1 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

1 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

ma 10 Fransada meraklı bir dava Bisiklet şampiyonu Pelissie'yi öldüren kadının muhakemesi Sevligisini dört kurşunla öldüren Fransada bisiklet yarışlarının ne büyük bir alâka ile ve heyecanla he- men hemen bütün Fransızlar tara - #mdan takip edildiği malümdür. Bi hassa meşhur (Fransa Turu) bütün; Fransayı bir heyecan sarasi halinde dolaşır. Bu çetin yarışta kendini gösteren koşuculara halk kahraman- lara sakladığı sevgi ve muhabbeti €-| sirgemez. Bu yarışı kazanan şam - piyonun şöhreti uzun bir zaman sü- rer ve istikbali temin edilmiş olur. İşte geçen sene metresi tarafından garip bir surette öldürülen Henri Pelissies de Fransanın senelerce al- kışladığı yaman ve amansız bisiklet #ampiyonlarından birisi idi. Son 2a- manlarda yaşı kırkı aştığı için sa - hadan uzaklaşmış ve sirf alnının ve adalelerinin terile kazandığı göhret- le servetin kendisine temin ettiği gü- zel villâsında sakin bir hayat sürme- başlamıştı. Şampiyonu çok yakından tanıyan arkadaşları onun gayet sakin, mun- tazam-galışmağı seven, cesur, sevim- Ji ve meş'eli bir insan olduğunu ve bilhassa onu hiç içki kullanmadığı halde her zaman neş'eli ve güleryüz- Mi olarak tanıdıklarını söylerler. Hakikaten hiç te sinirli bir insan simiyan Pelissiv karısmın ölümün- den sonra kizile yapayalnız yaşama” | ğa başladığı gündenberi bir parça değişmişti. Sakin ve güzel villâsmda kızı Jeanine ile oldukça münzevi bir| hayat süren sabık şampiyon yine tam bir sporcu gibi gündelik egzer sislerini ihmal etmiyordu. Pelissles huzur içinde geçen hayatını o aralık tanımış olduğu Camille Thorault a dındaki genç ve güzel kadınla pay- laşmak istedi. Ve mazisi bir parça bulanık olduğu için onunla evlenme- den evvel metres olarak villâşma yer- leştirdi. Bugün mahkemeye gelirken bile gayet cazip bir şekilde giyinme- ği ihmal etmiyen Camille'in hakika- ten mazisi pek parlak değildi, Meş- hur Fransız ressamı Corot'nun re -| b simlerindeki kadınları andirân gü - zel yüzü ve vücudu, vaktile ressam- ların gözünden kaçmadığı için onla ra modellik bile etmiş ve şampiyonla yaşamağa başlamadan evvel de baş- ka birinin metresi olarak yaşıyordu. Hattâ son mahkemede hâkim ona bü maziden bir sayfa açarak: — Hilenlihal sahibi bir kadın ol- madığınız kocasmı elinden almağa bir kadına: “Eline böy- le bir armut düşerse, sakın fırsatı kaçırma!” yollu sözler söylemeniz - den de anlaşılıyor, demiştir. Fakat Camillo asla böyle bir şey söylemediğini iddia etmektedir. * Camille Tharault mahkemede mını altüst etmek suçile mahküm ©- lan Jeanne's gelince o da: — Pellisies beni kendisine metres yapmak istiyordu. Demiş ise de kız kardeşi böyle bir şey olduğunu inkâr etmektedir. Bu âile geçimsizliğini cinayete ka- dar götüren amillerden birisi de şampiyonun kardeşlerinden ve onun kadar meşhur bir aporcu olan Fran- cis'in mahkemede ileri sürdüğü şu noktadadır; — Camille mütemadiyen kardeşi- me: “Benimle ne zaman resmen 6V- ieneceksin ” 'diyordu. Kardeşimin 0- nunia evlenmeğe niyeti olmadığını anlamağa başladığı gündenberi ona kin gütmeğe başladı. Hiçbir zaman sarhoş olacak kadar içki kullanmı - yan kardeşime isnat edilen Jeanne- nın Üzerine mutfakta bıçakla yürü - düğü hikâyesi tamamen uydurulmuş- tür, Cinayetin vuku bulduğu (gece cereyan eden biçak hikâyesine ge - lince: O gece şampiyonun eski dost- larından bir doktor villâda akşam yemeğine davetli bulunuyordu. Ye - mekte cereyan eden bir münakaşa- ya metresinin kız kardeşinin de va- ra yoğu karışan saçmasapan sözler söylediğini gören Pellissies,fena hal- de sinirlenmiş ve kızı bir vesile ile mutfağa göndermiştir. Hiddetini bu kadarcıkla tatmin edemeyince © esnada elinde bulunan meyva biçaği- le kızın arkasından çıkmıştır. Bunu müteakip mutfaktan kız kardeşinin teryatlarnı duyan Camille de arka- larından koşmuştur. Genç kadın ko- casının pürhiddet kız kardeşine hü- cum ettiğini gördüğü zaman gidip misafiri bulunan doktoru imdada ça- ğıracağı yerde odasına gitmiş ve 0- radan bir tabanca ile müsellâhan mutfağa dönmüş ve kocasının hâlâ bir elinde bıçakla Jeanne'ı dövdüğü- ni görünce tabancayı çekip ateş et- miştir. Bir iki kurşun zavallı şam- piyonu yere sermeğe kâfi geldiği alde o dört kurşunu da arka arka- ya boşaltmıştır. Şahit olarak mahkemede dinlenen doktor, şampiyonun o esnada elinde bıcak olmadığını söylemektedir. Muhakeme devam edecektir. Venizelos aleyhtarları Partiler arasında bir anlaşmaya çalışılıyor Atina, 31 (Tan) — Dün ahali par. sinin yirmi dört kişilik merkezi umu mi heyeti toplansrak Antivenizelist vi in önt | partilerin birleşmesi meselesini tetkik Camille' i, ört kurşunla ee işlere etmek için seçtikleri üç kişilik heye - gelince bunlar da henüz tamamile|tin izahatını dinlemiş ve bunların me- aydmlanmamıştır. Genç kadının id-İsailerinde devam etmelerine karar ver diasna göre, cinayet Pellisles'nin| mistir. Geçen sene ahali partisinden son zamanlarda tahammül edilemi - yecek bir halde sinirli ve vara yöğa bağıran bir adam oluşu ve bilhassa Camille'in kız kardeşi Jeanne Tha- raylt'ya karşı göstermiş olduğu fenâ müuamelelerdir. için onu da yanına aldığı gündenberi hakikaten evin rahatı kaçmıştır. Çok titiz bir baba olan şampiyon, metre- sinin kardeşini: “Kığımın ahlâkmi bozacak' 'diye mütemadiyen hırpa - lamağa başlamış Ve birçok defalar kızmı gece sokağa çıkardı diye Jean'ı dövmeğe kadar varmıştır. İşin tuhafı, şampiyonun bu hu - #usta doğrudan “doğruya metresine dert yanmamasındadır. Evin intiza- ayriıp müstakil parti haline giren milif ve ıslahatçı partilerin ahali par. tisi ile birleşmeleri tahakkuk edecek gibi görünmektedir. Sapanca - Adapazarı tenezzüh trenleri Devlet demiryollarnn her yıl yap- makta olduğu Sapanca ve Adapazarı! tenezzüh trenleri bu yıl da 15 hazi - randan itibaren başlıyacaktır. Diğer idarelerle anlaşılırsa, vapur, tram- vay ve tren için komple bilet usulü ihdas edilecektir. Ayrıca bu yıl yapı lacak olan seferlerde yeni tenzilâtlı biletler de yapılacaktır. ke elin. ünye dldimelin ri. TAN İtalyan - İngiliz — ' Filistindekanveateş “ri : Kudüs, 31 (Tan) — Filistinde kan görüşmeleri ve işbilir le e (Başı 1incidej) (| kasıp kavurmaktadır. Bugün Kudü- Resmi mahafil, Milletler Cemiyeti konseyinin hiç bir karar almaksızın tekrar bir kere daha tehir edilme. #ini hiç bir veçhile arzu etmemekte- dirler. Hariciye nezareti mütehassısları - nm hükümete bir rapor vermiş ol - dukları, bu raporda zeeri tedbirlerin ilgası veya bunların tadili şıklarm- dan birinin tercih edilmesinin mut- lak surette elzem olduğunun ehem - miyetle kaydedilmiş bulunduğu öğ- renilmiştir. Bununla beraber İngiltere hükü- meti, Milletler Cemiyeti azasını Ha- beşistanm Italya tarafmdan ilhaki- nı kabul etmek ve onların vaktile a- lewen ve resmen takbih et- miş oldukları Italyan si- yasetini şimdi tasvip eylemek mec- buriyetinde birakmaksızn İtalyanın ! kollektif emniyet sistemine ricuunu temin edecek bir formül bulacağı ilmidindedir. Ihtimal İngiltere hükf meti, vakit kazanmak icin Arjantin hükümetinin zecri tedbirler mesele sinin Milletler Cemiyeti konseyine değil, mezkür cemiyet o asamblesine tevdi edilmesi suretindeki teklifi ka- bul edecektir. Ancak bunun için &- samblenin Arjantinin arztısu bilâfr - na olarak daha musahhar birzs- manda toplanmasını şart olarak İle- ri sürecektir. Fransız gazetelerinin mütaleaları Paris,31 (A.A.) — Gazeteler Ar- fantinin Milletler Cemiyeti asamble- sinin içtimaa davet edilmesi için vâ- ki olan müracaatı hakkında müta- lealar yürütmektedirler. Oeüvre gazetesi diyor ki: Hariciye Nezaretinin asamblenin İçtimaa davet edilmesinden endişe » ye düşmesi için başka bir sebep da- ha vardır, Suviç ile Drummond ara sındaki görüşmelere dair yapılmış olan ısmarlama tekziplere rağmen Suvie'in İngiliz sefirine zecri tedbir: ler 15 Haziranda kaldırılmadığı tak- dirde İtalyanm Milletler Cemiyetin- den çekileceğini söylemiş olduğu ta- mamile doğrudur. Bu sebepten do layı Hariciye Nezareti, evvelâ Hazi- ran ortasında konseyi Haziran niha- yetinde de asambleyi toplamağa da- vet etmeği ihtiyati muvafık bulmak tadır. Arjamtin ile mutabik”Kalmış olan cenubi Amerikanın diğer dev - letleri, Roosevelt'in tamamile Ame- | rikalı bir Milletler Cemiyeti ihdas | etmek tasavvurunun pesinde koş maktan Cenevrede kalmağı istemek tedirler, Erelsior, diyor ki: Arjantinin teşebbilsü herkesten #iyade Londra kabinesini şaşırtmış. tır. Büyük Britanyanın Milletler Ce miyeti meselesinin Cenevrede müza- kere edilmesine muhalefet etmesi muhtemeldir. Zeeri tedbirler mesele sinde İngiliz efkâri tumumiyesinde ihtilâf vardır. Bununla beraber halk tabakalarındaki cereyanlar, Edeni müstakbel Fransız kabinesine isti - nat etmeğe sevketmektedir. Fransanın deniz kuvveti (Başı 1 incide) #8'in metodik mesaisini İkmal ede- cek ve Fransız filosunu müvazene tecanlis ve kuvvet bakımımdan şim- diye kadar eşi olmayan bir model filo haline getirecektir. Hafif yirmi düzüitamın kızağa çekilmesi ve “Be- arn" tayyare gemisinde tadilât yapıl ması da, deniz kuvvetlerinin arttı- rılması için sarfolunan gayreti tak- viye edecektir. Tulon ve Bizert son derece asri birer üssübahri haline gelmiştir. Sahillerin müdafaasma ait teşkilât yeni baştan tensik edilmiştir. Karbü ranlarm mevcudu İki misline çıkarı! mıştır. Yer altında büyük petrol de. poları vücude getirilmiştir. Bu de polar, her türlü tehlikeden masun bir vaziyettedir. Nazır bundan son- ra, deniz tayyarelerinin ehemmiye tinden bahsetmiştir. Yeni Fransız tayyareleri ecnebi devletlerin en as- ri teyyarelerinden hiç bir veçhile geri kalmamaktadır. Vaktile Vaşine tonda kabul edilmiş olan ağır ipotek kaldırılmıştır. Evvelce bitkin bir ha- le gelmiş olan Fransız filosunun dünyaya ancak vücudunda açılmış yaraları göstermekten başka birsey eti, Yarımca ve Değirmenderede çok kiraz vardır. Kirazcılar bu bol - tuk yüzünden daha şimdiden kiraz flatlarmda eksiltmeler yapmakta. dırlar, iddia nı sün Yahudi mahallelerinde yeniden üç bomba patlamıştır. Birçok evler harap olmuş, yangınlar başlamıştır. Hükümet asayişi temin edemiyecek vaziyete düşmektedir. Kahireden ye- niden takviye kuvvetleri istenmiştir. Sokaklarda o mütemadiyen devriye zezmektedir. Fakat toplu Arap kafi- leleri de birer fırsatını bulup bu dev- riyeleri taşa tutmaktadır. Bugün üç Yahudi daha öldürülmüştür. Alman- yadan gelen bir Yahudi mültecisi de sokakta ölü olarak bulunmuştur. A- raplar, Yahudi muhaceretinin öni a- ınmadıkça greve devam edecklerini bildirmişlerdir. ve belediye reisleri de istifa edecek- lerdir, Grevin büyümesinden endişe edilmektedir. Hayfa, Kudün, âdeta bir harp yeri NANZArASINI evriyeler gezmektedir. İdarei örfiyenin devam etmesine rağmen balk sokaklarda toplanmak- a ve mütemadiyen nümayiş yapmak tadır. Maverayi Şeria boyunda bir - ok kanlı müsademeler olmuştur. Bey tullahım'la Nablus arasındaki yol ke- silmiştir. Arap grevcileri mes'uliyeti üzerlerinden atıyorlar Kudüs 31 (A.A.) — Nablustaki Arapların grev komitesi, bir beyan name neşretmiştir. Bu beyanname - de şiddete müracaat suretile yapı- lan bütün hareketler protesto edil mekt& ve muhtemel tecavüzlerden doğacak mesuliyetlerin İngiliz polis teri ile Ingiliz askerlerine raci ola- cağı beyan olunmaktadır. Bu beyan name umumiyetle Arapların yahu. di mühaceretini kontrol hususunda itidal göstermeğe ve uzlaşmaya yol açmağa karar vermis olduklarmı gös terir mahiyette addedilmektedir. İn- giliz Ali komiseri, dün akşam Arap belediye reislerinden mürekkep bir heyet kabul etmiş ve bu heyet erki nma memlekette emniyeti tamme teesslis etmedikçe müzakeratta bu- 'unmağa İmkân olmadığını söylemiş- tir, Son yirmi dört saat zarfında yiye- cek nakleden kamyonlara birçok ta» arruzlar vuku bulmuştur. Bilhasen AKüda vuku Bulah taarruzlar neti. cesinde Araplar âdeta bir çete mu harebesi yapmağa kalkınmış olduk larmdan bunlardan 19 kişi tevkif edilmiştir. Lord Loyd'in beyanatı (Başı 1 incidel teyit etmektedir. Türkiye (le Ingil- tere arasında eski bir dostluk mev- cut olduğunu biliyorsunuz. Bu dost |- luğun büytük harpte bozulması bel- ki de bizim hatâmız eseridir. Son beş sene zarfında Türk - İn- #iliz dostluğunun İnkişafını mem nuniyetle kaydediyoruz. Bu dostluk inkisafına devam etmektedir. Bunü Türk gazetecilerine kompliman için değil, bilâkis kanaatim olarak söy lüyorum.,, Bir baftadan beri misafirimiz bu- lunan Lord, dün gece, oğlu Davitle beraber Simplon ekspresile doğru Belgrada gitmiştir. Oradan Venedik yoliyle memleketine dönecektir. Lord Loyd Eylülde tekrar İstanbu la gelecek ve bir müddet burada kalacaktır. , Yunanistanda Kral Metaksasla dış siyasete dair konuştu Atina, 81 — (Tan) Başbakan Me - taksas dün sabahtan akşama kadar Sarayda kral ile Yunanistanm harici siyaseti hakkmân müzakerelerde bu lunmuştur. Gazetelerin yazdığına gö re kralAkdeniz paktı.küçük antantn vaziyeti ve İtalyaya karşı tatbik e - dilmekte bulunan zecri vedbirler hak kında hükümetin fikrini sormuştur. Siyasi mahfellerde tahmin edildiğine göre hükümet pek yıkımda liderler meclisin! topliyarak bu meseleler hak kında bir kârar ittihaz edecektir. Mütekait, dul ve yetim maaşları Mütekait, dul ve yetimlerin üç aylık maaşlarının 8 hazirandan iti - baren tediyesine karar verilmiştir. Te diye 20 hazirana kadar devam edecek tir. Bu müddet zarfmda almmıyan maaşlar umumi tediyattan sonra ve rilebilecektir. Maaşlarını emlâk bankasma kı dırmak istiyenler de yarından itibu ren ayın 6 sma kadar mal mildürlün lerinde vize ettirileceklerdir | Kırıkkalede spor hareketleri 0 & 1-6-986 a — Kırıkkale gücünün bando heyeti ve genç sporcular Kırıkkkale, (Tan) — Sporcu genç ler, Kırıkkale gücü çetis altında toplanmıştır. Güç, mühitte faydalı hareketler göstermektedir. Son bir ay içinde bir bândo ve İncesaz heyeti teşkil edilmiştir.Arada sırada büyük Atletizm bayramı dün Bebekteki Amerikan kolleji sahasında mümtaz bir seyirci kütlesi önünde yapıldı. A - Iman neticeler düşük olmakla bera - ber iki Türkiye rekoorunun yenilen - mesini cidden takdire değer kiymette- dir, Diskte Veysi, sırıkla atlamada Fet- hi evvelce kendilerine âit bulunan re- korları bir defa daha yenilediler. Fe- dere, gayri federe velhğatl her çeşit sporcuya açik bulunan bu müsabaka- lara güzel bir resmi geçitle başlandı. ve şu teknik dereceler alındı. 100 Metro sürat: 1 Raif (Bş) 11 4/5 TI Fikret (G. 8S.) Mi Vedat (D) 200 Metro: I Vedat (D) 23 5/10 Ti Raif (Bs) NI Münci (G.S) 400 Metro: 1 Mufahham (F, B) 55 4/10 Hi Merkuris (P) Mi Fikret (G. 1500 Metro: 1 Recep (G) 4.17 4,10 “TT Lazari (G) MI Dusan (P) 800 Metro: 1 Galip (6) 283/5 HN Ekrem (G) MI Lanchston 3000 Metro: 1 Rıza Maksut (G) 9.28 8/10 (ye- ni kolej rekoru). Modern Almun San'atı we Alman Tezyinatı San'atları SERGİSİ "Istanbul'da Fındıklı'da Büzel San'atlar Yüksek Okulun. da 30 Mayıs'dan - 8 Hâziran'a kadar açık bulunacaktır EEE AMİ a per. HORHORUNİ (Berksoy İSTANBUL ATLETİZ toplantılar yapılarak müsamereler. verilmektedir. Beden mlmareseleri- Dİ Güçte yapan gençler, yeni İnşa edilmekte olan mahfel binasında da kültür kaynamalarında âmil olcak“ M BAYRAM Eski rekor yine Rızada 9,51 iledir. YI Teobaridis (G.S.) MI Remzi (Bş) 110 Metro mün'ah: I Faik (G. S.) 16 4/10 TI Tevfik (D) MI Hrisopulos (Kol) Gülle atma: I Veysi (LS) 13 m. H Ethem (G.S.) MI Pinhas (Kol) Disk: I Veysi (LS) 48 m. 10 (Yeni Türe kiye rekoru, 1 Melih (G) 49 m. 02 TI Mahmut Nedim (GS) MI Orhan Yüksek atlama: I Haydar (GS) 1m,75 TI Asmanidis (Kurt) MI Yavru (G) Sırıkla atlama: 1 Fethi (G.S.) 3 m, 55 (Yeni Tür kiye rekoru) 1 Vicaropulos (Kol) MI Şeref (G) Uzun atlama: 1 Avni (Bs) 6m. 44 H Tevfik (D) TI Saris (G) Üç adım atlama; 1 Saris (G) 12 m.91 TI Rıza (D) MI Tevfik (D) Belgevşekliğine karşı HORMOBIN Tabletleri Her eczanede arayınız. Tafsilât; Posta kutusu 1255 Hormobin Göz Hekimi Dr. ŞÜKRÜ ERTAN Cağaloğlu Nura Osmaniya cad. No3? (Cağaleğlu Eczanesi bitişiği) Tel 22566 KERHONNL Gorki