayese etmek | için eski eserleri karıştırırken meş- hur Lâtin şairi Ovid'in bir kitabı elime geçti. İsa'nın doğumu tarihle- | rinde ve Roma İmparatoru Ogüst'ün | zamanında yaşamış olan şair Ovid'in o zamanım kadınları hükkında ver- diği malümatı pek meraklı buldu. ğumdan buraya alıyorum. Şair di - yor ki: “Gilzellik, Allahın kullarma vere- bildikleri en kiymetli bir hediyedir. Tabiatin bu kıymetli lâtfunu muba- faza etmeği bütün hünerleriyle öğ- renmek ise en asil bir sanattır. Güzel boyanmış ve hazırlanmış bir k olan çehre, hayatta görülmeğe şeylerin en güzelidir. Yüksek ailelerdeki tuvalet iptilâşı- na hayranım. Bizden sonra gelecek insanların bilmeleri için bir kibar Romalı kadının nasıl süslendiğini şurada kısaca topliyayım: Zarif bir kadının en aşağı yedi ta- ne tuvalet ve süs halayığı vardır. Bunların vazifeleri şöyle ayrılmıştır. 1 — Beyaz saçları cımbızla ayık- layan hizmetçi, 2 — Beyazları ayıklanmış saçları tarıyan ve fırçalıyan halayık. 3 — Güzellik merhemlerini hazır- yan ve süren hizmetçi. 4 — Nebati ve sun'i kokuları ka- rıştıran ve süren halayık. 5 — Gözleri, kirpikleri, göz kapak- tarımı boyıyan ve yanaklara allık sü: ren hizmetçi, 6 — Tırnaklara bakan hizmetçi, 7 — Ayak tırnaklarını kesen ve düzelten halayık. 8 — Vestiplis denilen, yalnız es- tuvalet için kullanılan âletlerin bu- günkinden 82. olmadığını — anlıyoruz Envaı cımbızlar, çifte çifte makas- lar, usturalar, kalımlaşmış el derilö rini inceltmek üzere yapılmış sünger taşları, saçlar, tırnaklar ve kirpikler için fırçalar, göz kapaklarını boya- mak için yakılmış mantarlar, sabun» lar ve lerce kokular... li Roma Imparatoru Ogüst zamanı- nm Lâtin şairi Ovid'in elimize geçen eseri asıl kadmlarm boyanmasma dair yazmış olduğu Kozmetik isimli kitabı değildir. O kitabı şairin sevgi- üsi kıskançlıktan yırtığı için o za- man kadınların tuvaletlerini en İnce noktalarına kadar anlatan hikâyeler bugün elde bulunmuyor. Bu parça- lar, güzellik için Roma kadınların bugünkü kadmlardan nekadar daha fazla yorulduklarını ve ne derece dikkatli olduklarını göstermek itiba- riyle çok kıymetlidir. Ve eski kadın- la yenisini mukayese etmek için gü- 4 zel bir ölçüdür. 2 Serzzam GEN 7 Her kadın, olduğundan daha gi zel olmak ister. Her kadın bir yeni telâikkilere göre, yüzünü, kaşını, ba- sını, gözünü boyamak ister. Bu son on sene içinde kadın tüaletine ait geyler yapan fabrikalar hafif sanayi- in en başma geçmişlerdir. Buna rağmen, benüz en iyi cins allığın, en mükemmel krem'in hangi markalar» da olduğu belli olmamıştır. Çünkü henüz berkesin güzellik pe kadının güzelleşme tarzı muay- noktalarda birleşmemiştir. Esa- Kadın dertlerinin en büyüğü olsn işinin her bütçeye na rmel gh banket açmışlardı. O an cevaplar arasında seçti- Yale mektubun bulâsasını a- şağıya alıyoruz. Bu cevaplardan Paristeki kadınların bütçelerine gö- re makiyajlarmı ve cuvaletleri için nekadar masraf ettiklerini görerek bir fikir edinilmiş olur, Ona göre de bizde tuvalete edilen masrafların çokluğu veye azlığı farkedilebilir. Ayda yüz lira kazanan bir dakti- 1o susllere böyle cevap vermiştir: Yüzüme, saçlarıma, vücuduma sür- düğüm pomatlar ve pudralar için senelik sarfiyatım seksen Hrayı ge “ giyor. Her ayda bir kere iyi bir ku- aföre gidiyorum. Orada yüzümü e bar banyosu ve masajlarla düzeltti- Her hafta emek için de evimde kendi kendime düzeltebi- leceğim sade bir şekilde saçlarımı ta ratıyordum. Bunların yapılması için berbere her ay dört lira veririm. Senede bu tualet Mn le için de o kadar bademyağlı sabun | vücuduma sürdüğüm hafif kolonya tandığım malktar, iki gişe KACA Pi lanıyorum. Lâvanta kullanmam. | ile yaşıma daha uygun düşen temiz Bunun sebebi de iyi lâvantalarm çok | bir kokuya bürünmüş oluyorum. pahalı oluşudur. Banyodan .sonra meden evvel sürülen * pile et Rimel tutuyor. Vü- bi “ sadum için 12 büyük sabun, yüzüm BECERİKLİ KADINLAR HER yaplarla meşgul olan esvapçi hala- yığı, 9 — Elmasları, göğse ve başa ta- kılan çiçekleri düzelten kalfa, 10 — Bütün bu halayıklar elinden bazırlanar kadınm tuvaletini ve bo- yalarmı son defa tetkik etmek Üze- re odaya alınan liç başkalfa... Şair Ovid'in eserinden o zamanlar ER Kocası senede 10000 lira kazanan raflarmı mukayese »debilirler A KA BUTÇEYE GORE KOLAYCA GÜZELLEŞEBİLİRLER bir kadının tuvalet masrafı: Senede çok yüksek bir berberde İki kere permanant yaptırıyorum, Bu bana bahşişleriyle elli liraya ma) oluyor, mede altı kere mizan pli yaptı. riyorum. Senede altı kere saçlarımı yıkatı: yorum. Sekiz kere ondülâsyon yaptırıyo- rum ki, bunlar içinde ziyafetlere git- tiğim tuvaletler de dahildir. Her ay bir kere manükür yaptırı- rım. Diğer günler tırnaklarıima ken- dim itina eder ve biraz uğraşırım. Senede dört şişe lâvanta sarfede- rim, Senede beş kutu pudra ve iki kutu kırmızılık sarfederim. Senede iki ku- tu pudra halinde kırmızılık gidiyor. Dört tüp dudak kırmızılığı iki ki #e krem, İki kâse cildi muhafaza et- mek Üzere kullandığım krem. Dört kâse makiyajları çıkartmak ve cildi temizlemek için kullandığım tuvalet suyu. Iki şişe çilleri çıkarmıya mahsus olan su. Dört kutu göz kapakları bo- yası. Uç büylük şişe yumurta akı hu- lâsası ki, geceleri vo sabahları yü- zümü sabun yerine onunla yıkıyo- rum. Bunlara ilâve olarak ân ön beş şi- şe kadar muhtelif markalara muhte. 1£ işler için yüzüme sürdüğüm ilâç- Bunların hepsinin meemuu senede 500 lirayı duluyor. Lâvanta ve bazı kıymetli pudraları kendim almıyo « rum, Onları dostlardan ve zevcim - den aldığım hediyelerle idare ediyo rum, Bütçeleri tiç türlü olan Üç kadm- dan gelen şu dikkate değer cevap- lara göre kadımlarımız tuvalet mas-