18 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

18 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

2 10 MAHKEMELERDE Sinabar Recep mahkemede Salıpazarından geçerken birinin saatini aşırmış! 19 yaşlarında, | yanak kemikleri çıkık, esmer renkli | bir delikanlı.. Salıpazarından geçer: ken, bir adamın cebinden yankesici- Sinebar Recep: lik suretile saatini aşırmaktan süç- du... Sinebarın Galate Sulh ceza mah - kemesi huzuruna gelişi,âdeta bir hâ dise oldu. Kendisini tanıyan birta-| kım başıboş çocuklar, koridora top- lanmış onu biribirlerine gösteriyor - Jardı: — Sinebar Ağabey!.. Nah işte 8i- mebar geçiyor! Belli ki Sinebar Recep; bu muhit- te çok tanınmış bir adamdı. Mahkeme, ilk olarak, 18 yaşında dolandırıcılıktan suçlu Todoriyi 5 hit olarak dinleyecekti, Todori, sa - kin ve mütereddit adımlarla ilerledi. Yanağmdaki küçük bir bıçak yara- sını saklamağa çalıştığı görülüyor. du. Todori, şöyle şahitlik etti: — Ben saat çalmdığın: bilmiyo - rum. Yalnız, Sinebarı yanında gezdir diği çocuklara para dağıtırken gör- düm. Ondan sonra, sekiz yaşındaki E - Min dinlendi. Odadediki: — Salpazarmdan geçiyordum. Bir adamın cebinden saat çalındığını söy lediler. Fakat bu saati çalan Sinebar Recep değil, sakallı bir adamdı! Mahkeme, İbrahim - İsminde bir başka küçük şahide tebligat yapmak için duruşmayı başka güne bıraktı Rum mezarlığından zincir çalan bir adam Kurtuluştaki Rum mezarlığında, Mezar taşlarının arayerindeki zin- Yerli Mallar Sergisinde Rad yolin paviyonundan bir köşe Yerli Mallar Sergisinde bazı sanat şubelerinde mütekâmi! bir ilerilik iz- leri görülüyor. Bir kısım sanayi, o kadar tekemmül etmiş ve terakki gös termiştir ki, bu, milli endüstrimiz için bir iftihar vesilesidir. 8 inci Yerli Mallâr'Sergisinde gör- düğümüz ve gezdiğimiz paviyonların en mükemmellerinden birisi, henüz memleketimizde yeni bir inkişaf dev resini yaşamakta olan tibbi müstah- zarat paviyonudur. Tibbi müstahza- rat ve kimyevi mamulât şübesinde bilhassa Radyolin, Gripin müessese. #inin hazırladığı zengin köşe, memle- ket müstahzarcılığının müterakki ve müsbet bir eseridir. 8 inci Yerli Mal. lar Sergisine iştirak etmiş olan Rad- yolin müessesi, 18 yıllık faaliyetine nasıl bir istikamet verdiğini ve Türk müstahzarcısmın nasıl çalıştığını <ıkça göstermiştir. Radyolin paviyo- nu, zerafet ve ince bir tertip zevkinin büzırladığı bir eser olmakla bilhas- cirleri çalan bir adamın dün üçüncü ceza mahkemesinde son duruşması yapıldı. Suçlu Vangeli, süklüm püklüm hâ lerin ıruna çıkardıla Vaka şöyle olmuştu: Bir akşam, Kurtuluş Rum mezarlığı bekçisi, ak- mun yarı karanlığında bir gölgenin. mezarlıktan dışarı çıktığını görü - yor. Fakat, tam zerine yürüyeceği strada, gölge, var hiziyle kaçarak bekçinin elinden kurtuluyor. Ertesi | günü, daha ertesi günü bekçi, bir ta- rafta gizlenerek; demir zincirleri a- şırmağa geldiği anlaşılân bu mezar- lik hırsızma pusu kuruyor. Bek ne böyle pusu kurduğu bir akşim çaldığı zincirler de elinde olduğu halde herifi enseliyor, Dün mahkemı birçok şahitler İstanbul Harici Askeri Kıtaatı İlânları Kütahyadaki 497 bin 514 lira 15 küruş bedeli keşifli ınşaatın ihale gününde ta- apler Bayındırlık Bâkanlı- Iğından alınacak vesikayı getirmediklerinden yeniden kapalı zarfla eksiltmeye ko- nulmuştur. İhalesi 20 Tem- muz 936 pazartesi günü İsaat 15 tedir. İlk teminat 23 bin liradır. Şartname ve projelerle fenni şartnamele- ri M. M. V. Satınalma Ko- misyonundan 25 lira karşı- lığında alınır. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı ka- nun 2 ve 3 üncü maddelerin de yazılı belgelerle Bayın- dırlık Bakanlığından alına- cak fenni ehliyetnameler ve behemehal verilmesi mec- vesikalar ve ilk teminat dinlendi. Şahitlerin hepsi de, Vange- li mezarlık iç dolaşırken gör- lediler, çunu sabit görerek| Vangeli bir sene iki ay hapse mah- küm etti Ermeni katoliklerinin vakıfları Vakıf İdaresine geçti Ermeni katolik cemaatine ait bu- lunan Taksimdeki Sürp Agop vakıf hastanesile Darülâcze işlerini Beyoğ- lu vakıflar direktörlüğü bizzat gör - | meğe başlamıştır. Vakfa ait h ve akarat, vakıflar idaresine? te - sellüm edilmiş, ve alâkadarlara lâzım. gelen tebligatta bulunulmuştur . Hastane ve derülaczenin doktor ve müstahdemleri, vakıflar umum müdürlüğünün tesbit edeceği kadro- ya intizaren şimdiki halde muvakka- ten vazifelerine bakacaklardır. sa bütün gözle! rine çekmekte - dir. Paviyonun içinde küçük bir diş macunu fabrikası vardır, Durma- dan çalışmaktadır. İptidaf madde ha İlinden tüp şekline intikal edinceye kadar geçirdiği bütün safhalar, Rad- | yolin diş macununun formül itibarile emsaline nazaran daha orijinal bir kimyevi terkiple meydana getirildi - | ğini göstermektedir. Diğer taraftan göğsümüzü kabar- tscak en mühim nokta, Radyolinin yalniz Türkiye hudutları içinde de- Zil, Yunanistan, İtalya, Mısır, Arna- vutluk, İran ve Efganistana dahi ih- raç edildiğidir. Bu sene halkın pavi- yonunu çok beğendiği Radyolin mü- essesesi şimdiye kadar iştirak ettiği beynelmilel sergilerde 19 diploma ve 48 altın madalya almıştır. Milli en. düstri yolunda hariçte de yüzümüzü i s#ğartan milessesenin müteşebbisleri- ni tebrik ederiz. İSTANBUL BELEDİYESİ ILANLARI | Teslim tarihinden itibaren senelik muhammen kirası 138 lira İ birlikte, teklif | ihale saatinden en geç bir iradaa M.M.V. 1936 Cuma günü saat İlde olan Aksarayda Gureba Hüseyin ağa mahallesinin Horhor soka- ğında 62 N. lı Hintler tekkesi 937 veya 938, 939 senesi mayısı sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık (artırmaya konulmuş ihale gününde giren bulunmadığından artırma 21 Temmuş 936 salı gününe uzatılmıştır. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. İstekli olanlar 10 Hira 35 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber yukarda yazılı günde saat 15 de Daimi Encümende bulunmalıdır. (İ) (4106) Muayeneye gelmemiş otomobiller hakkında muayene edilmiş mektup ve makbuzları mektublarını saat evveline kadar Anaka- Satmalma Komisyonuna wermeleri #) (3686) 32 Istanbul o Asliye Ikinci Ticaret Mahkemesinden : Sergis Keseryana merhum olup mahkemece satılme- sma karar verilen değirmencilik se- bat türk anonim (şirketine ait 19 bin adet hisse senetleri ikindi arttır ma ile 4 ağustos 1936 salı günü saat 10 da Istanbul kambiyo borsasm- da satışı icra edileceğinden tayin e- dilen gün ve saatta talip olanların mahalli mezkürda bulunmaları ilân olunur. (24474) İstanbul Komutanlığı Sa- hnalma Komisyonu ilânları Topçu Atış Okulu için 162 numaralı Ordu emirna- mesindeki evsaflara uygun on sekiz baş binek hayvanı açık eksiltme ile alımacaktır. Beher hayvanım muham- men fiatı 135 lira olupilk teminatı beher hayvan için on lira on iki kuruş ve mec- muu için 182 lira 25 kuruş- tur. Şartnamesi her gün öğ: leden evvel komisyonda gö- rülebilir. Hayvanı olupta satmak isteyenlerin hayvan- ları ve ilk teminat makbuz veya mektublarile o birlikte vakti muayyeninde Fındık- lıda Komutanlık Satmalma Komisyonuna gelmeleri. (3322) Göz Hekimi ŞÜKRÜ ERTAN Cağaloğlu Nuru Osmaniye cad. No30 (Cağaleğlo Ecsanes bitişiği). Tel 22566 Hukuk Mahkemesinden : Selânik Bankası tarafından Galatada Tophanede Ba- yazit mahallesinde Kaval sokağın- da 5 ve 9 numarada mükim Andon Dimitrakoplo ve Dimitri o Dimitra- koplo aleyhlerine açılan alacak da vasından dolayi tebliği muktezi da- vetiyyenin omüddedaleyhlerin ika- metgâhı hazirelerinin meçhuliyyeti hasebiyle Hukuk usulu muhakeme- leri. kanununun 141 inci (omaddesi mucibince ilânen tebliğine ve mu- 936 tarihine taliki- Mezkür gün ve saatte müddenaleyhler ispati vucut etmediklerinden haklarmda giyap kararı ittihaz edilmiş ve müddei da- vasmı haczi ihtiyati dosyasında mev cut vesaikle ispat edeceğini ve im- zanın inkârı halinde istiktap istiye- ceğini bildirmiş olduğundan 6-11-936 tarihine müsadif cuma günü saat 14 te istiktap ve muhakeme için mahkemede hazir bulunmaları ve gelmedikleri takdirde istiktaptan is- Istanbul Asliye Birinci lâvhasını taşımayan gerek hususi gerekse taksi otomobillerinin seyrüseferi yasak edilmiştir. Bunların muayeneleri Perşembe günü öğleden sonra veCumartesi günü öğleden evvel Ayasofya meydanında ve alelusul 6 ıncı Şubeden bir ceza zabtı yapmak suretiyle yapılabileceği ilân olunur. (B.) (4108) üzel... tinkâf ve imzaları ikrar ve kabul et- miş nazariyle bakılacakları | ve bir daha mahkemeye kabul edilemiye- cekleri ve giyaplarmda hüküm ve- rileceği ilân olunur. (24475) buri olan şartnamede yazılı| ile| Deniz Yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karrs#öy o Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdar £ade Han. Tel 22740 Trabzon postaları Pazar 12 de Salı, Perşembe i 15 de. izmir Sürat Postası Cumartesi 15 de N Mersin postaları Salı, Perşembe 10 da kak karlar. Diğer postalar Bartın — Cumartesi Çarşamba 18 de İzmit — Pazar, Salı, Perşembe, Cuma 9.30 da Mudanya — Cumartesi 14de diğer günler. 830 da Bandırma — Pazartesi, Salı, Çar samba. Perşembe, Cumarte si 20 de, Karabiga — Salı, Cuma 19ds Imroz — Pazar 15de Ayvalık — Salı 19 da cuma 17 de Trabzon ve Mersin postaları oa kalkış günleri yük alınmaz 4103 Istanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları İdareleri İstanbul Leva- zım Âmirliğine bağlı mües- seseleri için 22 ton kaşar peyniri 23 Temmuz 936 perşembe günü saat 15,30 da Tophanede Satınalma Komisyonunda kapalı zarf-| la almacaktır. Tahmin be- deli 12100 liradır. İlk temi- natı 907 lira 50 kuruştur.| Şartnamesi her gün komis- yonda görülebilir. İstekli- lerin kanuni vesikalarile tek liflerini ihale saatinden bir iç över- meleri. (33) (3827) # İdareleri İstanbul Leva- zım Âmirliğine bağlı mües- seseler için 42 ton beyaz pey nir 23 Temmuz 936 Perşem- be günü saat 15 de Topha- nede Satınalma oKomisyo- nunda kapalı zarfla alma- caktır.Tahmin bedeli 14700 liradır. İlk teminatı 1102 li- ra 50 kuruştur. Şartnamesi her gün komisyonda görü- lebilir. İsteklilerin o kanuni vesikalarile tekliflerini iha- le saatinden ibr saat evvel komisvona vermeleri, (34) (8828) s1 # İdareleri İstanbul Le- vazım oOÂmirliğine bağlı müesseseler için 117500 ki- lo meşe kömürü 23 Tem- muz 936 Perşembe günü saat 14,30 da Tophanede Satınalma Komisyonunda açık eksiltme ile almacaktır. Tahmin bedeli 3525 liradır. İlk teminatı 264 lira 37 ku- ruştur. Şartnamesi komis- yonda görülebilir. İsteklile- rin kanunt vesikalarile belli saatte komisyona gelmeleri. (85) (3329) 33 M.M.V.Den: 1 — Muhtelif yerlerde yer altı benzin tankı yaptırıla- caktır. 2 — Buişlerle meşğul o- lan firmalar M. M. V. Hava Müsteşarlığı inşaat şubesi- ne müracaat ederek fenni malümat aldıktan sonra hiç bir taahhüdü tazammun et- memek şartile proje ve tek- liflerini Temmuz 936 sonu- na kadar mezkür Şubeye vermeleri. (36) Ge, 18-7- Soğuk algınlıkları Le iii Lİ çe ASPİRİN 2 ve 20 kömprimelik ambalajlarda bulunur. Ambalaj ve komprimelerin üzerinde halisliğin timsali olan Gİ markasını arayınız. Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Riyasetinden : Leyli Tıp Talebe Yurdu için olbaptaki şartname v8 evsafa göre satın almacak olan bin metre patiska ve iki“ bin metre muhtelif eb'adda amerikan bezi için yapıla açık eksiltmede teklif edilen fiyatlar fazla görüldüğün den eksiltme 27 Temmuz 936 pazartesi gününe bırakıl mıştır. Iı — Eksiltme Cağaoğlunda Sıhhat ve İçtimai venet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda 16 da yapılacaktır. 2 — İstekliler şartname ve numuneyi Fuatpaşa tür- besi karşısında Tıp Talebe Yurdu merkezinde (o görebi”. lirler. 3 Muv: kat garanti 162 liradır. “z7—'Ta i fiyat: Patiskanm bir metresi “97 Kac 140 sâritini enindeki âmerikanm 75 ve85 santim enin deki amerikanın bir metresi de 48 kuruştur. 5 — İstekliler cari seneye ait Ticaret Odası vesikasil€ bu işe yeter teminat makbuzu veya banka mektubu il€ birlikte vaktinden evvel komisyona gelmeleri. (4084) ———————— mı) m m Karamürsel Belediyesinden: Belediyenin Mua“ saat 1 — Kasabaya üç sâat mesafede olan jesi yaptirılacaktır. Bedeli muhammeni 500 liradır. 2 — Karamürselin müstakbel münhanili. harita v€ pilânı yaptırılacaktır. Bedeli muhammeni' 500 liradır. 3 — Karamürsel kasabasının asri kabristan proj yaptırılacaktır. Bedeli muhammeni 200 liradır. 936 senesi içinde yukarıda yazılı pilân ve projeleri” yaptırılması çalışma programımız cümlesinden olmakla bu projeleri yapacakların kanun ve emirler dairesind8 ve vekâletlerden tasdik edilmek şartile olanların Karamürsel Belediyesine müracaatları olunur. (4094) ilân Yüzünüzü iylee sabunlayınız. YILDIRIM bıçağı en sert sakalı bile bir kaç dakika z2 'ında lâtif bir surette traş eder. En nazik ciltler .4 bile hi bir taharruş yapmaz. Kanaat edinmek için tec- rübe ediniz. Gayet memnun kalacak ve ebediy- yen YILDIRIM traş bıçağından başka bıçak kul- lanmiyacaksınız. Sözümüz reklam değil, bir ha- kikattır. Fındıklı Sağlık suyunun kasabaya getirilmesine ait pro" 'yapmıya talip i