18 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

18 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

BÖYLE-ZENGİN-EDER-KUPONUNU: M.M. Vekâletinden: | Gedikli erbaş hazırlama mekteblerine talebe alınıyor. | I — Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş hazırlama | mekteblerinin ihzari smıflarına 3 sınıflı ve gedikli orta | kısmın 6. sınıflarına da 5 sınıflı köy ilk mekteb mezun- | ları almacaktır. 2 — Bu mektebler yatılı ve parasızdır. Mektebe giriş şartlatı askerlik şube başkanlarından öğrenilebilir. | 3 — Yukardaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmı- ya istekli olan köylü çocuklarının &n geç 20 Eylül 936 tarihine kadar mensup oldukları Askerlik şubelerine | müracaat etmiş ve evrakını tamamlamış olmaları lâzım- dır. (136) (4349) sw | Üsküdar Kız San'at Okulu | Direktörlüğünden: 15-8-936 dan başlıyarak Okula yatılı ve gündüzlü ta- lebe alınacaktır. Okula ilk ve orta okullardan mezun olan lar alınır. İlk okulu bitirenler için tahsil müddeti beş sene orta okulu bitirenler için iki senedir. Yatılı ücreti 3 parti- de alınmak üzere 200 liradır. İşyar çocuklarından “o 10 ve kardeş talebeden 15 eksik alınır. Yazılmak için pa - zartesi ve perşembe günleri 9 dan beşe kadar okula baş- vurmaları, (345) Ta Saray Kaymâkamlığından: Tek ev çift ev köy ismi 9 0 Saray 0 8 Karaburcek 1i Yuvali O 10 Büyükmanika 9 0 Kadıköy Tek ev çift 1 2 Sofular 3 5 Osmanlı 3 6 Ahimehmet 2 2 göçerler O 9 si- nanlı 1 7 demirler Tekev çift ve köy ismi 9 0 Çerkesköy 3 5 Uzunhacı 40 55 yekün li kazanın yukarıda yazılı köylerinde inşa edilecek göçmen evleri pazarlıkla ayrı ayrı ihale edilecektir. 2 behe rtek evin keşif bedeli 161 lira 24 kuruş ve çift ev keşif bedeli 271 lira 90 kuruştur. | 3 şartname ve plân modeli harita bilâbedel Saraydaki İskân Komisyonundan almabilir. 4 talip olanların yüz- de yedi buçuk muvakkat teminatlariyle ayın on sekizin- ci Salı günü Saraydaki mahsus komisyona müfacaatla- rı ilân olunur. (425) KiNOPRIN kayeleri kerverpe #âxuruş TE e İKİLİ SMEAR İİ Lİ Istanbul Ziraat mektebi Müdürlüğünden: İstanbul Ziraat mektebine girme şartları: I — Türkiye Cümhuriyeti tebaası olmak, 2 — Orta mektep mezunu olmak 3 Arazi sahibi çiftçi evlâdı olmak, 4 — Yaşı 19 dan yukarı olmamak, 5 — Vücudü çiftçiliğin zor işlerine dayanıklı olmak, 6 — İyi ahlâklı olmak, Bu şartları haiz olup ta mektebe girmek istiyenler Halkalıda İstanbul Ziraat Mektebi müdürlüğüne vere- cekleri istidalarile birlikte aşağıdaki vesikaları gönder - melidirler. Hüviyet cüzdanı orta mektep şehadetnamesi çiftçi vesikası, sıhhat raporu, aşı kâğıdı, hüsnühal kâğı- dı, üç adet vesikalık fotoğraf. Noksan evraklı müracaat kabul olunmaz. Kayıt müd- deti 15 Eylüle kadardır. Mektebe alınacak talebe, mü - racaat edenlerin arasından şehadetname derecelerine gö- re seçilecektir. Mektebe kabul edilenler mektebin vere - ceği nümuneye göre noterlikten tasdik edilmiş bir taah- hütname vermeye mecburdurlar. Fazla malümat almak ve kayıt olunmak için İstanbul vilâyeti ziraat müdürlü- güne veya Yeşilköyde Halkalıda mektep müdürlüğüne müracaat edilmelidir. (444) AKLA Vekâletlerin ve Resmi Daire- lerin Nazarı Dikkatine Resmi İlânlar Türk Limited Şirketi muamelâtı “Türk Maarif Cemiyeti Resmi İlân İşleri Bürosu Limi- ted Şirketi,, ne devredilmiş olduğundan Resmi İlânlar Türk Limited Şirketinin Ankara mümessili bulunan Bay Bilâl Akba'nın vazifesi de “Türk Maarif Cemiyeti Resmi İlân İşleri Bürosu Limited Şirketi,, Ankara Şu- besine devredilmiştir. Resmi İlânlar Türk Limited Şirketine ait bilcümle matlâübatın tahsili ve muamelâtın tedviri Ankara Şube- since yapılacaktır. Keyfiyet alâkadarların malümu ol- mak üzere ilân olunur. (451) J— 3 a - ki —— Devlet Basımevi Direktörlüğünden Basımevinde keşfi mucibince yaptırılacak otomatik yangın ihbar tesisatı açık eksiltmeye konulmuştur. İhale 1-9-936 salı günü Saat ori beşte basımevinde yâ“ pılacaktır. İsteklilerin eksiltme çağından önce 46 7,5 ilk pey akçesi olan 266,5 lirayı Basimevi veznesine yatır “ maları gerektir. Şartname direktörlükten istenebilir. (487) Fena ve tesirsiz haşarat öldürücü maviler almakla paranızı beyhude niz ve FLIT'ın sahtelerinde israf etmeyi» sakınınız. Al- danmamak için yalnız bir FLIT olduğunu ve siyah kusak âsker resimli sarı tenskalar içerisinde satıldığını hatırınızda tutunuz. Bu tenekelar mühürlü olduğundan her türlü hiy. leden âridirler. Hakiki FLIT kullanıldıkda bütün hâşaratı öldürebilirsiniz Deliklere ve yarıklara FUT tozu kayunuz. - Ha. şarat, tora temas eder etmez derhal ölürler. Umum değişse : 1. CRESPIM, İstasbes, Galeta, Veyeyda Kani,