29 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

29 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

N ——— 29.5.9386 SON HABERFe Fransada Maden amelesi büyük Deniz silâhları Japonya İngiliz bir grev ilân etti /notasına cevap verdi Paris, 23 (A.A.) — Paris mmtaka- Sında birçok maden sanayii fabrika- larında ve bilhassa tayyare ve oto- Mobil inşaatı müesselerinde amele grev ilân etmiştir. Amele, kırk saat- lik hafta usulünün tatbikmı iste - mektedirler, Paris mmtakası maden Sanayii amele sendikası, grevin ilâ- mma saik olan sebepleri bir beyan- Mame ile İzah etmiştir. Bu beyanna- mede patronlar grupu, sendikalar Mümessilleri ile müzakereye girişme İl kabul edinceye kadar ihtilâfların Eenişleyeceği beyan olunmaktadır. Yunanistanda Mahküm memurlar yüzünden yeni bir ihtilâf çıktı Atina, 27 (Tan) — 1 Mart isya- Rında mahküm olup ta cezaları te- ile uğrayan mahkümlara verilecek AİT umumi kanun lâyhası din hükü- Met atrafından teşrii meclise sevke- dilmiştir, Çaldaris ve Kondilis zaman larmda azledilen belediye ve cemaat Teislerinin tekrar yerlerine getiril - Meleri hakkında hükümetin hazırla- “ığı kanun lAyihaar din teşrii encü- Mende müzakere edilmiştir. Hükü - Met, isyandan dolayı mahküm olan- bu lâyihada hariç bırakmıştı. cümende ekseriyette bulunan libe Tallerle eski Cümhuriyet partileri, Mahküm edilenlerin de Jâyihaya der- Şedilmesinde ısrar ettiklerinden hü- aralarında ihtilâf çıkmıştır. Başbakan hükümetin, lâyihası ka- bul edildiği takdirde belediye ve ce- Maat reisleri için yeni seçim yaptı- Yacağını vadetmişse de müzakere ne lenememiş ve bugüne talik edil- Miştir. Siyasi mahfellerde söylendi- Bine göre hükümetle encümenin ek- Meriyeti —— bir itilâf husule gel ve te lâvihaw m: - kat'kanın şeklinde meşredip Tatbik Pa geçerse, liberaller ile eski ctimhu tiyetçi partiler Metaksas hükümeti- Ve karşı muhalefete geçeceklerdir... Yunan Kralının adalardaki | seyahati Atina, 27 (Tan) — Başbakan Me- tsksna Iyonyen denizindeki adalar - t dönmekte olan kralı karşılamak Zere bugiln bir torpito ile Porosa Bidecektir, Kral Porosta deniz asker | eri dalngtkmı « teftiş ettikten sonra Başbai lik le te Atinaya avdet aaa Buğday yolsuzluğu evrakı Ankaraya gönderildi Buğday alım ve satımı meselesin- dolayı Ziraat Bankası İstanbul Şübesi eski mildürü Ahsen ile diğer memurlar hakkındaki tahkikat m Sine heyeti ta- an. Ankaraya gönderil- yeti. Bunun sebebi, ağırlığı 25 ki- tayı bulan tahkikat evrakı arasından pkikat fezlekesinin çıkmamasıdır. Zam teklifi kabul edilmedi Belediye, yeri bütçe ile tatbik sa- Nel konulmak üzere birçok me - » maaşlarma zam yapılması. de işlerinin fazlalığı gözönün- müdür muavinliği daha ihdası ka ag nie. Şehir meclisince aynen ik edilen bu memuriyetlerle ma- kısımları dahiliye vekâletince red- aaginiştir. Binaenaleyh yeni bütçe ka kten geldikten sonra belediye er ği, memurları arasında esaslı bir yyösiklik olamıyacaktır. Yalnız ay- tab dahilinde çalışmakta olan ak- ann becayişlerile iktifa , bulundurularak muhasebede yeni | Londra, 28 (A.A.) — Japon mas- lahatgüzarı, İngilterenin, 1930 Lon- dra mukavelesi hilâfına olarak 40 bin tonilâtoya geçen torpito muh- riplerini hizmetle kullanmakta de- vam edeceği hakkında 18 Mayıs ta- rihli notasına şifahen cevap vermiş- tir, Sanıldığına göre, Japonya, İn- gilterenin bu hareketi karşısmda, di ğer devletlerin de 40 bini geçen tor- pito muhriplerini kullanmakta de - yam hakları olacağını bildirmiştir. Kudüste sükün teessüs efti Asker ve polis şimdi vaziyete hâkimdir Kudüs, 28 (A.A.) — Asker ve po- lis kuvvetleri vaziyete hâkim bulun- maktadır. Kudüste sükün tamamile teessüs etmiş olduğundan polis me- murları çelik miğferlerini çıkararak bergünkü serpuşlarını giymişlerdir. Geçen.gece bazı şahıslar demiryolu- İnu üç defa bozmaya teşebbüs etmiş- lerdir. 19 Nisandan bugüne kadar vu ku bular kargaşalıklarda bir Avru- palı ölmüş, yedisi polis, ikisi asker, sekizi sivil olmak üzere 17 Avrupalı yaralanmıştır. Bundan başka 20 Ya hudi ve iki Arap ölmüş ve 182 Arap olmak üzere yerlilerden 321 kişi ya- ralanmıştır. 969 Arap ve 275 Yahudi yakalanmıştır. Adliyede Edirnekapı haricinde yolcuları soyanlar Edirnekapı haricinde, Rifat ismin- Ae kisinin #niinn erlenrik silika tah- dit etmek suretile parasını gasbet- mekten suçlu Süleyman ile Mustafa oğlu Mehmedin duruşmalarına dün A ğır cezada devam edilmiştir. Müddel umumi, suçluların, cezalandırılması- nı istemiş, suçlulardan Mehmet, ken disine karakolda dayak attıklarından itirafta bulunduğunu iddia etmiş, ve müdafaa şahidi göstereceğini söyle- miştir, Suçlunun ismini verdiği şa- hidin dinlenmesi için duruşma başka güne bırakılmıştır. * Zabıta memurlarına vazife esna» sında hakarette bulunmaktan suçlu Sabahat isminde bir kadm, dün tev- kif edilerek İstintak hâkimliğine ve- rilmiştir, * Baldızma tabanca atmaktan Kumbaracı yokuşunda oturan Remzinin kızı Samime, arsada oynar ken, yüksekçe bir setten düşerek başından yaralanmıştır. Çocuk has- taneye kaldırılmıştır. l Düştü, ayağı kırıldı Fındıklıda Molla bayırmda oturan on beş yaşlarında Halil, cami arka- smda arkadaşlarile top oynarken, ayağı kayarak yere düşmüştür. Bu düşmede çocuğun sağ kolu kırıldığın dan hastaneye kaldırılmıştır. Yapı- lan tahkikatta kimsenin suçu olma- ikta diği anlaşılmıştır. m am ARNE | RR REKER'M inkılâb Dersleri R. Peker'in Ankara ve İstanbul Üniversitelerinde verdiği inkilâb tutulan talebe notları, gözden geçirildikten sonra, ULUS Basımevince kitap halinde basılmıştır. sayfa tutan eser, yalnız baskı masrafınm karşılığı olarak yerde ON KURUŞA satılmaktadır. ABA AAA AAA DRAMA AA UDSEDEN 124 her Sunma, | Tohum ıslahı için mühim kararlar Ankara, 28 (Tan) — İşliyen ve iş- liyecek olan dokuma fabrikalarile ham madde ihtiyacı artan memleke - timizde yüksek kaliteli pamuk yetiş - tirilmesindeki zaruret günden güne fazlalaşmaktadır. Bunun için tesis edilmiş olan tohum ıslah istasyonları faaliyetlerini artırmışlardır. Adana pamuk ıslah istasyonu bu yıl 752 hek tar araziye tohumluk pamuk ekmiş- tir. Eskişehir islah istasyonu, çifçi- ye 112 bin 346 kilo tohum dağıtmış- tr. Trakyaya bir tohum islah şefi gönderilmiştir. Balaban çiftliğinin satm almması ve İşletilmesi karar- laşmış gibidir. Çeltik ekimi için Yeni talimatname Ankara, 28 (Tan) — Ziraat Ba - kanlığı, pirmç yetiştirilmesine elve- rişli mntakalarımız bulunduğu halde çeltik ekiminin her yerde icap eden fenni hususlara dikkat edilmeden ya. pıldığı görülmüş ve bakanlık pirinç alım işlerini ziraatin ihtiyaç ve şart. larını ve halkın sıhhati noktasını tet kik ederek bir talimatname hazırla - mıştır. Bu talimatname ile pirinç zi- raatini muhtelif suretlerle gerileten tedbirler azaltılmış olduğu gibi sula. ma işleri de düzene konulmuştur. Bu yıl çeltik ekimi yeni talimatname. ye göre yapılacaktır. Yüksek Sıhhat Şürası Ankara, 28 (Tan) — Yüksek sıh- hat şürası bu seneki mayıs alelâde iç- timamı yapmak Üzere pazartesi gü - nündenberi sağlık ve sosyal yardım bakanı doktor Refik Saydamın reisli İ ği altında toplantılarına devam etmek İtedir. Bu içtima ruznamesinde adli- iyeden ve mahkemelerden gönderilen ve tıp san'ati icrasından çıkan suç- lara ait olan dört mesele ile memle- ketin sari hastalıklar bakımından w- mumi tetkiki vardır. Müzakereler da ha birkeğ'gün Sündüktiy? “iie Bir Kaçakçı tututdu'"” Ankara, 28 (Tan) — Ankara inhi- sarlar idaresi, Kayserili Mustafa oğ- lu Şükrü adında bir kaçakğıyı çak- çakmak taşı ve siğara kâğıdı satarken yakalamıştır. 1400 çak- mak taşı ile 51 defter de 3672 varak Aslan markalı sigara kâğıdı müsade- re edilmiştir, suçlu, İhtisas mahkeme- #ine verilmiştir. Şükrü kaçak çakmak İaşı ve sigara kâğıtları Islâhiye ta- — getirdiğini söylemekte - | Küçük Haberler | ki Kücük Haberler * Ankara, 28 (Tan) — Yeni Türk Alman ticaret ve anlaşması Dış bakanlık tarafından gümrük ve suç bak; iştir. lu Şile köylülerindi Sudi İsminde inhisarlar -anlığma gönderilmiştir. birinin, Ağır Cezada dün duruşması bitirilmiştir. Sudi, tabancayı, karga- ları kaçırmak maksadiyle attığını id din etmiştir. Mahkeme, baldızma ür- kütmek maksadile silâh attığını ka | naat getirerek suçluyu liç gün hap- se mahküm etmiştir. Poliste Bir çocuk setten düşerek yaralandı Bir iki gün içinde gümrüklere bildiri- lecektir, * Ankara, 28 (Tan) — Dış bakan Tevfik Rüştü Aras bu sabah Sehri - mize: geldi. İstasyonda merasimle karşılandı. Kuin Meri yolda Southampton, 28 (A.A.) — Kuin Meri, dün saat 16,24 de demir almış tır. Dev transatlantiğin hareketinden evvel limanda ve vapurda büyük bir hareket ve faaliyet görülmüştür. Saat 15,30 da vapurda bulunan ziya- retçilerin vapurdan çıkmaları emri verilmiş ve seyyahlarm akraba ve dostları ile diğer meraklılardan mü- rekkep olan ziyaretçiler, yavaş ya- vaş vapuru terketmişlerdir. Son pa- Tamar alımdıktan sonra yavaş yavaş ilerlemeğe başlıyan muazzam tekne- nin gerisinde sular köpürüp kayna- mağa başladıktan ve üç yüz bin se- yircinin gürültülü haykırışları ve li- manda bulunan. bütün gemilerin ku Jakları sağır eden düdük sesleri işi- tilmiştir. Bu sırada Royal Marinesin fanfarı, İngiliz deniz maryını çalıyor ve dev transatlantiğin romorkörle- Kral Edvardın taç giyme merasimi Londra, 28 (Tan) — Bugün Buc- kingham sarayında toplanan Kral hânedanı meclisi, Kral Yedinci Ed - vardın taç giyme merasimi günü ola- rek 12 Mayıs 1937 tarihini tesbit et- 3929 | miştir. TAN hi ettirmiş Ve bunu. memlekette yı,, kazanmağa giden 2100 yolcuyu | tüğü götürmektedir. anl ii) Bütçe müzakerelerinde İktisat Vekili Celâl Bayarın verdiği kıymetli izahat İkinci beş senelik programım hedef ittihaz ettiği şey yer altı servetimizin işletilmesi ve elektrifikasyon işidir li ve kıymetli mize çok geç geldiği için dün tam olarak koyamamıştık, Bugün aşa- Zıda son kısımlarını neşrediyoruz:) Ankara, 27 (A. A.) — Kurulmuş olan ve kurulmakta bulunan fabri- kalar hakkındaki mütalealara karşı- lık olarak da Celâl Bayar demiştir “Arkadaşlar, hepiniz bilirsiniz ki bir fabrikanm kurulduktan sonra İş- lemesi için bir. program yapılmaz. Daha inşadan evvel işletme program ları yapılır. Bizim sanayileşmekteki | hareketimiz buna İstinat etmekte - dir. Biz Kayseride, Malatyada fabri- kayı kurarken evelemirde İşletme plânı yapmaktayız. Ne cins ve ne | miktar mal çıkaracağız. Bunu bil - mekteyiz, Gözllmüzü kapıyarak ha - reket etmiyoruz... Fabrikalar istihsalâtınm- tama - men sürülemiyeceği dahilde s#ürüle- mediği takdirde harice göndermek imkânı bulunup bulunmadığı yolun- da izhar edilmiş olan bazı endişele- re karşi da demiştir ki; “Şunu söyliyeyim ki, bizim tam mamül olarak istihsalâtımizı harice satmamız İsi gibi bugün için yersiz sayılacak bir fabrikamız yoktur. Ya rm için onu da hazırlıyacağiz.Ona da hazırlanacağız. Ekonomi bakanımız bundan sonra | fabrikalar İmalâtmın “daima gözö -| ninde bulundurulmakta halkın istih sal ettiği kısmılara da her zaman bır pay ayrılmakta olduğunu kayde- derek: “Bu sene hariçten fazla pamuklu ithal edilmesi dahilde yeni yapılan fabrikalarla diğer hususi fabrikalar imalâtmın da geçen seneye nazaran fazla olmasına. rağmen elde istok mamulât bulunmadığını bilhassa te- bir refahın başlamakta olmasına bir. deli! olarak” gördüğünü, pamuklu maulât fiatlarnın da şekerde oldu- Zu gibi indirileceğini, bu indirmeye rağmen bugünkü fabrikalar sayısı - nm çoğaltılmasma mecburiyet duyul duğunu söylemis ve demistir ki: — Buna şimdiden eminim. Çünkü milletimizin giymek ibtiyaer istiklâk kablivetine nazaran daha büyü Bunun için halka yardım etmeği zevkli ve milli bir vazife sâyiyorum. Küçük sanayi E küçük i meselesine | Sa a zi daha yüksek bir şekilde hattâ pro - paganda mahiyetinde izhar edilmiş - tir. de temas eden Celâl Bayar, “halı sa- nayii ciddi bir surette etüt edilmek - ğe değer. Bu sanayi ile iştigal eden vatandaşlarımıza yardım etmeği ar- zu ediyoruz. Bu sebepledir ki, ilersi için yapmakta olduğumuz sanayi programlarında bazt yerlerde müşte- rek boyahaneler, santrallar vücuda getirmek suretiyle onların istihlâk ettiği maddelerin keyfiyetini ıslah etmek çaresini aramaktayız. Ve bü: tün bu meseleler Üzerinde duruyo - ruz. Netekim el işlerine lâzım olan iplik için tedbirler aldık. Yaptığımız İabrikalara yapacakları kumaştan başka ayni zamanda iplik istihsal e- derek satmaları hususunu esas itti- haz ettik, Nazillideki fabrika ayni zamanda iplik de çıkaracaktır.Istan- bulda, Kayseride gene böyledir. Ma- Istyada yapacağımız fabrikadada bu iş için hisse ayıracağız. Şayet ta- savvurlarımızı mevkii fiile çıkarır- sök pamukludan kumaş imali için şark vilâyetlerinde de ve bilhassa Iğdır pamuklarmdan İstifade için münhasıran iplik yapan bir fabrika kurmak niyetindeyiz. Amele meselesi Sanayi ile beraber yürümesi lâ - zım olan ve şiiphesiz çok önemli bu- lunan amele meselsini halledecek o- lan İş Kanunundan bahsettiler, Ben onun tafsilâtma girmiyeceğim, Yal- nİ hatırlatacağım. miktar itibariyle eksildiği yolundaki mütaleslara karşılık olarak da umu- mi buhran ile başlamış sukutun alı nan tedbirlerle durdurulmuş ve son yıllar içinde bir yükseliş gösterdiği- ni işaret ederek bu seneki harici ti- caretin geçen seneye nazaran gayet yüksek bir raddeye vardığını ve son fstatistiklerin ticareti hariciyemizin normale doğru bir gidiş kaydettiğini kuruyorlar. parayı hereden bul: caklar. Haydi parayı buldular, milli elemanları nereden bulacaklar? Çi- kan realite bunların cevabmı vermiş tir.., yet hükümeti başıramıyacağı, dan kalkamıyacağı yükün altına gi- remez, verdiği sözü de mutlaka tu - tar. (Bravo sesleri, sürekli alkış - lar), madeninin hazırlandığını ve yakında işe başla - nılmak üzere bulunduğunu söyliye - rek alelümum madenler ve maden bulunması muhtemel arazi Üzerinde yapılmakta olan tetkikat etrafında izahat vermiş, halk sandığı için büt- geye konulmuş olan paranın, bütün (iktisat Vekili Celâl Bayarn mee-| söyliyen ekonomi bakanımız bu mü. lis toplantısında biltçe müzakerele-| nasebetle ticari politikamıza da te- ri yapılırken söylediği ehemmiyet-| mas ederek bugün içinde bulundu - sözlerin metnini eli-| fumuz sistemin değişmez bir sistem olduğunu asla ifade etmiyorum. Fa- kat bugün içinde bulunduğumuz sistem bugünkü şeraite nazaran bi- zim için mükemmel bir sistemdir. Yarm hayat ve şerait değiştikçe biz de o şeraite intibak suretiyle sistem- ler üzerinde tadilât yapacağız. “ İskenderiye hattı İskenderiye hattınm kaldırılma - ması hakkında ileri sürülmüş olan bir mütaleaya karşılık olarak da bu mütaleaya tamamen iştirak etmek- te bulunduğunu, fakat bugünkü va- ziyetinde buna imkân göremediğini ve ticaret karşılıyacak bir dereceye getirilme » si yolunda çalışıldığını kaydeden E- konomi Bakanı birinci sanayi prog - rami tatbikatı henüz bitmeden ikin- ci beş yıllık plânın tatbiki için para- nm nereden bulunacağı yolundaki bir sunle cevaben demiştir ki: filomuzun bu ihtiyner “Program demek hesap demektir. Biz yapıp ilân ettiğimiz programm | bitin müşkülütmi müdrik ve fakat mutlaka yeneceğimize de emin bulu- nuyoruz. İkinci beş senelik program Birinci beş senelik sanayi progra- mımız hakkında Sümer Bank umu- mi heyetinde kâfi Jzahat verilmiştir. Tekrar bu bahse girmiyeceğim. İkin- ci beş senelik sanayi programımız dan da bahsetmeğe henüz vaziyeti - miz müsait değildir. Çünkü hükü - metçe tetkik olunarak verilmiş bir İkarar yoktur. Şunu söyliyebilirim kl ikinci beş senelik sanayi programı - miz hedef ittihaz ettiği şey yeral- tı servetimizin trifikasyon işleridir. işletilmesi ve elek - Aynı zamanda birinci, beş esnelik demir sanayiinin de ilâvesi 0-. sanayi programı ile yapmakta oldu- Zumuz lacaktır, Bu meyanda deniz mahsul- lerine, deniz sanayiine deniz ticare- tine de ayrıca ehemmiyet veriyoruz. Anlaşılıyor ki bizim yaptığımız İş- ler iki cepheden tetkik ediliyor: 1 — Mutat sürati var mıdır? Yani İş zamanmda yapılıyor mu? 2 — Mutat süratten fazla hiz ve işe önem veriliyor mu? Sayın dostum Berç Türker pek â- Iâ takdir ederler ki, biz bankaları - mızı, milf müesseselerimizi kurma - başladığımız zaman bu endişeler Idâlaları büyüktür, büyük banka Celâl Bayar sözlerini ( bitirirken bu yolda ileri sürülecek mütalealara karşı şu cevabım verilmesini rica et- miştir: “Kalbinizi pek tutunuz, cümhuri- altın- Celâl Bayar ayrı ayrı sorulan ba» zı diğer suallere karşı da Müreftede sondajm ümitli safhalar göstermek- le beraber neticenin benz alınmadı. ğını, cenup vilâyetlerindeki sondaj işlerinin ve jeolojik tetkikatın de - vam etmekte bulunduğunu, Ergani işletilmesi programının rzusuna rağmen, büt- nız bü kan ruznameye girdiği- |4 e pa » çe zarureti karşımda çıkarıldığını ve gelecek sene bunu temin edeceği- rin klavuzluğiyle limanm ağıma doğ | Ticareti hariciyemizden, bazı ih - ru ilerliyordu. Vapur “Mavi kordela lerimizin fiatlarınm düş | ni söylemiştir. SAğ ve basi maddeler di ihracatının | Bu izahatı müttakip ekonomi ba - kanlığı bütçesi 4 milyon 190 bin 900 Vira olarak kabul edilmiştir. Keçiburluya dolu yağdı Keçiburlu, (aTn) — Bugün öğle- ET ÇE 1 vız Bomba ve aşçı dükkânları ! Kamutayda bütçe müzakere edilir. ken birçok saylavlarımız konuştu - lar. Bizim, yani seçenlerin hesabına konuştukları için ilkilenip dört göz- le okuyoruz. Bu arada dünkü müza - kerelerin zaptı da hayli enteresan idi, Benim gibi bir alıbap aşçı da bunu en teresan bulmuş olacak ki, gazeteye geldiğim zaman beni bekler buldum. — Aman gözünü seveyim, nerede- sin? Diye yolumu kesti... — Ne 0? Hayrola! Dedim.. Elindeki gazeteyi açtı ve saym saylav Besim Atalayın aşçı dükkün- lardaki yemeklerin ocamekânlarda teşhirine içerleyip te “elimden gelse bunlara bomba atarım,, dediğini gös- terdi. — Evet, dedim, ben de gördüm. Ama zannetmem ki, atsın! i — Iyi ama, ya atarsa benim dük- kân ne olur?. Dedi... Ve devam etti, — .. Be kardeşim! Köylünün kar- nı açtır diye aşçı dükkünmmin camekâ- nını yıkarsan köylü doyar mi?.. — E canım! Dedim, siz de came - kâna yemek koymayın da âlemin ağ- zı sulanmasın! — Doğru, doğru ya! Lâkin birçok müşteriler var ki, karımın acıktığı- nı yemeği görmeden farketmez. On - dan sonra bir kısım daha var ki, ak- hı gözündedir. Yemeği görünce canı ister ve içeri girer. Onun için ceamekân lara yemek koyuyoruz. Dediklerine ba kılırsa, Londrada falan da böyle ye- mek mostrasi yapılırmış. — Sen Londraya bakma! Orası başka burası baska, — Ne yapayım dersin? . — Mostraya yalnız ekmek, peynir, biraz yoğurt ve piyaz koy! Üst ta- rafımı içerde sat! — Bundan ne çıkar?! , — Ne çıkacak iyi nimetler görül mez, görülmeyince de gönül katlanır. Boynunu büküp gitti. Sözlerime i- nandı mı, inanmadı mı bilmem ama ben tavsiyenin sağlamlığına pek ina- namadım. Bu münasebetle şu ufak fıkrayı Bir kebapçı açıkta köfte pişirip sa- tarken bir fakir de ekmeğini et du- manma tutar, yermiş. Ekmek bitin. ce kebapçı herifi yakalamış: — Para?. Demiş — Ne parası? , — Kebabın dumanının parası! Uzatmıyalım. İş mahkemeye diş - müş,, Hâkim davayı haklı bulmuş ve kebapçınm istediği beş akçeyi beş de- fa rahlenin üstüne atıp tıngırdattık - tan sonra tekrar sahibine iade etmiş ve kebapçıya da: — Al dumanmm parasını! Demiş, Bunun aksi olarak günün birinde karnı aç birisi mahkemeye gidip: — Şu dükkündaki yemekleri göre- rek yutkuna yutkuna (aerofaji — ihava yemek) hastalığına uğradım. İTazminat isterim! Dese ve mahke - mede “talebi veçhile, hüküm verse vallâhi envai türlü mostralardan veya nümünelerğen dolayı bu hastalığa tu- tulmuyacak içimizde pek az adam ka- hır. Ondan sonra dn şehirde ne mos- tra, ne güzel ev, ne güzel otomobil, ne de nefis bir şey! Her ne ki, halkı yutkundurur ve (Aerofaji) tevlit e- derse ortadan kalkar, Ve bana kalır. sa fena da olmaz. B. FELEK — Konya Ereğlisindeki kariimize$ Mektubunuzu idareye (o verdim. Hakkımdaki taltifkâr sözlerinize te. #ekkürler ederim. Benim Tan yazı İş- ileri müdürü olmadığımı da bu müna- sebetle hatırlatırım. Saygılar. — Tepebaşmda Bay 7. C. ye: Ben ne türlü olursa makarna sev. mem. Belki alaturkalığın tesirile pi- lâvı dalma tercih ederim ve her yiği- tin bir pilâv yiyişi olmasını da yiğitli. / gin erkânından sayarım. Hürmetler, B.K. ibenirop dün tayyare ile Londraya gitti Berlin, 28 (Tan) — Hitlerin yakm dostu ve harici işler müşaviri olan Fon Ribentrop bugün tayyare ile Londraya hareket etti. Fon Riben - den sonra buraya 15 dakika devam | tropun bu ziyareti hususi mahiyette eden ve her biri 25 - 37 gram ağırlı- i ğında dolu yağmıştır. Bütün meyve- | vaziyeti ve Almanyanm İngiltereye ler, bilhassa üzümler fena halde ha- | verceği cevap hakkında dahi tomas- sara uğramıştır. olmakla berâber Avrupanın siyasi larda bulunacağı söylenmektedir.