12 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

12 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

-B5-986 Balkan kupası başlıyor Kupa maçlarına giden Yunan milli takımı bugün taksimde oynıyacak 17 Mayısta Bükreşte başlayacak lan Bulk; sı maçlarına le Bükreşe giden bol takımı, bugün Bânt dörtte Romanya vapurile şi mize gelecektir. Kafile, şehrimizdek: tevakkuftan istifade ederek saat beş buçukta Taksim sahasında ekzersiz Yapacaklardır. İstedikleri takdirde bu çalışmalarında karşılarına bir ta- kım çıkarmak için lâzım gelenlere malümat verilmişse âe Yunanlılarm ferdi çalışacakları tahmin edil dir. Kafile, gece eye hare- ket edecektir. yoli Ki Balıkesirde kupalar doğrhldı esir, (Tan) — Balıkesir spor nin sekiz, Halkevinin altı ku- inasehetle, güzel ş, samimi görüş- melerde bulunulmuştur. Müsabaka- lsrdan alınan umumi netice çok İyi- İstanbul - Ankara - İzmir muhelitleri karşılacak Berlin olimpiyatlarma iştirak ede- cek mllli takımı seçmek üzere İstan- bul - Ankara - İzmir karışık takım- ları arasında müsabakalar yapılma- | #ma karar verilmiştir. Bu tecrübe- lerden alınacak neticelere göre, kam yet müsabaka bir İngiliz takımiyle rılması ayrica düşünül EE rimeller Peşteye idecekler Tesbit edilen eskrim takımı, 22 Haziranda Peşteye giderek Macar €skrimcilerile uzun bir çalışma de" besi geçire tir. Bu devre, ümit v tici bir şekilde nihayetlenirse İstan- n doğru Berlin olimpi- lerdir. bula gelm: Yatlarma gideci Olimpiyat komitesi Türk spor kurumu genel merkez Hikmet Ayerden, şamar başkanlı- irk spor kurumu ge Bzameddin Kırşan getirilmiştir. Türk spor kurumu Tokat saylavı medd Mürekkep “mitesi vü Eündenbet eri Mite, genel merkez toplantısında bu- inmak üzere Ankaraya gitmiştir. Futboj şampiyonası Eminönü Halkevinden: Evimiz tarafından gayrifedereler yda hazırlanmış olan büyük fut- İ şampiyonası 17 Mayıs 1936 Pa- günü yapılacak merasimden son- 4 Karagümrük stadında başlanacak şı Mağıda programı yazık olan me. ime turnuvaya giren 14 klübü ii takımları spor kılıkları ile iş- ak edeceklerdir. ampiyona başlama programı: — Bütün takımların alfabe sıra- | Balıkesirde kazanan kulüplere sile yapacakları geçit resmi, — Bayrak merasimi ve İstiklâl marşı, 3 — Müsabakalar hakkmda Evi miz spor komitesi başkanı tarafın. dan birkaç söz. 4 — Birinci ve ikinei maçların oy- küpa ve madalya dağıtılırken nanmasi, Not; Merasim hakkında görüşmek tiyeleri almak üzere Halkevi en klüp murahhas larmın 13 - 5 - 1986 Çarşamba günü saat 1230 da Evimizin Cağaloğ | merkezinde bulunmaları bildirilir, Amerikalılar seçmelere başlıyorlar Amerikan olimpiyat komitesi Ber- line gidecekler arasından mıntaka mini tinde olan seçme (omüsabakalarına İ başlamağı kararlaştırmıştır. Bu mü- sabakalar yarı resmi olacak ve Avru- palılar tarafından bilinmemesi için kırılan rekorlar ilân edilmiyecekmiş. Berlin olimpiyatlarında Amerikalıla- | rın birinciliğini ümit ettikleri zenci şampiyonlardan Peaesck Japon yüzücüleri ve şampiyonları halis amatörlerdir Japonyaya giden bir Fransızın gördüklerine bakılırsa, Berlin olim- için gizli gizli hazırlanmakta üleri ve diğer şam- piyonlar hayret edilecek bir cidâi - yetle bütün hazırlıkların: çoktan bi- İtirmiş vaziyete girmişlerdir. Fransız mütehaasısı bu husustaki fikrini şöyle söylüyor: Sarı ırkın dünya birinciliklerine Romalılar devrin araba yarışları iğ m TİR araba yarışlarını motörle ih- *imek isteyen Amerikan sporcus ları bir yarısta Tar Ya y; a İptidal ve deneme mahiye «| | Fransızlar geç kalacaklar Fransızların Berlin olimpiyadı ha- zırlıkları müşkül Obir * devreye girmiştir. Bir zamanlar siyasi vazi. yet dolayısiyle Almanyaya gidip gitmemekte tereddüt ederek vakit İ kaybetmiş olan Fransızlar bu sefer de yeni İntihabat dolayısiyle hazir- lıklarmda gecikmek vaziyetine düş- müşlerdir. Fransız olimpiyat “komitesi eski hükümetler iki milyon frank kadar edile- Yeni | sat mecliste tamamen kabul İmeden yeni intihabat başladı. intihabat dolayısiyle meclis ak haziranın ikinci günü toplanacaktır. Kabine tahsisatı kabul etse bile o i tahsisatı meclise haziranm sonlarım- İda teklif edebilecek vaziyete gire - cektir. Olimpiyatların başlangıcı ağustos olduğuna göre tahsisatın çıkması ve çalışmaya başlanması epey vakit kaybettirecektir. Bunu düşünen Fransızlar kanun - daki “milli müdafaanın mevzuubahs' olduğu zamanlarda hükümetin fev - kalâde müstacel kararlar slabilmesi,, noktasına işaret ederek o maddeye istinaden tahsisatm meclisin açılma- sından evvel verilmesine çalışıyorlar. Fakat hükümetin o iki milyonluk tahsisatı meclisin kabul etmesine e- min olması şarttır. Bakalım yeni Fransız hükümeti bu cesareti göste- rebilecek mi? hazırlanmasını hürmetle karşılama - lıyız. Biz Japon milletinin duyduğu gibi bu işi anlamaktan çok uzağız. Onlar hakiki birer amatördürler. Ve şampiyonları dünya birinciliğini bü- tün maddi menfaatler haricinde ola» rak, sırf bir şeref meselesi telâkki e- diyorlar. Bir gün gelecek ki, Avrupa- a birinciliklerinde Japon şampiyonlarının peşlerinden baka kalacaklardır. de umumi oyunlarda yapılan atlı nı Amerikalılar motörle bu hale getirdile, hazırlık tahsisatı istemişti. O taksi-| Mosköva radyosunda genç kızlar mikrofon önünde şarkı söylüyorlar, Yugoslav radyosunda Türkçe konuşuluyor Yugoslavlar orta dalgalı istasyonlara bir de kısa dalgalı ilâve ediyorlar Belgrad radyosu spikeri Henrik Fingerhut spiker odasında Yugoslavyada orta ve uzun dal- nı neşriyat yapan kuv- inderici postaları : he- nüz mevcut değildir. Şimdiki halde dost Yugoslavyanm Belgrad ve Jübliyana şehirlerinde kurulmuş olan orta dalgalı postala- ri çok kuvvetli olmadıklarından gündüzleri hiç işidilmemektedir. Bu istasyonları geç vakitlerde dinlemek mümkündür. Fakat pek yakında ya- kuvvetli orta ceğiz. Bu pos- upadan işidile- Yuvoslavya radyo sosyetesi, mem- eketinin kültürünü daha uzaklara i- dalgalar bir rad- tırmıya başlamış- tr. Bu günlerde tecrübe maksadile a başlayan bu posta 49 ki dalga w ğu üzerinden nesriyat yapmaktadır. posta tecrübe emisyonlarmda akşamları bir kaç saat çalışarak bugünkü halde mu- siki neşretmiyerek yalnız müsahabe ve haber servisleri yaymaktadır. Havadis servisleri © pek vasi ve muhtelif diller ile icra ediliyor. Bil- hassa, Balkan memleketlerinden her birinin dillerile (o dünya havadisleri bildirilmektedir. rtesi günü akşamı saat sih bir türkçe konuşan spiker güne ait bütün haberleri bil- dirdi. Belgrad kısa dalga gönderici pog- tası emisyonların nasıl işidildiği- İnin bir mektupla Belgrad radyo 808- yetesine bildi leketlerde mektedir. Belgrad radyosunun bu arzusunu yerine getirmelerini okuyucularımız- dan rica ederiz, lmesini yabancı memn- dinleyicilerinden rica et- T.M. BELDA Max Reger Max Reger'in öldüğü 11 Mayıs 1936 tarihinde tam 20 sene olacak- tir. Musiki meraklılarmın her zamân admı andıkları bu kompozitör 1873 senesinde Almanyanın Melningen (Mayningen) şehrinde doğmuş, 1916 senesinin 11 Mayıs günü Lâypziğde 57 yaşmda ölmüştür. Regerin eser- leri bu hafta bütün Avrupa radyo dalgalarını işgal ederek her eve gi- recektir. Eski Kayser Vilhelm'in saraymda baş orkestra şefliği etmiş olan bes- tekâr'ın başlıca o kompozisyonlarını piyano, org, oda musikisi, orkestras- yon, senfiettalar teşkil etmekle be- raber boş vakit geçirmekten hiç hoş- lanmayan piyanist'in ayrıca birçok keman besteleri, serenadlar, koro kompozsiyonları ve musikili piyes- lerin üvertürleri vücuda getirmiştir. Max Reger işinde gayet (titiz ve muntazamdı. Işinde ihmalkârlık eden müzis- yenlerle lâtife etmekten çok hoşla- nırdı. Faraza kendisi Berlin'de iken verilmesi mukarrer olan büyük bir konsere Ortaa veya Cenubi Alman- yadan bir solist, konsere İştirak et- mesi için davet ederdi, Davet olunan sat kemanile birlikte Max Reger'in karşısına çıkınca Üstad sükünetle yorgun artiste : — Seni aramıza alamadık, takat! vada nasıl kons. etmek senin i- bu vesile ile Prus ler verildiğini se Diye cevap verirdi; Bu büyük kompozitörlin eserlerini çin herhalde istifadeyi mucip olacak» | programlarımızdan takip ederek din- tr? lemenizi tavsiye ederiz.