5 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

5 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

* biribirlerine oyun tatbik etmek İsti- RE ETT TATE EA RR ARE Seti “#unen (Gİ hakem Leyino . Dün geceki güreş müsabakaları Türk güreşçileri Finlâdiyalılara dörde karşı altı ile galip geldiler Şehrimizde iki mühim karşılaşma yapmış olan Finlandiya güreş takı- mı dün gece Taksim stadında bü- yilk bir kalabalık önünde Üçüncü karşılaşmasını yaptı. Güreşçilerimi- zin teknik bilgilerini fazlalaştırmak gayesile şehrimize getirilen Finlandi yalılara milli güreş kadrosunun ta- mamma karşılaşmak imkânı veril. mek için ikinel plânda kalan güreş gilerimizden teşkil edilmiş bir takım çıkarılmıştı. 56 kile Küçük Mustafa-Pert- Tik anlâr deneme ile geçiyor. Çok» tanberi sahada göremediğimiz Mus- tafa eski günlerini hatırlatan bir varlıkla çalışıyor. Meşhur olan kafa kol oyunu için fırsat kullayor. Fakat hasmı buna fırsat vermiyor. İlk beş dakika hareketsiz geçti. Müsabıklar yorlarsa da ikisi de kurnaz hareket ediyor. Nihayet - beklediğimiz oldu. Balkan oyunlarmda meşhur olan ka- fa kol oyuniyle Kenan ve Küçük Hü seyini yenen Finlandiyalıvı yere ser- di. 7 dakika 17 saniyede tuşla galip.. 66 kilo Yusuf Aslan - Ranta (6) hakem Leyino İki müsabıkın seri surette başla- dıkları güreş yavaş yavaş hızını kay betti ve ilik beş dakika oyundan mah rum olarak itişme ile geçti. Yusuf Arslanm atakları Finlandiyalı tara- fından kolaylıkla atlatılıyor. İlk on dakika beraberlikle gecti. Çekilen kurada Yusuf üstte çalışt- yor. Fakat Finlandiyalımin kapalı güreşmesi oyun yapmasına tamami- le mâni oluyor. İkinel iç dakikada Üstte güreşen Finlandiyalı Yusufa ve Safhik ali iveiva gelmekle bu tehlikeyi atlatan pehli- |#i yanımız hasmma oyun tatbik edeme mekten sinirli bir vaziyette güreşi - yor. Son dört dakikası avakta geçen müsabaka nihayetinde 20 dakikada sayı hesabile Ranta galip ilân edil di, 79 kilo İbrahim - Vecksfen (SI) hakem Seyfi Cenap Güreş sahsamda yeni yetişen İb- Yahim seri bir saldırışla İşe başladı. Ust üste tatbik ettiği künde oyunla” Yı hasmma tehlikeli dakikalar geçir- tiyor. Tik devre 'Türk güreşçinin ba- riz falkiyeti altında nihayetlendi. 1 - kinci devre yine baştan başa İbrahi- min şiddetli hücumlarile geçti. Ve kuvevtli köprüsü sayesinde sırtmı yere gelmekten kurtaran Finlandi - yalı 20 dakika nihayetinde sayı he- sahile mağlübiyetten kendini kurta” Yamadı. 87 kilo Büyük Mustafa Korhonen (6) hakem Leyino Tik anlar deneme ile geçit. Musta“ fada Balkan güreşlerinde gördüğü- müz çilgm ataklar yok. O da hasmi- nın bu işte yabana atılamıyacağını hissederek temkinli güreşiyor. Bir bel kapmasile yere indirdiği hasmı- Bı köprüye getirdiyse de Finlandiya- İh güzel bir perende İle bu tehlikeyi savuşturdu. Tekrar hasmmm belini kaparak yere vuran Mustafa acı kuv 'vetinin tazyiki altında yavaş, vavaş Wrtmı yere getirdi. © dakika 47 sa- biyede olan bu galibiyeti lüzumu veç- hi Iktşlayamadık. Çünkü Finlandi yalı gilreşçinin bu anda kolu çıktı - Ümdan imdadı sihhi otomobilile has- tahaneye kaldırıldı. Ağır Necmi - Jârvinen (6G) hakem Seyfi Cenap Bidayette Necmiye bir kafa kol kapmak isteyen Finlandiyalı muvaf- İnk olamıyarak alta düştü. Fakst bu Yaziyet çok sürmeden güzel bir pe - Dün geceki karşılaşı üstte çalışırken güzel bir kol kapma ile 15 dakika 43 saniyede tuşla ga- Up geldi. 61 kilo Ahmet - Lânne (6G) hakem Leyino Oyun seri başladı. Pinlândiyalı fa- vul yapmak İstiyor faket büyük bir centilmen olan hakem Leyino en ince favülleri görmekte tereddüt etmiyor. Ahmet çok sıkı bir güreşçi olmasına rağmen teçrübesi az. İlk devre bera - bere bitti, 1 Çekilen kurada Ahmet üstte kaldi- an da bir şey yapamadı. İkinci üç da. kikada üste geçen Pilândiyair çok gü yor. Son dört dakikayı da hâkim gü- reşen Finlândiyalı neticede sayı hesa İbile galip ilân edildi. 172 kilo Ankaralı Hüseyin - Kokko (S1 hakem Sadullah ik seri başlıyan müsabaka War & RE mann çeşi rek güzel bir kafa kol kapan Ankara» kı Hüseyin 5 dakika 2 saniyede hasmı. İnm sırtımı yere getirerek galip gel- İdi. Beçen sefep yenildiği Finlândiyalr İile bu suretle ödeşmiş aldular, 66 kilo Vefik -Ranta (G) hakem Sadullah Çoktanberi güreş sahasmda göre - mediğimiz Vefik tekniği kuvvetli bir güreşçidir. Tik anlar çoktanberi çık- madığı minderi yadırgayan güreşçi beşine! dakikadan sonra açılmağa baş lıyarak hasmma oyunlar tatbik etme ğe ve mukabil oyunlarından kurtulma ğn başladı. İlk on dakika berabere nihayetlen- dl, Birinci üç dakikada Vefik altta gü reşmesina rağmen hasmına sayı ka- zandıracak vaziyete düşmedi. Ikinci üç dakikada Vefik üstte ça- liştı.. Her iki müsabıkta biribirinin tam dengi. Müsabakaları da o nisbet. te mertçe devam ediyor. Son dört da. kika ayakta devam ediyorlarsa da bi. ribirlerine tefavvuk gösteremiyorlar, Bir huş olmadığı takdirde bu karşılaş malik gelibini tayin etmek güç ola - sak. Neticede 20 dakikada Ranta sa- yı hesabile galip ilân edildi. 79 kilo Mevlüt - Vecksten (SI hakem Leyino Güreş sahasmda ilk defa gördüğü. müz Mevlüt uzun boylu Yağız bir A- Tende ile Necminin tazyikından kur- tularak ayağa kalktı. Uzun boylu 0- lan Finlandiyalı ayakta kendisine se W kazandıracak oyunlar tatbik edi- Yor. Çok &ni bir kol kapmasile Nec- Miyi yere indirerek köprüye getirdi Ve hattâ tuş bile yaptıysada minde- Yin dişma çıktıklarından tabiatile sa Yılmadı, İlk devre berabere bitti, kin * devrenin fr Mç dakikasmı altta Necmi ikinci üç dakikada Tekirda 1sğıtTany— Vi. lâyet bölgesinde bütün mektep- »el oyunlar tatbik ederek sayı kazanı |9 Viyana takımı dün geldi İlk karşılaşma yarın İzmir Milli takım namzetlerini seçmek t- zere tertip edilen turnuva maçlarında üç şehir muhtelitile ayrr ayrı, kârgı- laşma yapacak olan First Vlenna ta- kımı oyuncuları dün şehrimize gel -| mişler ve Bristol oteline misafir edil- mişlerdir. Dokuz oyuncusu müteaddit defalar İbeynelmilel olan bu takımda santrhaf sağ mlldafi, sağiç gibi Avusturya mil li takımının en kıymetli oyuncuları bulunmaktadır. Futbol âleminde isimlerine sık, sik itesadüf ettiğimiz Hofman, Guşvay - adan bir enstantane nadolu çocuğu. Müsabıkların büyük bir atağile baş Innan güreş Finlândiyalınm oyunları- na kuvvetine istinaden mukabele eden Mevlüt basmını birçok tehlikelere 80- karak sayı kazandı. Ve ilk devreyi galip bitirdi. Ikinei devrenin ilk dakikasında bir salto ile alta giden Mevlüt köprü kur masmi bilemediğinden 6 dakika 28 saniyede tuşla mağlüp oldu. Ağır Samsunlu Ahmet - Jâr- vinen (S) hakem Sadullah Bu müsabakada güreşen Türk peh- Hvansda ilk defa böyle mühim bir kar sma yapıyor, Halbuki hesmr Fin- lândiya şampiyonu.. Aradaki bu pek bariz farka rağmen Ahmet Finlândi- yalıya çok faik güresiyor, Bu üstün- lüğü daha fazla alaturka oyunları lâ yikile bilmesinden ileri geliyor. Hasmı na taktığı avak tırpanları bilhsesa taklikel! Uluyur. Hakat Finlândiyalı- da kuvvetli tekmiği ve hartkülde k rüleri sayesinde bu tehlikelerden ku tuluyor. Samsunlu Ahmet İlk devreyi galip bitirdi Isteği zerine ikinci devreye has - a alarak beşlayan *hmet Fin Vândiyalıyı miltemadi ezmekte de- İvam ederek 20 dakikada sâyı hesabile galip geldi. Bu gece Finlândiyolılarla milli güreş takımımız karşılaşıyor Şehrimiz halkı üzerinde sportmen - likleri dolayısile büyük intiba'ar bira- kan Finlândiyalı güreşçiler son mü - sabakâlarını bu gece Tsksim stadm- da saat 830 da Türk milli güreş ta- kımile yapacaktır. Bu karşılaşmalar dün akşam kolu sakatlanan Korhonen dolayısile 87 kilodan maada bitün sikletler üzerin de olacaktır. Ayrıca kafile reisleri Mersinli Ah. metle bir gösteriş yapacaktır. Güreş federasyonunun bu akşamki mllsa- bakslar için tebliği şudur: 58 Pertunen — K. Hüseyin (G) 61 Lanne — Yaşar (G) 68 Ranta — Sadık (Ser) 12 Kokko — Nuri (G) 79 Vecksten — Ahmet (Ser) Ağır Jârrinen — Çoban (G) GÖSTERİŞ Leyino — M Ahmet Kokko — Veeksten lerin esaslı surette tamirine başları miş, Sazı köylerde tam teşkilâtlı beş İdel, Şmavuz gibi futbol yıldızları a- rasma alan bu Vienna ekibi ilk müsa- |bakasmı Cumartesi günü İzmir muh İ telitine karşı yapacaktır. Bu turnuvaya iştirak edecek İzmir ve Ankara muhtelitleri bugün şehri- İmize geleceklerdir. Futbol federasyo- nunun yapılacak maçlar hakkında teb İiği şudur: Futhol Federasyonundan: Berlin Olimpiyadında Türkiyeyi temsil edecek milli futbol takımımı» zı hazırlamak üzere bir kamp açıla- caktır. Bu kampa almacak futbolcu- larımızı seçmek Üzere Ankara, İz- mir ve İstanbul muhtelit takımları biribiriyle ve gene bu takimlar ayrı syrı bir ecnebi takımiyle karşılaştı» rılacaktır. Bu karşılaşma için Viyana pro- fesyonel likinin ikincisi olan (First Vienna) otakımı' İstanbula davet edilmiş ve bügün (dün) şehrimize muvasalat etmiştir. 1 — Karşılaşma programı şöyle“ dir; 6 Haziran Cumartesi Saat 15 30 da İ istanbul - Ankara muhtelitleri İ Hakem: İzmirden Mustafa, Yan hakemleri: Adnan Akın, Sa- mim “Talu. Saat 17 15 te: İzmir » First Vienna Hakem: Şazi Tezcan Yan hakemleri" Feridür Rıfkı, <rg, 7 Haririn Pazı Sant 15 30 da: İzmir « Ankara muhtelitleri Hakem: Ahmet Adem Göğdün Yan hakemleri: Adnan Akm, Sa- mim Talu Saat 1T 15 te İstanbul - Pirst Vienna Hakem: Sadi Karsan Yan hakemleri: Feridun Rıfkı “imç, 9 Haziran Sah Saat 15 30'da: Istanbul » İzmir muhtelitleri Hakem: Kâmil Üstün Yan hakemleri: Adnan Akm, Sa- mim Talu Saat 17 15 te: Ankara - First Vienna Hakem: Suphi Batur Yan hakemleri; Feridun Kılınç, Rıfkı 2 — Aşağıdaki isimleri yazılı ze- vat, maçları takip ederek mütalea- larını Federasyona bildirmek üzere | seçici olarak ayrılmışlardır: “Sabık Futbol Federasyonu Reisi Yusuf Ziya, sabık Milli Takım Kaptanı Ze- —————— mekteple, Muratlıda iki yatı mekte- Trakya şehirlerini Tekirdağına * ven an vs vsmnens bağlıyan büyük şosanın inşası dar tamamlanmış olacaktır. Yatı - mektepleri tamamen modern bir şe kilde kurulmaktadır. Yüzer yataklı olacak, banyo yerleri İle yemekha - neleri ihtiva edecektir. Ayres, Şar- köyde 150 yataklı ve Ballr köyde 50 yataklı iki yatı mektebinin inşası için şimdiden faaliyete girişilmiştir. Trakya şehirlerini Tekirdağ böl » gesine bağlıyan ve ticar! bakımdan Trakyanın belkemiği vazifesini gö- recek olan Tekirdağ - Hayrabolu $0- sesi ile, Tekirdağ - Muratir ve Te « kirdağ - Barbaros yollarının tamir ve inşasına başlanılmak üzeredir. Taş nakliyatı ve kırma faliyeti bir hayli ilerlemiştir. Şarköyle Mürefte arasmdaki 12 kilometroluk yolun İn sasma da hâğlanmıştır. Yol işlerin - de hummalı bir çalışma göze çarp - maktadır. Bü yollar üzerindeki kör. rü ve menfezler betonarme olarak inşa edilecektir. Tekirdağ üzerindeki beton köprü İle vine bu yol boyun - daki yeni çeşmenin sür'atle bitirile- | ceği anlaşılmaktadır. ” i muhteliti ile yapılacak *i Rize, Sabık Milli Takım Kalecisi Ulvi Ziya, Hakem Komitesi Başkanı Nüzhet Abbas, Hakem (Komitesi| | Azasmdan Sadi Karsan İle Fener- bahçe Antrenörü Elyot, Güneş An- trenörü Donelli ve Galatasaray An- trenörü Bar.,, 3 — Şimdiye kadar milli futbol takımma ve Federasyona dahil ol-| muş bulunanlarla lisansiye hakem- lerimizin Federasyonlar merkezine müracaatla parasız biletlerini alma- ları rier olunur. 4 — Müsabakalar Taksim Stad- yomunda yapılacaktır. Balkon 100, tribün 50 ve duhuliye 25 kuruştur. Gişeler saat 10 dan itibaren açık bu- TJunacaktır. İstanbul muhteliti dün akşam seçildi İstanbul muhtelit takımı için evvel 08 seçilen 25 oyuncu kadrosunun fe - derasyonca kabul edilmemesi üzerine dün akşam fevkalâde bir toplantı ya- pan futbol heyeti, oyuncu kadrosunu 16 kişi olmak üzere tesbit etmiştir. futbol heyetinin bu husustaki tebli - ğini aynen dercediyoruz: T. S. K, İstanbul Bölgesi Futbol 2- janlığından? 6-7 ve 9 haziran tarihlerinde yapı- lacak Ankara - İstanbul ve İstanbul First Vienna ve İzmir İstanbul maç - larında Istanbul muhtelitinde yer ala cak oyuncuların isimleri aşağıda yazı hıdır. : Fikret, Safa, Rıza, Esat, Ali, Şeref, Salâhattin, Haşim, Cevat, Hakkı, Ni. yazi, Faruk, Yaşar, M. Reşat, Hüsnü, Melih, Bu idmancıların bütün spor leva - umlariyle 6 haziran cumartesi saat 14 te 7 haziran pazar saat 15 te 9 ha ziran Salı saat 14 te güneş kulübün - de bulunmaları, Yukarıda ismi yazılı olan sporcu- lar parasız biletlerini 4 üncü vakıf ha İnmdaki federasyon merkezinde Bay İ Kemal Halimden alacaklardır . Gayrifederelerin futbol “turnuvası Eminönü Halkevi tarafından ter- tip edilen #utbol turnuvasma üç haf tadanberi Karagümrük stadında de- vam edilmektedir. Bu hafta yapıla İcak olan müsabakalarla turnuvanın birinci devresi nihayet bulacaktır. Bu hafta yapılacak olan Sokoni - Ak saray, Halıçıoğlu — Kuşdili, Fatih İldman — Yıldızspor maçları turnu- vanm en mühim oyunlarını teşkil ediyorlar. Sokoni, Kuşdil: Yıldızspor gibi tamamen birinci sınıf oyuncu - lardan kurulmuş takımların maçla» İrmm bir güne tesadüf edişi çok bü- yük bir alâka uyandırmıştır. Bu itibarla Karagümrük stadı ta- rihi günlerinden birini daha yaşaya» | caktır. Halkevi tarafından bu müsa- | bakalar hakkımda gönderilen tebliğ şudur: Eminönü Halkevinden: 1 — Saha komiseri Sami Karayel. 2 — Sant 14 de Halıeroğlu - Kuş- Hakem İzzet Muhiddin Apak. 3 — Saat 15,30 Fatih IJdman - Yıl. dızspor (Fethiye) Hakem Halit Ga- lip Ezgi: Not: Takımlar Karagümrük kulübünde soyunacaklardır. İkinci küme maçları ğmdan : l 7-6-936 Pazar yapılacak maçlar: Şeref Stadı: Anadoluhişar - Doğanspor A ta- kımları sast: 12 Hekem: Nuri Bosut Ortaköy » Kasımpaşa A takımları saat 13,45: Hakem Samim Talu. İzmir muhteliti geliyor Izmir: 4 (Tan) — Izmir muhtelit takımı, on sekiz kişilik bir kafile ha- linde, belediye reisi muavini Suadin başkanlığında, cümhuriyet vapurile Istanbula hareket etmiştir. Sporeu | kafilesinde hakem olarak Altmordulu Mustafa bulunmaktadır. Tabanca ile oynarken. Konakpınar kamununa bağlı Bi- T. 8. K, Istanbul Futbol Ajanlı.| “S'zin için ,, Bir dükkâna gidersiniz. alacaksmız. Önünüze top t kumaşlardan birisini beğen siniz : — Kaça * — Metrosu Uç yüz kuruş. — Çok pahalı. — Haydi sizin için 280 olsun, baş- kası olsa vermem, Bu dükkâna ilk defa giriyorsunuz- dur. O adamı ömrünüzde hiç görme- mişsinizdir. Fakat, o, sanki kırk lik ahbabınız imiş te size istisnai bir muamele yapıyormuş gibi “sizin için,, klişesini basmaktan, siz! aptal yerine koymaktan herhangi bir te- reddüde düşmez: Siz önu ilk defa görüyorsunuz. O da sizi son defa. Bu hakikat iki- nizce de malüm olduğu halde itiraz edilmez yalanı niçin söyler? Şunun için : Zira insan “nefsi emmare,.si o ka- dar büyük bir hakikattir ki ona ya- pılacak herhangi bir oksaytş, bizi, öbür taraftan aptallıkla Itham et - s6 bile, yine sevimli görünmekten hali kalmaz, ve, biz o satıcınm me tamı, çürük te olsa, ölçerken beş on sahtim de aşırsa alırız, ahbaplarımı- za! — Kimbilir beni nereden tanıyor, iskonto yaptı diye öğünürüz. Bu gibi satıcılar, dünyanm her tarafmdan merguptur ve mergup ol- mak için insanm böyle bir tezefhtar olması lâzımdır. — Fikret ADİL Kumaş Aşk muskası Pariste bir kadını : bir buçuk milyon i frank dolandırdılar İ Paris mahkemelerinde bazan çok garip vakalara tesadüf edilir. Aşağı» daki hadise bunlardan bir misaldir; Vakayı anlatalım: Müşteki genç ve güzel bir kadındır. Madam Tony adın daki falcı kadının muhtelif vesile- lerle bir buçuk milyon frankını do- landırdığını iddia etmektedir. Hâkim müştekiyi ve dolandırıcı- lıkla itham (edilen falcı kadın ayrı ayrı dinlemiş ve falcr kadına; — Matmtzel Baby'ye beheri 3000 frank değerinde aşk muskaları sa- tp satmadığını, sormuştur. Faler bu suale: — Halis uydurma, ben böyle bir şey satmadım. Cevabını vermiştir. Müşteki, falcının sihirli aşk pod- reli hazırlayıp sattığını ve daha mü- him şeyler öğrenmek arzusunda bu- lunan müşterilerle «Başbaşa kal- mak lâzım geldiğini fakat bu “baş- başa" kalınan vizitelerin ateş baha- sında olduğunu söylemektedir. Işin asıl mühim tarafı falcı kadının elin- ide yağlı müşterisinden dört defada tediye edilmek üzere alman 50.000 f#ranklık dört senet vardır. Falcı ka- din bu parayı son zamanlârda Sıkı fıkı görüştükltrini iddia ettiği genç İsviçreli kadına borç olarak verdiği ni ve sonradan bin müşkülâtla alabil- diğini söylemiş ve : — Eskiden çok zengin olan müş- terim sonra birdenbire düştü. Ara- mızda siki bir dostluk olduğu için son zamanlarda kendisine para ve- riyordum. Demiştir. Hükimin yanından çıkarken faler kadm: — Hiç bir şeyden korkum yok, adalet üzerime tevcih edilen dola: dırtetik suçunun muhayyel olduğu nu çok yakm bir zamanda anlıya- caktır. Demiştir. e İsviçreli kadınm nasıl olup ta falcı kadının foyasını meydana çıkardığı vene zamandanberi ona göstermekte olduğu büyük itimadın zail olduğu merak ediliyor. Rivayete güre geçenlerde bir parça da âlim ge çinen falcı kadın Parisin meşhur sa lonlarından biris! olan Sal Pleyer'de bir konferans vermiştir! Bu konfe- ransa davetli olduğu muhakkak olan İsviçreli kadın samiinin pek seçme bir tabakadan olmadığmı görünce falcınm profesörlüğünden şüphe et. meğe başlamıştır. Birkaç gün zarfında bu iki kadın mahkemede karşılaşacaklardır. gatepe köyü Emirler uramndan Mustafanm 9 yaşlarmdaki oğlu Mehmet tabanca ile oynarken taban- ca patlamış ve çıkan mermilerden biri ayağma isabet ederek yaralan- masma sebep olmuştur. Mustafa hadiseyi . kimseye haber vermemiş, çocuğunu hemen memle- ket hastahanesine getirerek yatırmış tr. Vak'adan haberdar olan jandar- ma tahicikata el koymuştur, Asfalt caddeler Antalya, (Tan) — Antalyada be- lediye işlerine büytik ehemmiyet ve- rilmektedir. Şehrin imarma, caddele- vin açılmasına sür'atle devam edil. mektedir. Büyük - caddelerin asfa! yapılmasma karar verilmiştir. Ev. velâ Atatürk ve Ali Çetinkaya cad- deleri asfalt döşenecektir. Bir hafta- danberi bu ameliyeye başlanmıbtır,