30 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

30 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Hava hücumlarıma karşı Londra müdafaasını canlı şekilde halka anlatmak üzere yapılan son manevralarda ahali Londra müdafaası Hava silâhları gittikçe dehsetleşi- yor. Çesit çesit tahrip, gaz ve yan- gm bombalarmın yeni modelleri icat edildikçe şehirlerin havadan yapıla- cak hücumlara nasıl karşı koyacak- ları hesaplanmaktadır. Bu münasebetle Avrupa merkez- lerinin hava müdafaaları ehemmi- yetle takip olunmaktadır. Askerlik yazılariyle şöhret kazan- mış olan bir muharririn son zaman- larda vuzdığı mukayeseli bir maka- leye bakılırsa, Ava ugos 410141051 de hava müdafaası en mükemmel o- larak Londra gösterildiğinden Lon- dra müdafaasma ait bu resimleri Yarının en dehşetli hücumları havadan olacak —aaeeeaaesaraaaarasaasaseneneeekkesiüeke akanakasananeeaaaaakameik Hava müdafaası en sağlam Avrupa şehri Londranın harbi umumide pek acı) tehlikeleri vardır. Bir gec bombalar patlamağa başlayı isyan oçıktı o vehmile tı. Halbuki hakikat hiçte bi gidi. Şehir üzerinden uçan bir Alm jeplini Londrayı bombardımana gel - mişti, Bereket versin şehir otoritele- ri evvelden muteyakkiz davranmış- lar iekp eden tedbirleri almışlardı. E- lektrikler söndürüldü, tayyare pro - joktörleri yakıldı ve toplar işlemeğe - | başladı. Tehlikeyi sezen Alman jeplin «İcileri derhal geri döndüler. Mamaafih çok geçmeden Ingiliz avcı ta, üşmana yetiştiler. Ufak bi leden sonra jeplin dehşetle içinde bir kuyruklu yıldız gibi yere indi, Alman Jlar jeplin hücümunu bir defa daha tekrarladılar, Fakat yine muvaffak olamayınca Londrayı bombardıman ötmek sevdalarından vaz geçtiler ve böylece sağ salim şehir sulha kavuş- il tu. Fakat bu oldukça acı ve tehlikeli tecriibeler o Laudralılar için iyi bir ders oldu. Bilhassa şimdi,harpten on sekiz sene sonra, tayyareciliğin dev Adrmlarile inkişafmdan Ingilizler müs takbel harpte Londranın hava hücüm larından müstağni ka- lamıyacağını kestir mekte ve jeplin Bücumları gibi bu yeni taarrüzlerin kolayer defeğilemi- eyceğine indnarak mildafaa sstemle- rini son sistem keşfiyat ile tam ve mü kemmel bir hale getirmeğe çalışmak- tadırlar. Ayni zamanda da ersuılusal siyaset alanmda tayyare kuvvetlerini tahidt ettirmek için büyük gayretler sarfetmektedirler. İngilizlerin Alman yaya bir hava paktı teklif etmesi iş- te bü korkudan ileri gelmektedir. Son zamanlarda İngiliz erkânı har biyesi Londra - müdafsasmı tecrübe için birçok manevralar yapmış resimler de işte o manevralarda alır- muştır, İ Tayyareye karşı müdafaa tertibatı sahildeki nöbetçilerin O tayyarelerin yaklaştığını haber vermesi ile başlar. Dinleme merkezlernideki ses alma ci- hazları hususi telefon teşkilâtı vası- relerin yaklaşmasını bildi rir, ve erkânı harbiye mütcarrızlarm yerlerini ve sefer hatlarını harita Ü-| zerine çizer. Buradan malü- mat müdafaa projektörlerine ve top- lara bildirilir, Haberciler bir taraftan öbür tarafa koşarak müdafaa siste - mi arasındaki irtibatı temin eder. Pro jektörler tayyarelere doğru dönerler ermez toplar faaliyete geçer .Düşman tayyareleri bir nok - tada temerküz eden birçok projektör ışıklarının ortasında kalır, Toplar a- teş püskürür ve düşman tayyareleri ateşler İçinde yerlere düşerler. Manevra bitmiştir. Londra müda- İfaası mükemmeldir. Buna rağmen Londralılar müdafaa sistemlerinin ha kikaten mükemmel olup olmadığını | tecriibe için hakiki bir vaziyet doğma | sını istemiyorlar. toplu bir şekilde neşrediyoruz. Hava mildafansına momur askeri üniformalarını giyiyorlar