18 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

18 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

SON HABEREM Fransada Kadınlara da intihap hakkı verilmektedir Paris, 17 (A.A.) — Mebusan mec- lisi, reylâm encümeni, nisbi temsil & sasını 1 reye karşı 17 rey ile kabul etmiş ve müteakiben kadmlara İnti hap hakkı bahşeden kanun projesini tanzim edecek raportörleri tayine karar vermiştir. . Teslihatın millileştirilmesi Paris, 17 (A.A) — Dün sabah mebusan meclisi harp teslihatınm millileştirilmesi meselesini müzake - ro etmiştir. Meclis, millileştirme ye| rine daimi bir kontrol vücuda getiril mesi suretinde mebuslirdan Valen- tin tarafından yapılan tâdil teklifi- ni 164 reye karşı 393 reyle reddet- Meclis, Fransa bankasının islâhı - na dair olan projeyi 1ii reye karşı 430 reyle kabul etmiştir. Bir Bulgar köyünde 140 ev yandı Sofya, 17 (Tan) — Bulgar Make- dçnyasının Bansko kasabasında ge - çen gün çıkan büyük yangında 170 €vle bir ilkmektebin tamamile kül ol- muş ve İki kadın da diri diri yanıp ölmüştür. Pek çok hayvan telef ol- muş ve 700 kişi de açıkta kalmıştır. Bunlar için çadırlar kurulmuştur. Za Tar 15 milyon levadan fazladır. Bul- gar kralı Boris ilk olarak yangından açıkta kalanlara (Dahiliye Nezareti vasrtasile 25 bin leva verilmesini em- retmiştir. Zahire ihracat müdürlü - ğünde de Banskoya 15 bin kilo un gönderilmiştir. Filistin kargaşalığı bir #ürlü bitmek bilmiyor Kudüs, 17 (A.A) — Umumi yor - gunluğa rağmen Arapların grevi, de- sAmepesieleriyrtaz” maktan kaçınmakta berdevamdırlar. Bunlar, hükümetin Yahudi muhace - ret meselesinde mühim fedakârlıkla- ra razı olacağını ümit etmektedirler. Maamafih bu muhaceret bareketi, devam etmektedir. Filvaki, Nisan - Eyi sömesterine sit olan kontenjan bu son günlerde verilmiştir. Litvinof'un altmışıncı yıl dönümü Moskova, 17 (A.A.) — Litvinofun altmışıncı yıldönümü o münasebetile, balk komiteleri meclisi ile parti mer- kez kömitesi, Molotof, ve Stalin im- #alarile, Litvinofa bir tebrik telgrafı göndererek kendisinin şahsmda ba - rış davasının yorulmaz mücadelecisi Bİ selimlamışlardır. z Sovyetler birliği merkezi icra ko- Mitesi, Litvinofun bu yıldönümü mi hasebetile, barış İçin olan mücadele sahasmdaki büyük muvaffakıyetle - rinden dolayı, kendisine Lenin nişa - binm verilmesine karar » Ecnebi memleketlerdeki müesseselere bağlı hizmet erbabının Ankara, 17 (Tan) — Benebi mem- leketlerdeki müesseselere bağlı olup ta Türkiyede çalışan hizmet erbabı- nın Ücretleri, Türkiyede herhangi bir milessese tarafından ödenmedi- Bi takdirde, bunların gündelik gayri safi kazanç karnesi lzerinden gah - Böh kazanç vergisine tâbi tutulmela TI, finans bakanlığınca kararlaştırıd- mıştır. Fransız maliye mütehassısı tetkikatını bitirdi Ankara, 17 (Tan) — Finans Ba - kanlığı varidat teşkilâtı etrafında tetkikatta bulunan Fransız mütehas sısı Pol Mase, son he ” kanlığı vermiştir. assıs, ÖNÜ * müzdeki ay içinde memleketine dö künununu tadil etmek üzere tetkikat Yapmaktadır . * Ankara, 17 (Tan) — Denizyol - ları idaresi umum müdürü Sadettin, gelmiştir. Umum müdür, ye- ni almacak vapurlar İşi etrafmda kanlıkla temas etmektedir. İlâha sarılarak Akdeniz işi Yunanistan pakttan ayrıldığını bildirdi Roma, 17 (A.A.) — Stefani ajansı billiriyor : Yunanistan İtalyanm o Atinadaki mümessiline, Milletler Cemiyeti pak tinin 16 me: maddesine istinat eden Akdeniz anlaşmaları hükümsüz addettiğini resmen bildirmiştir. Yunan hükümeti bundan evvel keyfiyeti Londraya da bildirmiştir. İngiliz donanması İskenderiye, 17 (A.A.) — Reuter bildiriyor: Akdeniz İngiliz dönanma- sma mensup olup burada toplanmış olan harp gemilerinden sekizi Mal- taya ve biri de Yunanistana yarm hareket edecektir. Diğer üçü İsken- deriyede kalmaktadır. Bir tayyare düştü yedi kişi yaralandı Belgrad, 17 (Tan) — Yugoslavya- | da Lüblana - Zağrep - Belgrad arasın da hava seyriseferleri yapan ve Yu-| goslav “Aeroput” hava şirketine men sup bir tayyare motörünün bozulma» sı neticesinde Lüblâna civarında bir orman İlzerine düşmüş ve içerisinde bulunan benzinler tutuşmuştur. 7 yol cu ölmüştür. Atatürkün Boludan geçişinin yıl dönümü Bolu, 1 7(Tan) — Bütün şehir, Atatürkün Boludan geçişinin yıldö- nümünü coşkun bir şekilde kutlula- mıştır. Her taraf donanmıştır.. Bü - tün halk derin bir sevinç içindedir. Habeş maslahatg İnönünde uçuşlar Vecihi 5 saat 4) dakika havada kaldı İnönü, I7. (A.A.)— Yelken uçuşu kampında büyük bir (faaliyet göze çarpmaktadır. Bilhassa Rusyadan gelen talebenin kampa iltihakından sonra posta ve gurup çalışmalarına başlanmıştır. Kampın bulunduğu tepeler yel- ken uçuşlarına çok müsaittir, Bu tepelerde giinün her saatinde suu- dı cereyanlar bulunmaktadır. temmuz salt günü yapılan uçuşlar- da Türk Kuşu uçmanlarından Ana him p. s. 2 tekâmül plânö saat 10 dakika havada ka Ertesi gün saat 14,17 de Vecihi ha- yalanmış, 800 metre yükseklerde suudi cereyanlara rastlıyarak 5 saat 45 dakika havada kalmıştır. İniş saati olan 20,30 da hava ka- Tarmasaydı Vecihi uçuşuna devam edecekti, Hatırlarda olduğu Üzere w- çuşlara başlanması münasebetiyle İnönünde yapılan törende Bayan Sa- biha böyle bir cereyana tesadüf et- miş 20 dakika yelken uçuşu yapmış» t. 'Türk Hava Kurumu, bu dereceleri ve bundan sonra almacak derecele- ri tespit ederek tasdiki için beynel- milel hava federasyonuna o bildire- cektir. Maliye veki eliyor Ankara, 1 7(Tan) — Maliye veki- U Fust Ağralı, Pazartesi günü bura- ya dönmek üzere İstanbula hareket etmiştir. üzarı dün mühim beyanatta bulundu tekrar Istanbula geldim detten beri yolda. olduğum için hâdi- selerin son şeklini bilmiyorum. Yak mz şurası muhakkaktır ki, İtalyan- larm iddiasına rağmen Habeşistan- da harp bitmemiştir. İşte bunun de- UZ. Halen hüküm süren çete harpleri durmadan devam edecektir, çünkü milli hissiyat galşyandadır. En s0- nunda, yalnız bırakılmasına rağ- men, Habeş milleti, elinde kalan si- milli varlığı ezdirme- meğe azmetmiştir. Zecri tedbirlerin kaldırılması Bu itibarla, Milletler Cemiyetinin Italya üzerindeki zecri tedbirleri va- kıtsız kaldırdığını o söyliyebilirim. Harbin bitmiş olduğu iddiası ile 2€c- ri tedbirler kaldırıldı Fakat, görü- kemâli esefle kaldırdıklarını ve beynelmilel vaziyetin karışık olma- sı dolayisile buna mecbur kaldıkla- rmı itiraf ediyorlar : Habeşistandaki va- ziyete gelince bügün o- rada Gorhi (Gore) mmtakasında muntazam bir Habeş hükümeti var. dır, Nazırlarımız daimi surette İm- paratorla temas halindedirler. Hü- kümetimizin emrinde mücadeleye devam edebilecek kadar silâh ve ege Ha ım en i li) dan bulunan Ras Imru de Gorhide bulunmakta ve hilkümetle. teşriki mesai etmektedir. Son zamanlarda İmparator tarafından Habeşistana gönderilen Deccaz Makonen de Gor- hiye muvaselet etmistir. e Habeşis. tandan alman son haberler, Italyan- ların iddialarına rağmen baikm tes- lim olmadığı ve bilhassa merkezi Habeşistanda Italyanlara siddetli bir muhalefet gösterdikleri merkezinde- dir. Teslim olan kabile reisleri Itajyanlar, kendilerin teslim olan Habeş kabile reislerinin bir listesini Milletler Cemiyetine vermişlerdir. Bu listede isimleri geçen Habeşlerin kabile reisi bulunmadıklarını; tespit ederek Milletler Cemiyetine bildir. dik. İtalyanlar yarı Habeş ruhani- lerinden bazılarmı kendilerine tes lim olduklarmı ve bu arada Habeş Abunanm da Italyan tabiye- fine geçtiğini söylemişlerdi. Halbu- ki, patrik Abuna Mısır tebaasından- dır ve tabiyet değiştirmesi varit o- ba |lamaz. Bir müd-| larını tenkit ig | yorsunuz ki harp henüz bitmemiş tir Eğasen devletlerde bu tedbirleri | Başı birincide nkit eden bazı ecnebi gaze teler, Habeşistanm...daha evvelden Italya ile doğrudan doğruys müza- kereye girişip anlaştığı taktirde bu- günkü vaziyete düşmiyeceğini, hat- ta bügün bile Italya ile anlaşma im- kânı bulunduğunu yazdılar, Buraya gelirken, Bükreş gazetelerine söyle- diğim gibi, Habeş hükümel ve Habeş milleti için böyle bir anlaşma mev- zuubahs olamaz, Ecnebi istilâsı kar- şısmda milli duyguları şahlanmış o- lan Habeş milleti, istiklâlini kay- betmemek için savaşından bir an bi- le geri kalmıyacaktır. Haile Selasiye dönüşte İstanbuldan mı geçecek? Imparatorumuz halen Londrada bulunmaktadır. Kudüste yalnız bu- luhan kraliçemizin yanına gideceği saman Istanbuldan geçmesi ihtime. li kuvvetlidir, Italyan zehirli | gazlarından müz- tarip olarak Avrupada tedavi edilen Cenup cephesi kumandanı General Nasibu de iyileştikten sonra, Avri- payı terkederken Istanbuldan geçe- | cektir,, Roma, boyunu tekzip ediyor Roma, 17 (A.A.)— Istefani ajan- sı, Habeşistandaki vaziyet hakkında ecnebi gazetelerde intişar etmiş ©- lan telâş uyandırıcı haberi tekzip etmektedir, Bu ajans, vaziyetin ta- Mmamile normal olduğunu ve Habeş arazisinde yapılmakta (oolan Zabita hareketinin gösterilen telâş ve endi- şeyi muhik göstermemekte bulun- duğunu ilâve etmektedir. Telsiz işi mesele oluyor Londra, 17 (A,A.)— Fliteber'in sormuş olduğu bir suale cevap ve- ren Vikont Cranbourme, şöyle de- miştir : “ Adisababadaki İngiliz maslahat. güzarı, Italyanlarm kararnamesine riayet ederek sefarethanenin telsiz telgraf istasyonunu kullanmaktan vazgeçmiştir. Maslahatgüzar Ro- berts, Itayyan makamatı nezdinde protestoda bulunmuştur. Kararma. menin iki gün evvel yani 6 temmuzda karabinyelerden mürek kep bir grup, telsiz telgraf tesisatı. ni İşgal etmek Üzere sefarethane toprağına girmiştir. Maslahatgüza- rın müdahalesi üzerine Jtalyanlar, ayni günde biraz sonra çekilmişler- dir. Eden'in vermiş olduğu talimat üzerine Drummound da Roma hü kfimeti nezdinde teşebbüslerde bu- Milletler Cemiyetinin son karar. lunmuştur. 4) İşçi buhranına karşı ecek yıl i çin şimdiden i tedbir almamız lâzımdır İki gün evvel memleketin birçok mıntakalarmda bir amele buhranı mevcut olduğunu yazmış ve bunun sebeplerini, âmillerini etraflı bir tet- kikle okuyucularımıza bildirmiğtik. Filhakika ortaya attığımız amele buh ranı meselesi, bize yapılan müracaat lardan anlaşılıyor ki ana vatanda fazla bir alâka ile karşılanmıştır. Hemen hemen muhtelif mintakalar - dan aldığımız mektuplar, bu memle- ket derdinin bir an evvel halledilme sini zaruri kılacak mahiyettedir. Hat tâ, gelecek mahsul senesi için gim- diden bazı kat'i tedbir alınması icap etmektedir. Zaman ve imkânm elver- İ diği bugünlerde, amele buhrani İşi İ etrafımda, zarar ihtimallerini düşü- tır. | nerek bulunacak çareler, Türk işçisi ni ve Türk sermayedarmı müşkül | bir vaziyetten kurtaracaktır. İ o Çukurova ve bilhassa Eye mmta- kasımdan alman haberler, yalnız pa- halı amele değil, hiç amele bulama- mak tehlikesi karşısında bulunuldu- Zunu bildirmektedir. İzmir ve civarı- nın tütün ziraatını alâkadar eden dertleri tetkik edilirse amele derdi- nin bu mmtakadaki neticeleri kolay- ca anlaşılabilir. Ege mıntakası, mahsulü mütenev- vi ve çeşitli bir mmtakadır. Bu mın. takanın sâye ihtiyacı, elbette ki, di. ğer mıntakslardan daha fazladır, Me rutularak ihraç edilecek ve nihayet astılabilecek bir hale getirilmesi, dai. ma âmeleye ihtiyaç gösteren iş hare- ketleridir. Bu sene, İzmir mıntaka- sında, tütün rekoltesinin, diğer mah- suller gibi, bol olması, amele azlığı iBir iş ve işçi sü-. | dunu açıyoruz | İş arayan işçilerin, iş- çi arıyan iş sahipleri-" amele İle işçi arıyan müstahsili biribirine tanıtmak için bir sü- tun açıyoruz. Buraya gönderile- cek iş ilânlarımı meccanen neş - redeceğiz. İş arıyan işçiler ve İşçi isti. yen iş sahipleri Mânlarmı zarfın üzerine “iş ve işçi servisine, kay dile gazetemize göndermelidir - ler. | ve amele tedarikindeki müşkülât yü- zünden nazik bir vaziyet doğurmuş tur. Bu mmtakada yevmiyeler geçer sene 70 - 100 kuruş iken, bu sene 200 kuruşa kadar yükselmiştir. Tütün e- gelâ, tütünün ekilmesi, kırılması, ku. | ken ve smele bulamıyan zürra, şimdi âcil tedbirlerle halledilmesi zaruri bir mesele karşısındadırlar. Hele, bun dan sonra da fazla ameleye ihtiyaç | gösteren incir ve üzüm mahsulüinür idraki, vaziyeti bir parça daha müş İ kül bir safhaya sokacaktır. (Başı 1 incide) gar murahhasları Balkan misakında mütecavizin tarif tarzının Bulgaris- tanı ümit edilmiyen bir tehlikelere * sürükleyebileceğ sürmüşler o ve mütecaviz, Milletler Cemiyeti paktımın on altıncı mad- desine göre tarif edilmezse Boğazlar mukavelenamesini imzalayamıyacağı ni bildirmişlerse de bilâhara talep- lerinin arzuları hilâfına Türkiyenin konferanstaki mesaisini güçleştirece Bini düşlinerek, sırf Türkiyeyi tat - min etmek için, taleplerini geri nal- mışlardır. * Bulgar murahhas heyeti, Doktor Tevfik Rüştü Arasa imzaya hazır olduklarını söylemiştir. Bulgar larm budost ve dürüst hareketleri konferans muhitinde çok müsait te- sirler yapmıştır. Resmi kabulden vazgeçilmiştir. Bunun yerine delegas yonlar şerefine bir ziyafet verilecek- tir. ere Neşet ATAY İmza tarihi Montrö, 17 (A.A.) — Öğrenildiği- ne göre, son günlerde #syahat proje lerini birkaç kere değiştiren Roman- ya Dışişleri Bakanı Titüleskonun da gahsen imza merasiminde bulunabil. mesi için, Boğazlar mukavelenamesi nin imzası Salıya bırakılmıştır. Not: Ajansın verdiği bu haber mu habirimizin telgrafmdan çok evvel gelmiştir. Bundan anlaşıldığına göre ihtimal Titülesko evvelâ Salı günü geleceğini bildirmişse de sonra bu hareketinden vaz geçmiştir. Arkada- şımız Neset Ataym telsiz telgrafına göre imza muhakkak Pazartesi günü akşamı yapılacaktır. İtalyaya mukavelenin bir sureti verildi Montrö, 17 (A.A.) — Havas bildi riyor; Doktor Tevfik Rüştü Aras dün İ- talyan müşahidi Bövascopa'yı kabul etmiş ve kendisine Boğazlar muka- velenamesi projesinin bir kopyesini vermiştir. Evvelki günkü celsenin tafsilâtı Montrö, 17 (A.A.) — Anadoru a- jansınm hususi muhabirinden : Konferans dünkü umumi celse sinde Boğazlar mukavele projesinin müzakeresini bitirmiş ve filen tam bir anlaşma elde edilmiştir. Konferans, hava tecim seyrü se feri rejimi hakkımdaki 20 inci mad. de için teknik komite tarafından teklif edilen metni, 21 inci madde i- çin de Türkiye delege heyeti tara- fmdan teklif edilen tahrir geklini kabul etmiştir. 21 inci maddenin yeni şekline gö- re, Boğazlar komisyonu lâğvedile- Boğazlar Mukavelesi pazartesi günü saat 22 de imzalanıyor — Başı birincide cek ve komisyonun vazifesi, bunu yine bu maddeyle tespit edilen ge - hükümetine devredilecektir. | Türkiye başdelegesinin © talebi Üzerine, konferans 22 inci maddeyi mukaveleden çıkarmış ve keza yeni mukavelenin Lozan mukavelesi ye rine kaim olacağı mukaddimede kay dedilmiş olduğu için 24 Gncli mad- denin de mukaveleden (silinmesine karar vermiştir, Konferans, o mukaveleyi, Lozan | barış munhedesi âkitlerinin iltihakı İma açık bırakan yeni bir maddenin Uâvesi o münesip olacağını karar vermiş ve 2 inci maddenin teknik komite tarafından tespit edilen ye- ni metnini kabul etmiştir. 26 met maddeye, mukavelenin ba a hükümlerinin, akitlerden birinin diğer bir Âkit tarafından teyit ve il tizam edilecek talebi vukuunda, ta- dilini mümkün kılan bir hüküm lâve edilecektir. Bu hususta ittifak mümkün olmazsa, karar oâkitlerin dörtte Üç ekseriyetle ittihaz edile cek ve ancak bu ekseriyeti, Türki- ye dahil olduğu halde, Karadenizde kıyısı olan devletlerin dörtte üç ek- seriyetini ihtiva etmesi icap edecek- tir. Diğer hüktimlerin tadili ancak &- kit devletlerin ittifakiyle mümkün olacaktır. Konferans bundan sonra evvelce talik edilmiş olan omukaddime ile birinci maddeyi kabul etmiş ve bu suretle mukavele projesinin okun- masmı bitirmiştir. Tahrir komitesi mukavele proje- sinin kati metnini bugün tespit ede- cektir. Türkiye Rusyadan ayrılmamıştır Paris, 17 (A,A.) — Anadolu Ajan- sının Paris muhabiri bu sabahki Pa- ris gazetelerinin Boğazlar konferan- 81 etrafımdaki mütalenlarını şöyle hülâsa ediyor: Gazeteler Montrödeki durumun ip- kişafından memnundur. Anlaşmanın günü Imzalanacağını tah- min ediyorlar. İngilterenin uysallığı nı, Pol Bonkurun uzlaştırma husu sundaki meharetini takdir ediyorlar. Gazeteler bir Türk - Fransız karşı- iklı yardim paktı imkânı mevcut olduğunu kaydediyorlar. Temps gazetesi diyor ki: Uzlaş - ma Türk talebine hak verirken Bo - Kazlarla alâkalı devletlerin meşru menfaatlerini de koruyor. Türkiye » nin İleride bir askeri paktla Rus - Fransız ittifakına girmesinden hid - etlenen Alman matbuatı bilsin ki, askeri ittifaklar değil Fransa gibi İngilterenin de politikası olan müşte killer dairesinde yapacak olan Türk | Fia Takma diş; takma saç. Avrupada dişlerinin çirkinliğiyle İ meşhur başta gelen millet İnçilizler- dir, Halbuki ben Londrada iken o ka dar güzel dişler gördüm ki hayran oldum ve orada uzun müddet bulun. mus tamdıklara bunu açmaya ve hay retimi izhar etmeye mecbur oldum. Bana Onlar takmadır.. dediler. Ve bü sonra bir de kısa muhavere naklede- yim: Arkadaşlarımdan birisi var. Bir müessesenin uzun zamandır içinde bulunmuş, orada haşir neşir olmuş, onun haysiyetile kendi haysiyeetini karıştırmış, hülüsa et tırnak gibi kay naşmıştır. Arasıra bu milesseseye bir takım eldeme kimseler gelir.. İstedik leri gibi atar tutarlar. Bunların bu hareketlerinden dolayı da milessese mutazarrır olur. Lâkin onlar aldırış etmezler. Çünkü güntin birinde miles sese yıkılırsa orayı kuranlar mütees sir olsa bile yıkanların kılı kıpırda - maz. Zira kuruluşunda emekleri yok- tur. işte bunlar için o arkadaş ba- n — Bunlar takma diştir azizim. Sa- de çiğner fakat ne tat, ne de ağrı du- yarlar! En çürük diş bile çekilirken adama © kadar elem verdiği halde takma dişler nasıl parmaktan yüksük çıkar gibi kolaylıkla ağızdan çıkar - larsa bunlar da o müesseseden o ka- dar elemsiz ayrılabilirler. dedi. Ben Miraz ettim. — Takma disin hiç olmazsa yemek yemeğe hizmeti vardır. Bunlarm © kadar da hizmeti olmadığına göre gel şunlara takma saç diyelim!.. de- dim. Kabul etti, etti amma doğrusu takma dişe teşbihi de fena değildi. Düslünün bir kere; ekleme bir uzuv. Hissi yok! Zevki yok! Vazife sade çiğnemek! Ne dersiniz?.. Şimdi ağzında tak - ima dişi olanlar, takımlarma düş- man gibi bakacaklar ama hakikat böyle. Ne yapalım! B. FELEK Tiileskomn beyana “Kim sınırımızı garanti ederse onunla biriz” Bükreş, 17 (Tan) — 'Ntülesko, U- İ niversal gazetesine şu beyanatta bu- lunmuştur: “Ben, hudutlarımızı garanti eden yardım muahedelerine taraftarım, Romanya hudutlarile müttefikleri - mizin hudutlarını kim garanti eder. 8e o bizim müttefikimizdir. Sovyet Rusyaya karşı takip ettiğimiz siya- set, yüz yetmiş milyon nüfusa sahip bir milletle iyi bir ahenk içinde ya» şamak zaruretinden mütevellittir. Bu dostluk, hiçbir zaman Alman- ya ve Italya ile de ayni derecede dost olmamıza mâni teşkil etmez. Bundan başka, Çekoslovakyaya askeri yar » dımda bulunmak üzere Sovyet kuv- vetlerinin topraklarımızdan geçme- sine de müsaade edemeyiz... Büyük elçiliklerimizde başmüsteşarlıklar Ankara, 17 (Hususi muhabirimiz. den) — Büyük elçiliklerimizde bir baş müşteşarlık makamı ihdası, bü- ralara elçi pâyeli memurlar tayini mevzubahsolmaktadır. Kahire elçi- miz Mehmet Ali Şevkinin Londra baş müsteşarlığına nakli ve yerine mer- kezden Orta elçi Alinin tayini muh- temeldir. Doğu halkı için Erzurum, 17 (A.A.) — Üçüncü w- mumi müfettişliğin teşebbüsü ile ya» kında şehrimizde, “Doğu ili” adında bir gazete çıkarılacaktır. Gazete Do- ğu ili halkının tenvir ve irşedına hiz met edecek kıymetli yazıları ihtiva edecektir. Gazete bu illerimizin her tarafındaki bayındırlık ve kalkınma malüimat verecektir. aa en rek emniyet ve Cenevre zihniyetile karşılıklı yardım paktları akdi ihti- mâli mevzuu bahistir. Echo de Paris Türkiyenin İngiliz dostluğunu takdir etmekle beraber Rusyadan ayrılmadığını yazıyor. Övr ve Lö Jur, emrivakileri haklı çıkaracak akamet bekliyenlerin suku tu hayale uğradıklarını yazıyorlar. Siri hareketleri hakkında günü gününe İİ