5 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

5 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

ez 2 GÜNAŞIRI Kırpıntı bonças Evlerimiz iç yüzünü çerçeveliyei nedir? Bakır mangallar, yasemin pubuklar, tesbihler, leğenler, İbrikler mi? Bunlar çoktan medern salonlar için birer süs oldu. Kerevetler, rahleler, minderler, siniler mi? Onlar da hayli zamandır kübik eşyalara yerlerini terketti, Bazı evlerimize hâlâ hususiyetini veren kırpıntı bohçalarıdır. Bir eski evde herşey eksik olabilir: * Odun, kömür, çatal. biçak, herşey... Vakat kırpmtı bohçasız ev olmaz. Geçen günlerin hatıralarını renk renk birer dilim halinde saklıyan bu bohçalar. hayatrmıza tevekkili ve teslimiyeti yamayıp dururlar. Nineler, en kıymetli cihaz gibi sandıklarında kızlarına onları saklar. Yeni hayat, yeni zevk, yeni konfor, eve girmeğe başladığı zaman, karşı - sında bü bohçaların kalelerini bulur. Faki ie yeni burada çarpışır ve ek- seriya yeni, eskiye yenilir. İlik eskiyen şey karşısında bohça açılır ve oradan bir parça üzerine ya- manır, Razen bir çorap deliğine bir fanila parçası, bir gömlek koluna bir çarşaf eskisi, bir pijama yırtığına bir mendil ucu rasgelebilir. Kırpıntı bobçaları model, terzi, biçim dinlemez. Parisin veya Londranın son moda bir rop döşambrını ilk dokunuşile bir hintli hırkası haline kor. Bası hir gömlek yeninden, bazı bir fanllâ yakasından, bazı bir çorap ucundan yü- rünü gösterir. Gizli bir Cüzzam illeti gibi pençesine geçeni tevekkiile, miskinliğe, derbederliğe doğru sürükler. Kırpmtı bohçasının İstilâsma uğrayan adam, biraz sonra her tarafm- dan renk renk sallanan yamalara ba karak eski bir şark feylesofu gibi dü- günmeğe başlar. Şekle, surata düşman olur. Köşeye çekilerek: — Adam sen de, der, dünya ve mafiha nedir? Mütevekkll şark ruhu, evlerimizdeki kırpmtı bohçaları içinde saklı du- rüyor! Orhan SEYFİ Aşktan tekaüdiye | Hani şu şapkası kokorozlu, baline korsalr, boynunda siyah kordelâ, elinde kaz bağir şemsiye ta- ; dudaklarını kırmizıya beli, bir boyayan, gözleri daima sürmeli, et- | leri dsima sarkık bazı kadmlar, da- ha doğrusu, aşktan hiç nasibini al - mamış olan ihtiyar kızlar vardır. İş- te bunlar, Londrada aralarında bir cemiyet kurmuşlar ve kendilerine 65 yaşından sonra değil de, 55 yaşım» dan sonra tekaüdiye verilmesi içip bir miting yaparak, Londra üzerine doğru yürümeğe başlamışlar. Cemi- yetin reisi ihtiyar matmazel davasını gu suretle izah ediyormuş: “1025 te yapılan bir kanun muci- bince, evlenmemiş her erkek ve her kadm eğer haftada 240 franktan daha az bir gelire malikse, 65 yaşın- dan sonrs haft 40 frank almak hakkına maliktir. Fakat bunun için de evvelos haftada beş frank kadar bir aidat vermesi lâzımdır. Evli kadınlar da ayni hakka ma- Hktirler. Fakat onlar bir aidat ver- memektedirler, İşte, İhtiyat matma- zeller, buna #inirlenmişler ve Lon - dra Üzerine bir açlık yürüyüşü yap- mışlardır, Bunların iddialarma nazaran hü- kümetten maaş alan dullarn mik » tarı 700 bindir. Fakat yaşlı matma- zeller, ancak 175 binden ibarettir. Bunlar ömürlerinde evlenmek medir bilmemişlerdir. Ve 63 yaşmdan son- ra da evleneceklerine kani değildir. ler. İşte bunun için, aşka susayan ihtiyar matmazeller pek fazla sinir- Jenmişler ve aşktan tekaidiye iste. meğe kalkmışlardır. Kefaret ! Vücudünün bütün kıvrımlaını katlarını, düzlüklerini ve yuvarlak - | Kklarını, sesinin bütün ihtizazlarını, sahnede san'at diye kullanan meş - hur sarışın dilber, Zozo Dalmas has- ta imiş, hem de kalbinden hasta!. Bu haber, kim bilir İstanbulda ne kadar vücut san'ati meraklılarmı ü etmiştir, Nitekim, bir tanidik bu Baberi duk! yunca, dedi ki: — İsabet yemine inanılmaz amma kaç kişinin gözü üzerinde kalmıştı! Öleki cevap verdi: — Hem dikkat ediyor musun? Vurduğu yerden vuruluyor. Kaç ki- şinin kalbini yaktı. Şimdi kalbinden hasta!, Şimdi bunun kefaretini.veri- | yor! Fıkra köşesi İki arkadaş meyhaneye oturmuş- lar ha bire çekiyorlardı. İkisi de hafif tertip “olmağa, başlamışlar- dı. Bittâbi “olmağa,, başlaymca bi- ribirlerine sarhoş olmamak hakkız- da fikirler söylüyorlardı. Çünkü dünyada iki cins adam kendilerinin ne olduğunu söylemezler. Bunlardan birisi delilerdir ve kat'iyyen deli ok | duklarmı söylemezler, İkincisi sar- haşlardır. Onlar da sarhoş oldukla- rm İtiraf edemezler. Ne Ise biz fahi- Wi bir tarafa bırakalım da hikâyeye gelelim. Ne diyorduk. Ha, iki adam boyuna meyhanede çekiştirip duru- Bilginizi yoklayınız | Sorular 5 — Buğday en çok hangi mem - leketilerde yetişir?. S — Tik poliçe ve banka muame - latımı kim icat etmiştir? S — Tik gazete ne zaman meşredil | vülştir?. $ — Iklimlerin yaşama o müddeti Üzerinde ne gibi tesirleri vardır? S — İlik muahede ne zaman yapıl- anştar? Dünkü soruların cevapları S — En çok inöelebiler ve En çok usatılabilen maden nedir? İC — Altın, Altmı bir milimetrenin (12,000 de hiri kadar ince safhalar ha line getirmek mümkündür. Kezalik bir gram altını hadeden geçirerek 15,000 metro uzunluğunda bir ince tel ekle edilebilir. $ — Misir bayrağı ne şekildedir? © — Mısır bayrağı yeşildir. Orta- İ sında bir hill vardır. Hilâlin ortasın ' da da beşer köşeli üç yıldız vardır. $ — Stenoğraf makinesini evveld kim icat etmiştir? C — Stenoğraf makinesi 1877 de bir Fransız tarafından icat edilmiş- tir. Fakat sonra bu makine üzerin - de çalışılmış Bivord, ve Grand-Jean taraflarından yeni makineler vücu - da çetirilmiştir. | S5 — Teleskopu kim icat etmiştir? | C — Teleskop'u, 1671 de Nivton icat etmiştir. Fakat bundan evvel birçok Âlimler yıldızları yakından İ görmek üzere aletler yapmağı düşün İ müşler fakat muvaffak olamamışlar idir. tarihi ağaç nerededir? € — Türkiyedeki en ihtiyar ve en tarihi ağaç Büyükderedeki | Sultan diftliğinde bir meşedir LL yorlardı. Derken, biri diğerine dedi — Dikkat et. Fazla kaçırıyorsun.. Halbuki adam rakıyı âdabile içmeli. | | Meselâ, bak ben daima kendimi &ol- larım. Şimdi sana bir misal verece- ğim. Bak şu pencereden: Karşıda İ- ki polis biribirile konuşuyorlar değil mi, işte onları üç görmeğe başladığın zaman sarhoş oldun demektir , Öteki hemen cevap verdi: — Fakat azizim, karşıda iki de - #il, bir poliş var, Kadın köşesi Bugün de, gümüş takımlarmızı, | gümüş eşyanız: temizlemek için size iyi bir usul tavsiye edelim. Bunları önce domatesle uvunuz. Sonra bol su İ ile yıkayınız. Üzeine tebeşir tozu İ geçirin ve tekrar domatesle uvup İ yıkayın. Gümüş takımlarınız derhal | | temizlenir ve parlar. Beyoğlu Halkevinde Reisicümhur Atatürkün ve Başba- kan İsmet İnönünün Beyoğlu Halke- | vine armağan ettikleri İmzah fotoğ- rafları, dün merasimle yerlerine asıl- | muştar. $ — Türkiyedeki en ihtiyar ve en | SEHİRDE OLANLAR | Bir halı hırsızlığı | İsviçre sefiri dünkü celsede hazır bulundu Bündan üç sene kadar önce Isviç-| I Festival hazırlığı Ne dersiniz? ç —— — Proğram ilâvelerle Çiçek sergileri ! ez daha genişletiliyor Galatasaray mektebinin bitişiğin - deki kısa hir sokağa belediye bir çi- İstanbulda, 2 ağustosta başlıyacak çek sergisi açmış. Belediye değil de 5-146 <5 İ SERER Avusturya meselesi Milletler Cemiyetinin son toplan - tısımda, bulunmak fzere Avusturya Başbakanı Şuşniğ'in İngiltere ve Fransa tarafmdan bizzat Cenevreye davet edilmesi şüphesiz Avusturya - nım Cemiyette işgal ettiği mevkiin ehemmiyetinden ileri gelmemektedir. Leon Blum ve Eden son — günlerde gittikçe daha tehlikeli bir istikrarsız lık gösteren Avasturyanm vaziyetini re sefarethanezinden çok mühim bir | seyyar çiçek satan esnaf oraya yöy- olan kırk gün kırk gece eğlenceleri | bizzat Avusturya devlet reisi ile gö halı hırsızlığı yapılmıştır. Çalınan halılar altı tanedir. Bunlardan biri - | ne 1500, diğerine 1250 lira kiymet! takdir edilmektedir. Geri kalan dört | kaç gün evvel bu serginin çok ipti - halt da oldukça kıymetli halılardır. | Arsdan kl sene geçtikten sonra, ya- pılan araştırmalar neticesinde bu ha rinde gerçi haklıdır. Hattâ o soka -| zanan Türk güreşçisi, meşhur bir ec-| İllardan, değeri pek o kadar yüksek olmıyan iki tanesi, Tophanede, Kir - | kor Allahverdi isminde birinin mağa İ zasında bulunmuş ve sefarethane me murları huzurunda bunların sefaret haneden çalman halılar olduğu tes- bit edilmiştir. Kirkor Allahverdi, ha- ları, Davit ve Melkon adlı iki şahıs tan satın aldığını söylemiştir. Bun - lardan Davit, başka bir suçtan do - Jayı, şimdi Sinop hapishanesinde bu- lunmaktadır. Melkon, bu işten haberi olmadığın: söylemiştir. Bir müddettenberi, İstanbul asliye üçüncü ceza mahkemesinde görülmek te olan bu hak hırsızlığı davasma dün sabah, devam edilmiştir. Dava- İ cr mevkiinde, İsviçre hükümetinin An kara sefiri Hanri Martin bizzat ha- zır bulunmustur. Dünkü celsede birkaç sahit dinlen miştir. Şahitler, kendilerine gösteri- len halinm, sefarethaneden aşırılmış halı olduğunu söylemislerdir. Mehkeme neticede, Sinop havisha nesinde mevkuf bul İmahkemeye getirilmesine karar ver- mis ve durusma, 20 temmuz tarihine bırakılmıştır. Maarifte Müfredat programın- daki değişiklikler Maarif Vekâleti, geçen sene yapı: dilleri tekrar tetkik etmek için ayfı- lan heyetleri Ankaraya çağırmıştır Bunlar, önümüzdeki hafta içinde An karaya gideceklerdir İ * Liselerde askeri kamplar bugin- den itibaren başlıvacaktır. Maarif Vekâletinin gönderdiği bir emir Uze- rine kamplar kâmilen leyli olacak» İt. Her talebe, bilâ istisna bunlara iştirak edecektir. Sıhhi sebeplerle kempa iştirak edemiyecek talebe için ancak askeri sihhi heyetler tarafın dan verilecek raporlar müteber ola» | caktır, * Yapılan bir istatistiğe göre, İs - tanbul maarifine ait ilk mekteplerin muallim ve talebe miktarları sen re nazaran tesbit edilmiştir. te 613 erkek 792 kadm, 93 716 erkek, 1102 kadm muallim var. dir. Talebe adedine gelince, 986 sene - sinde 70.000 talebe ve 430 mektep vardır. * Erenköy 38 inci mektep yok- sl çocukları koruma heyeti tarafın dan dün gece Suadiye plâjı gazino - sunda bir kır eğlencesi tertip edil - miştir, Yeni telefon tarifesi Telefon Şirketinin veni Ücret tari- fesi 1 temmuzdan itibaren (o lâibik mevkiine girmiş bulunmaktadır. Bu larileye nazaran evlerden, ticaretha- nelerden ve husus! telefon tesisatı sa hiplerinden, beher mükâleme için sa- dece beş kuruş almmaktedır. Umu- mi telefon merkezleri yedi buçuk ku- ruş Ücrete tâbidir. Buna rağmen, şehrin hemen bir- çok yerlerinde, telefon eden halktan on kuruş alınmakta devam edildiği İ Şirkete vukubulan şikâyetlerden an- laşılmaktadır. Tarife harici para İs- tiyenler hakkında takibat yapılacak- tır. | | Bir tehdit davası || Keki nişanlısı Rebekayr ölümle tehdit etmekten suçlu Maksudun, dün Asliye üçüncü ceza mahkeme- sinde duruşması yapılmıştır. Mak- | sut, Rebeka ile elân nişanlı oldukla- rını, sralarında hiçbir bâdise geçme- diğini söylemiştir. Mahkeme, hasta bulunan davacı Rebekanm çağrıl - ması için duruşmayı başka güne bi- | rakmıştır. Kadıköy » Haydarpaşa rıhtımı Geçen seneki büyük fırtınada ha- sara uğrayan Kadıköy - Haydarpaşa le birkaç basamaklı raflar yaparak | için hağırlıklera devam edilmektedir. çiçeklerini teşhir ediyorlar. Festival komitesi, 7 eylüle kadar sü- (Akşam) gazetesinde bundan hir- recek olan eğlence programını genis- letmiştir. 4-ve 6 ağustos günlerinde yağlı güreş müsabakaları yapılacak- tır, Bu müsabakalarda birinciliği ka dai bir şey olduğu hakkında bir yazı | öğümüze ilişti. Arkadaşımız bu fik | ğın dibinde bir de umumi ayak yolu nebi pehlivanla karşılaştırılacaktır. olduğunu ilâve edersek serginin hiç | o Güreglerin yapılacağı günlerde ay- te yerine düşmemiş olduğunu kavra- rıca Maraton koşusu tertip edilecek- makta artık gecikmeyiz. Yalnız şu- tir, Koşu Taksimde başlıyacak, Bü- rayı da itiraf etmeliyiz ki, bizde bu | yükdereye gidilerek dönülecektir. gibi şeylerin Mizumu ağir ağır İd -| 9 ağustos pazar günü (Boğariçini rak ediliyor ve yapılan işlerde kav-| yüzerek geçme müsabakası yapıla - rayış ağırlığile mütenasip olarak vii | caktır. Bu müsabakalara iştirak et- yerinin münasebetsizliğine rağmen |da ve gerek komitede hazırlıklar ya- bu serginin açılmasını, yani çiçek sa- | pılmaktadır. Müsabakaya girmek ü- tanlara böyle bir yer gösterilmesini zere kadıh, erkek bircok yüzücüler çok hayırlı bulduk. Bu gibi şeyler | müracaat . halkım ve şehrin rağbetile çok alâ -| 2 Ağustos pazar günü Modada ya- kadardır. Eski neslin bahçeye mera- ! pılacak olan deniz'bayramı münase- kı nisbetinde sokakiz. ve evde çiçe- | betile denizcilik klübü tarafından bir ğe olan biğâneliği bir müddet İs - | deniz kızağı yarısı tertip ediledektir. tanbulluyu bu tabii şaheserleri tat - Memleketimizde ilk olarak yapı - maklan uzak tutmuştu. Yeni nesiller | lacak bu yarışlarda derece kazanan- daha #iyade tabiate yaklaşabildikleri | lara belediye tarafından muhtelif he cut buluyor. Biz bütün iptidailiğine, mek üzere gerek müsabıklar arasın | lan müfredat programındaki tebed- nman geen ETMENİ, " | için çiçek seviyorlar. Bu sevgi henüz | pek büyük bir inkişaf arzedememek tedir. Fakat yavaş yavaş gelişeceği- ne şiiphe yoktur. Bir taraftan çiçek | sevgisi böyle gelişedururken öte ta- raftan da çiçek satıcılarına sattık- ları güzel matahla miitenasip dalın Kützel bir yer göstermek icap ede - cektir, Atinada hükümet sarayının yan | duvarları ufak ufak fakat çok gü - zel çiçekçi dükkânlarile doludur. Bu | dükkânların ardında da meçhul'as - ker abidesi vardır. Bizde de Taksim anıtının etrafın- daki azcı, mühallebici, gazozcu, velospit ve tamircisi gibi dükkânları kaldırıp yerlerine çiçekçi dükkânları | Sal ra varını önlindeki geniş trotuara kü- çük küçük çiçekçi dükkünları ya » pılsa ve dükkânlar çicekçiden başka kimseye kiralanmasa fena mi olur? Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz? e KUÇUK HABERLER Me sürmek ! * Ayasofyanın tamiri hazırlığı — | Ayasoflyanın tamiri etrafında yapı - lan keşifler bitmiştir. Tamir işine ö- nümüzdeki hafta içinde başlanacak » tir * Tapu sicil muhafızlıkları — U- mum müdürlüğün daveti Üzerine bir, kaç gün evvel Ankaraya giden İs - “Bir broş ür Deniz ticaret müdüriyeti, kabotaj hakkının Türk bayrağına intikalin - den itibaren geçen on sene müddet içinde Türk gemiciliğinin inkişafını | gösteren mufassal bir broşür hazırla maktadır. Bu'broşlirde, Türk deniz ticaret filosunun kabotaj kanununa takad - düm eden günlerdeki vaziyeti teba -| rıhtımmın inşaatı bitmek üzeredir. rliz ettirilecek ve on senelik bir inki- | “ diyeler verilecektir. Kırk gilin kırk gece eğlencelerine iştirak edecek olan milli heyetler için vilâyetleriden de cevaplar gelmeğe başlamıştır. Üçüncü umumi müfettiş Tahsin Uzer'den belediye Festival komitesine gelen bir telgrafta, Ho- runcu oyununu oynamak Üzere Ço- ruh vilâyeti namma da'altı kişilik bir grubun gönderileceği bildirilmiştir. Istanbuldan iştirak edecek heyet- ler, konservatuvar müdürü Ziyanm nezareti altında çalışmaktadır. Balkan ve Macaristan turizm ofis lerinin direktörleri festivalde bulun- mak üzere belediyenin misafiri ola- rak şehrimize davet edilmişlerdir. ipphul,, Beyoğlu —vo Usküdar. - tanir. baş memürları, önümüzdeki hafta © çinde şehrimize döneceklerdir. Baş memurlar; İstanbul, kazalarında teş kil edilecek olan tapu sicil muhafız - lığı işlerile meşgul olacaklardır. * Camilerin tamiri işi — Evkaf idaresi önümüzdeki sene İçinde cami ve medreselerin tamiri işile daha ya- kından alâkadar olmayı karalaştır - mIştar, Tamire mühtaç camilerin tesbiti işi yakmda ikmal edilecektir. .yikidana Vel fm m mmmi! * Müstâhdeminin senelik mnaye - mesi — Belediye tarafndan müstah- deminin yıllık muayenesi için verilen mühlet 30 haziranda bitmiş isede belediye bunu 25 temmuzâ kadar. uzatmıştır. hazırlanıyor Türk gemiciliğinin on sene içindeki inkişafı Hslatistikler, ticaret filomuzla beraber liman faaliyetlerinin de on yıl ön- ceye nazaran arttığını göstermektedir. şaf devrinin neticelerile bu vaziyet birkaç noktadan mükayese edilecek- tir. 926 da yüz otuz küsur bin gayri safi tonaja malik bulunan Türk de niz ticaret filosu, ogünkü kadrosu - nun yüzde otuz beşi şimdi çürüğe çıkarılmış olduğu halde, hâlâ iki yüz bin gayri safi tonajı geçmiş bulun - rlişmek ve icabında lâzimgelen ted- birleri evvelden almak İçin Şuşniği Cenevreye davet etmişlerdir. Şuşnik Avusturyada hakikaten binbir müşkül içindedir. Starhember gi Başbakanlık muavinliğinden ayır- dıktan sonra dahildeki vaziyeti iyi » den iyiye sarsılmıştı. Çünkü Şuşniz kabinesinin tutunmasında © İhmali mümkün olmıyan bir kuvvet olan Helmverler liderleri, Prens Starhem bergin kabinedeki mevkiinden uzak- laştırılmasını affetmiş değildir. Hü- kümete nim muarız bir mevki işgal etmektedirler. Bunlardan maada Al manya İle birleşmek taraftarı olan, ve Avusturya siyasetinde çok bü - yük bir tesirleri olan Nasyonal - Sos yalistler Şuşmiğin Almanya aleyhte rı, ve Halya taraftarı siyasetine şid- detle muhalefet edip, bilhassa Al - maryanm Ren mıntakasını işğali i- zerine gayelerini istihsal uğurunda - ki faaliyetlerini arttırmışlardır. Şuşnig hllkümetine muariz olan - lar meyanıma partileri feshedilmis 0- lan Sosyalistlerle, ekonomik buhran içinde boğulan halkı ilâve etmek i- zumdır, Bütün bu muhalif unsurlar devlet mekanizmasında bir değişikliğe talip tirler. Fakat, Avusturya dahili siyasetin- de vukua gelecek herhangi bir de - gişikliğin behemehal Avrupa politi - kasında şiddetle inikâsları olacağı için Şuşniğin vaziyeti gayet naziktir ve Leon Blum ve Eden bu değişikli - gin önlinü almak çarelerini görü mek “için Şuşnigi Cenevreye dav etmişlerdir. Bugün Avusturya siyasetinde vn- ku bulması ayni derecede muhtemel olan iki değişiklik vardır. Habsburg- larm tahta oturmaları, Avusluryanın Akmamyazu ilhakı, Mm inhta oturmalarına ne Fransa, ne İngiltere, ne de Ttalya- dn bir diyeceği vardır, Fakat kücük devletleri böyle hir hâdise karşısında askeri tedbirlere müra - caat edeceklerini bildirmişlerdir. Hal buki Şuşnig Avusturya istiklölinin Almanyaya karşı korunabilmesi için yegüne çarenin Ottonun tahta geti - rilmesinde olduğunu ileri sürmekte - dir. Avusturyanın dahili menfaatleri ile çarpışan küçük andlaşma menfa- atlerini şimdilik birleştirmeğe İmkân görünmiyor. Avusturyanm Almanyaya ilhakı meselesine gelince, Fransa buna kat- iyyen muarizdir. İngiltere bitaraf görlinmekte ve küçük andlaşma dev letleri ise bu hususta biribirinden bir dereceye kadar ayrılmaktadır - tar, Tekler kat'iyyen muhalefet et - mekte, Yugoslav ve Romenler İse Habsburgların iadesine Alman iha - kımı tercih etmektedirler. Almanya ise behemehal Avusturyayı ele geçir- meye çalışmaktadır. Burada Alman menfaati İle Fransız menfaati çarpı- şıyor. Avusturya mevzubahs bile ol muyor. Avrupa siyasetinde en büyük rolü oyniyan Fransız - Alman menfaatle rinin çarpıştığı bir nokta olduğu İ- çindir ki, Avusturya bugünkü arst- ulusal politikanm merkezi, sikleti - idir. Mamafih oŞuşnigin Üenevreye i Eden ve Blum tarafından daveti sa- de bunu İspat etmiyor, ayni zaman - da İngilterenin Avusturyadaki istik- İ rarsızlığa nihayet vermek ve bu su- retle Almanya İle Fransayı yakınlaş tırmak arzusunu gösteriy: NV. M Eyüp kaymakamlığı için bir bina aranıyor “Yeni teşkil edilen Eyüp * kazası kaymakamlığını vekâleten ifa ede - cek olan Fatih kaymakamı Halük işe başlamıştır. Tahrirat kâtibi de tayin edilmiştir. Kadrosu bugü de tamamlanacaktır. Kaymakamlık için bir bina aranmaktadır. maktadır. Bir misli tezayüt demek o- lan bu miktar, sadece tonaj müka »- yesesinin ortaya attığı nisbeti ifade etmektedir, Asil büyük kazanç, Türk deniz ticaret filosunun yalnız kemi - yet itibarile değil, keyfiyet itibarile de bundan on sene evvele nazaran İ- ki, hattâ üç misli kuvvetlenmiş olma sındadır. İ