10 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

10 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

2 Seyirciler arasında Dün üç şehir muhtelitlerinin ve First Viennanm yaptığı son maçları seyrettik. Bu maçları seyrederken biraz da seyircilere kulak misafiri olmak, epi eğlenceli oluyor. Seyirciler neler söy lemiyorlar, neler"... Biz bu söylenenlerden bazılarmı ve en enteresanlarmı not ettik. » Bir seyirci, İzmir - İstanbul ma- çında İstanbul muhtelitinin on kişi oynamakta olduğunu farkederek bü yük bir asabiyetle bağırdı: — Yahu, niçin on kişi bizim ta- kım? Mahsus mu yapıyorlar? Zorla yendirmek mi istiyorlar? Yanındaki izahat verdi: — Federasyon İstanbulu bir kad - ro yapmağa mecbur tutmuş. Kadro harici kalanlar da oynıyamaz. diye bir kanun çıkartmış. Görmüyor mu- sun, Hakkı soyunduğu halde kadro harici diye takıma giremiyor. Öteki kızdı: — Böyle şey mi olur yahu! Bari bir de tekaütlük icat etsin de kadro içindekiler ihtiyarlayınca tekaüt ma aşı alsınlar! * Istanbul muhteliti on kişi oyna - masına rağmen, İzmir takrmıyle a - rasında birkaç gömlek fark olduğu nu gösterdi, Hele top Fikretin | ğma geçtikçe İzmir müdafaası allak bullak oluyor ve onu ancak favul ya yarak durdurebiliyorlardı. Bu favuller hakem tarafmdan ceza» landırıldıkça seyircilerden biri ba - Zırdı: — Aman hakem, sen iri kıyım fa- vulleri çal, Böyle ufak tefeklerini Fikret nasrl olsa söker gider. * Dün İstanbul muhtelitinde en iyi oynıyanlardan biri M. Reşattı. Bu muavin her akmı kesişinde topu mutlaka kendi arkadaşlarıma veri - yordu. Bu paslar o kadar güzel ve faydalı idi ki birisi açıkça takdir et- “ — Hey gözlinü sevdiğimin Reşs - â1! Paslarmı hep böyle endaze ile ve- rirsin, Yesindali ihtar etti” — Metre ile de, metre ile. mırıldanıyordu: İstanbulun şanssiz- kığı olmasaydı devre 4 - 0 bitecekti. Biz bunu biraz mühalâgalı bul - duk. İzmirin sanşı yardım etmesey- di bu netice bir ekseğile olacaktı. * İstanbul oyuncularından biri çok müsait bir fırsat kaçırınca bir seyir- ci kızdı: — Sözüm ona bu da futbolumu - | şöyle zun aslarından! — Ah sorma, aslar hep öyledir. Pokerde de aslara güvenirşin, boyu- Bomba hâdisesinden sonra Galatada Ermeni akaretlerinden birinde bir yangın çıktı Bu yangının Klise mütevvellileri arasında çıkan ihtilâfla alâkadar Galatadaki grogeryan kilisesi a - karetlerinden olan ve Nikonun kon- yak imalâthanesi olarak kullandığı dükkânm kepenkleri kapalı olduğu halde içerden duman çıktığı görül- müştür. Kapı kırılarak içeriye giril- miş ve yanmakta olan boş çuvallar söndürülmüştür. Bu dükkânm kar- şınmda bulunan evlerden atılan ateş Ti bir sıgaranm nasılsa içeriye düşe- “rek yangma sebebiyet verdiği söy- lenmektedir. Polis, bu yangın, mal sahibi olan | kilise mütevellileri arasmda o çıkan ve matbunta akseden ihtilâflarla &- lâkadar olması ihtimalini nazarı dik- kate alarak tahkikatını genişletmek- tedir, Yaptığımız tahkikâta göre mesele şudur: Kilise dış kapısının tam bitişiğin- de bulunan 5 numaralı dükkân sene- Terdenberi “Büyükada” rakı fabri - kası tarafından kiralanmış olup, de- po olarak kullanılmaktadır. Kiracısı tarafından son defa iki ay evvel a- çılmış ve birkaç boş çuval konduk - tan sonra tekrar demir kepenkleri kapanmış olan bu dükkândan Pazar tesi gecesi saat onbir sularında kesif bir duman dışarıya çıkmağa başla- mıştır. i Dumanı gören bekgi ve ayni 80 - kakta oturan halk hemen Kaptiçi ka #akolunu haberdar etmişlerdir. Bu- Bun Üzerine komiser ve birkaç polis Bilginizi Yoklayınız !Sorular — Karaman oğulları hükümeti kaç sene sürmüştür? — Osmanlı devleti fermanlarile nasbojunan Kırim hanları kaçtır? — Napolyon Bonapart Fransaya döndüğü zaman Mısırda kimi vekil ve baş kumandan bırakmıştır? — Amerikadaki Kosta Rikanm İs- mi ne mânaya gelir? — Tütün, enfiye, şarap gibi mükey yifat kullanmasıla karşı şiddetli ce- kimdir? Dünkü soruların cevapları 8 — 1283 de meşhur ressam Ra- fael'in tabutu açılarak kafasının ka- Mon alınmıştı. Bu kahbın kapyaları nerelere ve kimlere verilmiştir ? C — Ressamm doğduğu Urbino şehrine, Santa Luçya Akademisine, Avusturya imparatoruna ve Prusya| krala, $ — Rados adasının ismi nereden gelir * C — Rados Yunanca “nar ağaçla- rı, demektir. 8 — Olürken “Devletin düşman- larından başka düşmanın olmadı” diyen kimdir ? C — Kardinal, Dük dö Rişliyö, $ — Rossini kimdir ? C — Meşhur Italyan bestekâr (1792 1868) $ — Sadil Şirasi'nin iki meşhur eserinin isimleri nedir * C — “Gülistan,, ve “Bostan,, Dİ na verirsin) * İkinci devrede İzmir bir oyuncu değiştirmek istedi. Hakem, bu oyun- İ cunun değişmesi bir sakatlıktan İleri | gelmediği için müsaade etmedi. Bir hayli münakaşadan sonra İzmir ta- kım: oyundan çekildi. Mesele anlaşıldığı zaman İstanbul lu seyircilerden biri söylendi: — Ne çıkar sanki, bırakın onlar bir oyuncu değiştirsinler, biz de bir Oyuncu daha grbartlım, yine musa” vat teeslis eder. * Ankara müuhteliti, First Viennaya 4 - Oyeniliverdi. Hiç olmazsa bir gol atmamızı bekliyen bir seyirci ba - ğırdı: — Haydi çocuklar, bir karışıklı - Ea getirin de bir penaltı olsun! * Top önünden geçerken kımıldamı- yan bir futbolcuya başka bir seyirci bağırdı: — Yavaş oğlum yavaş. Sakm kı- mıldama. Sonra Berline giderken yo Tulursun! olup olmadığı araştırılıyor memurs vak'a mahalline yetişerek, | demir kepenkleri kırmak suretile de poya girmiş ve kilise müstahdemini- nin ve mahalle balkmın yardım:le yangmı söndürmeğe muvaffâk ol - muşlardır. Dün vak'a mahallinde bir arkada- şımızım yaptığı tahkikata göre yan - gm gecesi saat 10 30 da işten el- çektirilmiş olan mütevelli heyeti es- ki başkanı Ohanes Keşisyan, kilise kapısını çalarak çok sıkılmış olup bir ihtiyaç defedeceğinden bahsede- ! rek içeriye girmek istemiş ise de, ki- lisede bulunan gece bekçisi tarafın- dan kendisine müsaade edilmemiş - tir. Diğer taraftan, Ohanes Keşişya - nm bütün hesaplarmı tetkik eden | Evkaf idaresi, başta bizzat vkaf| müdürü olduğu halde, dün sabah $a- at 9 da kiliseye giderek bu hesapları gözden geçirmiş ve akşam geç vakte kadar bunlarla meşgul olmuştur. Bu esnada Ohanes Keşişyan tetkik he- yeti önüne çağırılarak kendisine ba- zı susller sorulmuştur. Garip bir tesadüf olarak, tetkik e- dilmekte olan bu defterler ve evrak, yangınm çıkmış olduğu dükkânla yan yana olan kilise havlusu dahi- linde bir odada mahfuz bulunmakta” dır, Polis yangın tahkikata devam zalar tayin eden Osmanlı Padişahı | yonlarından il lamelâtı üç beş gün daha sürecektir. Maliye Vekâleti 'Yeni teşkilât kanunu alâkadarlara bildirildi Büyük Millet Meclisince kabul 6- dilen Maliye Vekleti yeni teşkilât ve vazifeleri hakkındaki kanun alâka- dar makamlara bildirilmektedir. Kanunun birinci kısmı, merkez feşkilâtma aittir. Maliye; Vekâleti merkez teşkilâtı bir müsteşar ile husus! kalem müdürlüğü, mali tet- eti, teftiş heyeti, hukuk mü- u- mum müdürlüğü, muhasebat umum müdürlüğü, varidat unum müdür- Tüğü, makit işleri umum müdürlüğü, muntazam borçlar umum mildürl ğü, mill emlâk müdürlüğü, darphane ve damga matbaası müdürlüğü, tah- ilât müdürlüğü, zat işleri müdürlü- , Jevazım ve kıymetli evrak mi- dürlüğü ve itiraz ve temyiz komis- rettir, İkinci kısım vilâyetler teşkilâtını göstermektedir. Vilâyetlerde defter» darm İdaresinde varidat müdürü, tahsilât müdürü, muhasebe müdürü bulunur. Üçüncü kısım kaza teşkilâtma 8- ittir. Muamelâtı çok olan kazalarda mal müdürünün idaresi altında va» ridat, tahsilât ve icap edenyerlerde milllemlâk memurlukları bulunur. Dördüncü kısım, İstanbul maliye teşkilâtıdır. Yeni İstanbul Maliye teşkilâtı şudur: İstanbul belediye hududu içinde bulunan kısmı -Ba- kırköy, Adalar, Beykoz ve Sarıyer kazaları hariç olmak zere. defter- darm idaresi altında mali bir vahdet teşkil eder. (Bu maddeile şimdiki mürakiplikler ve müdürlükler teşki- lâtı kaldırılmaktadır.) Istabulda varidat işleri biri irat ve servet ve diğeri muamele ve İs- tihlâk vergilerile, üçüncüsü damga kanunu tatbikatı ve döndüncüsü ka- ra ve deniz av vergilerile meşgul ol- mâk üzere dört varidat müdürü ve lüzümü kadar varidat müğür Ne dersiniz ? Deniz banyoları hakkında Geçenlerde bu sütunlarda İstanbul halkının ucuz denize giremediklerini ve plâjların pahalı olduğunu yazarak denizden hakkile istifade edilemedi- ğini yazmıştık, Dün matbaamıza İstanbul deniz banyoları sahiplerinden biri gelerek neşriyatımızdaki isabeti teyit etti ve dedi ki: — Hakikaten deniz banyoları ve plâjlar pahalıdır. Yani orta seviye ve fakir tabaka halk için pahalıdır. Fakat bu pahalılık plâj kirasından zi- yade bu biletlere ilsakı icap eden pul resminin nisbetinden ileri geliyor. Ba- kmız şu bilet çocuk biletidir ve be- deli beş kuruştur. Lâkin bumun üs - tünde gördüğünüz beş buçük kuruşluk dam ga İle bilet on buçuk kuruş olur. E- Zer bil çocuğu bir kuruş mukabilinde banyoya soksak yine o bir kuruşluk bilete beş buçuk kuruş damga vuru- tur, Zira olbaptaki kanun bu gibi yer- lerin biletlerine “beş kuruştan dun olmamak üzere biletlerin muhtevi ol- duğu meblâğın yüzde on beşi nisbetin de,, pul ilsakını emretmektedir. Bi - naenaleyh İstanbul halkının sıhhati- ni düşiinen belediyenin evvelemirde bu nisbeti tadil için kanuni yollardan teşebbüsatta, bulunmalıdırlar ki, de- niz banyosu pahalılığı ortadan kalka- bilslin.,, Bu zatm sözleri bir vergiden şikâ - yet telâkki edilmiyecek kadar açık ve esaslıdır. Umulur ki, bir taraftan be- tediye, bir taraftan da böyle sağlığa taallâk eden bir ihtiyacı daraltacak hale gelen bu verginin tahakkuku ile meşgul olan mâkam işi lâyiki vechile ehemmiyetle ele alıp pul nisbetini ta- dil etsinler. Biz böyle düünüyoruz. Siz ne dersiniz ? GL LL LL muavini ve İstenbül, Beyoğlu,” Us- küdar mmtakaları tahsilât işlerile istigal etmek üzere üç tahsil y«üdü. rü, bötün vilâyet için muhskemat, milif emlâk ve muhasebe müdürleri bulunur, Bakırköy, Adalar, Beykoz ve Sa - riyer kazalarile İstanbul vilâyetinin mülhak kazaları diğer vilâyetlerde olduğu gibi defterdara bağlı birer müdür tarafından idare edilecektir. Defterdara yardım etmek ve icabı | halinde kontrol işlerile meşgul ol- mak üzere muavinleri ve bürosu mevcuttur. İstanbul defterdarınm| İki muavini olacaktır. Kanunun tatbiki için Vekâlet bir nizamname yapacaktır. Nizamname geldikten sonra tatbikatına © geçile- cektir. | Fransız Elçisi Ponso bu ay sonunda geliyor İtimatnamesini o Cumurreisimize verdikten sonra geçenlerde tekrar Parise dönmüş olan Ankaranm yeni Fransız büyük elçisi Posno, bu ay sonunda. memleketimize gelip, va- zifesine baslıyacaktır. Elçinin dönüşü sırasmda, ağlebi Ihtimal Fransanın Suriye fevkalüde Komiseri Kont dö Martel dahi ken- disine refakat edecek ve memleketi mizden geçerek Suriyeye gidecektir. Tahsili idareli hususiyeye verilen vergilerin devri Bina ve arazi vergilerinin tahsili hususi idareye verilmiş olduğundan maliye ile belediye arasmdaki devir muamelesine devam edilmektedir. Şimdiye kadar Tophane, Kasımpa- şa ve Taksim şubeleri işlerini bitir - miş ise de diğer şubelerde devir mu- Belediye muhasebe müdürü ile müfet tişler dün maliye şubelerini gezmişler noksanları tetkik eylemişler ve devir işlerine nezaret etmişlerdir. Şehir plânı için mukavele imzalandı Istanbulun müstakbel plânmı ya- pacak olan şehircilik mütehassısı M. Proost ile belediye arasmda tanzim edilmiş olan mukavelename dün be- lediyede imza edilmiştir. Bu suretle gehir plânma «it ça- lışmalara filen başlanılmıştır. — ——— ————— tetkikatı şehrimizin Ermeni cem: etmektedir. Diğer n Evkaf müdiriyetince başlamış olan hesap | yandırmıştır. sr amala, | MAĞ ni ay tı arasmda büyük memnuniyet u - m a KUÇUK HABERLER y Matbuat konferansına gidecekler — Matbuat umum müdürü Vedat Kor, dahili matbuat şefi Sadri Ethem bu sabah Ankaradan şehrimize gelecek- lerdir. Akşam üzeri, Bükreşe, hare - ket edeceklerdir. Bükreş matbuat konferansına iştirak edecek olan Ulus başmuharriri Falih Rıfkı Atayda dün şehrimize gelmiştir. * Orta mektep muallimliği imtihan ları — Orta mektep muallimi olmak için ilk mektep muallimleri arasmda açılan müsabaka imtihanlarma nezü- ret etmek İlzere maarif vekâleti orta tedrisat umum müdürü Avni dün An karadan şehrimize gelmiştir. * Deniz nakliyatı kongresi — A - Zustosun 26 sında Bordoda toplana - cak beynelmilel deniz nakliyatı kon- gresine Türk denizcileri de davet edil mişlerdir. Bu kongrede Türk denizci iğinin bir heyetle temsil eylemesi kuv vetle muhtemeldir. * Eğede tahlisiye işleri — Tablisi- ye umum mildürü Necmettin, Eğe mmtakasında yeni yapılan fenerler. le tahlisiye veegitini tetkik etmek üze | ve yakında bir seyahate çikacaktır. Necmettin, bu sahillerde modern te- sisat vücuda getirilmesi İçin vekâle- tin İstediği projeyi bu seyahatinde hazıriryacaktır. * Zehirli gaz konferansı — Kimya. ger Necmettin tarafından doktorlara verilen zehirli gazlar hakkındaki kon- ferans serisine dilin etibba odasmda devam edilmiştir. Bu konferanslar ay sonunda sona erecektir. * Etihba odasında Dün etibba odası idare heyeti Niyazi Gözcünün riyaseti altnda toplanarak doktorla - rın kazançlarına göre sınıflara ayri). maları işile meşgul olmuştur. İdare heyeti dün tasnif işini ikmal ederek Istanbul içindeki 627 doktor, diş tabi- bi ve dişçiyi muhtelif sınıflara ayır - mıştır. * Bir Japon profesörü— Bir aydan beri Ankarada bulunan Tokyonun Türk - Japon dostluk cemiyeti azala- rından Profesör Okubo şehrimize dön müştür. Jspon profesörü daha bir müddet İstanbulda kalacaktır. * Profesör Orano — Geçenlerde Sofyadaki Askeri klüpte söylemiş ol. duğu bir nutuktan dolayı hayli dedi- 'koduya sebep olan Italyan Ayan mec. Yarım tedrisat Talim terbiye heyeti tetkikata başladı Maarif Vekâleti şehirlerin orta- mektep ihtiyacları hakkmdaki tah- kikatına devam - etmektedir. Kat'i karar ilk mektep mezunları belli ol. İduktan sonra. verilecektir. « Yarım tedrisat usulü hakkında Talim ve Terbiye heyeti tetklata başlamıştır. Heyet bu tetklatından müsbet netice alabilir ise bu usul terçih edilecek - tir. Hattâ Vekâlet yarım tedrisat u- sulünün ne suretle tatbik olunacağı hakkında şimdiden proje bile ha - zırlamaya başlamış ve sltıncı sınif- larm yarım tedrisat proğramları ya- pılmıştır. Cumartesi ortamektepler- de münhasirenresim, el işi, musiki beden terbiyesi dersleri gösterilecek ve bu derslere hem öğleden evvel hem öğleden sonra der& görerek gu- ruplar hep birlikte iştirak edecek - lerdir, Muallim ihtiyaçları için de tedbir alınmıştır. İlk mektep o musllimleri arasmdan açılacak müsabakada mu vaffak olacaklar az olursa ortamek- teplerdeki musilim boşluklarınm dol durulması için şimdiden tedbirler #- lanmıştır. Adliyede Bir katil 15 sene hapse mahküm Galatada, Danyalin kahvesine gi- derek, aralarında çıkan bir kavga İheticesi, Danyali bıçakla vurup öl dürmekten suçlu Fethinin ağır ce- zada yapılan duruşması dün netice- lenmiş ve suçlunun 10 sene ağır hap se konulmasına, kendisinden 50 lira tazminat alınarak ölünün veresesine verilmesine karar verilmiştir. Salâhattinle Abdi isimlerinde iki arka, bundan bir müddet evvel kavgaya tutuşarak, Abdi Salâhatti- nl dövmüş, Salâhattin de (o Abdinii birgözünün kör olmasına sebep ol- I muştu. Bu iki suçlu hakkmda, ağır ceza mahkemesi dün kararını ver - miştir. Salâhattin bir seneiiç ay hapse mahküm olmuş, Abdiden 25 lira para cezası alınmasma karar verilmiştir. * Bundan bir kaç gün evvel, Beşir Kemal eczanesi önünde bir adam ü- zerine fenalık gelerek yere düşmüş ve yetişilerek eczaneye kaldırılmış - tr. Hastaya tedavisi için lüzum gö- rülen ilâcı vermemek, imdadı sıhhi otomobili çağırmak Üzere telefon e- dilmesine, parası verilmediği için mani olmak suçlarmdan dolayı, şir Kemal eczanesi sahibi aleyhine, bir dava açılmıştı. Sultanahmet bi- rinci sulh ceza mahkemesinde açı lan bu dava, dün neticelenmiş ve €c- zane sahibi Cevadın bu işte herhan- gi bir suçu olduğu anlaşılımadığın- dan beraetine karar verilmiştir. İ * Karısını Halil isminde birinin yanında gördüğü icin kıskançlığa kapılarak Halili tabanca ile öldür. mekten suçlu, Kasımpaşada Oturan Müharremin ağırcezada yapılan du- ruşması dün bitmiş ve hakkında ve- rilen hilküm tebliğ edilmiştir. Mah- keme, suçlu Muharremin, 15 sene hapsine karar vermişse de, hâdisede tahrik kabul edildiğinden cezası'T buçuk seneye indirmiştir. Bir motör battı tayfası kurtarıldı Abdülâziz isminde biri motörüne yüklediği 59 ton kok kömürile cumar tesi günü Istanbul Bandırmaya hareket etmiştir. Fakat motör yolda ârizaya uğramış ve ancak ertesi günü saat 21 e doğru Bandırma boğazina gelebilmiştir. Boğazda karşılaşan dalgalara ta- hammil edemiyen motör bir müddet sonra batmıştır. Mürettebat ve kap- tan kurtarılmıştır. 300 seyyah geliyor Arandora ty pa gün şeh rimize 300 seyyah gelecektir. Ayni vapur Ağustos ve Eylül aylarında birer defa daha limanımıza gelecek - tir, Temmuz on beşten sonra, bir Fran sız ve iki Alman transatlântiği, kala- balık birer seyyah kütlesile limanı - | lisi azalarmdan prof. Oranonun ya - kda şehrimize geleceği dün bir sa- bah gazetesi tarafından haber veril- miştir. Italyan sefareti mahafili bu husus ta ademi malümat beyan etmiştir. miza geleceklerdir. Runlardan başka Avusturyalı bir seyyah kafilesi de, Ingiliz bandıralı bir gemile İskende - riye, Hayfa ve Pireye uğradıktan son ra limanımıza gelecek ve İngiltereye gideceklerdir. mmtakasındaki ” İletleri, Kiangsi ve Kunntung, İRİ Çinde karışıklık Son birkaç gin zarfında Çin siya- si-hayatımda yeni bir cereyan göze çarpmaktadır. Bu cereyanın istika - metini görenler endişe ile soruyor - lar; Acaba yeni bir Çin - Japon harbi mi, yoksa Çinle dahili bir savaş mi?,, Tahminimizde yanılmamak için yeni cereyan hangi kaynaktan fışkırdı - ğı inceliyelim. * Altı ay evvel Japonya, şimali Çinde gerek propaganda, gerekse silâh kuv- veti ile beş eyaletin Çinin Nankinde- ki merkez * hükümetinden müstakil olmasmı temin etmiş ve buralarda İdapon himayesi altnda mlistakil ma- | halli hükümetler teşekkül etmiş ve- ya ettirilmişti. Çin diktatörü Çiang - Kal - Şek komünistlerle mücadele et- mekte olduğundan ve Mançurya me- selesinden sonra Japon küdretinden ürktüğünden Japonlara müdahale et- memişti. Halbuki Çin vatanseverleri, İbihassa milliyetperver hislerle iyice aşılanmış ölan Çin talebeleri Japon tedrici istilâşma karşı derhal faaliye- İte geçilmesi için mütemadiyen hükü İ meti ikaz etmekte idiler. Çing - Kal « Şek bu ikazların hiçbirine kulak as « madı, Fakat son hafta Içinde Japon- lar müstakil Hopel eyaleti dahilinde- ki Tlen - Çinde garnizonlarımı 10,000 | kişilik yeni bir kuvvetle takviye edin- ce Çinli talebeler yeni bir Japon taar- Tuzu sezerek Çiang - Kai - Şek'e taz- yiklerini arttırdılar, Japonlardan para almakla itham e- dilen Çin merkez hükümet reisi Çlang Kal - Şek miltiy bu yes ni tazyiklerini şüphesiz, diğerleri gi | bi bertaraf etmiye hazırlanıyordu ki, hiç beklenmiyen büytik bir muhale « fetle karşılaştı. Cenubu sarki Çinde | bulunan Kiangsi ve Kunntung eyalet İlerinin salâhiyettar şahısları Çantm da yaptıkları bir toplantıda Çini Ja- Pon istilismdan kurtaracak yegâne çarenin harp olduğuna karar verdi - ler ve Nanking hükümetin bir telgraf çekerek derhal Japonyaya Ilânıharp etmesini bildirdiler, Bu telgrafı çeken heyet altmış Çin generalinden müteşekkil olup bunlar “çerrubi “Şarki Çin Siyasi Konseyi, namı altında bir meclis teşkil etmek- te ve Çinim'bu m J İki. eni Nânking merkez hükümetinden ayrı ve müstakil olarak idare etmek- tedirler. Bu Konseyin idaresi altında olan Fuklehde Japonyanm simali Çindeki | gibi bir istiklâl hareketi uyandırma”. ğa kalkışması bu generalleri Japonya aleyhinde behemehal harekete geç mek İçin tamamile İkna etmiştir. Cantonda şimdiden örfi idarenin ilân edilmiş olduğu ve ihtiyatların toplan- mağa başladığı söylenmektedir. Hat- 44 Japon kaynaklarmdan gelen haber ler hudutlara bliyük miktarda sev « kiyatta bulunulduğunu bildirmekte « dirler , Nanking merkezi hükümeti bu fa » aliyet karşısında büyük müskülât içini de bulunmaktadır. Çünkü Canton teklifini kabul etmediği takdirde 6 nup eyaletlerinin garp eyaletlerindeki komünistlere birleşmek tehlikesi baş gösterecek ve komünistlere güç ma « kavemet eden Nanking, birleşik cep“ he karsısında ya eriyip gidecek, ya “ hut Japonya İle teşriki mesal etmek mecburiyetinde kalacaktır, Mamafih Nankingin Cantonla mi zakerelere girişmiş bulunması şimdi” Tik her iki tarafm da harbe mânl olmak için elletinden geleni yaptık © larına deli) adedilebilir, Yalnız akar cereyana mâni olabilirlerse! — N, M Belgratta toplanan polis kongresi bitti Belgradda toplanan 12 inci beynek milel polis cinayet masaları kongrefİ bitmiştir. Bu kongreye iştirak edef devletler şunlardır: Almanya, Avusturya, Belçika, Bu garistan, Çekoslovakya, Danimark# Felemenk, Fransa, Litvanya, Macar'f tan, Norveç, Filistin, Portekiz, İsvifi re, Yugoslavya ve Türkiyedir. Türk polisini temsil edenler, Anki radan Sungural ile, polis müfettişi rinden Tanyeridir, Kongreden bilhassa keyif verici hirlerle, kadın ve çocuk ticareti mücadele etek için almacak mü terek tedbirler görüşülmüştür. i Bir kadın daha kayip Fenerde Tahta minare mahallesi deki Yıldırım endiesi da 102'numâ/ ralı evde oturan Tüyan admd kadın bir haftadanberi ortada yok tur, Kadın aranmaktadır.