8 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

8 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

—— 2 8-5-9 TAN SON HABER Maliye kadrosunun bütçe encümeninde aldığı şekil İstanbul, Ankara ve İzmir hariç olmak üzere, Ankara, 7 (Tan) — Dün finans ba- kanlığı teşkilât lâyihasmda Kamutay bütçe encümeni tarafmdan yapılan değişiklikleri bildirmiştim. Bugün de finans bakanlığı kadrosunun son &i- dığı şekli bildiriyorum: Yeni kadroya göre, merkez ve doğ- rudan doğruya merkeze bağlı memur ların sayısı 1084, vilâyet memurları- nın sayısı da 4871 dir, Müstaşar, tetkik heyeti rejsi, baş hukuk müşaviri 125, 2 müstaşar mu- avini, 2 tetkik heyeti Azası, teftiş he- yeti reisi, Istanbul defterdarı, vergi temyiz komisyonu reisi, bütçe ve ma- W kontrol, muhasebat, varidat, nakit işleri umum direktörlerile düyunu uv mumiye komiseri 100, malt tetkik he yetinin diğer iki âzasile 3 baş müfet- tiş hukuk müşavirleri, Istanbul borsa ve Osmanlı Bankası okomiserleri, muntazam borçlar umum direktörü, darphane ve damga matbaası direk- törü, vergi itiraz komisyonu reisleri, Izmir ve Ankara defterdarları, İstan- bul muhakemat direktörü 90, birinci sınıf müfettişler, umum direktör mu- avinleri, milli emlâk, tahsilât, zat iş- leri, levazım direktörleri 80 lira asli maaş alacaklardır. Istanbul, Ankara ve Izmir defter- darları hariç olmak üzere defterdar- lar, 4 smıfa ayrılmış ve maaşları 80, 10. 55, 45 ve defterdar muavinlerinin maaşları da 80 ve 70 lira olarak tes- edilmiştir. Malmüdürleri beş sınıfa ayrılmış Kadın tayyareci Ami Molison Kap rekorunu kırdı 1ondrar 7 Sin tayyareci e İÇ gün, altı saat ve 25 dakika- » Kapa vasıl olarak, evvelce Tomy tarafından tesis edilmiş dün- Ya rekorunu 11 saat farkla kırmış unuyor, Kadın tayyareci üç gün zarfında Yalnız boş defn tevakuf etmiş, altı Baat uyumuş ve 6700 mil mesafe kat etmiştir. z ——— Numan Rifat Leningratta Moskova, 7 (A-A.) — Türkiye diş İsleri bakanlığı genel sekreteri büyük «liçi Numan Menemencioğlu Laenin- Erada varmış ve durakta dışişleri ko- miserliği diplomatik ajanı Valnstayn tarafından karşılanmıştır. Vainştayn Öğle listü Numan Menemencioğlu şe Pefine bir ziyafet vermiş ve Türkiye (Tan zi Hindenburg kabili me lonunun Amerika seya Berlin, 7 (Tan) — Tik defa olarak din Cenubi Amerika seyyahatine çı- kan “Hindenburg” balonu 51 kişi ve 200 bin mektup - taşımaktadır. Av- rupa ve Amerika gehirlerinden çok- ları telsizle baloniz daimi irtibatta | bulunmaktadırlar, İzmir lima İzmirde bulunan İstanbul Liman iş leri müdürü Raufi İzmir limanı hak- kındaki tetkikatını bitirmiştir. Raufi yaptığı tetkikat hakkmdaki raporu» nu bir iki güne kadar vekâlete vere- «ekir. Izmir gazetelerinin yazdığına göre yapılan tetkikat neticesinde İz- mir limanmın Şehitler semtine Dakledilecekdir. Tepebaşında yazlık temsillere başlanıyor Şehir tiyatrosu artistleri; bu ak- gamdan itibaren Tepebaşı Anfitiyat- rosunda yazlık temsillerine başlıya- caklardır. Nk temsil Ekrem Reşit ve Cemal defterdarlar dört sınıfa ayrılıyor ve maaşları, 45, 40, 35, 30 ve 25 lira olarak, varidat direktörü 7 sınıfa ay- rılmış ve maaşları 80, 70, 55, 45, 40, 35, 30, varidat direktör muavinlerinin maaşları 55, 45, olrak tesbit edilmiş tir. Varidat kontrol memurların 55, 45, 40, 35, varidat memurlarmın 40, 35, 30, 25, 20, varidat memur muavin lerinin 35, 30, 25, 20, 16, tahakkuk şube şeflerinin 55, 45, 40, 35, 30, ta- hakkuk şube memurlarının 40, 35, 30, 25, seyyar yoklama ve tahakkuk me- murlarının 35, 30, 25, tahsilât direk- törlerinin 80, 70, 55, tahsilât şefleri- nin 40, 35, 30, 20, tahsilât kontrol memurlarmın 45, 40, 85, 30, tahsil şube şeflerinin 45, 40, 35, 80, 25, Icra memurlarının 35, 30, 25, 20, tahsilât kâtiplerinin 16, 10, muhasebe direk? törlerinin 80, 70, 55, 45, 40, 35, 30, muhasebe memurlarınm 35, 25, 20, muhasebe kâtiplerinin 20, 16, 10, vez- nedarların 35, 30, 25, 20, 18, 10, milli emlâk direktörlerinin 55, 40, Istanbul pul ve icra tahsili memurlarınm 25, 20, İstanbul ev vergileri muhasipleri- nin 40, 25, 20 lira olarak tesbit edil- miştir. Varidat, tahsilât ve muhasebe ser- vislerile İstanbul defterdarlığı sicil kalemi teşkilâtına sit olmak Üzere tes bit edilen kadroda şudur: 35 liralık 27 birinci mümeyyiz, 30 Tiralık 20 ikinci mümeyyiz. 25 liralık 30 kâtip, 20 Tiralık 40 kâtip, 16 lira- İlik 80 kâtip, 10 liralık 120 kâtip. Sisamda işçiler açlık grevi yapıyorlar Atina, 7 (Tan) — İşçiler birliği yir- mi dört saat müddetle umum! bir yapılmasına hazırlanmaktadır. Si anteni dşçilri 00 tün depolarına Kuipanarak açlık gre- vi ilân etmişlerdir. Parlâmento Daladier Paris, 7 (Tan) — Siyasal mahafti- de tahmin edildiğine göre yeni kabi- ne halkçıların tam bir elbirliği ile pılacaktır. Komünistler kabineye iş» tirak etmiyeceklerdir. Sosyalist lide- ri Leon Blum Başvekli olacak, Baş- vekil muavinliğine Daladier getirile- cektir. Dış işler Bakanlığını Flande- nin yerine Pol Bonkur alacaktır. Her yonun Meclis Riyasetine getirilmesi mevzuu bahistir. Komünistler hükümete iştirak etmiyecekler Paris, 7 (A.A.) — Komlnist Par- tisi umum sekreteri Torez, gazeteci» lere beyanatında demiştir ki: — Sosyalist partisi, bizim.müzahe retimizden ve ihlâskârane yardımı - mızdan emin olabilir. Ancak Komü- nistler, hükümete iştirak etmiyecek- lerdir. Biz, sermayedarlarım boyundu ruğundan kurtarmak istediğimiz a « mele sınıfının partisiyiz. Bu kurtar- manm imkân dairesine gireceği 24 - mana intizaren sulbü ve hürriyeti Yeni Fransız kabinesi L. Blum Başvekil, Heryo | i Daladiye Başvekil muavinliğine, Pol Bonkur Polis terfileri 3 ncü komiserliğe terfi eden polis memurları Ankara, 7 (Tan) — 10 İlkkâmun- du vilâyet merkezlerimizde polislikten üçüncü komiserliğe terfi için. açılan imtihanda 112 polis memurumuz mu- vaffak olmuştur. Bunlar açık bulun- dukça sırasile üçüne komiserliklere tayin olunacaklardır. İsim ve numara larını bildiriyorum: Sürtten 2 Yaşar, 7 Ali Rıza, Erzu- rumdan 25 Necati, Urfadan 26 Ah- met, 2 Abdülhalim, Çanakkaleden 31 Ömer, 17 Ferit, 7 Zeynel, 14 Hüseyin, İ18 Ismail, 2 Tevfik 21 Faruk, 16 Ke- İ mal, Muğladan 28 Hâmit, 2 Hüsnü, (16 Sadettin, Zonguldaktan 9 Ziya, 5 Halim, 20 Salâhaddin, 6 Rahmi, Or- dudan 1 Hulüsi, Kırşehirden 1 Ziya, 7 Hıfar, Kocaeliden 3 Rifat, 44 Şera- fettin, 14 Muhsin, 21 Alâaddin, 24 Osman, 13 Nuri, Çoruhtan 25 Ali, 19 Kerim, 18 Tevfik, 23 Hâmit, Gümüş. haneden $ Ömer, 12 Yusuf, 4 Hüse- yin, İzmirden 257 Esat, 141 Hikmet, 274 Ziya, 205 Azmi, 143 Emin, 247 Mustafa, Kırklarelinden 7 Danyal, Samsundan 28 Ibrahim, 27 Fahri, Sadık, 30 İzzet, 25 Ali, Malatyadan 2 Fuat, Diyarbekirden 21 Cevdet, E- dirneden 44 Rafet, Giresundan Fu. at, Elâzizden 5 Asım Boludan 10 Ni- yazi, Balıkesirden 8 Kemal, Kütahya- dan 10 Sabri, 15 Galip, Tekirdağın- dan 2 Mehmet Ali Ankaradan 45 Turgut, 214 Yusuf, 322 Recep, 160 Tevfik, 316 Fahri, 345 Niyazi, 254 fi, 273 Salim, 63 Ruhi, 1173 Akil, 1303 Cemalettin, 373 Mehmet AJi, İZTI Şerif, 1058 Nazmi, 284 Hasan, 1193 Suphi, 372 Ismati, 1333 Kemal, (1470 Ali, 3 Niyazi, 225 Selim, 1632 Mevlüt, 223 Rasim, 575 Tevfik, 1055 Ethem, 321 Tbrahim, 423 Kemal, 90 Ihsan, 1417 Sefer, 1488 Mustafa, 160 Fuat, 1512 Ahmet, 1557 Muhteşem, 1060 Zeki, 1510 Hulüsi, 588 Tahsin, 251 Abdirrihman, 1028 Sait 709 Yar gar, 1674 Semmettin, 441 Mehmet, Sami, 583 Vahdettin, 1465 Cemal, reisi olacak / Torez, bundan sonra bütçenin mü | vazenesini temin etmek ve frangın istikrarını zıman altına almak için büyük servetlerden tedrici surette artan bir mikdar para alınmasına müteallik bir kanun lâyihasını mec- lise tevdi etmek niyetinde olduğunu söylemiştir. Komünistler, büyük bir Nafia işleri plânı kabul edilmesini, ücretlerin ıslahı, çalışma haftası- nin 40 saatten ibaret olmasmı, çocuk ların himayesini, doğumsuzluğa kar- şı mücadele yapılmasını ve spor teş- kilâtlarınm yeniden tensiki için bir milyarlık bir kredi açılmasını İstiyor lar. Torez, bazı servetlerin menşeli ne olduğu hakkmda bir anket yapılması için bir komisyon vicude getirilmesi ni de teklif edeceğini söylemiştir. Mumaileyh sözüne devamla de: tir ki: — 6 Şubat hâdiselerinin doğurmuş olduğu birlikler feshedilecektir, Harici siyaset bahsinde Torez, Antalyadan 42 Kemal, 7 Yusuf, 44) Agâh, Istanbuldan 120 Ziya, 991 Lüt| | Fikri, 1575 Ismail, 1162 Ahmet, 924| Zeki; “038 137 Ihsan, 1291 Hamdi, 593 KÜLTÜR Bazı kimseler romanı yalnız vakit geçirmek için okur. En çök oküyu- cular şüphesiz bu sınıfa girer. Bazı kimseler de romanı, hakiki benliği İ bulmak, hayatı anlamak için okur. | Bu ikinci smıf okuyuculara, beş on gün evvel vefat eden büyük münek- kit Albert Thibaudet' (Viveurs des romans) ismini veriyor, Romana gelince: Bir roman ya 0- kuyucuya büyük hayatlarda parıldı- yan his ve düşünce asaletini gösterir ve en düşkün ve en zavallı hayatlar- da bile yüksek duyguların bulunabi- leceğini ispat eder, veyahut insanla- rım gülünç taraflarmı, ruhun sefil köşelerini göstererek, okuyucuya boş hayallerden, feci hallerden ko - rumağa çalışır. Büyük İngiliz kadın romancısı (Georges Eliot) nun “A- dam Bede,i birinciye, (Gustave Flaubert) in Madam “Bovary,. si de ikinciye misaldir. Bazı romanların kahramanlarında çırpman his ve düşlinceler, kendi his ve düşncelerimizden başka bir şey değildir. Bu gibi romanları ya- | ratan sanatkâr Romantiye, (La Bru İ yere) in: “Halkın bana ödünç verdi. ğini kendisine iade ediyorum., etim - lesiyle başlıyabilir. Fakat bazı ro- manlar da vardır ki, okuyuculara şü sözleri söyletir: “Romancinin bizlere ödünç verdiği hayatı yaşıyoruz İşte birer eğlence mevzuu gibi de- gil, fakat birer kültür kaynağr ola- rak ağır ağır, sindire sindire okunul. ması icap eden romanlar bü sonun- cu kısma giren romanlardır. Meselâ (Hönorâ de Balzac) m ve (Födor Dostolevski) nin romanları, Balzac ve Destoievski gibi romancılar bu « lundukları asrm ilersinde yaşıyorlar» dı. “Cinayet ve ceza,, müellifi bun - ari yetmiş sene evvel Rus ihtilâlinin zaruretini hissetmiş ve Rus ihtilâli. ni hazırlamıştı. Ve ikinci impara- torluk ihtilâlini uyandıran miller. den biri ve en mühimmi de Balzacm eserleri değil midir? Büylik romancı, içinde yaşadığı Krornnar ve Kültür | cemiyetin mihrakıdır; bütün müp - hem, dağımık his ve düşünceler seçik bir şekilde onda toplanır, ve artan bir şiddetle etrafa saçılır. Roman- cı tek başına bir mâşerdir, Bir cemi- cemiyetin yetiştirdiği büylik roman- cıları okumakla elde edilir. Meselâ İ (Tolstoy) u ve (Dostoievski) yi oku» mak on dokuzuncu asır Rusyasını ve ruhunu tamamiyle tanımak ve yir « minci asır Rusyasını sezmek demek- tir, Roman, aksiyon halinde bir dünya ve hayat görüşüdür. Felsefenin na - zari sahada bıraktığını roman ameli sahaya geçirir, mücerret fikirleri canlı vakalar halinde yaşatır. Roma- nin felsefeden ziyade müessir olma» 81, devirleri yaratması doğrudan doğ ruya hassasiyete, muhayyileye hitap etmesindendir. Şüphesiz roman de- İdiğim zaman daima büyük romanlar kastediyorum. Büyük bir romant yaramak nasıl büyük bir cehde bağlı ise, büyük bir romanı okumak da öyle bir cehde bağlıdır. Büyük roman kendisini zevkimize teslim edinceye kadar bizi bitap bırakır. İlk hamlede kendisini veren romandan < ruhumuz kuvvetli bir gıda alamaz. Hakiki şaheserler birer yüksek dağ gibidir. Onların zirvesine yükselmek için taşlı, diken- li ve sarp yollardan tırmanmak lâ - ım. Fakat bir kere zirveye yetişip ve ta aşağıda yuvarlanan sonsuzlu- ğu gözlerimizle kucakladık mı, bü - tün zahmetlerimizi unutur ve saat- lerce kendimizden geçeriz. Hiç yo - rulmaksızın zirvesine çıkabileceği - miz, ancak tepelerdir, Yoran ve di- şündüren roman, genişleten roman - dır, Asrımızın (Proust) a bu kadar düşkün oluşu, Proust'un genişletici, besleyici olmasından ileri geliyor. Yoksa onun raylar gibi uzanan son- suz İfadesine kim tahammül eder - di. Suut Kemal YETKİN i Universite Doçentlerinden | Avusturya Ergeç . Almanyanın eline mi geçecek? Berlin, 7 (A.A.) — Havas Ajan- sından : Rayştag azasından ve Viya- na Nasyonal - Sosyalist mmtakası sa bik şefi Alfret Fraenfeld, dün ak- olduğu bir nutukta bilhassa şu söz- leri söylemiştir: Bir devletin hudutlarını kan birli- ği tahdit eder, Hitler, yalnız Alman devleti hudutları dahilinde yaşayan 67 milyon Almanın değil, 110 mil - yon Almanm başıdır. Almanm vazi- fesi, Alman kanı hudutlarını çizmek olacaktır. Filistinde halk polisi taşlıyor Kudüs, 7 (A.A.) — Filistinde A - raplarm açtıkları grev devam etmek tedir, Jenin'de halk polisi ve otokar. ları taşlarken bir polis kolundan ya- ralanmıştır. Polis halkı ancak değ- nek kullanarak dağıtabilmiştir. lemiştir: — Memleketin her tarafmda vah. det teminine çalışacak olan “Halkçı cephe” komiteleri vasıtasiyle bu cep henin eczası arasındaki irtibatı mu- hafaza etmeğe azami bir ihtimamla çalışacağız. Komünist partisi, Fran- sız milletini birtakım hurafelerin esa retinden kurtaracaktır. Gazetecilerden birinin sormuş ol « duğu bir suale cevaben Torez, komü- nistlerin Mili Müdafaa tahsisatınn kabulü lehinde rey vereceklerini söy- lemiştir. Fransa kollektif emniyeti tutuyor Londra, 7 (A.A.) — Leon Blum, Deyli Herald gazetesi muhabirine be yanaatta bulunmuş ve bilhassa şu sözleri söylemiştir: — Fransız Sösyalist partisi, bir si- Yâhları bırakma mukavelenamesi vü- cude getirilmesi için çalışacaktır. Fransa, kollektif emniyetin ve kollek tif teşkilâtm büyük davalarını bütün kuvveti ile müdafaa etmeğe hazırlan dığı bir sırada İngüterenin bu dava- lardan vazgeçmesi bir facla olur. Fransız « Sovyet misakına mümasil muhafaza etmek için bütün kuvveti- mizle demokrasiye müzaheret edece- Reşit tarafından bestelenen Lüküs gayat operetidir. ği karşılıklı yardım siyasetine taraflar- dır. 'Torez, netice olarak şu sözleri söy- Bundan böyle büyük Britanya, Mil- letler Cemiyetinin kollektif faaliyet ve İcraatma müzaheret sahasında Fransaya tamamivle güvenebilir, şam Berlin Üniversitesinde söylemiş Hintli bir profesör. hayranlığını anlatıyor Dr. Maitranın memleketimiz hakkındaki sözleri Hindistanm Kalküta şehrinde “Ya bancı memleketlerle fikir arkadaşlı- Bi” tesis etmek Üzere kurulmuş olan cemiyetin kâtibi umumi - si ve pek tanin- mış operatörler den Dr. Dwwijen- dra Nath Mait- ro ve kızı, evvel ki gin Ankara- dan dönmlüşler- d dir. Bu sabah ÇE 3 Atinaya hare - ket edecekler - © Prof, Maitro dir. Altıncı defa olarak devriâlem seyahatine çıkmış olan Dr. Maltro, bu defa Kahire, Kudüs ve Beyrut yo- İu ile memleketimize gelmiştir. Bu- radan sonra Balkanları ve Orta Av- rüpa ile batı Avrupa memleketlerini ziyaret edecektir. Dr, Maitro, dün Parkotelinde bir arkadaşımızı kabul etmiş ve şuları söylemiştir: “Memleketinizin her sahada ve bil. hassa kültür ve ilim sahalarında yap- tığı şayanı takdir ilerleme Üzerinde silinmez bir intiba bırakmıştır. Bü- İ yük Önderinizin vücude getirdiği e- ser birçok milletlere ve memleketle- re örnek olabilir. Yurdunuzda bilhas- sa gözlime çarpan şey halkın ser bestliğidir. Gerek Ankarada, gerek İstanbulda birçok kimselerle temas- ta bulundum, demokrasi mefhümla. rının kökleşmiş olduğunu hissettim. | Ankarada ziyaret ettiğim İsmet Pa» şa Kız Enstitüsü, Ticaret, Ziraat mektepleri ve Halkevleri en medeni ve.en İlerlemiş milletlerin bile iftihar edebileceği müesseselerdir, Istanbul Üniversitesine gelince, intiharı an- cak “hayranlık” kelimesile ifade ede» bileceğim. Üniversitede gördüğüm intizam ve asri teşkilât âdeta kıskan- dırıcı mahiyettedir. Bu sabah memleketimizden ayrıla- cak olan Dr. Maltra, kendisine göste- rilen kolaylıklardan dolayı Matbuat Umum Müdürlüğüne teşekkürlerini bildirmektedir. Doktor, gelecek sene tekrar memleketimize gelerek birkaç konferans verecektir. Tı İ yetteki derin temayüilleri tanımak o| Balık işi. Hepimiz (Istanbullular) yalı usa- gıyız. Balık yemeli ve balıktan anla- malıyız değilmi ya?.. Lâkin gel gele- lim: Kalkan balığile torikten başka- sını tanıyan İçimizde kaç kişi vardır. Yemyeşil Kolyozları Uskumru diye yutmıyacak binde kaç kabadayı gös- terebilirsiniz. Haydi, balıktan tanıma- mayı bir kusur saymıyalım. Nihayet herkes balık sarrafı olamaz, Herkesin adam sarrafı olamadığı gibi. Adam ta nımakta erbap olan içimizde kaç ki- İşi var ki, şimdi kalkıp ta balıktan anlamaz diye biribirimizi kritik ede- İlim. Yalnız bizde balığın başka bir karakteri vardır ki, onu sıhhatimiz namına mutlaka bilmeliyiz. O da ta- İze veya bayat oluşu. Balığın bayat, ne ekmeğin, ne tereyağın, ne yoğur- İdun, bayatına benzer, Yiyeni hasta jeder, bu yüzden zehirlenmiş olanlar bile vardır, Alelhusus bizde balık. lar balığı Avrupada ekseri tesadüf 6- dildiği gibi diri (yani su içinde) sat- | madıkları gibi balığı bayatlatmamak için saklayacakları buz dolabı da yok- tur. Şu halde evvelki gece tutulup © sabah balıkhaneye getirilememiş 0- lan balık ucuza gitmesin diye sakla- nıp ertesi günü yani dün sabah balı haneye gelir ve sat Dükküna öğ- leyin gider, Siz onu akşama alır, sını da ertesi güne saklarsınız. İşte o zaman balık zehir olur, Bundan başka İstanbula civardan, Bandırmadan, Çanakkaleden, Sinop- tan hattâ Samsundan balık geliyor, Bu balıkların yolda bayatladıkları da muhakkaktır. Bilhassa bundan dola- yı ucuz satılan ve ucuzluğu yüzünden halkın rağbetini çeken bu balıklar da ikinci günü bozulmaya başlıyorlar. Ve böylece halkın sıhhatini | bozuyorlar. İçimizde balığın bayatını tazesin- den ayıracak olanlar yok değildir a- ma çok ta değildir. Balıkçı da bayat balığı sürmesini pekâlâ bilir. Onun için ya satış kâğıtları veya hususi tedbirlerle balıkçmın sattığı balığın ne günkü balık olduğumu ve nere ma- lı bulunduğunu müşteriye anlatmalı *) dır ki, halk bayat ve bozuk balık ye- mekten kurtulsun. Istanbulda bayat balık yiyerek has talananların sayısını şöyle bir düşü. nürsek bu söylediğim tedbirin Mizume ia alap; olmadığını hemen kestirebili. Şimdi bu satırları okuyan balıkçı - lar da gülerler değil mi? Ben de onun için yazdım. B. FELEK Atatürkle Avusturya Reisicümhuru arasında telgraflar Ankara, 7. (A.A) — Avusturya milli bayramı münasebetile Atatürk ile Miklas arasında aşağıdaki telg- İ raflar teati edilmiştir : Ekselans B. N. Miklas Avusturya Cumhur Başkans Viyana Avusturya milli bayramı münase- betile Ekselanslarına en hararyli tebriklerle birlikte şahsi (sandetler ve Avusturya ulusunun refahi için olan hararetli o temennilerimi arzet- mek benim için pek (ziyade mucibi İ memnuniyettir. K. ATATURK Ekselans Cumhur Başkanı Atatürk Ankara Nazigüne temennilerinden dolayı hararetli teşekkürlerimi kabul et- melerini Ekselanslarından rica ve kendilerine gahsi saadetleri ve Tür- kiyenin refahı için olan çok samimi temennilerimi arzederim. Cumhur Başkanı MIKLAS —— ner lk Vesikalardan alınacak harçlar Ankara, 7 (Tan) — Mütehassı tas bipler, kimyagerler ve &air sihhiye memurlarının vesika, ruhsatname ve gohadetnameleri tescil harçlerile pa- ra ile hasta bakan hususi hastanele- rin açılma rühsatnamelerinden alma- cak harçlara dair olan kanunu finans bakanlığı alikalılara göndermiş ve kanunda zikrolunan harçların harç Pulu mukabilinde istifasının teminini bildirmiştir. ———— EVLENME Ragıp Paşa torunu NİMET ABIT SARICA ile Sadrazam Halli Hamit Paşa torunu, Derviş Paşa oğlu tüc- cardan RIZA DERVİŞ 7 mayıs Per- şembe günü Beyoğlu Kaymakamlı- Zında evlenmişlerdir.