22 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

22 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

SON HABEFP Terfi eden muallimler İkinci lis teyi tam olarak neşrediyoruz "Ankara, 21 (Hususi muhabirimiz den — Bu yıl terfi ettirilen 460 mual lime ait ikinci listeyi bildiriyorum: 25 liradan 30 liraya terfi 'enler Davutpaşa ortamektebinden Nesi- Me, Kundilli lisesinden Fatma, bei Sami, Hadiye, Erenköy lisesinden Bil dayet, Hadiye, Kumkanı ortamekte- binden Efraz, Adapazarı ortamekte - binden Memduh, Ankara kız lisesin- den Nazlı, Kandilli kız lisesinden Me- diha, Galatasaray lisesinden İbrahim Hakkı, İzmir kız lisesinden Mahmu- Te, Gazi Osman Paşa ortamektebin - den Ragıp, yas, İzmir kız muallim Mektebinden Fazıla Konya kız mual lim mektebinden Zerife, Bolu orta - mektebinden Cemal, Afyon lisesin -| den Hami, İstönbul kız muallim mek- tebinden Mes'adet ve Resmiye, Fat- ma, Ankara erkek Jisesinden Neca- ti, Tahsin, Suphi, Rifat, İznür erkek Muallim mektebinden Ali Kemal,! Samsun lisesinden Reşat, Adana li- Besinden Emin, Uşak ortamektebin- den Fahrettin, Erzurum lisesinden Ca; Vit, Trabzon lisesinden Sait, Sıvas Ji- tesinden Naci, Elbistan ortamekte - binden Ziyasddin, Kars Hsesinden Ya Yer, Adana kız lisesinden Memduha, | Baydarpaşa lisesinden Ziya, Hüsnü, | Manisa ortamektebinden Abdülkerim, | Bursa lisesinden Şevket, Bolu orta -| Mektebinden İhsan, Adana erkek li- tesinden Hamdi, Erenköy lisesinden Perihan, Edirne erkek muallim mek- İsbinden Hasan, Kayseri lisesinden Ali Muharrem, İzmir erkek lisesinden | OYariz ve Zeki, İzmir kız tisesinden İkadet ve Münife, Sivas lisesinden Ni| İizi, Galatasaray lisesinden Veli Ri-| Bai Balrkesir erkek" muallim mekte - itameklisöni ema NU, Antep Üsesinden Sait, Erzurum lisesinden “Abdülkadir, Adana kız lisesinden Dü- tiye, İzmir kız muallim mektebinden Nezahat, Nişantaşı ortamektebinden Mükerrem, Amasya ortamektebinden Cemal, Zonguldak lisesinden Nüzhet, Ankara kız lisesinden Cahide, İstan - bul erkek muallim mektebinden Mü- © "ür, Orhan Seyfi, Adana kız lisesin- den Adile, Pertevniyal lisesinden Re - Yat, İzmir erkek lisesinden Niyazi, İz Mir erkek muallim mektebinden Şe- Mf, Konya Hsesinden Ragıp, Samusn Usesinden Esat, Trabzon lisesinden , Adana erkek muallim mektebin- “en Hulüsi ve Raşit, Kabataş lise - *inden Muhittin, Diyarbekir lisesin - Öen Cemil, Adana ortamektebinden Sadiye, Ankara Gazi lisesinden Dün- dar, Bursa İisesinden Reşit, Arif, Hey ortamektebinden Aliye, İzmir “kek lisesinden Cemil, Erzurum li - — Sesinden Celâl, © 22 liradan 25 liraya terfi edenler Sinop orta mektebinden Mahmut, İstanbul kız muallim mektebinden Me İka, Galatasaray Hsesinden Mahmut Zeki, Milâs orta mektebinden Şükri - YS, Ayvalık orta mektebinden Sıtkı, i itasaray lisesinden Şeref, Nevge- İP orta mektebinden Fuat, Istanbul lisesinden Tahir, Kastamonu kiz a mektebinden Pakize, Manisa op» mektebinden Meliha, İzmir kiz mu von mektebinden Nimet, Kabataş li il Sadi, Rize Orta mektebinden , Sivas lisesinden Muzaffer, ii orta mektebinden Seniye, İz- N Orta mektebinden Kerim, İstan - iu muallim mektebifiden Faik, i Sa orta mektebinden Ilhan, Amas- >» orta mektebinden Arif Hikmet, e orta mektebinden Hatice, Çan- ila amektebinden Fehmi, Denizli ağar Nesrin, Aydın orta mekte- nden Sn Nesimi, Istanbul kız 1i- Saadet, Ankara Gazi lisesin Diye Kütahya Yisesinden Ayse orta mektebinden Osman Ze- 1 Glataray lisesi Sezai ve Sey - imz lisesinden Fatma, Klee Bisesinden Cemil 1! - kiz litesinden Mebrure, EEE mektebinden Mükerrem, kız orta mçktebinden Noza- -İhet, Trabzon kız orta mektebinde Suit, Adana erkek lisesinden Kenan, Çanakkale orta mektebinden Mesude, 20 liradan 22 liraya terli edenler Denizli lisesinden Uhuvvet, Istan- bul erkek muallim mektebinden Sami, Şükrü, Istanbul kız muallim mektebinden Emine Mükerrem, Mü - mine Talât, Adapazarı orta meketbin den Hatice, Konya lisesinden Şahap, Simav orta mektebinden Nureddin, | Kadıköy 3 üncü örta mektebinden E- mine, Konya kız muallim mektebin - den Bedriye, Havva, Nahit, İzmir Ka rataş orta mektebinden Salâhaddin, Akhisar orta mektebinden Zühtü, Zi- le orta mektebinden Şerafettin, Edir- ne erkek muallim mektebinden Şem- seddin, Çorum 'orta mektebinden Ca-' vide, Balıkesir kız orta mektebinden Ayşe, Akşehir orta mektebinden Sa- dık, Eyüp, Orta mektepten Fatma, İzmir kız müslim mektebinden Kad- riye, Çorum orta mektebinden Avni, Erzurum orta mektebinden Halim, Konya orta mektebinden Vahit, Mer- sifon orta mektebinden Veğat, Urfa orta mektebinden Riza, İstanbul Cüm huriyet orta mekebinden Muhsine, Balvkesir erkek orta o mektebinden Kadri, Ankara erkek orta mektebin- den Nebil, Amasya orta mektebinden Hatice, 17,5 liradan 20 liraya terfi edenler Kastamoni kız orta mektebinden E mine, Ödemiş orta mektebinden Hü- samettin, Gelibolu orta mektebinde Cemal, Galatasaray lisesinden Nâzım Üsküdar orta mektebinden Ayşe, İz- mir kız muallim mektebinden Fatma, tevniyal lisesinden Halim, İzmir Kar şıyaka orta mektebinden Riza, Ordu orta mektebinden Besim, Manisa or- ta mektebinden Feriha, Nişantaşı ör- ta mektebinden Mithat, Çatalen orta mektebinden Niyazi, Malatya lisesin- den Vecihe, Zonguldak orta mekte - binden Muazzez, Edirne kız muallim mektebinden Ayşe, Ödemiş orta mek tebinden Fikri, İzmit orta mektebin - den Vedla, Adana orta mektebinden Hilmi, Galatasaray lisesinden Bürha- neddin, Şebinkarahisar orta mekte - binden Müeyyet, 16 liradan 17 5 liraya terfi edenler İzmir kız muallim mektebinden Fatma, Çinde Kuangsistler Kantungu işgal ettiler Şanghay, 21 (A.A.) — Söylendiği- ne göre, Çankayşek ile Kuangsist ge- neraller arasında uzlaşmanın temini- ne matuf yarı resmi görüşmeler ya pılmaktadır. Buna rağmen Central News gazetesi şu haberi vermekte - dir » Kendilerine verilen ikinci ultimato mu reddeden Kuangsist generaller, askeri hazırlıklarını daha büyük bir şiddetle devam ettirmektedirler. Çin güzeteleri, Canton” cenubu' garbi sahiline varmak istiyen Kuangslst kuvvetleri, Kantung'u işgal etmiş ol- duklarını haber vermektedir. ——kiem abi Kam. TA Italyanlarla ticaretimiz Eski anlaşma üç ay temdit edildi Ankara, 21 (Hususi Muhabirimiz. den) — İtalyan delegelerile “yapılan mwlzakereler neticesinde iki hükümet arasmda münskit 4 Nisan 934 tairhli İticaret ve Klering itilâfinm 20 Tem-| müz 938 tarihinden itibaren 3 ay da- ha temdidine karar vermiştir. # Bu vaziyet üzerine gümrüklerde! bekliyen İtalyan mallarının ve bilhas- sa limonların derhal piyasaya çıkaca- ğı veon kuruşa kadar yükselenli- mon fiatlerinin düşeceği beklenmek- tedir. Nitekim daha bu havadis üzeri ne Jimon sekiz kuruşa inmiştir. Kamütay Heyeti Polatlıya gidiyor Ankara, 21 ( Hususi muhabrimiz- den) — Şehitliklere minnet çelenkle- ri koyacak olan heyet yarın saat 12 buçukta Ankaradan hareket edecek- tir. Bu heyet röls Fikret Sılay (Kon- ya), Hulit Bayrak (Beyazıt), kâtip- lerden) — Ziya Gevher Etili, Hati çır pan (Ankara) İsmail Kemal (Çorum) Hikmet. Işık. (İzmir), General Kâzun İnanç, Mükerrem Ünsal, Doktor Hüs- nil Şenozan, General Naci, idare mü- âürü Rüştüden müteşekkildir. Heyet, evvelâ Sakarya şehitliklerini ziyaret edecek, ertesi günü Afyon, Dumlupı- nar şehitliklerini gezecektir. Kamu - tay heyetinin aym 24 ünde Afyondan dönüp İnönü şehitliklerine uğraması ve 20 unda da İptanbuldan vapurla Çanakkeleye hareket etmesi mukar- rerâir. Ayın 30 unda Çanakkale şe. hitlikleri ziyâret olunacaktır. Abdülkadir Kemaliye ait dava evrakı anka, 21 OHusüsi muhabirimiz. den) — Adanada evvelce çıkan Ahali gazetesi sahibi Abdülkadir Kemaliye bir matbuat suçundan dolayı açılmış olan davanın evrakı, resmi formalite-| nin yerine getirilmesi için Suriye âli komiserliğine gönderilmiştir. Hâkimler kadrosunda değişiklikler Ankara, 21 (Hususi Muhabimiz- den) — Adliye Vekâleti hâkimler kadrosunda bazı değişiklikler (o yap- mıştır. Bu meyanda Ankara kadro- sunda bir hukuk hâkimliği,, Aydında bir ceza hâkimliği liğvedilmiş ve Muğlada bir asliye hâkimliği ile Kırklarelinde bir sulh hâkimliği ih- das olunmuştur. Ankarada bir ceset bulundu "Ankara, 21 (Hususi Muhabimiz- den) — Ankarada Bent deresi köp- rüsü ilerisinde taş ocaklarmın büulun- duğu cihette bir hendeğin kenarında bir ceset bulunmuştur. Cesedin 3 gün evvel öldürülmüş ve başka yerden #- lmarak oraya taşmdığı ve 25 yaşla” rmda bir erkeğe ait olduğu anlaşıl- maktadır. Cinayetin sebebi henüz meçhuldür. Ölü hüviyeti tesbit 6- dilmek üzeredir. . Müddeiumumilik ve zabıta mesele- İ jinal ktyafetlerile İstanbul sezonu Itfaiye ş enlikleri bugün yapılıyor İtfaiyenin yeni kuruldu ğu sıralardaRi vasiyeti İstanbul sezonunun şehir haftası bugün son& erecektir. İtfaiye şenlik. ! leri bugün saat 15 te Taksim stadyo- | | munda yapılacaktır. Şenliklerin ku-' sursuz olması için birkaç gündenberi | stadyomda esaslı tertibat “alınmığ, müteaddit tecrübeler (Yapılmıştır. Şehre yangını haber veren kule nö- betgileri, eski yangınlarda mühim hizmetleri görülen mahalle tulumba. | cıları ve askeri İtfaiye genliklere ori. - iştirak edecekler, | itfaiye efradı geçit resmi ve spor ha-* reketleri yapacak, yangın söndürme! tecrübeleri icra edilecektir. Bugünkü : şenliklere iştirak edecek olan mahal | le tulumbaetları dün Ramide tecr -| beler yapmışlardır. Fotoğraf sergisi kapandı On bir gün evvel açılmış olan Tak- simdeki foloğraf sergisi dün akşam kapanmıştır. Büyük bir muvsffakı- yet kazanan bu sergi 30 bin kişi ta- rafından ziyaret edilmiştir. Önümüz. deki salı giinü saat 16 da ayni bine- da karikatür ve eski ve yeni mizah gazeteleri sergizi açılacaktır. Festivalde Romen heyeti Balkan festivaline. iştirak edecek olan ve-rürx milli takımına inal edi- len Artvin heyeti şehrimize gelmiş ve dün konservatuvarda tecrübeleri- ne başlamışlardır. Balkan festivaline | iştirak edecek Balkanlı heyetlerden Romen milli takımı Profesör Dubres- konin riyaseti altında ve yirmi kizi- den mürekkep olarak önümüzdeki cu- martesi günü Prensmarya vapurils İlmanımıza geleceklerdir. Ambarlıda Av Bayramı İstanbul avcılar cemiyeti av mev- #iminin başlaması dolayısile yarm Ambarlıda Çobançeşme mevkiinde bir avcılar bayramı yapmaya karar ver. MİŞ ve 'bu bayram için büyük Mamer lıklar yapmıştır. Davetliler sabahleyin Sirkeciden kalkacak üç trenle Küçükçekmeceye | ve oradan da cömiyetin temin ettiği ye vaz'ıyet etmiştir. Ceset Nümune hastanesine kaldırılmıştır. Tahkika- ta devam olunuyor. Köşlü yangını mahalle Dekçisine haber veriyor bususf otobüslerle av sahasına gö rüleceklerdir. Öğle giyafetinden sonra. atiş müsa. vaxtları yapacak; Kazananlara mü. kâfatlar verilecektir. Cim Londos gelecek Cim Londos, dün Belediyeye çekti- ği bir telgrafta Türk pehlivanları 2- rasında birinciliği kazanan pehlivan- la güreş yapmaktan vazgeçmediğini bildirmiş ve bu maç için ne vakit İs- tanbula dönmesi icap ettiğinin bildi. rilmesini lâve etmiştir. Belediye henüz kendisine kat'i bir cevap vermemiştir. Maamafih şim. dilik bu maçm 5 EYİ(l pazar günü yapılması muvafık görülmektedir. Fakat; kat'i karar pazar günü yapı- lacak olan seçme müsabakalarmdan sonra verileceği cihetle telgrafa'pa - j zartesiye cevap verilebilecektir, Arabalı bir itfaiye kolu kresirmli makale Nasreddin Hocanın türbesi yandı Gazetelerin verdikleri ha- bere göre, Nasreddin Hoca « wn Aksehirdeki türbesi A9* bir şekilde yanmıs, Garin e diyoruz zira yanın» daki otları tutusturmuşlar ve karsısma geçip seyret « gbisler, Ateş bacayı sarınca gerçi telâş etmişler amd is isten gecmis, Her sozu bır hikmet olan merhumun türbesine” karsı ateş puskuren bu kadir: was, hoyrat ve dikkatsiz a- samlas gerci zabıtanm mu dahalesile cezalarını bula caklar ama Bu hususta bir de merhu- mu dinlemeli. Acaba “kaw- ga bizim türbenin üzerine *dı, türbe yandı, kavga bitti mi, diyecekti? FELEK Türedi ve düşmüş Viyana: 17 Ağustos Berlinilen Viyanaya geçen bir sey- yah, kalabalık bir düğün evinden bahçeye fırlayıp nefes alan adama benzer. Berlinde oturacak kahve bu- lamazsınız. Viyanada garson basma bir müşteri düşen kahveler çoktur. Berlin bu kalabalık ve taşkın haliyle İ bir türediye benzer. Viyana sakin ve çökmüş tavriyle bir düşmüş kiba- rı andırır. Berlinde her yer ve her- kes para kazanmak için gözünü aç- İ tar Viyana ancak yaşıyabilmek “için gelenlere kucağını açıyor diye - İ biliriz. Avuç açıyor dememek için. Berlinde bir hükümet intizamı var- , dır. Halkta ferdi bir kaygu göremez- ; siniz. Elbisesi dürüst bir erkeğe Ber- “limde pek az rasxeldim. Alman, urba- i sma kadar düşünen bir hükümete | bağlıdır. | Kapıcılara ve soförlere kadar herkesin nazi elbisesi giymesinin hik İmeti #mlece rejime karşı bir ünifor. İma sadakati göstermekten ziyade | her hareketinde olduğu gibi urba se- i çimini de hükümete bırakmayı tercih İ edişinde arıyabiliriz. Viyanalı öyle değildir. Fıkara düş- i müş olmasına rağmen, kılığını oriji- mal olarak muhafazada israr eder. Berlinde her şey yeni, Viyanada her İşey eskidir. Berlinin tıkızlığına, ac6- lesine, baş döndürücü hay ve huyuna mukabil Viyana asude, durgun, ade- ta bir sanatoryum süküneti gösterir. | Viyanada sokak © görebilirsiniz, İ Beriinde ayaklar sokakları, hayrak - ilar da binaları görmekten sizi mene- ider. Berlinde polisler, halkı durdurup, i geçirmekle; otomobilleri | âlıkoyup ? koyvermekle zevkalır. Viyananm en i büyük meydanlarında ancak bir po- (lis görebilirsiniz. Viyanada binalar vakur, yaşir ve esmerdir. Berlinde şı- marık birtakım kübikler sehri bir o- yuncakçı dükkünna çevirmişeirdir. Diyorlar ki Almanlar fıkaradır. Berlini gördükten sonra Almanlara fakir dersek, Viyanayı gördükten sonra Avusturyalıdara ne demeliyiz? Berlinde birkaç sakat dilenci gör. miliştim, Viyanada görmedim. Belki raslamadım. Lâkin beyaz sakalları belki bir eski âyan azası, belki bir müflis banka direktörü sattabileceği- niz bir ihtiyar, yerden izmarit, kâğıt sepetlerinden öte beri toplarken gör- düm, Berlinde yabancıya parası İçin ta- hammiil ediyorlar, Viyanada yolumu aramak için etrafıma bakarken se- lâm verip ingilizce nereye gideceği- mi soranlara rasladım. Berlinin, olimpiyattan sonra gene bir Alman manastırı olacağına şüp- he yoktur. Viyana yavaş yavaş bir seyyah şehri olmıya çalışıyor. Söylediğim bu gezinti Viyanadan belki 20 - 25 kilometre kadar uzakla- ra sürdü. Adı aklımda kalmıyan bir kasabaya geldik. Tercüman burada Türklerin katliâm yaptıklarım söyle- di. Zavallı kasabada da başka ne gö- rülecek, ne öğrenilecek şey vardı. Bereket ki bizim dedeler oralardan geçmiş te kasabaya bir ehemmiyet vermiş, İçimden geçti. Bizimkiler on- ları kesmeseydi, onlar bizimkileri kesseydi. Şüphesiz tercüman Türk ordusunun orada kılıçtan geçirildi. ğini anlatacaktı. Aklımdan şunu sormak geçti: — Geçenlerde Viyanadaki ihtilâl. de kaç kişi öldü? Ama neme lâzrm, biz seyyahız, o da tercüman, Herkes zenaatını yap- sm, Bu gezintide Sehubert'in (Ihlamu- Tun altında) şarkısını bestelediği eyi gördük. Duvarda da bir nofa göster. diler. Oradan çıktık. Uzun bir yoley- luktan sonra Avusturya - Maca tan veliahdi Prens Rodolph'un intihar ettiği Mayerline Köşkünü uzaktan gördük. Şimdi manastır olmus ve ni- hayet banyolariyle meşhur (Baden)e gittik, biraz oturduk ve tekrar dün- i dük. Geldik. Beş sant süren bu ge- zinti bizim parayla $ liradır. Gerçi — Vâf aramızda — seyyah büyük bir şey öğrenmez. Çünkü yolda giden bir otokarın önündön geçtiği bina hakkında tercüman İzahata baslar. ken onu gözden kaybedersiniz. Lâkin bir seyyah sıfatiyle içiniz rahat & İder: | — Ah şunu da göreydim. Demez- İ siniz. Bu kaygu her seyyahta vardır, : B. FELEK